a nakonec sa vrátime k poctivému 6valcu. Ale rozhodne je to krok správnym smerom 11l s najsilnejšou verziou bez šetrenia je dobré číslo. To by kľudne dala aj poriadne nazúrená polovičná turbočivava.
švagor veľký vw-fans,mi povedal že Amarok ani náhodou. V práci (Rakúske Alpy) majú tieto vw a japoncov a vravel že Amaroka musia pravidelne kdesi z blata ťahať L200,či Navarou...(ja viem článok je o motore,nie aute ako celok)
Nakonec díky emisím nám automobilky nebudou moct nutit jejich mrzácké výtvory , přefoukané tříhrnečky. Manažeři znají rovnici - malý motor = málo materiálu = nízké náklady - větší vývar.
Navíc ti co kupují ty malé motory, ničí automobilovou kulturu.
VW to tak má například u dodávek (ne u všech, například Caddy ji má pořád dole, ale Multivan to tak má roky). Nebo MPV (Sharan, Golf Plus), SUV (Tiguan). Je to dané jiným posedem.
Co to znamená skutečně potřebuje? Já na ně koukal pro jejich přepravní schopnosti (včetně tahacích) v kombinaci s těmi terénními, využití bylo občasné a vysokou prioritou bylo pohodlí, protože šlo o přepravu na velké vzdálenosti (a na konci byl nějaký ten terén).
Spíš jde o to, jak často. Protože nádrž bude, řekl bych, stejná. Dříve cílem bylo, aby to vystačilo na servisní interval, tedy ses o to nemusel starat. Ale nevím, jestli na to nerezignovali.
Ano, v Austrálii je Amarok hodně chválen, ostatně i na prezentaci auta se Volkswagen chlubil, kolik cen (nejen) u protinožců dostal. Ta brodivost je ale horší, byť třeba světlou výškou je na tom auto dobře.
,,Dvoulitrový čtyřválec našponovaný nadoraz by pro splnění norem musel využívat litry kapaliny AdBlue, jejíž časté doplňování by se uživatelům rozhodně nelíbilo. Proto se tak sáhlo po šestiválci, který si se zaměřením amaroku poradí lépe,,
Jo a do V6 se Adblue bude lít uplně stejně >:D
[odkaz]
a viz jejich stránky:
Tento motor je vybaven vícestupňovým ošetřením výfukových plynů (filtr pevných částic a SCR katalyzátor).
Doporučuji podívat se na srovnávací test pick-upů z Austrálie, tedy ze země, kde jsou tyhle auta více než v Evropě využívána v terénu. Australané evidentně nemají pocit, že by se Amarok do terénu nehodil... a to dokonce ještě ve verzi s 2.0 TDI
Takže: kdy bude podobná přední maska s normálními světlomety v Kvodiakvu? Kdy bude v Kodiakvu ruční brzda jako v Amaroku? Kdy budou mít škodovky stejně očíslovaný tachometr a otáčkoměr, jako mateřská firma VW?
A nakonec, kdy se s tímto motorem potkáme v Kodiakvu? Určitě by mu ve spojení s ruční brzdou mimořádně slušel!
6 válec 4,2 TD mal ešte v LC 80 a 100 ak hovoríme o nafte ... tento rok sa prestal predávať (v EU) aj LC 200 V8 takže už sa dajú kúpiť len benzínové 6 válce - vlastne len jeden 4.0VVTi v 150tke ... teraz som si spomenul že 4,2D l válec je stále v 70tke ale ta sa oficialne kúpiť nedá len u špecializovaných predjacov - dajbych.cz alebo sandlander.hu v nemecku je extremfahrzeuge.com a offroad-nestle.de
Mno všechny ty další pickupy se nyní budou výkonově krčit ve stínu, s výjimkou Mercedesu. (Je docela dobře možné že mercedes použije také jen 6-válce). Toyota má k dispozici 2,4 a 2,8 ale 2,8 si nekoupíme .... divné.
A byly časy kdy Landcruisery měly šestiválce 4,2 TD ach jo ...
U Toyoty se tedy šestiválců nedočkáme. Všichni ostatní by je nasadit mohli.
Až budete zase chválit Škodovky za jejich skvělou ergonomii, tak si vzpomeňte třeba právě na tenhle Amarok. Středový display v nejvyšším místě středového panelu a ne někde u kolen, žádná tlačítka před řadicí pákou, zapalovač naopak správně před řadicí pákou...