Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejnovější trendy ve vývoji vznětových motorů: Jak se zbavit škodlivin?

Nedávno jsme se snažili nastínit technická řešení používaná na současných zážehových motorech. Nyní se pokusíme o něco podobného u dieselů. Přinášíme pět opatření zejména pro snížení množství emisí.
Zpět na článek
8. 11. 2016 08:12
Ako sa zbavit skodlivin?
Prestat vyrabat jedomety a vratit sa k benzinu, ake jednoduche :-)
Rozbalit vlákno
69
Avatar - Jenik3
8. 11. 2016 08:27
Re: Ako sa zbavit skodlivin?
Prestat vyrabet je snadne, ale zkus presvedcit pracujici lid, ze naftu uz nechce...
8. 11. 2016 08:32
Re: Ako sa zbavit skodlivin?
staci skoncit se zvyhodnovani zdaneni nafty oproti benzinu
Avatar - Jenik3
8. 11. 2016 09:03
Re: Ako sa zbavit skodlivin?
To je jedna strana mince, druha je ta, ze "nafta jezdi za pet a benzin za sedm".
8. 11. 2016 09:16
Re: Ako sa zbavit skodlivin?
tohle uz davno není pravda - viz spritmonitor:

O3 77-81kW nafta 5.23 vs. benzin 5.93
[odkaz]
[odkaz]

O3 110kW nafta 5.84 vs. benzin 6.67
[odkaz]
[odkaz]

O3 130-140kW nafta 6.61 vs. benzin 8.09
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Jenik3
8. 11. 2016 09:35
Re: Ako sa zbavit skodlivin?
Zmen vetsinovy nazor...
8. 11. 2016 09:59
Re: Ako sa zbavit skodlivin?
relativne snadne, zavest "emysni" silnicni dan, jak u zazefovych tak vznetovych motoru zavest za kazdy g/km skodlivych latek nejakou rocni sazbu, rekneme treba 200 korun za gram?, a takto vybrane penize pak vracet v plne vysi do zdravotnictvi :-) rekneme podle tech skodlivejsich pro nas, tedy HC+NOx, takze to mame u auta ktere ma tuto hodnotu treba 150 krasnych 30000 korun rocne, auto co ma 100 krasnych 20000rocne a auto co ma nula pak 0 rocne :-) a samozrejme dalsi snizovani dalsima emisnima 7-8-9, a tak dal normama normalne ponechat a dal zprisnovat treba co 2-3 roky

a pro automobilky, jednoduche pravidlo, podvadis, "okamzity" zakaz prodeje dane motorizace v cele EU a nutnost odkoupit vsechny jednotky ktere tak podvadeli :-)
8. 11. 2016 10:23
Re: Ako sa zbavit skodlivin?
Krasne si sa zasnival, ale uz je cas sa zobudit ;)
8. 11. 2016 10:45
Re: Ako sa zbavit skodlivin?
v EU takove poplatky nektere staty maj, nekde vyssi nekde nizsi, jinde to zase resi vysokou dani a "cistsi" auta zvyhodnujou nizsi neboz adnou dani, reseni existujou, ale musi bejt i politicka vule v danem state, jenze v CR je u moci clovek co ma miliardy z "biopaliv" a tak je zavislej na prijmech z prodeje benzinu a nafty kde je bioslozka, takze nao v CR se nic takove se soucasnou vladni skvadrou nezmeni

a az se bude moc neco zmenit tak ten * z tehle zeme utece protoze k tomu ma miliardy
8. 11. 2016 13:19
Re: Ako sa zbavit skodlivin?
Sny o snižování emisí úředníků nesmí překročit jednak fyzikální zákony a jednak aktuální úroveň vývoje. Jakmile se příliš tlačí na pilu a dané technické řešení není dostatečně zralé, odnese to především zákazník na složitosti celého systému a ceně. Tak i automobilka, která nestihne náklady na vývoj dostatečně rozmělnit v čase. Dříve se novinky zaváděli shora, od nejdražších modelů. Kde to zákazníky příliš nepálí. Pokud je požadavek zavést to plošně pro všechny modely, pak na levných modelech nemáš kde ubrat kvůli udržení ceny. To už pak přestává existovat přirozený konkurenční boj mezi automobilkami, který by danou technologii a řešení stejně jednou přivedl na svět. Ale boj o přežití automobilky, čili různé škrtání, zeštíhlování, šetření, snižování počtu verzí, motorizací, modularita a brutální sdílení všeho. Draze zaplacená ekologie, která v globále nic moc nepřinese. Dokud Čína a jiné země kašlající na emise obávají stejnou planetu jako my.
8. 11. 2016 16:05
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
jj
ŠPEKOUNKOVÉ MOJI, ANI MOČKA V LAUFU NEZACHRÁNÍ FOSILNÍ DÍZLBLEJT [odkaz] SOFTWARE ARMÁDY KONZERVÍCH MANAGÉRU KERÝM vy blázni 100.000 sícový měšíční platy denodenně cálujete [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
8. 11. 2016 16:46
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Hop hop spekaty mozgu [odkaz] ochvilu sa sam uskvaris.
Aspon linkuj normalnu stranku, nie ten svoj ohavny paskvil, co vyzera ako by ho robil anafalbet.
Avatar - Skipper
8. 11. 2016 19:41
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
A co nájezd? Takže nesmysl.
Avatar - Lojza11
8. 11. 2016 15:09
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
najdi mi jakykoliv 6v 3 litrovy benzin co ma 300koni a jezdi za 9 litru benzinu prumer
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 16:18
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Proč?
8. 11. 2016 19:54
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Třeba 35i/ 40i. Pravda, má o trochu víc než 300 koní, ale snad to vadit nebude. ;-) Samozřejmě záleží, v jakém autě a jakým stylem jezdíš.
Avatar - Lojza11
8. 11. 2016 15:26
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
ja se zminuji kolegove dole. Kazdy resi 180litru za palivo.Cenu novych vozu diesel vs benal jsou + - stejne. Mam auta vyssi tridy s jednim jezdim za 9 litru nafty a s druhym za 10litru . Kdybych bel ekvivalent v benalu jezdim za 14-15 litru benzinu to je skoro 50% rozdil. Navic musim tankovat u kazdeho rohu. Prodat auto v SUV ci premiova trida s benalem jde hodne obtizne a prodejni cena ojeteho auta s benalem bude vyrazne nizsi nez u nafty klidne stovky tisic kc na aute.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 16:20
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
to si nemyslím, zážehová auta v dané kategorii jsou vzácná a kdo chce benzin, ten si musí připlatit. Dieselů je všude jako zvraček....
Avatar - Lojza11
8. 11. 2016 18:27
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
jsi se svym nazorem da se rici jedinym. Je zajimave ze resis emise aut,ktere tvori 0.5% vseho znecisteni. Ale emise tovaren, dolu ti jaksi nevadi. Musel bych byt uplne mimo priplacet si za benzinove auto,ktere ma mensi dojezd,musim tankovat casteji, neposkytujeme mi zadnou vyhodu oproti nafte a ve finale ho prodam o 30procent nize nez diesel. To bych bych s tvym uvazovanim byl za chvili bez penez a musel bych sednout do tech vraku co si posilal odkazy.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 20:04
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
auta tvoří 0,5% znečištění možná někde uprostřed čínské fabriky na chemikálie, ale třeba v Praze bych ten poměr viděl přesně opačný - tak 99,5%.
Jsi prostě typický dieselový kolenovrt a sociopat. O jakých odkazech píšeš netuším, žádné jsem sem nedával.
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2016 22:55
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Tak mi vysvětli, proč podporovat majitele, kteří jezdí autem s horšími emisemi a dávat jim za to ještě navíc úlevu na dani z PHM?? Jakou tohle má logiku?
8. 11. 2016 20:05
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Sice těch aut tolik není, ale také je moc lidí nechce. Kolikrát jsem na ně viděl velké slevy, aby se toho vůbec zbavili, jinak by si mohli časem otevřít muzeum. A proto je prodejci moc nemají jako předváděčky.
8. 11. 2016 10:02
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Bohuzial ludia su ovce, ale keby automobilky to co vrazia do neperspektivneho vyvoja nafty dali do reklamy benzinakov, bolo by to ekologickejsie aj ekonomickejsie.
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 13:28
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Blábol. Benzínkové auto je levnější, přesto ve střední třídě a výš převažuje nafta.
Avatar - Ada je zase tady
8. 11. 2016 22:04
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Samozrejme. Protoze s dieselem se lepe jezdi. :-!
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2016 22:57
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
samozřejmě. Protože 100x opakovaná lež se stává pravdou.
8. 11. 2016 10:09
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
to není pravda.
astra 1.4 92kw, 5.5/100
nejezdím brzda plyn, ale nejsem brzda provozu

pro mě diesel prostě nemá smysl
Avatar - Jenik3
8. 11. 2016 10:35
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Je vice takovych vlastovek, ale jedna vlastovka jaro nedela.
8. 11. 2016 10:41
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
No v zásadě to pravda je i není. Astra a podobná auta nižší střední jako Golf, Focus etc. se kupují převážně v benzínu, protože rozdíl je skutečně menší než ty 2 litry a lidé umí počítat, že diesel by se jim nevyplatil, resp. vyplatil až při hodně velkých nájezdech, které většina lidí nemá. Naopak ve vyšších třídách ten rozdíl roste a muže být i daleko víc, klidně 4 litry u větších SUV. Takže třeba vyšší střední s velkou hmotností a velkými nájezdy už zase naopak jen minimum lidí koupí s benzínem, protože tam je ten rozdíl už velký.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 11:00
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
relativně je ten rozdíl pořád stejný, resp. možná i menší. Lidi, kteří dají 2,5 mil za auto a pak řeší, jestli je kilometr v PHM vyjde na 3 nebo 4 koruny asi nikdy nepochopím. Vždyť to není 3:4, ale po započtení všech nákladů na km je to třeba 15:16 ....
Avatar - Ham.
8. 11. 2016 11:50
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Ne, nemáš pravdu, dokud jsme měli v car policy povoleno kupovat benzín tak jsem najel za 3 roky s A6 3.0 TFSI quattro 150tkm. při průměrné spotřebě za celou dobu 12,3 l. Jakmile se to ekonomům začalo zajídat a nařídili naftu tak jsem od 2012 do 2015 najel stejných 150 tkm s A6 3.0 TDI quattro s průměrnou spotřebou 8,6 litru, tedy rozdíl 3,7 litrů nebo jinak více než 40% v neprospěch benzínu. Nahoře ti topten vypsal malá auta, rozdíl 6 litru a 5,2 je nějakých 15%. Takže s velikostí auta se ty nůžky rychle rozevírají. A obhájit v normálně uvažující firmě o 180-200 tis vyšší náklady na provoz auta s benzínem nikdo nedokáže, protože pořizovací cena toho 3.0 TDI a 3.0 TFSI je stejná (ceníkových cca 1.2 mio v základu bez VAT) a údržba se kupuje u firem většinou společně s autem a sazba za ní je u jmenovaných modelů o5 stejná. Takže zbývají náklady na palivo a tam jsem ti rozdíl vypsal.
Samozřejmě nevím jaké provozní náklady budou mít obě auta až najedou 200, 300 tkm, ale to je každému kupci nových aut v této kategorii srdečně jedno, protože má dávno nové. Ovšem soudě podle prodejní ceny obou a toho jak prodej trval dlouho (benal stál v Porsche Smíchov skoro rok a prodal se za cca 65% ceny toho za co se prodal ojety diesel, navíc ten diesel když jsem jej přivez na plac tak už tam stepoval zájemce, prodejce má své známé a věděl kdy jej přivezu) bych si skoro myslel, že diesel bude pořád levnější, bazaroví kovbojové určitě daleko bedlivě sledují ceny oprav a spolehlivost jednotlivých typů a to se musí zákonitě promítnout podle zákona nabídky a poptávky do ceny ojetiny a zájmu o ní.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 12:18
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Ano, zbývají náklady na palivo, tedy ten rozdíl cca 1 Kč na km, což mi s ohledem na celkové náklady na pořízení a provoz onoho auta připadá fakt málo na to, aby to obhájilo zasmraďování světa. Vždyť těch 180tis, to je u takového auta pár prvků výbavy... Firma nefirma, stejně je to pro mě nepochopitelné....
Avatar - Dinar
8. 11. 2016 12:32
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Pokud je to pro tebe, po tomto polopatickém vysvětlení Hama, nepochopitelné, pak ti není jak pomoct, on v těch několika sloupcích textu v podstatě jen několikrát opakuje, že jedna plus jedna, rovná se dvě.

"...s ohledem na celkové náklady na pořízení a provoz". S ohledem na co? Vždyť to napsal jasně, pořizovací cena stejná, servis v ceně, a jiné provozní náklady, ve kterých by se měla naftová od benzinové verze lišit, vyjma nákladů na palivo, NEJSOU!
Cena naftové verze při následném prodeji vyšší než cena verze benzinové.
Tady není o čem polemizovat.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 14:28
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Tak buď na to mám a nebo nemám.... Když nemám na provoz třílitrové A6, pak se holt uskromním do dvoulitrového Passatu a neočurávám to dieselovým smradlákem.

Chápu, že můj postoj je menšinový, že většina o***nů chce mít co nejvíc za co nejmíň. Jsem prostě lepší >:D :yes:
8. 11. 2016 20:34
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Chce zřejmě říct, že je to vzhledem k celkovým nákladům zanedbatelná částka. Stejně si to dáš do nákladů. >:D Bývá to bezpečná sázka, že autor takových myšlenek nemá firmu. Sto tisíc sem, sto tisíc tam. Zrovna moderní zážehové motory jsou čistota sama (jen důsledek toho, že politici na spotřebu tlačí víc než na emise škodlivin). Něco jiného je dát zaměstnanci auto k soukromému užívání a vnutit mu diesel, když bude jezdit z velké části ve městě.
Avatar - Ham.
8. 11. 2016 12:38
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
a) uvažovat ve firmě, že 180 tczk nejsou peníze je zcestné, takové firmy už dávno neexistují, protože s takovým přístupem každý zkrachuje dříve než začne. To je přístup, který je možný maximálně tak ve státním sektoru.
b) na webu si můžeš najít 1000 nejznečištěnějších měst světa. Ujišťuji tě, že Londýn není ani zdaleka nejzaprasenější město UK a to přesto, že je tam zdaleka největší hustota dopravy a velký podíl dieselů, totéž platí pro Mnichov, Paříž, Řím nebo i Prahu. Karviná je mnohonásobně zas.r.anější město (ve smyslu životního prostředí) než Praha, kde opět je zdaleka největší koncentrace naftových aut včetně těch osobních. Takže problém s tím zasmraďováním světa asi bude poněkud složitější než jenom prostá otázka typu diesel/benal v osobní dopravě, ta se podílí zlomkem na celkovém znečištění, tím neříkám, že se nemá vůbec řešit, ale logický postup by možná byl podívat se na ty největší znečisťovatele a teprve pak řešit jestli dáme k benzínu filtr pevných částic a k dieselu cisternu močoviny. A to platí napříč kontinenty. Amerika je benzínová, podle toho by tam ve městech měl bý jemně parfémovaný vzduch dovezený z Aljašky. Zkus se někdy podívat do Fresna, to je ještě násobně větší grc než ta Karviná a to tam nejezdí žádná osobní auta na naftu (přitom některá daleko větší města v USA než je Fresno, které je velké asi tak jako Brno, jsou skutečně čistá, navíc to Fresno leží v Kalifornii, což je jak známe největší bijec dieselů ve státech v osobní dopravě), nebo se podívej do Pekingu, tam v osobní dopravě také neznají diesel a můžeš tady potom poreferovat jaký tam mají čistý vzduch díky benalu v osobní dopravě a jaká špína je díky dieselům v Paříži nebo Římě.
8. 11. 2016 13:08
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Na druhou stranu, řešit rozdíl 180 tis za 3 roky na provozu (rozdíl v nákladech, ne náklady) a pak každé 3 roky koupit nové auto za 1,5 mega (ano, chápu, proč se to tak dělá :-) )...
Avatar - Ham.
8. 11. 2016 13:36
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
No pokud přehazuješ prachy vidlemi, tak chápu, že tě 180 tis. v provozních nákladech nechává v klidu.
8. 11. 2016 13:57
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Ale nenechává, jako absolutní částka je to docela zajímavé číslo. Na co jsem nerážel, tak že tady firma řeší 180 tisíc za 3 roky jako rozdíl na palivu, aby pak každé 3 roky koupila auto za 10 násobek, když by si ho mohla klidně další 3 roky nechat. Ale chápu, že nenechá, že bude radši 3 roky odepisovat nové :-)
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 14:36
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
to je pořád dokola. Šetření pomocí dieselového smradláka je pro mě prostě nepřijatelné. To je jako mít vilu a v kotli pálit pneumatiky.
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2016 23:06
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Jistě, logika jak řemen. 180 tis. za provozní náklady budu řešit, zatímco příplatkové serepatičky za 0,5M jsou v pořádku... >:-[] 8-s

P.S. Jasně, vím, že to tak je. Jen narážím na to, že nejde o to skutečně ušetřit. Kdo by chtěl skutečně šetřit, tak nařídí do firemní politiky nakupovat neprémiové značky, které splní stejnou službu a v naprostém pohodlí splní přepravní požadavky, jen s výrazně nižšími jak pořizovacími, tak provozními náklady.

A o tom, jak na jednání musíš přijet nejmíň v Audi, si nechejme zdát. V normálních velmi prosperujících větších společnostech je zcela běžné, že i ti nejvyšší úplně v pohodě jezdí Superbem.
Avatar - Ham.
8. 11. 2016 23:36
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Jestli si někdy podnikal, o čemž docela pochybuji, tak provozní náklady budeš řešit vždy. A ohledně Superbu, již jsem to psal, kup si Logana on tě také odveze a ušetříš ještě víc a jestli to fakt myslíš s tím šetřením skutečně vážně a poctivě, tak dobré tretry a deodorant abys nesmrděl potem vyjdou úplně nejlevněji.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 14:34
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
1. neříkám, že 180tis nejsou peníze, ale že za ten smrad těch ušetřených 180tis nestojí. Když šetřit ve firmě 180tis, tak jinak a jinde (Passat místo A6 ušetří na pořízení a provozu násobně víc než 180tis). Dieselem se ten problém šetření akorát očurává na úkor všech ostatních.
2. Paříž a Praha jsou tedy diesely zasmraděné strašně. Fresno neznám.
8. 11. 2016 16:04
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Zas takhle extrémně bych k těm úsporám nepřistupoval. Prostě firma se snaží dát svým lidem co nejvíc (A6) za co nejmíň (diesel). Já bych asi radši a6 s 3.0 TDI než Passat s 2.0 TSI, jakkoliv všude naftu pomlouvám :-)
Avatar - Ham.
8. 11. 2016 16:25
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
1. No ale to můžeš rychle skončit u toho, že Sandero je ještě daleko levnější než Passat, ušetříš ještě víc a také tě odveze a konec konců bryčka s párem koní také.
2. To je ovšem jenom tvůj subjektivní dojem, objektivně podle měření jsou Paříž nebo Praha daleko čistší města než ty benzínové "ráje", které jsem zmínil v USA nebo Číně. A zároveň třeba Paříž se svým několikanásobným provozem dieselů má lepší ovzduší než Douai, Annency, Grenoble (!), Lyon nebo Nice. Přitom je Paříž 10 mil. aglomerace s obrovským počtem dieselů ležící v podstatě na rovině a má lepší ovzduší než Grenoble, prťavé městečko v Alpách, kde projede pár aut a profukuje tam čerstvý vítr z Alp. O zasmraděnosti totiž v převážné míře rozhoduje průmysl, chemická výroba, tepelné elektrárny a další obrovské zdroje znečištění (třeba letecká doprava), proti kterým jsou výfukové plyny osobního dieselu marginální záležitost. Takže klidně může celá Evropa nebo kdokoliv jiný bojovat proti dieselům, efekt bude jediný, čistota ovzduší ve městech se s úbytkem dieselů nezlepší a naopak pod pláštíkem boje s diesely si bude řada průmyslových podniků dělat co chce a prostředí se klidně ještě zhorší. V Karviné mohou veřejnou vyhláškou zakázat všechnu dopravu a nařídit pouze šlapací kola a s jejich ovzduším to nehne ani o milimetr, naopak když bratři Poláci otevřou jednu další "kvalitní" tepelnou elektrárnu, tak jsou v háji a veřejnou vyhláškou můžou tak akorát nařídit rozšíření hřbitova.
8. 11. 2016 16:44
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
ja ted ziju dlouhodove na cerstvym vzduchu, a když prijdedu do centra prahy, jen cejtim ten smrad a duneni z dyzlu.
něco podobnyho sem jako studentik zazival kdyz sem po 3-4 mesicnich prázdninách prijel do prahy a první co me flaklo do nosu byl smrad z benzinovych stopětek a stodvacítek. behem par hodin se to srovnalo a kdyz sem se do phy vracel vždy po vikendu v pondělí, uz sem smrad necejtil, jak jsem mel odrovnany cichovy bunky...

ty nevis co je cistej vzduch, tak ten smrad necejtis

asi před pul rokem sem se malem udusil v podzemnim parkovisti národního divadla, kdyz naproti v koji nejakek kolenovrt s kolenovrtkou a kocarkem nejdriv nastartoval zanovni dyzlovej passat, pak vytahnul z kocarku dite, kteryho dobu soukal do sedacky, a nakonec nasoukal kocarek do kufru az konecne odjel.
co na tom, ze krome nas pridusil i svyho asi rocniho kojence ...
Avatar - Ham.
8. 11. 2016 17:02
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Na to ti mohu říci jenom to, že zavřený v podzemní garáži s nastartovaným dieselem přežiješ o pár minut déle než s nastartovaným benzínem. To, že ti jedno smrdí a druhé voní je úplně jedno, benal tě zabije spolehlivě o pár minut dřív.
8. 11. 2016 17:21
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
nevim z ceho vychazis, ale nejde o to jak dlouho prezjies, ale co nadejchas.
a z dyzlu nadejchas daleko vic jedu a rakoviny nez z benzinu.

a navíc, nechapu tu úchylku kolenovrtu, ze maj tak radi nastartovany auto, i kdyz se hned nechystaj nekam jet. klidne vlezou do auta, nastartujou, vylezou a v tech jedech pripasavaj deti do autosedaček. nebo prijedou ke skolce a svůj smradlavej dyzl nechaj bezet u skolky, kde si hrajou deti...
kdyz uz si koupis takovy auto, proc vse ještě zamerne zhorsujes?? proc??
Avatar - _Karel_
8. 11. 2016 18:45
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Idi.oti u školek a pod.- to je chyba řidičů, ne aut.
Avatar - Ham.
8. 11. 2016 19:25
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Hele, je klidně možné, že diesel v osobním autě je z dlouhodobého hlediska o něco horší než benal nicméně dohadovat se o to je asi stejné přínosné jako sedět na atomové bombě a dohadovat se jestli nošení kapesního nožíku s čepeli 10 cm je nebezpečnější než nošení kapesního nožíku s čepelí 8 cm. Prostě je to jenom odvádění pozornosti od daleko větších problémů v oblasti znečištění a dobré téma pro politiky, nic víc. Navíc tento nesmyslný tlak na oba druhy pohonu (benzín i diesel) v osobní dopravě v podstatě vede k docela zajímavým výsledkům, benzín se snaží přiblížit naftě ve spotřebě a tedy v produkci CO2, což se mu i daří nicméně za cenu, kdy rostou například pevné částice geometricky nahoru a najednou se musí nasazovat částicový filtr do benalů, který až za 3-4 roky bazaroví kovbojové vykuchají, tak se můžeme znovu bavit o tom co je škodlivější. A tento neustálý tlak vede k tomu, že nakonec tady bude benzínový diesel (řada výrobců tímto směrem vede výzkum a Mercedes v F1 v podstatě dokazuje, že takový motor už ujede i pár set km) a může se stát, že tu nebudeme mít ani benzínový motor ani dieselový motor ale, benzínový vznětový motor s hromadou filtrů, a dalších serepetiček okolo jenom aby výrobci vyhověli tomuto tlaku. Pak se nebude o co hádat, budeme tady mít nejsložitější šlapkostroje v historii a vsadím se, že globální problémy (ozonová díra kvůli CO2, produkce pevných částic nebo NOx) takový motor stejně nevyřeší, protože gró problému je úplně jinde.
8. 11. 2016 20:41
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
:yes:
8. 11. 2016 22:12
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
ty si jak papagáj, každý deň keď som večer predtým zaparkoval vo dvore, otvorím bránu, naštartujem svoje tsi, vyleziem s ním na ulicu a kým bránu zavriem tak smrdím násobne viac ako identický eu4 dízel a vydymujem svoje okolie. Ten smrad je podobný 2t elektrocentrále, ktorú raz za mesiac vyberiem z pivnice a preventívne ju naštartujem >:D >:D Jo , jo kolenovrti s dízlom. Más čierno biele videnie sveta. Na firemných octaviach a fábiach ako majú čierne zadymené nárazníky práve tsička, dízle sú čisté. Je to elegantne vidno, keďže skoro všetky autá sú v základnej bielej. Časy nepriamovstrekových motorov sú dávno preč, s tým aj nejaká čistota benzínových voči dízlom. Hneď ako vyfasujú priamovstrekové benziňáky DPF ka, tak rozdiel bude len v absencií SCR voči dízlu.
8. 11. 2016 22:13
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Avatar - wakantanka
8. 11. 2016 17:27
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
K tomu duneniu, zájdi si do hocakého väčšieho mesta v severnej amerike a po prvom týždni pobytu ti pôjde všetky tie ich 6 a viac valce tak na nervy že ešte budeš rád potom doma počúvať dieselový klapot >:D
8. 11. 2016 18:00
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
a teď si ještě představ že to je firma která má těch audin 30 a pod nima je flotila pašíků nebo oktávek. Pak už je to o jiných číslech. ...
Avatar - wakantanka
8. 11. 2016 17:21
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
zbytočne "hádžeš perly sviniam", ale idealistov tiež svet potrebuje >:D
8. 11. 2016 12:55
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Ale ty taky nemáš pravdu. 3.0 TFSI je o třídu výše než 3.0 TDI. Srovnatelnou motorizací je ve skutečnosti 2.0 TFSI, který je o 100 až 150 tisíc levnější a nebude mít tak velkou spotřebu. Ve výsledku by sice diesel pořád "zvítězil", ale už jen o trochu a jen kvůli tomu, že TFSI jsou "šroty", které se v bazaru obtížně prodávají.
Avatar - Ham.
8. 11. 2016 13:18
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Blbost, evidentně jsi nejel ani jedním z nich, benzín má sice o 40 hp na papíře víc, ale má také o 140 Nm méně. Takže v běžném provozu 3.0 TDI s 3.0 TFSI neujedeš, to ti celkem mohu garantovat. Tady máš skutečně naměřenou dynamiku, plus mínus zcela shodná.
[odkaz]
Ano, někde na okruhu by asi byl benal o něco rychlejší, protože je lehčí, ale v reálném světě ani omylem.
A pokud jsou 3.0 TFSI šroty, protože se blbě prodávají, tak potom auto jakékoliv značky ve vyšší střední s 3.0 benalem je šrot úplně stejný, protože když dáš do toho bazaru Ečko se stejnými motorizacemi nebo 5er, tak dopadneš plus mínus úplně stejně (jak co se týče ceny, tak čekání na kupce). Jediná šance jak prodat ojetý benal v této třídě je jít dost výrazně pod cenu stejného auta v dieselu.
8. 11. 2016 15:25
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Nejel. Ano, dle těch dat je diesel je v nižších rychlostech o chlup dynamičtější, pravděpodobně díky těsnějšímu odstupňování nižších převodů, až teprve po překonání 150 km/h se projeví výkonová převaha benzínu. Ale o to až tak nejde, protože jsem neměl na mysli jen dynamiku (takto dynamické motory lze plně využít asi fakt jen na okruhu), ale všechny vlastnosti jako celek. Když to řeknu s nadsázkou, tak Škoda 120LS zrychlovala na 100 km/h rychleji než tehdejší Mercedes W123 300D, ale rozhodně nelze říct, že by motor Škody byl o třídu výše.
Co se týče cen, tak když se podíváš na E nebo 5er z let 2000 až 2005, tak benzíňáky si dodnes drží slušnou cenu. Protože jsou spolehlivé a mají vcelku snadnou údržbu. To u dnešních benzínů v prémiové kategorii neplatí.
Avatar - rohYpnol
8. 11. 2016 23:11
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
a zas ty Nm... 8-s A co takhle převodové poměry a Nm nikoliv na motoru, ale na kolech?
Avatar - Ham.
8. 11. 2016 23:30
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
K čemu, když je odměřená reálná dynamika obou motorů? Jinak si ty převodové poměry i stálý převod můžeš jednoduše zjistit a Nm na kolech si spočítat, nicméně nevím, co by to měnilo na konstatování, že reálná dynamika 3.0 TSFI (310 hp, 440 Nm) a 3.0 TDI (272hp, 580 Nm) je shodná.
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 13:37
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Zřejmě to někdo řeší, když se prodá v této kategorii 90% nafty ;-)
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 13:36
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
MB E, vážící o půlku více jak tvá astra, jezdí pod 5L >:D
8. 11. 2016 16:47
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
S naftakom by si mal mozno 4.2
8. 11. 2016 10:22
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
A co takhle srovnat dane za kapalna paliva s danemi za elektrinu! To by nikdy zadny elektronesmysl nemohl financne vyjit.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 11:15
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Tak tam ta podpora má alespoň jakýs takýs smysl (stejně jako u LPG nebo CNG, které se taky daní velice málo, resp, skoro vůbec), ale u smrduté nafty je ta daňová podpora neobhajitelná...
8. 11. 2016 11:49
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
1kWh "surove" elektriky stoji cca 1kc, zbytek 2-4kc jsou dane a poplatky
10kWh "surove" nafty (1 litr) stoji cca 12kc, zbytek 15kc jsou dane a poplatky.
1kWh nafty tak stoji min a je i min zatizena poplatky a danemi
9. 11. 2016 11:06
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Skutečnost je nicméně taková, že když od benzinu/nafty odpočítáš např. spotřební daň, tak pořád bude elektroauto jezdit o čtvrtinu až polovinu levněji.
8. 11. 2016 10:08
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
jenže automobilky jim to nutí, protože těm zase nikdo nenutí se těch jedometů zbavit
Avatar - Jenik3
8. 11. 2016 10:40
Re: ROPNÝ PINDY ANEB JAK VÁS BLBCE DÁL DRBAT !!
Automobilky nikomu nic nenuti, ty jen nabizeji a kupujici, ktery chrasti zlatakama, vybira za co zlataky utrati. Opustil bych predstavu, ze kupujicic je totalni tele, ktere nic nezna, nevi a neumi. Naopak, kupujiici je chytry a vi, co dela.

Uznavam argument, ze nuti manzelka, ale zpravidla jen barvu vozu. Pod kapotu se nepodiva, je rok dlouhej.
8. 11. 2016 08:35
proc to delat jednoduse, kdyz to de slozite???
filtr pevnych castic, aditivum na zneskodneni sazi, močovina na zneskodneni NOx...
brzo bude naftak slozitej asi jako raketoplan >:D .
a stejne když bude pod -11C, tak z nej aspoň na nejakou dobu bude chemicka zbran, protože močovina zamrza při -11

dobrej clanek, chvalim :yes:
Rozbalit vlákno
9
8. 11. 2016 08:51
Re: proc to delat jednoduse, kdyz to de slozite???
Já se čoveče taky divím, že při dnešní komplikovanosti naftových motorů a zároveň úspornosti benzínovejch ještě někdo kupuje diesel.
Avatar - Jenik3
8. 11. 2016 09:05
Re: proc to delat jednoduse, kdyz to de slozite???
Protoze firmy porizujici vozy na operativni leasing nevidi castky za servis, ale pouze spotrebu. V tom pripade nafta vitezi.
8. 11. 2016 18:44
Re: proc to delat jednoduse, kdyz to de slozite???
Naklady na servis ovsem vidi leasingovka a ta by pripadny velky rozdil mezi benzinem a dieselem promitla do ceny leasingu.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 11:40
Re: proc to delat jednoduse, kdyz to de slozite???
Taky se divím, protože diesel znamená navíc i penězi nevyčíslitelnou ostudu >:D
Avatar - _Karel_
8. 11. 2016 18:51
Re: proc to delat jednoduse, kdyz to de slozite???
Filtr pevných částic- pokud vím, chystá se i na benzín. Vstřiky, turbo, dvouhmota- svatá trojice u nafťáků- a oni to dnes mají i benzíny. Ale jo, když si koupíš Logan, asi to bude jednoduchý motor. Téměř všude jinde ale jen iluze a vlhký sen o jednoduchém a spolehlivém benzínu.
8. 11. 2016 20:40
Re: proc to delat jednoduse, kdyz to de slozite???
I Dacia snad používá novější motory Renaultu. Takže ani tam to nebude samozřejmé.
Avatar - _Karel_
8. 11. 2016 20:47
Re: proc to delat jednoduse, kdyz to de slozite???
Tak jsem schválně koukal, a máš částečně pravdu. Čekal jsem tam nějakou starou poctivou 1,4-1,6 atmo. Ale je tam jakýsi 1,0atmo, ten by vstupnímu zadání "jednoduchý benzín" mohl vyhovovat.
8. 11. 2016 21:26
Re: proc to delat jednoduse, kdyz to de slozite???
Myslel jsem to tak, že všechny motory Dacia jednoduché mít nebude (a jednoduché je tu dost relativní pojem). Nesleduji ji, ale zaznamenal jsem, že má TCe a právě snad 1,6 skončila (nevím, jak je na tom konkrétně Logan). A vzpomínám si, že si tu někdo v diskuzi na tenhle vývoj u Dacie stěžoval.
8. 11. 2016 22:19
Re: proc to delat jednoduse, kdyz to de slozite???
Nedávno som mal tú česť s 1,6sce a voči minulej 1,6 16v je ako z úplne iného sveta - v zmysle pozitívnom a čudujem sa, že sa zatial do dacii nemontuje. 1,6 16v bola vo verzií EU 5 už dosť veľká tragédia. Týmto zdravím toptena, a podobných čo tvrdia, že rozdiel medzi EU 3 a EU 5 benzínom nebol, keďže sa skoro nič nezmenilo :-!
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 10:27
skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, akorát
Důvody jsou (s)prosté:
1. jakási bláznivá historická socialistická tradice, kdy je osobní auto (původně benzinové) považováno za zlé luxusní zboží, takže benzin je potřeba pořádně zdanit. Zatímco traktor, kombajn, náklaďák, autobus atd... na naftu jsou ti hodní kolektivní budovatelé socialismu (na západě asi kapitalismu), takže naftu daníme méně.
2. fungování EU, kdy si jednotlivé státy daňově konkurují a snaží se naivně vybrat co možná nejvíc daní. Jelikož si díky kamionům konkurují u nafty mnohem více, daní ji méně. U benzinu si zdaleka tolik nekonkurují a tak zdanění šponují, co to jen jde.
3. Globální oteplování a CO2 (zde je ovšem potřeba stále opakovat, že z litru nafty je logicky více CO2 než z litru benzinu)

Výsledek: osobní a dodávkové diesely se rozšířily jako mor a oba výše uvedené body postavily na hlavu. Bonusem je pak ten příšerný dieselový smrad a jed v evropských městech.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Gasoline
8. 11. 2016 11:16
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
NO jo, zakážeme naftu, ale co pak s ní? Když vyrábím benzín vzniká i nafta. Už se vidím, jak topíme v kamnech naftou, jako za starých časů. Jo, byla to romantika na chalupě, když jsme jako malé děti usínaly za hučení a smradu naftových kamen...
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 11:23
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Naftu nikdo nezakazuje (v traktorech a kamionech má svůj smysl), ale situace, kdy se ji v Evropě prodává násobně více než benzinu není normální...
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 13:33
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Proč? Pořád je auto s naftou efektivnější, než dnešní s benzínem vzhledem k cenám paliv, která klesat nebudou. I kdyby měl benzín stejnou spotřební daň, nevyplatí se vzhledem k ceně (30 Kč / L).
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 14:02
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Jak " I kdyby měl benzín stejnou spotřební daň"? S ohledem na ostatní okolnosti (emise škodlivin i CO2) by měl mít benzin samozřejmě nižší spotřební daň, ne stejnou! OK, diesel má sice teoreticky o pár procent vyšší účinnost, ale za jakou cenu... (čistě hypoteticky kdyby měl nejvyšší účinnost motor spalující asfalt, pálili bychom asfalt? Ona vysoká účinnost nemůže být jediné kritérium)
8. 11. 2016 11:27
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
No ono se te nafty i bez aut spotrebuje dost (nakladaky, vlaky apod)... jen by proste rafinerky nebyly nastavene tak, aby z ropy ziskaly co nejvice nafty (jako to mame ted v EU), ale spise aby zusta nejake standarndi pomer mezi naftou a benzinem..
8. 11. 2016 11:41
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
soucana situace je takova, ze se v EU vyrobi vic benzinu nez spotrebuje a tak se prebytek cisteho benzinu vozi do USA.
před 1/4 stoletim byl pomer benzinu a nafty u nas 1:1, dnes je 2:5.
navíc, benzin se z nafty vyrobit da, obracene ne.
8. 11. 2016 13:28
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Není pravda. Při zpracování ropy sice vzniká nafta, ale není problém, aby jí vznikalo míň a benzinu naopak víc. Je to ovšem energeticky náročnější. Pro olejářskou lobby (koneckonců i pro koncového spotřebitele) je výhodné vyrábět produkty při co možná nejnižší energetické náročnosti. No a když lobby přesvědčí pár milionů lidí, aby si ochotně, svobodně z vlastní vůle koupili dieslový sazomet místo motoru a zajistili tak dostatečný odbyt nafty, není důvod vyrábět míň nafty na úkor benzínu.
8. 11. 2016 20:47
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Jen se to nesmí přehnat tím druhým směrem, kde dnes snad jsme. Tedy podíl nafty je vyšponovaný, jak to jen jde, protože benzín je pomalu odpad. Což asi nebude to nejefektivnější rozdělení.
8. 11. 2016 22:55
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Z ťažšieho ropného produktu vieš spraviť ľahší, ale opačne to nejde. Okrem toho nad polovične množstvo nafty sa spali v nákladiakoch a inej ťažkej technike. Takže stačí mierne upraviť rafinačný proces.
8. 11. 2016 11:18
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Ten Tvůj bod 3 kulhá na obě nohy. Pomineme-li, že GO v souvislosti s CO2 pouze hypotéza, pak bys měl vědět, že produkce CO2 z automobilismu je v celosvětovém měřítku zanedbatelná a dále díky principiálně vyšší účinnosti nafťáků mají naftové motory při stejném výkonu nižší emise CO2 než benzíňáky i přesto, že z litru nafty je emisí CO2 trochu více než z litru benzínu (jak správně píšeš).
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 11:25
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Jaký můj bod 3? To není můj bod 3, to je "obecně platný" bod 3: Nízkoobjemový diesel do každé rodiny, zachraňme planetu.... :no:
8. 11. 2016 13:22
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Ono to kulhá jen na 1 nohu. Spíš by mohl napsat, že z 1 kg nafty, ne z 1 l nafty (ta je řádově o 15-20% hustější (těžší) než benzin). V litrových srovnáních tak vychází nafta docela dobře, v hmotnostních už tak ne.
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 13:31
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Vzhledem ke světovým cenám benzínu (USA a jinde) se není čemu divit, tam se jim diesel nevyplatí. V Evropě, kde státy na palivu masivně rejžují, se nafta od střední třídy nahoru vyplatí i přes to, že benzínová auta jsou levnější na pořízení (servis vyjde stejně).
Avatar - Ja Prvni 123
8. 11. 2016 19:01
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Omyl, servis vyjde dráž...
;-)
Avatar - Ada je zase tady
8. 11. 2016 22:20
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Pravda, servis benzínu vyjde dráž. Naopak s dieselem se zase líp jezdí :-)
8. 11. 2016 22:20
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
servis čoho vyjde drahšie?
Avatar - Hittman
8. 11. 2016 13:32
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
Ještě jsem tedy nikde na světě (ani v tak kapitalistickém USA) neviděl benzínový kombajn to drtit na poli >:D >:D >:D To by se za tu mouku asi nedoplatili ;-)
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2016 14:46
Re: skoro všude na světě se bez osobních dieselů obejdou, ak
to je reakce na koho a na co?

Jinak v kapitalistické USA daní naftu dobře.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 11. 2016 19:15
Mně zase pobavila ta diskuze nahoře... o autech za 1,2 mega
Já vím, že sem chodíme jen my, milionáři a multimilionáři... takže naše vozové parky zcela běžně představují až několik desítek aut, s cenou nad těch 1,2 milionu... co je pod tím je jen odpad.

Ale přesto, představte si, že existují i ti méně šťastní, co musí jezdit třeba Superbem, kde je rozdíl v ceně nějakých 43 tis... což je asi 1.433 litrů paliva.

A teď si vemte, že existují i ti, co jsou vyložení smolaři, a musí kupovat jen Focuse! A tam už rozdíl v cena cca 70 tis Kč... to je asi 2.333 litrů paliva.
Za rozdíl v ceně auta můžete natankovat dva tisíce třista třicet tři litry paliva... dál už počítejte sami.
:-)

Prostě u velkých aut, SUV a dodávek možná, ale u "normálních" aut je diesel úplně mimo, jen móda. Nezdravá móda.
Asi jako boty na vysokých, jehlových podpatkách.

Mimochodem víte, že je vědecky dokázáno, že ženy, co nosí vysoké podpatky mají častější orgasmus?
5% při sexu... a ten zbytek, když ty krámy sundaj.
;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
8. 11. 2016 19:45
Re: Mně zase pobavila ta diskuze nahoře... o autech za 1,2
Kdybys četl trochu pozorněji, přečetl by sis, jak diskuze o drahých autech začala: začala tím, že malá auta jako např. tebou zmíněný Focus (!!!!) se prodávají většinou s benzínem, a nafta dává více smyslu u větších, těžších a tím pádem méně úsporných aut. Takže sis klidně mohl odpustit ten hloupý plačtivý úvod a dát jen ten vtip.
Avatar - Ja Prvni 123
8. 11. 2016 20:06
Re: Mně zase pobavila ta diskuze nahoře... o autech za 1,2
No, cituješ jen kousek, výňatek té diskuze... jak se stává zvykem mnohých.

Ale přesto je to jednoduchý - nemusíš číst, co jsem napsal, když tě to obtěžuje. Zcela nepochybně to je pod tvou úrovní - s tím jsem se už nějak srovnal.
;-)
8. 11. 2016 19:56
Co v autě není to se nemůže podělat ...
Vždy, když čtu podobný výčet podpůrných systémů potřebných pro chod toho či onoho typu spalovacího motoru se těším až elektromobily dospějí (a zlevní).
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
8. 11. 2016 20:08
Re: Co v autě není to se nemůže podělat ...
Elektromobily?
Ještě choulostivější...

Existuje totiž ještě jedna cesta, zde neuvedená. Ale k ní musí "lidstvo" dospět.

Pokud bude mít dvoulitr řekněme 55kW, pak bude plnit emise i bez podobných vylomenin... a k tomu bude mít zase pořádnou životnost!
Jen to lidi musí kupovat.
Dneska by to na trhu asi prorazilo dost těžko... ale myslím, že to přijde.
:-)
8. 11. 2016 21:45
Re: Co v autě není to se nemůže podělat ...
Možná by stálo za to rozvést v čem ta údajná choulostivost spočívá. ;-)
8. 11. 2016 22:23
Re: Co v autě není to se nemůže podělat ...
zbytočná otázka, na to odpoveď nemá
8. 11. 2016 23:05
ekomagoři útočí
To jsou zase děsný kecy místních ekomagorů. To nikoho nezajímá, že současné vysokovýkonné přeplňované benzíny vyprodukují více sazí než současné moderní nafťáky s DPF? (přiznám se, přešel jsem z nafty ná právě tento výkonný přeplňovaný benzín hlavně z důvodu, že mám rád sportovní jízdu a to těžkopádný diesel nedává, ale uvědomuju si, že ŽP moc nepomáhám...) Právě proto se chystají DPF i pro benzíny...
A elektromobily? Další ubohá berlička ekoteroristů. To jak se vyrábí elektrika na pohon těchto aut tito omezenci neřeší. Vždyť jedna tepelná eltrárna vyprodukuje stejně emisí jako všechny auta v republice.....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
9. 11. 2016 00:19
Re: ekomagoři útočí
a ignoranti vrací úder. Nicméně ten přechod z dieselu na benzin samozřejmě chválíme. Mimochodem jsi si jistý, že je pouze přímovstřikový? Ono se to teď už kombinuje a čistě přímovstřikové jsou spíš jen ty menší/levnější
9. 11. 2016 17:08
Chyba v článku R5 tdi
Petivalec Audi, poprvé představeny v roce 1988 v Audi 100 TDI, v různých vylepsenich dalších asi 20 let v dalších vozech vč vw transportér, platí za nezničitelný motor. Z čeho je blok nevím, vzhledem k roku pochybuji že hliník. Autore, nemáte vy namysli problémový motor V6 TDI představeny někdy v roce 1997?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - speedfred
9. 11. 2016 18:01
Re: Chyba v článku R5 tdi
nie som odborník na audi,ale bola ešte jedna R5 tdi,ktorá bola průserová hodne. Dávali ju napr do Touarega.
Avatar - Ja Prvni 123
12. 11. 2016 22:04
Tohle řešení se mi líbí... snad přijde i do Evropy.
[odkaz]

Bez zásuvky... a spotřeba stejně méně než poloviční.
Rozbalit vlákno
0