Prozatím jsme měli k dispozici pouze akční ceník Fiatu Tipo hatchback, výrobce už však zveřejnil i dostupnější sestavu výbavových linií. Základní cena je překvapivě nízká!
Konečně normální auto od Fiata! Rozumné peníze, pohledný design a v neposlední řadě možnost mít i v základu příplatkovou výbavu. Takže jestli bude kombík plus mínus o 15 - 20 dražší, tak by zase mohli mít prodejci Fiata co dělat. A teď prosím co nejrychleji nové Punto v podobném stylu s designem bez odkazů na 500 a za rozumný peníz a pak nástupce Freemonta a zase value for money prosím! Sergio čteš to?
Jsem rád že jsi se pobavil zvláště pokud důvod tvého smíchu je to že neumíš číst. Nepsal jsem nic o tom jak bourají auta v Evropě a v USA a budeš se divit myslím že je to podobné. Máš pravdu že je jedno jak se crash test udělá, jen je třeba srovnávat vždy stejný crash test. Takže nezaměňuj evropský za us test. O tom kolik evropských aut prošlo USA testem se rád nechám poučit a hlavně jak moc v něm uspěly když jsi vypíchnul jen 500 jako nebezpečné auto. A že jezdí po evropských silnicích i auta které dopadly dobře v testu IIHS o tom samozřejmě nepochybuji. Moc ti gratuluji k tomu že nemáš v hlavě oříšek, ale geniální mozek. Jistě jsou na tebe tví rodiče pyšní zvláště pokud jsou to sourozenci, čemuž by odpovídalo tvé IQ a to jak se chováš k ostatním spoludiskutujícím. Takže až si zase přečteš nějaký příspěvek zapřemýšlej co v něm je napsáno a ne co si do něj sám domýšlíš.
V říjnu se na italském trhu, který je o poznání větší než ten náš, se jenom
TIPA prodalo o 50% více ks než všech Škodovek dohromady. A to ještě přijde
Combi.....
Prosím bez mínusů, je to to info z oficiální statistiky.. .
Více než příjemné ceny. Za 300 slušný základ se vším všudy, za 400 i s parádním motorem. Nejvíce mě překvapuje, že Fiat konečně nešetří na bezpečnosti a standardem je víceméně kompletní sada airbagů. :yes: Kupovat auto v téhle cenové hladině, určitě bych o něm přemýšlel.
BTW, Golf už tak zdražil? Začínal někde mezi 330-340 tis. i s trochou výbavy, což bylo parádní, dnes už se zas blíží k předkrizovým cenám. VW už evidentně na "již od" nehraje.
Po uváděcích cenách vyšperkovaných kusů T-jet a Multi-jet příjemné překvapení. Vyšší verze i motory nehodnotím, ale důstojně vybavený základ pod 300 super. Konečně nějaká alternativa k dominantním rapidům, ceedům, I30, atd. Jen je velká škoda ohromné prodlevy od uvedení sedanu či přestavení prvních hatchbacků. Ale lze tomu trošku rozumět, pokud výroba probíhá v nestabilním Turecku. Fiatům zdar!
Tak to auto je v podstatě pro 4 lidi...v 5 lidech by to bylo maso ;-)
Do města a okolí stačí , v benzínu to dává smysl..za slušné peníze.
Škoda že 1.6 není i v manuálu..prodeje by byly větší !
... prakticky všech svých produktů, byla po dlouhá léta hlavní příčinou až děsivého úpadku prodejů Fiatu v ČR. Tento citlivý barometr se snad tímto prvním krokem začne konečně otáčet směrem ke kladným hodnotám. Skoro by se dalo napsat, že to vypadá, jako by ten, kdo vymýšlí cenovou politiku ve Fiatu ČR, konečně zvládl akutní psychotickou ataku.
Fiatů jsem v minulosti měl několik, tak mu to z nostalgie přeji.
Stabilní? Myslíš, že pokud Erdogan 20. července 2016 vyhlásil výjimečný stav (důvod puč), který trvá doteď, je to OK? Pokud trošku sleduješ dění ve světě, tak víš, že výjimečný stav je něco extra (státy Jižní Ameriky, teroristické útoky Francie, atd.). To co Fiat myslel, že bude pro něj výhodné (levná výroba), mu teď může komplikovat výrobu a dodávky do Evropy. Měj se
...prodleva byla ale zcela záměrná. Fiat potřeboval naplnit výrobní kapacity a díly Tipa sedan i pro Dodge, resp. na "nový" Dodge Neon. Viz. [odkaz] I proto je sedan trochu ošizenější (př. světla, horší interiér než u SW a HB atp.)
Tím z něj udělal "skoro" globální auto, kterého plánuje celosvětově prodat mnohem více více, než HB a SW. I když mi to reálně nedává moc smysl - v EU lidi zřejmě zvolí spíše HB nebo SW - přeci jen sedany tu moc nefrčí a byť má Tipo hezkey čumák, u sedanu je ten zadek takovey, prostě divney >:D
Nicméně je nutno uznat, že je cena za základ vážně slušná. Trochu mi v té srovnávací tabulce chybí popelnice od šáde, že by záměrně? >:D I když ono proti Tipu k ní není moc co postavit. Stejná kategorie, tedy Octavie HB nemá, Fabča je o třídu níže, tedy proti pohřbenému Puntu, takže možná cca Rapid, když zamhouříme očka, ale ten začíná kolem 310000 i když zase s větším kufrem 8-s
Tak i tak, kdybych vybíral Hatch / Kombika, určitě bych Fiata navštívil. Nakonec proč ne. Komu se nelíbí sterilní design a nudný interiér koncernu VW a nechce připlácet za dražší značky, nebo stylovky francouzů, může mu italský švihák s pohodlnou jízdou / vyzkoušeno / přijít k chuti. Ještě kdyby fiat trochu zapracoval na slícování, bylo by to super.
Cpát pod vcelku pochvalný článek o Fiatu plačky na Škodu může jen někdo z tvého avataru. Když tě se.re protěžování Škody redakcí, nemusíš to sem cpát pod ostatní články. Tohoto se Škoda nijak netýká. :no:
To ale mícháš příplatky k různým výbavám. Základ je na 15", litá 16" kola jsou za 12.500Kč - to je neprodejné, každý si radši nechá základní 15" plecháče na zimu a koupí za 10 komplet obuté 16" od nějakého Ronalu nebo Borbetu.
Rapid Spaceback Fresh 1.2TSI začíná 352, třeba vyhřívané přední sedačky už v tom jsou (a lze přikoupit vyhřívání zadních za 4.800). Autoklima je 11.400. Tempomat je poměrně drahý, to je pravda, navi taky... všechno má holt svoje.
Problem je v tom, ze vertit tobe - proflaklemu italofilovi a anti-skodovkari - se proste neda.
Ja jsem sice Tipo zatim nejel, ale uz na pohled je jasne, ze jak Golf, tak Astra i Focus, ale i nova i30, nebo Peugeot 308, jsou materialove a zpracovanim podstatne vys nez Tipo.
Prosím tě přestaň pindat a běž si do toho sednout.
Tipo i Astra jsou zpracovaný velmi dobře.
Astra je taková "modernější", víc na efekt, Tipo je dost tradiční... ale představ si, že jsou lidi, co tomu i dají přednost.
Nechtějí obrazovku, chtějí čudlíky... ;-)
Mluvím o Tipu HB. Sedan vypadá trochu hůř, moc plastu... ale ani tam to není tragedie. Jen to prostě už vyvolává vzpomínky na Turecko.
Rapidů tady máme mraky. Neříkám že to je špatně. Kolega si ho nemůže vynachválit a je dobře že tu je nové auto zaměřené na téměř stejné zákazníky. V případě sedanu nízká cena, mraky vzduchu v kufru, neokoukaný a v poslední řadě se mi líbí paleta starých atmosfér pro nefoukané lidi. Snad se jim bude dařit prodej v tom jim fandím.
Nové Punto nebude, to se ví již delší dobu. Zda místo něj přijde pouze další derivát 500 a bude v crast testu o5 tak nebezpečný jako 500L to nikdo neví [odkaz]
Přímý nástupce "kombíku na vysokém podvozku", tedy Freemont / Journey taky nebude. Koncem příštího roku dorazí FaceLift Dodge Journey ve stylu nového Chargeru a Duranga, tedy bude kulatější vč. čumáku a to jako modelový rok 2018. Jestli z toho Fiat udělá zase Freemont nebo nechá "dojet" původní model není zatím jasné. "Nástupce" Freemontu a Journey bude "typičtější" SUV, které "vyplní mezeru" mezi Dodge Durango a Fiat 500X. Mělo by mít i možnost 7mi sedadlového uspořádání.
děkuji za to, že mě chválíš, ooo jak jsem dojaty, až se mi z toho chce brečet. běž si sednout do té své popelnice a pápá lálá >:D >:D a nezapomeň bourat 50% čumáku :D možná se ti přitom ducnutí v tom mainkatým oříšku rozsvítí :D ale to těžko...
oooo tys zaútočil na moe sqelý rodiče... no teda, uuuuf jak já jsem z toho šmutňoučký... beee beee :D:D:D hey ještě něco napiš, fakt se mooooc bavííím :D
JE vcelku *, jaký test se v EU dělá nebo ne. Evidentně jsi totálně mimo, když si myslíš, že auta bourají na silnicích jinak v EU nebo v USA... bože... lámu se smíchy jak tupey jsi >:D Je uplne jedno, jedno, jaký crash test se udělá, FÉÉÉROVĚ má být auto bezpečné v maximální možné míře! A pravdu nemáš! Mnohá auta dopadla výrazně lépe a překvapení pro tebe: ta auta jezdí i v EVROPĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚ :-!:-!:-! Hey ale díky, tolik jsem se už dlouho nad tupostí tvého oříšku v hlavě nenasmál >:D >:D >:D
Podle mne je páté místo leda nouzovka, i ve vyšších třídách (samozřejmě se najdou výjimky, hlavně MPV/ dodávky), a nějaké to krátké svezení se dá přežít i bez opěrky.
Presne tak. Dle meho nazoru zas tataz chyba jako u Brava. Chybela rozumne vykonna levna motorizace. Zaklad 1.4 slaba, 1.4T zase byla moc draha. Tu konecne maji atmo 1.6, ale je jen draze s automatem. Mam za to, ze 1.6 atmo by byla nejprodavanejsi motorizace a prave ta tam chybi.
Designové studio je kde, ve Frankfurtu? Myslím, že i z dalších vývojových prací se dost dělalo v Evropě. Ale samozřejmě je Kia korejská značka.
Chceme pokud možno dělat práci s větší přidanou hodnotou. Na druhou stranu se ale nedá říct, že by u nás byly zástupy nezaměstnaných inženýrů schopných dělat vývoj, třeba v těch Nošovicích si to představuju tak, že tam je spíš hodně nezaměstnaných z různých dolů a třeba oceláren...
Přesně tak. Zásadní pro přestavbu je nepřímý vstřik (proto jsou koncernové motory "out"). Dále je nutné, aby motor měl tvrzená sedla ventilů. Snad na to Fiat nezapomněl, ale v Itálii je LPG tak rozšířené, že s tím musí mít dost zkušeností.
Osobně považují nabídku motoru na LPG přímo od výrobce za velmi zajímavou a snad to trochu nakopne prozatím tragické Fiatí prodeje. Je mi ale jasné, že konkurence v podobě Rapidu je ve Škodalandu tvrdým ořechem.
Tak ještě jednou: ta logika je úplně normální.
Pro normální ježdění je atmosférická 1.4 úplně v pohodě... ale automat už "nezvládá". Proto je s v nabídce auto s automatem se silnějším motrem, aby to jelo aspoň víceméně stejně.
Oč je silnější se ztratí v převodech. Víceméně. 1.4: max 185 a 0-100 za 12.1s proti 1.6 max 192, 0-100 11.5.
Kolik by měla 1.4 s automatem?
A přitom čím dál tím víc lidí chce automat...
...njn, ale pro Mexico dobrý... mají to tam prodávat jako Fiata nebo jako Dodge, bez tak vědí, že je to Fiat >:D Ovšem nacpat to do USA by podle me byla trochu prasečina. Přeci jen byl NEON, alespoň v poslendích generacích, nebo verzích SRT-4 docela paráda a vyměnit ho za low-cost káru s divným zadkem, no nevím. I když NEON byl původně taky lowcost, přeci jen měl svoje charisma a na svoji dobu velmi odlišný design...
Jinak by asi měla 1.6ka jinou cenu a dost jiný prodeje. Mně hlavně mrzí, že nenabízeji 1.6ku atmosféru s LPG... Takže holt fakt asi Dacia :-( Pořád si nedovedu představit dlouhodobě funkční bezproblémovej turbomotor s LPG ale věřim, že někomu někde ufnguje. A vyšší verze výbavy dost mrví ten odpornej tablet na palubce.
Jo, to dává smysl. Příplatkové položky k tomu základu dost vysoké, ale holt to pak směřuje k té prostřední výbavě. Kombík s T-jet bude zajímavé auto pro rodinu
1.4 hatchback Astra je srovnatelne auto jako Tipo. To redakci nahodou uniklo nebo to bylo cilene, aby tam opel nebyl?
Ma tento platek take editora nebo si to texty koriguji redaktori navzajem?
viem len to ze 1,4 kia ceed uz ponuka 6st manual co moze prist vhod napriklad na dialnici.... takisto ma vzadu uz vyspelu viacprvkovu napravu a celkovo aj dlhsie zaruky ... ja by som bral ceed ( pride mi celkovo vyspelejsi a to aj v interieri za tu cenu ) ale kazdy si musi zvazit sam co mu najviac sadne a co sa mu najviac paci za danu cenu ... chybu tu uz stejne moc spravit nejde... zle vozy uz nemame... takze neraz technika netechnika... vykon nevykon... rozhodnu prave mozno sympatie aj dizajn ... ale za mna aj dizajnom davam hlas ceedu... ktory je podla mna stale jednym z najkrajsich ( a zaroven aj kabinou najpriestrannejsich ) hatchov v segmente .. ale priznavam ze tipo hatch sa mi paci uz podstatne viac ako sedan... a to plati aj v pripade skody rapid a jeho spacebacku
tak snad som nebol moc zaujaty ;-) ... ale ako vravim... obe auta si musis skusit sam... mozno ti tipo sadne viacej... takze tak pohoda... omrkni obe ( aspon si do nich sadni a porovnaj )... pripadne skus aj astru... je tiez v dobrych cenach ta jej zakladna 1,4ka atmo a jej interier je za mna top v triede :yes:
Nová nabídka Tipo 5P určitě dává smysl. Tak teď hlavně ještě ten kombík SW, prý dorazí v únoru 2016. A super by bylo, kdyby motoru 1.4 T/88 kW začali nabízet i sedanu. Prý k tomu také časem dojde, tak uvidíme.
P.S. A kdyby chtěli mít nabídku opravdu neprůstřelnou, tak ať ji doplní také o benzinovou nepřeplňovanou šestnáctistovku s manuálem!
Bravo, Fiat! :-):yes::yes::yes:
bohužel žádné nové Punto nejspíš nebude - další chyba Fiatu. Punto z roku 95 máme jako třetí auto v rodině a pořád jezdí jak drak...třeba ještě dojde ke změně....
Tak ja myslim, ze spotreba je to posledni, co by melo uzivatele rapidu trapit. TSi jsou proslule dobrou spotrebou. To je bohuzel jedna z mala pozitivnich veci, jimiz se proslavily.
základná cena je dobrá a čo je super, že je to použiteľná verzia pre väčšinu ľudí. Ostatné verzie už mne dávajú menší zmysel, asi by som tam išiel ku konkurencii. Nechápem príliš tie cenové tance. Najprv dole so sedanom, potom hore opn edišn, potom dole uvádzací cenník. Aj tých málo verných totálne rozhodili a možno stratili.
Nejel jsem v novém Golfu, Astře a Focusovi. Jel jsem v novém Tipu sedanu i hatchbacku, v Rapidovi liftbacku, 301 a C-Elysée. Z mého pohledu Tipo a Rapid rovnocenní (sám bych si vybral radši Tipo, je mi bližší), obě auta PSA jsou materiálově a vůbec kvalitativně o třídu níž. Jen pro upřesnění - sám mám teď dva starší Peugeoty.
No,a to je právě ten omyl.
1.6 e-torq není vůbec levný motor. Má na sobě spoustu vychytávek, grafitovým potahem pístů počínaje, přes komplikovaný systém chlazení vložek válců až po osm protizávaží přímo na klikovce.
Díky tomu ale má moment dostupnej v ukrutně nízkých otáčkách... což je v Renegade nebo 500X k nezaplacení.
Byl vyvinutej tak, aby mohl bez úprav spalovat i etanol...
Navíc se vyrábí v Brazílii = cenu navyšuje doprava.
A v Tipu by ho všichni cenově srovnávali s n-tou evolucí letitých motorů ... :-)
Aby to dávalo smysl, může být jen v dražších provedeních.
Jako třeba s s automatem nebo v 500X...
S ohledem na minulost si ale zaslouží lepší pozici. Ale to opravdu vypada na manažerské selhání v jednotlivých regionech. No nic, jdu slintat nad katalogy z r.1994, dřevěný volant pro Deltu, desítka disků pro Uno, radio Blaupunkt pro Tempru, načechrané kožené sedačky pro Themu.
Ano, je na úrovni Golfa, Astry a Focuse... což ale neznamená, že je stejné. :-)
Níž jsou rozhodně Rapid, a typicky (a přiznaně) i C-Elysee / 301. Ale v praxi i C4... ta je sice nepřehlédnutelněji tvarovaná, ale Tipo je obyvatelnější a líp se řídí.
Proto jsem psal "nezaujatě bez předsudků" I Kie mám stejný názor, jako ty. Jinak to bude zřejmě dobré auto.
Otázka je, jestli ten, co nabízí víceprvek, umí využít potenciál. Že bych se z víceprvku na O II posadil na zadek....
To chce vyzkoušet.
tu je skoda debat v poslednom casu sa tu uz seriozne s niekym bavit ( cest vynimkam ako ozzman webpaja emel a par dalsich .. oni vedia ) .. ved to vidis sam ... ja ti pisem len to ako to vidim ja... a tak som ti spomenul v pripade ceedu nejake tie jeho "vyhody" o ktorych viem ... hlavne ta zadna naprava je podla mna ozaj uz inde ako v tipe ... viacprvok mame aj v 1,6 sportbacku a ten rozdiel voci klasickej jednoduchej zadnej naprave je proste citit ... ziadny buchot.. nic.... len take jemne lupnutie a pohupnutie sa ... ozaj komfort je lepsi ako v nejakej zakladnej octavke bez viacprvku alebo v takom rapide ... takze na zaklade toho predpokladam ze ceed s viacprvkom bude komfortnejsi ( mal by byt ) ako tipo bez viacprvku ale ako vravim.. treba si tie vozy skusit.. kazde auto ma inak ten podvozok naladeny aj inak tuhy.... tipo je pekne auto ale budem uprimny... svoje penaze by som dal radsej za astru alebo ceed... pripadne za megane 1,6 ... ak by som si mohol vybrat nieco v tychto vodach okolo 13-14 tisic eur
mne sa hodne paci aj sucasny civic.... len tam je velky rozdiel cenovy... zaklad vie stat aj 13 a pol ( a ma tiez uz 6st manual ) ... ale druhy silnejsi motor 1,8 uz stoji nejakych 17.....
...mě třeba vždy přišlo, že fabča i ochcávka patří o třídu výš... jako kdyby to škodovka dělala opticky větší, ale asi za to může i to, že golf je HB jako Fabia a Passat je sedan/combi jako Octavia a proste mi to přišlo takový stejně velký a nenapadlo by me, že fabia je polo a pro pašíka je až superb >:D
Cena je zlá výhovorka. Pozri sa na 500vku, tá je sakra drahá a predáva sa. Problém je, že okrem 500vky a jej viac (500X) či menej podarených (500L) derivátov bol v portfóliu Fiatu akotak zaujímavý len Freemont, čo vlastne ani Fiat nie je (a ešte okrajový model 124 Spider, ale to je tiež len prezlečená Mazda). Takže ak má automobilka v portfóliu v podstate len jeden vlastný poriadny model, ťažko môže pomýšľať na dobré predané čísla.
Takže Tipo je konečne správny krok, ktorý snáď neostane osamoteným. Je jasné, že Fiat už nie je v stave, aby ponúkol konkurencieschopné auto strednej triedy, ale aspoň ucelenú ponuku v segmentoch A, B a C mať musí, inak skončil.
Tak myslím, že wikipedie má slova spíše potvrdila, co myslíš? Pokud se hovoří o ne/stabilitě té či oné země, hlavní ukazatel je politická situace, která pak dále ovlivňuje i ekonomickou-hospodářskou stránku.
Raději ale ukončíme geopolitickou situaci Blízkého východu. Myslím, že ty ani já nejsme uznávaní experti na danou oblast. Přeji pěknou neděli.
V CR asi ne :-) . Pritom kufr to ma vetsi nez špajzback a cena bez slevy je taky podstatne lepsi (narychlo konfigurovany spaceback 1.2 Tsi bez slevy +- 440k, to je docela sila 8-s ).
Cena od je samozrejme super.
Verim ze velmi zahy se jeste nejaka ta sleva z "akcniho" ceniku bude dat na vybavenejsi kusy ziskat. Za 400k bude T-jet (osobne bych o nicem jinem nez 1.4 (penize) a pak az 1.4 T-jet (vykon) neuvazoval) s velmi slusnou vybavou, dobry deal.
Tipnu ;) si ze za kombi budou chtit +20, coz mi prijde rozumne, nerikam ze cena je nejaka zazracna, ale konkurenceschopna (pokud budou ochotni jit jeste z ceniku o neco niz tak i docela dobra) uz ano.
Tesim se na srovnavak s rapidem spaceback :yes:
//edit
A jeste jedna vec:
Připlatit si můžete za automatickou klimatizaci (8200 Kč),nebo vyhřívaná přední sedadla (4400 Kč)
!! Standardem jsou litá 16palcová kola, za 3.700 Kč můžete mít ještě o palec větší !!
To by se mohli u shade (a jinde) fakt ucit. Rapid v nejvyssi vybave stale tempomat +12 tis? LOL
Materialovo sa na Golf, Astru nechyta, Focus je proti tej dvojici tiez trochu pozadu ale ani na ten uplne ne. No to je vsetko, v com je horsie. Priestorovo sa da povedat, ze aj lepsie ako dana trojica, kufrom uplne, proti Focusu +80L .
Technika bude nejspíš podobná jako u Liney, viz test zde: [odkaz] Má stejný motor, nádrž je toroid cca 40l. Jak říkáte, spotřeba bude vyšší, ale celkové náklady přesto velmi příjemné.
co??? >:D Nic proti Fiatu, ale Opel je daleko lépe a kvalitněji zpracovaný než Tipo. Logicky tam bude i rozdíl v ceně. Aj když je psotavíš vedle sebe, působí Astra vyrazne hodnotněji byť jsou ve stejné velikostní třídě. Fiat v tomhle ohledu prostě bude pusobit zejména v interiéru proti Astře levněji. A to se člověk nemusí ani dívat na detaily, je to vidět i prvním pohledem. >:-[] Na druhou stranu Fiat sám prohlásil, že má jít o dostupné auto (narozdíl od "lidového VW") Tedy, člověk nemůže čekat lepší zpracování i materiály u levnějšího fiatu jako u dražšího němce .
Cenově docela slušné, akorát jeden zásadní nedostatek verze "Tipo" - jen dvě zadní hlavové opěrky, tím pádem v podstatě čtyřmístné auto.
Potěšující ovšem je, že i u základu jde připlatit za většinu luxusních prvků a příplatky přitom nejsou šílené.
Já to nechci kupovat, jsem nenáviděnej passaťák, ale subjektivně bych raději nepatrně připlatil a šel do Ceedu a nejlépe ještě trošku připlatil a koupil Astru či Megana. No ale zdejší fórum má silné sociální cítění a fandí neúspěšným a slabým, takže nejlepší volbou musí být Fiat.
Podle mě Neon nikdy lowcost nebýval. Ano, bylo to nejmenší auto Chrysleru, ale kvalita zpracování i provedení nebyly zrovna levné. Jen bezrámová okna první generace svědčí o tom, že to nebylo úplně lowcostové auto.
Jo, co já si s ním užil...
...neříkám, že je dokonalá. Ale ten rozdíl tam znát je. Zase na druhou stranu ten rozdíl cenový už tam tak veliký není. Takže si člověk může nehledě na peníze defacto vybrat spíše co se mu více líbí a je mu sympatičtější...
Lidi si vůz s dieselem kupují proto, že se jim s takovým autem lépe jezdí. Jinak tohle Fiatí auto je docela OK, pokud by ještě trochu upravili přístrojovku, aby nebyla tak extravagantní, tak ten model s 1,6 malým dieselem by mohla být pro spoustu lidí přijatelnou konkurencí pro Rapida. Zvlášť pokud se s tím bude dát najezdit prvních 300 tisíc km bez nějakých větších dodatečných investic.
Nemal som ho na testovacku, kedze je to mimo moju cielovku, ale chodim okolo jedneho hatchu denne a pohladom je to urcite konkurencia standardnych modelov nizsej strednej ako Golf, P308, Astra a spol.
S Rapidom to nie je porovnatelne uz len z dovodu sirky, ktora je standardna, ziadna uzovka.
Je pravdou, ze ide o Opening Edition, cize ziadne zaklad, ale na pohlad posobi vyrazne lepsie ako entry level specifikacie konkurencie. Druha vec je, ze model neponuka ziadnu alternativu top vybavam ala Highline resp. silnejsim motorizaciam, ale to ho predsa horsim nerobi ako sa bavime o cenovej hladine 10 - 15 000 euro, kde nakupuje vacsina.
HillHolder nepotřebuješ, případně se dá zapnout přes diagnostiku. Na Rapidu bych nechal lité 15", vzhledem k malému celkovému průměru kola je to optimum. Senzory vzadu tam jsou, vpředu i vzadu stojí 8t (přední Tipo neumí vůbec, zadní se připlácí i v nejvyšší výbavě 4t).
Proti 1.2TSI 81kW musíš stavět T-Jet... což jsi s Tipo Plus na 371... dokoupíš ty senzory 4t, kdybys chtěl autoklimu tak je za 8t, kdybys chtěl 16" tak 9t, metla 13t, tempomat 2,8t, vyhřívané sedačky 4,4t... a jsi taky 410+.
Jako takhle, kdybych si měl vybrat jestli Tipo nebo Rapid tak Tipo, ale levnější podle mě není...
Presne tak, staci se juknout do katalogu (eper) dilu a LPG verze tjetu ma jine cisla ventilu nez obyc benzin verze.
Jinak mam na tjetu v LPG prestavbe najeto 230tkm a nechapu kam lidi chodej na moudra ze ten motor nevydrzi... :/
A to jsem ho prvnich 100tkm trapil provozem na cisty E85 :-!
Ano, samozrejme ze micham, chtel jsem spis naznacit, ze tady ta priplatkova manie (nastesti) tak uplne nejede. Samozrejme najde se i hovadina typu ty 16" kola.
Je hezke, ze rapid stoji 350, na prvni pohled si clovek rekne parada.
Jenze to je tady hill holder +2000 tamhle tempomat +12, aspon 16" kola +6, autoklima +11 a uz jsme s metlou na 400.
Nema to ani parkovaci senzory!
Nerikam ze tipo je nejaky zazrak, ale value for money vychazi uz ted jako cerstva novinka lepe nez rapid... a jak to tak byva, po zime uz jiste budou umet jeste zajimavejsi ceny. ;-)
Dovolím si trochu z vlastní zkušenosti vyjádřit k autům, které propíráte, jelikož jsem momentálně zase prozkoušel (a někde i projel, kde byl čas) nižší střední aktuální nabídku :-) Budu se tedy držet té idee proti základní 1.4, jak psal H/K_svet. Ve vyšších cenách bych Tipo určitě neupřednostnil.
Tip jsem viděl jen sedan, i když se mi HB líbí o poznání více, působí na mne interiér jednoduše trochu lowcostověji. Nevěřím na zásadní posun v kokpitu i když se to tady snaží dost lidí namluvit, ale někomu to vyhovovat může :-)
Dát do duelu výše zmíněného Ceeda, který lze jako skladovku mít za 330 i s GDI 99kw (byť ten motor není nikterak zázračný, je to pořád silnější, než Tipo), má multilink a z korejců s přehledem nejlepší interiér (společně s Optimou), který už do Evropských etalonů nemá moc daleko, je to jasná volba.
U Astry mi trochu vadí ta linka zadního okna, i když to auto jinak vypadá dobře, bohužel jsem se k němu nedostal, tak znám jen staticky z parkoviště >:D
Za cenu +/- té 1.4 je tu pak Fokus, ale buď jako 1.6 (nikdy jsem nejel) a nebo litrové Ecoboosty. Znám ten silnější 92kw, ten jede dobře (ale stojí o trochu více), interiér za mne OK, ale nyní jsem procházel novou a hojně inzerovanou ST line a trochu zklamání, kdy v Titaniu jsou použity o poznání lepší materiály, hlavně výplně dveří a měkčené plasty, což u ST line postrádám a je blíže trendu. Z venku se mi ale líbí moc. Jízdně je za mě Fokus nejlepší z nižší mainstreamové střední třídy... když by byl rozpočet větší, 110kw EB jasná volba do poměru výkon a jízdní vlastnosti.
Megane - sakra pěkný kus auta, přijemný moderní interiér, materiály, zpracování na úrovni, bohužel méně místa vzadu (a to sem neměl problém i ve Fokusu, který rozhodně není premiant třídy v tomto ohledu). Pro mne jasná dvojka za Fokusem.
Dále je tu spousty dalších aut, asi se to chce projet :-) Vyloženě nejhorší z třídy mi přijde akorát i30 >:D
Tak 80% od 1500 otáček bych u atmosféry nepovažoval za nic nadprůměrného, to nesplňuje jen málo motorů. Když jsem to kdysi počítal z cca 15 motorů, průměrně mají atmosférické motory při 2000 otáčkách 88% maxima a třeba takový Rapid 1.2 měl už při 1800 otáčkách přes 93% maxima. To je ale extrém.
[odkaz]
Bavíme-li se o 2500 otáčkách, tak např.
94% Accord 2.0, Civic 1.8
93% Jazz 1.3 M2 1.5-66kW
91% M3 1.5-74kW, M3 2.0
89% Accord 2.4, HR-V 1.5
88% Auris 1.6
85% Swift Sport
A pokud vezmeme 1500 otáček:
86% M2 1.5-66kW
83% Civic 1.8, M3 1.5-74kW
82% Accord 2.4, HR-V 1.5
81% Jazz 1.3, M3 2.0, Swift Sport
79% Auris 1.6
Civic doprodává 9G, 1.4 Comfort za 375 je celkem slušná nabídka... na Hondu. Ale bojím se, že s X budou ceny zpět nahoře minimálně o těch 40-60t co je teď ta akce.
Já si právě na detaily už nevzpomenu, ani jak šílená konfigurace to byla. Mám takový pocit, že nebyla na doraz, že tam například nebylo střešní okno a kůže je nepravděpodobná (pokud nebyla s látkou). Celkem jistě nejdražší rádio/ navigace, oranžová předpokládám metalíza (případně červená), zřejmě i nerozumně velká kola. Neříkám, jestli to bylo hodně, GP bylo snad jediné malé auto, na které jsem koukal, protože se mi prostě líbilo. A o třídu výš jsem se nedostával na nižší (ani podobné) částky, co si vzpomínám. ;-) Určitě jsem na něj koukal znovu, když se objevil T-Jet, ale nevzpomenu si na žádnou částku.
Pozor, není to tak že by všechna Tipa HB a SW měla jinou palubní desku. Základní výbavy mají stejné řešení jako sedan (viz. odkazy). Jinak právě to tabletové řešení podle mne situaci dost zachraňuje, ještě by mohli přestat používat na výplně dveří kelímky od jogurtu (naživo je to vážně hrůza, přitom kolik tím mohli reálně ušetřit?), a bude to sympatické levnější alternativa ke kompaktům.
Výbava Sport se poprvé objevila, tuším, v roce 2006 a GP s nejdražším motorem (1.9 Multijet) stálo 472.900 Kč, samozřejmě v základu, tedy bez příplatků.
Pak v roce 2008 přišel Sport s Multijetem 1.6 a ten stál - opět v základu - už jen 469.900 Kč.
S příplatkovou výbavou všichni víme, jak to je. Jen co si pamatuji - kůže 45000, metalíza 10000, tempomat 10000, multidispley 3000, zadní okna el. 5000, šíbr 20000, metalíza 10000......a je tam minimálně + kilo jako vyšitý. V tomhle Fiatu sis musel tehdy připlatit i za popelníček. A to bylo pořád na základních kolech a rádio bez cd měniče (jen příprava +10000).... ;-)
A to má být něco zvláštního? 90 % bych u slušné atmosféry čekal kolem 2000 a i těch 80 % zní normálně, možná ještě o kousek níž. Pokud to není vysokootáčkový motor, kde se dá pochopit, že ten spodek obětují. Pokud si dobře vzpomínám, Mino to tu před časem rozebíral a i dvoulitr v jeho Accordu tohle splnil.
Před 5,5 lety byla jiná doba, ceny šly od té doby nahoru. Dnes je nabídka Tipa, tedy plnohodnotně použitelný kompakt za 300, téměř bezkonkurenční a celkově Fiat perfektně vykryl spodní část C segmentu, kterou právě mnozí ostatní vyklidili.
Touhle optikou je potřeba na Tipo nahlížet. Ona ani nejvyšší výbava technicky vzato není zrovna nabušená, ale za 400 i s perfektním motorem? Konkurenti obvykle končí o statisíce korun výše a zrovna Japonci trpí na striktní systém výbav, kde si buď připlatíš sto tisíc nebo zapomeň na parkovací senzory...A zrovna šestnáctky kola beru jako ten nejmenší problém. Jednak snadno řešitelný a jednak si na přehnaně velká kola nepotrpím.
Nemám čas dělat srovnání, ale myslím, že při dorovnání výbav, popř. motorů, většina konkurentů vyjde výrazně dráž.
ja viem... mazda je drahsia.... ale napriklad nas 5,5 rocny japonsky voz mal uz v tom case v zaklade 7 airbagov ... a aj ocelove 16tky a viacprvok vzadu .... ale ano ... tipo na to co ponuka v zaklade je to slusne a v pohode auto .... akcna cena je urcite za mna akceptovatelna a najde si svoju klientelu... auto je to sympaticke a sikovne... ale zase nie nejako technologiami aj cenou vyhodne voci konkurencii ... tu to podla mna konkurencia vie aj lepsie a neraz je pritom len o malicky kusocek drahsia ( ceed, astra, megane s 1,6 )
mne dokonca aj zakladny civic pride ako vcelku zaujimava volba. .. je sice drahsi ale nie zase az o tolko o co je podla mna voci tipu lepsi a stylovejsi ;-) ... ako chapem ze to je uz ciste subjektivne takto to brat ale tak to proste vidim... lebo niektore vozy su sice drahsie ako tipo ale nie o tolko o kolko su podla mna lepsie ... pretoze niektore su ozaj len kusok drahsie pritom ale interierom zadnou napravou aj imidzom su akoby uz o level vyssie ... a prave na toto ja cely cas narazam... lebo tipo nie je zle auto v ziadnej specifikacii a vybave a vyzorom je hatch ozaj sympaticky ... len mi tipo pride podobne ako rapid vyhodnejsie kupovat len v nejakom zaklade ako v tych lepsich vybavach kde uz vyspelejsia konkurencia je proste lepsia a pritom cenou hodne podobne posadena... dik za tu rychlu odpoved
To Tipo za 300 je vcelku použitelné - je tam rádio s mp3 a usb, je tam 6 bagů, je tam klima. Tempomat za vstřícných 2800 je škoda nevzít, podobně kožený volant... a hotovo. Jasně - černá zrcátka, plechy, okna na kličku... ale s cenou 305 to je ok.
Zrovna Mazdu bych sem netahal. Trojka začíná na 383.900, nic extra v základu nemá... a pokud chceš třeba ten tempomat, tak klasika, už je to 432.900... a pokud vyhřívané sedačky nebo senzory tak 474.900 - furt s tou 1.5G. A to nemluvím o tom, že bys chtěl třeba senzory vpředu ;-)
PS: jen tak mimochodem, tenhle ceník Tipa jsou akční ceny.
[odkaz]
to je tak ked niekto pozera ruzovo len na jedno auto a zbytok povazuje za "vzdy ten horsi" vyber .... ja na tipe ozaj nevidim ani v jednom stupni vybavy nic specialne na co by zavedena konkurencia nevedela reagovat ... naopak.. tipo je podla mna vcelku "skromne vybavene" ked tie kdejake jeho priplatky nebudeme brat v uvahu... pritom taka mazda 3 ma uz taky naslapany zaklad ze tipo sa musi v zaklade vedla nej doslova az cervenat....
ako pozeram nejake vozy teraz ... aj ich vybavy a to co ponuka tipo mi nepride ziadna slava vobec... ved 16tky v lepsej vybave ti da v nizsej strednej kde kto .. a aj tempomat... nechapem preco tipo by malo byt teda v tomto nieco viac alebo teda vyhodnejsie .... podla mna to tu uz niektori prehanaju... bude to fajn auto ale zase ziaden zazrak.. videl som ho.. ohmatal ... urobil isty nazor aspon narychlo a taka astra je aspon o level dalej bez debaty pritom je v zaklade len o kusok drahsia
aky je tvoj nazor emel... pride ti tipo cenovo vyhodne v zaklade povedzme voci ceedu alebo astre? lebo mne nie ... a rad by som vedel aj ini ako to vidia nielen ja.... dik za pripadnu reakciu
ja u nas v cenniku vidim rapid vo vybave style ktory tam uz ma tempomat v zaklade ;-)
podla mna aj ini ponuknu to iste... neviem preco sa z vybavy ( a top vybavy ) tipa robi nieco viac ... pozri sa napriklad na vybavu mazdy 3 alebo civicu ... alebo este lepsie rovno na ich top vybavy ( tiez maju krasne disky, automaticku klimu a kde co a dokonca neraz uz bez dodatocnych priplatkov .. tam si uz nepriplacas za nic ) ... a razom ti vybavy tipa nepridu nejake extra uvidis... nemyslim si teda ze ta vybava tipa je nieco neskutocne co by ini tipu zavideli .... kedze konkurencia vie ponuknut este omnoho viac ( vyhrievany volant v ceede v top vybave. .. matrix svetla v astre atd. ) ... tipo je svojou vybavou v podstate len bezny priemer tohto segmentu ako povedzme rapid ... ale ako vravim skus pozriet na civic astru mazdu 3 ... to je moznostami vybavy uz uplne ina liga ... za mna zaj nevidim vo vybave tipa ( ani v top vybave ) nic specialne ani extra co by inym autam v tomto segmente zrazu uz chybalo
PS: ta 1,6tka v tipe bude casom aj s manualom? pride mi nestandardne ze je len s automatom
Díky za osvětu. Podle parametrů jsem to právě typoval na obyčejnou 1.6 16V který tu máme už 15 let se stejnýma parametrama. Rozsah otáček na ten krouťák by nebyl ?
Rozdíl v ceně je 50k oproti 1.4, kolik z toho je příplatek za automat? Řekl bych, že minimálně 30... takže by tu teoreticky byla 1.6 s příplatkem třeba 15-20k.
152Nm@4000 je slušná hodnota, ale zase nic zvláštního, Megane nebo Focus mají ještě o kousek víc. Ale možná má Fiat lepší ten spodek pod tím.
Kdyby Fiat dodal nějaké bližší informace, nemusel bych si je cucat z prstu, respektive z pět let starého testu. Takže toto jsem nalezl u severních kolegů:
Motor byl upraven pro použití LPG výběrem jiných materiálů ventilů a ventilových sedel. Jednotka má rovněž sestavu kompletního sacího potrubí a plynových vstřikovačů, vše je originální přímo z výroby.
Ok, ale já jsem komentoval výhradně situaci v ČR.
(Ty ceny jsem vytáhl ze zdejšího článku z roku 2005.) Uvedl jsem je proto, že jsi psal, že GP nebylo nepřiměřeně drahé. Bylo.
Až když to spálili cenou a až bylo pozdě, zlevňovali.
V Evropě prodával Fiat stabilně přes milion aut. 2001-2010 už to bylo spíš 800+, ale třeba v roce 2009 ještě taky milion. 2012-2014 to bylo pod 600. To je tedy z mého pohledu ta krize.
Kdy Fiat vyklidil pozice je věc osobního názoru a zvolených kritérií.
Pokud se týká cen - jen tak namátkou - Grande Punto 1.9 Multijet Emotion 5D v roce 2005 stál 487 900 Kč v základu (nejdražší volba), nejlevnější volba byla 3D benzín za 279 900 Kč. Tenkrát a i dnes to bylo a je moc. Ale jistě by se našlo za 25 let u Fiata nějaké cenově přijatelné auto. Ale obecně byli drazí.
U nové Astry zatím LPG není v nabídce, je otázka, jestli kdy bude. Právě proto je Fiatí nabídka extra zajímavá. 1.4T mi nepřipadá extra předražená, je to už poměrně letitý prověřený motor, kombinace s LPG by mohla řešit hlavní nevýhodu - poměrně vysokou spotřebu.
Já myslim že oproti obyč 1.6ce drahá bude. Horší parametry LPG aut jsou fakt. Sice LPG přestavbáři nám už 15 let tvrděj, že má auto stejný nebo i lepší parametry naež na benzín. Měl jsem 4 auta na plyn a na každym to bylo znát. Už jenom 80 kg váhy nádrže, paliva a porychtungu musí udělat svý. Sice už plyn nesmrdí, necuká, startuje dobře (protože na benzín) ale je línější a furt to žere o 0,5-2L víc než benzínu. Docela jsem zvědavej na velikost LPG nádrže.
urcite je to aj o pneu .... aj o nastaveni podvozka a jeho tuhosti ... treba zvolit vhodny kompromis a ak sa to automobilke podari ma vydelano... ale co som cital tak aj v pripade novej O3 sa mnohi vyjadruju uz pesimistickejsie na podvozok ako u starsej O2 .... tak neviem... nejazdil som so sucsanym ceedom takze ani nemozem porovnat kvality jeho "zadku" povedzme so sportbackom ale ten viacprvok by presa len mal byt v principe lepsi ako a menej hlucny ako bezna jednoducha naprava v zakladnej octavke alebo v tipe alebo nejakom rapide....
rapidom lift som par dni jazdil ako nahradnym autom a prisel mi paradoxne tvrdy a dost odskakujuci ... lancer je voci nemu vlastne az "nesportovo makky" a to aj sedacky ... ktore su v misaku takmer bez bocneho vedenia ( rapid ich ma v tomto lepsie ) ... ale na rozdiel od poskakujucej kozy rapidu sedi "komfortny" lancer na ceste pribity ako pricupena selma striehnuca na korist .... to je iny svet... akoby to auto len plachtilo na ceste ... nikdy ti neodskoci ani tam nic nebucha a verim ze do istej miery aj vdaka viacprvku .. ta jazda to je rozdiel triedy v prospech japonca .. aj ked ano... aj tu zohravaju istu rolu pneu ( 205/60 R16 sportback ) ktore su komfortne za kazdych okolnosti.. sice kusok uz balony ale vizualne stale vkusne
Zajímavý je, že LPG verze má horší dynamiku při stejném výkonu i krouťáku. Jinak mi ale 1.4T nepřijde předražený, je to solidní motor nad průměrem kompaktního mainstreamu.
O to víc mně mrzí že LPG nedávaji do tý 1.6ky. Připadá mi to jako kdyby jí ani nechtěli prodávat. Bude to levnej, jednoduchej motor jenže "emise". Takže to zabijeme automatem a LPG dáme k předražený, míň vhodný 1.4T. Alespoň že to nezabili úplně jako třeba Opel kde je LPG jenom s vyššíma výbavama... koukam teď už ho u Astry ani nemaji v ceníku
Tak za prvé - ujasněme si to časově. Podle mě ten ústup z pozic nastal až po Stilu, což byl poslední kompaktní kombík. Pak následovalo docela pěkné Bravo, ale už bez kombíku.. a to postupně stárlo. V posledních letech se u Fiatu nedalo koupit normální auto pro rodinu...
Bravo II, Linea, Grande Punto - neřekl bych, že ta auta byla nepřiměřeně drahá...
No, jako majitel B7 jsem si vyzkoušel B8 a jestli mi všechno přišlo přirozeně lepší, tak ty rány od zadní nápravy mě znechutily. A to B8 (stejně jako všechna nová koncernová auta) používá vyšši (nevzhledné) profilové číslo pneumatik, takže by to přinést lepší komfort. Opak je pravdou. Takže víceprvek může, ale nemusí přinést lepší akustický komfort.
Asi je to jenom předsudek ale co třeba vyšší teploty hoření u LPG oproti benzínu ? Většina LPG servisáků, co jsem s nima byl ve styku se turbum spíš vyhýbala. Vždycky upřednostňovali atmosferický motory. Deska běžný benzíňáky dochlazujou turbo kdo ví jak. U nafťáka je turbo míň choulostivý. K tomu je to dneska menší motor a bude ještě víc namáhanej.
Tak to je zvláštní.. od začátku jsem viděl u vyšších verzí všude akorát takhle přiblble vytrčenej tablet. A teď koukam sedan ho má celkem hezky schovanej. Takže tam by mi nevadil. U HB jak trčí uměle ven bych to nesnes. Už asi blbnu nebo všude cpal Fiat při uvedení fotky nižších výbav sedana a vyšších u HB který se u nás ještě neprodával.
astra ma tusim ten wattov priamovod len neviem ci uz v zaklade alebo az v nejakej tej lepsej motorizacii.. ide defakto o akusi vylepsenu polo-tuhu? zadnu napravu.... megane ani neviem co ma vzadu v zaklade ... to by som musel sa na neho viac pozriet..... len som kolegovi vyssie porovnaval tipo so ceedom a ... ceed ma ozaj uz v zaklade viacprvok vzadu ako napr. aj lancer alebo sestersky i30 a to je ozaj komfortnejsie povozenicko ... zaroven mas pocit aj akejsi vyssej tuhosti kasne ... lebo nikde nic vzadu nebucha a auto je pocitovo "pevne" a stabilnejsie za kazdych okolnosti ....
PS: ved ceed je vlastne z europy... dokonca priamo zo srdca europy
viacprvok sa nekupuje podla mna preto aby si siel okrsku rychlejsie ako bez neho a hral sa vdaka nemu na pretekara ... viacprvok je podla mna hlavne o komforte a o tom ako "bezbolestne" dokazes prejst cez kdejake nerovnosti.. mierne pukliny diery rozne vymole ... a zase ked ti ho uz v zaklade ponuknu niektore znacky za ferovu cenu tak preco nie ...
PS: ten posledny odsek o viacprvku mal byt pre Pavla
Říkal jsem přesně to samé... dokud jsem to neviděl naživo.
Zastav se u prodejce. Není to tak hrozný - nevypadá to jako tablet, ale fakt jako součást palubky.
[odkaz]
Takže jsem otočil - ptal jsem se, jestli bude i palubka ze sedanu v HB... a teď se ptám, jestli bude palubka z HB taky v sedanu. :-)
suhlas ;-) ale este to chce ozivit punto ( niekdajsie auto roku aj predajny europsky kral ) ... lebo neviem si predstavit ze ze medzi pandou a tipom ostane prazdne miesto... kedze prave male auta vedia dokonale... len to sucasne punto budme uprimni... uz je davno za zenitom
Já jsem to myslel spíše jaksi globálně v průřezu posledních, řekněme, dvou dekád. Nebo rovnou lze možná napsat - od revoluce 89. Fiat tehdy vstupoval na trh s dlouholetou a poměrně úspěšnou tradicí v tehdejším ČSSR a krásně tuto šanci, mít náskok před ostatními, programově pohřbil. Já si myslím, že jeden z hlavních důvodů byly ceny.
Jak se to vezme. Vždycky něco měli. Pandy, Punta, Coupe, Grande Punta, Brava, Stila, Cromy, stará Brava a Bravy, Fiorina, Idey, Liney, Multiply, Sedici, Fiorina a pětistovky na x způsobů. Já jsem viděl jako jeden z hlavních důvodů vyklizení pozic, u nás docela dobře zavedené značky, aktuální cenu. Ale je to jen můj soukromý názor.
Já mam zhruba poslední 2 generace rozeznat na první pohled Corsu a Astru. Myslim že se čim dál víc zmenšuje. Takže mně třeba při pohledu na Oktácky nenapadá myslet i na Astru. Ale máš recht, je to srovnatelná kategorie
Je skor mozne porovnat auto 2012 a z konca 2013, nez 2013 a konca 2016 (res. modelovy rok 2017), ze?
Povedal by som, ze sa iba robis blby, lebo iste vies, ze Audi po fiasku s 25% crash testom upravovalo niektore modely, co isli do faceliftu a vsetky nove modely su na tento test pripravene (novinka Q7, A4, A6 atd). To bolo v case, ked uz 500L bolo v hromadnej vyrobe.
A s čím to své tvrzení srovnáváte? S vozy do Euro 2, kde se ještě používali LPG směšovač (tzv. mix), navíc u slabších motorizací, kde ten úbytek výkonu byl vždy citelnější, nebo již vozy s EURO 3 a výše s LPG sekvenčním vstřikováním, kde ten rozdíl oproti benzínu je již opravdu minimální a dost lidí to nepozná vůbec. Ta poznámka kolem vyšší spotřeby o LPG mě přijde už spíše úsměvná spíše u někoho, kdo údajně měl 4 vozy na LPG. Ono už z podstaty propan-butanu musí být ta spotřeba o trochu vyšší než u benzínu. Už ale nějak zapomínáte na cenu 1l LPG a 1l BA ;-) Každý zájemce o LPG nástavbu si musí nejdříve uvědomit svůj roční km nájezd a na jak dlouho si chce vůz nechat, pak už jsou to pouze kupecké počty z hlediska návratnosti investice a šetření díky investici. Řeknu vám to asi takto, po cca. 11 letech si nedovedu představit, že bychom v rodině měli jezdit auty na jiný pohon než na LPG, kdy i dvoulitrové atmosféry jsou schopny jezdit v rozmezí od 0,90kč do 1,20kč na 1km s minimální cenou za nutnou údržbu LPG (výměna LPG filtrů a častější výměna mot. oleje a svíček). O takové ceně se vám nezdá ani u dieselu, natož v případě poruchy některé jeho náchylnější části. Ovšem pozor, dnes už ani nové atmosféry nejsou zárukou bezproblémového provozu na LPG, protože šetří se opravdu všude a tu jistotu nemáte ani v případě origo zástavby. Své o tom ví třeba vlastnící origo LPG nástavby u Octávií a také u Dacií. Navíc japonské atmosféry nejsou zrovna ideál pro LPG a na motoru se to dříve nebo později projeví.
Velikost nádrže bude u Tipa nejspíše v rozmezí od cca. 40 do 45 litrů plynu, dle prostoru rezervy pro umístění toroidní nádrže.
Výjimečný stav není důvod pro to říkat o Turecku, že je nestabilní.
Zdroj wiki:
"V některých případech vyhlášení výjimečného stavu v méně demokratických zřízeních může existovat podezření, že byl stav vyhlášen pouze k umožnění omezení občanských práv (a svobod) nebo práv opozice v rámci politického boje v zemi."
A to je v Turecku.
V Turecku se vyrábí pro EU trh kde co. Od TV, praček, a další elektroniky po auta (Toyota Motor, Renault, Fiat-Chrysler, Ford).
Vývoj v Íránu bude klíčový pro další ekonomický růst Turecka a EU.