Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Bude aféra Crashgate? Auta jsou bezpečná jen při nárazových testech! Jaká je realita?

49 komentářů

Toky1
Mňa by zaujímal výsledok crashtestu nárazu zozadu do ktoréhokoľvel MPV či SUV ktoré poskytujú tretiu radu sedadiel, aj s obsadenými sedadlami. Asi nicmoc.
Gvick2
[odkaz]
Riceeater
lži, podvody, manipulace... svět se v * obrací.
GeekStar
Pokud vím, kauza dieselgate se netýkala výrobců aut, ale výlučně jednoho konkrétního výrobce aut, ačkoli snaha najít podobný podvod u jiných výrobců byla značná...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
řekl bych, že to nebude horší než Aygo, UP, CitiGo a pod. se dvěma řadami sedadel...
KarolkoSKK
Zakazme aj nakladne a autobusy...aby sa ti nieco nestalo
Řidič007
např. škodovky jsou jezdící rakve upozorňuji už dlouho. Teda od tragické bouračky Hlinky u KV v Superbu. Škodovek sice jezdí nejvíce, ale také hodně vozí potenciální mrtvoly. Kdo máte škodovku, otevřte si okno a dejte ruku do mezery mezi karoserii a dveřmi a ucítíte, jak se to vlní. U jiných aut to až tak tragické není.
Avatar - Twingo
Twingo
Podle mě je to velká chyba že NCAP netestuje i náraz ze zadu. U nás je cesta kdy se musí zůstat stát uprostřed a čekat než nic nepojede a pak odbočit. Nám osobně se stala nehoda dvakrát a pokaždé do nás nabourali ze zadu, jednou kamion, podruhé Subaru. A vždy jsme měli malé auto tipu Daewoo matiz. Tento typ nehody se stal i sousedům. Takže se opravdu děje a nechápu proč ho NCAP netestuje.
majkomm
To by som asi chcel vela, ked ocakavam odkaz na vysledky testu, o ktorom cely clanok je?
Somperle
Znova len mimoamericke auta? To je za to ze sa nepodpisala ttip?... Inak tie Crashtesty su jedna vec, a auta druha.. Ked mas 5hviezdove auto a ten druhy ma napr. jazdiacu stenu Cadillac Escalade tak tych 5 hviezd Ti je akurát tak do krematoria... Takze malo by sa prihliadat aj na limity aut, a taketo kravy by som v EU predavat zakazal! Lenze EU je z toho pokakana...
Riceeater
Neni mozna... Skodofky jsou svoji kvalitou nedostizne, vzdyt to pisou vsude na netu... teda zejmena na tom ceskem 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Bravo Hyundai. :yes: , nebravo ostatním.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nějaké "pytle" nic neznamenají, pokud tuhost karoserie stojí za houby. A tady stojím za "Řidičem", Octavia se prostě kroutí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Z EURO NCAP se stal obětní beránek vlastního úspěchu. Kdysi když začínali, nějaké hodnocení bezpečnosti nikdo neřešil. Koneckonců nebylo divu, ono se taky nebylo čím chlubit. Volvo samo dlouhodobě pracovalo na bezpečnosti, ale že by díky tomu zažívalo rozkvět, se říct nedalo.

Určitý zlom přišel s Lagunou II a prvním 5* hodnocením. Byla to pecka. Následně se všichni začali honit za hvězdami a dost dlouho trvalo, než se i prémioví výrobci naučiili 5*. Časem se stalo 5* takovou nepsanou povinností.

Je tedy logické, že Euro NCAP se muselo posunout dál stejně jako se posunuly výsledky výrobců. Upravovat a zvyšovat nárazovou rychlost dál by totiž příliš smyslu nedávalo. Myšlenka, že bezpečnost má jak pasivní složku, tak aktivní složku, přitom není úplně blbá a nehoda, která se vůbec nestane, je ta nejméně riziková.

Spolu s Euro NCAP se vyvíjela a sílila (a sílí) i kritika, že jde jen o marketing, že už emá s reálnou bezpečností pranic společného, že se výrobci naučili vozy navrhovat pro tento typ zkoušek atd. ...

Ano, tohle vše je nepochybně pravda. Ale ruku na srdce - právě díky Euro NCAP jsou dnešní vozy tak bezpečné ve srovnání s těmi staršími. Ano, účelové přizpůsobení konkrétnímu typu zkoušek je stínem této metodiky, ale buďme rádi apsoň za to.

Dnešní auta nejsou bezpečnější proto, že by to nějaký bruselský úřednický pablb nařídil od stolu. Nejsou bezpečnější JEN na papíře jako snižování emisí. Nicméně pasivní bezpečnost u masově spotřebně vyráběných vozů se dostala na nějakou svoji limitní hranici, kdy vozy v podstatě bezpečnější již dělat nelze.

Důraz na aktivní bezpečnost a různé aktivní systémy zabraňující nehodám tak vnímám vcelku pozitivně. Naopak právě zde vidím možná větší hrozbu než kdekoliv jinde, protože není nic horšího než za "příčinu" nehody označit něco jako "já myslel, že mám zapnutý aktivní tempomat"... Aktivní systémy musí být 100% spolehlivé, 100% intuitivní, 100% přirozené. Jinak nejen že postrádají smysl, ale jsou víc hrozbou než přínosem.

Za mě bych snad v Euro NCAP rozdělil hodnocení za aktivní a pasivní bezpečnost. Je pak na zákazníkovi, jaký mix těchto vlastností upřednostní :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
máš pravdu. Třeba takový Renault rozjíždí vlastní kauzu >😁 >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vůbec nevíš o čem mluvíš, posledních pár let jsou Škodovky jedny z nejbezpečnějších aut svých segmentů. A to i v nižších výbavách, 6 pytlů je mimo Citigo základ.
miro68
to pises za hluposti. Ako spolujazdec v Octavii som bohuzial absolvoval havariu na dialnici v Nemecku. Autom sme nakoniec prisli domov, Mercedes pred nami odtiahla odtahovacka. Zalomil sa nad zadnou napravou. Bol to kombik C Klasse - vtedy aktualny model. Zomlelo sa to tak rychlo, ze kolega nestihol ani brzdit. Treba ale uznat, ze v Mercedese vzadu sedeli dve male deti v autosedackach a tiez sa im nic nestalo. Vodicka jednoducho spanikarila v lavom prude a slapla na brzdu. Audi pred nami sa stihlo este zapichnut medzi ten Mercedes a zvodidla, lebo vidic ten Mercedes videl pred sebou. Nam sa len odrazu objavilo stojace auto v lavom prude...

Policajt sa snazil vyrovnat prednu priecku na nasej Octavii, aby sa dala zavriet kapota. Krutil hlavou, aka ta priecka je pevna. Napriklad Citroen pouzival celu prednu stenu plastovu a len na spodu bol priecnik, ktory nedokazal vydrzat ani odtah vozidla. Pravda je, ze to auto sa po spravnosti tahat nema, lebo hydraulicke brzdy.
starý_kluk
Náraz přesazený jen 25% představuje náraz mimo dopředný nosník (tzv. kolej). Je to náraz mířený na měkký podběh kola, kde podle EuroNCAP, který protože ho stále nezkouší, nemusejí být žádné deformační prvky. A také tam běžně žádné nejsou. Stěna proto "projede" až ke svislé části A-sloupku za podběhem, který se zdeformuje spolu s prahem a obloukem nad předními dveřmi. Navíc tento náraz odhodí automobil s rotací stranou.

Volvo už dlouho - na základě statistik švédské pojišťovny Folksam - řeší tento problém jednoduše, a to nosníkem (jakýmsi "pravítkem") nad předním kolem. Ten auto při nárazu mírně odchýlí a to jede s lehkou korekcí řízení dál.

Mazda - v rámci svého Skyactiv - toto už řešené také má. Jen se to jen tak nedočtete a musíte si to na skeletu jejího automobilu vysledovat sami.

Již jsem zde několikrát psal, že málo přesazený náraz - v provozu velmi častý - EuroENCAP nezkouší. Jeho původně hezky zavedené testy s postupně fyzikálně propracovávanou metodikou nejenže dnes ustrnuly, ale ještě se pokazily, neboť zahrnují do hodnocení i nefunkční věci.
Avatar - _Karel_
_Karel_
A přitom stačilo mít dvěstěmetrový rozestup.
Paní, co zničeho nic zastaví na dálnici v rychlém pruhu, by neměla na dálnici co dělat.
Johnn
Škoda má jeden problém, neumí sama produkovat díly z vysokopevnostní oceli.Teprve se na to chystají.
Riceeater
Jak pisu vyse... Skodofky jsou proste nedostizne, pze nezavisla media (zavisla na prijmech z reklamy a uverejnovanych clanku) o tom pisou... 8-s
Avatar - _Karel_
_Karel_
>😒] :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, třeba taková ikona českých silnic Octavia před časem ukázala při jedné mediálně známé nehodě, že zezadu jí projde auto jak nůž máslem.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
... jsou v Japonsku, Austrálii nebo Británii potenciálně všichni mrtví >😁 . Nebo nám chce ta paní Chytrá tvrdit, že pro pravostranné řízení dělají ta auta i materiálově zrcadlově... ? 😄
Arese
A když je v prolisu podlahy místo přišroubovaného rezervního kola jen kus polystyrenu s lepicí sadou, tak tuplem! 😢 :no:
_MT_
Pokud vím, u EuroNCAP se k tomu vyjádřili s tím, že není dostatečně častý (respektive nevzniká při tom dostatek škod, už si přesně nevzpomenu na tu formulaci), takže ho v blízké době nemají v plánu (= mají jiné věci na práci). Jinak vyztužené to tam mají i Hondy.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
tak jistě, v US se tomu říká podvod, v EU se tomu říká snižování emisí, že... >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Asi jsi nezaregistroval, že po šťáře v Renaultu fr. úřady zvažují žalobu. Takže asi něco našli.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nikdo nečeká, že bys TY zaznamenal kauzu Renaultu. 😉
Gvick2
Neumí je produkovat a přesto používá dílů z vysokopevnostní oceli víc než řada konkurentů.
[odkaz]
_MT_
Asistenti právě nemusí být 100 % spolehliví (i kdyby taková věc existovala), protože tam nejsou od toho, aby ses na ně spoléhal. I 80 % úspěšnost by byla skvělá (počet nehod daného druhu by spadl na pětinu). Problém samozřejmě je, že lidé bývají líní. Bylo mi řečeno, že se je snaží naladit tak, aby jejich použití bylo nepříjemné a demotivovali spoléhání se na ně. Co si tyhle systémy nemůžou dovolit, jsou plané poplachy.

Adaptivní tempomat je pak něco jiného. Ten totiž funguje v běžném provozu, není určený na hašení chyb řidiče. Byl by pěkně otravný, kdyby pořádně registroval jen 80 % aut.

Tenhle vývoj je logický, protože pasivní ochrana je drahá. Je tedy nějaký limit. Na druhou stranu si myslím, že je ještě prostor pro zlepšení.
Avatar - eLzyx
eLzyx
náraz zezadu ustojí málokteré auto. Z důvodu ceny se tam u mnoha aut nepoužívá téměř vůbec vysokopevnostních ocelí. Jen některé premiovky jsou vyztužené i zezadu.
andy2214
kdybych nemel moznost z blizka prozkoumat nekolik desitek Oktavii po nehodach, od lehkych po tezke ( auta PCR ) a neznal take statistiku zraneni posadek, treba bych ti veril. takhle ti reknu jen jedno - ver si cemu chces, sed si v cem chces, ja bych pri nehode rozhodne skodovku bral. zkus si lecit mindraky jinde 😄
vecernicek2
Takže jste nedodrželi bezpečnou vzdálenost a viníte z toho řidičku před vámi. Fakt nevím, co si myslí lidi, kteří se na dálnici ve 130 lepí na *.
pogo26
Je těžké uspokojit choutky všech lidí a novinářů. Všichni chtějí pořád lehčí, lépe odhlučněné a bezpečnější auto, které hodně vydrží. A to prostě nejde moc dohromady.
IPace
zadni cast aut je extremne ne-bezpecna, vpodstate temer zadne bezpecnostni prvky

moje prvni nehoda v zivote byla s mim prvnim autem Ford Taunus GL, auto r.v. 1976, napodzim v roce 1998 zezadu jsem tehdy naboural do vcelku "novikny" Skody Octavia kombi, na semaforech jsem proste nejak neodhadl predemnou jedouciho ridice ktery ac byl relativne rozjetej tak proste s nastupem oranzove dupnul na brzdu, proste moje chyba a mel jsem mit zaprve vetsi odstup a zadruhe nechtit projet na oranzovou, dopadlo to tak ze pri nejakych 30km/h jsem do nej proste nalitnul, precijen jemu to brzdilo mnohanasobne lip nez moje tehdy 22 lete auto, a jak to dopadlo, na mel ohnutou kapotu, ohnuty naraznik, rozlamanou platovou mrisku chladice a praskle sklo praveho predniho svetlometu, blinkt ktery tam byl jako druhe bocni zvetlo zustal netknutej, tahle moje pochroumana prid se kterou jsem mohl po dosetreni nehody odjet skoncila priblizne 40cm uvnitr Octavie kombi a obsah kufru Octavie v podobe batoziny se skrz zadni sedacky natlacil do prostoru kde by meli sedet zadni cestujici, Octavia byla nepojizdna a sla na odtahovku, moje auto bylo behem dvou dnu vyklepane, narovnanej naraznik, narovnane plechy co drzeli svetla a nebejt toho ze se cekalo na svetlo a na lak haubny, tak bych s autem vesele jezdil dal jiz vpodstate po vejkendu

[odkaz]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já stojím za výsledky crash testů.
Arese
Na komoru! 😄 :yes:
Arese
Ne že by byl Superb I nějak bezpečné auto (např. jeho prahy se v podstatě tajně začaly po cca roce výroby vyztužovat speciálními trubkami), ale tady se jednalo o čelní náraz s velmi malým překrytím, se kterým má problém i řada nejmodernějších aut (viz crashe dělané v USA), navíc Hlinkův Superb se srazil s Avií, tedy menším náklaďákem... 😲
Arese
Krásná klasika! 😉 :yes:
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
však je tam zezadu taky pomalu půldruhého metru materiálu, takže může být měkčí.... Alespoň to dobře tlumí 😄
_MT_
Oni moc dobře ví, že se to děje. Tyhle nehody se však typicky stávají v malých rychlostech (nedobrzdění). To stálo za testováním opěrek, protože u těhle nehod docházelo k poranění krční páteře (whiplash).
Avatar - Lackey
Lackey
[odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Mohl bys být alespoň trochu soudný. To, že rendlíky jsou křápy je přece veřejným tajemstvím. :-!
pogo26
To se směješ svojí zabednenosti?
pogo26
A ty jsi nějakou kauzu zaznamenal? Nebo to zase budou jen nějaké pseudokauzy? Marně čekám na nějaký důkaz podvodu. A to už docela dlouho na to, že tady kdejaký jouda pořád mluví o tom, že podvádí i někdo jiný než VW. Už to trvá déle než rok.
topten
takovy test jsem v nedavne době cet
dopadlo by to tragicky, o to tragictejsi, ze na tom miste by nejspis sedely deti...
pogo26
Jakou kauzu. Dej odkaz. Zatím jsem nic nezaznamenal. Jen tahání mrtvých králíků z klobouku.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Jak si může člověk z tohoto článku odnést tento dojem je mi opravdu záhadou