Profi
Pěkná galerie, ale některé dakarské kamazy tam chybí. Namátkou třeba z roku 96 v oranžové barvě (assistence Citroenu), z let 2011-2013 světle modrý v barvách Astana (startoval s ním Artur Ardavichus), z loňské SlikWay rally čínské posádky a kamaz z letošní AER s pohonem na CNG..
Cim to je, ze Tatra sa nechyta na Kamazy?
No asi tím, že fabrika Tatra už nemá oficiální tovární team.
Tatra poznala bratra.Když už ji převálcovala i Liazka,měli by se tatrováci chytnout pořádně za nos a po zbytek roku brečet v rohu.
Liaz skončil až za Tatrou, jediný kdo Tatru mimo favorizované Kamazy a Iveca proazil byl MAZ, což poněkud ostuda je, pro Tatru.
Asi narážel na to že nejlepší český jezdec s nejlepší Tatrou skončil ve výsledku až za mladíkem Macíkem co jeho s notně obstarožnější technikou.
Pokud vím, tak Macík skončil na 10 .místě a Loprais na 7. Nebo ne? A že by měl Macík starou techniku? Letos jel na úplně novém kamionu - asi Vás zmátla ta kabina 😄.
Ano Macík 10. a Kolomý nakonec až 15. A techniku obstarožní má - liazácká konstrukce podvozku (byť samozřejmě notně upraveného pro závody) je opravdu o dost jinde než tatrovácký phoenix. S kabinou to nemá co dělat 😉
Aha, nepochopil jsem, že jako nejlepší jezdec byl myšlen Kolomajz...
A Aleš i Kolomajz měli letos rovnocenou techniku (ano Kolomajzovo auto je o rok novější, ale je otázka jestli to nebylo spíše na škodu). A Macíkovo auto nemá s podvozkem Liazu nic společného, celé auto, včetně rámu je stavba Macíka staršího (hodně se inspiroval Kamazem) , nápravy jsou nakupované... To auto je plně technicky srovnatelné například s Dakarským Ivecem nebo Manem
A Aleš i Kolomajz měli letos rovnocenou techniku (ano Kolomajzovo auto je o rok novější, ale je otázka jestli to nebylo spíše na škodu). A Macíkovo auto nemá s podvozkem Liazu nic společného, celé auto, včetně rámu je stavba Macíka staršího (hodně se inspiroval Kamazem) , nápravy jsou nakupované... To auto je plně technicky srovnatelné například s Dakarským Ivecem nebo Manem
Ale jistě že má, aby to mělo homologaci musí to vždy vycházet z nějakého seriového typu, už někdy před 10ti lety si to chtěl starý Macík vylepšit tedomáckou kabinou a dostal stopku, Loprais s princeznama a královnama na to taky narážel pořád, základ zkrátka musí být serie...
Ale jinak ano, je to samozřejmě skládačka ze závodních komponentů, tak jako každý kamion ve startovním poli.
Ale jinak ano, je to samozřejmě skládačka ze závodních komponentů, tak jako každý kamion ve startovním poli.
Máš FB? Jestli jo ,tak napiš Macíkovi, že má starou liazku se starým podvozkem 😄
A uvidíš co ti odpoví.
A uvidíš co ti odpoví.
Tak ten Liaz má akorát nápis Liaz a možná tak kličky v kabině z Liazu a jinak je to čistokrevný speciál (a velice dobrý speciál).
To je sice pravda ale to platí obecně o všech kamionech v poli, Tatra má taky seriový akorát ten znak na kapotě...
Tatra má z velké části sériový celý podvozek (kombinace řady Phoenix a řady 815-7) včetně brzd, sériovou převodovku, kabinu shodno us řadou Phoenix.....
Rám a kabinu musí mít seriovou všichni, zbytek je všechno jiný nebo upravený.
Jednoduchá odpověď: Peníze
Tým Kamazu je profesionální tým, kdy posádky jso uv podstatě zaměstnanci jejichž náplmí je závodit nebo se na závody připravit. A to již přes deset let. Proti tomu české týmy jsou soukromníci (v případě Buggyry s podporou továrny), kdy si na závodění musí shánět peníze samy. Jezdci se přes rok živý něčím jiným a závodění se moc nevěnují.
A když se to sečte, tak je Kamaz tam kde je.
Tým Kamazu je profesionální tým, kdy posádky jso uv podstatě zaměstnanci jejichž náplmí je závodit nebo se na závody připravit. A to již přes deset let. Proti tomu české týmy jsou soukromníci (v případě Buggyry s podporou továrny), kdy si na závodění musí shánět peníze samy. Jezdci se přes rok živý něčím jiným a závodění se moc nevěnují.
A když se to sečte, tak je Kamaz tam kde je.
pokud Tatra není schopna postavit konkurenceschopný tým a auto,měla by zvážit účast na dalším Dakaru.Jako "úspěch" považovat udržení se s amputovanýma ušima v první desítce je pro bývalý vrcholový tým opravdu málo..
Sežeňte pro Buggyru nebo pro nový tovární tým cca 100 milionů na rok a za pár let bude jezdit tatra na špičce.
A umístnění v první desítce na dakaru je úspěch. Co například tým Mammoet který skončil na 20 a 35 místě a měl ambice na vítězství?
Navíc Tatra žádný tým nemá. Zřejmě myslíte Buggyru a to skutečně vrcholový tým zatím není. Jediný vrcholový tým je Kamaz a možná pak s přivřenýma očima DeRooy.
A umístnění v první desítce na dakaru je úspěch. Co například tým Mammoet který skončil na 20 a 35 místě a měl ambice na vítězství?
Navíc Tatra žádný tým nemá. Zřejmě myslíte Buggyru a to skutečně vrcholový tým zatím není. Jediný vrcholový tým je Kamaz a možná pak s přivřenýma očima DeRooy.
Viazovich byl 13tý, z 12 etap 7x v TOP 10 a jednou i na bedně. Třetí MAZ dojel 21. Slušné výsledky.