Taky mě to nepřekvapuje. Je totiž fakt, že většina lidí jsou ignoranti, co snad doma topí komunální odpad - stačí projet teď v zimě jakoukoliv vesnicí - bez vnitřní ventilace nelze. Ze smradu, který svým dieselovým smradlákem nechávají za sebou pak mají zřejmě i infantilní radost. Nakonec ještě prohlásí, že si s nějakým Bruselem mohou vytřít *rdel, protože hlavní je, kolik co stojí a oni prostě šetří....
To mě vůbec nepřekvapuje, protože se tím trápí jenom úředníci, novináři a topten. Ostatní by to možná zajímalo v případě, že by papír a realita odpovídala u ostatních automobilek, ale jelikož neodpovídá u ničeho tak proč to řešit zrovna u VW?
VW je dojná kráva Němců, odbory, Dolní Sasko. Kdyby dostali další megapokutu od EU, tak by je to položit mohlo, protože v Reichu by těžko snižovali stavy nebo mzdy.
Spíš je zajímavé, že i když se ví, že reálně nesedí emise nikomu, tak na to VW nijak nepoukazuje. Naopak si nechají líbit výhružky od nicky jako je Jourová. To je dost zvláštní, možná to chtějí použít časem na někoho jiného. Třeba Fiat by tohle nepřežil, jiní jsou otázkou. Němci byli vždycky ku...
tedy vlastně i pro nás, co ve VW rádi jezdíme:-). Není ani tak důležité, kdo je zrovna globální jedničkou, jako spíše to, že VW i přes Dieselgate prodeje rostou, prostě jde dál. Perspektivní firma (o jejíž výrobky je zájem) velikosti VW ustojí téměř jakoukoli pokutu - volných peněz leží v bankách mraky - ale bez dostatečně výrazné podpory ze strany spotřebitelů to nejde...
to vis, kazdej rok, co se doziju ve zdravi dobrej.
a snad nedopadnu jako ty tisice predcasne zemřelých každý rok v eu:
"Podle ICCT (která mimochodem stojí za rozpoutáním aféry Dieselgate) můžou emise NOx každý rok za tisíce předčasných úmrtí na území Evropské unie. Velkou část vypouštějí právě osobní automobily, jejichž diesely produkují v reálném provozu až šestkrát víc oxidů dusíku.."
a co me osobne prekvapilo, tak analyza, "podle níž diesely v osobních autech vypouštějí mnohonásobně víc emisí oxidu dusíku než nákladní automobily či autobusy"
zaver je soucasne titulkem clanku:
"Konec dieselů v osobních autech se blíží: vypouštějí víc emisí než nákladní auta"
Ty ignorant, drtivá väčšina ľudí si kupuje auto a popritom predpokladá, že spĺňa technické predpisy, vrátane emisných noriem. Snáď neočakávaš, že každý kupujúci je technicky zdatný a má naštudované rozdiely v emisných normách pre dízel a benzín, že? Tie slinty o vytešovaní sa zo smradu vlastného auta si strč do svojho výfuku, toto platí pre pár jedincov s vytlčenými dépéfkami, katalyzátormi, zaslepenými egr a podobne. Keď riešime emisie, tak sa pozrime koľko humusu spôsobuje práve pálenie všetkého možného a hlavne lacného a potom vytiahnime nejaký súčasný dízel, ktorý nebol dodatočne upravený ako som písal vyššie a možno zistíme, že našim najväčším problémom možno nie je ten dízel.....
Přiznam se že mně emise u mých aut nikdy nezajímaly. A nikoho v mym okolí. A je jedno jestli jde o nafťáka, benzíňáka nebo plyňáka. Člověka zajímá spotřeba a né nějaký nesmysly. Kvůli pseudosnižování emisí už několikrát stoupla spotřeba kdysi dobrých motorů. Asi nikdo nespočítal co by to udělalo se světem kdyby spotřeba mohla globálně skutečně klesnout, vykašlat se na "emise" a o kolik míň by se těžilo a převáželo paliva po světě. Hlavně že vliv "emisí" z výfuků spočítat uměji....