Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Octavia RS 245: Nejsilnější Octavia všech dob je tady!

120 komentářů

Avatar - Zappa
Zappa
tak nakoniec este z toho bude celkom pekne a pomerne rychle rodinne auto!
Avatar - maxi!
maxi!
Zappa, za to ta tu asi ukamenuju!!! :-!
Avatar - nalimer
nalimer
áno, nakoniec z toho bude možno aj auto
ericn
Tak s novou generací určitě, do té doby bude stačit kousek černé fólie a bude předek hned snesitelnější >😁
Avatar - vabis
vabis
Jak se da na Duster koupit gril pripominajici Jeep, tak pro ty svetla to chce neco podobneho 😉
ericn
Ta černá folie opticky smaže ten předěl a bude to vypadat slušně, zvlášť v kombinaci s tou černou maskou chladiče 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně, viděl jsem rs po fl naživo a jen díky té černé masce to vypadá dobře, až překvapivě dobře, ovšem s rámečkem masky v chromu, plus světlá barva auta, což bude nejobvyklejší variace octavie, je ten předek eklhaftózní. 😉
ericn
Souhlas, taky jsem už viděl na živo. Cesty kolem Boleslavi jsou jich plné a s chromem je to bída. Ty světla se musí prostě opticky spojit aby to nějak vypadalo 😉
Avatar - nalimer
nalimer
súhlasím.
vtipne zakomponoval časť farby nárazníka Fiat 500 v svojich zadných svetlách. ale oramoval ich celé svetlom. Podobne mohli e😜erimentovať aj pri Octavií, t.j. diódové denné svetlá, ktoré by ohraničili obe svetlá a medzi nimi jemne zakonponovaný nárazník.
ericn
Tak o tom žádná, že se to dalo udělat lépe, ale ví bůh, co tím koncern sleduje? Možná je Octávia až moc úspěšná 😉
Avatar - nalimer
nalimer
tiež mi to napadlo.
VW potrebuje predať svoje Golfy...
Avatar - Jenik3
Jenik3
Co znamena rychle a co rodinne?

Ze s tim budu vozit deti 200kmh?
Avatar - Zappa
Zappa
nie je na mne vysvetlovať tu niekomu opravnenosť vzniku triedy GTI, GSI, RS, etcetera...
asi prečo sa miliony kusov nabuchanych rodinnych vozov predalo od genialneho napadu s GTI alebo M od BMW, mackovia od AMG a este kopec modelov, čo sa mi už nechce ani vymenovat....WTF?! 8-s
Avatar - maxi!
maxi!
Presne tak, a je zaujimave, ze aj vyrobcovia supersportov sa vracaju k rodinam... Panamera, a stvormiestne Ferrari 4x4, Aston Martin Rapide, ....
Moje jméno není důležité
Vy s tím autem máte nějaké zkušenosti? Ne? Tak proč na něj nadáváte? To auto je fakt super.
Avatar - maxi!
maxi!
asi ste ma nepochopil, praveze som suhlasil s prispevkom od Zappy, kde ho jasne obhajuje. :-!
Avatar - nalimer
nalimer
považovať tie autá za rodinné je veľmi odvážne. myslím, že ich majitelia nerozvážajú deti v nich do školy či chodia s nimi na rodinný výlet (to už použijú off road).
tu nejde o maximálnu rýchlosť, ale ako sa píše - o zrýchlenie. reálne aj tak využiteľné pre tých, čo bývajú v meste. inak to dopadne asi tak, ako od cca 2 min. v tomto známom filme [odkaz]
Avatar - praděda7
praděda7
K jakým rodinám? 50% dětí žije jen s jedním rodičem, většinou matkou. :-!
Avatar - Emel
Emel
Kde jsi na to číslo přišel? Myslím, že až tolik to rozhodně nebude.
Avatar - praděda7
praděda7
[odkaz] a toto jsou čísla jen do roku 2001.
Avatar - Emel
Emel
Ale to nesedí. Pokud v neúplných rodinách žije 488t dětí a je tu cca. 1,5M dětí do 15 let, tak by to byla třetina. Pokud na tom tvém odkazu dítě =
Avatar - praděda7
praděda7
Proto píšu, že to jsou čísla z roku 2001. T.j. před 16 lety. Od té doby se situaci určitě změnila a to k horšímu. Neúplná rodina, je rodina, kde ve společné domácnosti žije dítě nebo děti jen s jedním z rodičů.
Avatar - Emel
Emel
No v roce 2009 bylo dětí v neúplných rodinách cca. čtvrtina😒br /> [odkaz]

Na 50% nevěřím... a navíc, pokud žije matka s dítětem a novým partnerem, tak to tak úplně neúplná rodina není.
Avatar - praděda7
praděda7
Ano, kdyby se přičetly i ty rodiny, které žijí "na hromádce" s novým partnerem, tak to asi těch 50% hodilo. Díky za odkaz, zajímavé a poučné čtení!
Avatar - žlababa
žlababa
u těchto aut jde spíš o zrychlení, než o maximálku
V6last imil
Minule jsem ji tady před Seatem vytáhl, že je hezčí, beru zpět a všem dotčeným se omlouvám. Je to doopravdy HNUS ten předek. Hlavně pan Caban má rád čisté linie Audi, ale ten čumák je tak hnusný. Kdo to schválil?? Vyhodit ho.
Avatar - praděda7
praděda7
Možná mu to koncern nařídil... 😉
mrazik
Ukaz mi kolik deti ma rado zrychleni. Mam tri a ani jedno.
colin251
No, 3 děti je příliš malý vzorek, chce to víc 😄 Moje ani ne 4 letá dcera třeba hned říká ... "tati rychle", jakmile sedneme do auta.

Mladší, několika měsíční, mi to ještě nedokáže říct, takže u ní nevím 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Že svezeš děti, a pak se SÁM! svezeš těch 200. 😉
Blatouch
Pekne auto ? !

Co ta predni svetla ? To se ti skutecne libi ?

Jinak asi OK, bude ale take zalezet na cene. Predesla RS byla dobra volba.

Jen si jeste rypnu - co spotreba pri jizde s vyuzitim plne dynamiky? To uz asi moc rodinne auto nebude.

Budme ale vdecni alespon za 2 lt. 4 valec.
Avatar - Emel
Emel
Při jízdě s využitím plné dynamiky to hlavně nebude rodinná jízda. Co do spotřeby, 2.0TSI patří spíš k úsporným motorům, v Octavii se s ním dá jezdit za 8 bez velkého snažení. Vír v nádrži dělá dálnice, tam je za 8 plynulá jízda kolem dálničního limitu, každých 10km/h nahoru je znát.
Blatouch
No - mne se prave zdaji paradxni nektera spojeni, jako napr.😒br />
- sportovni rodinne auto
- sportovni SUV
- nejlepsi SUV do mesta
- oplastovanim udelame z auta s jednou pohanenou napravou SUV atd.

Je to oblbovaci marketing automobilek.
Avatar - Emel
Emel
Sportovní je otázka interpretace. Ve zkratce SUV to S znamená Sport, ale je to myšleno jinak, než broušení severní smyčky.

Sportovní rodinné - tak třeba takové BMW M3 to asi splňuje, ne? I tady jsou asi kompromisy - viz blog, ale kde nejsou?

Octavia RS je víc rodinné a méně sportovní, proto tu častěji zaznívá rychlé rodinné. Ale takhle, optikou auta za 750...
Blatouch
... no, s M3 zkusenost nemam, ale s trochu sportovnejsim Mini jsem najezdil dost, a ze bych v necem, jako je M3 nebo Mini chtel vezt rodinu po D1 nebo pres pul Evropy na dovolenou - tedy s ohledem na tvrdost podvozku, Mini je spis pro 2 + cekajici rodinka + kufr ... nevim, nevim.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Nemohl jsem dospat, abych si hned po ranu precetl, ze skodovka udelala verzi RS a la focus ST, Sub.WRX a dalsi.
Brin
Tyhle auta si ještě někdo kupuje? Nějaký hipsteři?
Avatar - Zappa
Zappa
už nikto!
ako píšeš - jedine rychle a rodinne auto je S Max.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Vies ze u mna rychle rodinne auto bude E 63 AMG... >😁
Avatar - maxi!
maxi!
:yes: :yes: :yes:
Avatar - maxi!
maxi!
aj ked nie som odbornik na tieto hadky a ohnive diskusie o skodovkach, ale teraz rad by som prispel aj ja - mne sa tiez pozdava taketo pomerne rozumne a aj rychle rodinne auto - iba neviem, ci uz s tou cenou to nebude nad moznosti skalneho fandu?
Viem, ze tu sa to nenosi, ale mne sa nezda to auto ( na foto) hrozne alebo odpudive... :-!
Brin
Za rychlé a rozumné rodinné auto považuji S-max s nejsilnějším benzínem či naftou. Rozhodně ne Octavii RS.
Avatar - žlababa
žlababa
nechceš to trochu rozvést? Docela by mě zajímalo proč ne?
stealth01
Z těch tří přídavných jmen o S-maxu beru snad jen to rodinné.
mrazik
S-Max s 2.0 EcoBoost je rozhodne rychly.
MariAchi
S-Max s 2.0 EcoBoost je na udavanych 240 koni velmi pomaly a hodne uzrany. Sorry, ale mel jsem ho postaveny proti BMW 220i GT a i kdyz BMW udava o 50 koni mene, tak i s automatem melo citelne silnejsi zatah a kdyz jsme s kolegou zkouseli sprint vedle sebe, tak Ford dostal vzdy sodu. Pro me asi nejvetsi zklamani, od tech 240 koni jsem cekal hodne a dostal opravdu malo.
mrazik
Jeste aby neujel, kdyz je GT minimalne o 250 kg lehci.

To je tak, kdyz porovnavate neporovnatelne.
MariAchi
Porovnaval jsem dve sedmimistna auta s cenovkou kolem milionu. Rozdil padesati koni by mel vahovy rozdil minimalne srovnat, no nedeje se tak. Nepisu, ze je to spatne auto, pisu o tom, ze me prekvapil ten rozdil, kdy papirove podstatne slabsi auto bylo v realu podstatne rychlejsi.
mrazik
Tak ono se staci podivat na parametry zrychleni a je jasne, kdo bude vitez. A nejde jen o hmotnost, mame tu jeste aerodynamicky odpor, automaticka prevodovka v S-Maxu myslim neni dvouspojka (ta je snad jen u nafty, ale mozna se to zmenilo).
Ale srovnavat u rodineho auta parametry zrychleni mi prijde o nicem. U techto dvou aut je spis zarazejici, ze S-Max je za stejnou cenu vetsi, prostornejsi a 3 deti pojme uplne v pohode.
MariAchi
Tak za polovicni cenu mas Zafiru s 200 konmi, to neni zarazejici? A pokud chces vetsi auto, tak za polovicni cenu taky neco najdes. To mi nijak zarazejici nepripada. Je fakt, ze S-Max je sedmimistne auto, BMW2GT je petimistne se dvema nouzovymi misty navic, no to je pro me spis to, co hledam.

Edit😒br />
Ford mel dvojspojku, BMW ma japonsky osmikvalt Aisin s HDM.

Porovnavat u takovych aut parametry zrychleni neni o nicem, pokud jdes po nejsilnejsi verzi, tak asi vis proc. Ja mam osobne silne motory radeji, nez hromadu vybavy a asistentu...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Oktávka RS je rozhodně rychlá, je rozhodně pořád rozumná (možná kromě této top verze RS245) a bezpochyby může být rodinným autem pro velkou část populace.
Že je pro tebe pomalá, nerozumná a malá, to je tvůj pohled. Nic víc.
Avatar - Emel
Emel
Proč skalního fandy? Tohle je normální auto, co si vybereš jako služební místo nějakého průměrně specifikovaného Superbu. U RS TDI to platí beze zbytku, u RS TSI to platí v těch osvícených firmách, kde benzín není sprosté slovo. U RS245... no, tam už to já osobně vidím trošku problematicky, laděný výfuk a 19" kola už to posouvají trošku mimo to zaměření univerzálního auta se slušnou dynamikou... a okruhové náčiní z toho stejně nikdy nebude.
comper
Sprava dna, uplne necakana a prevratna. Dokonca natolko, ze odsunie porovnavaci test pravidelne uverejnovany v piatok o 8:00 aby od neho nahodou neodlakala pozornost.
simson33
Octavia bude mít 7st. DSG DQ 381 namísto dosavadního 6st. DQ 250. Mělo by se jednat de facto o shodnou převodovku rozšířenou o jeden rychlostní stupeň. Robustnější a odolnější 7st. DSG DQ 500, které má Kodiaq nebo Tiguan, to určitě nebude.
Avatar - Emel
Emel
On nikdo neříká že to bude DQ500. DQ381 má teď i Clubsport, ne?
simson33
V článku se mluví o "bytelnějším" DSG, což vyvolává dojem, že má autor na mysli právě DQ 500, na novém DQ 381 zřejmě nic bytelnějšího není, jen navíc jeden převodový stupeň...
GTI Clubsport určitě má taky 381, vzhledem k tomu, že 500 nemá a ani model R. Ze sportovních modelů má verzi 500 pouze RS3 a TT RS. Původně byla vyvinuta pro užitkový Transporter, který ji také dodnes používá.
Avatar - Emel
Emel
Asi bytelnější v tom smyslu že to není ta sedmistupňová suchá DQ200 (myslím), co se jinak do Octavie dává.
Avatar - Ham.
Ham.
No bytelnější DQ381 být evidentně musí, protože je konstruovaná do 420 Nm (montuje se do Glofu R kde přenáší 400Nm) tedy o dost víc než DQ250.
simson33
DQ250 se montovala do Golfu R, Audi S3 do konce loňského roku taky...
Avatar - Ham.
Ham.
No protože DQ 250 postupně vyšponovali na 380 Nm, ale dál už to nešlo a po dalším zvýšení krouťáku u 2.0 TSI na 400 Nm je dnes nahrazená DQ381, DQ250 by se už nejspíše rozskočila na prvočástice.
Samozřejmě, že DQ500, která je dimenzovaná na 600Nm je ještě robustnější než DQ381, ale s tou se počítá jen pro modely kde se objeví naftový 2.0 BiTDI (Tiguan, Kodiaq, tranďák), pro nejvýkonnější benzínové 2.0 TSI je evidentně určená DQ381.
_MT_
DQ500 se v některých modelech používá i ke slabším motorům. Tiguan ji měl už v minulé generaci, stejně tak Transporter.

250 by se nerozskočila, ale dalo by se počítat s kratší životností spojek a nárůstem počtu reklamací. Byla na něco navržena a nemůžou to překračovat do nekonečna. Navíc u relativně běžných motorizací. 381 jim na nějaký ten rok vystačí.
_MT_
Však je to jiná převodovka s vyšším "ratingem" (tedy celkem jistě jinými spojkami). Starou DQ250 motory dávno "přerostly;" původně byla jen do 350 Nm, takže jí sahali do rezerv.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
ani tímhle z ní krásné auto neudělají.
Avatar - defusiq
defusiq
Dal bych tam víc vykřičníků, přeci jenom taková událost se opakuje jen málokdy >😁
Ale teď vážně, 4 oka a ty kola k tomu spolu se širokým vzhledem to je jasná ošklivka Betty...
PS: to se ta zadní část vážně nedala víc odlišit od Fabie?
silversurfer
Myslím, že Guilletta
_MT_
Alfa používá oblouky (na některých jsou to celé kruhy nebo ovály/ elipsy), nejsou hranaté. To jsou pro ně typická kola, pokud vím. Já už je také někde viděl, ale mohlo to být právě na OIII (před fl.).
Avatar - Emel
Emel
Zřejmě zůstává trošku kontroverzní konfigurace, kdy v základu jsou elektrické sedačky (s mírně vyšším posazem) a 19", které se mi moc nelíbí.

U sedaček se místo kůže mluví o Alcantaře místo kůže, to by mohlo být fajn. Jsem zvědavý, jestli trošku rozšíří paletu barev - to na fotkách mimochodem pravděpodobně opět je jen běžná červená, metla u RS230 v nabídce nebyla.

Lepší krok by bylo nabídnout samosvor jako příplatek k RS... ale to by je asi nestíhali vyrábět 😄
simson33
Jak se říká 100 lidí, 100 chutí. Já bych třeba o ten VAQ moc nestál. Někde jsem četl, že jeho servisní interval je 3 roky, a mění se zřejmě nejen olej, ale také filtr. Náklady tedy budou určitě nad 5000,- Kč. U Cupry s 221kW to už asi nutné je, ale u daleko méně výkonné Octavie se bez toho asi obejít dá... stejně jako bez těch devatenáctek... a možná bez RS verze vůbec >😒] >😒] >😒]
Avatar - Emel
Emel
Verze RS je super. Je o dost hezčí (před i po fl), je slušně vybavená (třeba lepší světla, ale zase žádné vyloženě ptákoviny), má víceprvek, lepší brzdy, 2.0TSI (a pamatuj, že 1.8TSI v Octavii je pořád jen 250Nm), má lepší DSG (což s tím souvisí).

19" jasně, tady se shodneme... 18" jsou akorát... a kdyby nebyly ty jediné 17" v nabídce tak ošklivé...

VAQ - no řeknu to takhle, do nějakých 15-20t by to byl must-have příplatek, 50 bych za to nedal.
simson33
Já jezdím se 147kW na přední nápravě spokojeně dokonce i bez 😁S... 😉

Pokud bych si měl teď vybrat hot hatch, tak by to určitě bylo základní GTI nebo GTD - bez DSG, bez VAQ, bez DCC, apod. a "jen" na 17-kách... co v autě není, to se nerozbije a já ty elektronické hračky k ničemu nepotřebuju 😄

Octavii RS s jejími převisy za hot hatch nepovažuju a stejně se mi nelíbí nyní moderní Combi sporťáky postavené z Golfu nebo Leonu. Jsem rád, že z úcty k legendě, tohoto prznění zatím zůstalo ušetřeno alespoň GTI :yes:
Avatar - Emel
Emel
Já ti to neberu, ale přijde mi to nějaké takové platonicky vyhraněné.

Elektronické hračky taky nemusím, pokud se bavíme o asistentu jízdy v pruzích a podobně. Ale samosvor? A jen tak mimochodem, GTI-P má i větší brzdy než GTI. Osobně by mě vůbec nenapadlo koupit GTI bez Performance.

PS: čím to konkrétně jezdíš? Ten výkon by mohlo být třeba GTI VI...
simson33
Já jsem se k tomu nekupovat složité a potenciálně poruchové vybavení do auta propracoval mj. taky na základě zkušenosti s prací značkových servisů v čr. Nyní už dávám auto jenom tam, kde mě nechají být při servisu osobně přítomen a všechno si pohlídat (jaké náplně tam dávají apod.). Teď už to jde, ale před takovými 5-ti lety to byl ještě docela problém.
Správná výměna oleje a filtru v převodovce DSG není až tak složitá, ale vyžaduje dodržet určitý postup, jinak nevyteče všechen olej a nový se rychle znehodnotí, stejně tak je třeba být maximálně opatrný při plnění převodovky novým olejem, aby bylo doplněno správné množství. A to nemluvím o tom, že každá převodovka DSG má jiné číslo a viskozitu oleje, u DQ 250 jsou dokonce i jiné oleje podle roku výroby...
S mezinápravovou spojkou Haldex sice zkušenosti nemám, ale odhaduju, že výměna oleje a filtru bude podobná jako u DSG.
No a teď do toho ještě diferenciál VAQ - taky s nutností pravidelné údržby a výměny oleje, možná časem i výměny lamel...
Ještě k dotazu: jezdím v pětkovém GTI s motorem EA113 a DSG.
Avatar - white label
white label
Jenže jak takhle začneš přemýšlet do důsledku, můžeš rovnou začít jezdit veřejnou dopravou, nebo stopem. 😉
simson33
... a nebo v GTI, které nebude mít VAQ, DCC, DSG apod., protože pořád ještě jde i nové v takto jednoduché konfiguraci koupit 😄
Avatar - white label
white label
Ještě "lepší" by pak bylo bez motoru, převodovky, klimy, posilovačů, tlumičů... 😉
Avatar - white label
white label
Lepší by pak bylo úplně bez motoru a převodovky... 😉
simson33
Bez (spalovacího) motoru a (klasické) převodovky to budeme kupovat všichni (bohužel) už asi v 9. generaci Golfu >😁
Avatar - white label
white label
Možná už jo, jinak viz 19:20, 19:23 jsem zapomněl smazat... 8-s
Avatar - Emel
Emel
Není ale pak lepší nějaká verze s torzkou, která je také servisně jednodušší?
Avatar - white label
white label
Servisně nejjednodušší je veřejná doprava. 😉
simson33
Musíš srovnávat srovnatelné, já píšu o pro mě "zbytečných" systémech, protože vyžadují pravidelnou údržbu a já je přitom nevyužiju. Víceprvek mám v autě 10 let, využívám ho každý den a žádná údržba se nekonala a konat doufám hned tak nebude.
Stejně tak samosvor použitý v Type R nebo Meganu RS nevyžaduje údržbu po 3 letech jako VAQ - to mi přijde daleko lepší. Nebo pohon všech kol přes elektromagnetickou spojku v Toyotě RAV nevyžaduje údržbu jako Haldex, protože tam není žádný olej.
Některá řešení VW fakt nechápu a přijde mi, že dělají radost hlavně servisům...
Naštěstí lze objednat auto i bez nich, takže já jsem potenciální zákazník verze GTI Classic. Myslím, že to při troše snahy lze i pochopit a opravdu to není tak, že kdo neobjedná VAQ nebo Haldex, nemůže si jízdu užít 😉
_MT_
Tak si s tou RAVkou zajeď do terénu a možná pochopíš. Když jsem ji zkoušel já, tak se spojka přehřívala, přehřívala a přehřívala. Byla spíš pro parádu. K čemu je mi takový pohon všech kol?

Mechanický svorný diferenciál by byl dobrý, tohle je však pořád mnohem lepší, než přibrzďování kol předchozí generace. A všechno má své výhody a nevýhody. U klasického, torque-sensing svorného diferenciálu musíš počítat s dost omezenou životností. Samozřejmě záleží na konstrukci a stylu jízdy, ale po 50 tisících může být klidně prakticky odepsaný a zralý na výměnu. Aktivní speed-sensing jsou pak podle mne lepší než ty pasivní. Tam je ten problém, že potřebuješ protočit vnitřní kolo, aby se "zakousl." Což řadě lidí nevoní. Elektronika ví, co děláš, takže se dokáže chovat prediktivně. Tady zřejmě VW ani neušetřil peníze, protože pasivní S-S by měl být levnější (u aktivního se prodraží hlavně jeho zástavba, tedy odladění a VAQ funguje dobře, takže tam nešetřili; alespoň to není cítit).
Avatar - white label
white label
Souhlas, nic jen není černobílé. Já bych u nového GTI neváhal s VAQ ani s DCC i přes případné vyšší servisní náklady. Třeba DCC dělá z GGTI univerzálnější hh, použitelnější i pro vyjížďky spíše rodinného charakteru (+ lepší komfort na "hrbolatých" cestách), a to mi i za tu případnou výměnu (časem) dražších tlumičů stojí.
_MT_
VAQ je v podstatě Haldex 5 (jiné balení, stejná technika), pokud si dobře vzpomínám. Čekal bych tedy, že údržba bude obdobná.
Avatar - white label
white label
ad PS: Těsně vedle (147kW/bez 😁S), musíš ještě o jednu generaci zpět, to je to GTI co jsme s ním spolu jeli Dušnou na podhuštěných pneu. 😉
Avatar - Emel
Emel
Hm, zmátla mě Octavia, kde mělo 147kW minulé RS. Ale samozřejmě... RS II startovalo 2006, což je nějak uprostřed mezi G5 a G6 GTI.
Avatar - white label
white label
rembaz
Octavia na 19tkach a este nizsi podvozok. To musi byt prijemna jazda. Hlavne aby to islo rychlo.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
ale já říkám, že je to pěkné auto. :yes:
Avatar - maxi!
maxi!
to predsa riskol aj Zappa hned v prvom prispevku! :-!
ja to uz radsej vzdavam, je to uz divna diskusia...
tak uz mi jasne, ze preco sem ani nemam chodit - tie smiesne az trapne vypady proti skodovkam.
Radsej zamietnu celu svetovu triedu rychlych a zabavnych rodinnych aut ako nahodou uznat skodofku?
co este sa da argumentovat?
ericn
Spíš jde o to, že pěknou OIII zabili hnusným faceliftem. Přitom stačilo udělat novou grafiku stávajících předních světel a dotáhnout novým tvarováním nárazníku 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Když se budu držet vlastních zkušeností, tak octavia I a II vykazuje známky typické pro koncern, auto dělník, sveze dobře, neurazí ani nepotěší. Za trojku říkám, že se to hodně zlepšilo směrem k řiditelnosti a zábavnosti. Samozřejmě, že je tam ještě velká rezerva, ale už je to trochu zajímavé auto a ve verzi RS svou hodnotu určitě má. Navíc černá maska s dělenými světly jde celkem dohromady.
Avatar - Londonbridge
Londonbridge
Vsetko je v pohode musime sa vratit na ten prispevok o E 63 AMG to ma zaujalo ovela viac... >😁
wolf66
a navic jen facelift .....

proste nezajimave auto
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Škodovka je mistr v kamufláži. Dával jsem služební octu III. v DSG, ve čtyřkolce a skoro nejvyšší výbavě na týden do servisu, protože byla škráblá. Na ten týden mi dali náhradní základ, holátko 1,6 tdi. Přestože obě zvenku až na diody vypadaly identicky, tak když v tom člověk jel, nestačil se divit. Připadal jsem si jako v úplně jiném autu. Teď neřeším výkon a výbavu, ale špatně odhlučněné, nepřesná jízda, nepřesné řazení, utrápený projev. Nikdy bych neřekl, že může být takový rozdíl u jednoho modelu auta.
MariAchi
Hodne delaji tlumice, ty jsou na zakladnich modelach snad nejhorsi mozne, no na Scout a RS jdou zase hodne kvalitni. Podle toho pak vypada jizda...
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Navíc ta čtyřkolková octavia s haldexem V. generace se místy chová jako zadokolka a dají se s ní dělat pěkné drifty, pod plynem je přetáčivá. :yes:
MariAchi
tak to jsem nezkousel, takze nehodnotim 😄
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
No sklouznout se dá, ale pěknými drifty bych to nenazýval 😄 Jen na plný knedlík se to umí rozparádit, ale že by se s tím nějak dalo pracovat v zatáčce, to teda vůbec...
Blatouch
Predpokladam, ze rozdil v cene vice ne 2x - tak se neni cemu divit.

Ja mel moznost take chvili jezdit v Oct III 1,6 TDI a skutecne to bylo strasne. Ne spatna, ale vylozene nebezpecna zadni naprava, chciply motor. Porovnavam to s Oct II 1,6 TDI, to bylo uplne neco jineho.

K te naprave - v zatackach odskakovala a to naprosto necekane. Ve vyssi motorizaci uz je viceprvek, tak to by uz melo sedet lepe.

Jo holt - do vlkohradu je treba odvadet stale vyssi pasaliky.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Jasně, cena 1,6 tdi x 2, možná i pár tisíc navíc. To je od koncernu pěkná finta, že v rámci jednoho modelu dělají takové rozdíly. Ale všichni jsou nakonec spokojeni, oba můžou říkat u piva - mám oktávku. 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
nj. to máme "vlastenecký příplatek", "dieselgate příplatek" a kdo ví kde se to zastaví...
Avatar - Dany
Dany
Mám podobnú skúsenosť, 1,6 tdi je podvozkovo tragéd.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Bohužel, to je stinná stránka bohaté nabídky variant některých aut moderního světa. Různé verze jednoho modelu se nedají strčit do jednoho pytle.
lulinak
nemuzu si pomoct ale ty kola jsou jak z cirkusu, auto fajn, ale kola by sly jako prvni za jakykoliv normalni....
ryccardo
Presne tak takovy hnusny kola bych na to nedal ani zadarmo, ale tak neni problem objednat si na to jiny. Spis bych na to dal ty 18 palcovy co se nabizi na RS Jsou mnohem hezci a diky vyssimu profilu i praktictejsi 😉
Avatar - Emel
Emel
Tyhle jsou v základu a jiné pravděpodobně nebudou v nabídce. Koupit si k tomu extra 18" vč. gum samozřejmě můžeš, ale...
ryccardo
RS má v nabídce troje kola. Dvoje 18" a jedny 19". Takže nevidím důvod proč by najednou měli ořezat nabídku jen na tyhle jedny hnusy.
Avatar - Emel
Emel
No že ho nevidíš neznamená, že tam není. Už RS230 měla jediná kola v nabídce, 19" Extreme, a zřejmě to tak zůstane. A co je ještě méně pochopitelné, jen 4 barvy (červená, černá, bílá a steel šedá).

BTW, normální RS je taky jinak. Máš jedny 17" Dorado, jedny 18" Gemini ve třech barvách (stříbrná, černá, antracitová) a jedny 19" Extreme. Před faceliftem byly ještě jedny 18" s jiným designem (Pictoris), ty už nejsou, zase ale jednu dobu nešly objednat ty 19".
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Souhlasím. Nejsou ani hezká a hlavně rozměr 19" v základu je u velikosti kol Octavie nesmysl. Za příplatek proč ne, ale v základu měly být max. 18".
maXX_CZ
Nebo je to tim stylingem? Na normalnim modelu mi ten predek opravdu vadil, ale tady se mi to docela libi. Mozna je to tou barevnou kombinaci, nevim.
Cenu za chipnuti jednotky o 10 hp (nebo kolik, je to jedno, stejne to ma porad o 50 koni min nez cupra 😄 ) a pridani par veci snad radsi ani nechci vedet. Prijde mi, ze specialne v posledni dobe koncern nevi, co by si za to rekl, a to nejen v top vybavach.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
ono čím je verze "komiksovější", tím spíš k ní ten "transformers čumák" sedne a navíc už jsme si asi i trochu zvykli. Každopádně na RS to bude menší katastrofa než na běžných verzích...
Avatar - habanero1
habanero1
Taky si říkám a potom vidím třeba C mergla nebo 3 series a řeknu si jaký je ta octa * 😄
Avatar - Anonym
Anonym
někde ty prachy za dieselgate sebrat musí ne >😁 >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ved ja som to uz pisal ze v cervenej to bude pecka 😉 .... tento face skratka potrebuje atraktivnu farbu... nejake sedive odtiene na 50 sposobov tu uz fungovat nebudu... este sa ludom zapaci... len jej dajme cas 😉
camco
vzhledem k tomu, že už teď VW umí 300 koní, tak příští rok představí zase Octavia RS 260 koní - nejrychlejší Octavia všech dob ... a za rok znovu plus pár koní ? >😁 >😁 >😁
Avatar - Dany
Dany
je tak špecificky nakonfigurovaná, že až prestáva dávať zmysel ako rodinné/firemné auto. Ideálna by bola možnosť si ku klasickej RS nakonfigurovať jednotlivé položky vrátane výkonu. Otázka, čo na to cena pri zaškrtnutí všetkých položiek. Chválim aspoň zmenu koženných sedadiel za alcantaru.
Somperle
I nejzravejsi oktavie vsech dob! Kdyz jedete na plny plyn tak vam i nohu urizne...
holden_holden
i kozenku na sedacky >😒]
steakozrout
tak další rok můžu žít s pocitem že moje 7 let stary auto žadná Octavia drtit nebude a to mám o 4 kw menší výkon 😁, hold 6ti válec kroutí líp >😁