Je třeba to ale číst celý: za "specifických rychlostí a jízdních podmínek" dokáže údajně nový Roadster verze 3.0 urazit vzdálenost přes 400 mil, v přepočtu přes 643 km.
Když pojedu rychlostí do 70km/hod, při teplotě cca 23 stupňů a budu mít vítr v zádech, tak se svým Fiatem Punto ujedu 2000km.
Má 50 litrů nádrž a na spotřebu 2,5 litru se, při specifických rychlostech a jízdních podmínkách, dostat dokážu.
Jak to ale chtějí udělat, aby s kapacitou 74kWh ujeli 643 km, to mi jasné není. Aby to moc nežralo, musí jet pomalu... řekněme do těch 70, to bude asi stejný. Čistě teoreticky by tak mohli ty kilometry "stihnout" už za 10 hodin - za předpokladu, že se řidič nebude potřebovat ani vyčůrat, že pojede po úplně prázdné silnici... nebude svítit světlama, tém méně topit topením nebo dokonce chladit klimatizací - prostě nesmí mít vůbec puštěnej ventilátor! Ani autoradio... no, a pak mu teda bude vycházet 7 kW na hodinu... jen tak pro srovnání - Babetta mívala 1,75 kW...
velke najezdy EV se davaji kuprikladu v mestskem cyklu, tedy ze se s autem jezdi po mestskych okruzich, rekord za bezne jizdy ma takto hned nekolik EV, a absolutni rekordy najezdu se pak davaji hypermilingem, tam kuprikladu Tesla S P85D pokorila prozatim vzdalenost 728 kilometru (452 mil) a s finalni spotrebou na tuto vzdalenost 77.5kWh, Ioniq svuj dodsavadni rekord drzi naopak v mestskem cyklu kde ujel 351 kilometru na nabiti, takze rekordy se davaji bud tam kde by fosilni auto totalne pohorelo, nebo naopak v prostredi kde by mohlo spotrebou excelovat