Ojetiny
U nás je ještě hodně rozšířená 1,4 66kW. Je to takový městský auto, žádný sportování. 1.6 VTEC je prostě nejlepší volba. Doplním časté závady: odcházející dveřní strojky, problémy s napínáním bezp.pásů.
Jinak posaz naprosto v pohodě nechápu nářky autora. Korozi bych viděl taky v mezích, Mazda je na tom podstatně hůř.
Jinak posaz naprosto v pohodě nechápu nářky autora. Korozi bych viděl taky v mezích, Mazda je na tom podstatně hůř.
Panda a Fire motory je dobrá volba, ex ji měla 7 let a jen běžný servis. Pružnost sice průměrná, ale jde o opravdu nerozbitný motor. Jinak fakt souhlas, auto je uvnitř vcelku prostorné i na výlet 4 dospělých lidí, bez problému.
K motorům M13A od Suzuki bych neřekl ani popel, nežerou olej, jsou točivé a velice spolehlivé. Je tu jedno ale, občas trpí na nefunkční čidlo polohy klikového hřídele (výrobce Mitsubishi). Závada se projevuje zprvu poblikáváním symbolů imobilizeru a "žlutého bloku motoru", po čase motor po zahřátí při delší jízdě začne zhasínat. Diagnostika Bohu žel tento problém neumí vyčíst. Jinak motor jak má být 😉 :yes:
K motorům M13A od Suzuki bych neřekl ani popel, nežerou olej, jsou točivé a velice spolehlivé. Je tu jedno ale, občas trpí na nefunkční čidlo polohy klikového hřídele (výrobce Mitsubishi). Závada se projevuje zprvu poblikáváním symbolů imobilizeru a "žlutého bloku motoru", po čase motor po zahřátí při delší jízdě začne zhasínat. Diagnostika Bohu žel tento problém neumí vyčíst. Jinak motor jak má být 😉 :yes:
Nestrašte lidi, že se u pandy nedostanou do kufru, není to samozřejmě pravda. Problém je v mikrospínači v madle, ten se zanáší nečistotami a přestane pracovat. Pokud se to podchytí včas (nejprve se ten problém objevuje sporadicky), stačí prostříknout mezeru WDčkem. Když mikrospínač odejde, výměna dílu v autorizáku je asi za 3 tisíce. Nicméně není nutná - jednak má totiž panda v madle i mechanický zámek, takže jde kufr otevřít klíčem, verze s dálkově ovládaným centrálním zamykáním pak mají odskok přes klíč - takže od výbavy Dynamic výše zbývají 2 další způsoby, jak se do kufru dostat "normálně".
tyto vozy do 100k v koupitelném stavu je téměř nemožné ...
Je v nich citovaná 1.2, ale je tam i 1.4 se suverénnějším projevem, a přitom v praxi stejnou spotřebou. A stejně odolná.
A pokud chcete sportovat i za tyhle peníze, viz Golf 1.8 20V Turbo, pak hledejte Punto s 1.4 T-Jet... 88kW už s tímhle mrňousem fakt hezky hýbe.
A pokud vám satčí, nebo je sympatická, Panda, pak hledejte provedení 100HP s atmosferickou 1.4... veliká paráda.
Někde na webu byl test Panda 100HP versus Fiesta 2.0 - a Fiesta logicky vyhrávala na "dálnici", ale jen tam.
😄
za mna sa mi z fiatu pacilo aj to prve stilo v 3dveraku ...
ja rozmyslam tiez o niecmo malom a momentalne mam asi najblizsie k novemu yarisu s 1,33 vvti a 6st manualom .... jeho pomer dynamika cena podvozok imidz priestor interier je ozaj paradny... k tomu ziadny start stop system... ten 1,33 vvti reaguje na plyn okamzite.... krasne tocivy motor a pritom s prijemnu spotrebou a takmer ho nepocut ... nedavno ma yarisom zviezol kolegov brat a ostal som dost ohromeny ake je to zihadlo a ake je to auto bytelne a vskutku na bezny zivot hodne prijemne ... chvalim aj ten informacny displej... je velmi pekne spracovany .. mal som z yarisu ako takeho velmi dobry pocit ... podvozok doslova az sportovy ... krasne to slo az som neveril.... velmi mrstne a agilne a tocive auto ... testy neklamu... je to stuka v malej triede ... a napriklad voci predoslemu ( teda stale sucasnemu ) riu s ktorym som siel ( sice to bola len 1,2 ) to je uplne iny level ... hlavne podvozkovo proste ina liga ... uznavam ... toyota je toyota... a sucasny yaris je podla mna ozaj moc podareny bez ohladu na dizajn.. ktory za mna tiez nema problema 😉
Když už je o něm řeč, u Grande Punta lze doporučit libovolný benzínový motor a myslím, že jde o velmi dobrou ojetinu v kategorii do 100 tisíc.
Priznavam jistou nejistotu.
😉
Mrknu na to.
Bylo vic motoru, co se u nas neprodavalo - jako treba uplne vynikajici 1.2 16V, v provedeni Sport se sestikvaltem...
Podivam se a mozna si posypu hlavu popelem.
😉
EDIT: tak ne, v malý verzi to není. Já to nějak v hlavě bnerozlišuju - beru to furt jako Punto.
Ale jak jsem slíbil - sypu si hlavu popelem. Dokonce i 1.9JTD tam byla, ale 1.4 T-Jet ne. Až v Grande Puntu.
Ale pak je právě tahle verze nejlepší, v ceně do 100tis Kč.
😄
Nejrychlejší "malý" Punto bylo 1.8 HGT... 92kW. Ale to bych nebral.
V GP je asi nejlepší kompromis do 100k 1.4 8v, je jich hodně a jsou blbuvzdorné. 1.4 16V přidává slušnou dynamiku, ale shání se hůř. No a T-Jet do si koupil málokdo a taky ceny se drží výše.
😉
Delam si srandu.
Ale je to skoro jedno.
😉