princip ktery je popsan u jaderne elektrarny je ten samej co se pouziva i u telepnych elektraren, jen na ohrev te vody proste slouzi uhli, plyn ci jine palivo
jinak tohle ohledne tepla na elektrinu je celkem stara zalezitost, ale je to tak neefektivni ze to zakaznici odmitnou asi stejne jako odmitli vpodstate fotovoltaickou strechu na aute, neusjmuli se ani moc fotovoltaicka stresni okna kterqa zajisti alespon cirkulaci vzduchu v kabine zaparkovaneho auta a pripadne jako dobijeni palubniho akumulatoru u fosilnich aut, proste prilis drahe a s malym ucinkem
se to přeci již desítky let používá. Například při vesmírných misích, kdy se jako zdroj tepla používá radioaktivní materiál. Je vícero způsobů, jak získat z výfukových plynů elektrickou energii, a automobilky je zkoumají, včetně termoelektrických generátorů. Například jsem před lety četl článek o takovém projektu u BMW.
Tohle je předmětem výzkumu a pokrok je samozřejmě zajímavá zpráva, ale ta myšlenka je těžko překvapivá, nebo snad čistě teoretická.
No a při jakém tepelném gradientu by se dosáhlo oné výroby 22 W na centimetr čtvereční? Protože už 6 W na cm2 je super hodnota, kdyby ji šlo dosáhnout při tepelném gradientu kolem 100 °C, což nevidím reálně.