Od roku 1994 plní model A4 roli nejmenšího vozu značky s tradičním uspořádáním pohonu. Tedy motorem uloženým podélně před přední nápravou a převodovkou za ní. Jak si stojí coby ojetina?
Na firmu jsem v roce 2009 kupoval A4 2,0TDI Avant a A4 2,0TDI sedan s Multitronicem. Sám jsem s kombíkem v S-Line najezdil cca 290.000km, k prodeji byl s nějakými 307.000km. Interiér, za který by se nemusela stydět roční ojetina, žádný povrchový panel, tkanina, kůže nebyly měněny. Vyjma předepsaných servisních úkonů, výměny dvouhmotového setrvačníku a reklamace ramen přední nápravy (bublinky z výroby v odlitku, řešeno bez problémů prodejcem kompletní výměnou všech komponent zdarma) bez závad. Olej se měnil po 30tkm, kdy jsem po celou dobu doléval po překročení cca 25tkm cca 0,5 litru oleje.
Jedno z nejspolehlivějších aut, která jsem kdy měl. U sedan s Multitronicem pak došlo k prodeji s cca 175.000km, kdy nebyla řešena žádná závada. Obě auta zůstala na původních tulimičích, které nevykazovaly na testerech sníženou schopnost tlumení po celou dobu životnosti. Nejčastější trasy po D1 a mezi Ostravou a Košicemi.
Takže ucintávání v horní příspěvcích jsou jen směšnou estrádou neznalosti, hlouposti a pomluv. ;-)
Už na to nemam >:D Ty pořád lpíš na jednom příkladu, odprosti se od Audi, od těch žebříčků a najdi si v googlu, co znamená teoretický příklad. Ty mi se mě tu tážeš na vzdělání a neumíš pochopit psaný text ( a to není jen můj, ani Pájův názor na tvé moudra).....Je snad jedno jaké mám vzdělání ne? Já o něm nikde nepsal, pouze, čím se žívím.... Nebo se pochlub první ;)
Mě je uplně jedno, jak je na tom jaká a která motorizace... ty si tu shodil Audi A4 jako celek vykřikujíc jednu informaci z kdovíjaké statistiky.....a já tě jen tázal na 2 jednoduché věci:
1. jaký je jiný podobný konkurent této kategorie (míněno typu auta, ceny a stáří), který je lepší koupě (tam si horko těžko dotáhl jednu jedinou Alpinu na českém trhu po 12 hodinách vytáček a výmlv)
2. Jak správně interpretovat výsledné pořadí ve statistickém souboru pozorování (v obecné teoretické rovině, několikrát jsem zdúrazňoval, že to není konkrétní příklad). To jen opravdu pomyslně občůráváš roh a štěkáš, až jsem ti přeformuloval dotaz jak malému dítěti, načež si to jak je u tebe zvykem celé obrátil, že je to vlastně samozřejmé (což si do té doby nenapsal) a že ten hlupák jsem já >:D
Výsledek je ten, že jsi dokázal uboze odpovědět na jednu jedinou, jednoduchou otázku ze dvou v rekordním čase 24 hodin !!!!! , stovkách vět textu !!! a desítkách příspěvcích !!!. Teď by vážně zajímalo zase mne tvé vzdělání, protože i spolužáci ze ZŠ, kteří nedodělali ani výučák, dokázali jednoduchou otázku pochopit rychleji a odpovědět >:D
I tak se během toho všeho snažíš odvést téma někam jinam a zamést svou do nebe volající stupiditu :-) Pokud opoemnu, že nemáš žádnou vlastní zkušenost skoro s žádným autem, o kterých se tu přeš s majiteli, tak mne asi nejvíce dostává, že existuje dnes člověk, který neumí odpovědět na jednodchou otázku, ale napíše tisíc věcí okolo....... kdysi sem chodila jedna taková diskutérka, která měla podobné problémy s komunikací a chápáním... myslim, že jí znáš, říkala si Kylie... zvláštní náhoda že? >:D
Kylieno, má oblíbená Mazda je v testech na 100t vždy na úplné špici, ale nejsem takový nemyslič, že bych dával dohromady Audi a Mazdu.
Kromě toho po 10 letech a 300 tisících bude Audi jezdit pořád slušně narozdíl od C5, kdy nebude fungovat polovina elektroniky a vrzat bude i vlepené čelní sklo.
Mínusáři samozřejmně budou mít jiný názor, ale proč Laguna a C5 je už vlastně minulost nevysvětlí.
Já sem do tohohle zázraku jedné paní u nás na parkovišti dolejval litr oleje a bylo to pořád málo a říkala že má 3000 km do servisního intervalu. Takže bohužel osobní zkušenost. Asi 2 roky stará (tehdá) A4 >:D
Takže frantíci jezdí bez oleje, nemění rozvody nebo je nemají, evidentně si nedrží cenu, nejdou jim stočit tachometry, nebourá se v nich a nestojí o ně ani zloději? ;-)
raději koupím Francouze, ale má to pár nevýhod:
- nežere to olej
- nepřeskakují tomu rozvody
- je to novější
- nebude to o tolik stočené
- nejspíš nebude vůbec bouraný
- nikdo vám to nebude chtít ukrást >:D
Vytáhnout jednu věc, která je prkotinou u ojetiny a vyřvávat to tady? >:D Ale notak.... Osobně bych mezi D3 tohoto stáří a této kategorie upřednostil právě A4 z důvodu toho, že jde "jen o olej" :-)
Nevidím nic špatného na tom chtít znát detaily. To je základ pro interpretaci. I když tomu nerozumíš, je zajímavé si přečíst, co všechno zohlednili a odůvodnění jejich rozhodnutí. To se bude hodit příště.
Co je špatného na té větě? Samozřejmě po zohlednění toho emotikonu. V dokumentu je jasně vidět, že se některá auta vejdou pod průměr nákladních aut a mezi nimi je několik s 2,0 TDI. Některá to zvládla i komplet pod limit Euro 6 a hle, všechna mají 2,0 TDI. I podle jiných měření NOx jsou na tom poslední 2,0 TDI velmi dobře (podle EQUA z 12 aut se vznětovým motorem, které splnily Euro 6 i v provozu, je 10 ze skupiny VW a většina bude mít dvoulitry; pak je tam jedno BMW a jeden MB).
Sedí mi více, jak říkám, je to čistě dedukce na základě článků a u A4 bych ve čtyřválci, který bych když už tak uvažoval (jako náhradu za mainstreamový dvoulitr R4), čekal asi větší spolehlivost. O E91 jsem kdysi uvažoval, stejně jako o B7 A4. Tenkrát v takovéto cenové byly auta dost na hraně a hezké kusy šly o 100 tisíc více. Zkoušel sem E91 - super, ale malé, navíc obava o stav z druhé ruky (prapodivné kusy, kilometry buď hodně nad 200 tisíc, nebo až podezdřele málo atd...). A4 B7 - tohle mi bude stát kytičku, ale viděl jsem 2x 2,7 TDI V6 ( o pěkný dvoulitr, co by splňoval mé požadavky jsem nezavadil a trochu jsem se bál, protože už tehdy prosakovaly průsery s tímto TDI PD motorem) a uvnitř taková bída a šeď, byť kvalitní. Uplně bezpohlavní. O dlouho později si kamarád přivezl 3.0TDIV6 v S line a to byla jiná káva. Po této zkušenosti jsem zase slétl zpět na zem do mainstreamu za tu cenu, navíc o parník prostornější, což jsem i hledal :).
Neprahnu po prémii, ale umím ocenit, že pro kupce dopřeje něco navíc. Já to přežiju bez, ale jsou lidi, co musí mít prémiovku za každou cenu, třeba i jen proto, že tam naleznou větší motory. Osobně bych tedy zas šel do stejného vozidla v té cenové do 300 tisíc, jako testovaný kus. Jinak volba BMW/Audi - asi dle kusu a stavu :-)
Sakro, oháníš se statistikou, mlčel jsem dlouho....MT ti to napsal jak to je.... Jde o interpretaci, vždy o ní jde a pokud neznáš přesné aspekty statistické analýzy, její parametry a proměnné, nikdy nemůžeš, chceš-li být objektivní, vyřknout ortel. Podívej, proč třeba Renault dřív obsazoval nejvyšší příčky? Byly to kolikrát prkotiny. (nebo tu jednou byla válka o jinou statistiku o první - poslední pořadí, kdy mezi prvním kvartilem a posledním kvartilem byl minimální rozdíl a podobně...)... Já tu nehájím Audi, mne může být u zádele, nejezdím ho a nikdy jsem ho nevlastil, ale spoléhat se na statistiku jako na bernou minci a přehlížet zkušenosti majitelů může jen "blb"... a ti říkám jako člověk, kterého statistika a její interpretace živí. Moc dobře tedy vím, jak se dá ohýbat pro účelovou propagaci, hlavně v politice ;) >:D Dobrou
argument ako vyšitý, rozvody na moje auto boli za výrazne menej ako 10 litrov českých peňazí. Tiež nelozím do autorizáku, ale poďme naspäť k tej faktúre, aby sme mohli objektívne porovnať náklady tvojich amerických aút v autorizáku u nás/vás a nie len vypisovať , resp porovnávať cenu z autorizáku voči cene doma svojpomocne. Upozorňujem, že ja som tiež spravil x vecí svojpomocne potom, čo si za podaktoré pokusy / omyly chcel servis vypýtať šialenú sumu a nakoniec sa zistilo, že sa ani neunúvali hľadať závadu a skrátka len nacenili všetko čo ich napadlo :-!
Přestaň si mě brát do huby obhroublíku vytrhávající jednotlivosti z kontextu. To, že sám ničemu nerozumí, nevíš, neumíš a neřídíš není takový problém, jako to, že jsi stejný plebs jako bleskoidní novináři.
Tu A8 si nastuduj, když si to přepíše třeba i hlupák, mohl by to pochopit. ;-)
Mimochodem měl jsi šanci svoje kydy obhájit, ani dnes jsi to nedokázal.
Celou historii se lidi dělí na ty co něco dokázali, vědí a umí a na ten zbytek, který do všeho naopak jen kope a občůrává kandelábry. Ty jsi jich už zneuctil...
Nevim proc stale pouzivas v diskuzi to =, nerozumim vyznamu, ale dela to diskuzi mene prehlednou; ale k veci.
Pri koupi vozu se neridim statistikami. Vuz kupuji s tim, ze se mi neporoucha a nepremyslim nad tim kolikrat. Tento styl premysleni mi fungoval jak u novych, tak ojetych aut a nikdy (opravdu nikdy) jsem neresil zadny zasadnejsi problem. Mel jsem temer vyhradne VW, Audi ci BMW, tedy na delsi dobu. Kdyz pocitam jeste auta , ktere jsme kupovali na firmu, tak jeste desitky vozidel Skoda a par Ford a pouze s jednim byl zasadnejsi problem, ale to auto uz toho melo za sebou.....
Treba s tim vsude zatracovanym Multitronicem mame vynikajici zkusenosti, i kdyz osobne bych jej nechtel, ale porizovali jsme je na firmu pro asi 12-15 lidi a nebyl s nima jedinej malej problem a lidi je meli radi, pravda, zadni sportovci to nebyli ;-)
Co se mi nelibi na cely Tvy a barichellove diskuzi je to, ze nejste objektivni, jen nemate radi Audi a pouzivate zavadejici, nejednoznacne argumenty zalozene treba na nejakych tabulkach...nebo treba spotrebu 1 litr na 15 tis jako duvod k neporizeni auta. Vase doporuceni namisto Audi jsou mimo nejen co se tridniho zarazeni tyce, ale take vyber znacek treba Ford, Volvo nebo Citroen a Renault jako "lepsi volby" co se tyce kvality je zcestny, minimalne jde o stejne poruchove vozy. Takze celkove to neni zadna diskuze kde by se predkladaly solidni argumenty, ale plivani na to co rad nemam a adorovani vseho ostatniho....a to diskuze neni ;-)
A to je jediny dulezity parametr u auta? Spotreba oleje?! Omilas to tady jako snad tvuj jediny argument. Kdyz jsme u tech amerik - motory mozna umi aby nezraly olej, misto toho zerou 2x tolik benzinu a kvalita obecne americanum take moc nerika - treba plasty a licovani materialu bych spachal lepe ve 2. tride sam. Kdepak soudruzi z JuEsEj udelali chybu?
A co jako s tim olejem? 15 tis. nenajede prumerny ridic v CR za rok, naklady na 1.5 litru oleje jsou dejme tomu 500-700 Kc. O cem se tady tedy bavime? Proc tento "argument", ktery ma asi vypovidat o extremni poruchovosti? Ja radeji doleju trochu oleje nez neco jinyho.
Komentar o opici podle toho jake kdo ridi auto, nema cenu komentovat, vypovida dost o jeho tvurci sam o sobe.
Ty sis pozval nakupci z Acek a Esa na stejnou hodinu, nechal jsi je vysroubovat nabidky, zazit radost z vitezstvi a pak jsi jim podekoval za oceneni vozu zdarma a prodal ho zamestnanci?...:0)) Dobre ty...:0)))
No dobre , teraz nám daj ty faktúru za servis tvojich vozidiel z AUTORIZOVANÉHO servisu, aby to porovnanie bolo fér. Nie ceny dielov objednaných priamo z usa a cenu práce malého servisáka. To isté čo tu vypisuješ sa dá riešiť aj u iných ako amerických značiek (svojpomocná výmena bežných vecí, kúpa náhrady namiesto originálu, atď)
V případě inteligentních a uvažujících lidí si dál jen kopeš svůj diskuzní hrob. Kolik jsi toho sám naměřil a vyzkoušel vědí všichni. A jakou vypovídací hodnotu mají tebou předkládané cizí statistiky taky ;-)
Statistika od Vaculíka >:-[] Sakro, klídek. Mám dvě reálné, osobní a finanční zkušenosti k předmětnému modelu, ty podle všeho absolutně žádnou. Co chceš probírat víc? :-!
Co chceš zapírat? Svou chorobnou nezkušenost a trollování? To nezapírej, už stejně víme :-)
Nemůžu se k tomu pregnantně vyjádřit, moje poslední francouzská ojetina byl R19 v druhé polovině 90-tých let >:D
Jen jsem se zeptal, ale když už do nějaké sednu (soused má kupříkladu C5 poslední generace se 150tkm), tak se nestačím divit, jaké zvuky to vydává, že mu neustále praská nějaká žárovka, řešil čerpadlo atd. Auto kupoval jako roční z D ;-) .
Na druhou stranu za to dal mnohem méně peněz než by dal za podobný vůz od čtyř kroužků.
Zkus se posadit do nějaké Audi.
Lagunu jsem měl, III. generaci v nejvyšší výbavě a je to proti např Audi A4 taková francouzská Dacia.
Kvalita zpracování je pojem, který u Renaultu neznají.
Tak já taky těch 20 tisíc ročně natočim na soukromém autě a neobjíždím s ním Evropu pracovně ( To dělám služebním autem, či letadlem, kterému se vyhýbám jak to jen jde). Prostě si ale zajedu několikrát do roka na dovolenou někam, jezdím po výletech, sportuji (lyže/kolo) a tak... Každý máme své potřeby a proto je trh s auty široký a můžeme si vybrat... buď prosím tolerantní...
Ty si ale čisté dilino.... dookola opakuješ svoje ako 5 ročné decko v predajni hračiek. Chceš prémiu tak si ju kúp. Chceš spoľahlivé auto tak si ho kúp. Chceš nemca kúp nemca. Chceš naftu kúp naftu. Čo tu stále melieš kraviny. Oni ti píšu že to auto stojí za * a ty stále že iné kúpiť nemôžeš lebo iné nieje. Tak rob čo chceš. Že takých blbcov behá po svete....
Z běžných lidí to nikdo nejezdí pokud nejezdí do práce někde z vesniček a ti zas většinou nemaj prémii. Takže akorát pár podnikatelů typu webpaja co vobjíždí zákazníky a partnery po evropě a republice. Těch zas tak moc není, neboj.
Článek jsem nedočetl, ale doporučit jako ideální volbu V6 TDI je možné opravdu jenom z úhlu pohledu spotřeba/výkon.
Ten motor je na tohle auto těžkej a srovnání se soudobým MB C nebo BMW v rámci ovladatelnosti fakt nesnese.
Já bych se týhle Audi vyhnul..
nechci ti do toho kecat, ale neprodávanější prémií mimo třídu Luxusní vozy jsou SUV. Nebýt úspěchu SUV, sou některé automobilky jako BMW či Porsche slušně v loji, protože o ty dřív nepřekonatelné sportáky není takový záje, aby je uživil.
Navíc BMW už neí co bývalo, zadokolky v sedanu či kombíku kupuje pár ortodoxních, jinak všechno 4x4, jízdní vlastnosti už neposkytují tolik zábavy z jízdy pro řidiče a pak se jim lehce stavá, že v testech píšou že pro zábavu byla lepší 10 let stará M5 nebo novej CTS-V. Takže bacha >:D
Aha, tak protože jsem si nutně vybral jednu kategorii, v které není konkurence, musím tedy jezdit v nespolehlivé a tuctové plečce, protože vono není od konkurence nic na výběr. Přes to nejede vlak.
A ještě bys mohl dodat že ti to nezávidí sousedi a rovnou tě polituju.
Až ti EU zakáže naftu a časem výrobci ty kombíky přestanou dělat, protože se jim to nevyplatí ani v EU, budeš jezdit v čem? >:D
Myslím že sem ti konkurenty dole vylíčil. Volvo a Hyundai pokud trváš na naftě a kombíku jinak Crossovery a SUV libovolných značek, ano půlka z nich bude jen v benzínu. Narozdíl od VW ale ti ostatní ty benzíny umí a nežerou jim litr oleje a nemusí se s nima nikdo soudit jako v británii a dalších zemí, kde na VW vysoudili solidní odškodné.
To ano, ale pořád se bavíme o jednom konkrétním kusu z jednoho roku výroby. Takže pro kupujícího ojetiny jde o málo přínosnou věc. Stačí aby chtěl jiný motor a už je to poněkud zavádějící. Bohužel auta mají systémových chyb celou řadu, samozřejmě napříč různými verzemi a motorizacemi. A také roky výroby. Navíc řada závad se projeví až po větším nájezdu, než těch 100 000 km. Třeba jak píši, tlumiče na A4 vydrží i 250 000 km. V testu na 100 000 km se tak jejich výměna neobjeví. Ano, vím jde o spotřební věc, která má z principu omezenou životnost. Ale přesto. To, že nějaké auto špatně dopadlo v testu na 100 000 km neznamená, že je špatné a naopak. Třeba Mazda CX-7 a její motor 2.2 SkyActiv-D. Tenhle motor měl principální problém s opotřebením vaček z důvodu použití vahadel s kluzáky místo rolnami (stejný problém viz Audi 2.5 V6 TDI, ale pouze určitý kód motoru a myslím jen 110 kW). Když jsme četl test na 100 000 km výše uvedené Mazdy, tak tam o tom nebylo vůbec nic. Přitom se to z principu věci stane všem. Otázkou samozřejmě je kdy. Proč to tam nebylo může mít různé příčiny. Ano stát se to nemuselo, ale také to mohli zatajit. Takže asi tak.
A když takového nemam? Jen tu rýpeš a mudruješ, ale na jednoduchou otázku mi neumíš odpovědět? :-) Pokud se rozhodnu, že svých 300 tisíc chci utratit za prémiové kombi (dobře, tak dejme tomu v rozmezí nejstaršího roku výroby 2008, abychom se drželi té cenové hranice a nekupovali zas dvacetiletý pekáč), které si mám vybrat, aby to bylo i honoraci jako jsi ty a Barrichello, co o Audi nezavadí ani nos, protože je moc póvl? >:D
Já bych za ty peníze bral taky jinde jako reálný kupec, protože nepotřebuji prémii a nevyžívám se v tom, ale pokud jí chci, tak mi dej alternativu, rád budu diskutovat a to hlavně i co do spolehlivosti :-)
Píšete, že tenhle konkrétní kousek je z roku 2009, podle předních světel je to ale facelift z roku 2012. Tak jak to tedy je, počítám že to je asi nějakej bastl po bouračce na předek a kvůli efektu tam byl při opravě šoupnutej čumák z faceliftovanýho modelu, mám pravdu?
Zadřenej motor je prkotina? Kolik lidí se dnes dívá pod haubnu na měrku, kterou některá auta už ani nemaj pomalu. A spoléhat se na kontrolku je dost naivní. A ještě kolik lidí sebou vozí kanystr oleje >:D >:D
Zdravím,
ano se zážehovými motory 1.8 TFSI a 2.0 TFSI to olej skutečně hodně baští. To je bohužel principální problém těchto motorů až do roku 2011. V A4 však nejde o tolik rozšířené pohony jako v jiných aplikacích koncernu VW, tak jsem to moc nerozbíral. K těm testům na 100 000 km. Podle mě to je mírně zavádějící. Záleží na konkrétním kusu, z jakého období auto pochází, co je to za motorizaci a verzi (převodovka, pohon aj.). Je to složité.
Benzinovy mozor si v A4 porizuje pouze nestastnik, ktery nechape, ze ropak jezdi na 4L a tahne pekne od spodu.
Benzinove motory se do A4 delaly taky...kolik slov jim bylo v clanku venovano?
Že se dá najít leccos, ale nesmí to být většinou masovka v naftě, kde s tím někdo určitě nejezdil jen 10 km do práce, do lidlu pro rohlíky za 2x ročně na dovolenou a k babičce.
Takovouhle spotřebuju oleje nemá ani 20 let starý vylítaný americký OHV co najelo 400 000 km >:D >:D A když má, tak leda že je to olejčnička kde nic netěsní, ne že by ho to žralo jako Audi. Tak kdepak udělali soudruzi z VW chybu >:D
Ameriko, co takhle vyjádření na ty olejničky a zadřený motory 1,8 a 2,0 TFSI, kde lidi jen dolejvali a pak ende? Pořád čekám....
Napsali jste tu účelové lži, že se jedná o jeden motor, kde stačí dolejvat a je to nezajímavý, a vono se jedná o dva motory a dolejvat nestačí. A VW zaplatilo brutální pálky jako odškodné v USA a v Anglii. Sranda co? Lžete nebo o tom v lepším případě vůbec nic nevíte a jen tu kopete za německou herku.
Gro je v tom, že servis na Oktávku může stát víc než na Cadillac. A že ta německá prémie není vůbec spolehlivá jak tu básníte, realita je někde úplně jinde.
MQB. >:D No jasně, v roce 2008. A mají tam vidlicový šestiválec podél. Co šestiválec, i osmiválec. Teď už ho jen strčit do Superbu, viď. >:D Viděl jsi vůbec někdy motorový prostor A4? Nebo třeba zavěšení?
Ale jo, najdeš je i v jiných koncernových autech. Třeba Bentley používá tuhle platformu. A některé díly budou nejspíš sdílet i mezi platformami. Třeba alternátor může být klidně stejný u motoru napříč i podél. Nebo kompresor klimatizace. Pohon stěračů. Atd. Psal jsi však snad něco o nějakých platformových dílech, ne?
Přímo po měření VTT labs jsem se koukal, ale nic odpovídajícího jsem nenašel. Pro norský TOI dělali podobná měření, ale v menším měřítku. Čekal bych, že ICCT poskytne odkazy, ale ta data nemusí být veřejně dostupná. Je to jen briefing paper, tedy shrnuje poznatky. Nešlo o měření jimi zadaná. Ty cykly nemusí být shodné, nakonec nákladní auto nebo autobus jezdí typicky v jiném režimu než osobní. Snad měli detaily, když to publikovali, a mohli posoudit, jestli ta data mají vypovídající hodnotu.
Po pravdě jsem to sem včera dal, jak jsem to našel. Viděl jsem, že je tam graf s auty, grafika seděla s článkem (ten se jen odkazoval na předpokládám starší verzi, kterou smazali, takže odkaz nefungoval), ale nečetl jsem to (bylo to příliš dlouhé na to, abych to okamžitě přečetl). Nepředpokládám, že autoři českých článků četli tenhle dokument. Ale tam někde na konci to snad někdo i četl.
Jak můžeš být audi spolehlivý, když je to jen naleštěné lidév vozidlo, které podvádí kudy to jen jde, spolehlivost věcí jako V10 TDI je profláklá, známá kauza s reklamací Passatu CC, to bylo tak na 6 A4 stránek, problémy Touranů, Touaregů, reklamace trub v záruce, které museli uznat, váhy vzduchu v háji, nápravy atd. Je toho prostě moooc.
Ten olej je jen taková nejvíc viditelná kapka v moři a VW to stálo v USA a Anglii slušnej balík :-)
Já píšu když vás baví jezdit rovně po dálnici, at si užijete 1000-2000 dlouhé cesty po evropě.
Mě to nebaví, mam radši ty okresky, tak tak autem nejezdím.
BTW např. v Německu sem po okreskách byl, no problem. Samo do Itálie by to asi mco nešlo.