Rikali ve zpravach, ze tam na otviracce stejne jenom tak na cumendu zaparkujes a dalnice se skutecne zprovozni az pozdeji. Jestli chces usetrit cas, tak jed jako doposud jinudy :-)
Tak jsem zpět a vyzkoušeno na vlastní kůži:
Otevření nového úseku dálnice zkrátí cestu o 15 kilometrů a při dodržování rychlostních předpisů na obou trasách o 18 minut, což je pozitivní. Nicméně ten problémový úsek má hned první den zvlněný povrch, docela pěkně se pohoupete. A provoz je stažený v každém směru do jednoho jízdního pruhu s omezením rychlosti na 60 km/h.
Za to, že se i přes velký odpor Zelených podařilo dálnici zprovoznit :yes::yes::yes: Občané dotčených obcí na objízdné trase si jistě oddechnou a určitě se jim zase bude líp žít, když jim pod okny nebudou neustále proudit kolony aut a smradit a čoudit kamiony.
Taky jsem právě projel trasu Teplice-Praha a za mě naprostá spokojenost.
Zvlněný to trochu je, ale ve srovnání se serpentinama mezi Bořislaví a Paškapolema je to pořád pohádka - na druhou stranu mě trochu mrzí, že už nebudu vídat památník v podobě neodklizeného vraku Astry u odbočky na Bílku, to člověka vždycky trochu probralo.
a velkolepý majstrštyk českého dálničního stavitelství bude dnes otevřen. Dosud dálnice stály na místě jak oslíci a auta se po nich pohybovala, to se dnešním dnem zásadně mění, protože český revoluční počin boří stará dogmata a nastavuje nová měřítka všem zaostalým stavebním postupům, dálnice se pohybuje i s auty a to za cenu běžné dálniční známky. >:-[]
Kdyby se mě (a desítek, možná stovek tisíc dalších lidí) to osobně nedotýkalo, snad bych se tomu i zasmál. Takhle ve mně ovšem představa, že to zase zavřou a desítky let (ne) budou řešit, vyvolává touhu vraždit. Nebo emigrovat. Nebo obojí. 8-s
Upřimnou soustrast, ale obávám se, že jediné řešení je začít budovat novou trasu podle doporučení geologů, protože udržovat toto veledílo v provozu bude možná stát víc než všechny dálnice v ČR dohromady vzhledem k nutnosti neustále jej monitorovat a permanentně dělat zásahy spojené s obrovskými objemy zemních prací v okolí. Nejsem ten, kdo by volal po nějakém lynčování, ale za tohle by ten, kdo vybral tuto trasu i když věděl od geologů, že je to průšvih, měl viset za koule v průvanu.
Ač jsem mimořádně skeptický ke schopnostem našich úředníků, tady bych to tak jednoznačně neviděl. Nejsem si moc jistý, že geologický průzkum musel odhalit co se může stát. V našich podmínkách asi není úplně snadné změnit trasu dálnice z roku na rok (spíš ze století na století), a když to zjistíš téměř po dokončení stavby, asi se spíš snažíš opravit než zbourat a postavit jinde. Podle mě spíš smůla.
S trochou nadsázky bych si troufal tvrdit, že se během výstavby D8 i na vykořeněném, ateistickém severu republiky přece jen zvýšil počet věřících, nebo aspoň těch, co chodí do kostela a modlí se. A to zejména mezi obyvateli přímo postižených obcí, jejichž dětem denně "utírají nos" tisíce kamiónů.
Ač já sám touhle situací nejsem postižen přímo, bohužel se jí při 90% mých cest vyhnout nemůžu. Zkusil jsem snad už všechny objízdné trasy (bez ohledu na časovou ztrátu), jenže samozřejmě nejsem sám a výsledkem je, že si čím dál víc začínám připadat jako zvíře zavřené v kleci. V této souvislosti pak vyloženě jako humor z nejčernějších vyznívají plány Ústeckého kraje na zahájení opravy mostů v Ústí (Benešův most), Štětí a Roudnici, které mají být zahájeny příští rok a trvat tak cca 18 měsíců. Počítám, že to spustěj pokud možno najednou, protože někde normálně přejet Labe by přece byla houno sranda.
tuhle jsem jel do ústí a přejel jsem odbočku
tak jsem jel asi o 5 km dál a potom jsem přijel od severu
vcelku to šlo
je jasné že s opravami čekali na zprovoznění celé dálnice
V žádnym případě smůla! Za geologicky problematický je tohle území označený někdy od roku 1880!
Všechny průzkumy před začátkem stavby byly jednoznačně proti!
Prostě byl úmysl postavit dálnici co nejdelší a úmyslně přes problematický území = píše se o tom desetiletí nedávno se to probíralo i v OVM
Kdo by chtěl jezdit o 8 km kratší geologicky bezproblémovou trasou když to de blbější a delší žejo :yes: >:D >:-[]
Ale ano, původně ano, ale teď se jim ta nová situace docela hodí, ne? A mají vystaráno...a zdá se že nadlouho.... ;-) .....budou pozorovat svah.... ;-)
Konečně, varianta je to sice pekelná, ale nejlepší možná..
Nad dálnicí se nachází problémový svah délky několika stovek metrů, i kdyby se měl celý odtěžit, což je naprostý nesmysl, vyšlo by to levněji než výstavba tunelu Kubačka. Tunel měl vést přímo pod kamenolomem, nejsem si vůbec jistý, jestli je to v ČR možné. Protože provozovat dvě důlní díla nad sebou mi přijde nesmyslné. Krom toho měl mít výdechy v hodně chráněných oblastech.
Jen tak mimo chodem, návrhový příkon ventilace nuceného větrání tunelu měl mít 3,5MW. Na kolik vyjde den větrání se dá jednoduše spočítat. Kupříkladu na Strahovském tunelu je instalovaný příkon větrání 11MW! Kolik uhlí se musí spálit kvůli větrání tunelu..
Takže jsem přesvědčený, že monitorování svahu nad dálnicí určitě vyjde levněji, než větrání tunelu. O cenách výstavby dálničních tunelů u nás bych ani nemluvil.
Každopádně jsem rád, že je to konečně otevřené. Teď alespoň dokončit 511, 518 a 519 a dálnici D3.
Re: Konečně, varianta je to sice pekelná, ale nejlepší možná
SOKP 511 jsou Modletice-Běchovice
SOKP 518 je Ruzyně-Suchdol
SOKP 519 je pak Suchdol-Březiněves
Podle mého nejduležitejší silniční stavba v ČR a pro její funkci je naprosto nezbytné zachovat původní trasování.
Re: Konečně, varianta je to sice pekelná, ale nejlepší možná
Z okruhu je nejdůležitější 511 a 520, které spojují D1 a D8, které jsou nejvytíženější tranzitem. 518 a 519 spojuje D7 a D8, tranzit je tam minimální. Tuto část využijí spíš místní a z okolí, což zase tak nehoří. Pokud bych měl vybrat 5 staveb, tak:
D0 (511 + 520)
D3
D35
D52
D11 (v záloze D48)