...kamsi do prázdna. Už jsem se "pobavil" nad přitroublým hýkáním ohledně zvukového projevu ORS na konkurenčním webu. Jen jsem čekal, kdy alespoň zmínka o tom "nezvuku" dorazí i sem.
Sakra pánové, to nemáte opravdu vlastní názor? Nebo mám celý článek brát tak, že se redakci ten zvuk zdá jako dobrý? ;-)
...když už je ta plechovka předražená a pidlovoká, člověk by aspoň čekal bruuum bruuuuuuum... ale co se dá vytáhnout ze 4hrnku je, tedy spíš není slyšet. NIIIIIIIIIIIIIIIIIC >:D Ale co by člověk čekal, od běžného sedanu s minimem úprav hrajícího si na sportovní cosi >:-[]
Nejen od koncernu, není to tak dávno co jsme jezdili s 330i a ten zvuk je v jádru stejný... možná od výfuku je to trošku lepší, ale zvuk motoru jako takový je +- totéž.
PS: Mase bylo super v Nedotknutelných, jedna z hvězd filmu :-)
To je zase kritiky přátelé. Vždyť Vás nikdo nenutí si to auto kupovat, pouštět si videa se zvukem.
Existuje spousta lepších i povedenějších aut, než je Octavie RS, ale kvůli tomu na ní házet bláto kdykoliv je příležitost je prostě blbost. Každé auto má své výhody a nevýhody. Jsou tací, kterým se octavie líbí, jsou tací, kterým se nelíbí a to je asi tak vše, co s tím můžete udělat:-)
No neviem, ale moje auto drží už tretiu sezónu. ;-) 169 kW je dostatočný výkon na to, aby Ťa na okruhu neobmedzovalo auto, ale skôr Tvoje vlastné šoférske schopnosti. Btw. brzdy sú dimenzované dostatočne, 340mm je solídny rozmer, pre porovnanie Golf R s 300k má rovnaký rozmer.
Najviac škody koncernovým autám robí paradoxne redakcia, ktorá vlezlo oslavnými článkami robí medvediu službu (viď označenie GTI za beštiu a pod.). Ak mi niekto bude vnucovať trikrát denne čierny kaviár z jesetera, na tretí deň z toho budem grcať a nasledujúci rok ho nebudem môcť ani cítiť, darmo je to exkluzívne a drahé. Naviac Octavia RS žiadne exkluzívne auto nie je, takže o to skôr články robiace z nej superšport polezú krkom.
Pritom Octavia RS je v zásade výborné auto, kombinácia priestranného rodinného auta s výkonným motorom poskytujúcim nadpriemernú dynamiku a trochu tej radosti z jazdy. Je jasné, že zvuk preplňovaného R4 bude vždy taký nijaký, preto jedno z mála riešení, ako zvuk vylepšiť, je spraviť to výfukom. Takže za mňa je rozhodne dobré, ak RS má ladený výfuk, ktorý trochu oživí nevýrazný zvuk TSI a v tomto niet najmenšieho dôvodu na kritiku. Akurát to prdenie pri radení je možno príliš, to by som už nemusel (ale je to myslím len v spojení s DSG, takže kupujúcich manuálu to trápiť nemusí).
"kuckání" do výfuku při řazení, spíš působí jako skrat v reproduktorech palubního rádia, jako kdyby byl uvolněný konektor. Stejně asi nebudu daleko od pravdy, jak ten zvuk vzniká. :-)
Tak z výše uvedeného vzteklého prskání na adresu Octavie RS jsem se opravdu pobavil, protože:
1) Nikdo nikdy netvrdil, že je Octavia RS nějaký ryzý sporťák, samozřejmě se jedná spíše o výkonný rodinný vůz
2) Právě proto, že se jedná spíš o rychlý rodinný přepravník, nemůže být výfuk nějak obzvláště hlučný. Zejména to platí o liftbacku, do jehož karoserie zvuk koncového tlumiče výfruku proniká z principu podstatně snadněji, než třeba do sedanu či hatchbacku
3) Jelikož dosud byla běžná Octavia RS co se týče zvuku výfuku opravdu tařka "němá", je jeho nynější mírně zvučnější provedení zajisté vítaný pokrok. Proto zdejší pošklebování zarytých antiškodovkářů zasluhuje jen útrpný úsměv! ;-)
Ježkovy zraky, co je na tom diskutabilního? Octavia RS je sportovní derivát Octavie, logicky je tedy prezentována při sportovní jízdě, na okruhu. Jistě, že si ji nikdo nebude kupovat jako okruhový speciál, ale když už ji majitel semtam na okruh vezme, tak jako někdo běžně jede na okruh v Citroenu AX nebo naftovém Passatu, nudit se taky nebude.
Jj, tam bylo Quattroporte, zrovna je to tak dva měsíce, co jsem ten film znovu zkouknul, film samo řeší úplně jiné věci než auta, ale za úvodní scénu by se nemusel stydět ani film o autech. :yes:
netreba sa rozčulovať nad miestnymi chronickými hejtermi :-) oni majú hejtovanie ako diagnózu...
každá diskusia pri každom jednom článku na auto.cz je prežratá trápnym hejtom až sa to nedá čítať..chlapci by si radšej mali nájsť priateľky a spraviť niečo so svojim nudným životom >:-[]
Říkám to furt, ve verzi RS, kde je černý rámeček grillu, tak dochází ke splynutí vnitřních segmentů světel s mřížkou, a to celkově napomáhá k harmonizaci a vypadá to dobře. Jakmile je tam u základních modelů mřížka v chomu, celé je to rozbité, nesourodé. Vsadím se, že do roka se bude vyrábět na všechny modely jen černá mřížka. ;-)
Tak zrovna Cliá RS (a celkovo Renaulty divízie RS) sú na okruhoch ako doma, zrejme najpočetnejšia skupina bežných áut jazdiacich na okruh. A sú tam aj pekne rýchle.
S tím přepísklým umělým zachrapláním (při přeřazení dvouspojky) přišel nejdřív A45 AMG, bohužel u G7 GTI CS (s dsg) se něco podobného objevilo taky (hlavně ve sport. módu). Doufal jsem, že u běžné verze GTI po faceliftu to nebude, teď se ale docela obávám, že jsem doufal marně.
Pokud vím, není ten zvukový bazmek přes repro, ale je to nějaký generátor někde pod předním sklem. Ale nezdá se mi, že by to bylo tolik slyšet venku. Takhle to zní zvláštně.
Jinak zvuk jako takový... no prostě to zní jako foukaný čtyřválec. Pokud se nepletu, mělo RS230 nějaký laděný výfuk... tak uvidíme, jestli se podívá i do běžného RS, nebo zůstane pro RS245.
Prej "nikdo nikdy netvrdil, že je Octavia RS ryzí sporťák", no to mě zabilo. TO BY MOHLO NAPADNOUT SNAD JEN RETAROVANÉHO IMBECILA a nebo někoho, KDO NIKDY ŽÁDNÝ SPORŤÁK NEVIDĚL, nedejbože aby ho řídil.
Octa RS je ryzí nudné a běžné auto s naprosto průměrnými jízdními vlastnostmi.
nie je to celkom tak, ver mi, ze aj s 230 koni sa da krasne zabavit, pokial sa sustredis na cistu jazdu a vsade si budes uzivat ako pekne triafas apex a brzdne body!
Casto prave vysoky vykon vpredu zbytocne oberie o radost z jazdy. Samozrejme, ze zdatnejsi driver sa casomvypracuje na inu uroven, ale on nie je kupec pre octaviu - beriem RS ako rodinne auto pre oteckov, co si chcu aj trochu uzit zabavy - nic viac, nic menej.
Zaciatkom 80 rokov som mal prve , este 110 konove GTI a ver mi, ze to bolo celkom fajn zabava!
Alebo Renault 5 Alpine ci neskor aj Turbo, od Peugeot 205 GTi - super zabavne a citatelne auta.Dnes, zial, su auta tazsie a tak tych 100 koni navyse sa velmi neprejavuje, ale okolo tych 230 koni moze celkom pobavit. >:D
No dobrá, myslel jsem, že bude stačit naznačit, ale zřejmě ne.
Naftové RS začíná na 743 a v ceně jsou LED světla, senzory a další věci. Automat je +50.
Naftové ST, což je přímý konkurent, začíná 731, ale s halogenama a bez další výbavy. Automat je +62. Tj. nafta a automat stojí stejně, ale Octavia má lepší výbavu (a je větší, ale to nechme stranou).
Pak je tu 4x4, to je za dalších +55 a naftové ST tuhle možnost nemá. Když budeš chvíli konfigurovat a dáš do Focusu aspoň ta lepší světla a třeba senzory, tak zjistíš, že za stejnou cenu máš Focus ST TDCi AT nebo Octavii RS TDI 4x4 AT s +- stejnou výbavou. Takže druhá možnost - stejná cena i výbava a Octavia má navíc 4x4.
Focus RS rozhodně není konkurentem ani jednoho z uvedených, je o dalších 100t dražší a stojí dejme tomu proti Golfu R, srovnávat ho s naftovou Octavií nemá vůbec žádný smysl... když už, tak s benzínovým RS, ale to je prostě konkurentem ST.
Ale ty píšeš o ST já mluvím o RS o vrcholové verzi. Kde oktavka začíná na 800tis a když ji vybavis jsi na milionu jako nic a za to už je nářadí od Fordu. Tenhle st o kterým píšeš je furt levnější než oktavka
Ford Focus ST kombi 2.0TDCi 136kW stojí 731 v manuálu a 793 v automatu. Jako předokolka, za xenony se připlácí 32t, za keyless 10t atd. Stačí ti to jako odpověď, nebo to potřebuješ víc rozepsat?
No když třeba u Fordu, nebo audi vznikne RS je to kompletně promyšlené a postavené auto které s tou běžnou verzi nemá moc společného, když vznikne rs u škodovky je to vlastně jen nafintena obyč verze u které vám řeknou spoustu omáčky okolo aby to jakože vypadalo že si stím fakt dali práci. A pak ta cena oni si za to řeknou takový peníze a není jim to vůbec blbý jak např může oktavka rs TDI 4x4 stát skoro to samý jako Ford focus rs 4x4???