Škoda Auto vypustila do světa oficiální informace o nejsilnější sériově vyráběné octavii všech dob. Vůz bude mít premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě.
Sprava dna, uplne necakana a prevratna. Dokonca natolko, ze odsunie porovnavaci test pravidelne uverejnovany v piatok o 8:00 aby od neho nahodou neodlakala pozornost.
aj ked nie som odbornik na tieto hadky a ohnive diskusie o skodovkach, ale teraz rad by som prispel aj ja - mne sa tiez pozdava taketo pomerne rozumne a aj rychle rodinne auto - iba neviem, ci uz s tou cenou to nebude nad moznosti skalneho fandu?
Viem, ze tu sa to nenosi, ale mne sa nezda to auto ( na foto) hrozne alebo odpudive... :-!
Souhlas, taky jsem už viděl na živo. Cesty kolem Boleslavi jsou jich plné a s chromem je to bída. Ty světla se musí prostě opticky spojit aby to nějak vypadalo ;-)
Přesně, viděl jsem rs po fl naživo a jen díky té černé masce to vypadá dobře, až překvapivě dobře, ovšem s rámečkem masky v chromu, plus světlá barva auta, což bude nejobvyklejší variace octavie, je ten předek eklhaftózní. ;-)
nie je na mne vysvetlovať tu niekomu opravnenosť vzniku triedy GTI, GSI, RS, etcetera...
asi prečo sa miliony kusov nabuchanych rodinnych vozov predalo od genialneho napadu s GTI alebo M od BMW, mackovia od AMG a este kopec modelov, čo sa mi už nechce ani vymenovat....WTF?! 8-s
a příští rok bude další nejrychlejší Octavia všech dob?
vzhledem k tomu, že už teď VW umí 300 koní, tak příští rok představí zase Octavia RS 260 koní - nejrychlejší Octavia všech dob ... a za rok znovu plus pár koní ? >:D >:D >:D
Nebo je to tim stylingem? Na normalnim modelu mi ten predek opravdu vadil, ale tady se mi to docela libi. Mozna je to tou barevnou kombinaci, nevim.
Cenu za chipnuti jednotky o 10 hp (nebo kolik, je to jedno, stejne to ma porad o 50 koni min nez cupra :-) ) a pridani par veci snad radsi ani nechci vedet. Prijde mi, ze specialne v posledni dobe koncern nevi, co by si za to rekl, a to nejen v top vybavach.
Když se budu držet vlastních zkušeností, tak octavia I a II vykazuje známky typické pro koncern, auto dělník, sveze dobře, neurazí ani nepotěší. Za trojku říkám, že se to hodně zlepšilo směrem k řiditelnosti a zábavnosti. Samozřejmě, že je tam ještě velká rezerva, ale už je to trochu zajímavé auto a ve verzi RS svou hodnotu určitě má. Navíc černá maska s dělenými světly jde celkem dohromady.
Proč skalního fandy? Tohle je normální auto, co si vybereš jako služební místo nějakého průměrně specifikovaného Superbu. U RS TDI to platí beze zbytku, u RS TSI to platí v těch osvícených firmách, kde benzín není sprosté slovo. U RS245... no, tam už to já osobně vidím trošku problematicky, laděný výfuk a 19" kola už to posouvají trošku mimo to zaměření univerzálního auta se slušnou dynamikou... a okruhové náčiní z toho stejně nikdy nebude.
Dal bych tam víc vykřičníků, přeci jenom taková událost se opakuje jen málokdy >:D
Ale teď vážně, 4 oka a ty kola k tomu spolu se širokým vzhledem to je jasná ošklivka Betty...
PS: to se ta zadní část vážně nedala víc odlišit od Fabie?
Tak si s tou RAVkou zajeď do terénu a možná pochopíš. Když jsem ji zkoušel já, tak se spojka přehřívala, přehřívala a přehřívala. Byla spíš pro parádu. K čemu je mi takový pohon všech kol?
Mechanický svorný diferenciál by byl dobrý, tohle je však pořád mnohem lepší, než přibrzďování kol předchozí generace. A všechno má své výhody a nevýhody. U klasického, torque-sensing svorného diferenciálu musíš počítat s dost omezenou životností. Samozřejmě záleží na konstrukci a stylu jízdy, ale po 50 tisících může být klidně prakticky odepsaný a zralý na výměnu. Aktivní speed-sensing jsou pak podle mne lepší než ty pasivní. Tam je ten problém, že potřebuješ protočit vnitřní kolo, aby se "zakousl." Což řadě lidí nevoní. Elektronika ví, co děláš, takže se dokáže chovat prediktivně. Tady zřejmě VW ani neušetřil peníze, protože pasivní S-S by měl být levnější (u aktivního se prodraží hlavně jeho zástavba, tedy odladění a VAQ funguje dobře, takže tam nešetřili; alespoň to není cítit).
Však je to jiná převodovka s vyšším "ratingem" (tedy celkem jistě jinými spojkami). Starou DQ250 motory dávno "přerostly;" původně byla jen do 350 Nm, takže jí sahali do rezerv.
Tak za polovicni cenu mas Zafiru s 200 konmi, to neni zarazejici? A pokud chces vetsi auto, tak za polovicni cenu taky neco najdes. To mi nijak zarazejici nepripada. Je fakt, ze S-Max je sedmimistne auto, BMW2GT je petimistne se dvema nouzovymi misty navic, no to je pro me spis to, co hledam.
Edit:
Ford mel dvojspojku, BMW ma japonsky osmikvalt Aisin s HDM.
Porovnavat u takovych aut parametry zrychleni neni o nicem, pokud jdes po nejsilnejsi verzi, tak asi vis proc. Ja mam osobne silne motory radeji, nez hromadu vybavy a asistentu...
Porovnaval jsem dve sedmimistna auta s cenovkou kolem milionu. Rozdil padesati koni by mel vahovy rozdil minimalne srovnat, no nedeje se tak. Nepisu, ze je to spatne auto, pisu o tom, ze me prekvapil ten rozdil, kdy papirove podstatne slabsi auto bylo v realu podstatne rychlejsi.
ono čím je verze "komiksovější", tím spíš k ní ten "transformers čumák" sedne a navíc už jsme si asi i trochu zvykli. Každopádně na RS to bude menší katastrofa než na běžných verzích...
Predpokladam, ze rozdil v cene vice ne 2x - tak se neni cemu divit.
Ja mel moznost take chvili jezdit v Oct III 1,6 TDI a skutecne to bylo strasne. Ne spatna, ale vylozene nebezpecna zadni naprava, chciply motor. Porovnavam to s Oct II 1,6 TDI, to bylo uplne neco jineho.
K te naprave - v zatackach odskakovala a to naprosto necekane. Ve vyssi motorizaci uz je viceprvek, tak to by uz melo sedet lepe.
Jo holt - do vlkohradu je treba odvadet stale vyssi pasaliky.
Škodovka je mistr v kamufláži. Dával jsem služební octu III. v DSG, ve čtyřkolce a skoro nejvyšší výbavě na týden do servisu, protože byla škráblá. Na ten týden mi dali náhradní základ, holátko 1,6 tdi. Přestože obě zvenku až na diody vypadaly identicky, tak když v tom člověk jel, nestačil se divit. Připadal jsem si jako v úplně jiném autu. Teď neřeším výkon a výbavu, ale špatně odhlučněné, nepřesná jízda, nepřesné řazení, utrápený projev. Nikdy bych neřekl, že může být takový rozdíl u jednoho modelu auta.
Tak ono se staci podivat na parametry zrychleni a je jasne, kdo bude vitez. A nejde jen o hmotnost, mame tu jeste aerodynamicky odpor, automaticka prevodovka v S-Maxu myslim neni dvouspojka (ta je snad jen u nafty, ale mozna se to zmenilo).
Ale srovnavat u rodineho auta parametry zrychleni mi prijde o nicem. U techto dvou aut je spis zarazejici, ze S-Max je za stejnou cenu vetsi, prostornejsi a 3 deti pojme uplne v pohode.
Spíš jde o to, že pěknou OIII zabili hnusným faceliftem. Přitom stačilo udělat novou grafiku stávajících předních světel a dotáhnout novým tvarováním nárazníku ;-)
to predsa riskol aj Zappa hned v prvom prispevku! :-!
ja to uz radsej vzdavam, je to uz divna diskusia...
tak uz mi jasne, ze preco sem ani nemam chodit - tie smiesne az trapne vypady proti skodovkam.
Radsej zamietnu celu svetovu triedu rychlych a zabavnych rodinnych aut ako nahodou uznat skodofku?
co este sa da argumentovat?
S-Max s 2.0 EcoBoost je na udavanych 240 koni velmi pomaly a hodne uzrany. Sorry, ale mel jsem ho postaveny proti BMW 220i GT a i kdyz BMW udava o 50 koni mene, tak i s automatem melo citelne silnejsi zatah a kdyz jsme s kolegou zkouseli sprint vedle sebe, tak Ford dostal vzdy sodu. Pro me asi nejvetsi zklamani, od tech 240 koni jsem cekal hodne a dostal opravdu malo.
Minule jsem ji tady před Seatem vytáhl, že je hezčí, beru zpět a všem dotčeným se omlouvám. Je to doopravdy HNUS ten předek. Hlavně pan Caban má rád čisté linie Audi, ale ten čumák je tak hnusný. Kdo to schválil?? Vyhodit ho.
Souhlas, nic jen není černobílé. Já bych u nového GTI neváhal s VAQ ani s DCC i přes případné vyšší servisní náklady. Třeba DCC dělá z GGTI univerzálnější hh, použitelnější i pro vyjížďky spíše rodinného charakteru (+ lepší komfort na "hrbolatých" cestách), a to mi i za tu případnou výměnu (časem) dražších tlumičů stojí.
Musíš srovnávat srovnatelné, já píšu o pro mě "zbytečných" systémech, protože vyžadují pravidelnou údržbu a já je přitom nevyužiju. Víceprvek mám v autě 10 let, využívám ho každý den a žádná údržba se nekonala a konat doufám hned tak nebude.
Stejně tak samosvor použitý v Type R nebo Meganu RS nevyžaduje údržbu po 3 letech jako VAQ - to mi přijde daleko lepší. Nebo pohon všech kol přes elektromagnetickou spojku v Toyotě RAV nevyžaduje údržbu jako Haldex, protože tam není žádný olej.
Některá řešení VW fakt nechápu a přijde mi, že dělají radost hlavně servisům...
Naštěstí lze objednat auto i bez nich, takže já jsem potenciální zákazník verze GTI Classic. Myslím, že to při troše snahy lze i pochopit a opravdu to není tak, že kdo neobjedná VAQ nebo Haldex, nemůže si jízdu užít ;-)
Alfa používá oblouky (na některých jsou to celé kruhy nebo ovály/ elipsy), nejsou hranaté. To jsou pro ně typická kola, pokud vím. Já už je také někde viděl, ale mohlo to být právě na OIII (před fl.).
DQ500 se v některých modelech používá i ke slabším motorům. Tiguan ji měl už v minulé generaci, stejně tak Transporter.
250 by se nerozskočila, ale dalo by se počítat s kratší životností spojek a nárůstem počtu reklamací. Byla na něco navržena a nemůžou to překračovat do nekonečna. Navíc u relativně běžných motorizací. 381 jim na nějaký ten rok vystačí.
Proto píšu, že to jsou čísla z roku 2001. T.j. před 16 lety. Od té doby se situaci určitě změnila a to k horšímu. Neúplná rodina, je rodina, kde ve společné domácnosti žije dítě nebo děti jen s jedním z rodičů.
Oktávka RS je rozhodně rychlá, je rozhodně pořád rozumná (možná kromě této top verze RS245) a bezpochyby může být rodinným autem pro velkou část populace.
Že je pro tebe pomalá, nerozumná a malá, to je tvůj pohled. Nic víc.
No že ho nevidíš neznamená, že tam není. Už RS230 měla jediná kola v nabídce, 19" Extreme, a zřejmě to tak zůstane. A co je ještě méně pochopitelné, jen 4 barvy (červená, černá, bílá a steel šedá).
BTW, normální RS je taky jinak. Máš jedny 17" Dorado, jedny 18" Gemini ve třech barvách (stříbrná, černá, antracitová) a jedny 19" Extreme. Před faceliftem byly ještě jedny 18" s jiným designem (Pictoris), ty už nejsou, zase ale jednu dobu nešly objednat ty 19".
Já jsem se k tomu nekupovat složité a potenciálně poruchové vybavení do auta propracoval mj. taky na základě zkušenosti s prací značkových servisů v čr. Nyní už dávám auto jenom tam, kde mě nechají být při servisu osobně přítomen a všechno si pohlídat (jaké náplně tam dávají apod.). Teď už to jde, ale před takovými 5-ti lety to byl ještě docela problém.
Správná výměna oleje a filtru v převodovce DSG není až tak složitá, ale vyžaduje dodržet určitý postup, jinak nevyteče všechen olej a nový se rychle znehodnotí, stejně tak je třeba být maximálně opatrný při plnění převodovky novým olejem, aby bylo doplněno správné množství. A to nemluvím o tom, že každá převodovka DSG má jiné číslo a viskozitu oleje, u DQ 250 jsou dokonce i jiné oleje podle roku výroby...
S mezinápravovou spojkou Haldex sice zkušenosti nemám, ale odhaduju, že výměna oleje a filtru bude podobná jako u DSG.
No a teď do toho ještě diferenciál VAQ - taky s nutností pravidelné údržby a výměny oleje, možná časem i výměny lamel...
Ještě k dotazu: jezdím v pětkovém GTI s motorem EA113 a DSG.
ved ja som to uz pisal ze v cervenej to bude pecka ;-) .... tento face skratka potrebuje atraktivnu farbu... nejake sedive odtiene na 50 sposobov tu uz fungovat nebudu... este sa ludom zapaci... len jej dajme cas ;-)
Já ti to neberu, ale přijde mi to nějaké takové platonicky vyhraněné.
Elektronické hračky taky nemusím, pokud se bavíme o asistentu jízdy v pruzích a podobně. Ale samosvor? A jen tak mimochodem, GTI-P má i větší brzdy než GTI. Osobně by mě vůbec nenapadlo koupit GTI bez Performance.
PS: čím to konkrétně jezdíš? Ten výkon by mohlo být třeba GTI VI...
No sklouznout se dá, ale pěknými drifty bych to nenazýval :-) Jen na plný knedlík se to umí rozparádit, ale že by se s tím nějak dalo pracovat v zatáčce, to teda vůbec...
Já jezdím se 147kW na přední nápravě spokojeně dokonce i bez XDS... ;-)
Pokud bych si měl teď vybrat hot hatch, tak by to určitě bylo základní GTI nebo GTD - bez DSG, bez VAQ, bez DCC, apod. a "jen" na 17-kách... co v autě není, to se nerozbije a já ty elektronické hračky k ničemu nepotřebuju :-)
Octavii RS s jejími převisy za hot hatch nepovažuju a stejně se mi nelíbí nyní moderní Combi sporťáky postavené z Golfu nebo Leonu. Jsem rád, že z úcty k legendě, tohoto prznění zatím zůstalo ušetřeno alespoň GTI :yes:
Verze RS je super. Je o dost hezčí (před i po fl), je slušně vybavená (třeba lepší světla, ale zase žádné vyloženě ptákoviny), má víceprvek, lepší brzdy, 2.0TSI (a pamatuj, že 1.8TSI v Octavii je pořád jen 250Nm), má lepší DSG (což s tím souvisí).
19" jasně, tady se shodneme... 18" jsou akorát... a kdyby nebyly ty jediné 17" v nabídce tak ošklivé...
VAQ - no řeknu to takhle, do nějakých 15-20t by to byl must-have příplatek, 50 bych za to nedal.
No protože DQ 250 postupně vyšponovali na 380 Nm, ale dál už to nešlo a po dalším zvýšení krouťáku u 2.0 TSI na 400 Nm je dnes nahrazená DQ381, DQ250 by se už nejspíše rozskočila na prvočástice.
Samozřejmě, že DQ500, která je dimenzovaná na 600Nm je ještě robustnější než DQ381, ale s tou se počítá jen pro modely kde se objeví naftový 2.0 BiTDI (Tiguan, Kodiaq, tranďák), pro nejvýkonnější benzínové 2.0 TSI je evidentně určená DQ381.
je tak špecificky nakonfigurovaná, že až prestáva dávať zmysel ako rodinné/firemné auto. Ideálna by bola možnosť si ku klasickej RS nakonfigurovať jednotlivé položky vrátane výkonu. Otázka, čo na to cena pri zaškrtnutí všetkých položiek. Chválim aspoň zmenu koženných sedadiel za alcantaru.
Jak se říká 100 lidí, 100 chutí. Já bych třeba o ten VAQ moc nestál. Někde jsem četl, že jeho servisní interval je 3 roky, a mění se zřejmě nejen olej, ale také filtr. Náklady tedy budou určitě nad 5000,- Kč. U Cupry s 221kW to už asi nutné je, ale u daleko méně výkonné Octavie se bez toho asi obejít dá... stejně jako bez těch devatenáctek... a možná bez RS verze vůbec >:-[] >:-[] >:-[]
Při jízdě s využitím plné dynamiky to hlavně nebude rodinná jízda. Co do spotřeby, 2.0TSI patří spíš k úsporným motorům, v Octavii se s ním dá jezdit za 8 bez velkého snažení. Vír v nádrži dělá dálnice, tam je za 8 plynulá jízda kolem dálničního limitu, každých 10km/h nahoru je znát.
Jasně, cena 1,6 tdi x 2, možná i pár tisíc navíc. To je od koncernu pěkná finta, že v rámci jednoho modelu dělají takové rozdíly. Ale všichni jsou nakonec spokojeni, oba můžou říkat u piva - mám oktávku. :-)
V článku se mluví o "bytelnějším" DSG, což vyvolává dojem, že má autor na mysli právě DQ 500, na novém DQ 381 zřejmě nic bytelnějšího není, jen navíc jeden převodový stupeň...
GTI Clubsport určitě má taky 381, vzhledem k tomu, že 500 nemá a ani model R. Ze sportovních modelů má verzi 500 pouze RS3 a TT RS. Původně byla vyvinuta pro užitkový Transporter, který ji také dodnes používá.
súhlasím.
vtipne zakomponoval časť farby nárazníka Fiat 500 v svojich zadných svetlách. ale oramoval ich celé svetlom. Podobne mohli experimentovať aj pri Octavií, t.j. diódové denné svetlá, ktoré by ohraničili obe svetlá a medzi nimi jemne zakonponovaný nárazník.
Zřejmě zůstává trošku kontroverzní konfigurace, kdy v základu jsou elektrické sedačky (s mírně vyšším posazem) a 19", které se mi moc nelíbí.
U sedaček se místo kůže mluví o Alcantaře místo kůže, to by mohlo být fajn. Jsem zvědavý, jestli trošku rozšíří paletu barev - to na fotkách mimochodem pravděpodobně opět je jen běžná červená, metla u RS230 v nabídce nebyla.
Lepší krok by bylo nabídnout samosvor jako příplatek k RS... ale to by je asi nestíhali vyrábět :-)
Octavia bude mít 7st. DSG DQ 381 namísto dosavadního 6st. DQ 250. Mělo by se jednat de facto o shodnou převodovku rozšířenou o jeden rychlostní stupeň. Robustnější a odolnější 7st. DSG DQ 500, které má Kodiaq nebo Tiguan, to určitě nebude.
... no, s M3 zkusenost nemam, ale s trochu sportovnejsim Mini jsem najezdil dost, a ze bych v necem, jako je M3 nebo Mini chtel vezt rodinu po D1 nebo pres pul Evropy na dovolenou - tedy s ohledem na tvrdost podvozku, Mini je spis pro 2 + cekajici rodinka + kufr ... nevim, nevim.
Presne tak takovy hnusny kola bych na to nedal ani zadarmo, ale tak neni problem objednat si na to jiny. Spis bych na to dal ty 18 palcovy co se nabizi na RS Jsou mnohem hezci a diky vyssimu profilu i praktictejsi ;-)
považovať tie autá za rodinné je veľmi odvážne. myslím, že ich majitelia nerozvážajú deti v nich do školy či chodia s nimi na rodinný výlet (to už použijú off road).
tu nejde o maximálnu rýchlosť, ale ako sa píše - o zrýchlenie. reálne aj tak využiteľné pre tých, čo bývajú v meste. inak to dopadne asi tak, ako od cca 2 min. v tomto známom filme [odkaz]