Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Proč vymírá přeplňování kompresorem? Tady jsou důvody!

34 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Vidíš, to sem ještě nečetl. Tak to je pozitivní zpráva, pokud odpadne clo za ND na auta i auta samotná, mohly by ameriky v Evropě dost zlevnit
ALLSTONE
Díky za info..doteď jsem nevěděl, že mechan.turbo měla fábia,nebo Audi 3,0 TFSI...
Jinak chtít za toto turbo 150 000,- je odporná zlodějina,když za tyto peníze se prodávají ve světě nové auta..
planeta
Bez výkričníku na autocz ani krok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar - CHerokee
CHerokee
A na motorky. To si taky říkám. Tady se furt kritizuje (myšleno Česko), ale o dobrých věcech se nemluví.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Eu včera s Kanadou podepsala! U nás se o tom málo mluví, přitom je to velký úsěch a 6 let jednání.
Avatar - Anonym
Anonym
Když tě trápí cena paliva, dej si tam LPG, budeš jezdit jako kluci co to mají za v přepočtu 6-7 litrů na sto. Znam jich několik co to maj už na kolikátém autě, najeli s tím i přes 100 tis km a nemůžou si to vynachválit.
Oproti modernímu sazometu to má jen smaé výhody, ale musí to instaovat někdo kdo je fakt machr a perfektně se v tom vyzná. Pak to funguje.
Avatar - Bully_
Bully_
Jiste, ze nepujde o zadna vysoka cisla, ale i Lotus stavi motory s kompresorem, resp. timhle zpusobem preplnuje motory od Toyoty. Teda krome jinych dalsich uprav.
K clanku bych dodal, ze jako hlavni nevyhodu kompresoru (krome financni stranky, ale to s tim primo souvisi) vidim relativne ne prilis vysoke navyseni vykonu, klasicke turbo dokaze nafoukat motor o dost ucinneji. Naopak vyhodu v nulove prodleve- neexistenci turbolagu a hlavne snad vzdycky v "atmosferickem", linearnim prubehu krivky vykonu i krouticiho momentu, vcetne klasicke spicky. Proste ze motor nema tupy projev, jako kdyz je osazeny turbem.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Klasické kompresory má v USA kde co. Ale tam jde ještě o řidiče. Teď ještě zrušit cla vedle Kanady i s USA a znovu objevit Ameriku.
Avatar - dokopy
dokopy
Mechanický kompresor sa naopak vracia. Len je poháňaný elektromotorom. Turbo sa dá použiť na dobíjanie batérie.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Kompresory tak stojí. Na aktuálního mustanga jej pořídíš za 170 000....nicméně z 420 uděláš 670 koní.

Turbo a kompresor je velký rozdíl. Kompresor je uživatelsky mnohem příjemnější. Jak je přestanou dělat v Jaguaru, tak zbývá zase ta Amerika.....bude ji třeba znovu objevit.
Avatar - positivemind
positivemind
[odkaz]

Tak schválně, kolik tu vidíte vykřičníků?
Avatar - CHerokee
CHerokee
Kompresory jsou poháněny řemenem od klikové hřídele, nikoliv výfukovými plyny - to znamená, že nejsou tak efektivní jako turbodmychadla a pro testy normované spotřeby je není možné „optimalizovat” tak moc, jako turba. Měření spotřeby v Evropě je jeden velký podvod.
Avatar - Anonym
Anonym
U některých aut jde dát nádrž místo rezervy popř. pod auto.....záleží na konkrétním autě.
Avatar - MGRR
MGRR
Taky jsem přešel na LPG a některá auta nechal předělat. Camry 2,4aut. jezdí na kilometr levněji (10,5L/LPG), než všechny naše Priusy (po započtení všeho i benzín 2x ročně za tisícovku).

Mám za poslední léta čtvrté nové, sekvenční LPG Tartarini v Toyotách. Montují mi jej tedy až v HK, nějaký JK produkt. Jejich práce, to co není vidět mi +- vyhovuje. Na těch čtyřech LPG systémech ani jedna závada, při 70.000km/rok.

Těším se vždy na placení u pumpy, kdy za jednu cestu CZ/DE, za dopoledne 320-350km zaplatím 19-22euro (0,529eur👋1L)

LPG nepřítel jsem v krásných coupe, nebo luxusních víceválcových limuzínách... blbý je, že nové auto bez přímého vstřikování benzínu, aby člověk pohledal...
Avatar - fOE
fOE
Furt dokola ta stejna pisnicka. Ono se to objevuje amerika kdyz te galon benzinu stoji 2USD, tedy cca 14Kc/litr. To se pak clovek nedivi, ze ma min efektivni kompresor v USA kde co...
Avatar - Anonym
Anonym
Kompresory dělaj nejvíc americké značky, hlavně GM a pak Jaguar
Avatar - Anonym
Anonym
stačila by ta Kanada, stejně se auta většinou vozí odtamtud, prtoože je jednodšuší úprava na EU předpisy.
rrren9
turbo to opravdu není a jestli je vám 150 tis hodně, tak je možná jiná cesta. Kompresor si vyrobit, ale nebude to cesta snadná.
Ono jaksi každá věc má svoji cenu...
Avatar - CHerokee
CHerokee
Tak jak píšeš. Je to jiné kafe než s turbem. Škoda, že se i tohodle zbavujeme v Evropě.
Avatar - white label
white label
Taky jsem chvilku přemýšlel, jestli autor pamatuje období 1901 - 1910, nebo si jen popletl 20. století s 21. stoletím.
kuny
kompresory tolik nestoji, pouze se za tyhle nehorazne prachy s 1000% marzi (apod.) prodavaji jako vsechny ostatni originalni nahradni dily. svinstvo automobilek!
Avatar - Skipper
Skipper
Fakt?
OLIVER _
Jo, tak to je docela dost zajímavá úvaha. Třeba my jsme si na této stránce zde - https😐/www.kompresory-filtry-servis.cz/ nedávno k nám domu pořizovali nové kompresory a ono se takové šroubové kompresory docela dost těžko hledají. Naštěstí jsme našli tuto stránku zde, kde není vůbec žádný problém i případná taková oprava šroubových kompresorů 😊
Velkoodběratel_kukuřice
RAM předělaný V6
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
A uz si pocul vyraz, ze "radialny kompresor" ? To je totiz tiez kompresor, ktory ma len tu polovicu turboduchadla, ktora tlaci vzduch. Zo seriovych vyrobcov to pouzil napr. uz VW ako G40 ( Polo ) a G60 ( Corrado, a myslim ze aj Golf ), a z tunerov to rad pouziva napr. G-Power. Elektricky kompresor je proste elektricky kompresor. Akeho principu je ta cast, ktora nasava a stlaca vzduch, je na konkretnom jeho vyrobcovi. Radialny kompresor sa pouziva hlavne preto, ze ma lepsiu efektivitu - menej vykonu treba na to, aby premiestnil potrebne mnozstvo vzduchu pod pozadovanym tlakom. Akurat, ze nema taku linearitu ako poväcsina inych kompresorov ( eaton...) Plus, je kompaktnejsi a lahsi.
Avatar - Anonym
Anonym
Hele já měl kompresorovej motor v Jagu, dálky to umělo za 11 na 100, protože lehká kstale, hliník. Vyloženě na úplnýho klobouka s tím šlo jet i za 10. A to byl motor konstrukčně někdy z roku 2002, dnešní kompresory na tom budou výrazně líp
Avatar - fOE
fOE
Z podstaty veci zerou a vzdy zrat budou. Na papire je ten rozdil jen vetsi nez jaka je realita, ale je tam i v realu.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Ale turbované motory nežerou méně než ty kompresorové. To jen na papíře.
Avatar - fOE
fOE
To co radis vyzaduje😒br /> - dodatecne investice
- trpelivost s vyladenim, bo vyladit se to snad nikdy nepovede na 1. pokus
- mit stesti a znat nejakeho "fakt machra"
A navic te to omezuje😒br /> - nemoznost parkovat v podzemnich garazich
- nadrz na LPG berouci misto v kufru
- nevim jak by se na podobny zasah divali v autorizaku pri reklamaci, treba i veci s LPG nesouvisejicich...

Za me tohle neni u novych aut reseni. Ze to spousta lidi vidi jako reseni u ojetin, tomu se nedivim, ale tyhle omezeni akceptovat pri novem aute? Ne, dekuji.
Papezja
elektrický kompresor funguje spíše na principu turba - přeplňování zajišťuje vysokootackova turbína
V6last imil
Jedině CAMARO
Avatar - dokopy
dokopy
Ja viem. Ale v podstate sa píše o rozdieloch medzi mechanickým a turbo. Elektrický určite nie je turbo, je to len mechanický a v konečnom dôsledku poháňaný motorm, len inteligentne cez elektriku. (Energia z motora ide do akumulátora).
Avatar - white label
white label
Ale tady se píše o "mechanicky poháněném kompresoru" (myšleno od klikové hřídele), nikoli o elektricky poháněném "kompresoru".
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Nj, někdo umí - Micra, někdo ne, viz. 3,0TFSI, micra v testu jezdila o litr úsporněji než fabia tsi. Ač příznivec benzínu, ten TFSI bych si místo TDI nekoupil, moc žral. Nyní vyrábí motory s kompresorem snad jen Jaguar/Land Rover a Volvo.

Faktem je, že v dnešní době turbo nabízí ty důležitější přednosti. A pokud není motor moc výkonný, lze jej použít i pro millerův cyklus - 1,5TSI i bez drahých materiálů, které používá Porsche.