Technika
Skipper
1
Fakt?
white label
1
Taky jsem chvilku přemýšlel, jestli autor pamatuje období 1901 - 1910, nebo si jen popletl 20. století s 21. stoletím.
Díky za info..doteď jsem nevěděl, že mechan.turbo měla fábia,nebo Audi 3,0 TFSI...
Jinak chtít za toto turbo 150 000,- je odporná zlodějina,když za tyto peníze se prodávají ve světě nové auta..
Jinak chtít za toto turbo 150 000,- je odporná zlodějina,když za tyto peníze se prodávají ve světě nové auta..
Kompresory tak stojí. Na aktuálního mustanga jej pořídíš za 170 000....nicméně z 420 uděláš 670 koní.
Turbo a kompresor je velký rozdíl. Kompresor je uživatelsky mnohem příjemnější. Jak je přestanou dělat v Jaguaru, tak zbývá zase ta Amerika.....bude ji třeba znovu objevit.
Turbo a kompresor je velký rozdíl. Kompresor je uživatelsky mnohem příjemnější. Jak je přestanou dělat v Jaguaru, tak zbývá zase ta Amerika.....bude ji třeba znovu objevit.
Nj, někdo umí - Micra, někdo ne, viz. 3,0TFSI, micra v testu jezdila o litr úsporněji než fabia tsi. Ač příznivec benzínu, ten TFSI bych si místo TDI nekoupil, moc žral. Nyní vyrábí motory s kompresorem snad jen Jaguar/Land Rover a Volvo.
Faktem je, že v dnešní době turbo nabízí ty důležitější přednosti. A pokud není motor moc výkonný, lze jej použít i pro millerův cyklus - 1,5TSI i bez drahých materiálů, které používá Porsche.
Faktem je, že v dnešní době turbo nabízí ty důležitější přednosti. A pokud není motor moc výkonný, lze jej použít i pro millerův cyklus - 1,5TSI i bez drahých materiálů, které používá Porsche.
Jiste, ze nepujde o zadna vysoka cisla, ale i Lotus stavi motory s kompresorem, resp. timhle zpusobem preplnuje motory od Toyoty. Teda krome jinych dalsich uprav.
K clanku bych dodal, ze jako hlavni nevyhodu kompresoru (krome financni stranky, ale to s tim primo souvisi) vidim relativne ne prilis vysoke navyseni vykonu, klasicke turbo dokaze nafoukat motor o dost ucinneji. Naopak vyhodu v nulove prodleve- neexistenci turbolagu a hlavne snad vzdycky v "atmosferickem", linearnim prubehu krivky vykonu i krouticiho momentu, vcetne klasicke spicky. Proste ze motor nema tupy projev, jako kdyz je osazeny turbem.
K clanku bych dodal, ze jako hlavni nevyhodu kompresoru (krome financni stranky, ale to s tim primo souvisi) vidim relativne ne prilis vysoke navyseni vykonu, klasicke turbo dokaze nafoukat motor o dost ucinneji. Naopak vyhodu v nulove prodleve- neexistenci turbolagu a hlavne snad vzdycky v "atmosferickem", linearnim prubehu krivky vykonu i krouticiho momentu, vcetne klasicke spicky. Proste ze motor nema tupy projev, jako kdyz je osazeny turbem.
Mechanický kompresor sa naopak vracia. Len je poháňaný elektromotorom. Turbo sa dá použiť na dobíjanie batérie.
Ale tady se píše o "mechanicky poháněném kompresoru" (myšleno od klikové hřídele), nikoli o elektricky poháněném "kompresoru".
Klasické kompresory má v USA kde co. Ale tam jde ještě o řidiče. Teď ještě zrušit cla vedle Kanady i s USA a znovu objevit Ameriku.
stačila by ta Kanada, stejně se auta většinou vozí odtamtud, prtoože je jednodšuší úprava na EU předpisy.
Eu včera s Kanadou podepsala! U nás se o tom málo mluví, přitom je to velký úsěch a 6 let jednání.
Furt dokola ta stejna pisnicka. Ono se to objevuje amerika kdyz te galon benzinu stoji 2USD, tedy cca 14Kc/litr. To se pak clovek nedivi, ze ma min efektivni kompresor v USA kde co...
Když tě trápí cena paliva, dej si tam LPG, budeš jezdit jako kluci co to mají za v přepočtu 6-7 litrů na sto. Znam jich několik co to maj už na kolikátém autě, najeli s tím i přes 100 tis km a nemůžou si to vynachválit.
Oproti modernímu sazometu to má jen smaé výhody, ale musí to instaovat někdo kdo je fakt machr a perfektně se v tom vyzná. Pak to funguje.
Oproti modernímu sazometu to má jen smaé výhody, ale musí to instaovat někdo kdo je fakt machr a perfektně se v tom vyzná. Pak to funguje.
Taky jsem přešel na LPG a některá auta nechal předělat. Camry 2,4aut. jezdí na kilometr levněji (10,5L/LPG), než všechny naše Priusy (po započtení všeho i benzín 2x ročně za tisícovku).
Mám za poslední léta čtvrté nové, sekvenční LPG Tartarini v Toyotách. Montují mi jej tedy až v HK, nějaký JK produkt. Jejich práce, to co není vidět mi +- vyhovuje. Na těch čtyřech LPG systémech ani jedna závada, při 70.000km/rok.
Těším se vždy na placení u pumpy, kdy za jednu cestu CZ/DE, za dopoledne 320-350km zaplatím 19-22euro (0,529eur👋1L)
LPG nepřítel jsem v krásných coupe, nebo luxusních víceválcových limuzínách... blbý je, že nové auto bez přímého vstřikování benzínu, aby člověk pohledal...
Mám za poslední léta čtvrté nové, sekvenční LPG Tartarini v Toyotách. Montují mi jej tedy až v HK, nějaký JK produkt. Jejich práce, to co není vidět mi +- vyhovuje. Na těch čtyřech LPG systémech ani jedna závada, při 70.000km/rok.
Těším se vždy na placení u pumpy, kdy za jednu cestu CZ/DE, za dopoledne 320-350km zaplatím 19-22euro (0,529eur👋1L)
LPG nepřítel jsem v krásných coupe, nebo luxusních víceválcových limuzínách... blbý je, že nové auto bez přímého vstřikování benzínu, aby člověk pohledal...
To co radis vyzaduje😒br />
- dodatecne investice
- trpelivost s vyladenim, bo vyladit se to snad nikdy nepovede na 1. pokus
- mit stesti a znat nejakeho "fakt machra"
A navic te to omezuje😒br /> - nemoznost parkovat v podzemnich garazich
- nadrz na LPG berouci misto v kufru
- nevim jak by se na podobny zasah divali v autorizaku pri reklamaci, treba i veci s LPG nesouvisejicich...
Za me tohle neni u novych aut reseni. Ze to spousta lidi vidi jako reseni u ojetin, tomu se nedivim, ale tyhle omezeni akceptovat pri novem aute? Ne, dekuji.
- trpelivost s vyladenim, bo vyladit se to snad nikdy nepovede na 1. pokus
- mit stesti a znat nejakeho "fakt machra"
A navic te to omezuje😒br /> - nemoznost parkovat v podzemnich garazich
- nadrz na LPG berouci misto v kufru
- nevim jak by se na podobny zasah divali v autorizaku pri reklamaci, treba i veci s LPG nesouvisejicich...
Za me tohle neni u novych aut reseni. Ze to spousta lidi vidi jako reseni u ojetin, tomu se nedivim, ale tyhle omezeni akceptovat pri novem aute? Ne, dekuji.
Ale turbované motory nežerou méně než ty kompresorové. To jen na papíře.
Z podstaty veci zerou a vzdy zrat budou. Na papire je ten rozdil jen vetsi nez jaka je realita, ale je tam i v realu.
Hele já měl kompresorovej motor v Jagu, dálky to umělo za 11 na 100, protože lehká kstale, hliník. Vyloženě na úplnýho klobouka s tím šlo jet i za 10. A to byl motor konstrukčně někdy z roku 2002, dnešní kompresory na tom budou výrazně líp
elektrický kompresor funguje spíše na principu turba - přeplňování zajišťuje vysokootackova turbína
A uz si pocul vyraz, ze "radialny kompresor" ? To je totiz tiez kompresor, ktory ma len tu polovicu turboduchadla, ktora tlaci vzduch. Zo seriovych vyrobcov to pouzil napr. uz VW ako G40 ( Polo ) a G60 ( Corrado, a myslim ze aj Golf ), a z tunerov to rad pouziva napr. G-Power. Elektricky kompresor je proste elektricky kompresor. Akeho principu je ta cast, ktora nasava a stlaca vzduch, je na konkretnom jeho vyrobcovi. Radialny kompresor sa pouziva hlavne preto, ze ma lepsiu efektivitu - menej vykonu treba na to, aby premiestnil potrebne mnozstvo vzduchu pod pozadovanym tlakom. Akurat, ze nema taku linearitu ako poväcsina inych kompresorov ( eaton...) Plus, je kompaktnejsi a lahsi.
Jo, tak to je docela dost zajímavá úvaha. Třeba my jsme si na této stránce zde - https😐/www.kompresory-filtry-servis.cz/ nedávno k nám domu pořizovali nové kompresory a ono se takové šroubové kompresory docela dost těžko hledají. Naštěstí jsme našli tuto stránku zde, kde není vůbec žádný problém i případná taková oprava šroubových kompresorů 😊