Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia RS 245: Nejsilnější Octavia všech dob je tady!

Škoda Auto vypustila do světa oficiální informace o nejsilnější sériově vyráběné octavii všech dob. Vůz bude mít premiéru na březnovém autosalonu v Ženevě.
Zpět na článek
3. 2. 2017 08:08
3. 2. 2017 08:11
3. 2. 2017 08:12
3. 2. 2017 08:14
3. 2. 2017 09:09
3. 2. 2017 09:13
3. 2. 2017 09:20
3. 2. 2017 09:28
3. 2. 2017 09:47
3. 2. 2017 09:56
3. 2. 2017 12:28
3. 2. 2017 08:18
3. 2. 2017 08:31
3. 2. 2017 08:41
3. 2. 2017 08:48
3. 2. 2017 09:56
3. 2. 2017 11:59
3. 2. 2017 13:30
3. 2. 2017 17:13
3. 2. 2017 17:18
3. 2. 2017 18:17
3. 2. 2017 22:40
4. 2. 2017 09:47
3. 2. 2017 09:01
3. 2. 2017 09:21
3. 2. 2017 12:01
3. 2. 2017 09:55
3. 2. 2017 10:20
3. 2. 2017 10:14
3. 2. 2017 10:27
3. 2. 2017 10:35
3. 2. 2017 10:55
3. 2. 2017 13:45
3. 2. 2017 08:20
3. 2. 2017 08:23
3. 2. 2017 09:59
3. 2. 2017 18:45
3. 2. 2017 08:26
3. 2. 2017 09:00
3. 2. 2017 09:54
3. 2. 2017 10:49
3. 2. 2017 11:17
3. 2. 2017 16:38
3. 2. 2017 09:15
3. 2. 2017 08:28
3. 2. 2017 08:49
3. 2. 2017 09:17
3. 2. 2017 10:21
3. 2. 2017 10:28
3. 2. 2017 12:18
3. 2. 2017 12:43
3. 2. 2017 12:51
3. 2. 2017 19:22
3. 2. 2017 19:09
3. 2. 2017 08:53
3. 2. 2017 09:01
3. 2. 2017 09:08
3. 2. 2017 11:20
3. 2. 2017 13:19
3. 2. 2017 13:50
3. 2. 2017 15:35
3. 2. 2017 16:03
3. 2. 2017 18:41
4. 2. 2017 18:07
4. 2. 2017 19:20
4. 2. 2017 19:23
4. 2. 2017 19:36
4. 2. 2017 20:27
5. 2. 2017 00:17
5. 2. 2017 00:19
5. 2. 2017 11:01
5. 2. 2017 13:46
5. 2. 2017 15:04
3. 2. 2017 19:37
3. 2. 2017 18:23
3. 2. 2017 22:36
3. 2. 2017 18:35
3. 2. 2017 09:10
3. 2. 2017 09:55
3. 2. 2017 10:38
3. 2. 2017 10:42
3. 2. 2017 15:57
3. 2. 2017 16:09
Avatar - Zappa
3. 2. 2017 08:08
fajn
tak nakoniec este z toho bude celkom pekne a pomerne rychle rodinne auto!
Rozbalit vlákno
34
Avatar - maxi!
3. 2. 2017 08:11
Re: fajn
Zappa, za to ta tu asi ukamenuju!!! :-!
Avatar - nalimer
3. 2. 2017 08:12
Re: fajn
áno, nakoniec z toho bude možno aj auto
3. 2. 2017 08:14
Re: fajn
Tak s novou generací určitě, do té doby bude stačit kousek černé fólie a bude předek hned snesitelnější >:D
Avatar - vabis
3. 2. 2017 09:09
Re: fajn
Jak se da na Duster koupit gril pripominajici Jeep, tak pro ty svetla to chce neco podobneho ;-)
3. 2. 2017 09:13
Re: fajn
Ta černá folie opticky smaže ten předěl a bude to vypadat slušně, zvlášť v kombinaci s tou černou maskou chladiče ;-)
Avatar - Dinar
3. 2. 2017 09:20
Re: fajn
Přesně, viděl jsem rs po fl naživo a jen díky té černé masce to vypadá dobře, až překvapivě dobře, ovšem s rámečkem masky v chromu, plus světlá barva auta, což bude nejobvyklejší variace octavie, je ten předek eklhaftózní. ;-)
3. 2. 2017 09:28
Re: fajn
Souhlas, taky jsem už viděl na živo. Cesty kolem Boleslavi jsou jich plné a s chromem je to bída. Ty světla se musí prostě opticky spojit aby to nějak vypadalo ;-)
Avatar - nalimer
3. 2. 2017 09:47
Re: fajn
súhlasím.
vtipne zakomponoval časť farby nárazníka Fiat 500 v svojich zadných svetlách. ale oramoval ich celé svetlom. Podobne mohli experimentovať aj pri Octavií, t.j. diódové denné svetlá, ktoré by ohraničili obe svetlá a medzi nimi jemne zakonponovaný nárazník.
3. 2. 2017 09:56
Re: fajn
Tak o tom žádná, že se to dalo udělat lépe, ale ví bůh, co tím koncern sleduje? Možná je Octávia až moc úspěšná ;-)
Avatar - nalimer
3. 2. 2017 12:28
Re: fajn
tiež mi to napadlo.
VW potrebuje predať svoje Golfy...
Avatar - Jenik3
3. 2. 2017 08:18
Re: fajn
Co znamena rychle a co rodinne?

Ze s tim budu vozit deti 200kmh?
Avatar - Zappa
3. 2. 2017 08:31
Re: fajn
nie je na mne vysvetlovať tu niekomu opravnenosť vzniku triedy GTI, GSI, RS, etcetera...
asi prečo sa miliony kusov nabuchanych rodinnych vozov predalo od genialneho napadu s GTI alebo M od BMW, mackovia od AMG a este kopec modelov, čo sa mi už nechce ani vymenovat....WTF?! 8-s
Avatar - maxi!
3. 2. 2017 08:41
Re: fajn
Presne tak, a je zaujimave, ze aj vyrobcovia supersportov sa vracaju k rodinam... Panamera, a stvormiestne Ferrari 4x4, Aston Martin Rapide, ....
Re: fajn
Vy s tím autem máte nějaké zkušenosti? Ne? Tak proč na něj nadáváte? To auto je fakt super.
Avatar - maxi!
3. 2. 2017 08:48
Re: fajn
asi ste ma nepochopil, praveze som suhlasil s prispevkom od Zappy, kde ho jasne obhajuje. :-!
Avatar - nalimer
3. 2. 2017 09:56
Re: fajn
považovať tie autá za rodinné je veľmi odvážne. myslím, že ich majitelia nerozvážajú deti v nich do školy či chodia s nimi na rodinný výlet (to už použijú off road).
tu nejde o maximálnu rýchlosť, ale ako sa píše - o zrýchlenie. reálne aj tak využiteľné pre tých, čo bývajú v meste. inak to dopadne asi tak, ako od cca 2 min. v tomto známom filme [odkaz]
Avatar - praděda7
3. 2. 2017 11:59
Re: fajn
K jakým rodinám? 50% dětí žije jen s jedním rodičem, většinou matkou. :-!
Avatar - Emel
3. 2. 2017 13:30
Re: fajn
Kde jsi na to číslo přišel? Myslím, že až tolik to rozhodně nebude.
Avatar - praděda7
3. 2. 2017 17:13
Re: fajn
[odkaz] a toto jsou čísla jen do roku 2001.
Avatar - Emel
3. 2. 2017 17:18
Re: fajn
Ale to nesedí. Pokud v neúplných rodinách žije 488t dětí a je tu cca. 1,5M dětí do 15 let, tak by to byla třetina. Pokud na tom tvém odkazu dítě =
Avatar - praděda7
3. 2. 2017 18:17
Re: fajn
Proto píšu, že to jsou čísla z roku 2001. T.j. před 16 lety. Od té doby se situaci určitě změnila a to k horšímu. Neúplná rodina, je rodina, kde ve společné domácnosti žije dítě nebo děti jen s jedním z rodičů.
Avatar - Emel
3. 2. 2017 22:40
Re: fajn
No v roce 2009 bylo dětí v neúplných rodinách cca. čtvrtina:
[odkaz]

Na 50% nevěřím... a navíc, pokud žije matka s dítětem a novým partnerem, tak to tak úplně neúplná rodina není.
Avatar - praděda7
4. 2. 2017 09:47
Re: fajn
Ano, kdyby se přičetly i ty rodiny, které žijí "na hromádce" s novým partnerem, tak to asi těch 50% hodilo. Díky za odkaz, zajímavé a poučné čtení!
Avatar - žlababa
3. 2. 2017 09:01
Re: fajn
u těchto aut jde spíš o zrychlení, než o maximálku
3. 2. 2017 09:21
Re: fajn
Minule jsem ji tady před Seatem vytáhl, že je hezčí, beru zpět a všem dotčeným se omlouvám. Je to doopravdy HNUS ten předek. Hlavně pan Caban má rád čisté linie Audi, ale ten čumák je tak hnusný. Kdo to schválil?? Vyhodit ho.
Avatar - praděda7
3. 2. 2017 12:01
Re: fajn
Možná mu to koncern nařídil... ;-)
3. 2. 2017 09:55
Re: fajn
Ukaz mi kolik deti ma rado zrychleni. Mam tri a ani jedno.
3. 2. 2017 10:20
Re: fajn
No, 3 děti je příliš malý vzorek, chce to víc :-) Moje ani ne 4 letá dcera třeba hned říká ... "tati rychle", jakmile sedneme do auta.

Mladší, několika měsíční, mi to ještě nedokáže říct, takže u ní nevím :-)
Avatar - Uživatel_5340709
3. 2. 2017 09:48
Re: fajn
Že svezeš děti, a pak se SÁM! svezeš těch 200. ;-)
3. 2. 2017 10:14
Re: fajn
Pekne auto ? !

Co ta predni svetla ? To se ti skutecne libi ?

Jinak asi OK, bude ale take zalezet na cene. Predesla RS byla dobra volba.

Jen si jeste rypnu - co spotreba pri jizde s vyuzitim plne dynamiky? To uz asi moc rodinne auto nebude.

Budme ale vdecni alespon za 2 lt. 4 valec.
Avatar - Emel
3. 2. 2017 10:27
Re: fajn
Při jízdě s využitím plné dynamiky to hlavně nebude rodinná jízda. Co do spotřeby, 2.0TSI patří spíš k úsporným motorům, v Octavii se s ním dá jezdit za 8 bez velkého snažení. Vír v nádrži dělá dálnice, tam je za 8 plynulá jízda kolem dálničního limitu, každých 10km/h nahoru je znát.
3. 2. 2017 10:35
Re: fajn
No - mne se prave zdaji paradxni nektera spojeni, jako napr.:

- sportovni rodinne auto
- sportovni SUV
- nejlepsi SUV do mesta
- oplastovanim udelame z auta s jednou pohanenou napravou SUV atd.

Je to oblbovaci marketing automobilek.
Avatar - Emel
3. 2. 2017 10:55
Re: fajn
Sportovní je otázka interpretace. Ve zkratce SUV to S znamená Sport, ale je to myšleno jinak, než broušení severní smyčky.

Sportovní rodinné - tak třeba takové BMW M3 to asi splňuje, ne? I tady jsou asi kompromisy - viz blog, ale kde nejsou?

Octavia RS je víc rodinné a méně sportovní, proto tu častěji zaznívá rychlé rodinné. Ale takhle, optikou auta za 750...
3. 2. 2017 13:45
Re: fajn
... no, s M3 zkusenost nemam, ale s trochu sportovnejsim Mini jsem najezdil dost, a ze bych v necem, jako je M3 nebo Mini chtel vezt rodinu po D1 nebo pres pul Evropy na dovolenou - tedy s ohledem na tvrdost podvozku, Mini je spis pro 2 + cekajici rodinka + kufr ... nevim, nevim.
Avatar - Jenik3
3. 2. 2017 08:20
hned po ranu
Nemohl jsem dospat, abych si hned po ranu precetl, ze skodovka udelala verzi RS a la focus ST, Sub.WRX a dalsi.
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2017 08:23
Vtipné
Tyhle auta si ještě někdo kupuje? Nějaký hipsteři?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Zappa
3. 2. 2017 09:59
Re: Vtipné
už nikto!
ako píšeš - jedine rychle a rodinne auto je S Max.
Avatar - Londonbridge
3. 2. 2017 16:26
Re: Vtipné
Vies ze u mna rychle rodinne auto bude E 63 AMG... >:D
Avatar - maxi!
3. 2. 2017 08:26
moj nazor
aj ked nie som odbornik na tieto hadky a ohnive diskusie o skodovkach, ale teraz rad by som prispel aj ja - mne sa tiez pozdava taketo pomerne rozumne a aj rychle rodinne auto - iba neviem, ci uz s tou cenou to nebude nad moznosti skalneho fandu?
Viem, ze tu sa to nenosi, ale mne sa nezda to auto ( na foto) hrozne alebo odpudive... :-!
Rozbalit vlákno
11
3. 2. 2017 09:00
Re: moj nazor
Za rychlé a rozumné rodinné auto považuji S-max s nejsilnějším benzínem či naftou. Rozhodně ne Octavii RS.
Avatar - žlababa
3. 2. 2017 09:02
Re: moj nazor
nechceš to trochu rozvést? Docela by mě zajímalo proč ne?
3. 2. 2017 09:27
Re: moj nazor
Z těch tří přídavných jmen o S-maxu beru snad jen to rodinné.
3. 2. 2017 09:54
Re: moj nazor
S-Max s 2.0 EcoBoost je rozhodne rychly.
3. 2. 2017 10:02
Re: moj nazor
S-Max s 2.0 EcoBoost je na udavanych 240 koni velmi pomaly a hodne uzrany. Sorry, ale mel jsem ho postaveny proti BMW 220i GT a i kdyz BMW udava o 50 koni mene, tak i s automatem melo citelne silnejsi zatah a kdyz jsme s kolegou zkouseli sprint vedle sebe, tak Ford dostal vzdy sodu. Pro me asi nejvetsi zklamani, od tech 240 koni jsem cekal hodne a dostal opravdu malo.
3. 2. 2017 10:49
Re: moj nazor
Jeste aby neujel, kdyz je GT minimalne o 250 kg lehci.

To je tak, kdyz porovnavate neporovnatelne.
3. 2. 2017 11:05
Re: moj nazor
Porovnaval jsem dve sedmimistna auta s cenovkou kolem milionu. Rozdil padesati koni by mel vahovy rozdil minimalne srovnat, no nedeje se tak. Nepisu, ze je to spatne auto, pisu o tom, ze me prekvapil ten rozdil, kdy papirove podstatne slabsi auto bylo v realu podstatne rychlejsi.
3. 2. 2017 11:17
Re: moj nazor
Tak ono se staci podivat na parametry zrychleni a je jasne, kdo bude vitez. A nejde jen o hmotnost, mame tu jeste aerodynamicky odpor, automaticka prevodovka v S-Maxu myslim neni dvouspojka (ta je snad jen u nafty, ale mozna se to zmenilo).
Ale srovnavat u rodineho auta parametry zrychleni mi prijde o nicem. U techto dvou aut je spis zarazejici, ze S-Max je za stejnou cenu vetsi, prostornejsi a 3 deti pojme uplne v pohode.
3. 2. 2017 14:17
Re: moj nazor
Tak za polovicni cenu mas Zafiru s 200 konmi, to neni zarazejici? A pokud chces vetsi auto, tak za polovicni cenu taky neco najdes. To mi nijak zarazejici nepripada. Je fakt, ze S-Max je sedmimistne auto, BMW2GT je petimistne se dvema nouzovymi misty navic, no to je pro me spis to, co hledam.

Edit:

Ford mel dvojspojku, BMW ma japonsky osmikvalt Aisin s HDM.

Porovnavat u takovych aut parametry zrychleni neni o nicem, pokud jdes po nejsilnejsi verzi, tak asi vis proc. Ja mam osobne silne motory radeji, nez hromadu vybavy a asistentu...
Avatar - _Karel_
3. 2. 2017 16:38
Re: moj nazor
Oktávka RS je rozhodně rychlá, je rozhodně pořád rozumná (možná kromě této top verze RS245) a bezpochyby může být rodinným autem pro velkou část populace.
Že je pro tebe pomalá, nerozumná a malá, to je tvůj pohled. Nic víc.
Avatar - Emel
3. 2. 2017 09:15
Re: moj nazor
Proč skalního fandy? Tohle je normální auto, co si vybereš jako služební místo nějakého průměrně specifikovaného Superbu. U RS TDI to platí beze zbytku, u RS TSI to platí v těch osvícených firmách, kde benzín není sprosté slovo. U RS245... no, tam už to já osobně vidím trošku problematicky, laděný výfuk a 19" kola už to posouvají trošku mimo to zaměření univerzálního auta se slušnou dynamikou... a okruhové náčiní z toho stejně nikdy nebude.
3. 2. 2017 08:28
Wau
Sprava dna, uplne necakana a prevratna. Dokonca natolko, ze odsunie porovnavaci test pravidelne uverejnovany v piatok o 8:00 aby od neho nahodou neodlakala pozornost.
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2017 08:49
7st. DSG
Octavia bude mít 7st. DSG DQ 381 namísto dosavadního 6st. DQ 250. Mělo by se jednat de facto o shodnou převodovku rozšířenou o jeden rychlostní stupeň. Robustnější a odolnější 7st. DSG DQ 500, které má Kodiaq nebo Tiguan, to určitě nebude.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Emel
3. 2. 2017 09:17
Re: 7st. DSG
On nikdo neříká že to bude DQ500. DQ381 má teď i Clubsport, ne?
3. 2. 2017 10:21
Re: 7st. DSG
V článku se mluví o "bytelnějším" DSG, což vyvolává dojem, že má autor na mysli právě DQ 500, na novém DQ 381 zřejmě nic bytelnějšího není, jen navíc jeden převodový stupeň...
GTI Clubsport určitě má taky 381, vzhledem k tomu, že 500 nemá a ani model R. Ze sportovních modelů má verzi 500 pouze RS3 a TT RS. Původně byla vyvinuta pro užitkový Transporter, který ji také dodnes používá.
Avatar - Emel
3. 2. 2017 10:28
Re: 7st. DSG
Asi bytelnější v tom smyslu že to není ta sedmistupňová suchá DQ200 (myslím), co se jinak do Octavie dává.
Avatar - Ham.
3. 2. 2017 12:18
Re: 7st. DSG
No bytelnější DQ381 být evidentně musí, protože je konstruovaná do 420 Nm (montuje se do Glofu R kde přenáší 400Nm) tedy o dost víc než DQ250.
3. 2. 2017 12:43
Re: 7st. DSG
DQ250 se montovala do Golfu R, Audi S3 do konce loňského roku taky...
Avatar - Ham.
3. 2. 2017 12:51
Re: 7st. DSG
No protože DQ 250 postupně vyšponovali na 380 Nm, ale dál už to nešlo a po dalším zvýšení krouťáku u 2.0 TSI na 400 Nm je dnes nahrazená DQ381, DQ250 by se už nejspíše rozskočila na prvočástice.
Samozřejmě, že DQ500, která je dimenzovaná na 600Nm je ještě robustnější než DQ381, ale s tou se počítá jen pro modely kde se objeví naftový 2.0 BiTDI (Tiguan, Kodiaq, tranďák), pro nejvýkonnější benzínové 2.0 TSI je evidentně určená DQ381.
3. 2. 2017 19:22
Re: 7st. DSG
DQ500 se v některých modelech používá i ke slabším motorům. Tiguan ji měl už v minulé generaci, stejně tak Transporter.

250 by se nerozskočila, ale dalo by se počítat s kratší životností spojek a nárůstem počtu reklamací. Byla na něco navržena a nemůžou to překračovat do nekonečna. Navíc u relativně běžných motorizací. 381 jim na nějaký ten rok vystačí.
3. 2. 2017 19:09
Re: 7st. DSG
Však je to jiná převodovka s vyšším "ratingem" (tedy celkem jistě jinými spojkami). Starou DQ250 motory dávno "přerostly;" původně byla jen do 350 Nm, takže jí sahali do rezerv.
Avatar - Blue Sun
3. 2. 2017 08:53
Hm,
ani tímhle z ní krásné auto neudělají.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - defusiq
3. 2. 2017 09:01
!
Dal bych tam víc vykřičníků, přeci jenom taková událost se opakuje jen málokdy >:D
Ale teď vážně, 4 oka a ty kola k tomu spolu se širokým vzhledem to je jasná ošklivka Betty...
PS: to se ta zadní část vážně nedala víc odlišit od Fabie?
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2017 09:07
Kde jsem ty kola jen viděl
Myslím, že Guilletta
Rozbalit vlákno
1
3. 2. 2017 19:26
Re: Kde jsem ty kola jen viděl
Alfa používá oblouky (na některých jsou to celé kruhy nebo ovály/ elipsy), nejsou hranaté. To jsou pro ně typická kola, pokud vím. Já už je také někde viděl, ale mohlo to být právě na OIII (před fl.).
Avatar - Emel
3. 2. 2017 09:08
245
Zřejmě zůstává trošku kontroverzní konfigurace, kdy v základu jsou elektrické sedačky (s mírně vyšším posazem) a 19", které se mi moc nelíbí.

U sedaček se místo kůže mluví o Alcantaře místo kůže, to by mohlo být fajn. Jsem zvědavý, jestli trošku rozšíří paletu barev - to na fotkách mimochodem pravděpodobně opět je jen běžná červená, metla u RS230 v nabídce nebyla.

Lepší krok by bylo nabídnout samosvor jako příplatek k RS... ale to by je asi nestíhali vyrábět :-)
Rozbalit vlákno
20
3. 2. 2017 11:20
Re: 245
Jak se říká 100 lidí, 100 chutí. Já bych třeba o ten VAQ moc nestál. Někde jsem četl, že jeho servisní interval je 3 roky, a mění se zřejmě nejen olej, ale také filtr. Náklady tedy budou určitě nad 5000,- Kč. U Cupry s 221kW to už asi nutné je, ale u daleko méně výkonné Octavie se bez toho asi obejít dá... stejně jako bez těch devatenáctek... a možná bez RS verze vůbec >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Emel
3. 2. 2017 13:19
Re: 245
Verze RS je super. Je o dost hezčí (před i po fl), je slušně vybavená (třeba lepší světla, ale zase žádné vyloženě ptákoviny), má víceprvek, lepší brzdy, 2.0TSI (a pamatuj, že 1.8TSI v Octavii je pořád jen 250Nm), má lepší DSG (což s tím souvisí).

19" jasně, tady se shodneme... 18" jsou akorát... a kdyby nebyly ty jediné 17" v nabídce tak ošklivé...

VAQ - no řeknu to takhle, do nějakých 15-20t by to byl must-have příplatek, 50 bych za to nedal.
3. 2. 2017 13:50
Re: 245
Já jezdím se 147kW na přední nápravě spokojeně dokonce i bez XDS... ;-)

Pokud bych si měl teď vybrat hot hatch, tak by to určitě bylo základní GTI nebo GTD - bez DSG, bez VAQ, bez DCC, apod. a "jen" na 17-kách... co v autě není, to se nerozbije a já ty elektronické hračky k ničemu nepotřebuju :-)

Octavii RS s jejími převisy za hot hatch nepovažuju a stejně se mi nelíbí nyní moderní Combi sporťáky postavené z Golfu nebo Leonu. Jsem rád, že z úcty k legendě, tohoto prznění zatím zůstalo ušetřeno alespoň GTI :yes:
Avatar - Emel
3. 2. 2017 15:35
Re: 245
Já ti to neberu, ale přijde mi to nějaké takové platonicky vyhraněné.

Elektronické hračky taky nemusím, pokud se bavíme o asistentu jízdy v pruzích a podobně. Ale samosvor? A jen tak mimochodem, GTI-P má i větší brzdy než GTI. Osobně by mě vůbec nenapadlo koupit GTI bez Performance.

PS: čím to konkrétně jezdíš? Ten výkon by mohlo být třeba GTI VI...
3. 2. 2017 16:03
Re: 245
Já jsem se k tomu nekupovat složité a potenciálně poruchové vybavení do auta propracoval mj. taky na základě zkušenosti s prací značkových servisů v čr. Nyní už dávám auto jenom tam, kde mě nechají být při servisu osobně přítomen a všechno si pohlídat (jaké náplně tam dávají apod.). Teď už to jde, ale před takovými 5-ti lety to byl ještě docela problém.
Správná výměna oleje a filtru v převodovce DSG není až tak složitá, ale vyžaduje dodržet určitý postup, jinak nevyteče všechen olej a nový se rychle znehodnotí, stejně tak je třeba být maximálně opatrný při plnění převodovky novým olejem, aby bylo doplněno správné množství. A to nemluvím o tom, že každá převodovka DSG má jiné číslo a viskozitu oleje, u DQ 250 jsou dokonce i jiné oleje podle roku výroby...
S mezinápravovou spojkou Haldex sice zkušenosti nemám, ale odhaduju, že výměna oleje a filtru bude podobná jako u DSG.
No a teď do toho ještě diferenciál VAQ - taky s nutností pravidelné údržby a výměny oleje, možná časem i výměny lamel...
Ještě k dotazu: jezdím v pětkovém GTI s motorem EA113 a DSG.
Avatar - white label
3. 2. 2017 18:41
Re: 245
Jenže jak takhle začneš přemýšlet do důsledku, můžeš rovnou začít jezdit veřejnou dopravou, nebo stopem. ;-)
4. 2. 2017 18:07
Re: 245
... a nebo v GTI, které nebude mít VAQ, DCC, DSG apod., protože pořád ještě jde i nové v takto jednoduché konfiguraci koupit :-)
Avatar - white label
4. 2. 2017 19:20
Re: 245
Ještě "lepší" by pak bylo bez motoru, převodovky, klimy, posilovačů, tlumičů... ;-)
Avatar - white label
4. 2. 2017 19:23
Re: 245
Lepší by pak bylo úplně bez motoru a převodovky... ;-)
4. 2. 2017 19:36
Re: 245
Bez (spalovacího) motoru a (klasické) převodovky to budeme kupovat všichni (bohužel) už asi v 9. generaci Golfu >:D
Avatar - white label
4. 2. 2017 20:27
Re: 245
Možná už jo, jinak viz 19:20, 19:23 jsem zapomněl smazat... 8-s
Avatar - Emel
5. 2. 2017 00:17
Re: 245
Není ale pak lepší nějaká verze s torzkou, která je také servisně jednodušší?
Avatar - white label
5. 2. 2017 00:19
Re: 245
Servisně nejjednodušší je veřejná doprava. ;-)
5. 2. 2017 11:01
Re: 245
Musíš srovnávat srovnatelné, já píšu o pro mě "zbytečných" systémech, protože vyžadují pravidelnou údržbu a já je přitom nevyužiju. Víceprvek mám v autě 10 let, využívám ho každý den a žádná údržba se nekonala a konat doufám hned tak nebude.
Stejně tak samosvor použitý v Type R nebo Meganu RS nevyžaduje údržbu po 3 letech jako VAQ - to mi přijde daleko lepší. Nebo pohon všech kol přes elektromagnetickou spojku v Toyotě RAV nevyžaduje údržbu jako Haldex, protože tam není žádný olej.
Některá řešení VW fakt nechápu a přijde mi, že dělají radost hlavně servisům...
Naštěstí lze objednat auto i bez nich, takže já jsem potenciální zákazník verze GTI Classic. Myslím, že to při troše snahy lze i pochopit a opravdu to není tak, že kdo neobjedná VAQ nebo Haldex, nemůže si jízdu užít ;-)
5. 2. 2017 13:46
Re: 245
Tak si s tou RAVkou zajeď do terénu a možná pochopíš. Když jsem ji zkoušel já, tak se spojka přehřívala, přehřívala a přehřívala. Byla spíš pro parádu. K čemu je mi takový pohon všech kol?

Mechanický svorný diferenciál by byl dobrý, tohle je však pořád mnohem lepší, než přibrzďování kol předchozí generace. A všechno má své výhody a nevýhody. U klasického, torque-sensing svorného diferenciálu musíš počítat s dost omezenou životností. Samozřejmě záleží na konstrukci a stylu jízdy, ale po 50 tisících může být klidně prakticky odepsaný a zralý na výměnu. Aktivní speed-sensing jsou pak podle mne lepší než ty pasivní. Tam je ten problém, že potřebuješ protočit vnitřní kolo, aby se "zakousl." Což řadě lidí nevoní. Elektronika ví, co děláš, takže se dokáže chovat prediktivně. Tady zřejmě VW ani neušetřil peníze, protože pasivní S-S by měl být levnější (u aktivního se prodraží hlavně jeho zástavba, tedy odladění a VAQ funguje dobře, takže tam nešetřili; alespoň to není cítit).
Avatar - white label
5. 2. 2017 15:04
Re: 245
Souhlas, nic jen není černobílé. Já bych u nového GTI neváhal s VAQ ani s DCC i přes případné vyšší servisní náklady. Třeba DCC dělá z GGTI univerzálnější hh, použitelnější i pro vyjížďky spíše rodinného charakteru (+ lepší komfort na "hrbolatých" cestách), a to mi i za tu případnou výměnu (časem) dražších tlumičů stojí.
3. 2. 2017 19:37
Re: 245
VAQ je v podstatě Haldex 5 (jiné balení, stejná technika), pokud si dobře vzpomínám. Čekal bych tedy, že údržba bude obdobná.
Avatar - white label
3. 2. 2017 18:23
Re: 245
ad PS: Těsně vedle (147kW/bez XDS), musíš ještě o jednu generaci zpět, to je to GTI co jsme s ním spolu jeli Dušnou na podhuštěných pneu. ;-)
Avatar - Emel
3. 2. 2017 22:36
Re: 245
Hm, zmátla mě Octavia, kde mělo 147kW minulé RS. Ale samozřejmě... RS II startovalo 2006, což je nějak uprostřed mezi G5 a G6 GTI.
3. 2. 2017 09:10
idealne auto
Octavia na 19tkach a este nizsi podvozok. To musi byt prijemna jazda. Hlavne aby to islo rychlo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
3. 2. 2017 09:17
Asi to schytám,
ale já říkám, že je to pěkné auto. :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - maxi!
3. 2. 2017 09:25
Re: Asi to schytám,
to predsa riskol aj Zappa hned v prvom prispevku! :-!
ja to uz radsej vzdavam, je to uz divna diskusia...
tak uz mi jasne, ze preco sem ani nemam chodit - tie smiesne az trapne vypady proti skodovkam.
Radsej zamietnu celu svetovu triedu rychlych a zabavnych rodinnych aut ako nahodou uznat skodofku?
co este sa da argumentovat?
3. 2. 2017 09:42
Re: Asi to schytám,
Spíš jde o to, že pěknou OIII zabili hnusným faceliftem. Přitom stačilo udělat novou grafiku stávajících předních světel a dotáhnout novým tvarováním nárazníku ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
3. 2. 2017 09:46
Re: Asi to schytám,
Když se budu držet vlastních zkušeností, tak octavia I a II vykazuje známky typické pro koncern, auto dělník, sveze dobře, neurazí ani nepotěší. Za trojku říkám, že se to hodně zlepšilo směrem k řiditelnosti a zábavnosti. Samozřejmě, že je tam ještě velká rezerva, ale už je to trochu zajímavé auto a ve verzi RS svou hodnotu určitě má. Navíc černá maska s dělenými světly jde celkem dohromady.
Avatar - Londonbridge
3. 2. 2017 16:28
Re: Asi to schytám,
Vsetko je v pohode musime sa vratit na ten prispevok o E 63 AMG to ma zaujalo ovela viac... >:D
3. 2. 2017 09:33
porad jen predokolka?
a navic jen facelift .....

proste nezajimave auto
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
3. 2. 2017 09:54
Ještě jeden postřeh přátelé -
Škodovka je mistr v kamufláži. Dával jsem služební octu III. v DSG, ve čtyřkolce a skoro nejvyšší výbavě na týden do servisu, protože byla škráblá. Na ten týden mi dali náhradní základ, holátko 1,6 tdi. Přestože obě zvenku až na diody vypadaly identicky, tak když v tom člověk jel, nestačil se divit. Připadal jsem si jako v úplně jiném autu. Teď neřeším výkon a výbavu, ale špatně odhlučněné, nepřesná jízda, nepřesné řazení, utrápený projev. Nikdy bych neřekl, že může být takový rozdíl u jednoho modelu auta.
Rozbalit vlákno
9
3. 2. 2017 10:10
Re: Ještě jeden postřeh přátelé -
Hodne delaji tlumice, ty jsou na zakladnich modelach snad nejhorsi mozne, no na Scout a RS jdou zase hodne kvalitni. Podle toho pak vypada jizda...
Avatar - Uživatel_5340709
3. 2. 2017 10:26
Re: Ještě jeden postřeh přátelé -
Navíc ta čtyřkolková octavia s haldexem V. generace se místy chová jako zadokolka a dají se s ní dělat pěkné drifty, pod plynem je přetáčivá. :yes:
3. 2. 2017 11:10
Re: Ještě jeden postřeh přátelé -
tak to jsem nezkousel, takze nehodnotim :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 2. 2017 14:37
Re: Ještě jeden postřeh přátelé -
No sklouznout se dá, ale pěknými drifty bych to nenazýval :-) Jen na plný knedlík se to umí rozparádit, ale že by se s tím nějak dalo pracovat v zatáčce, to teda vůbec...
3. 2. 2017 10:10
Re: Ještě jeden postřeh přátelé -
Predpokladam, ze rozdil v cene vice ne 2x - tak se neni cemu divit.

Ja mel moznost take chvili jezdit v Oct III 1,6 TDI a skutecne to bylo strasne. Ne spatna, ale vylozene nebezpecna zadni naprava, chciply motor. Porovnavam to s Oct II 1,6 TDI, to bylo uplne neco jineho.

K te naprave - v zatackach odskakovala a to naprosto necekane. Ve vyssi motorizaci uz je viceprvek, tak to by uz melo sedet lepe.

Jo holt - do vlkohradu je treba odvadet stale vyssi pasaliky.
Avatar - Uživatel_5340709
3. 2. 2017 10:24
Re: Ještě jeden postřeh přátelé -
Jasně, cena 1,6 tdi x 2, možná i pár tisíc navíc. To je od koncernu pěkná finta, že v rámci jednoho modelu dělají takové rozdíly. Ale všichni jsou nakonec spokojeni, oba můžou říkat u piva - mám oktávku. :-)
Avatar - Barry Lyndon
3. 2. 2017 10:50
Re: Ještě jeden postřeh přátelé -
nj. to máme "vlastenecký příplatek", "dieselgate příplatek" a kdo ví kde se to zastaví...
Avatar - Dany
3. 2. 2017 12:22
Re: Ještě jeden postřeh přátelé -
Mám podobnú skúsenosť, 1,6 tdi je podvozkovo tragéd.
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 2. 2017 14:39
Re: Ještě jeden postřeh přátelé -
Bohužel, to je stinná stránka bohaté nabídky variant některých aut moderního světa. Různé verze jednoho modelu se nedají strčit do jednoho pytle.
3. 2. 2017 09:55
kola fuj
nemuzu si pomoct ale ty kola jsou jak z cirkusu, auto fajn, ale kola by sly jako prvni za jakykoliv normalni....
Rozbalit vlákno
5
3. 2. 2017 10:38
Re: kola fuj
Presne tak takovy hnusny kola bych na to nedal ani zadarmo, ale tak neni problem objednat si na to jiny. Spis bych na to dal ty 18 palcovy co se nabizi na RS Jsou mnohem hezci a diky vyssimu profilu i praktictejsi ;-)
Avatar - Emel
3. 2. 2017 10:42
Re: kola fuj
Tyhle jsou v základu a jiné pravděpodobně nebudou v nabídce. Koupit si k tomu extra 18" vč. gum samozřejmě můžeš, ale...
3. 2. 2017 15:57
Re: kola fuj
RS má v nabídce troje kola. Dvoje 18" a jedny 19". Takže nevidím důvod proč by najednou měli ořezat nabídku jen na tyhle jedny hnusy.
Avatar - Emel
3. 2. 2017 16:09
Re: kola fuj
No že ho nevidíš neznamená, že tam není. Už RS230 měla jediná kola v nabídce, 19" Extreme, a zřejmě to tak zůstane. A co je ještě méně pochopitelné, jen 4 barvy (červená, černá, bílá a steel šedá).

BTW, normální RS je taky jinak. Máš jedny 17" Dorado, jedny 18" Gemini ve třech barvách (stříbrná, černá, antracitová) a jedny 19" Extreme. Před faceliftem byly ještě jedny 18" s jiným designem (Pictoris), ty už nejsou, zase ale jednu dobu nešly objednat ty 19".
Avatar - Barry Lyndon
3. 2. 2017 10:47
Re: kola fuj
Souhlasím. Nejsou ani hezká a hlavně rozměr 19" v základu je u velikosti kol Octavie nesmysl. Za příplatek proč ne, ale v základu měly být max. 18".
3. 2. 2017 10:46
Otupel me cas?
Nebo je to tim stylingem? Na normalnim modelu mi ten predek opravdu vadil, ale tady se mi to docela libi. Mozna je to tou barevnou kombinaci, nevim.
Cenu za chipnuti jednotky o 10 hp (nebo kolik, je to jedno, stejne to ma porad o 50 koni min nez cupra :-) ) a pridani par veci snad radsi ani nechci vedet. Prijde mi, ze specialne v posledni dobe koncern nevi, co by si za to rekl, a to nejen v top vybavach.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barry Lyndon
3. 2. 2017 10:52
Re: Otupel me cas?
ono čím je verze "komiksovější", tím spíš k ní ten "transformers čumák" sedne a navíc už jsme si asi i trochu zvykli. Každopádně na RS to bude menší katastrofa než na běžných verzích...
Avatar - habanero1
3. 2. 2017 12:02
Re: Otupel me cas?
Taky si říkám a potom vidím třeba C mergla nebo 3 series a řeknu si jaký je ta octa * :-)
Avatar - Barrichello
3. 2. 2017 14:23
Re: Otupel me cas?
někde ty prachy za dieselgate sebrat musí ne >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
3. 2. 2017 15:43
Re: Otupel me cas?
ved ja som to uz pisal ze v cervenej to bude pecka ;-) .... tento face skratka potrebuje atraktivnu farbu... nejake sedive odtiene na 50 sposobov tu uz fungovat nebudu... este sa ludom zapaci... len jej dajme cas ;-)
3. 2. 2017 11:52
a příští rok bude další nejrychlejší Octavia všech dob?
vzhledem k tomu, že už teď VW umí 300 koní, tak příští rok představí zase Octavia RS 260 koní - nejrychlejší Octavia všech dob ... a za rok znovu plus pár koní ? >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dany
3. 2. 2017 12:32
Najsilnejšia Octvavia
je tak špecificky nakonfigurovaná, že až prestáva dávať zmysel ako rodinné/firemné auto. Ideálna by bola možnosť si ku klasickej RS nakonfigurovať jednotlivé položky vrátane výkonu. Otázka, čo na to cena pri zaškrtnutí všetkých položiek. Chválim aspoň zmenu koženných sedadiel za alcantaru.
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2017 14:10
a kolik zere?
I nejzravejsi oktavie vsech dob! Kdyz jedete na plny plyn tak vam i nohu urizne...
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2017 18:06
a slibujou
i kozenku na sedacky >:-[]
Rozbalit vlákno
0
3. 2. 2017 21:28
ulevilo se mi
tak další rok můžu žít s pocitem že moje 7 let stary auto žadná Octavia drtit nebude a to mám o 4 kw menší výkon :-D, hold 6ti válec kroutí líp >:D
Rozbalit vlákno
0