Technika
pellanti
0
Mc Person
jezakus
1
MacPherson není řízení, ale typ nápravy. 😄
Češi tohle v autě nemají. Nebo potom nechápu jak si vysvětlit, že na dálnici neumí zatočit z levého pruhu do pravého a dál se tam plouží 110 km/h.
Dneska ráno opět magistrála. Pravý volný, prostřdní a levý nabitý auty. Atomovku na ně.
Dneska ráno opět magistrála. Pravý volný, prostřdní a levý nabitý auty. Atomovku na ně.
No tak je na tý magistrále prostě předjedeš zprava, kde přesně je problém?
Magistrála není dálnice. 😉
Problém je v chybějícím článku řízení, ale na úplně jiném místě, než mezi volantem a koly.
Problém je v chybějícím článku řízení, ale na úplně jiném místě, než mezi volantem a koly.
No a právě proto reaguju na to, že by chtěl vrhnout atomovku na ty, co jedou na magistrále v levym pruhu😊
Na dálnici to moc nepozoruju.. pár desítek vteřin navíc mě fakt nezabije, sundat nohu z plynu umim a když se najde jó vymaštěnec kterej nereaguje na dálkovky, předjedu ho zprava.
Na dálnici to moc nepozoruju.. pár desítek vteřin navíc mě fakt nezabije, sundat nohu z plynu umim a když se najde jó vymaštěnec kterej nereaguje na dálkovky, předjedu ho zprava.
No a víš proč to tak je? Magistrála (stejně jako třeba Jižní spojka) v Praze není dálnice a tak na rozdíl od ní obsahuje spoustu přípojek zprava, často bez dostatečného připojovacího pruhu. A proto všichni ti, co vědí že jedou rovně a daleko, tak jedou uprostřed, případně vlevo. Aby umožnili těm, co se zprava na magistrálu připojují, bezpečné a plynulé vjetí, případně vyjetí a zároveň se s nimi nezdržovali. Nebo-li když to shrnu - pravý pruh je tam de facto připojovací / odbočovací. Já v tom vidím logiku a nijak mi to nevadí.
A abych nebyl off-topic, tak k článku: pamatuju si, jak obrovský skok byl když škodárny začaly mít s modernizací M hřebenové řízení. Ta úleva, jak šel pak volant lehce a konečně přestal mít zemědělskou vůli kolem středové polohy. Šneky, šrouby a matice nebrat!
A abych nebyl off-topic, tak k článku: pamatuju si, jak obrovský skok byl když škodárny začaly mít s modernizací M hřebenové řízení. Ta úleva, jak šel pak volant lehce a konečně přestal mít zemědělskou vůli kolem středové polohy. Šneky, šrouby a matice nebrat!
Zato já moc ne. Řidiči prostě nemají odhad a nenechávají mezery, protože jezdí jako prasata. Normálně lze ten pravý pruh obsadit tak, aby se přes něj dalo vyjet a zároveň do něj najet. jenže to by museli😒br />
1. nechávat rozestupy mezi auty
2. Umět dostatečně rychle najíždět (ty pruhy jsou dost dlouhé na zrychlení).
3. Umět odhadnout mezeru a sjet.
1. nechávat rozestupy mezi auty
2. Umět dostatečně rychle najíždět (ty pruhy jsou dost dlouhé na zrychlení).
3. Umět odhadnout mezeru a sjet.
Na dálnici zprava nikdy nepředjíždím, hrozí těžká nehoda, jinak asi jsem byl dřív víc "horká hlava", dnes jsem v podstatě rád, že když někoho dojedu a on ještě dokončuje předjíždění, nebo je v levém o chvilku déle, že mě zbrzdí a vrátím se k dálničnímu limitu, nebo lehce nad něj, kdy nehrozí pokuty.
😉 Díky za moc fajn článek! V záplavě informací o úžasných designových kreacích a pod. je dobré si přečíst něco o tom, co, jak a proč v autě funguje, aby sloužilo svému účelu. Jen u obrázku 4 (má podtitulek "Převodka se šroubem a maticí s oběžnými kuličkami") jsem nepochopil, kde že obíhají ty kuličky? Já tam vidím prostor jen pro ty, co jsou v uložení šneku 😒 a jinak to vidím spíš na řízení se šnekem a kolíkem ...