Sleepere, Sleepere, opravdu se vám líbí Fabia sedan? Tímto tvrzením se totiž posouváte mezi majitele šedých zákalů, brýlí zvících dna láhví od kvalitního vína, pijáky čistících prostředků obohacených o metanol či reinkarnace našeho vojevůdce po bitvě u Rábí. Ale jak řekl jeden kolega - hele, ono je to zepředu docela dobrý.
:yes: Beru, že je to subjektivní, ale zajímalo by mě, kdo ten seznam sestavoval. Avantime považuji stran designu za úžasné auto- vzhledem k době vzniku. Za ošklivky jsem nikdy nepovažoval ani TT, Saab, Civic 8g..
No, já s tím mám naopak problém docela velký. Nevím, jak se sem dostala Lancia Delta, tohle auto nebyla nikdy ošklivka a vypadá stále dobře. Kdysi jí vlastnil můj švagr, nebylo to auto pro každého, v podstatě tam pořád něco nefungovalo, ale vypadalo vždycky výborně.
Rovněž tak Saab 900, ani u tohoto auto jsem žádné problémy s designem nezaznamenal.
Problémem Hondy také nebyl odvážný vzhled, ale spíše lowcostové řešení zadní nápravy a vůbec odladění podvozku a řízení.
O Fabii nemá smysl psát, to auto se neprodávalo kvůli designu, ale díky solidnosti, obstojné odolnosti a velké nabídce motorů. Designově je to prostě houska se salámem.
Roomster byl designová katastrofa a tomu odpovídaly i jeho prodeje - suverénně nejmenší ze všech modelu Škody Auto, vzniklých po spojení s VW. :'-(:no:
je za mna dodnes najkrajsia a najtypickejsia fabia ... ;-) ... a aj ten jej kombik bol na tu dobu az neskutocne vizualne vyvazeny a podareny ... ale je to len moj pohlad...
naopak ibiza z r 2001 mi prisla najprv pekna.... ale dnes sa mi svojimi nafuknutymi oblinami a vajcoidnymi prednymi svetlami vobec nepaci ... hodne zostarla... tu generacne zhodna prva fabia za mna vyzera dodnes lepsie
Delta v pohode, a TT je vyslovene zaujimave techno - obe som v tych casoch mal ( EVO a TT quattro) a nikdy ma ani nenapadlo, ze by tam mohol byt nejaky problem??
Saab je tiez dost podivne auto pre podivnych ludi - a ostatne velmi nepoznam, nesledujem. :-!
a ten Renault je tiez zaujimavy - nie len Avantime, ale aj Megan s tou ritkou bola odvaha
...sú tri autá, pri ktorých si vôbec neuvedomujem, aké sú už staré, Ich dizajn je jednoducho perfektný, no každé z nich som vnímal rozlične. Avantime bol a bude nadčasový vždy, bol stavaný ako prémiová záležitosť. Iný prípad je pre mňa masovka Fabia, ktorá si prešla aj peklom v podobe verzie Junior. Dizajn tohto auta som docenil, až keď sa začalo vytrácať z našich ciest. Ani o generáciu mladšia Fabia nikdy nezažije také dôstojné starnutie. Audi TT je zas rýdzou oslavou purizmu. Ten dizajn vznikol pred 22. rokmi a nebol ničomu podobný. Ani ďalšie dve generácie ho nedokázali posunúť ďalej a iba ťažia z pôvodnej idey.
Vůbec nechápu, proč autor článku do tohoto výčtu zařadil Lancii Deltu I (m.j. Car of the Year). Jinak všechny ostatní uvedené modely vypadají pořád stejně nehezky, jako v době svého představení. Fabia I je oprávněně oceňovaná pro svoji robustnost a poctivou stavbu (hl. její první ročníky, než jí škodovka začala "nenápadně" očesávat), ovšem design předního nárazníku a hlavně přístrojové desky je pořád hodně nepovedený! Také nabídka vnitřního prostoru byla ve srovnání s Felicií jako u o třídu menšího auta. O příšerně disproporční II. generaci snad ani nemá cenu mluvit, teprve až III., současná generace je trefa do černého! :-):yes::yes::yes:
Dříve jsem design Fabie I taky nemohl moc skousnout právě díky těm předním blatníkům, nicméně pak, jak jsem ji uviděl v černé barvě vypadala naprosto skvěle. Naopak Fabia II je hnusná v jakékoliv barvě a z jakéhokoliv úhlu a měla by tady v tom přehledu nahradit Fabii I. Jinak Impreza II ve verzi SW je naprostý hnus a to mám Subaru rád a model Legacy IV i vlastním. Nicméně Impreza III už je o něčem jiném a dokázal bych si ji představit, jako další auto v rodině, kdyby si s motorem 2.0 stále nedržela poměrně vysokou cenu. Třeba Honda Civic 8G je naprosto úžasná jak zvenku, tak zevnitř i dneska, akorát mě odradilo její přeposilované a extrémně citlivé řízení. Její novější generace jsou pak ve vzhledu spíše krok zpět, tj. až moc klínovitá příď a hrbatý zadek a ve verzi kombi je to pak doslova ošklivka.
"Prestižní" cenu Red Dot za design dostalo už skoro všechno. Mám pocit, že i Roomster.
Kdyby Red Dot jmenoval režisérem roku Trošku, vůbec bych se nedivil.
Civic dobrý, argument špatný.
To, že Swift a Fabia přišly ve stejnou dobu se stejným řešením spodního kraje okna v zadních dveřích ještě neznamená, že jde o kopírování. To je poněkud slaboduché vyjádření, protože data uvedení obou vozů na trh jakékoliv "kopírování" stylistických prvků prostě neumožnilo....
Já se Sleeperem souhlasím. První Fabia byla jednoduše designově povedená. K v článku uvedenému ještě dodám, že verze kombi byla ve své době naprosto jedinečná jak existencí ve třídě, tak esteticky. Výjimečné dílo odvedli designéři u všech tří verzí.
Zbytek hitparády bez výjimky postrádá sebemenší oprávnění ke zkoumání, zda léty nezkrásněl. Ne, nezkrásněl. Přitom Citroën je alespoň velmi zajímavým vozem technicky a koneckonců i esteticky. Snad jen Lancia byla zde do seznamu přidána jaksi formálně, Delta samotná rozhodně patřila mezi to nejstřízlivější, co kdy Lancia od sedmdesátých let do současnosti nabízela.
Avantime může mezi ošklivá auta zařadit jen člověk bez špetky fantazie nebo s touhou zavděčit se místním rejpalům. Přál bych každému zažít to, co jsem s Avantimem zažil já. Nic úžasnějšího zatím nikdo nevyrobil.
Čo? Akože nie? Spomínaný Swift prišiel o tri roky skôr ako Fabia. Inšpirácia v tom čiernom A-stĺpiku pri Škode vychádza z konceptu Roomster, čo len potvrdzuje, že Fabia II akosi narýchlo a nepriniesla po dizajnovej stránke nič extra zaujímavé.
Takže je evidentně lepší, na Fabii 1 se nedá koukat v žádný verzi :-)
Mně se třeba dvojka líbila hned od začátku hodně. Je to evidentní nezkrývaná kopie krásnýho Swifta od Suzuki.
Tisíc lidí, tisíc chutí.
Fabie tam teda podle mě vůbec nepatří, je to typický sterilní VW design (pravda začínající) a byla hnusná tehdy a je stále stejně hnusná i dnes. To nám to kravské lejno za ty léta zkrásnělo, viďte?
Re: Je jen dobře, že se občas objeví auto, které se odlišuje
asi pred dvoma tyzdnami som videl daihatsu materia .. o ktorom som doteraz v zivote snad este ani nepocul .... v reale neskutocne zvlastne auto ... to sa nepodoba snad nicomu europskemu .... aj nissan cube dalsia lahodka.. ten som tiez uz videl a nie viac ako 2-3 krat v zivote.... tiez neskutocne cudo ..... ale zatial najviac si cenim stretnutie v premavke s vozmi ako plymouth prowler a mercedes mclaren SLR ... ci povedzme este RR wraith ...
este pamatam ze aj britsky roadster rover MG-F som parkrat videl co ma motor v strede ako porsche boxter... ale ten nepovazujem az za tak neskutocny... lebo kedysi v 90tych rokoch sa u nas tusim aj bezne predaval ... kazdopadne tieto starsie vozy dnes uz z ciest rychlo miznu ... a tak zacina byt taketo stretnutie tiez z roka na rok coraz vzacnejsie
z casu na cas sa clovek potesi ked zbada v premavke nejake "netypicke auto" ... ale mne pride ze ich je stale coraz menej navzdory tomu ze aut je v premavke stale viac a viac ... akoby automobilky podlahli uz nejakemu stereotypu .. vsade je to same SUV cross alebo kombik ale nic specialne ... nejake to stylove kabrio alebo nejake kupatko aby uz clovek lupou hladal... kde nic tu nic
Je jen dobře, že se občas objeví auto, které se odlišuje
od hlavního proudu. Sice jeho prodejní čísla nebudou vysoká, ale obohatí trh i silnici.
Ami 8, Avantime, Honda jsou příkladem schopnosti vybočit z řady. Jak se sem dostala Fabia, je ale záhadou. Spotřební auto se spotřebním designem.
Fabia II by se tu určitě neměla objevit, protože to auto ničím nezkrásnělo a jediné jeho vylepšení přišlo tím, že zmizelo a nastoupila místo něj 3. generace.
Fabia I se mi moc nelíbila v době vzniku a už vůbec se mi nelíbí dnes, takže ani ji bych sem nezahrnul, ale jasně, nějaký model Škody tu být musel...
Zbytočne robíš z Roomesteru a Fabie rovnaké auto, aj tak ti to nevychádza. Štúdia Suzuki Concept S bola predstavená na autosalóne v Paríži 2002 a štúdia Roomsteru o rok neskôr na autosalóne vo Frankfurte. Tak neviem kto je tu vedľa. ;-) A keby si čítal viac s porozumením, dôjde ti, že obhajujem Škodu. Netvrdím, že by bola Fabia II kópiou Swiftu, ale že tá maska po A-stĺpiky z Roomsteru nebola primárne určená pre Fabiu.
problem fabie II je vizualna disproporcnost vyska-sirka.... ale fabia I s tymto problem nemala .... mala dokonaly pomer vyska sirka dlzka..... a minule som videl tak 20-30m predomnou uz novu fabiu III a som sa tak zapozeral a prisla mi zozadu ako taka typicka hruska... rozchod kolies bol vzhladom k bokom auta proste uzky doslova kolesa boli stratene kdesi vnutri kasne ... spominane boky naopak neskutocne siroke do stran nafuknute akoby to auto bolo natlakovane niecim zvnutra .... a kabina hore zase akasi mala .... pritom uz prva fabia I takyto vizualny problem nemala ked sa zozadu na nu pozries .. bola z kazdej strany pekne vyvazena aj rozchod kol aj celkova sirka auta voci rozchodu kol bola super.... takze podla mna vyzera zo vsetkych fabii jasne najvyvazenejsie a najkrajsie a takuto tvarovo vyvazenu malu skodovku uz asi tak skoro neuvidime... fabia II inak tiez mohla byt pekna len skoda ze nebola aspon o 3 centi sirsia a nejaky ten centi dva nizsia.... lebo inak rozchod kol mala nakoniec tusim aj vacsi ako sirsia fabia I tu problem nebol.. kolesa neboli v kasni zozadu utopene ako v nafuknutej fabii III .... len to prekaucovali tou sirkou kasne .. auto proste malo byt kusok sirsie... ciastocne to vo fabii II riesila verzia monte carlo ktora bola mozno aj nejaky centi nizsia a so zvyrazenenymi bokmi blatnikov co jej opticky hodne pomohlo ale na fabiu I to nema.. ta bola genialna .. dodnes je z pohladu skody proprocne neprekonana a idealna ( ani fabia II ani fabia III na nu nemaju )
Od začátku jsem tvrdil že první generace vypadá jak divně nakopnutej buldog nebo špatně opracovanej balvan. Naštěstí to Hurvajzem (Fábka 2) alespoň kapku napravili. Vlastně se divim, proč vůbec po hezký Felicii (kor po faceliftu) takovou obludnost (navíc uvnitř menší) začali vyrábět.