že první Kamaz vyvinul ZIL a předali jim to k výrobě. A kde je dnes Kamaz a kde ZIL.....
Bubáq
2
Domnívám se, že rozdíly mezi Kamazem a ZILem se nijak zvlášť nevyvinuly. ZIL v posledním 10-letí omladil výrazně svojí nabídku a nadále se soustředí na auta s vysokou průchodností terénem. Kamazy jsou levnější a hlavně na silnici orientované trucky. Obě značky skoro umřely v devadesátých letech, pak získaly nové naftové motory JAMzy a celkem přežívají. Problémem trhu v Rusku je neuvěřitelný podíl starých krámů - na jednoho nového Kamaze připadá 12 starých a u ZTilu je ten podíl ještě horší (1/16).
Arese
0
No, emise náklaďáků v Rusku evidentně příliš neřeší... 😢
augustin
1
S tymi emisiami sa v Rusku bohuzial naozaj nikto nezaobera. Tie nakladne auta a autobusy, to je niekedy nieco strasne. Inac zaujimave, ze niekolko stoviek Kamazov boli nedavno DAROVANE Kube... zaujimalo by ma to, kto to vsetko zaplatil. [odkaz]
Anonym
0
Nové nákladáky už v Rusku musí plnit tuším EURO III a i domácí firmy už maj v nabídce motory EURO 4. To že se neobměnují staré krumply je dáno ekonomickou sitaucí na západě Ruska a na východě tím, že ty staré verky projedou a vydrží víc jak ty nové na těch sibiřských necestách.
peterle
0
To nebol dar, ale investícia. Možno do budúcich aktivít ruských firiem, alebo do obnovy ruských vojenských základní. Kto vie
Anonym
2
Pochybuju že by Putin jen tak zaplatil ze státního rozpočtu Kamazu 2400 nákladáků a poslal je Raulovi. Zas tak moc se ti dva nemusí, kor po tom sbližování s USA a Obamou. A Rusko má pokud vím jedinou základnu mimo území bývalého sojzu v Sýrii. Narozdíl od USA , které má mimo své uzemí stovky základen.
Za všechno co předtím Kuba z Ruska kupovala (od roku 1992 samo) musela platit. Jako např. za dopraví letadla Antonov či IL-96.
Jinak mimochodem Rusko loni vyrobilo 500 lokomotiv. A narozdíl od těch českých (vyrobených z čínských komponent a oceli) ze ŠKody Plzen fungují se všemi motory 😄)
Anonym
0
Kuba zas tak chudá není, oni dost vyváží rum, cukr, tabák doutníky, ovoce a mořské plody, další prachy maj z turistů , od kubánců v emigraci který to posílaj těm co tam zůstali, doktory vysílali do různých zemí latinské a jižní ameriky (samozřejmě za úplatu) atd.
A brali si myslím i nějaké půjčky od Číny a dřív jim něco dával i Chavez.
Na Kubě jezdí hodně čínských autobusů a minibusů, taky nějaké Evropské, a spousty amerických trucků 90-00 let. Na Youtube sou videa. Myslím že nějaké Kamazy si asi můžou dovolit.
EDIT: aha tak oni podepsali smlouvu na dodávku 2400 ks, tak to už je solidní číslo. Tak to nevím kdo teda platí.
Arese
0
Tak hlavně, že to byly KAMAZy, a ne rakety s jadernými hlavicemi! 😉
Anonym
1
Haha, ty jako první umístilo USA do Turecka a dalších zemí po Evropě a okolí a všechny mířily na Sojuz. Jestli čekali že to Chruščov nechá bez odezvy tak museli být moc naivní nebo ***i. Já sedět na jeho místě udělám to samé, pokud na mě někdo namíří rakety, namířím je na něj taky. A proč je nemířít z Kuby když je to nejblíž.
Každá akce vyvolává reakci. Už sme to tu probírali.
augustin
1
:yes:
Arese
0
Já bych se tak nesmál, ten kdo po II. světové rozbil protihitlerovskou koalici byl Stalin (znemožnění svobodných voleb ve východní Evropě, blokáda Berlína atd.). 8-s
Anonym
1
Stalin byl magor, to už sme tu taky probírali.
Arese
0
Jasně, a na jeho agresivní zahraniční politiku Západ musel reagovat. Velkou převahu SSSR v množství vojáků, tanků a jiných konvenčních zbraní NATO po celou dobu studené války vyvažovalo jadernými raketami. Jiným způsobem případný rozsáhlý konvenční útok SSSR a jeho satelitů na západních Evropu NATO nebylo schopno odvrátit. Proto se taky NATO nikdy nemohlo zavázat k tomu, že nepoužije jaderné zbraně jako první. :-!
Anonym
1
ZIL aktuálně nic nevyrábí, v Moskvě 100% ne, tam byl smontován poslední nákladák v Srpnu, půlka areálu je zbouraná a staví se tam kanceláře, stadion a obytné budovy. Vgoogli si "penisula ZIL". Jediný co tam funguje je renovace limuzín a busů v bývalém odd. speciálních vozů kde se ta auta vyráběla. Jinak nic. Avtozadoskaja nepremává.
A jestli něco dělá pobočka ve Smolensku nejde dohledat, ale i kdyby, budou to pouze stovky kusů ročně.
To sem měl na mysli.
Bubáq
0
No jo, je to tak... tady jsem našel článek, co ho sdílejí i další noviny: https😐/auto.mail.ru/article/63505-otkud… />Na základě informací z AvtoReview jsem nepředpokládal, že ta fabrika definitivně klekla....
A na základě článku v odkazu jsem dodatečně spočítal že v Rusku je evidováno 19,8 starých ZILů na 1 nového. Výroba byla ukončena o minulém prosinci.
Anonym
0
Tak tak. Smutný kam to stát rep. tedy město Moskva jako majitel dovedli. Přitom třeba ten projekt Kentavr s novým nákladákem s čínskou budkou ala MAN byl hodně zajímavý, pár desítek aut vyrobili ale pak to nějak odpískali, hádám že enbyly peníze na rozjezd sériové výroby.
Stejně tak další zajímavé prototypy 80-00 let.
Je smutný že to neumli bud prodat nebo tam nalít peníze a dělat něco smysluplného. Šikovných lidí tam bylo dost.
Arese
0
No, pokud by míň miliard lili do armády, zbývalo by jim dostatek prostředků na potřebnější věci... 😲
Anonym
0
Spíš je to o lobby a zájmech. Pro jiné podniky jako VAZ, Kamaz atd bylo peněz dost. Anebo měl někdo stategický zájem aby se tam nic nevyrábělo a dostal se k vysoce lukrativním pozemkům v Moskvě...
Za všechno co předtím Kuba z Ruska kupovala (od roku 1992 samo) musela platit. Jako např. za dopraví letadla Antonov či IL-96.
Jinak mimochodem Rusko loni vyrobilo 500 lokomotiv. A narozdíl od těch českých (vyrobených z čínských komponent a oceli) ze ŠKody Plzen fungují se všemi motory 😄)
A brali si myslím i nějaké půjčky od Číny a dřív jim něco dával i Chavez.
Na Kubě jezdí hodně čínských autobusů a minibusů, taky nějaké Evropské, a spousty amerických trucků 90-00 let. Na Youtube sou videa. Myslím že nějaké Kamazy si asi můžou dovolit.
EDIT: aha tak oni podepsali smlouvu na dodávku 2400 ks, tak to už je solidní číslo. Tak to nevím kdo teda platí.
Každá akce vyvolává reakci. Už sme to tu probírali.
A jestli něco dělá pobočka ve Smolensku nejde dohledat, ale i kdyby, budou to pouze stovky kusů ročně.
To sem měl na mysli.
A na základě článku v odkazu jsem dodatečně spočítal že v Rusku je evidováno 19,8 starých ZILů na 1 nového. Výroba byla ukončena o minulém prosinci.
Stejně tak další zajímavé prototypy 80-00 let.
Je smutný že to neumli bud prodat nebo tam nalít peníze a dělat něco smysluplného. Šikovných lidí tam bylo dost.