Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
pogo26
6
Jak z toho ven? Je to celkem jednoduché. Vyhnout se motorům od VW a PSA. Pro tyto značky jsou prioritou kvalitní plasty a o deci menší spotřeba, které vidí každý jouda.
Emel
5
Tak určitě, právě proto to ukazují na Renaultu, u kterého se nikdy nikde karbon neusazoval :-)
pogo26
1
To je snad úplně jedno na jakém autě ten postup ukazují. Důležité snad je to, které motory s tím mají reálně problémy. :-)
ryccardo
1
No já to vyřešil zaslepením EGR, intervalama výměny po 15 tis a použitím oleje s větší viskozitou. K tomu motor občas pořádně protáhnu a se zakarbonovaným motorem vůbec problémy nemám. ;-)
petr164
0
Jenže viskozita to neřeší, ta řeší pouze u starších motorů vzniklé vůle mezi třecími plochami. Chce to hlavně vyšší tepelnou odolnost, takže místo něcoW30 minimálně necoW40. Ostatně závodní motory vyžadují něco w60...
Nicco
0
BG delaji v originalnich servisech Subaru a BMW. Hlavne se to tam dostalo po nabehu dieselu, dnes uz resi i primovstrikove benziny
Anonym
U benzínů je přímovstřik slepá ulička. Jednak vzniká víc pevných částí při spálení (viz. nutnost DPF pro benzínový motory do budoucna) a další je tahle karbonizace. Takže to, co člověk trošku ušetří na spotřebě, draze zaplatí v následným servisu. Ale i to je možná záměr výrobců >:D .
ale najhoršie je ,že nastáva doba keď nebudeš mať možnosť výberu (priamy vs sanie).
Přímovstřik musí občas protáhnout a nejezdit s tím klobouka 80 no. A nesmíš tam lít longlife olej a měnit to 30 000 km, ale tak max po 10 tis km. A občas vrznout do paliva nějaké adetivum na čištění vstřiků, palivového systému atd.
A která z popsaných vychytávek ti vyčistí karbon v sacím potrubí a na ventilech? >:D
To protáhnutí a včasná výměna oleje a nepoužívání long-life srajdy typu Magnatec
ptám se znova: co má výměna oleje a zátěž motoru společného s tvorbou pevných karbonizujících částic při spálení paliva ve válci u přímovstřiku????? Jak výměnou oleje nebo záhulem dosáhnu odstranění karbonu v sacím potrubí a nad ventilem????? Leda, že bys nový olej lil so sání a rozpouštěl ten karbon >:D
Na úsady způsobeném palivem jsou aditiva do paliva na čištění kompletního palivového systému, vstřiků či ventilů
[odkaz]
[odkaz]
atd
Navíc spousta motorů se zanáší olejem, tvoří se tam šílené úsady právě díky dlouhým intervalům a longlife olejům, u BMW by mohli vyprávět >:D >:D >:D
[odkaz]
[odkaz]
atd
Navíc spousta motorů se zanáší olejem, tvoří se tam šílené úsady právě díky dlouhým intervalům a longlife olejům, u BMW by mohli vyprávět >:D >:D >:D
Opytal by som sa inak: Jak sa vytvori karbon v sani pokial sa tam dostava vylucne cisty vzduch bez paliva?
Cistiace prisady mame v oleji a v palive (VIF), takze tam kde sa dostanu mozu aj nejak rozpustat karbon.
Cistiace prisady mame v oleji a v palive (VIF), takze tam kde sa dostanu mozu aj nejak rozpustat karbon.
Prečo by long life olej mal vadiť?
Logika hovorí, že je kvalitnejší ako obyčajný, takže jeho použite a výmena po po 15 tis motoru pomôže.
Logika hovorí, že je kvalitnejší ako obyčajný, takže jeho použite a výmena po po 15 tis motoru pomôže.
Co je to "kvalitnější olej"? To s longlife pseudospecifikací nemá vůbec nic společného. Kvalitu oleje vyjadřují specifikace ACEA a API za předpokladu, že si olejáři kromě nekompromisní ochraně svého byznysu před neropnou konkurencí neplatí ještě za vylepšování specifikací.
Ono se to řekne, ale jak a kde chceš protáhnout 1.8TSI nebo 2.0TSI, když v našich legislativních podmínkách protáhneš tak akorát 1.2TSI, které se lidi bojí s tím, že jim bude chybět výkon. To s tím chceš jezdit na okruhu?
Protáhnout znamená podržet to ve vysokých otáčkách, ne jezdit rychle.Prostě nech tam na dálnici dvojku nebo ve městě jedničku.
Doteď jsem měl za to, že účinně protáhnout znamená dát motoru velkou zátěž, tedy ho hodně zahřát, aby vše shořelo!? Jet na dvojku nebo trojku na čtvrt plynu pomůže jak?
na okreskách, sou jisté, kde sem ještělě policajty za 12 let nepotkal >:D >:D >:D
Jde o to, aby se tocil motor :-) kola uz moc nemusi. Rekl bych III. na plnej, s cimz se clovek vejde do dalnicniho rychlostniho limitu +/-
Stejsn
Postrádám nějaké zakončení, rozuzlení, výsledek. Kam se vypláchnutý karbon poděje? Kudy se vypouští, nebo vyletí z výfuku? Jak dlouho po dekarbonizaci takový motor vydrží, než se vrátí do původního zakarbonovaného stavu? Odlepí to i zmiňované zapečené pístní kroužky? Vyčistí to i hydroštely, když jsou od mazání nejdál? Atd.
Po najazdeni 300k na 16 rocnom civicu som kupil VIF. Par tyzdnov sa okolo vyfuku tvorili zrejme karbonove sadze. VIF tam lejem furt, ale vyfuk je teraz uz cisty - sudim ze co slo rozpustit odislo vyfukom :-)
:yes: :yes: :yes:
Zejména, co se s karbonem stane. Měl bych obavu, že někde něco ucpe. Dám přednost rozborce a vyčištění.
Zejména, co se s karbonem stane. Měl bych obavu, že někde něco ucpe. Dám přednost rozborce a vyčištění.
Toky1
Najprv tu napíšu že sa karbónujú priamovstrekové motory benzínové aj dízlové (všetko s turbom) a potom popíšu ako tento problém odstrániť pri atmosférickom benzínovom nepramovstrekovom motore.
Aj Vám to príde divné?
Aj Vám to príde divné?
Jopino
docela by mě zajímalo, jak si povedou moderní motory, které pracují podle zatížení jak v "atkinsonu", tak i klasickém "ottovu" cyklu. Tahle konstrukce by nešvar karbonu mohla oddálit, ne? Zatím je k tomu málo dat.
Podle mě se tomu obecně zabránit, alespoň částečně, dá. Do paliva přidávat např. VIF, měnit olej nejpozději po 10.000 km, a používat, pokud to konstrukce umožňuje, oleje specifikace ACEA A3, nebo C3 - tedy oleje mj. s nesníženou viskozitou. A v neposlední řadě, jak je uvedeno výše, nedržet motor v nesmyslně nízkých otáčkách, ale využívat celé spektrum s občasným "výletem" k omezovači. Taky je dobré se vyvarovat jen krátkým jízdám po městě a jednou za čas nechat olej prohrát delší jízdou (ať se mj. zbaví benzínu, kterým se rády moderní motory při krátkých jízdách ředí). :-|
Podle mě se tomu obecně zabránit, alespoň částečně, dá. Do paliva přidávat např. VIF, měnit olej nejpozději po 10.000 km, a používat, pokud to konstrukce umožňuje, oleje specifikace ACEA A3, nebo C3 - tedy oleje mj. s nesníženou viskozitou. A v neposlední řadě, jak je uvedeno výše, nedržet motor v nesmyslně nízkých otáčkách, ale využívat celé spektrum s občasným "výletem" k omezovači. Taky je dobré se vyvarovat jen krátkým jízdám po městě a jednou za čas nechat olej prohrát delší jízdou (ať se mj. zbaví benzínu, kterým se rády moderní motory při krátkých jízdách ředí). :-|
jak málo dat? Hybridné Toyoty-Lexusy už nejaký ten milion km natočili nie?
Málo dat v domácích podmínkách, obrazně řečeno. Myslím třeba v neznačkových servisech - takových aut tam jezdí poskromnu, spíše jsou ve značkových (a ti se takovou "reklamou" chlubit nebudou). Navíc jsou ještě relativně mladá. Teď mám na mysli auta s kombinovaným spalováním a normou EU6+. Zajímá mě, co s nimi bude po 100.-150.000 km a víc.
Atkinson je v hsd roky a auta nalietaju statisice a statisice... Niet co skumat je to vyskumane. Mam take doma servisujem na dvore nepotrebujem znackovy servis.
Jak kde, např. Auris hybrid - 1,8 od Toyoty je nepřímovstřik, kde by se karbon nějak zásadně tvořit neměl. Oproti tomu třeba Mazda Skyactiv-G, tam se vstřikuje až po uzavření sacích ventilů, takže benzín se nikdy s ventily, sáním, aj. nikdy nesetká, ale jaké je skutečné zakarbonování fakt nevím.
po 120 000km som si prezrel EGR a sanie v 1.8 hsd - nejaký karbon tam vďaka EGR je ale je to tenká vrstva, egr pipe som vyčistil, tam aj malý nános môže robiť obštrukciu...
halleck
" ...oleje, který je navíc extrémně řídký a tedy špatně odolávající vysokým teplotám."
Jak suvisi viskozita oleja s jeho odolnostou voci vysokym teplotam?
Samozrejme ze bezny (nie zavodny) olej 0w-20 moze nedostatocne mazat pri extremnych teplotach, ale pokial ide o tvorbu karbonu,
tak mam za to ze ta zavisi hlavne na zlozeni - PAO, HC a ine, ake aditiva obsahuje atd.
Jak suvisi viskozita oleja s jeho odolnostou voci vysokym teplotam?
Samozrejme ze bezny (nie zavodny) olej 0w-20 moze nedostatocne mazat pri extremnych teplotach, ale pokial ide o tvorbu karbonu,
tak mam za to ze ta zavisi hlavne na zlozeni - PAO, HC a ine, ake aditiva obsahuje atd.
No existuje niečo ako HTHS viskozita - ktorá udáva práve odolnosť voči vysokým teplotám a tá sa odráža v ACEA klasifikácii. 0W20 majú cca 2.6 - najnižšiu medzi olejmi takže problém tam môže nastať... to čo píšeš to sú aditíva ktoré robia iné vlastnosti....
Tenhle obecně oblíbený omyl taky nechápu. Viskozita je tekutost, vnitřní tření v kapalině. Odolnost proti teplu je něco jiného. Na netu je mnoho "testů" tepelné odolnosti oleje. V nich vycházejí lepší i horší oleje napříč viskozitami. Daleko více to ovlivňuje výkovová specifikace. Jeden test např. tady [odkaz] nebo tady www.ekomobiili.fi/Tekstit/Oil%20test.pdf… />
A HTHS viskozita je taky jenom viskozita, ale při 150 stupních celsia.
A HTHS viskozita je taky jenom viskozita, ale při 150 stupních celsia.
A olej s vyšší HTHS viskozitou právě těmto nešvarům - včetně teploty - odolává lépe, než nějaká eko břečka.
Omylom je naopak tvoje tvrdenie. Ole sa pri vysokej teplote pripali presne ako na panvici. Ten riedky skor, ten hustejsi neskor. To je vsetko. Aditiva su tam na ine veci. Aj olej bez aditiv dobre maze ale nezabrani tvorbe kalu, usadenin,oxidacii....
Pripali sa , to je fakt. Jak moc sa pripali zavisi hlavne od zlozenia - aky je zakladovy olej napr.
Oleje prave mazu nielen viskozitou ale aj aditivami. Zavodny olej bude mat prave dostatok tych mazacich aditiv, no zase ho treba castejsie menit. Viskozitu nemusi mat nutne vysoku - to uz zavisi od konkretneho motora co vyzaduje.
Jeden z mnohych clankov co by som bral ako fundovane:
[odkaz]
Oleje prave mazu nielen viskozitou ale aj aditivami. Zavodny olej bude mat prave dostatok tych mazacich aditiv, no zase ho treba castejsie menit. Viskozitu nemusi mat nutne vysoku - to uz zavisi od konkretneho motora co vyzaduje.
Jeden z mnohych clankov co by som bral ako fundovane:
[odkaz]
frite
Kdesi jsem narazil na způsob jak odstranit karbon ze sání, a to stříkat do sání za chodu motoru (musí u toho být asistent a udržovat pedálem plynu otáčky, aby se motor neudusil) postřikovačem či něčím podobným do dělá menší kapičky..
Máte o tom někdo poznatek či zkušenost?
Máte o tom někdo poznatek či zkušenost?
O5kar
A to i po dlouhém proběhu, sací ventily pouze ze strany spalovacího prostoru. Prostě EGR Swirl (vířivé) klapky, jedno neštěstí pro sací trakt.
Na JTS recirkulaci nemam a hlava vypada jak uhlak. Tim to fakt neni, naopak, agresivni recirkulace u novycj TDI a spol. udrzuje diky slozeni spalin sani relativne ciste.
kalousek
... opět konstatuje, že pan Dusil šíří bludy. A to například v pojednání o tom, kterak u zážehových motorů může karbon na pístech způsobovat vznik nebezpečného detonačního spalování, proti kterému bojuje elektronika motoru nižším předstihem zážehu. A tvrdí že se díky tomu směs zapaluje dříve než normálně, jelikož v opačném případě by se zapálila nikoliv od svíčky, nýbrž od kompresního tepla ve válci...
Samozřejmě je takové vysvětlení nesmysl jak vrata. Karbon podporuje vznik detonačního spalování, ano to je pravda. Nicméně pan Dusil míchá dokupy detonační spalování a samozápaly, a z toho pak vyplývá i jeho zcela zmatený závěr, že nižší předstih vlastně znamená dřívější zapálení směsi.
Uff, takhle to dopadá při absolutním nepochopení procesů v motoru...
Nemohl by prosím psát takové články někdo kdo technice opravdu rozumí ?
Samozřejmě je takové vysvětlení nesmysl jak vrata. Karbon podporuje vznik detonačního spalování, ano to je pravda. Nicméně pan Dusil míchá dokupy detonační spalování a samozápaly, a z toho pak vyplývá i jeho zcela zmatený závěr, že nižší předstih vlastně znamená dřívější zapálení směsi.
Uff, takhle to dopadá při absolutním nepochopení procesů v motoru...
Nemohl by prosím psát takové články někdo kdo technice opravdu rozumí ?
Pane Kalousku, nemluví se o nižším předstihu, ale o zkrácení předstihu. To je rozdíl v samotném slově. To je pak těžké.
Frantizsekk
Nebojim se toho osklivyho a zlyho karbonu. Jezdim normalne, nekdy na to slapnu, jindy pomalu. A porad jen jezdim. Olej menim po roce/15000km. Auto nemam nadosmrti.
Ale pro lepsi pocit muzete vytahnout z kapsy par tisicovek a jet si ho nechat vycistit. Snad ten jejich zpusob neposkodi kat/dpf, vsechno musi ven vyfukem.
Radsi si jedte vymenit chladici kapalinu a brzdovku, kupte si lepsi gumy..
Ale pro lepsi pocit muzete vytahnout z kapsy par tisicovek a jet si ho nechat vycistit. Snad ten jejich zpusob neposkodi kat/dpf, vsechno musi ven vyfukem.
Radsi si jedte vymenit chladici kapalinu a brzdovku, kupte si lepsi gumy..
rasple
Dá se říct ze u motoru 2.0 TSI (162kw apod deriváty) je problém eliminován díky kombinaci přímého a nepřímého vstřikování? :-)
petr164
VIFování je dobrá průběžná dekabonizační metoda. Je ale otázka, kolik karbonu zůstane tam, kam VIF nedosáhne. BG je v dekarbonizaci nekompromisní, což může ale znamenat, že pod karbonem se obnaží zeslabená vrstva třením zbroušeného kovu (typicky pístní kroužky). Tam pomůže pouze a jen metalokeramika (RVS-Tech nebo Atomium) schopná teplotně iniciačního procesu minerálního nanoweldigu povrchu třecí dvojice. Záleží na unikátním minerálním složení z přírodních zdrojů v Rusku, jiné formule zde takto nefungují. Problém karbonizace z nevhodného oleje souvisí s nesmyslnými lhůtami výměn oleje od výrobců ve vazbě na nízkoviskozní a tepelně nízkoodolné "longlife" oleje. Opakuji zkušenostní doporučení s použitím o stupeň až dva vyšší viskozity u ojetých vozů a u sportovní jízhy o stupeň až tři vyšší teplotní toleranci (tedy místo 0W30 5W40 až 10W60. měnit po 10, max 15 tisících km a nejdéle po dvou letech, ale raději po roce.
Jiří Sova
Můžete se někdo podělit o vlastní zkušenost s dekarbonizací motoru? Motor v mém autě začal být v poslední době hodně hlučný a začal mít větší spotřebu paliva. Může to dekarbonizace motoru řešit?
Usazený karbon může někdy stát za vyšší spotřebou i hlučností a v neposlední řadě kouřivostí motoru. Po profesionální dekarbonizaci motoru vodíkem se mi snížila spotřeba skoro o litr na 100 km, takže se sama dekarbonizace za chvilku vrátí jen v tomto rozdílu.
René Lendl
Na dekarbonizaci motoru vodíkem jsem se domluvil u sherlog .cz, tady na stránkách najdete poptávkový formulář, kde si můžete domluvit termín. Mají tam i ceník podle kubatury motoru. Domluvil jsem se na konkrétní den a ještě ten den jsem měl auto zpátky.
To vypadá, jako by to psala asistentka v sherlogu...
Já dělal vodíkovou ve 30 000 km.
Pohledem přes svíčku byl motor po dekarbonizaci stejně zakarbonovaný, jako před.
Já dělal vodíkovou ve 30 000 km.
Pohledem přes svíčku byl motor po dekarbonizaci stejně zakarbonovaný, jako před.
×
Sdílení komentáře
×