Absolutní souhlas.
je to tipická cenová politika škodovky, potažmo celého VW. Proto si od nich nikdy nic nekoupím.
Pokud budu přehánět, tak nákupka (proškodovku) za 1ks světlometu bi-xenon bude ca120eur, takže jedna sada při kurzu ca 27Kč/eur vychází na (zaokrouhleně) 6500Kč. Oproti hal. verzi to bude tak o 4500Kč navíc.
Takže zákazník nám nasype 25000Kč příplatek za bi-xenon a my z toho pěkně vyvaříme dvacku. O tom, kolik jeden světlomet stojí jako náhradní díl ani nemluvě.
Pokud by byl i do hal. verze zakomponován led pásek denního svícení, neřeknu ani slovo. Toto je ovšem tipickej low cost produkt a hanba škodovce, že takto dokáže zmrvit docela hezký auto.
mne sa nepaci prave to nalepenie vnutorneho svetla na masku... chyba mi tam biely pasik plus za mna ten vnutorny svetlomet mal byt podstatne mensi ... octavia tento face nemala za potreby podla mna...
vnitřní části světla přímo s grillem je dost nešťastné. Pokud to tak někdo dělá, tak se snaží mít co nejmenší styčnou linku - [odkaz] [odkaz] , https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c… />Vyjímkou je snad Passat, ten však má vodorovné lišty grillu a propojení byl záměr.
suhlas... chcelo to aspon centimetrovy biely pasik... ;-\ .. navyse je to nalepene este rovno na ten vystupujuci masivny chrom ... co posobi este podivnejsie
keby to bolo aspon ako v sucasnom aurise pred faceliftom kde sa svetlo napajalo na nejaku tmavu mriezku ale nie rovno na chrom ... k comu bol dobry tento krok vlastne... lebo pride mi ze v v povodnych svetlach nebol problem .. problemom octavie su skor vyplne dveri a ine veci a nie predne svetla...
Světla přímo propojená s maskou se dělají taky, viz třeba Civic 8G TypeS, současné Tipo... a jistě spousta dalších, na které jsem zrovna nevzpomněl.
[odkaz]
[odkaz]
Tady je propojení taky záměr, má to vypadat tak, že ty vnitřní světlomety jsou součástí té masky. Podle mě to moc dobře nefunguje, ale to je věc jiná. Řekl bych, že to možná bude fungovat lépe s maskou bez stříbrného rámečku.
A jen tak mimochodem, jak se mi BMW 3 líbí, tak tenhle detail mi přijde trošku samoúčelný.
U fiatu je taky vidět snaha o optické zmenšení styčné linky. Jinak ten jev napojení světel ke grillu je další snaha dotáhnout designy přídí někam dál. Např u toho bmw F30 je to celkem povedené, jinak je to celkem slušné riziko.
Furt nechápu jednu věc, tento fc přídě stál určitě dost peněz, ledasco je tam překopané, škodovka měla tolik možností jak si s tím pohrát, tak proč proboha tohle???
Já bych si to zrovna u toho F30 ten ocásek klidně odpustil. Přirozeně to vypadá u toho Civicu, prostě maska a světla v jedné lince, žádná křeč.
Riziko je to vždycky, když se snažíš o hodně výraznou změnu spíš než o jemné retuše. Škodovce se tradičně daří ty retuše (Octavia I, Fabia I i II, Roomster), s těmi většími facelifty je to už horší, už od dob Felicie.
Edit: Tak jsem se na to během krátké procházky zaměřil: Rapid, Golf, Qashqai, předminulá Astra a Corsa, 406fl, Mondeo I fl, Saab 900... a další, jsou toho mraky
a teraz si tie svetlomety v honde pomyselne rozdel cervenym pasikom na polovicu a masku si predstav ze ma vystupujuci chromovany lem .. a mas zadelano na vizualny "kiks" roku ... uz som o tom pisal aj ja ze auris pred facelftom tiez svetlami prechadza do masky... lenze tiez tam nemas ziaden chromovany lem... a svetla su tiez jednoliate... ale ako by to vyzeralo keby mal svetla rozpoltene a masku olemovanu vystupujucim chromom ... no za mna proste nepekne
navyse octavka ma tie vnutorne svetlomety az moc velke.. tu nejde o nejaky uzky pas svetiel napojeny na stihlu masku ale o docela masivnu na vysku posadenu hmotu nacapenu na masivnom chrome... nepaci sa mi to... ked uz tak tie vnutorne svetla mali byt vyrazne mensie a stihlejsie... a kedze je tam chromovany lem ktory pomyselne uz vytvara akysi "ram" masky tak tam proste mala byt aspon centimetrova medzera aby tie svetla nevyzerali akoby nasilu "nalepene" na chrome ...
Mně to připomíná Saab, jen ten tam neměl světla, ale další otvory. Mívaly i ten zlom, kdy spodní linka světel byla horizontálnější než těhle postranních otvorů. Jenže tam nebývala mezera mezi světlem a postranními otvory, ale spíš mezi postranními a středním.
problem je hlavne ta symetria, na jednej strane vnutorne svetlo je nacapene na grile a ten pas medzi obomi svetlami je naopak moc tlstý a siroký to opticky tie svetla rozdeluje viac ako treba na nejake dve samostatne lampy , preto to vyzera tak nesurodo... hruza des fakt, chudak koktavka
Bulvarizované titulky zdejších článků "ozdobené" vykřičníky působí čím dál trapněji. A "fanoušků nového čtyřokého uspořádání" asi moc nebude, podle nedávné ankety na i-dnesu by nové přídi dalo přednost asi 9 % respondentů, zbytek by chtěl původní elegantní příď! >:D >:D >:D
Já tedy nemusel ani tu původní, ten zlom ve světlech mě pořád ruší. Tady jsou ta vnější světla zase malá. Prozatím (ještě jsem to naživo neviděl) bych se také přikláněl ke starší verzi, ale čumák Superbu se jim rozhodně povedl víc.
Myslíš tu zalomenou spodní hranu? Ta mi nevadí, mně se akorát nelíbí halogeny a jejich velká stříbrná plocha, ještě v kombinaci s velkýma stříbrnýma mlhovkama... a při denním svícení svítí ta vnitřní světla, což dělá auto opticky úzké.
Superb je super, on ale z velké části těží z proporcí, je prostě nízký a široký. Verzi s halogenama jsem viděl asi dvakrát a vypadá o hodně hůř, prostě jako Octa s halogenama.
Ano, myslím tu zalomenou spodní hranu. Já ani nehodnotím halogeny, světla beru jako prakticky povinný příplatek, obecně. Ještě u městského auta bych se na to mohl vyprdnout.
Zvyknou si samozřejmě lze na ledasco, ale neměl by facelift být změnou k lepšímu? :-O:-O:-O Na druhou stranu má ale Škoda-Auto u mě obrovské plus za zachování poctivé mechanické P brzdy a rozšíření rozchodu kol (o kterém auto. cz nepochopitelně dosud vůbec neinformovalo....) :'-(:'-(:'-(
Ty Škodovky jsou čím dál ošklivější, asi zkouší co všechno ještě přebije síla značky a trošku to pomůže Seatu. Už se mi líbí jenom Citigo a Yeti, tedy to co od základu netvořil pan Kabaň a spol..Tohle si opravdu nekoupím, naštěstí je konkurence a možnost volby jinde.
Alespoň kdyby tam nebyly ty blinkry - to by se ty nesprávné světlomety daly zakytovat, nebo alespoň přelepit fólií. Takto je to nezkousnutelné :no::no::no:8-s
Pořád na ty fotky koukám a smutně doufám, že je to pořád ještě maskovaný prototyp a zanedlouho se objeví obrázek hezké Octavie. Bohužel je to naopak a vypadá to čím dál tím hůře... :no:
brát objednávk yna Oktávku model 2020, kterou ještě nikdo neviděl (včetně šéfkkonstruktéra), tak se budou objednávky jen hrnout....taková je už holt česká povaha. Proto Škodu u nás neporazí ani dvakrát lepší auto za poloviční cenu (stejně by si ho kupovali jen ti, co nemají na škodovku :-)
Bohužel svatá pravda. Pokud se lidi nechtějí smířit se vzhledem tak by bylo podstatné, aby jednoduše nekupovali. Pouze prodeje dovedou zvrátit takovouto zvrácenost :-) .
Česká povaha, síla značky... to je dost omezený pohled. Octavií se letos prodalo za 1-9 v Evropě 209.000ks (vč. Turecka a Ruska), z toho 21.000ks v ČR, dejme tomu 10% (o mimoevropských trzích nemluvě). Pokud má být Octavia úspěšná, tak nemůže spoléhat na české vlastenectví.
Maju dost dobre predaje aj v UK a EU je ich tu vidiet cim dal vic... Asi to bude aj cenovou politikou nieco ako good value for money...nedavno predstavovali Kodiaka na Auto Express a chlapik z toho bol hotovy cena okolo Ł 32 000 + - zalezi na extrach. zevraj pravdepodobne leader in the class a podobne hlasky... neviem ja SUV nemusim nicim ma neoslovuju viem ze za cenu L & K Superb sa da kupit slabsie vybavene E cko 220 d....
Octavia a Superb jsou trefy do černého, obě aktuálně na bedně ve své třídě. DE a UK to táhnou, ale Octavia je hodně silná na hodně trzích. Bude zajímavé sledovat, jestli se povede přenést jejich úspěch na módní SUV.
PS: 32kŁ mi teda nepřijde jak nějaký extra kauf, ale záleží na verzi a britské reálie neznám.
Je to tak ako pises. Ja som tiez poskuloval po Superb L & K 2 Tdi . Potom som trosku odbocil a zacal som chodit do Audi a MB predajni... MB mi spravil super ponuku tak som neodolal ale inak kludne by som sa prevazal aj v Superbu , na to moje presuvanie to je viac ako OK auto...Nad Ł 30 000 , uz mas slusny vyber bude to ako v CR , splatky su na tie lepsie auta / nie S ko, Bentley atd.... / okolo Ł 500 mesacne to je v pohode...len nesmies mat min.mzdu alebo byt na socialke to Superba neutiahne... >:D
Jo, kolem toho milionu už se to láme, dneska mají prémiovky i zajímavé nabídky s předplaceným servisem nebo na operák, tak se toho člověk nemusí bát... ale všechno má svoje, Superb za mega si tu cenu ještě obhájí (za mě třeba Style 2.0TSI 162kW).
Superb se mi fakt líbí, je to nejhezčí Škodovka... a podle posledních počinů to vypadá, že to tak ještě nějakou dobu zůstane >:-[]
PS: minimálně nejhezčí novodobá Škodovka, s původní Felicií by se dalo polemizovat.
Tak nejak... Superb posunul Skoda latku hodne vysoko...Okolo miliona KC mas zaujimave auta. Nemci to prepaluju na extrach tam treba skrtat extry s velmi chladnou hlavou a rozvazne... Ja tam mam nasekanych extier za nej Ł 14 000 , a to este mozes vyskrtat dalsie 2 x A 4 formulare....Vela zbytocnosti ako panoram.strecha,parktronic , tv v zadnych sedadlach , memory seats , distronic atd... Extry ktore vyuzivam su akurat 360 st. kamera a delene zadne sedadla...Je to dost prasarna od Nemcov ako tam palia tie poplatky za kazdu malickost akurat za koberceky pod nohy myslim nic nechceli...Skoda by si nemusela brat tento priklad...
S těmi příplatky je to těžké. Nedávno jsem seděl v BMW 3 víceméně v základu... a je to dost cítit, i sedačky atd. Prémiovky si prostě nechají zaplatit i za věci, které jsou u mainstreamu běžné, tak to prostě je - zase si ale můžeš vybrat.
Moje preference jsou lepší světla a případně sedačky, silnější motor. Vyhřívané cokoli je fajn (volant, sedačky, sklo). BT handsfree a parkovací senzory používám. Docela boj je navi... tam trošku skřípu zubama, protože to co jsem koupil za 20k za těch 20k úplně nestojí, ale zase tahat dráty se mi nechce.
Klidně oželím všechny asistenty, adaptivní tempomat, kufr na elektriku, panoramu, automat, přepínání světel... a audiofil taky nejsem.
Výhoda je, že opravdu můžeš dostat, co chceš. Nejlepší je, když opravdu chci v autě tři věci, v ceníku je pět výbav, prakticky bez individuálních příplatků, a první je ve třetí, druhá ve čtvrté a třetí v páté výbavě. :-) Tady jen nesmíš kupovat, co ti za to nestojí. Anebo pořádně zatlačit na cenu, což nebývá problém, když zaškrtneš kde co.
Pokud nechtěli nic za koberečky, tak proto, že sis nechal ty základní. Neboj, mají i příplatkové (určitě najdou i nějaké přes tisíc euro). ;-) Tenhle přístup alespoň jeden čas mívaly snad všechny evropské automobilky (včetně evropského Fordu). Asijské se sem snaží tahat ten americký (nebo asijský?) styl. Třeba francouzskými si nejsem moc jistý, ale i tam si matně vybavuji, že bývalo individuálních příplatků mnohem víc než u asijských. Nějaké odlišnosti jsou, u německých u dražších aut výbavy vůbec nebývají, všechno je to individuální (u Audi ten zlom býval A4/ A6, pokud si dobře vzpomínám). Na druhé straně Range Rovery mají výbavy plus individuální příplatky.
Tak jsem se schválně podíval a v ČR je mezi L&K se 140 kW TDI (samozřejmě DSG, liftback) a E 220d (sedan) v cenících rozdíl zhruba 300 tisíc. To je v případě Superbu prakticky třetina ceny. A bude mít pravděpodobně lepší výbavu. Samozřejmě, příplatky to můžou dohnat, ale pak je třeba říct trochu víc než jen L&K.
I když při letmém pohledu mi nepřišlo, že bych musel vybrakovat celý katalog a těch několik, na které jsem koukl, byly podle mne slušně naceněné. Ventilace sedadel za 10, v paketu s třízónovou klimatizací za 15, tažné za 15, nezávislé topení za 24, jen parkovací kamera za 9 nic moc. Základní výbava tedy musí být slušná (musí tam být navigace, parkovací senzory, "kožené" čalounění, DCC, adaptivní tempomat atd. atd.).
To jsou ale ceníkové ceny, asi se v UK chlapci u Mercedesu posnažili :-)
I střední prémie do milionu je ještě hodně kompromis, ale někde tam už se to začíná lámat do toho, že si člověk říká, že by možná bylo lepší obětovat nějakou tu výbavu a prostor a jezdit radši v C-Klasse.
Samozřejmě. Ale předpokládám, že nemyslí holé L&K. Pokud to E trochu dovybavíš (i jen střídmě, jak ostatně píše), tak by ta sleva musela být opravdu pořádná. Samozřejmě je možné, že už ceníky jsou v UK dost odlišné.
Po pravdě mě Superb překvapil. To bylo poprvé, co jsem se na něj podíval. Jen si mohli nechat to "kožené" čalounění, radši bych Alcantaru. Ale s ventilací + třízónovou klimatizací (a nějakými drobnostmi) za 15 se to dá přežít. ;-) A Style Alcantaru mít může.
Zajisté. Obzvláště, když máš jako já slabost pro kupé. Nicméně milion je u prémie značně limitující.
UK full price list bez zlav... E 220d Se Ł 36 000 , E 220 d AMG line Ł 38 500, E 350d AMG line Ł 47 500 , samozrejme + extry... Skoda Superb hatch. 2 Tdi L & K slusne nakonfigurovana nie plnka... okolo Ł 35 000... price list bez zlav atd.
Jak říkám, jiné ceny. V ČR je Superb L&K, 140 kW TDI, DSG, liftback za cca. 970 a holé E 220d (žádné AMG Line, nic), sedan, samozřejmě automat za cca. 1.270.
Co myslíš tím slušně nakonfigurovaný? V ČR je L&K dost obsáhlá výbava a i když bych si ještě nějaký příplatek našel, v součtu by to bylo pod 10 % ceny (možná i jen 5 %).
PS: Podíval jsem se do českého konfigurátoru E a jsem teď trochu zmatený. Mají tu balíček Technology za 0,- Kč s HUD, Command Online, Parking Pilot a dalšími věcmi. Nějaká chyba, nebo to myslí vážně? To by bylo zajímavé.
Mrknul jsem na anglické stránky a Sup L&K TDI140kW DSG je 32.800Ł, za 34 je 4x4.
Pár příplatků tam je, vyhřívaný volant s pádlama, MediaCommand, větrané sedačky, kamera, zadní boční bagy. Nad 35 se dostat dá, ale už v tom jsou věci jako WLan s LTE nebo 19" kola nebo panorama. Tuším, že podobná konfigurace by u Mercedesu vystřelila už dost vysoko.
Ano tam niekde je to .... naslapany Superb L & K 2 Tdi je pod Ł 35 000 tam uz som nahrnul priplatky. E cko tam len zacina bez akehokolvek zaskrtavania... Podla mna sa neda nazvat holotou nieco v tej vybave bude alebo musi byt... Pocitam ze airbags tam nechaju a svihadla uz tiez hadam nedavaju na zadne dvere... Je tam ale rozdiel ked porovname vybavu like for like ... ale to musi byt aj ked si osobne myslim a odmyslime si hviezdu na kapote alebo vrtule alebo styri kruzky , Superb dnes moze kludne konkurovat napucovanym Nemcom alebo Japoncom / OK z casti ma nemecky rodokmen Das Auto.../U mna ma :yes: a myslim si ze Kodiak bude slapat po krku rozbehnutym Korejcom dost silno....
Škodovky jsem vždycky strašně obdivoval. Doma mám Octavii první generace a musím říct, že to jde čím dál tím víc do pr... Co to jako je? Působí to na mě dost "levným" dojmem.
............ jenom takový postřeh od jednoho nejmenovaného autorizovaného prodejce,. ." no není to hezké,...lidi nadávají, ale nakonec budou kupovat ,NIC jiného jim totiž nezbyde !!!!!!!!.".. tak tohle si o Vás páni z VW alias ŠKODA myslí,....docela síla !!!!!!!!!!!
( firemní flotily ty samozřejmě mají jiná kritéria pořízení ,..a pochopitelně jiný pohled )
toto bych si nekoupil ani kdyby to bylo poslední auto na světě a nezbývalo než jezdit mastnou tyčí. A to jsem už jednu Octavii kdysi měl, takže nejsem žádný škoda-hater...
Každý má svůj subjektivní názor, proto jezdí po silnicích tolik různých modelů.
Co se týče Škodovky, nejhezčí Fabie pro mne byla první generace, nejhezčí Octávia 2.generace po FL, stejně tak jako Superb v kombíku. O Rapidu, Roomsteru či Yettim se raději nebudu vyjadřovat. Současná unifikovaná produkce mě nechává naprosto chladným (ne, žádný jejich model se mi opravdu nelíbí) a jak vidno, v nastoleném krabicoidním směru budeme pokračovat..
Octavia II. PO FACELIFTU?!! To je asi překlep ne? Nebo se ti ta brtuální implatace rozteklých korejských světel na celkem hranaté auto fakt líbí??? :-O8-s
Třeba se majitelé halogenových světel budou smát později, protože nějak často vidím na cestách oktávky, kterým svítí diody pro denní svícení jen na jedné straně :-)
V testech o Octavii III FL se základním halogenem nepochybně ani nezavadíme, takže tohle jsou zřejmě první (a poslední >:-[] ) fotky, které nám redakce ukáže... No, z druhé strany až začnou reálné prodeje, tak jich budou plné ulice.
No, co dodat? Retro okuláry evokující osmdesátky se skly jak čelní okno autobusu a plastovými obroučkami taky nebyly, nejsou a nikdy nebudou hezké a stejně jsou opět v módě >:-[];-)
Jinak za mě mi nová příď nevadí, Má svoje klady, nicméně je pravda, že tvarová harmonie s jednoduchou optikou halogenů se poněkud ztrácí... Nicméně aspoň konečně bude Octavia rozeznatelná od Rapidu ;-)
Tak o těch plných ulicích pochybuji. Toto je totiž tak ošklivé, že to už ani fleet manažeři nemohou ignorovat. Nalepit na takovou šílenost firemní logo? Ne, to vážně ne...
... jako nejhorší facelift všech dob. Nejbizarnější na tom pak je, že autorem původní i faceliftované verze je jeden a tentýž designer.
Celé se to bude vyprávět jako pohádka o koncernu, který si zařízl slepici snášející zlatá vejce.
(Jinak je úplně jedno, jestli je to verze s halogeny nebo ledkami, hnusné jsou jedna za osmnáct a druhá bez dvou za dvacet)
Docela jsem zvědavý, jestli bude propad prodejů tak brutální, že na zastavení bude stačit zlevnění (a lidi si zvyknou) a nebo jestli přijde cca po roce ještě jeden záchranný facelit.
tak Scorpio byl megafacelift (kdy byla snaha vytvořit jakoby úplně jiné auto) a pravda velice nepovedený. Toto je podle mě ale ještě vyšší level v tom, že je to celkově vzato facelift poměrně malý a přesto je výsledek jaký je... tedy strašný
to auto by bylo docela dobré, ale někdo by musel vyměnit nárazník a přední světla za předfaceliftovou verzi. Možná je ale vše záměr. Toto je tak škaredé, že tento design byl možná nařízen zeshora, aby se "korigoval" přílišný zájem o vozy Škoda na úkor Seatu a VW.
Zajímalo by mě, kolik by stálo předělání předku Octavie na původní provedení - musely by se vyměnit světlomety, přední nárazník a kapota. Nejzoufalejší majitelé nové verze to možná budou řešit pomocí pojišťovny a "náhodného" ťukance na předek... :-O
Videl... Grand Tour mu aspon urobil dobru reklamu rozpilili par novych Priusov a napichali ich po niektorych namestiach do dlazieb...Technicky urcite vyspele auto ale ten design to je priserne...
na tej fotke halogénov to stále pôsobí ako maskované testovanie, pod ktorým sa skrýva skutočná tvár. Tragédia to asi nebude, ale určite tomu niečo chýba. A halogény ako halogény, ťažko budú pekné.