z ceho bych mel u EV trochu strach, tak to je pripadna nehoda. a to jak jako ridic nebo pasazer, tak někdo kdo ma poskytnout první pomoc, tak i z pohledu záchranných slozek.
prece jenom, napeti v radu stovek voltu, energie v radu desitek kWh, co tohle udela, když se z auta stane behem zlomku sekundy hromada srotu??
Jsi zcela mimo, pleteš pátý přes devátý. S tou Paříží jsi směšný. Diesely plnící normu Euro 6 budou mít samozřejmě vjezd bez omezení. Ale to asi tupčíkům jako ty nedojde nikdy.
naprosta většina dyzlu plnici euro6 prekracuje laboratorni limit na jedy NOx v realu nasobne a rekordman az 15x.
benziny přitom laboratorni limit plni i v realu.
vpodstate se da rict, ze 1 dyzl s euro6 zamori ovzdusi jedy NOx asi jako 10 benzinaku.
nejak si nedovedu představit, ze takovyhle jedomety v budoucnu pusti do velkych mest s velkou intenzitou dopravy.
mozna az bude nejaky euro7, kdy i dyzly budou muset plnit i v realu stejny limit NOx jako benzinaky - tedy soucasnych 60mg/km. nejspis to pujde ale ještě dolu na uroven jako je v USA - tusim 43mg/km.
tady to mas s tema dyzlama v parizi:
"V roce 2020 už nebudou smět jezdit do centra auta starší deseti let, tudíž nic s výrobním rokem pod 2010. Zákaz začne platit okamžitě a na všechny dny v týdnu i všechny hodiny. Ale to není všechno. Zákaz totiž bude rozšířen i na všechny automobily s naftovým motorem"
[odkaz]
a tady podobne pisou o nemecku:
"Není žádným tajemstvím, že zhruba jedenáctka německých měst zvažuje možnost zcela zakázat do roku 2020 vjezd do center všech dieselů."
[odkaz]
že si vysadený na naftu už pochopil každý, aj náhodní návštevníci tohto fóra, ale že budeš aj proti ober super ekologickému elektromobilu to mi je novinka. >:D
z toho prvého tvojho príspevku mi to pripadal ako presný opak. Riziká sú vždy a všade. Ten kto si elektromobil kúpi, by si mal byť minimálne vedomý aj tohto rizika, resp. vždy keď človek sadá do hocakého auta, tak to je spojené s rizikom.
tohle je reakce jak noha... Topten nadhodí nějaký reálně existující problém a dostane se mu akorát nadávek místní dieselelektrické skvadry...
Přitom je snad nad slunce jasné, že rizika při nehodách elektromobilů budou úplně jiná než při nehodách běžných aut. Hasiči se tomu holt budou muset přizpůsobit - hasit práškem místo pěny, možná používat i nějaké elektroizolační prostředky a pod....
Hasiči poväčšinou fasujú manuály a chodia na školenia ako ktorý typ automobilu hasiť, rozoberať a pod. Prípadne vo vyspelých štátoch majú aj online podporu. Tesly, Leafy či i3 tu už jazdia nejaký ten piatok. Kým s tým príde Škoda už budú preškolení všetci aj na elektromobily. A čo sa bezpečnosti mňa ako pasažiera, tiež by som sa nebál, výrobca s nehodami musí tiež pri návrhu či výrobe počítať.
nedavno byla popisovana nehoda elektromobilu s umrtim, kde hasici cekali několik hodin na instrukce od výrobce jak nebožtíka vyprostit aby tam něco nezkratovali, aby tam něco nechytlo nebo aby je nezabilo vysoky napeti.
co by delali, kdyby ten clovek zil a potreboval vyprostit?
sli by do rizika, ze je to pozabiji?
jak se zachovas když prijedes k takove nehode, kde ti bude takovy riziko hrozit?
V tomto oboru vzdělání nemám, nicméně z jiného oboru, který vystudovaný mám se domnívám že konstrukci EV (ochranný plášť baterie, její odpojení po bezpečných segmentech článků, celkové odpojení atp.) lze navrhnout tak že zranění elektřinou vlivem jejího poškození bude hrozit až za nějakým násobně bezpečným koeficientem který už není schopen fyzicky přežít pasažér uvnitř.
Samozřejmě teď ze začátku produkce EV je to strach oprávněný.
takova nehoda kde by hrozilo nejake nebezpeci bude tak fatalni ze posadce toho bouraneho auta stejne nikdo nebude schopnej pomoct
a tohle asi nejak nechapu "energie v radu desitek kWh"
jako ze by baterka se 100kWh byla nebezpecnejsi nez trba baterka s 1kWh kapacitou? na takovou blbost jsi prisel kde? zabit te muze klidne baterka co bude mit kapacitu jen 0.1kWh, dulezite je jake napeti a proud v te baterce je a jake jsou tyto hodnoty na vistupu, a ne to jakou ma kapacitu ;-)
podle me -
když se zkratuje 100kWh at uz z venku, nebo vnitřním zkratem, hrozi pozar nebo vybuch.
v pripade 1kWh samozrejme taky, ale zrejme v mensi mire.
par elektromibilu uz vzplálo, podobne jako par mobilu
vnitrni zkrat je podle me nocni murou vyrobcu akumulatoru a elektromobilu.
tohle by snad mel resit he3da, a urcite dalsi reseni prijdou
dalsi věc je, ze 1kWh aku nebude mit nejspis napeti 500V, narozdil od 100kWh aku.
a jak to budes hasit, když tam mas takovy napeti? muzes se k tomu priblizit, doktnout,?
tak jako se meni postupy hasicu dodnes, tak se meni i pro elektromobily, hasit Ev dnes jiz jde a jsou na to metody, nejvetsi zkusenost s tim maj v Norsku kde je na to jiz pripravena asi temer kazda posadka hasicu
muzes uhorej v jakemkoliv aute, a to ze uhoris v elektromobilu je dnes asi mozna mene pravdepodobne nes ze tvoje auto i s tebou na silnici sesrotuje kamion, lidi uhoreli v spalovakach, v plynovejch autech a budou holt obcas horet i v EV, do auta se proste useda s tim ze to neni 100% kondom co te za vsech okolnosti proste bezpecne prepravi z A do B