Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Tipo hatchback má kompletní ceník. Takovou nabídku jsme nečekali!

Prozatím jsme měli k dispozici pouze akční ceník Fiatu Tipo hatchback, výrobce už však zveřejnil i dostupnější sestavu výbavových linií. Základní cena je překvapivě nízká!
Zpět na článek
20. 11. 2016 09:45
26. 11. 2016 13:54
20. 11. 2016 10:37
20. 11. 2016 12:56
20. 11. 2016 16:57
20. 11. 2016 18:32
20. 11. 2016 19:02
20. 11. 2016 19:13
20. 11. 2016 19:17
20. 11. 2016 19:24
20. 11. 2016 22:31
20. 11. 2016 23:30
21. 11. 2016 07:48
20. 11. 2016 15:50
20. 11. 2016 17:05
20. 11. 2016 11:00
20. 11. 2016 11:38
20. 11. 2016 11:55
20. 11. 2016 12:50
20. 11. 2016 17:26
20. 11. 2016 22:45
20. 11. 2016 12:04
20. 11. 2016 14:21
21. 11. 2016 09:51
21. 11. 2016 10:21
20. 11. 2016 12:43
20. 11. 2016 12:52
20. 11. 2016 15:01
20. 11. 2016 16:29
20. 11. 2016 17:25
20. 11. 2016 17:33
20. 11. 2016 17:56
20. 11. 2016 18:06
21. 11. 2016 09:29
20. 11. 2016 18:06
20. 11. 2016 18:23
20. 11. 2016 18:41
20. 11. 2016 18:34
20. 11. 2016 19:34
20. 11. 2016 19:41
20. 11. 2016 23:22
20. 11. 2016 17:42
20. 11. 2016 17:52
20. 11. 2016 17:59
20. 11. 2016 18:14
20. 11. 2016 18:46
20. 11. 2016 19:14
21. 11. 2016 09:44
5. 12. 2016 13:32
Avatar - shamal
20. 11. 2016 09:29
A pak, že to nejde...
Konečně normální auto od Fiata! Rozumné peníze, pohledný design a v neposlední řadě možnost mít i v základu příplatkovou výbavu. Takže jestli bude kombík plus mínus o 15 - 20 dražší, tak by zase mohli mít prodejci Fiata co dělat. A teď prosím co nejrychleji nové Punto v podobném stylu s designem bez odkazů na 500 a za rozumný peníz a pak nástupce Freemonta a zase value for money prosím! Sergio čteš to?
Rozbalit vlákno
12
20. 11. 2016 10:10
Re: A pak, že to nejde...
Nové Punto nebude, to se ví již delší dobu. Zda místo něj přijde pouze další derivát 500 a bude v crast testu o5 tak nebezpečný jako 500L to nikdo neví [odkaz]

Přímý nástupce "kombíku na vysokém podvozku", tedy Freemont / Journey taky nebude. Koncem příštího roku dorazí FaceLift Dodge Journey ve stylu nového Chargeru a Duranga, tedy bude kulatější vč. čumáku a to jako modelový rok 2018. Jestli z toho Fiat udělá zase Freemont nebo nechá "dojet" původní model není zatím jasné. "Nástupce" Freemontu a Journey bude "typičtější" SUV, které "vyplní mezeru" mezi Dodge Durango a Fiat 500X. Mělo by mít i možnost 7mi sedadlového uspořádání.

Více zatím není známo :'-(
20. 11. 2016 11:49
Re: A pak, že to nejde...
Férově jsi dal odkaz na test který se v Evropě nedělá. A málokteré evropské auto by dopadlo lépe.
20. 11. 2016 11:56
Re: A pak, že to nejde...
JE vcelku *, jaký test se v EU dělá nebo ne. Evidentně jsi totálně mimo, když si myslíš, že auta bourají na silnicích jinak v EU nebo v USA... bože... lámu se smíchy jak tupey jsi >:D Je uplne jedno, jedno, jaký crash test se udělá, FÉÉÉROVĚ má být auto bezpečné v maximální možné míře! A pravdu nemáš! Mnohá auta dopadla výrazně lépe a překvapení pro tebe: ta auta jezdí i v EVROPĚĚĚĚĚĚĚĚĚĚ :-! :-! :-! Hey ale díky, tolik jsem se už dlouho nad tupostí tvého oříšku v hlavě nenasmál >:D >:D >:D
20. 11. 2016 13:25
Re: A pak, že to nejde...
Jsem rád že jsi se pobavil zvláště pokud důvod tvého smíchu je to že neumíš číst. Nepsal jsem nic o tom jak bourají auta v Evropě a v USA a budeš se divit myslím že je to podobné. Máš pravdu že je jedno jak se crash test udělá, jen je třeba srovnávat vždy stejný crash test. Takže nezaměňuj evropský za us test. O tom kolik evropských aut prošlo USA testem se rád nechám poučit a hlavně jak moc v něm uspěly když jsi vypíchnul jen 500 jako nebezpečné auto. A že jezdí po evropských silnicích i auta které dopadly dobře v testu IIHS o tom samozřejmě nepochybuji. Moc ti gratuluji k tomu že nemáš v hlavě oříšek, ale geniální mozek. Jistě jsou na tebe tví rodiče pyšní zvláště pokud jsou to sourozenci, čemuž by odpovídalo tvé IQ a to jak se chováš k ostatním spoludiskutujícím. Takže až si zase přečteš nějaký příspěvek zapřemýšlej co v něm je napsáno a ne co si do něj sám domýšlíš.
20. 11. 2016 13:56
Re: A pak, že to nejde...
děkuji za to, že mě chválíš, ooo jak jsem dojaty, až se mi z toho chce brečet. běž si sednout do té své popelnice a pápá lálá >:D >:D a nezapomeň bourat 50% čumáku :D možná se ti přitom ducnutí v tom mainkatým oříšku rozsvítí :D ale to těžko...

oooo tys zaútočil na moe sqelý rodiče... no teda, uuuuf jak já jsem z toho šmutňoučký... beee beee :D :D :D hey ještě něco napiš, fakt se mooooc bavííím :D
20. 11. 2016 14:06
Re: A pak, že to nejde...
Jsi opravdu moc chytrý. Dík, dále se s tebou míním bavit až dostaneš rozum. Takže nikdy.
20. 11. 2016 14:32
Re: A pak, že to nejde...
ale ale, už teď víš, že ti chybím >:D
20. 11. 2016 19:00
Re: A pak, že to nejde...
Tak si radsi kup Audi [odkaz]

Sakra, ale ono je to rovnako uplne naprdlajs.....

Lámu se smíchy jak tupey jsi ...
Avatar - Emel
20. 11. 2016 19:05
Re: A pak, že to nejde...
A taky už se neprodává....

[odkaz]
20. 11. 2016 22:55
Re: A pak, že to nejde...
Je skor mozne porovnat auto 2012 a z konca 2013, nez 2013 a konca 2016 (res. modelovy rok 2017), ze?
Povedal by som, ze sa iba robis blby, lebo iste vies, ze Audi po fiasku s 25% crash testom upravovalo niektore modely, co isli do faceliftu a vsetky nove modely su na tento test pripravene (novinka Q7, A4, A6 atd). To bolo v case, ked uz 500L bolo v hromadnej vyrobe.
Avatar - Emel
21. 11. 2016 08:34
Re: A pak, že to nejde...
Psal jsi "tak si radši kup", tak mě nenapadlo, že myslíš v bazaru...
21. 11. 2016 10:53
Re: A pak, že to nejde...
bohužel žádné nové Punto nejspíš nebude - další chyba Fiatu. Punto z roku 95 máme jako třetí auto v rodině a pořád jezdí jak drak...třeba ještě dojde ke změně....
20. 11. 2016 09:41
Příjemné překvapení
Po uváděcích cenách vyšperkovaných kusů T-jet a Multi-jet příjemné překvapení. Vyšší verze i motory nehodnotím, ale důstojně vybavený základ pod 300 super. Konečně nějaká alternativa k dominantním rapidům, ceedům, I30, atd. Jen je velká škoda ohromné prodlevy od uvedení sedanu či přestavení prvních hatchbacků. Ale lze tomu trošku rozumět, pokud výroba probíhá v nestabilním Turecku. Fiatům zdar!
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Petr07
20. 11. 2016 09:46
Re: Příjemné překvapení
BTW. Turecko je stabilní.

Chtělo by to ještě kombík.....
20. 11. 2016 10:00
Re: Příjemné překvapení
Stabilní? Myslíš, že pokud Erdogan 20. července 2016 vyhlásil výjimečný stav (důvod puč), který trvá doteď, je to OK? Pokud trošku sleduješ dění ve světě, tak víš, že výjimečný stav je něco extra (státy Jižní Ameriky, teroristické útoky Francie, atd.). To co Fiat myslel, že bude pro něj výhodné (levná výroba), mu teď může komplikovat výrobu a dodávky do Evropy. Měj se
Avatar - Petr07
20. 11. 2016 12:01
Re: Příjemné překvapení
Výjimečný stav není důvod pro to říkat o Turecku, že je nestabilní.
Zdroj wiki:
"V některých případech vyhlášení výjimečného stavu v méně demokratických zřízeních může existovat podezření, že byl stav vyhlášen pouze k umožnění omezení občanských práv (a svobod) nebo práv opozice v rámci politického boje v zemi."
A to je v Turecku.

V Turecku se vyrábí pro EU trh kde co. Od TV, praček, a další elektroniky po auta (Toyota Motor, Renault, Fiat-Chrysler, Ford).
Vývoj v Íránu bude klíčový pro další ekonomický růst Turecka a EU.
20. 11. 2016 12:14
Re: Příjemné překvapení
Tak myslím, že wikipedie má slova spíše potvrdila, co myslíš? Pokud se hovoří o ne/stabilitě té či oné země, hlavní ukazatel je politická situace, která pak dále ovlivňuje i ekonomickou-hospodářskou stránku.

Raději ale ukončíme geopolitickou situaci Blízkého východu. Myslím, že ty ani já nejsme uznávaní experti na danou oblast. Přeji pěknou neděli.
Avatar - Petr07
20. 11. 2016 12:36
Re: Příjemné překvapení
Jj politika a autoweb nejdou dohromady. :-)
Taky krasnou slunecnou nedeli.
20. 11. 2016 09:58
Re: Příjemné překvapení
...prodleva byla ale zcela záměrná. Fiat potřeboval naplnit výrobní kapacity a díly Tipa sedan i pro Dodge, resp. na "nový" Dodge Neon. Viz. [odkaz] I proto je sedan trochu ošizenější (př. světla, horší interiér než u SW a HB atp.)

Tím z něj udělal "skoro" globální auto, kterého plánuje celosvětově prodat mnohem více více, než HB a SW. I když mi to reálně nedává moc smysl - v EU lidi zřejmě zvolí spíše HB nebo SW - přeci jen sedany tu moc nefrčí a byť má Tipo hezkey čumák, u sedanu je ten zadek takovey, prostě divney >:D

Nicméně je nutno uznat, že je cena za základ vážně slušná. Trochu mi v té srovnávací tabulce chybí popelnice od šáde, že by záměrně? >:D I když ono proti Tipu k ní není moc co postavit. Stejná kategorie, tedy Octavie HB nemá, Fabča je o třídu níže, tedy proti pohřbenému Puntu, takže možná cca Rapid, když zamhouříme očka, ale ten začíná kolem 310000 i když zase s větším kufrem 8-s

Tak i tak, kdybych vybíral Hatch / Kombika, určitě bych Fiata navštívil. Nakonec proč ne. Komu se nelíbí sterilní design a nudný interiér koncernu VW a nechce připlácet za dražší značky, nebo stylovky francouzů, může mu italský švihák s pohodlnou jízdou / vyzkoušeno / přijít k chuti. Ještě kdyby fiat trochu zapracoval na slícování, bylo by to super.
Avatar - Blue Sun
20. 11. 2016 11:33
Re: Příjemné překvapení
Chudák Neon, co mu to provedli? Tak krásné auto to bývalo...
20. 11. 2016 12:00
Re: Příjemné překvapení
...njn, ale pro Mexico dobrý... mají to tam prodávat jako Fiata nebo jako Dodge, bez tak vědí, že je to Fiat >:D Ovšem nacpat to do USA by podle me byla trochu prasečina. Přeci jen byl NEON, alespoň v poslendích generacích, nebo verzích SRT-4 docela paráda a vyměnit ho za low-cost káru s divným zadkem, no nevím. I když NEON byl původně taky lowcost, přeci jen měl svoje charisma a na svoji dobu velmi odlišný design...
Avatar - Blue Sun
20. 11. 2016 14:55
Re: Příjemné překvapení
Podle mě Neon nikdy lowcost nebýval. Ano, bylo to nejmenší auto Chrysleru, ale kvalita zpracování i provedení nebyly zrovna levné. Jen bezrámová okna první generace svědčí o tom, že to nebylo úplně lowcostové auto.
Jo, co já si s ním užil...
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 17:16
Re: Příjemné překvapení
Bariku?
Jseš to ty?
Nebo že byste byli dva hysteričtí, s alergií na cokoliv italského v Américe?

>:D
20. 11. 2016 12:49
Re: Příjemné překvapení
Počkal bych si na ukončení intervecí ČNB... koruna posílí o 5-10% a to se postupně projeví i do snížení cen dovozových aut... ;-)
Avatar - Blue Sun
20. 11. 2016 14:55
Re: Příjemné překvapení
Nespoléhej na to, nemusel byses dočkat.
Avatar - Petr07
20. 11. 2016 09:45
Hmm
Tak u tohohle auta se naftovej motor vůbec nevyplatí. :-! :-! :-! :-!

Také mě překvapila nabídka motorů. Své si najdou příznivci klasiky (bez turba) a i TSI.
Fakt pěkný.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
26. 11. 2016 13:54
Re: Hmm
Lidi si vůz s dieselem kupují proto, že se jim s takovým autem lépe jezdí. Jinak tohle Fiatí auto je docela OK, pokud by ještě trochu upravili přístrojovku, aby nebyla tak extravagantní, tak ten model s 1,6 malým dieselem by mohla být pro spoustu lidí přijatelnou konkurencí pro Rapida. Zvlášť pokud se s tím bude dát najezdit prvních 300 tisíc km bez nějakých větších dodatečných investic.
Avatar - Joky
20. 11. 2016 09:45
Srovnávací test bude?
Nějaký srovnávací test s nějakým kýblem od Šháde by byl zajímavý... Ale co kdyby nedej bože vyhrál Fiat. To by byl další 17. Listopad, minimálně!

Ale bez obav! O to aby nevyhrál se
Spolehlivě postarají lokajové VW
Z redakce.....
Rozbalit vlákno
5
Avatar - _Karel_
20. 11. 2016 09:53
Re: Srovnávací test bude?
Neměl by sis pouštět studio kamarád? Taťka tě pustil na svůj počítač?
Avatar - Joky
20. 11. 2016 09:58
Re: Srovnávací test bude?
Studio kamarád je nuda. Tady je spousta
Škodomilců k trápení..
Avatar - _Karel_
20. 11. 2016 10:08
Re: Srovnávací test bude?
Cpát pod vcelku pochvalný článek o Fiatu plačky na Škodu může jen někdo z tvého avataru. Když tě se.re protěžování Škody redakcí, nemusíš to sem cpát pod ostatní články. Tohoto se Škoda nijak netýká. :no:
Avatar - Joky
20. 11. 2016 10:17
Re: Srovnávací test bude?
Super, povedlo se!
20. 11. 2016 10:22
Re: Srovnávací test bude?
Co by to byl článek bez trollů, jako je Joky? :-! ;-)
20. 11. 2016 10:37
Cena, ...
... prakticky všech svých produktů, byla po dlouhá léta hlavní příčinou až děsivého úpadku prodejů Fiatu v ČR. Tento citlivý barometr se snad tímto prvním krokem začne konečně otáčet směrem ke kladným hodnotám. Skoro by se dalo napsat, že to vypadá, jako by ten, kdo vymýšlí cenovou politiku ve Fiatu ČR, konečně zvládl akutní psychotickou ataku.

Fiatů jsem v minulosti měl několik, tak mu to z nostalgie přeji.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
20. 11. 2016 12:56
Re: Cena, ...
Cenu můžeš označit jako důvod vždycky... ale u Fiatu to zrovna moc nesedí, snad s výjimkou nové Pandy. Důvod byl prostě ten, že nebylo co koupit.
20. 11. 2016 16:57
Re: Cena, ...
Jak se to vezme. Vždycky něco měli. Pandy, Punta, Coupe, Grande Punta, Brava, Stila, Cromy, stará Brava a Bravy, Fiorina, Idey, Liney, Multiply, Sedici, Fiorina a pětistovky na x způsobů. Já jsem viděl jako jeden z hlavních důvodů vyklizení pozic, u nás docela dobře zavedené značky, aktuální cenu. Ale je to jen můj soukromý názor.
Avatar - Emel
20. 11. 2016 18:32
Re: Cena, ...
Tak za prvé - ujasněme si to časově. Podle mě ten ústup z pozic nastal až po Stilu, což byl poslední kompaktní kombík. Pak následovalo docela pěkné Bravo, ale už bez kombíku.. a to postupně stárlo. V posledních letech se u Fiatu nedalo koupit normální auto pro rodinu...

Bravo II, Linea, Grande Punto - neřekl bych, že ta auta byla nepřiměřeně drahá...
20. 11. 2016 19:02
Re: Cena, ...
Kdy Fiat vyklidil pozice je věc osobního názoru a zvolených kritérií.

Pokud se týká cen - jen tak namátkou - Grande Punto 1.9 Multijet Emotion 5D v roce 2005 stál 487 900 Kč v základu (nejdražší volba), nejlevnější volba byla 3D benzín za 279 900 Kč. Tenkrát a i dnes to bylo a je moc. Ale jistě by se našlo za 25 let u Fiata nějaké cenově přijatelné auto. Ale obecně byli drazí.
Avatar - Emel
20. 11. 2016 19:13
Re: Cena, ...
V Evropě prodával Fiat stabilně přes milion aut. 2001-2010 už to bylo spíš 800+, ale třeba v roce 2009 ještě taky milion. 2012-2014 to bylo pod 600. To je tedy z mého pohledu ta krize.

Předkrizové ceníky už v hlavě nemám.
20. 11. 2016 19:17
Re: Cena, ...
Ok, ale já jsem komentoval výhradně situaci v ČR.
(Ty ceny jsem vytáhl ze zdejšího článku z roku 2005.) Uvedl jsem je proto, že jsi psal, že GP nebylo nepřiměřeně drahé. Bylo.

Až když to spálili cenou a až bylo pozdě, zlevňovali.
Avatar - Emel
20. 11. 2016 19:24
Re: Cena, ...
Můj pocit je, že v ČR to bylo obdobné... zkusím se někdy podívat na čísla.

Díval jsem se na Fabii, ta v modelovém roce 2005 zlevnila, ale i tak stála Fabia Classic 1.2HTP 47kW 277.900
[odkaz]
20. 11. 2016 22:31
Re: Cena, ...
Já si vzpomínám, že šlo Grande Punto přes 600 (ceníkových). Výbava myslím Sport, nevím, jestli nějaké příplatky, už je to dost dlouho.
20. 11. 2016 23:30
Re: Cena, ...
Výbava Sport se poprvé objevila, tuším, v roce 2006 a GP s nejdražším motorem (1.9 Multijet) stálo 472.900 Kč, samozřejmě v základu, tedy bez příplatků.

Pak v roce 2008 přišel Sport s Multijetem 1.6 a ten stál - opět v základu - už jen 469.900 Kč.

S příplatkovou výbavou všichni víme, jak to je. Jen co si pamatuji - kůže 45000, metalíza 10000, tempomat 10000, multidispley 3000, zadní okna el. 5000, šíbr 20000, metalíza 10000......a je tam minimálně + kilo jako vyšitý. V tomhle Fiatu sis musel tehdy připlatit i za popelníček. A to bylo pořád na základních kolech a rádio bez cd měniče (jen příprava +10000).... ;-)
21. 11. 2016 07:48
Re: Cena, ...
Já si právě na detaily už nevzpomenu, ani jak šílená konfigurace to byla. Mám takový pocit, že nebyla na doraz, že tam například nebylo střešní okno a kůže je nepravděpodobná (pokud nebyla s látkou). Celkem jistě nejdražší rádio/ navigace, oranžová předpokládám metalíza (případně červená), zřejmě i nerozumně velká kola. Neříkám, jestli to bylo hodně, GP bylo snad jediné malé auto, na které jsem koukal, protože se mi prostě líbilo. A o třídu výš jsem se nedostával na nižší (ani podobné) částky, co si vzpomínám. ;-) Určitě jsem na něj koukal znovu, když se objevil T-Jet, ale nevzpomenu si na žádnou částku.
Avatar - iudex
20. 11. 2016 15:50
Re: Cena, ...
Cena je zlá výhovorka. Pozri sa na 500vku, tá je sakra drahá a predáva sa. Problém je, že okrem 500vky a jej viac (500X) či menej podarených (500L) derivátov bol v portfóliu Fiatu akotak zaujímavý len Freemont, čo vlastne ani Fiat nie je (a ešte okrajový model 124 Spider, ale to je tiež len prezlečená Mazda). Takže ak má automobilka v portfóliu v podstate len jeden vlastný poriadny model, ťažko môže pomýšľať na dobré predané čísla.
Takže Tipo je konečne správny krok, ktorý snáď neostane osamoteným. Je jasné, že Fiat už nie je v stave, aby ponúkol konkurencieschopné auto strednej triedy, ale aspoň ucelenú ponuku v segmentoch A, B a C mať musí, inak skončil.
20. 11. 2016 17:05
Re: Cena, ...
Jasně, ale to je vlastně již současnost.

Já jsem to myslel spíše jaksi globálně v průřezu posledních, řekněme, dvou dekád. Nebo rovnou lze možná napsat - od revoluce 89. Fiat tehdy vstupoval na trh s dlouholetou a poměrně úspěšnou tradicí v tehdejším ČSSR a krásně tuto šanci, mít náskok před ostatními, programově pohřbil. Já si myslím, že jeden z hlavních důvodů byly ceny.
20. 11. 2016 10:47
Cena uplne primerena
Tohle v realu vypada jak zvenku tak zevnitr jako low-cost.
Takze cena je primerena, zadny zazrak.
Rozbalit vlákno
9
20. 11. 2016 10:50
Re: Cena uplne primerena
Fiat byl postavený na lidových modelech, proto Tipo nasměroval velmi dobře.
Avatar - 3_diamanty
20. 11. 2016 17:19
Re: Cena uplne primerena
suhlas ;-) ale este to chce ozivit punto ( niekdajsie auto roku aj predajny europsky kral ) ... lebo neviem si predstavit ze ze medzi pandou a tipom ostane prazdne miesto... kedze prave male auta vedia dokonale... len to sucasne punto budme uprimni... uz je davno za zenitom
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 17:18
Re: Cena uplne primerena
Tys v tom ale ještě neseděl, že ne?

Jestli tohle je low cost, tak dlouhá řada konkurenčních aut jsou vyložený sociálky...
Avatar - _Karel_
20. 11. 2016 17:48
Re: Cena uplne primerena
Je tohle auto technicky i materiálově na úrovni Golfa, Astry, Focusu?
Rád bych početl tu dlouhou řadu konkurenčních aut "sociálek".
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 18:09
Re: Cena uplne primerena
Ano, je na úrovni Golfa, Astry a Focuse... což ale neznamená, že je stejné.
:-)

Níž jsou rozhodně Rapid, a typicky (a přiznaně) i C-Elysee / 301. Ale v praxi i C4... ta je sice nepřehlédnutelněji tvarovaná, ale Tipo je obyvatelnější a líp se řídí.

O dost - zkoušel jsem obojí.
20. 11. 2016 21:39
Re: Cena uplne primerena
Problem je v tom, ze vertit tobe - proflaklemu italofilovi a anti-skodovkari - se proste neda.
Ja jsem sice Tipo zatim nejel, ale uz na pohled je jasne, ze jak Golf, tak Astra i Focus, ale i nova i30, nebo Peugeot 308, jsou materialove a zpracovanim podstatne vys nez Tipo.
21. 11. 2016 14:25
Re: Cena uplne primerena
Nemal som ho na testovacku, kedze je to mimo moju cielovku, ale chodim okolo jedneho hatchu denne a pohladom je to urcite konkurencia standardnych modelov nizsej strednej ako Golf, P308, Astra a spol.
S Rapidom to nie je porovnatelne uz len z dovodu sirky, ktora je standardna, ziadna uzovka.

Je pravdou, ze ide o Opening Edition, cize ziadne zaklad, ale na pohlad posobi vyrazne lepsie ako entry level specifikacie konkurencie. Druha vec je, ze model neponuka ziadnu alternativu top vybavam ala Highline resp. silnejsim motorizaciam, ale to ho predsa horsim nerobi ako sa bavime o cenovej hladine 10 - 15 000 euro, kde nakupuje vacsina.
Avatar - Stejsn
21. 11. 2016 09:29
Re: Cena uplne primerena
Nejel jsem v novém Golfu, Astře a Focusovi. Jel jsem v novém Tipu sedanu i hatchbacku, v Rapidovi liftbacku, 301 a C-Elysée. Z mého pohledu Tipo a Rapid rovnocenní (sám bych si vybral radši Tipo, je mi bližší), obě auta PSA jsou materiálově a vůbec kvalitativně o třídu níž. Jen pro upřesnění - sám mám teď dva starší Peugeoty.
20. 11. 2016 19:20
Re: Cena uplne primerena
Materialovo sa na Golf, Astru nechyta, Focus je proti tej dvojici tiez trochu pozadu ale ani na ten uplne ne. No to je vsetko, v com je horsie. Priestorovo sa da povedat, ze aj lepsie ako dana trojica, kufrom uplne, proti Focusu +80L .

Materialovo je lepsie ako Rapid a spol.
20. 11. 2016 10:58
Čudná stratégia ponuky ...
... 1.6 E-TorQ iba s automatom. Pán palček :no: , rozveďte Vašu kritiku!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 17:24
Re: Čudná stratégia ponuky ...
Tak ještě jednou: ta logika je úplně normální.
Pro normální ježdění je atmosférická 1.4 úplně v pohodě... ale automat už "nezvládá". Proto je s v nabídce auto s automatem se silnějším motrem, aby to jelo aspoň víceméně stejně.
Oč je silnější se ztratí v převodech. Víceméně. 1.4: max 185 a 0-100 za 12.1s proti 1.6 max 192, 0-100 11.5.
Kolik by měla 1.4 s automatem?
A přitom čím dál tím víc lidí chce automat...
Avatar - Emel
20. 11. 2016 18:33
Re: Čudná stratégia ponuky ...
Co lidem chybí je spíš 1.6 MT než 1.4 AT.
20. 11. 2016 20:04
Re: Čudná stratégia ponuky ...
Presne tak. Dle meho nazoru zas tataz chyba jako u Brava. Chybela rozumne vykonna levna motorizace. Zaklad 1.4 slaba, 1.4T zase byla moc draha. Tu konecne maji atmo 1.6, ale je jen draze s automatem. Mam za to, ze 1.6 atmo by byla nejprodavanejsi motorizace a prave ta tam chybi.
20. 11. 2016 22:39
Re: Čudná stratégia ponuky ...
Přesně tak. Ostatně jam2015 napsal 1,6 jen s automatem, ne 1,4 jen s manuálem.
20. 11. 2016 11:00
Fajn
Pre mladé rodiny s priškrteným rozpočtom, prečo nie. A spredu to ani nevyzerá zle. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
20. 11. 2016 11:38
Ale jo
Cenově docela slušné, akorát jeden zásadní nedostatek verze "Tipo" - jen dvě zadní hlavové opěrky, tím pádem v podstatě čtyřmístné auto.
Potěšující ovšem je, že i u základu jde připlatit za většinu luxusních prvků a příplatky přitom nejsou šílené.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Sumi2000
20. 11. 2016 11:55
Re: Ale jo
Tak to auto je v podstatě pro 4 lidi...v 5 lidech by to bylo maso ;-)
Do města a okolí stačí , v benzínu to dává smysl..za slušné peníze.
Škoda že 1.6 není i v manuálu..prodeje by byly větší !
20. 11. 2016 12:50
Re: Ale jo
Fakt by som chcel vedieť, aký "engine" dal tebe a mne, kvôli 1.6 E-TorQ iba s automatom :no: ?!
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 17:26
Re: Ale jo
Jasně. Pokud potřebuješ jezdit v pěti lidech, musíš si koupit Fabii.

A můžeš i na Ještěd.

:-)
20. 11. 2016 22:45
Re: Ale jo
Podle mne je páté místo leda nouzovka, i ve vyšších třídách (samozřejmě se najdou výjimky, hlavně MPV/ dodávky), a nějaké to krátké svezení se dá přežít i bez opěrky.
20. 11. 2016 12:04
dobrý krok
Rapidů tady máme mraky. Neříkám že to je špatně. Kolega si ho nemůže vynachválit a je dobře že tu je nové auto zaměřené na téměř stejné zákazníky. V případě sedanu nízká cena, mraky vzduchu v kufru, neokoukaný a v poslední řadě se mi líbí paleta starých atmosfér pro nefoukané lidi. Snad se jim bude dařit prodej v tom jim fandím.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Joky
20. 11. 2016 14:21
Re: dobrý krok
V říjnu se na italském trhu, který je o poznání větší než ten náš, se jenom
TIPA prodalo o 50% více ks než všech Škodovek dohromady. A to ještě přijde
Combi.....
Prosím bez mínusů, je to to info z oficiální statistiky.. .
21. 11. 2016 09:51
Re: dobrý krok
Jasne, že všetci, čo si kúpili Rapida, tak ho chvália. Avšak nepovedia, koľko im to žerie, keď si každý deň vychutnávajú TSI.
21. 11. 2016 10:21
Re: dobrý krok
Tak ja myslim, ze spotreba je to posledni, co by melo uzivatele rapidu trapit. TSi jsou proslule dobrou spotrebou. To je bohuzel jedna z mala pozitivnich veci, jimiz se proslavily.
Avatar - Jenik3
20. 11. 2016 12:37
ve srovnani chybi Opel Astra
1.4 hatchback Astra je srovnatelne auto jako Tipo. To redakci nahodou uniklo nebo to bylo cilene, aby tam opel nebyl?
Ma tento platek take editora nebo si to texty koriguji redaktori navzajem?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Honza Mička
20. 11. 2016 13:07
Re: ve srovnani chybi Opel Astra
Dobrý den,

na Astru jsem zapomněl, díky moc za připomínku! Už je v tabulce se základní cenou 329.900 Kč.
20. 11. 2016 13:08
Re: ve srovnani chybi Opel Astra
co??? >:D Nic proti Fiatu, ale Opel je daleko lépe a kvalitněji zpracovaný než Tipo. Logicky tam bude i rozdíl v ceně. Aj když je psotavíš vedle sebe, působí Astra vyrazne hodnotněji byť jsou ve stejné velikostní třídě. Fiat v tomhle ohledu prostě bude pusobit zejména v interiéru proti Astře levněji. A to se člověk nemusí ani dívat na detaily, je to vidět i prvním pohledem. >:-[] Na druhou stranu Fiat sám prohlásil, že má jít o dostupné auto (narozdíl od "lidového VW") Tedy, člověk nemůže čekat lepší zpracování i materiály u levnějšího fiatu jako u dražšího němce .
Avatar - Honza Mička
20. 11. 2016 13:15
Re: ve srovnani chybi Opel Astra
Dobrý den,

Jenik3 má pravdu, Astra měla v tabulce být nehledě na rozdíly ve zpracování. Ani Astra ostatně není ve všem dokonalá :-) .
20. 11. 2016 14:01
Re: ve srovnani chybi Opel Astra
...neříkám, že je dokonalá. Ale ten rozdíl tam znát je. Zase na druhou stranu ten rozdíl cenový už tam tak veliký není. Takže si člověk může nehledě na peníze defacto vybrat spíše co se mu více líbí a je mu sympatičtější...
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 17:30
Re: ve srovnani chybi Opel Astra
Prosím tě přestaň pindat a běž si do toho sednout.

Tipo i Astra jsou zpracovaný velmi dobře.
Astra je taková "modernější", víc na efekt, Tipo je dost tradiční... ale představ si, že jsou lidi, co tomu i dají přednost.
Nechtějí obrazovku, chtějí čudlíky...
;-)

Mluvím o Tipu HB. Sedan vypadá trochu hůř, moc plastu... ale ani tam to není tragedie. Jen to prostě už vyvolává vzpomínky na Turecko.
20. 11. 2016 15:28
Re: ve srovnani chybi Opel Astra
Já mam zhruba poslední 2 generace rozeznat na první pohled Corsu a Astru. Myslim že se čim dál víc zmenšuje. Takže mně třeba při pohledu na Oktácky nenapadá myslet i na Astru. Ale máš recht, je to srovnatelná kategorie
20. 11. 2016 15:52
Re: ve srovnani chybi Opel Astra
...mě třeba vždy přišlo, že fabča i ochcávka patří o třídu výš... jako kdyby to škodovka dělala opticky větší, ale asi za to může i to, že golf je HB jako Fabia a Passat je sedan/combi jako Octavia a proste mi to přišlo takový stejně velký a nenapadlo by me, že fabia je polo a pro pašíka je až superb >:D
20. 11. 2016 17:42
Re: ve srovnani chybi Opel Astra
Tahle nějak jsem vnímal Golfa III a Feldu - stejný auta... a ejhle oni prej nebyly.
Avatar - 3_diamanty
20. 11. 2016 17:11
Re: ve srovnani chybi Opel Astra
nova corsa aj astra sa podla mna vzajomne od seba dost lisia .. a zaroven aj od svojich predchodcov .... tu sa ani neda pomylit ;-)
20. 11. 2016 12:43
Tipo
Teda Hujere, co ta spotřeba u toho ropáka? V tvym věku... :-O ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
20. 11. 2016 12:52
Rozumné
Jo, to dává smysl. Příplatkové položky k tomu základu dost vysoké, ale holt to pak směřuje k té prostřední výbavě. Kombík s T-jet bude zajímavé auto pro rodinu
Rozbalit vlákno
0
20. 11. 2016 13:52
Nabídka se pěkně zaceluje!
Nová nabídka Tipo 5P určitě dává smysl. Tak teď hlavně ještě ten kombík SW, prý dorazí v únoru 2016. A super by bylo, kdyby motoru 1.4 T/88 kW začali nabízet i sedanu. Prý k tomu také časem dojde, tak uvidíme.
P.S. A kdyby chtěli mít nabídku opravdu neprůstřelnou, tak ať ji doplní také o benzinovou nepřeplňovanou šestnáctistovku s manuálem!
Bravo, Fiat! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jaros71
21. 11. 2016 00:34
Re: Nabídka se pěkně zaceluje!
Jen ty ceny by měly být na Fiat o něco nižší.. ;-)
Ale úplně špatně nastavené nejsou.
Avatar - twistedTSD
20. 11. 2016 14:08
I'm not even mad!
Více než příjemné ceny. Za 300 slušný základ se vším všudy, za 400 i s parádním motorem. Nejvíce mě překvapuje, že Fiat konečně nešetří na bezpečnosti a standardem je víceméně kompletní sada airbagů. :yes: Kupovat auto v téhle cenové hladině, určitě bych o něm přemýšlel.

BTW, Golf už tak zdražil? Začínal někde mezi 330-340 tis. i s trochou výbavy, což bylo parádní, dnes už se zas blíží k předkrizovým cenám. VW už evidentně na "již od" nehraje.
Rozbalit vlákno
1
20. 11. 2016 17:16
Re: I'm not even mad!
VW v česku vystartoval s moc nízkou cenou 7.generace. Byla to moc silná konkurence pro Škodovku, tak české zastoupení průběžně zdražuje.

Ovšem různé edice mi přijdou v Golfu mnohem lépe cenově postavené, než srovnatelná Octavia.
20. 11. 2016 15:01
Kia
Cenově blízko je v tabulce Kia. Má někdo zkušenost, jaké auto to je, jak by dopadla při srovnání? (bez předsudků, nezaujatě)
Rozbalit vlákno
19
Avatar - 3_diamanty
20. 11. 2016 16:29
Re: Kia
viem len to ze 1,4 kia ceed uz ponuka 6st manual co moze prist vhod napriklad na dialnici.... takisto ma vzadu uz vyspelu viacprvkovu napravu a celkovo aj dlhsie zaruky ... ja by som bral ceed ( pride mi celkovo vyspelejsi a to aj v interieri za tu cenu ) ale kazdy si musi zvazit sam co mu najviac sadne a co sa mu najviac paci za danu cenu ... chybu tu uz stejne moc spravit nejde... zle vozy uz nemame... takze neraz technika netechnika... vykon nevykon... rozhodnu prave mozno sympatie aj dizajn ... ale za mna aj dizajnom davam hlas ceedu... ktory je podla mna stale jednym z najkrajsich ( a zaroven aj kabinou najpriestrannejsich ) hatchov v segmente .. ale priznavam ze tipo hatch sa mi paci uz podstatne viac ako sedan... a to plati aj v pripade skody rapid a jeho spacebacku

tak snad som nebol moc zaujaty ;-) ... ale ako vravim... obe auta si musis skusit sam... mozno ti tipo sadne viacej... takze tak pohoda... omrkni obe ( aspon si do nich sadni a porovnaj )... pripadne skus aj astru... je tiez v dobrych cenach ta jej zakladna 1,4ka atmo a jej interier je za mna top v triede :yes:
20. 11. 2016 17:25
Re: Kia
Já to nechci kupovat, jsem nenáviděnej passaťák, ale subjektivně bych raději nepatrně připlatil a šel do Ceedu a nejlépe ještě trošku připlatil a koupil Astru či Megana. No ale zdejší fórum má silné sociální cítění a fandí neúspěšným a slabým, takže nejlepší volbou musí být Fiat.
Avatar - 3_diamanty
20. 11. 2016 17:33
Re: Kia
tu je skoda debat v poslednom casu sa tu uz seriozne s niekym bavit ( cest vynimkam ako ozzman webpaja emel a par dalsich .. oni vedia ) .. ved to vidis sam ... ja ti pisem len to ako to vidim ja... a tak som ti spomenul v pripade ceedu nejake tie jeho "vyhody" o ktorych viem ... hlavne ta zadna naprava je podla mna ozaj uz inde ako v tipe ... viacprvok mame aj v 1,6 sportbacku a ten rozdiel voci klasickej jednoduchej zadnej naprave je proste citit ... ziadny buchot.. nic.... len take jemne lupnutie a pohupnutie sa ... ozaj komfort je lepsi ako v nejakej zakladnej octavke bez viacprvku alebo v takom rapide ... takze na zaklade toho predpokladam ze ceed s viacprvkom bude komfortnejsi ( mal by byt ) ako tipo bez viacprvku ale ako vravim.. treba si tie vozy skusit.. kazde auto ma inak ten podvozok naladeny aj inak tuhy.... tipo je pekne auto ale budem uprimny... svoje penaze by som dal radsej za astru alebo ceed... pripadne za megane 1,6 ... ak by som si mohol vybrat nieco v tychto vodach okolo 13-14 tisic eur

mne sa hodne paci aj sucasny civic.... len tam je velky rozdiel cenovy... zaklad vie stat aj 13 a pol ( a ma tiez uz 6st manual ) ... ale druhy silnejsi motor 1,8 uz stoji nejakych 17.....
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 17:56
Re: Kia
No, Ceed není v zásadě špatný auto, jen odporuje mému "světovému názoru" - kupovat věci z Evropy, ať z mých dětí nemají Asiati čističe bot.
;-)

Astra i Megane mají ale vzadu taky "trubku", ne?
Astra dobrý, Megane se mi nelíbí... ale to každej vidí opravdu jinak.
;-)
20. 11. 2016 18:06
Re: Kia
Proto jsem psal "nezaujatě bez předsudků" I Kie mám stejný názor, jako ty. Jinak to bude zřejmě dobré auto.
Otázka je, jestli ten, co nabízí víceprvek, umí využít potenciál. Že bych se z víceprvku na O II posadil na zadek....
To chce vyzkoušet.
Avatar - Ozzman
21. 11. 2016 09:29
Re: Kia
Dovolím si trochu z vlastní zkušenosti vyjádřit k autům, které propíráte, jelikož jsem momentálně zase prozkoušel (a někde i projel, kde byl čas) nižší střední aktuální nabídku :-) Budu se tedy držet té idee proti základní 1.4, jak psal H/K_svet. Ve vyšších cenách bych Tipo určitě neupřednostnil.

Tip jsem viděl jen sedan, i když se mi HB líbí o poznání více, působí na mne interiér jednoduše trochu lowcostověji. Nevěřím na zásadní posun v kokpitu i když se to tady snaží dost lidí namluvit, ale někomu to vyhovovat může :-)

Dát do duelu výše zmíněného Ceeda, který lze jako skladovku mít za 330 i s GDI 99kw (byť ten motor není nikterak zázračný, je to pořád silnější, než Tipo), má multilink a z korejců s přehledem nejlepší interiér (společně s Optimou), který už do Evropských etalonů nemá moc daleko, je to jasná volba.

U Astry mi trochu vadí ta linka zadního okna, i když to auto jinak vypadá dobře, bohužel jsem se k němu nedostal, tak znám jen staticky z parkoviště >:D

Za cenu +/- té 1.4 je tu pak Fokus, ale buď jako 1.6 (nikdy jsem nejel) a nebo litrové Ecoboosty. Znám ten silnější 92kw, ten jede dobře (ale stojí o trochu více), interiér za mne OK, ale nyní jsem procházel novou a hojně inzerovanou ST line a trochu zklamání, kdy v Titaniu jsou použity o poznání lepší materiály, hlavně výplně dveří a měkčené plasty, což u ST line postrádám a je blíže trendu. Z venku se mi ale líbí moc. Jízdně je za mě Fokus nejlepší z nižší mainstreamové střední třídy... když by byl rozpočet větší, 110kw EB jasná volba do poměru výkon a jízdní vlastnosti.

Megane - sakra pěkný kus auta, přijemný moderní interiér, materiály, zpracování na úrovni, bohužel méně místa vzadu (a to sem neměl problém i ve Fokusu, který rozhodně není premiant třídy v tomto ohledu). Pro mne jasná dvojka za Fokusem.

Dále je tu spousty dalších aut, asi se to chce projet :-) Vyloženě nejhorší z třídy mi přijde akorát i30 >:D
Avatar - 3_diamanty
20. 11. 2016 18:06
Re: Kia
astra ma tusim ten wattov priamovod len neviem ci uz v zaklade alebo az v nejakej tej lepsej motorizacii.. ide defakto o akusi vylepsenu polo-tuhu? zadnu napravu.... megane ani neviem co ma vzadu v zaklade ... to by som musel sa na neho viac pozriet..... len som kolegovi vyssie porovnaval tipo so ceedom a ... ceed ma ozaj uz v zaklade viacprvok vzadu ako napr. aj lancer alebo sestersky i30 a to je ozaj komfortnejsie povozenicko ... zaroven mas pocit aj akejsi vyssej tuhosti kasne ... lebo nikde nic vzadu nebucha a auto je pocitovo "pevne" a stabilnejsie za kazdych okolnosti ....

PS: ved ceed je vlastne z europy... dokonca priamo zo srdca europy

viacprvok sa nekupuje podla mna preto aby si siel okrsku rychlejsie ako bez neho a hral sa vdaka nemu na pretekara ... viacprvok je podla mna hlavne o komforte a o tom ako "bezbolestne" dokazes prejst cez kdejake nerovnosti.. mierne pukliny diery rozne vymole ... a zase ked ti ho uz v zaklade ponuknu niektore znacky za ferovu cenu tak preco nie ...

PS: ten posledny odsek o viacprvku mal byt pre Pavla
20. 11. 2016 18:23
Re: Kia
No, jako majitel B7 jsem si vyzkoušel B8 a jestli mi všechno přišlo přirozeně lepší, tak ty rány od zadní nápravy mě znechutily. A to B8 (stejně jako všechna nová koncernová auta) používá vyšši (nevzhledné) profilové číslo pneumatik, takže by to přinést lepší komfort. Opak je pravdou. Takže víceprvek může, ale nemusí přinést lepší akustický komfort.
Avatar - 3_diamanty
20. 11. 2016 18:41
Re: Kia
urcite je to aj o pneu .... aj o nastaveni podvozka a jeho tuhosti ... treba zvolit vhodny kompromis a ak sa to automobilke podari ma vydelano... ale co som cital tak aj v pripade novej O3 sa mnohi vyjadruju uz pesimistickejsie na podvozok ako u starsej O2 .... tak neviem... nejazdil som so sucsanym ceedom takze ani nemozem porovnat kvality jeho "zadku" povedzme so sportbackom ale ten viacprvok by presa len mal byt v principe lepsi ako a menej hlucny ako bezna jednoducha naprava v zakladnej octavke alebo v tipe alebo nejakom rapide....

rapidom lift som par dni jazdil ako nahradnym autom a prisel mi paradoxne tvrdy a dost odskakujuci ... lancer je voci nemu vlastne az "nesportovo makky" a to aj sedacky ... ktore su v misaku takmer bez bocneho vedenia ( rapid ich ma v tomto lepsie ) ... ale na rozdiel od poskakujucej kozy rapidu sedi "komfortny" lancer na ceste pribity ako pricupena selma striehnuca na korist .... to je iny svet... akoby to auto len plachtilo na ceste ... nikdy ti neodskoci ani tam nic nebucha a verim ze do istej miery aj vdaka viacprvku .. ta jazda to je rozdiel triedy v prospech japonca .. aj ked ano... aj tu zohravaju istu rolu pneu ( 205/60 R16 sportback ) ktore su komfortne za kazdych okolnosti.. sice kusok uz balony ale vizualne stale vkusne
Avatar - Emel
20. 11. 2016 18:34
Re: Kia
Ceed je teda Made in Žilina, ale jinak chápu.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 19:34
Re: Kia
No - ale v režimu "čističů bot"!

Změnu na lince dělají Korejci na dálku... Slovákům je dovoleno dělat hrubou manuální práci... a zametat.
;-)

Podobně jako našincům v Nošovicích...

To chceme?
Avatar - Emel
20. 11. 2016 19:41
Re: Kia
Designové studio je kde, ve Frankfurtu? Myslím, že i z dalších vývojových prací se dost dělalo v Evropě. Ale samozřejmě je Kia korejská značka.

Chceme pokud možno dělat práci s větší přidanou hodnotou. Na druhou stranu se ale nedá říct, že by u nás byly zástupy nezaměstnaných inženýrů schopných dělat vývoj, třeba v těch Nošovicích si to představuju tak, že tam je spíš hodně nezaměstnaných z různých dolů a třeba oceláren...
20. 11. 2016 23:22
Re: Kia
Co z toho, ze ma Ceed viacprvok, ked to jazdi ako Tipo s traverzou... chod si to skusit.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 17:42
Re: Kia
Twl... slabý a neúspěšný... vidíš něco jiného, než Horní Počernice?

>:D
20. 11. 2016 17:52
Re: Kia
Horní co??
Mimochodem, "tvl" je "ty vole". Ne "ty wole"
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 17:59
Re: Kia
:-)
To je jedno.
Jen, že FCO se nedaří v ČR a nic moc vlastně všude, kam sahá vliv maďarského centrálního importéra... ale jinak se mu docela vede.

Tuším sedmá automobilka světa, se slušnými nárůsty prodejů... tak si rozhodně slabého a neúspěšného nepředstavuju.

:-)
20. 11. 2016 18:14
Re: Kia
S ohledem na minulost si ale zaslouží lepší pozici. Ale to opravdu vypada na manažerské selhání v jednotlivých regionech. No nic, jdu slintat nad katalogy z r.1994, dřevěný volant pro Deltu, desítka disků pro Uno, radio Blaupunkt pro Tempru, načechrané kožené sedačky pro Themu.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 18:46
Re: Kia
Tak jo.
Najdi si třeba i původní Cromu s V6 2.5 a krásnou, měkkou kůží vevnitř...

[odkaz]

No, je prostě jiná doba, no.
:-(
20. 11. 2016 19:14
Re: Kia
A nebo R25. Tomu říkam ta načechraná kůže. [odkaz]
20. 11. 2016 15:30
Škoda toho automatu
Jinak by asi měla 1.6ka jinou cenu a dost jiný prodeje. Mně hlavně mrzí, že nenabízeji 1.6ku atmosféru s LPG... Takže holt fakt asi Dacia :-( Pořád si nedovedu představit dlouhodobě funkční bezproblémovej turbomotor s LPG ale věřim, že někomu někde ufnguje. A vyšší verze výbavy dost mrví ten odpornej tablet na palubce.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 17:50
Re: Škoda toho automatu
Říkal jsem přesně to samé... dokud jsem to neviděl naživo.
Zastav se u prodejce. Není to tak hrozný - nevypadá to jako tablet, ale fakt jako součást palubky.

[odkaz]

Takže jsem otočil - ptal jsem se, jestli bude i palubka ze sedanu v HB... a teď se ptám, jestli bude palubka z HB taky v sedanu.
:-)
20. 11. 2016 17:55
Re: Škoda toho automatu
Oni maji odlišnou palubku ? Já měl za to že tablet je ve vyšší výbavě a nižší má celkem hezky zakomponovaný vestavěný rádio.

[odkaz]
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 18:01
Re: Škoda toho automatu
No - a právě ne.
Na Tvém odkazu je vnitřek sedanu... a na tom mém pětidvířka.
A kombi bude mít tu verzi z pětidvířka.
20. 11. 2016 18:12
Re: Škoda toho automatu
Tak to je zvláštní.. od začátku jsem viděl u vyšších verzí všude akorát takhle přiblble vytrčenej tablet. A teď koukam sedan ho má celkem hezky schovanej. Takže tam by mi nevadil. U HB jak trčí uměle ven bych to nesnes. Už asi blbnu nebo všude cpal Fiat při uvedení fotky nižších výbav sedana a vyšších u HB který se u nás ještě neprodával.
Avatar - twistedTSD
20. 11. 2016 18:32
Re: Škoda toho automatu
Fiat nic necpal, sedan má prostě jinou palubku než hatch a kombi. Ve všech výbavách.
21. 11. 2016 05:47
Re: Škoda toho automatu
Není to tak, viz můj příspěvek v 5:46
Avatar - twistedTSD
21. 11. 2016 14:07
Re: Škoda toho automatu
Tak to je pro mě novinka (ne moc příjemná), díky. Naštěstí cenové rozestupy mezi výbavami nejsou velké.
21. 11. 2016 05:46
Re: Škoda toho automatu
Pozor, není to tak že by všechna Tipa HB a SW měla jinou palubní desku. Základní výbavy mají stejné řešení jako sedan (viz. odkazy). Jinak právě to tabletové řešení podle mne situaci dost zachraňuje, ještě by mohli přestat používat na výplně dveří kelímky od jogurtu (naživo je to vážně hrůza, přitom kolik tím mohli reálně ušetřit?), a bude to sympatické levnější alternativa ke kompaktům.

[odkaz]

[odkaz]
20. 11. 2016 18:16
Re: Škoda toho automatu
proč by mělo zrovna turbo mít vliv na funkčnost LPG?
svého času se hojně předělávali koncernový 1.8T a bylo to úplně bez problémů...
20. 11. 2016 18:20
Re: Škoda toho automatu
Asi je to jenom předsudek ale co třeba vyšší teploty hoření u LPG oproti benzínu ? Většina LPG servisáků, co jsem s nima byl ve styku se turbum spíš vyhýbala. Vždycky upřednostňovali atmosferický motory. Deska běžný benzíňáky dochlazujou turbo kdo ví jak. U nafťáka je turbo míň choulostivý. K tomu je to dneska menší motor a bude ještě víc namáhanej.
20. 11. 2016 18:26
Re: Škoda toho automatu
Přesně tak. Zásadní pro přestavbu je nepřímý vstřik (proto jsou koncernové motory "out"). Dále je nutné, aby motor měl tvrzená sedla ventilů. Snad na to Fiat nezapomněl, ale v Itálii je LPG tak rozšířené, že s tím musí mít dost zkušeností.
Osobně považují nabídku motoru na LPG přímo od výrobce za velmi zajímavou a snad to trochu nakopne prozatím tragické Fiatí prodeje. Je mi ale jasné, že konkurence v podobě Rapidu je ve Škodalandu tvrdým ořechem.
20. 11. 2016 18:33
Re: Škoda toho automatu
O to víc mně mrzí že LPG nedávaji do tý 1.6ky. Připadá mi to jako kdyby jí ani nechtěli prodávat. Bude to levnej, jednoduchej motor jenže "emise". Takže to zabijeme automatem a LPG dáme k předražený, míň vhodný 1.4T. Alespoň že to nezabili úplně jako třeba Opel kde je LPG jenom s vyššíma výbavama... koukam teď už ho u Astry ani nemaji v ceníku
Avatar - Emel
20. 11. 2016 18:37
Re: Škoda toho automatu
Zajímavý je, že LPG verze má horší dynamiku při stejném výkonu i krouťáku. Jinak mi ale 1.4T nepřijde předražený, je to solidní motor nad průměrem kompaktního mainstreamu.
20. 11. 2016 18:42
Re: Škoda toho automatu
Já myslim že oproti obyč 1.6ce drahá bude. Horší parametry LPG aut jsou fakt. Sice LPG přestavbáři nám už 15 let tvrděj, že má auto stejný nebo i lepší parametry naež na benzín. Měl jsem 4 auta na plyn a na každym to bylo znát. Už jenom 80 kg váhy nádrže, paliva a porychtungu musí udělat svý. Sice už plyn nesmrdí, necuká, startuje dobře (protože na benzín) ale je línější a furt to žere o 0,5-2L víc než benzínu. Docela jsem zvědavej na velikost LPG nádrže.
20. 11. 2016 19:11
Re: Škoda toho automatu
Technika bude nejspíš podobná jako u Liney, viz test zde: [odkaz] Má stejný motor, nádrž je toroid cca 40l. Jak říkáte, spotřeba bude vyšší, ale celkové náklady přesto velmi příjemné.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 19:22
Re: Škoda toho automatu
Klasika: "technika nejspíš bude... "

Ale není. Jen ten motor zůstal.
:-)

Zajdi si to auto vyzkoušet.

Howgh.
20. 11. 2016 19:32
Re: Škoda toho automatu
Kdyby Fiat dodal nějaké bližší informace, nemusel bych si je cucat z prstu, respektive z pět let starého testu. Takže toto jsem nalezl u severních kolegů:
Motor byl upraven pro použití LPG výběrem jiných materiálů ventilů a ventilových sedel. Jednotka má rovněž sestavu kompletního sacího potrubí a plynových vstřikovačů, vše je originální přímo z výroby.
Avatar - Little Boy
21. 11. 2016 10:47
Re: Škoda toho automatu
Presne tak, staci se juknout do katalogu (eper) dilu a LPG verze tjetu ma jine cisla ventilu nez obyc benzin verze.
Jinak mam na tjetu v LPG prestavbe najeto 230tkm a nechapu kam lidi chodej na moudra ze ten motor nevydrzi... :/
A to jsem ho prvnich 100tkm trapil provozem na cisty E85 :-!
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 19:17
Re: Škoda toho automatu
No,a to je právě ten omyl.
1.6 e-torq není vůbec levný motor. Má na sobě spoustu vychytávek, grafitovým potahem pístů počínaje, přes komplikovaný systém chlazení vložek válců až po osm protizávaží přímo na klikovce.
Díky tomu ale má moment dostupnej v ukrutně nízkých otáčkách... což je v Renegade nebo 500X k nezaplacení.
Byl vyvinutej tak, aby mohl bez úprav spalovat i etanol...
Navíc se vyrábí v Brazílii = cenu navyšuje doprava.
A v Tipu by ho všichni cenově srovnávali s n-tou evolucí letitých motorů ... :-)

Aby to dávalo smysl, může být jen v dražších provedeních.
Jako třeba s s automatem nebo v 500X...
Avatar - Emel
20. 11. 2016 19:32
Re: Škoda toho automatu
Rozdíl v ceně je 50k oproti 1.4, kolik z toho je příplatek za automat? Řekl bych, že minimálně 30... takže by tu teoreticky byla 1.6 s příplatkem třeba 15-20k.

152Nm@4000 je slušná hodnota, ale zase nic zvláštního, Megane nebo Focus mají ještě o kousek víc. Ale možná má Fiat lepší ten spodek pod tím.
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 19:36
Re: Škoda toho automatu
No, pointa je v tom, že nad 80% má už v 1.500 otáček... a na 2.500 nad 90%... ;-)

[odkaz]

A za tu převodovku je max 20... takže by stála 1.6 s manuálem de facto to samé, jako 1.4 T-Jet...
20. 11. 2016 23:26
Re: Škoda toho automatu
A to má být něco zvláštního? 90 % bych u slušné atmosféry čekal kolem 2000 a i těch 80 % zní normálně, možná ještě o kousek níž. Pokud to není vysokootáčkový motor, kde se dá pochopit, že ten spodek obětují. Pokud si dobře vzpomínám, Mino to tu před časem rozebíral a i dvoulitr v jeho Accordu tohle splnil.
21. 11. 2016 09:05
Re: Škoda toho automatu
Tak 80% od 1500 otáček bych u atmosféry nepovažoval za nic nadprůměrného, to nesplňuje jen málo motorů. Když jsem to kdysi počítal z cca 15 motorů, průměrně mají atmosférické motory při 2000 otáčkách 88% maxima a třeba takový Rapid 1.2 měl už při 1800 otáčkách přes 93% maxima. To je ale extrém.

[odkaz]

Bavíme-li se o 2500 otáčkách, tak např.

94% Accord 2.0, Civic 1.8
93% Jazz 1.3 M2 1.5-66kW
91% M3 1.5-74kW, M3 2.0
89% Accord 2.4, HR-V 1.5
88% Auris 1.6
85% Swift Sport

A pokud vezmeme 1500 otáček:

86% M2 1.5-66kW
83% Civic 1.8, M3 1.5-74kW
82% Accord 2.4, HR-V 1.5
81% Jazz 1.3, M3 2.0, Swift Sport
79% Auris 1.6
21. 11. 2016 09:41
Re: Škoda toho automatu
A potom to reže až do 5.500 otáčiek. :-)
20. 11. 2016 19:37
Re: Škoda toho automatu
Díky za osvětu. Podle parametrů jsem to právě typoval na obyčejnou 1.6 16V který tu máme už 15 let se stejnýma parametrama. Rozsah otáček na ten krouťák by nebyl ?
Avatar - Ja Prvni 123
20. 11. 2016 19:39
Re: Škoda toho automatu
Viz graf... nad tímhle.

:-)

Mám to v 500X... a na jedničku to tahá i mimo asfalt jak s redukcí.
20. 11. 2016 22:49
Re: Škoda toho automatu
A s čím to své tvrzení srovnáváte? S vozy do Euro 2, kde se ještě používali LPG směšovač (tzv. mix), navíc u slabších motorizací, kde ten úbytek výkonu byl vždy citelnější, nebo již vozy s EURO 3 a výše s LPG sekvenčním vstřikováním, kde ten rozdíl oproti benzínu je již opravdu minimální a dost lidí to nepozná vůbec. Ta poznámka kolem vyšší spotřeby o LPG mě přijde už spíše úsměvná spíše u někoho, kdo údajně měl 4 vozy na LPG. Ono už z podstaty propan-butanu musí být ta spotřeba o trochu vyšší než u benzínu. Už ale nějak zapomínáte na cenu 1l LPG a 1l BA ;-) Každý zájemce o LPG nástavbu si musí nejdříve uvědomit svůj roční km nájezd a na jak dlouho si chce vůz nechat, pak už jsou to pouze kupecké počty z hlediska návratnosti investice a šetření díky investici. Řeknu vám to asi takto, po cca. 11 letech si nedovedu představit, že bychom v rodině měli jezdit auty na jiný pohon než na LPG, kdy i dvoulitrové atmosféry jsou schopny jezdit v rozmezí od 0,90kč do 1,20kč na 1km s minimální cenou za nutnou údržbu LPG (výměna LPG filtrů a častější výměna mot. oleje a svíček). O takové ceně se vám nezdá ani u dieselu, natož v případě poruchy některé jeho náchylnější části. Ovšem pozor, dnes už ani nové atmosféry nejsou zárukou bezproblémového provozu na LPG, protože šetří se opravdu všude a tu jistotu nemáte ani v případě origo zástavby. Své o tom ví třeba vlastnící origo LPG nástavby u Octávií a také u Dacií. Navíc japonské atmosféry nejsou zrovna ideál pro LPG a na motoru se to dříve nebo později projeví.
Velikost nádrže bude u Tipa nejspíše v rozmezí od cca. 40 do 45 litrů plynu, dle prostoru rezervy pro umístění toroidní nádrže.