Takzvané variátory nebo také převodovky s plynulou změnou jsou doménou skútrů, objevují se však i v autech. Jaká je jejich výhoda? A proč je Evropané nemají příliš v lásce?
Není to náhodou tak, že nastavení CVT převodovky je takové, že při akceleraci umožňuje držet motoru otáčky, ve kterých je k dispozici maximální točivý moment ?
...klidný jsem, proč s Hybridem jezdit jak dobytek. Sem tam na to ale šlápnu nebo při předjíždění to trochu vyženu, ale toe tak 10% celkové jízdy, což je zanedbatelný podíl. Navíc obě auta jezdí spíše město, takže taky na pohodu. Jediný lheký cukání dělá přepnutí z baterek na benzín a opačně, ale u starších hybridů je tohle klasika. Novější už mají přeci jen přechod lepší.
Dalej napr,. ako sa riesi spiatocka, ake su realne vyhody (a kedy) CVT. Ake je brzdenie motorom vs CVT. Pripadne nevyhody.
Veta "Naopak při ustálené vyšší rychlosti, tedy kupříkladu na dálnici je jeho účinnost poměrně nízká" je imho totalny nezmysel.
K tomu je kopec zaujimavejsich videi: https://www.youtube.com/watch?…… />https://www.youtube.com/watch?…… />
Tu je pekny technicky popis Subaru riesenia : https://www.youtube.com/watch?…… />aj s technickymi detailami: https://www.youtube.com/watch?…… />
Toto je krasna tema a zase raz to redaktor domr...babre.
CVT je opravdu velice komfortní převodovka, pokud jste klidný řidič a se spolehlivostí za DSG rozhodně nezaostává. Dvacet let kvedlání manuálem mi stačilo a CVT jsem si zamiloval. Stálo to za to, peněz nelituji. >:D
...to, že automobilky šmrdlají do levných plechovek manuály kvůli ceně a to i do 90% skladovek neznamená, že evropani nemají automat rádi. Je to hlavně o ceně. Ve většině dražších aut už ani manuál není v nabídce, proč asi >:-[] Takže ty bláboli o tom, co má kdo rád si nechey od cesty. My máme doma 2 Insighty. Jeden 440000 km a druhy "v záběhu" 70000 km a při pravidelné výměně značkového oleje v Hondě s nima nemáme vůbec problém jak s převodovkou, tak s motorem atp. Samozřejmě, záleží jaký kus auta člověk zrovna "chytne" a u málokterýho Hybridu je možnost manuálu, ale my bychom rozhodně neměnili CVT za nic jinýho, ani za manuál, natož za "automatí" DSG 8-s To jsme měli jednou a už nikdy více.
CVT je navíc velmi pohodlné a komfortní na rozjezd i běžnou jízdu. Nevýhodou je snad jedině to, že při "sportovní" jízdě nechá motor prostě vytočit...
Z článku zřejmě vypadly další kapitoly. Například nikde pan Dusil nevysvětlil, proč zrovna Evropané nemají CVT příliš v lásce, nebo třeba jak se u CVT řeší rozjezd auta z nulové rychlosti.
A pravděpodobně z textu omylem vypadla i informace, že variátor při akceleraci umožňuje motoru pracovat trvale v otáčkách maximálního výkonu. Což má na zrychlování možná ještě větší vliv než zmíněná absence přerušení tahu
Vyčerpávající článek. Ale řekl bych, že vyčerpal jen autora, nikoliv téma.
Ale ok, jak je poslední dobou zvykem- najdu nějaké video na Youtube, přidám k němu pár řádek a je vymalováno. Navíc je pátek....