Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Scénic 1.6 dCi – Velkoprostorové haute couture

Jste těžcí stylaři se závazky? Pak asi těžko najdete vhodnější MPV. Ale není všechno zlato…
Zpět na článek
26. 12. 2016 11:15
26. 12. 2016 11:30
26. 12. 2016 12:44
26. 12. 2016 12:55
26. 12. 2016 13:20
26. 12. 2016 14:15
27. 12. 2016 09:53
27. 12. 2016 13:48
26. 12. 2016 15:06
27. 12. 2016 10:01
26. 12. 2016 15:39
26. 12. 2016 17:21
27. 12. 2016 13:31
28. 12. 2016 00:26
26. 12. 2016 11:29
26. 12. 2016 11:37
26. 12. 2016 13:09
26. 12. 2016 13:41
27. 12. 2016 00:49
26. 12. 2016 11:39
26. 12. 2016 11:55
26. 12. 2016 11:56
26. 12. 2016 12:09
26. 12. 2016 12:26
26. 12. 2016 13:08
26. 12. 2016 18:42
26. 12. 2016 13:33
27. 12. 2016 22:22
28. 12. 2016 12:35
28. 12. 2016 15:58
28. 12. 2016 16:32
28. 12. 2016 16:41
28. 12. 2016 16:56
28. 12. 2016 17:03
28. 12. 2016 17:42
28. 12. 2016 18:25
28. 12. 2016 18:49
28. 12. 2016 18:52
28. 12. 2016 18:58
28. 12. 2016 19:09
28. 12. 2016 19:22
28. 12. 2016 19:36
28. 12. 2016 19:38
28. 12. 2016 20:16
29. 12. 2016 00:05
29. 12. 2016 00:11
28. 12. 2016 17:23
28. 12. 2016 18:59
26. 12. 2016 17:37
26. 12. 2016 18:43
26. 12. 2016 20:08
26. 12. 2016 20:20
26. 12. 2016 20:51
26. 12. 2016 20:17
27. 12. 2016 13:26
27. 12. 2016 14:48
27. 12. 2016 15:15
27. 12. 2016 18:48
27. 12. 2016 15:06
27. 12. 2016 16:09
27. 12. 2016 16:40
27. 12. 2016 14:07
27. 12. 2016 18:30
28. 12. 2016 18:49
26. 12. 2016 20:13
26. 12. 2016 12:32
26. 12. 2016 16:42
27. 12. 2016 07:54
27. 12. 2016 07:59
27. 12. 2016 15:09
26. 12. 2016 13:30
28. 12. 2016 00:33
27. 12. 2016 08:33
27. 12. 2016 09:41
27. 12. 2016 19:22
28. 12. 2016 22:57
29. 12. 2016 20:26
27. 8. 2017 17:57
26. 12. 2016 11:10
Ještě větší průser je Espace
12 svolávaček do roka - a žádný banality ;-\ ;-\

[odkaz]
Rozbalit vlákno
13
Avatar - _Karel_
26. 12. 2016 11:19
Re: Ještě větší průser je Espace
Ty brďo, to ho vyrábí ve střední africe? :-O
26. 12. 2016 11:29
Re: Ještě větší průser je Espace
No to je masakr!
Avatar - pumpkin
26. 12. 2016 11:37
Re: Ještě větší průser je Espace
Uf, našťastie iba 11 do roka. >:D ;-\
Avatar - Ada je zase tady
26. 12. 2016 14:40
Re: Ještě větší průser je Espace
Oni si mysleli, že je to auto a on to byl "iba" rendlík >:D >:D >:D
Avatar - grifith
26. 12. 2016 16:40
Re: Ještě větší průser je Espace
Tys to tomu Renaulťákovi ještě neodpustil? >:-[]
27. 12. 2016 11:03
Re: Ještě větší průser je Espace
Tak Ádo, konečně nastává tvá velká chvíle! >:D :yes:
Avatar - del42sa
26. 12. 2016 12:39
Re: Ještě větší průser je Espace
a pak se Ádovi divíte že nesnáší Renault >:D :-!
27. 12. 2016 08:53
Re: Ještě větší průser je Espace
To si nevybereš. Pořád lepší svolávačky, než jak u Opla kdy ani nesmíš mýt auto ruční myčkou protože ti do něho zateče, nebo kdy ti řeknou, že si výrobce vyhradil právo technické změny oproti návodu což "potěší" zejména kdy se to týká bezpečnosti pak si řekni: Funguje to vůbec?
27. 12. 2016 11:04
Re: Ještě větší průser je Espace
A co ty škubající motory 1.4 T u nové Astry. Už to Opel nějak vyřešil?
27. 12. 2016 11:35
Re: Ještě větší průser je Espace
Prozatím se to řeší prý individuálně, někde servisy tvrdí, že řidiči nesmí tak rychle sešlapovat plyn, někde tvrdí, že je to zanesením vstřiků (ale u tohohle benzínu se nemají zanášet), někde zase, že se používá nekvalitní benzín a doporučují 99 oktanový vč. aditiv a už jsem slyšel, že prý jeto softwarem a čeká se na nový SW od výrobce. Ale většinou prý všechny "odpálkují" s tvrzením, že diagnostika je OK a majitelé mají smůlu.

Problém je spíše v tom, že u Opla se dovozce (netroufám si říci výrobce) a prodejci se ke všem vadám staví vlažně.

Já mám Merivu, do které přes zadní boční okna teče při mytí ruční wapkou (tlak do 100 atm který neublíží ani pokožce) a všichni mně poslali do .......m že nemám mýt wapkou. A to i bez ohledu na to, že dva soudní znalecké posudky říkají, že se jedná o vadu. Takže to te´d leží u soudu.

PS: Už jsem se bavil s několika lidmi, kteří kupovali auto v polsku a jezdí ho tam i servisovat a přístup je tam o 100% lepší. sice jsou oply o cca 10% dražší, ale odstraní ti každou prkotinu bez řečí
27. 12. 2016 11:36
Re: Ještě větší průser je Espace
Jo a prý to už na Slovensku řeší novináři v čele s Rastou Chválou. ale to je možná informace ve stylu "jedna paní povídala"
Avatar - Blue Sun
27. 12. 2016 11:23
Re: Ještě větší průser je Espace
Jo jo... zato problémové TSI se pro jistotu ani v takové akci neobjeví...
Radši svolávačku, než tutlání.
27. 12. 2016 21:29
Re: Ještě větší průser je Espace
Ja teda nevim, jeden nam stoji doma cca 3/4 roku v top verzi a nikdo ho nikam nesvolaval
Avatar - Emel
26. 12. 2016 11:15
195
Hezký auto, i v téhle kombinaci.

Větší kola by teoreticky mohla částečně kompenzovat menší šířku, při dnešních adhezních podmínkách je asi těžké to nějak hodnotit.
Rozbalit vlákno
16
26. 12. 2016 11:30
Re: 195
Hezký ano, ale pořád platí, že rodinné auto musí hlavně komfortně jezdit. Takže tady už od DNA pravděpodobně špatně (Sakra, dnes píšu jako Sakra).
Jen co přijde spojka atd...to bude zase nářez! ;-)
Avatar - Ozzman
26. 12. 2016 12:44
Re: 195
Mme prijde, že Francouzi se snaží přiblížit filozofii německých aut. Opouští od komfortu a hrajou na design. To se jim daří, a zajímavé je že tolik hanene interiéry Renaultu se v testu stávají chvalene. Scénické jde mimo mně, ale Meganu bych odpustil i ten menší prostor pro kolena :-)
Avatar - Emel
26. 12. 2016 12:55
Re: 195
Jako by to byli Němci, kdo hrají primárně na design... ne, designem byl Renault vždycky zajímavý a svůj. Možná je tam vidět větší unifikace portfolia.

Co se komfortu týče - možná to jsou přísná měřítka pana Fokta, ale jinak... utlumit dobře 20" kola s jednoduchou nápravou taky není úplně sranda, i přes slušnou výšku gumy.
26. 12. 2016 13:20
Re: 195
Tak co se týká Renaultu, tak design se mu na posledních modelech dost povedl. Nicméně na úkor praktičnosti. Scenic vypadá velmi dobře, ale nafocený interiér mě moc neláká.

Kůže na sedačkách se dost krabatí, vypadá to spíš jako potahy - dokonce je tam zip... Málo místa před zadními sedadly, včetně minimálního místa pro nárty - fot 21,22 + brutálně široké stolečky. Chybí 3 samostatné sedačky, což by se asi dalo se skřípěním zubů přežít, ikdyž často jezdíme v 5ti. Naopak by mi asi nevadil ten širší středový panel, na to jsem už zvyklý.

20 palcová kola s šířkou 195 budou asi nářez, těd mám 215/55 R16 na MPV a je to tak akorát na pohodlnou jízdu, ještě by šlo 215/50 R17 ;-)
Avatar - Ozzman
26. 12. 2016 14:15
Re: 195
Napsal jsem to špatně, hrají na konzervativnejsi avšak elegantní notu ( talisman a megane), a stejně tak i v interiéru. Renault dělá a vždy dělal elegantní auta :-) S tím podvozkem tady to bude trochu i vinou redaktora a velkých kol, jenže když se svezeš třeba v první Lagune, tak ten posun od komfortu je hodně znát :-)
Avatar - Emel
27. 12. 2016 09:53
Re: 195
Aha, to pak jo.

Renault jak kdy, většina aut se mi líbí, ale třeba minulá generace obecně nic moc a výrazné facelifty Scenicu nebo Clia (toho minulého) to moc nezlepšily.
Avatar - iudex
27. 12. 2016 13:48
Re: 195
Na Fokta by som to tentoraz nezvaľoval, pokiaľ si pamätám, jemu sa aj Civic type R zdal v norme, takže ak povie, že Scénic je tvrdý, tak to tak zrejme bude.
Ono dať na primárne rodinné auto vychádzajúce z nižšej strednej triedy 20" disky, to od začiatku zaváňalo katastrofou. A ani tá výška gumy nie je nijak extra veľká, profil 55% je daný hlavne malou šírkou, ale reálna výška je obdobná ako pri pneu 225/45 R17. A hlavne je tam veľká hmota, pri týchto rozmeroch disk s pneu dosť vážia a veľkú neodpruženú hmotu treba kompenzovať tvrdšími pružinami/tlmičmi, čo logicky zhoršuje komfort.
Avatar - 3_diamanty
26. 12. 2016 15:06
Re: 195
ved za mna napriklad uz taky P508 zdaleka neposobi tak "francuzsky" ako jeho predchodcovia 407 alebo 406.... takisto si zober C5-ku ... ktora je akoby tiez uz viac nemecka vizualne ako francuzska... ale u renaultu mi stale pride ze ich dizajn je este proste stale viac francuzsky ako nemecky co sa mi paci ... a to sa ceni.... aj novy megane ma v sebe stale este francuzsku eleganciu co bohuzial uz aj starsia C4 davno nema.... ale uznavam ze napriklad nova C3 uz aj na mna podobi viac francuzsky ako nemecky a tu je to je spravny krok citroena do buducna ...

novy scenic je pekny ale obavam ze ze taky ten boom MPV ktory zaznamenal prvy scenic ( ktory sa stal kedysi aj autom roka ) uz proste jeho novsi bracha nezopakuje.... kedze tento segment malych MPV aut v eu uz pomaly akoby zanika .. tak som sam zvedavy ako sa tento scenic v eu uchyti ( hlavne mimo domacej francie ) ... hlavne som zvedavy na tie 20tky v praxi co na to zakaznici... mne pridu uz fakt zbytocne velke .. nejak postradam zmysel takychto megakol ( navyse docela uzkych ) vzhladom na rychlostne limity a realne pouzitie takehoto maleho MPV auta ... zaroven je to ale aj dobry sposob ako zo zakaznika vytiahnut peniaze navyse .. dame nestandardne megakola a je to

priznavam ze takyto scenic by sa mi este ovela viac pacil na nejakych beznych 16tkach 205tkach teda sirsich a mensich pneu ale asi zbytocne riesit nieco s cim zakaznik nema sancu "pohnut"
Avatar - Emel
27. 12. 2016 10:01
Re: 195
To je jiná diskuse. Když už jsme tedy u Peugeotu, tak zrovna 406 nijak extravagantní auto nebylo, stejně jako 405... a stejně jako třeba starší klasické Renaulty (21, 25 - to byla hodně konzervativní auta).
Avatar - Verny_2013
26. 12. 2016 15:39
Re: 195
Někde jsem četl že ty 20" kola byla u Scéniku designová priorita přes kterou vlak nejede. Co se týká komfortu tak samotné pneumatiky 195/55 by neměly být až tak hrozné. Většina nižší střední jezdí na 195/65, nebo 205/55. Horší to je už tlumiči a celkovým sladěním podvozku, protože 20" kola budou možná o 70% těžší než obyčejné 15 či 16". Pokud už se do toho Renault pustil evidentně kvůli designu ( za ten dávám :yes: ) musel tento problém vyřešit a to se asi úplně nepovedlo. A to je průser obzvlášť u MPV kde by měl být komfort prioritou. Co se týká místa vzadu tak když si odmyslím ty stolky na zadní straně předních sedaček tak mi prostor připadá docela v pohodě. To auto se mi ale natolik líbí, že přes v testu zmíněná negativa dám při první příležitosti testovací jízdu.
26. 12. 2016 17:21
Re: 195
Tak určitě za osobní prozkoumání Scenic stojí a přesvědčit se sám, jestli za úvahu stojí nebo ne. Mě to čeká brzo, jelikož moje MPV už má 6 let a budu muset najít nástupce ;-)
27. 12. 2016 11:49
Re: 195
Počkaj na Grand. Čítal som teraz test krátkeho Scenica v Autotipe, kde ho porovnávali so Zafirou a Touranom. Samozrejme bol až tretí, ale autori testu nebrali v úvahu, že proti krátkemu Scenicu postavili autá veľkostne na úrovni Grandu, a tiež s väčšími motormi (dvojlitre voči 1,6), takže celý test mi vyznel prinajmenšom trochu účelovo...
27. 12. 2016 13:31
Re: 195
No ale musel by mít 1.6TCe, abych o něm uvažoval. Láká mě Zafira s 1.6T 200k za slušnou cenu kolem 650tis Kč, ale i Touran s 1.8TSi 180k, nicméně ten je o 150 tis Kč jinde... ;-)
27. 12. 2016 14:40
Re: 195
Touran som si pred pár rokmi na niekoľko desiatok kilometrov vyskúšal. Po diaľnic OK, v meste čistá tragédia - vytriasol nás jak motokára. To už radšej Sportsvan, prišiel mi výrazne pohodlnejší.
Avatar - Jaros71
28. 12. 2016 00:26
Re: 195
Touran má super řízení , podvozek s multilinkem jezdí velmi pohodlně , bez drncání a naklánění.. pokud máš kola 16' nebo 17'.. a to i v obsazení 5 lidmi a zavazadly.
To Grand Scénic ani Zafira už moc nezvládají.
Větší kola na MPV nepatří.
Renault se asi zbláznil...stejná kravina jako Tiguan na 20' !! 8-s
28. 12. 2016 03:26
Re: 195
Tak potom neviem s akým Touranom som jazdil, bol čokoľvek, ale pohodlný ani omylom.
26. 12. 2016 11:29
Waterloo
Buď měl autor testu smutného Ježíška a pomstil se za to Scénicu nebo je ten předlouhý seznam negativ pravdivý a pak je to pro Scénic docela nepříjemné Waterloo. Asi nejlepší bude si to vyzkoušet.
Rozbalit vlákno
34
26. 12. 2016 11:37
Re: Waterloo
U pana Fokta si nikdy nejsem jistý, některé jeho testy jsou "legendární", takže jako u všech ostatních aut...máš-li zájem, zkoušej ;-)
Avatar - Floyd
26. 12. 2016 13:09
Re: Waterloo
Souhlasím, v poslední době však výpadky nemá a patří ke světlým výjimkám. Na tomto webu rozhodně nejlepší :yes:
26. 12. 2016 13:41
Re: Waterloo
Cožeeeeeeeeee:? Flojďáku, TWL nefetuj >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Floyd
27. 12. 2016 00:49
Re: Waterloo
Žádnou lajnu nesjíždím. Ale schválně, který současný redaktor Auto.cz píše lepší, myšleno čtivější recenze? Bureš, Dusil, Machala, Mička (další tam myslím nejsou)? Za mě žádný.
Avatar - Emel
26. 12. 2016 11:39
Re: Waterloo
Já už to tady psal víckrát... pan Fokt se vždycky soustředí spíš na popis problémů než chválení, nedá se to úplně srovnat s optikou řekněme v testu Kodiaqa, je to prostě jiný styl psaní.
26. 12. 2016 11:55
Re: Waterloo
je to len jeden z mnoha zakomplexovanych neodbornych primitivov. :no: :no:
Avatar - _Karel_
26. 12. 2016 11:56
Re: Waterloo
Nicméně - to je u testu jenom dobře (najít možné slabiny), ne? Pokud to není jen hnidopišství.
Avatar - pumpkin
26. 12. 2016 12:09
Re: Waterloo
Reči ako, že Scénic je klon Capturu sú už dosť tendenčné, hlavne ak to nebýva vytknuté aj koncernu. Na ten komfort Scénicu som zvedavý, v zahraničných testoch s ním nemali problém, opakujú sa len mínusy ako slabá variabilita, absencia bočného vedenia sedadiel a ten obmedzený priestor na nohy vzadu.
Avatar - _Karel_
26. 12. 2016 12:26
Re: Waterloo
Vzhledem k tomu, že většinu koncernových testů nepíše Fokt, je to irelevantní.
Podstatné je, jestli to je pravda, nebo není. Za mě je Scénic odlišený dost. Nicméně kromě té neškodné poznámky autor vzhled pochválil, takže kde je problém?
Avatar - Floyd
26. 12. 2016 13:08
Re: Waterloo
Nechápu...To je snad dobře, nee? Nebo jste chtěli / čekali něco ve stylu Kodiaqu? :-O

OT: Všimli jste si, že za poslední minimálně tři měsíce všechny články o Škodovce psal Mička? Proč asi? Proto aby byly na jedno brďo? Nebo proto, že je z celé redakce nejohebnější (nikoli ve smyslu tělesném)?

Foktův styl je mi mnohem bližší, prostě se z testu víc dozvím, upozorní na negativa, což se dnes mezi rádoby novináři nenosí, protože to neumí, nebo nechtějí / nesmějí umět, píše uvolněně, svým stylem, žádná klišé... Za mě :yes: :yes: :yes:

Poznámka pro Ikarlos: To byla pochvala, kdybys to nepoznal. >:D
Avatar - Emel
26. 12. 2016 18:42
Re: Waterloo
Možná je to trošku opačný extrém... já nemám problém si odmyslet ani ty černé, ani ty růžové brýle, stačí vědět, že tam jsou. Jinak své preference mají všichni, od pana Fokta je třeba číst velmi obezřetně JDM testy... :-)
Avatar - rohYpnol
26. 12. 2016 13:33
Re: Waterloo
podle prvních dojmů jiných novinářů je to waterloo leda tak pro autora testu. Viz níž :-!
27. 12. 2016 22:22
Re: Waterloo
To co jsi dal níže jsou jen první jízdní dojmy z mezinárodní prezentace ve Francii a ty vyznívají pozitivně všude, i zde na auto.cz
[odkaz]
Ovšem první testy ve skutečně domácím prostředí třeba britských redaktorů se docela shodují s tímto testem, na rozbitých anglických B-roads popisují redaktoři stejná negativa jako pan Fokt a přidávají řadu dalších, gumový manuál, špatný výběr motorů (1.2 dobrá maximálně na popojíždění do města, pořádný benzín chybí, 1.5 stačí na prázdné auto, jakmile se naloží tak nestíhá, 1.6 má hrubý chod a turbodíru, proto nakonec doporučují jako jediný použitelný 1.5 i přes její slabost a 1.6 biturbo hodnotí jako sotva průměrně dynamický motor za nadprůměrnou cenu), složitá orientace v infotaimentu a další drobnosti jako třeba lícování a kvalitu některých plastů v interiéru, hluk od kol etc.
28. 12. 2016 12:35
Re: Waterloo
Trochu jsi zapomněl na spoustu jinejch testů, kde je to naopak. :-)
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 15:58
Re: Waterloo
A co z toho plyne? V lepším případě to, že komfort je sporný. Jen Rohypnol má jasno, že test je hnůj.
28. 12. 2016 16:32
Re: Waterloo
Ale ten test je opravdu hnůj.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 16:41
Re: Waterloo
Tak to jo. Jak sám říkáš, ani ty jsi nejel, jiné testy jsou navzájem rozporuplné, ale je to hnůj. Tak jo.
Být to místo Scénica nějaký VW, napsal bys totéž? Odpovím si sám....
28. 12. 2016 16:56
Re: Waterloo
Pokud by to byl test něčeho od VW Group, tak by redaktor šel na test trošku jinak. :-)
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 17:03
Re: Waterloo
Ehm, ehm, Fokt? Vážně?
28. 12. 2016 17:42
Re: Waterloo
Pokud by to nechtěl jít jinak, tak ten test nedostane. Testuje Fokt Škodovky?
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 18:25
Re: Waterloo
První větu nechápu.
Škodovky testuje většinou Mička. Být to test japonce, byl bych u Fokta obezřetný, ale nevím o tom, že by protěžoval koncern. Myslím, že ho naopak moc nemusí.
Je těžké uvěřit, že jel s autem a přišlo mu takové, jak ho popsal, zvlášť když podle gvicka není jediný?
28. 12. 2016 18:49
Re: Waterloo
Tak ještě jednou.
Pokud by NA to nechtěl jít jinak, tak ten test nedostane. Testuje Fokt Škodovky? Odpověděl jsi si sám. Škodovky testuje Mička.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 18:52
Re: Waterloo
ok, spiknutí proti Renaultu.
28. 12. 2016 18:58
Re: Waterloo
Proč spiknutí? To, že nějaký web tlačí nějakou stranu je snad normální. A pokud třeba dle testů tlačí tento web Škodovku, tak je to jejich věc. Moje věc je zase to, že jim to sem napíšu.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 19:09
Re: Waterloo
Jedna věc je tlačit škodovku (což samozřejmě nepopírám), a jiná věc je říct: nechám tě udělat test, ale musí dopadnout blbě. Nemám vůbec žádné iluze o Machalovi, ale tohle už je moc. Že přehlíží chyby u protěžovaných značek- ano. Ale že nutí redaktory vymýšlet si chyby u nekoncernových aut je k smíchu.

Proč to sem vůbec píšu, viz čerstvě Gvick2.
28. 12. 2016 19:22
Re: Waterloo
Ale o tom to je. Když jdeš dělat test, tak jsou 2 možné přístupy. Buď budeš hledat chyby a ty zveličovat (jako Fokt) nebo budeš hledat pozitiva a ta zveličovat (jako u Škodovky). Pokud takto budeš testovat jedno auto, tak vyznění těchto 2 testů bude diametrálně odlišné. A Gvick jen to Fokto vyzobávání negativ.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 19:36
Re: Waterloo
3. možný přístup nepadá do úvahy,že ?!
Boha........
28. 12. 2016 19:38
Re: Waterloo
Na to zeptej nějakého zdejšího redaktora.
Avatar - _Karel_
28. 12. 2016 20:16
Re: Waterloo
Kapituluji pod tíhou tvých promyšlených argumentů, které bez pochybností prokázaly, že test je tendenční, uplacený, a auto je úplně jiné, než popsané v testu.
Avatar - Floyd
29. 12. 2016 00:11
Re: Waterloo
Škodovky testuje Mička, protože kdyby na ně vypustili Fokta, tak by je pořádně rozcupoval a mecenáši v Boleslavi by zastavili penězovod >:D
28. 12. 2016 18:59
Re: Waterloo
Kde třeba je to naopak?
[odkaz]
Rear seating not as flexible
Complex touchscreen multimedia slow to react
Excessive door mirror wind noise
Lumpy low-speed ride quality
[odkaz]
Unsettled ride
Staid interior
Rivals are roomier
[odkaz]
Not much rear room
Could be more comfortable
Baffling infotainment menus
[odkaz]
Fidgety ride
Not the most spacious MPV
Wind noise noticeable
[odkaz]
So-so to drive
Engines a bit ordinary
Styling will be too much for some
[odkaz]
20-inch wheels impact ride quality
Tyres are an unusual size
Fokt
Tvrdý podvozek
Jízdní vlastnosti
Místo pro kolena na zadních sedadlech
Ovládání voliče automatu
26. 12. 2016 17:37
Re: Waterloo
Ja bych to se scenicem tak černě neviděl.
Není to německá nuda, tak se to pochválit nemůže :-)

Mam rád francouzskou originalitu, design a komfort a ne hledáni rozdílů zda je to rapid nebo octavia.
26. 12. 2016 12:24
Scénic 1.6 dCi
Auto šikovné...na živo jsem zatím nezahlédl...parametry dobré...i ten motor se zdá být dostatečný...za dědky :yes:
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Floyd
26. 12. 2016 12:57
Re: Scénic 1.6 dCi
A co na to babka? >:D >:D >:D
26. 12. 2016 16:04
Re: Scénic 1.6 dCi
....babka peče další vánočku..... >:D
Avatar - Floyd
27. 12. 2016 00:38
Re: Scénic 1.6 dCi
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - speedfred
27. 12. 2016 09:50
Re: Scénic 1.6 dCi
s tebou musí byť v živote prča :yes:
27. 12. 2016 10:04
Re: Scénic 1.6 dCi
....šak aj je..... >:D
Avatar - Emel
26. 12. 2016 18:43
Re: Scénic 1.6 dCi
Najednou je ti naftová 1.6 dobrá? A co teprve benzínový top 1.2TCe...
Avatar - woody-alien
26. 12. 2016 19:30
Re: Scénic 1.6 dCi
Na (Grand) Scénica jsem celkem zvědavej, něco podobného bych asi pro rodinu v dohledné době vzal. Kombíkářské motto (Na všechno stačí kombík a cokoliv jiného má minimálně jednu špatnou vlastnost - není to kombík) na mojí famílii prostě nezabírá.

V případě Renaultu ale vidím pár problémů hned na začátku - a určitě to není cena pneumatik. Jednak jsem zvědavej, jak DOOPRAVDY zvládli komfort podvozku. Docela se toho obávám a v tomhle nemůžu věřit žádnému testérovi - nutno vyzkoušet na vlastní kůži a nikoliv jen při předváděčce kolem dealerství.

No a druhá věc, ty jejich motory. U dieselů ještě prosím, jakž takž, ale samozřejmostí mělo být nasazení 1.6 TCe u benzínů.
26. 12. 2016 20:08
Re: scenic
Přijde mi že ty nový Renaulty vypadají jak z cirkusu. Jediný Espace bych si koupil. Ten se opravdu povedl :yes:
Avatar - woody-alien
26. 12. 2016 20:20
Re: scenic
Na tom se neshodneme, mně se vzhledové směřování nových Renaultů líbí.
26. 12. 2016 20:51
Re: scenic
No a pokud bude v nabídce 1.6 TCe, tak by se o Grandu uvažovat dalo ;-)
26. 12. 2016 20:17
Re: scenic
No nevím, u takových vozů jako Scénic bych dal přednost naftě s tím 380Nm krouťákem... :-!
27. 12. 2016 11:58
Re: scenic
Ale no tak. 380 Nm je maximálna hodnota na výstupe z motora, prežeň to cez prevody a zistíš, že na kolesá už pôjdu trochu iné čísla - kupodivu porovnateľné z číslami z benzínu, aj keď tie sú na papieri menšie... Diesel je odlišný charakteristikou, ako sa tu hovorí "táhne vocpoda", ale s nástupom turba aj u benzínov sa tento rozdiel postupne stiera... Atmosférickú 1,6 u predchádzajúcich modelov by som nechcel, ale u novej oturbenej by som si už tak istý nebol...
27. 12. 2016 13:26
Re: scenic
Ano, máš pravdu. Rozdíl se pomocí turba na benzinu pomalu stírá, ale pořád tam ten rozdíl díky vyšší kompresnímu poměru u dieselu je. Potom je třeba přihlédnout také na spotřebu. Takže, když se všechno sečte a porovná, diesel z toho pořád vychází lépe.
27. 12. 2016 14:46
Re: scenic
Áno, s tým súhlasím, to sa poprieť nedá. Neviem, ako na tom budú benzínové turbomotory s rozvodmi, u diesla je investícia do výmeny pomerne značná a ekonomickú bilanciu naftového motora zhoršuje, spolu s vyššou nákupnou cenou.
Avatar - _Karel_
27. 12. 2016 14:48
Re: scenic
Čím se zásadněji liší rozvody benzínu a nafty?
27. 12. 2016 15:10
Re: scenic
Tak to Ti nepoviem. Predsa len benzín a nafta odlišné sú a ako sa to u benzínu podpisuje na rozvodoch neviem. U nafty sa pri 120-140 tis. kilometroch menia, či u benzínu prv alebo neskôr a za akú cenu, tak fakt neviem. Skúsenosť mám len s dieslami, s benzínovým turbom som dlhodobo ešte nejazdil.
Avatar - _Karel_
27. 12. 2016 15:15
Re: scenic
Podle mě jsou rozdíly v rozvodech větší mezi jednotlivými auty než mezi nafta/benzín.
27. 12. 2016 15:17
Re: scenic
To je možné, ale ako som napísal - neviem. Dúfam, že sa nájde niekto, kto mi to dostatočne vysvetlí, na tejto mape mám proste biele miesto.
Avatar - miromen
27. 12. 2016 18:48
Re: scenic
Třeba fordi turbo ecoboosty maji vyměnu předepsanou po 240tkm nebo tušim 10 letech. Zaleži co nastane dřiv.
28. 12. 2016 03:27
Re: scenic
Tak 240 tis je podstatne viac ako napr, 150 tis. u diesla...
27. 12. 2016 15:06
Re: scenic
Dobre rozumiem, že ekonomickú bilanciu naftového motora zhoršuje výmena rozvodov? Skús to bližšie rozviesť. Na benzínových motoroch rozvody nemáš,alebo ich neriešiš?
27. 12. 2016 15:15
Re: scenic
Myslel som to tak, že u atmosférického benzínu som ich príliš neriešil, určite nie po 120 ti. km ako u diesla. Kedy a za čo sa riešia u benzínového turba, s tým skúsenosť nemám.
27. 12. 2016 16:09
Re: scenic
Ale řeší se i u atm. benzínu. Např. 1,6 VW cca 120 tis. pokud se pamatuji.
27. 12. 2016 16:40
Re: scenic
Všude kde je rozvodový řemen. Ten má vždy omezenou životnost.
Avatar - iudex
27. 12. 2016 14:07
Re: scenic
Ale kombíkarské motto má niečo do seba a možno budeš negatívne prekvapený, že MPV nižšej strednej nemôže konkurovať kombíku strednej triedy. Vnímam to tak, že na Teba skrátka platí tá hlavná (a z testu sa javí, že jediná) devíza Scénicu - vydarený dizajn.
27. 12. 2016 14:50
Re: scenic
Prečo by MPV malo konkurovať kombíku o triedu vyššie? Keby šlo len o objem kufra, tak povedzme že hej, ale má iné proporcie. O technike už netreba hovoriť, stredná trieda je proste inde. Popravde ani nepoznám nikoho, kto by zvažoval medzi kompaktým MPV a stredným kombi. Ak už, tak medzi kombíkom a MPV v rámci triedy.
27. 12. 2016 18:30
Re: scenic
Možná proto, že woody má, nebo alespoň měl, kombík střední třídy. A pak MPV (obzvláště ty nafouklé verze) by snad mělo být prostornější než kombi stejné třídy. Takže se může nabízet jít o třídu níž. O MPV však nevím skoro nic.
27. 12. 2016 18:45
Re: scenic
Zase ja by som o triedu nižšie nešiel, iba ak by som musel. Rozdiel tried nie je iba vo veľkosti a to je dosť podstatné.
Avatar - woody-alien
28. 12. 2016 18:49
Re: scenic
Pak to vnímáš špatně. ;-) Vydařený design pro mě neznamená nic, pokud by se potvrdily hlavní výtky z tohoto testu. Tzv. trpět pro krásu jsem ochoten, ale v autě jiného druhu. Na tom kombíkářském mottu sice něco je, to nepopírám, jen tvrdím, že moje rodina ho neakceptuje. Ostatně jeden kombík střední třídy už u nás pohořel a abych v něm jezdil sám, tak na to mi stačí i kompaktní 3.dv. hatch. :-) Že ty, Pepa, Franta a kdokoliv jiný to (rodinu) zvládáte v kombíkách, pro mě bohužel není argument. No a z tohoto úhlu pohledu (a při skutečností, že se nebude jednat o jediné auto v rodině) pak prostě nesouhlasím s tím, že by coby rodinný přepravník nemohlo některé z kompaktních MPV konkurovat tomu D-éčkovému kombíku.
26. 12. 2016 20:13
Re: scenic
Horses for courses......... ;-)
Avatar - Ada je zase tady
26. 12. 2016 12:32
Hnus
Ale co také jiného od rendlíku čekat, že... koupí si to zase jen duševně zaostalí... :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - grifith
26. 12. 2016 16:42
Re: Hnus
Myslíš, že tvé příspěvky odpovídají duševně vyspělému jedinci?
27. 12. 2016 07:59