Technika
První variabilní platformu na světě měl Fiat Stilo. Avšak je dobré vzpomenout na naši Tatru 613, které měla dva použitelné rozvory - ten delší byl v tzv. T613 Long.
Když se variabilní platformy rozšířily i v jiných značkách, VW ještě stále žádnou neměl. Stavěl své velikostní třídy všech značek koncernu na vybudované jednotné řadě platforem. Avšak - bohužel - mu vždycky chyběla platforma střední třídy; a tak Škoda Octavia se svými 4,5m délky stála na plošině o třídu nižší - "Golf".
VW přišel pak asi po 10 letech už rovnou s modulární platformou, jak se píše v článku.
Zatímco řada jednotných platforem (s neměnnými rozvory a rozchody) měla podprůměrné rozvory, tak typy dnes vzniklé na modulární platformě měly (ze začátku) rozvory taky podprůměrné. Jestli tu byla obava z velkého stopového průměru zatáčení vlivem rejdu předních kol, který přední modul umožňoval malý, nevím.
Když se variabilní platformy rozšířily i v jiných značkách, VW ještě stále žádnou neměl. Stavěl své velikostní třídy všech značek koncernu na vybudované jednotné řadě platforem. Avšak - bohužel - mu vždycky chyběla platforma střední třídy; a tak Škoda Octavia se svými 4,5m délky stála na plošině o třídu nižší - "Golf".
VW přišel pak asi po 10 letech už rovnou s modulární platformou, jak se píše v článku.
Zatímco řada jednotných platforem (s neměnnými rozvory a rozchody) měla podprůměrné rozvory, tak typy dnes vzniklé na modulární platformě měly (ze začátku) rozvory taky podprůměrné. Jestli tu byla obava z velkého stopového průměru zatáčení vlivem rejdu předních kol, který přední modul umožňoval malý, nevím.
Nebyla v tom mazda 323 o pár měsíců, nebo nějaký ten rok dříve?
Pokroková rodina Mazdy 323 byla podobná jako rodina Fiat Brava-Bravo-Marrea. Ano byl to přestupný krok k budoucí variabilní plošině. Byla to u obou vtipná nadčasová platforma umožňující rozmanitá auta. Byl to mezikrok k variabilní plaformě. Fiat se s ní třeba s prodloužením zádě dostal až téměř o jednu velikostní výš.
Máš sice pravdu že vw nebyl určitě první kdo použil modulární platformu, ale s těma normálníma platformama se mýlíš. Střední třídy samozřejmě vlastní platformu měly, a octavia jí nedostala z celkem pochopitelnéno důvodu - není to střední třída ale kompakt a proto taky vždy měla to samé co golf.
O ne. Byla platforma "Golf" 4,25m - nižší stř. tř. a pak až platforma "Passat" 4,75m - tehdy vyšší stř.třída. Tehdy stř. tř. = 4,5m chyběla. Octavia 4,5m dostala platformu "Golf", který i na svou nižší stř.třídu měl podprůměrný rozvor. Protože VW neměl variabilní plošinu, nemohl rozvor o aspoň 10 cm natáhnout!
čo to meleš?
Golf = nižšia stredná trieda- OK
Passat = stredná trieda!
Octavia = Golf = nižšia stredná trieda, kapiš to?
Golf = nižšia stredná trieda- OK
Passat = stredná trieda!
Octavia = Golf = nižšia stredná trieda, kapiš to?
Tak to máš pomotaný víc než jsem si myslel. Všechny koncernové modely nižší střední třídy (tedy mimo jiné Golf, Octavia, A3, Bora atd) té doby jezdili na platformě PQ34. Střední třída (Passat a A4) měla PL45, a vyšší střední třída byla jenom A6 na C5.
Jinak prodloužit se samozřejmě dala, není třeba chodit daleko - první generace superbu měla PL45+ - tedy nastavenou plošinu z passatu. 😉
Jinak prodloužit se samozřejmě dala, není třeba chodit daleko - první generace superbu měla PL45+ - tedy nastavenou plošinu z passatu. 😉
Jde o délkové třídy tenkrát. Dnes povyrostly, hlavně ty střední a vyšší střední.
Jestliže tenkrát platilo, že např. BMW 3-5-7 a Mercedes C-E-S měly délky 4,5-4,75--5 m a byly stř.-vyšší stř.-vyšší třída, pak Octavia 4,5m byla přesně střední třída a měla platformu z nižší stř. třídy - neměla totiž svůj originál v hatchbacku niží stř. třídy (Golf je jakoby jiný typ). A Passat 4,75m byl vyšší stř. tř.
Proto tehdy chyběla VWu paltforma stř.tř.! A to se vleklo i dál, když - jak jsem už psal - stř. a vyšší stř. tř. délkově povyrostly.
Délka vozu znamená délkovou třídu - ne platforma, na které stojí.
Proto píši, že se Marrea z Bravy dostala délkou až téměř do stř. třídy, když měřila téměř 4,5m (měla rozvor 2,54m, kdežto Octavia "jedna" jen 2,46m a "dva" 2,58m).
PS: Prodloužení rozvoru Superbu vůči Passatu byl tehdy kumšt Škodovky, ne systémové řady plošin VWu.
Jestliže tenkrát platilo, že např. BMW 3-5-7 a Mercedes C-E-S měly délky 4,5-4,75--5 m a byly stř.-vyšší stř.-vyšší třída, pak Octavia 4,5m byla přesně střední třída a měla platformu z nižší stř. třídy - neměla totiž svůj originál v hatchbacku niží stř. třídy (Golf je jakoby jiný typ). A Passat 4,75m byl vyšší stř. tř.
Proto tehdy chyběla VWu paltforma stř.tř.! A to se vleklo i dál, když - jak jsem už psal - stř. a vyšší stř. tř. délkově povyrostly.
Délka vozu znamená délkovou třídu - ne platforma, na které stojí.
Proto píši, že se Marrea z Bravy dostala délkou až téměř do stř. třídy, když měřila téměř 4,5m (měla rozvor 2,54m, kdežto Octavia "jedna" jen 2,46m a "dva" 2,58m).
PS: Prodloužení rozvoru Superbu vůči Passatu byl tehdy kumšt Škodovky, ne systémové řady plošin VWu.
Plaveš v tom solidně... >😁
Nic jako délkové třídy neexistují, existují jen třídy a ty se rozhodně neurčují jen podle délky modelu.
Ta se navíc může u jednoho a samého modelu lišit podle varianty karoserie - třídveřový golf zcela jistě nebyl jiná třída než bora variant, přesto že rozdíl v délce bude 20cm.
Stejně tak octavia nebyla střední třída jenom proto že na golfí podvozek přilepíš delší zadní převis. Krom toho ani tak octavia nedosahovala délky soudobého passatu - jak b4 tak b5 byly delší už tenkrát 😉
Platforma pro střední nijak nechyběla protože samozřejmě existovala, pokud máš problém se čtením tak zopakuju že se jednalo o PL45 😉
A prodloužená platforma PL45+ nebyl kumšt škodovky - v čině na ní jezdil tamní passat. 😉 A že se dalo s platformama kouzlit i bez MQB není pochyb, fabia II, roomseter, rapid jsou toho dobrým důkazem.
Nic jako délkové třídy neexistují, existují jen třídy a ty se rozhodně neurčují jen podle délky modelu.
Ta se navíc může u jednoho a samého modelu lišit podle varianty karoserie - třídveřový golf zcela jistě nebyl jiná třída než bora variant, přesto že rozdíl v délce bude 20cm.
Stejně tak octavia nebyla střední třída jenom proto že na golfí podvozek přilepíš delší zadní převis. Krom toho ani tak octavia nedosahovala délky soudobého passatu - jak b4 tak b5 byly delší už tenkrát 😉
Platforma pro střední nijak nechyběla protože samozřejmě existovala, pokud máš problém se čtením tak zopakuju že se jednalo o PL45 😉
A prodloužená platforma PL45+ nebyl kumšt škodovky - v čině na ní jezdil tamní passat. 😉 A že se dalo s platformama kouzlit i bez MQB není pochyb, fabia II, roomseter, rapid jsou toho dobrým důkazem.
1) Polo dosud nikdy nemělo společnou platformu se Superbem
2) Problém, který popisuješ už v současnosti trápí jenom Rapid, jehož specifická v Boleslavi vyvinutá platforma pochází z Roomsteru.
V případě Superbu se jednalo o prodlouženou platformu Passatu (Sup. I. generace), resp. Octavie II (Sup. II. generace). Jezevčíkovité proporce minulých genrací Superbů ale u současné III. generace již byly odstraněny, protože platforma MQB umožňuje měnit i šířku rozchodu kol, resp. podlahy. Superb III. generace má tedy proporce již naprosto v pořádku. 😄
ale jako fasunk pro dobytek je skodovka OK jak pises
Takže například o pět cm širší auto které má povoleno max. 225/xx místo max. 205/xx musí mít radhaus min. o ty čtyřy cm (2 x 20) širší, tedy mezi podběhy přibude pouze 1cm. pak tam je vždycky ještě nějakej prolis kvůli pevnosti a jste ve výsledku na nule.
A že superb je širší než polo snad zpochbyňovat nebudete.
Superb III - šířka kufru 101 cm, aktuální Mondeo 113 cm