A jak se testuje např. vzájemná interakce součástek ve vozidle? Např. nosné příčky a elektronika a izolace či plasty atd při nehodě jsou spojeny reakčními vazbami ... řetězec reakcí o více členů způsobí odlišný výsledek, nežli jen kostra vozidla
Pravdu díš. Osobně si myslím, že je název článku zavádějící. Chápu, že takto testují dynamické účinky na jednotlivé komponenty, ale crash test vozidla je něco úplně jiného. V reálném případě opravdu každá maličkost ovlivní celkovou situaci a mnohdy jen elektrický svazek může lecos zachránit - bohužel jsem vázán mlčenlivostí, takže tady nemohu poskytnout důkaz svého tvrzení.
Žádný MKP software na světě nedokáže (minimálně v dnešní době) vypočítat virtuální crash kompletního vozidla včetně motoru, mechaniky, hadic, trubek a kabelových tras a v neposlední řadě interiéru tak, aby odpovídal realitě. Můj názor je, že deformační zóny se ještě dlouho budou testovat na reálných vozidlech.
Virtuální crashtesty se provádějí s vozidly, kde je namodelováno vše do nejmenších detailů, teda až na ty kabelové svazky. Pokud v modelu něco není, tak to můžeš brát jako worstcase a ve skutečnosti to bude lepší. Než jde auto na crashtest do úhelnice, tak se provede bezpočet simulací nárazů a následných úprav, tak aby auto vyhovělo. Myslím, že srovnání testů s realitou je tak 95%. Dokud legislativa výslovně nepovolí homolagaci pomocí výpočtů, tak reálné testy budou vždy.
Takže nejbezpečnější auta byla již vyrobena, ted už bude na 5* stačit, když to bude mít dost pípátek a počítač označí celistvost jako vynikající. Co se stane při nárazu už není důležité >:D
Nic proti, ale toto nejsou crash testy Euro NCAP - o tech neni v clanku ani zminka a budou probihat normalne jako dosud - tohle je testovani, ktere delaji samy automobilky, a je proste fakt, ze pro testovani nekterych systemu neni nutne drtit cele auto
Vše vysvětluje a napravou míru uvádí citace vedoucího laboratoře, kdy říká, že se budou testovat pouze dílčí komponenty (sedačky, airbagy, atd.) za podmínek podobných čelnímu nárazu vozidla. Nikdo ale neříká, že jde o náhradu crashtestu. To si pouze nesmyslně vydedukoval autor textu článku ...
Cilem clanku je dostat do clanku Skodu a jeste k tomu nejlepe s necim, co z ni udela pupek sveta, objevitele neceho noveho, automobilku, ktera pouziva neco co jine nemaji >:D A ono nic, konkurence musi uz davno neco takoveho delat, kor kdyz jsou pri testech USA nektera auta konkurence davno bezpecnejsi nez evropska. Test komplet auta, ma stale vetsi vypovidajici hodnotu, protoze vsechny soucastky na sebe pusobi.
Crash test se dela z duvodu, ze se zkouma pri narazu pretizeni na posadku. To znamena, ze se zkouma kolik energie pohlti karoserie a kolik toho zbyde na ridice. jestli zustane po narazu v kabine pro posadku prostor pro preziti atd. To se da zjistit pouze crash testem a to celeho auta, protoze dnesni softy nasimuliji stale to co se komu hodi.
Opravdu je nutné psát takto senzacechtivý a přitom absolutně nesouvisející nadpis, když článek je úplně o něčem jiném než o crashtestech? Jestli je to pouze převzatý článek bez úprav, tak se nad tím u vás nikdo nezamyslel a je to na opětovné zapnutí adblocku. Takovéto nadpisy šíří akorát, tak bludy mezi neodbornou veřejnost.