Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektrická škodovka? Už příští rok! A nebude to citigo

Už na jaře příštího roku Škoda Auto představí světu svůj první elektromobil. Oproti původním plánům však nepůjde o miniauto, ale o SUV.
Zpět na článek
1. 11. 2016 20:28
2. 11. 2016 08:18
2. 11. 2016 08:31
2. 11. 2016 12:59
2. 11. 2016 14:13
2. 11. 2016 14:32
3. 11. 2016 20:40
2. 11. 2016 14:18
2. 11. 2016 14:37
2. 11. 2016 12:21
2. 11. 2016 12:25
2. 11. 2016 12:44
4. 11. 2016 07:17
1. 11. 2016 20:42
1. 11. 2016 20:44
1. 11. 2016 20:53
2. 11. 2016 07:57
2. 11. 2016 10:26
1. 11. 2016 20:28
nehody
z ceho bych mel u EV trochu strach, tak to je pripadna nehoda. a to jak jako ridic nebo pasazer, tak někdo kdo ma poskytnout první pomoc, tak i z pohledu záchranných slozek.

prece jenom, napeti v radu stovek voltu, energie v radu desitek kWh, co tohle udela, když se z auta stane behem zlomku sekundy hromada srotu??
Rozbalit vlákno
16
Re: nehody
Ty si iný trapoš... Choď si hrknúť trochu toho svojho voňavého zdravého benzínu. :-!
2. 11. 2016 08:18
Re: nehody
emise z benzinaku zamorujou ovzdusi daleko min nez emise z naftaku.
proc asi od 2020 bude platit zakaz vjezdu naftaku do centra parize??
to nevis??
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2016 08:31
Re: nehody
Jsi zcela mimo, pleteš pátý přes devátý. S tou Paříží jsi směšný. Diesely plnící normu Euro 6 budou mít samozřejmě vjezd bez omezení. Ale to asi tupčíkům jako ty nedojde nikdy.
Avatar - Barry Lyndon
2. 11. 2016 10:11
Re: nehody
Kéž by alespoň toto platilo od 2020 i v Praze... Tedy pouze auta s fialovou nálepkou. Sice to odskáčou i přímovstřikové benziny Euro5, ale co už...

... ideální by samozřejmě bylo diesely do 3,5t ve městech zakázat úplně a ty nad 3,5t pustit max. na vnitřní okruh.
2. 11. 2016 12:59
Re: nehody
naprosta většina dyzlu plnici euro6 prekracuje laboratorni limit na jedy NOx v realu nasobne a rekordman az 15x.
benziny přitom laboratorni limit plni i v realu.
vpodstate se da rict, ze 1 dyzl s euro6 zamori ovzdusi jedy NOx asi jako 10 benzinaku.
nejak si nedovedu představit, ze takovyhle jedomety v budoucnu pusti do velkych mest s velkou intenzitou dopravy.

mozna az bude nejaky euro7, kdy i dyzly budou muset plnit i v realu stejny limit NOx jako benzinaky - tedy soucasnych 60mg/km. nejspis to pujde ale ještě dolu na uroven jako je v USA - tusim 43mg/km.

tady to mas s tema dyzlama v parizi:
"V roce 2020 už nebudou smět jezdit do centra auta starší deseti let, tudíž nic s výrobním rokem pod 2010. Zákaz začne platit okamžitě a na všechny dny v týdnu i všechny hodiny. Ale to není všechno. Zákaz totiž bude rozšířen i na všechny automobily s naftovým motorem"
[odkaz]

a tady podobne pisou o nemecku:
"Není žádným tajemstvím, že zhruba jedenáctka německých měst zvažuje možnost zcela zakázat do roku 2020 vjezd do center všech dieselů."
[odkaz]
Avatar - wakantanka
2. 11. 2016 14:13
Re: nehody
že si vysadený na naftu už pochopil každý, aj náhodní návštevníci tohto fóra, ale že budeš aj proti ober super ekologickému elektromobilu to mi je novinka. >:D
2. 11. 2016 14:32
Re: nehody
naopak
ja sem příznivcem hybridu a elektromobilu
jen si uvědomuju problémy a rizika s tim spojeny
Avatar - wakantanka
3. 11. 2016 20:40
Re: nehody
z toho prvého tvojho príspevku mi to pripadal ako presný opak. Riziká sú vždy a všade. Ten kto si elektromobil kúpi, by si mal byť minimálne vedomý aj tohto rizika, resp. vždy keď človek sadá do hocakého auta, tak to je spojené s rizikom.
Avatar - Barry Lyndon
2. 11. 2016 10:06
Re: nehody
tohle je reakce jak noha... Topten nadhodí nějaký reálně existující problém a dostane se mu akorát nadávek místní dieselelektrické skvadry...

Přitom je snad nad slunce jasné, že rizika při nehodách elektromobilů budou úplně jiná než při nehodách běžných aut. Hasiči se tomu holt budou muset přizpůsobit - hasit práškem místo pěny, možná používat i nějaké elektroizolační prostředky a pod....
Avatar - wakantanka
2. 11. 2016 14:18
Re: nehody
Hasiči poväčšinou fasujú manuály a chodia na školenia ako ktorý typ automobilu hasiť, rozoberať a pod. Prípadne vo vyspelých štátoch majú aj online podporu. Tesly, Leafy či i3 tu už jazdia nejaký ten piatok. Kým s tým príde Škoda už budú preškolení všetci aj na elektromobily. A čo sa bezpečnosti mňa ako pasažiera, tiež by som sa nebál, výrobca s nehodami musí tiež pri návrhu či výrobe počítať.
2. 11. 2016 14:37
Re: nehody
nedavno byla popisovana nehoda elektromobilu s umrtim, kde hasici cekali několik hodin na instrukce od výrobce jak nebožtíka vyprostit aby tam něco nezkratovali, aby tam něco nechytlo nebo aby je nezabilo vysoky napeti.
co by delali, kdyby ten clovek zil a potreboval vyprostit?
sli by do rizika, ze je to pozabiji?

jak se zachovas když prijedes k takove nehode, kde ti bude takovy riziko hrozit?
Avatar - Googlit
2. 11. 2016 12:21
Re: nehody
V tomto oboru vzdělání nemám, nicméně z jiného oboru, který vystudovaný mám se domnívám že konstrukci EV (ochranný plášť baterie, její odpojení po bezpečných segmentech článků, celkové odpojení atp.) lze navrhnout tak že zranění elektřinou vlivem jejího poškození bude hrozit až za nějakým násobně bezpečným koeficientem který už není schopen fyzicky přežít pasažér uvnitř.

Samozřejmě teď ze začátku produkce EV je to strach oprávněný.
2. 11. 2016 12:25
Re: nehody
takova nehoda kde by hrozilo nejake nebezpeci bude tak fatalni ze posadce toho bouraneho auta stejne nikdo nebude schopnej pomoct

a tohle asi nejak nechapu "energie v radu desitek kWh"
jako ze by baterka se 100kWh byla nebezpecnejsi nez trba baterka s 1kWh kapacitou? na takovou blbost jsi prisel kde? zabit te muze klidne baterka co bude mit kapacitu jen 0.1kWh, dulezite je jake napeti a proud v te baterce je a jake jsou tyto hodnoty na vistupu, a ne to jakou ma kapacitu ;-)
2. 11. 2016 12:44
Re: nehody
podle me -
když se zkratuje 100kWh at uz z venku, nebo vnitřním zkratem, hrozi pozar nebo vybuch.
v pripade 1kWh samozrejme taky, ale zrejme v mensi mire.
par elektromibilu uz vzplálo, podobne jako par mobilu
vnitrni zkrat je podle me nocni murou vyrobcu akumulatoru a elektromobilu.
tohle by snad mel resit he3da, a urcite dalsi reseni prijdou

dalsi věc je, ze 1kWh aku nebude mit nejspis napeti 500V, narozdil od 100kWh aku.
a jak to budes hasit, když tam mas takovy napeti? muzes se k tomu priblizit, doktnout,?
4. 11. 2016 07:17
Re: nehody
tak jako se meni postupy hasicu dodnes, tak se meni i pro elektromobily, hasit Ev dnes jiz jde a jsou na to metody, nejvetsi zkusenost s tim maj v Norsku kde je na to jiz pripravena asi temer kazda posadka hasicu

muzes uhorej v jakemkoliv aute, a to ze uhoris v elektromobilu je dnes asi mozna mene pravdepodobne nes ze tvoje auto i s tebou na silnici sesrotuje kamion, lidi uhoreli v spalovakach, v plynovejch autech a budou holt obcas horet i v EV, do auta se proste useda s tim ze to neni 100% kondom co te za vsech okolnosti proste bezpecne prepravi z A do B
Avatar - Egi
1. 11. 2016 20:42
Bude to
Superb.....
Rozbalit vlákno
4
1. 11. 2016 20:44
Re: Bude to
superb ma byt první hybrid
nebo mas informace, který jiny nemaj?
1. 11. 2016 20:53
Re: Bude to
Octavie,SuperB..No aha,uz rozumim tem nekonecnym "utokum" na Teslu.
2. 11. 2016 07:57
Re: Bude to
uvedeni informace na pravou miru je utok??
nejses ty zemanuv ovcacek??
2. 11. 2016 10:26
Re: Bude to
Jakejch informaci?zeman vim kdo je,ovcacek ne.
1. 11. 2016 21:13
Auto.cz je - web, kde zítra znamená včera.
Elektrická škodovka? Už příští rok! Dle pana redaktora bude příští rok rokem 2019.
Rozbalit vlákno
2
Re: Auto.cz je - web, kde zítra znamená včera.
Možno na budúci rok ukážu kúsok späťáku...
Avatar - WinDiesel
2. 11. 2016 08:32
Re: Auto.cz je - web, kde zítra znamená včera.
redaktoři neznají rozdíl mezi "following year" a following years"
2. 11. 2016 11:58
Jakože je elektrovehikl
totální kravina (ekonomicky, ekologicky, bezpečnostně, atd.), tak elektroSUV je kravina na entou. Bravo VW, bravo Škoda! Vedete to do...krachu.
Rozbalit vlákno
1
Re: Jakože je elektrovehikl
Začalo to designem :no: Roomunster, čtyřoký Kodiakv a Octavie... :no: