v cem je vyhoda sedet vyse z hlediska bezpecnosti (pominu-li lepsi vyhled) ?
ze mas vyssi teziste?
tedy horsi jizdni vlastnosti?
tedy ze se hur vyhnes tatre co ti vjela do protismeru?
nebo ze se spis převrátíš?
SUV je o peudobezpecnosti.
samozrejme nemuzes porovnávat Q7 s fabii, ale srovnatelny auta
Předem chci říct, že se mi to auto moc nelíbí a proč nemá 4x4 taky nechápu. Ale:
dobrý výhled - dejme tomu, třeba ve městě mi to nepřijde špatné
dobře se nastupuje - jistě, že ano, zeptej se někoho staršího, proč preferují takové auta, sám to vidím v rodině
Je pseudobezpečný - nechceš mi snad říct, že sedět výše, než většina nízkých aut je spíš nevýhoda, než výhoda ne? Samozřejmě pokud je auto stejně dobře a pevně postaveno a není to jen krabička z papíru.
Realita ? Právěže to není jen pocit. Mám v okolí dost známých ( i v nastávající rodině) hasiče či záchranáře, co jezdí k nehodám a tohle všichni potvrzují. Pokud bourá SUV, či Offroad v nějakém klasickém případě do menšího a nízkého vozidla, tak posádka vyššího auta to odnese většinou jen na nohy. Samozřejmě to nikdy neplatí stoprocentně...a vždy záleží na konkrétním střetu.
Protože 4x4 tak 90 a víc procent lidí nikdy nevyužije. Zvyšuje to náklady, cenu, poruchovost a reálný plus je asi procento z toho co si lidi představujou
Výhled snad
Nastupování = to asi určitě jo
Bezpečnost = to je spíš jako to 4x4 = lidi maj lepší pocit ale realita..
Neskutečně hnusné auto, příšera. To se na mě nezlobte, to je ještě o řád horší než otřesná 500L Living. Když si vzpomenu na P405, 406, a pak se podívám na tenhle hnus [odkaz] ....
emise jsou jen výmluva za jejich nechopnost. Na emise svalují to že nemůžou mít šetiválce, ale přitom jiné automobilky mají i osmiválce s Euro 6. Na emise svalují neschopnost navrhnout si vlastní 4x4 pohon, protože to prý stojí moc peněz >:D Ale Opel asi chtějí koupit zadarmo :yes: >:-[]
Jasně na emise svalíme úplně všechno, kvůli emisím museli přestat vyrábět i hydropneumatické odpružení. Je to banda neskutečných vyčuránků 8-s
Lenže generalizovať sa to ne nedá. Väčšina SUV je len 10-20cm vyššia ako kombi. A časť z toho padne na vzpriamenejší posed. Takže reči o tom, že máš nohy tam kde on hlavu platia možno keď sedíš v G classe.
Ďalšia vec je aj presný uhoľ nárazu veľa značiek stava auta na crash test a náraz pod mierne zmeneným uhlom spôsobí, že deformačné zóny sa úplne zboria.
Štatistiky na túto tému žiaľ nie sú príliš vypovedajúce, lebo v USA sú za SUV považované 2,5 tonové auta s rámom. V EU jazdia aj SUV hmotnosti Superbu, ale tie väčšie majú stále o 50% vyššiu hmotnosť ako tebou spomínaný Superb.
No a hlavne bezpečnosť je dobý predajný artikel. Keby si automobilky boli tak iste prevahou SUV, tak by ich nechali na reklamné účeli búrať s klasickými autami pomerne často, lebo na SUV trhnú viac, ale to sa nedeje. Občas sa objaví test kde SUV zošrotuje auto s polovičnou hmotnosťou, ale tak nejak neviem nájsť test kde búra Audi Q3 proti A4. Alebo niečo iné od jednej značky s podobnou hmotnosťou.
Tak ta výška sice hraje roli, ale nejduležitější je vyšší hmotnost většiny SUV. Aby totiž deformační zóny SUV pohlitily kynetickou energii nárazu do pevné překážky musí být tužší než u lehčího auta. No a když se pak na cestě potká těžký s lehkým, tak se větší část té energie nárazu pohltí v měkčích deformačních zónách lehčího auta.
Samozřejmě lze udělat i lehčí auto s tužšími deformačními zónami. Dělal to tak Mercedes a BMW v devadesátych letech, ale s příchodem EuroNCAP a po tlaku EU od toho upustili.
Navíc s tužšíma deformačníma zónama je potřeba brát ohled na to, aby při nárazu do pevné překážky nedocházelo k překročení rizikového přetížení (cca 40g).
Auto je vzhledově povedené, řešení variability interieru parádní, motory dostačující, světlá výška v segmentu SUV naprosto úžasná, tak proč to nemá 4x4!!! Emise? to si neumí poradit jinak?
Si ještě neviděl i-cockpit ? ;-) Někdo to označuje za předsudky, konzervatismus atd. ale mně tahle pežotí "vychytávka" vůbec nevyhovuje. Ve snaze seštelovat si sezení podle mé libosti v kombinaci s výhledem na budíky si připadám doslova jako..."cock.v.pitu"
Viz můj příspěvek z 11:14. Převrácení SUV je strašně snadné. Tyto nehody jsou poměrně běžné. Na D1 nedávno na boku Audi Q7, ostatní sražená auta normálně na kolech. Těžko říct, v čem bych raději seděl při nehodě. >:D
tady jedno z mnoha videích, jak snadno lze rozhodit SUV:
To, že se SUV mnohem snáze převrátí, je pravda. Nedávno jsem o tom četl i nějaký článek, ale nevzpomenu si kde. Dobře je také vidět chování SUV při relativně banální nehodě, jak ji zachytil řidič Tesly.
[odkaz]
Každopádně, to není nějaká antireklama proti SUV. Jen jsou to fakta, která by si řidiči SUV měli uvědomit. A většina si jich snad uvědomuje, že mají vyšší těžiště, tedy nemohou zatáčky řezat tak moc, jako majitelé nižších aut.
Opel už je na prodej delší dobu [odkaz] = možná by to bylo pro všechny rozumný řešení :-|
Koupit Haldex nebo udělat další V6 asi neni problém. Problém je že novej šestiválec už neudělá ani Volvo = je to nerentabilní = potřebnej výkon dneska hravě pokreješ R4
S potřebou pohonu 4x4 je to tak jak píšu = víc je potřeba marketingově než funkčně
V USA to patrilo k najčastejším príčinám smrti. Predošle Volvo XC90 si na tom postavilo kampaň, že aj keď sa prevráti, tak sa nezbori strecha ako to bolo v tom čase bežné.
Štatistiky sa hľadajú, zle ale v 2004 bolo v USA 23% nehôd SUV prevrátenie a pri passenger car to bolo len 10%. takže pravdepdobnosť prevrátenia je bezpochyby vyššia. Tam kde sa SUV výškou priblíži klasickému osobáku ako je dnešný trend jazdné vlastnosti ešte moc neutrpia, ale ani sa príliš neprejaví výhoda vyššieho auta. A až v 35% je príčina prevrátenia SUV rýchlosť, takže veľa ľudí je zrejme nepoučiteľných.
[odkaz]
Chlapi, sedeli ste v novej 3008, kt. má taký istý interiér ako 5008? Oproti 308čke je to rozdiel "nebe a dudy". Je to omnoho lepšie vyriešené, kde sa absolútne bez problémov nájde ideálna poloha.
Presne tieto výčitky som mal aj ja a zrazu som si do toho sadol a mám vybraté budúce auto - 5008.
Nohy ve výšce střechy? >:D U slušného SUV bude podlaha tak +10 cm. U crossoverů to může být tak 5. Kyčle můžeš mít ještě o něco výš, to záleží na posedu (ne každý sedí u země). Běžné SUV skutečně nevypadá jako monster truck.
Pokud jsou ta auta podobně těžká, tak by měla dopadnout podobně. Velkým faktorem tu bude nekompatibilita. Když zvedneš s karoserií i výztuhy bez ohledu na to, že po silnicích jezdí i jinak vysoká auta (respektive s jinak umístěnými výztuhami), tak se při nehodě můžou minout a náraz půjde do měkkého. Při nárazu do bariéry to nevadí, při nehodě je to špatně. Pro obě strany.
Lenže to tam je veľky váhový rozdiel. Prečo nebúralo XC90 aspoň s S60? Výrobcovia, zámerne nespravia/nezasponzorujú zrážku SUV s podobne ťažkým autom, aby ľudia neprišli o ilúziu bezpečnosti SUV. Okrem toho Volvo je v bezpečnosti elita, ktorá prekonáva aj podobne ťažkú Q7, takže test vyložene účeloví.
i kdyby bylo 4x4 úplně k prdu, tak se podívej, kolik lidí to prostě chce. A´t jezdí jen po městě, nebo ne, tak se 4x4 prodá velké procento mezi SUV a ne jen mezi SUV. Takže bud budu lidi přesvědčovat, že to nechtějí a dost z nich půjde jinam, kde to dostanou a nebo se pokusím jim to nabídnout. Obzvláště u automobilu, co chce být SUV a má světlou výšku 23cm.
Hmmm...toto není SUV !!! ;-\
Crossover dobře , ale absence pohonu 4x4 je fatální omyl.
S takovou světlou výškou..škoda.
Velký kufr , 3 sedadla vzadu to jsou plusy..i ta rezerva tam je i když jen vespod.
Hloupý malý volant a i-kokpit... taky omyl.
Auto vypadá zepředu divně , jako by dostalo na čumák a ty oči... >:D
ROZPORUPLNÉ POCITY..něco super , něco fatální omyl..škoda.
Todle je stejně prča, většina lidí, kteří v životě s nějakou normální čtyřkolkou nejeli, řikaj přesně to samý. Využitelný jednou za rok v zimě.. blabla.. težší a nemotornější.. blabla.. no a pak se jednou tou čtyřkolkou projedou a hle! Tyvoe to je pecka:)
Hammuno, doporučuju, od někoho si to puč.
jenze když porovnam stejnou motorizace u gofu a tiguanu, tak ty auta porovnat takhle nejdou
třeba 1.4tsi/110kW
golf 505tis kc / 1258kg
tiguan 686tis / 1490kg
to uz ti podobne jako tiguan vychazi
passat 710tis/1387kg
a v cem radsi sedet při celni srazce - v tiguanu nebo v passatu, i když passat je o 100kg lehci?
za me passat
o co to otocit?
velkou klasiku proti malymu SUV??
třeba A8 vs Q2
jen lojza postavi velky SUV proti maly klasice a povazuje to za dukaz, ze SUV je bezpecnejsi
ja tento Peugeotovský počin vidím skôr ako Crossover, než ako SUV, aj keď hlavne vzhľadom by ním chcel byť. Niečo na spôsob najnovších Espace či Scénic. Ak sa človek na to auto pozerá ako náhradu za povedzme dosluhujúcu súčasnú 5008 v módnejšom šate, tak 4x4 nie je nutnosťou ani povinnosťou.
Tobě se to fakt líbí? Mně to teda přijde jako jedno z nejošklivějších. Jsem si myslel, že aktuální prvenství drží Kodiaq, ale tohle to strčí hravě do kapsy. :no:
S tím 4x4 od středně velkého suv nahoru je to přesně naopak, funkčně je třeba, marketingově se dá jeho absence okecat třeba zaměřením se na variabilitu prostoru apod.
Vidíš to blbě = už to že naprosto stejnou techniku a konstrukci má dneska MPV, SUV i kombík je výmluvný = pro to MPV a kombík považuješ 4x4 taky za nutnost? ;-)
Je to hlavně o oblbování zákazníka = rozměry i technika sou často velmi podobný, to jak to auto vnímáš dělaj drobný rozdíly ve tvarování :-)
Eště smutnějš dopadaj opakovaný testy srovnávající kombi a SUV = lidi víc chtěj SUV = který většinově dopadaj skoro ve všem hůř. S bonusem vyšší ceny :yes: >:-[]
Hammunasakrové, kteří reálně těmi auty moc nejezdí, možná nějaké dostali od rodičů, poskakují s ním pouze po městě, tohle moc nepochopí. Kdo využívá SUV, třeba tahá příves, tak 4x4 a naftový motor dost ocení a to nemluvím o dalších a dalších využití SUV 4x4 :-)
SUV neznamená 4x4. Jo, uznávám, že jsou lidi kteří se bez čtyřkolky nikam nevyhrabou. Za život jsem jich u nás poznal dost. Protože se to s dvoukolkou např. na sněhu nejsou schopni naučit.
Dokonce i 405 měla 2 verze s pohonem 4x4 - klasický kombík i sedan s motorem 1.9l SRi a pak samozřejmě Mi16 4x4. A od tý doby jen zástavba Dangel do užitkových modelů ;-)
No tak Niemand už mě předběhl, takže po jeho příspěvku už není potřeba něco dodávat. Ta studie to říká jasně. Navíc je tu další faktor. Fakt Ti není divné z těch videí, jak legračně snadno jde SUV přes střechu? Těch videí je strašně moc. Ano, opakuji a zdůrazňuji - STRAŠNĚ moc. Stačí Google a třeba spojení suv roll over. A vypadne Ti tolik článků a videí, že se nebudeš stačit divit. A ta videa mají jedno společné - stačí do SUV trochu brnknout a už jde nekontrolovatelně přes bok na střechu. Použij stejná slova při vyhledávání na Youtube a budeš nepříjemně překvapený, co najdeš. Některé nehody jsou hodně drsné. Fakt nevím, proč před tím tolik lidí strká hlavu do písku? SUV mají své výhody, ale tohle je jejich zásadní problém.Věřím ale tomu, že kdo jezdí s rozumem, ten dokáže těmto situacím předcházet.
Také je to relativně levné auto, kde je ten příplatek víc znát, navíc s relativně slabými motory. A nabídku QQ neznám, takže nevím, jestli tam nebyl nějaký háček.
Drobný problémek je, že je Tiguan o více než tři metráky těžší než Golf. Tiguan je těžší než Passat Variant se stejným motorem (i s 4Motion). Hmotností jsou to jablka a hrušky. Cenou také.
Já viděl naživo 3x bílá (jeden je tu v ulici jak jsem psal, zapadne) a pak takovou zelenošedou, mívaly podobnou barvu Oktávky II po fl dost často (taková ošklivá >:D Jednu měla i moje ex :D).
Rendery sport verze v červené vypadaly o dost lépe a překousl bych i tmavá kola, jak je jinak moc nemusím. Neříkám, že je to krasavec, ale objektivně to špatné auto není. Chtít SUV s trochu větším prostorem a nemít přes Milion na Touarega, GCH a podobně, bude to asi důvod o něm uvažovat :-) Pak snad brzy přijde ještě Tigi XL
Barvy nemá, to je bída, přitom škodovka většinou nabízí dost širokou paletu, u kodiaqa je to o ničem, možná až bude ta sport verze v červené, ale kde je nějaká světle modrá metla, červená metla, prostě něco výraznějšího? Ani designy kol se mi nelíbí. ;-\
Bylo to ještě neodbalené, takže jsem jen poseděl a za nic moc netahal. Sedačka se nechá spustit příjemně nízko. Když stojíš u auta překvapí kraťoučká kapota a velká kabina, nezvyk.
Uplně stejný dojem ! Tenké dveře, jinak dobré, já koukal na LaK a čalounění v kufru bylo takové klasické, jako u Oktávek, asi by mi to extra nevadilo. Místa je hodně, jen co je pravda. Zkoušel si i položi sedačky, myslím obě sady? Ja se k tomu nedostal a zajímalo by mne, jak moc rovná/nerovná plocha vznikne.
Oprav ma ak som tvoje vyjadrenie zle pochopil, ale čo ja si pamätám tak práve MB u E, S triedy išiel opačným smerom, teda že väčšie a ťažšie auto malo deformačné zóny navrhnuté tak, aby pohltilo viac energie toho druhého menšieho auta. Rovnaký princíp sa aplikuje aj pri kamiónoch, autobusoch atď.
...jen zírám, jak automobilky propadly sedmisedadlové mánii a právě v době, kdy rodiny mají v průměru 1.4 dítěte. Dává to smysl? Jasně že nedává. Je to jen marketingový trik. Že tím MPV, SUV i kombínky jezevčíkovatí je další věc. I taková X5, svého času pohledné SUV, na těch 7 sedadel doplatila... ;-\
nemusíš se vyhnout "o tak moc"
ale třeba jen "o malicko vic" a to ti muze zachranit život.
když se dostanes do rizikovy situace, tak ti ten limit posazeny treba jen malicko vic muze život zachranit.
anebo třeba nekomu jinymu...
"že je 5008 tvarovým řešením (slušná světlá výška, vysoko umístěná kapota, takřka vertikální příď) typickým SUV", tak uz konecne vieme, co je to SUV kategoria.
Ale o tom se nějak poslední dobou mlčí, takže je otázka, jestli ho (koncept) Peugeot neudělal jen za účelem testování hybridního pohonu, který by měl přijít třeba do 3008 ;-\
S tím nesouhlasím, pokud mám na pěkného Golfa, dejme tomu 500-600 tisíc, tak mohu koupit SUV, když oželim výbavu a motorizace, nýbrž na Passata to už bude hraniční minimum.
U Tigiho a Passata to nemam nastudované, ale třeba u toho Fordu to tak je. Za 500 máš základní Kugu, nebo hezkýho Fokuse, ale na Mondeo nesáhneš :-)
Jasně, ale pokud ty peníze máš, tak proč porovnávat s Golfem a ne Passatem? Cena není irelevantní. Máš nějaký rozpočet a otázka by měla znít, co za ně můžeš dostat.
Realita testů je, že lehčí auto "bourá" do lehčího, těžší do těžšího. Těžší auta tedy mají laťku nastavenou výš a musí to zvládnout. To tu nikdo nepopírá.
Jen dodám, že ty tři metráky platily pro Tiguan s 4M a Golf bez.
Tady se o ceně ale nebavíme, celé je to postavené na tom, že SUV bude v určitých situací při nárazu bezpečnější, než auto od kterého je odvozeno... To je celé.
QQ se svezl na vlně, kterou vlastně dost pomohl vygradovat. Přesně to bylo auto, které nabídlo něco navíc v podobě vyšší karoserie, posazu a 4x4 s celkem rozumným minimálním rozdílem jízdních vlastností oproti klasickému kombíku.
vsadime se vem si auto stredni tridy ja posadim manzelku do Q7 a nechame obe auta rozjet na 60km a celni stret a uvidime kdo ma pravdu. Sazka o 500 000kc at to stoji za to. :-) kdo nevyleze z auta , bere tech 500 000kc druheho >:D
Pozri si už toľkokrát omieľaný crash-test kde vtedy 4* Q7 poslali proti 5* Fiatu 500. To je presne ten prípad o ktorom Ozzman píše. Veľké, ťažké SUV, MPV sa trafí s niečím menším a ľahším. Dodávky, kamióny a autobusy sem ani neťahám. Proste fyzika je fyzika, tú neoblbneš.
4*4 tam mělo být !!
Takové auto jen jako crossover je jen oplastované MPV.
Osobně bych ho bral jen jako čtyřkolku...vždyt ' 23 cm světlá výška je paráda.
Design je takový trošku obludný..nic moc.
Interier vypadá zajímavě , řešení s tlačítky lepší než TABLET u Rencků...
Jenže kaplička a i kokpit za mne tedy nikdy 8-s to nedám.
Mini volnat patří do malého auta..to už je moc.
Líbí se mi zadní 3 sedadla ..paráda ..a výtečný zavazadelník. :yes:
Rezerva pod autem je nepraktická..časem to zarezne a nejde sundat.
Znám kdysi z našeho Citroena. Ale lepší než žádná !
Tak si přečti, co píšu od začátku >:D Že to neplatí ve všech situacích, ale že neni horší a spíš naopak v některé situaci je výhoda posazu výše nad úrovní jiných aut ! ! Proto né pseudobezpečnost !
Jsem tu jen některé dny, když mě nudí porady >:-[] Já alespoň v těch autech jel, o kterých se vyjadřuji fundovaně. Ty si Audi viděl z rychlíku a přeš se tu o jeho spolehlivosti s majitelama >:D To je taky masakr, teda spíš hammumasakr >:D
Nepotřebuješ 4x4, ani SUV..... ale zpříjemní ti život, když na to máš a o to tady jde ! Proč si tedy kupovat Peugeot, když mužu mít třeba Kodiaqa, co mi tohle nabídne a mě se bude ten přívěs tahat lépe, lépe dojedu na chatu či na hory, kde neni zpěvněná cesta a tak....
Ono záleží, která značka by ho měla/neměla. Kdyby chybělo u Audi, tak je oheň na střeše, ale u PSA či Lexusu by to ani tak nevadilo ;) Názor je ohebný jako proutek >:D
Že se spíš převrátíš? Ale notak, tohle je SUV, ne nějakej Gazik >:D Ze se vyhneš Tatře o tak moc lépe v třeba 508, než 5008? To běžný řidič ani nezvládne poznat a zareagovat, v jak malém řádu bude rozdíl. Limity jízdních vlastností taky nepoznáš v 99% případů i když ty a tvé podjíždění nafťáků >:-[] >:D
Moje původní poznámka byla, že ve stejné třídě radši budu bourat v SUV, než v obyčejném autě. Logicky tady - 508 vs 5008, Golf vs Tiguan a tak podobně... Pokud tedy zvolím Tiguan místo Golfu, tak v Golfu či každém menším od golfu směrem k minivozům, dopadnu buď stejně, nebo hůře, než v tom Tiguanu, nebo se mýlím?
Staci par dnu v roce..par vyuzitych momentu v ramci presunu z jednani na jednani, kdy se 4x4 vyplati a vyuzije..a jak je clovek rad, ze ho tam ma..
Sam jsem ho tuto zimu vyuzil tolikrat a byl rad, ze se nemusim hrabat jak ostatni v kopci, tak ve meste pri rozjezdech...proste dynamika..bezpecnost provozu je neocenitelna..
Samozrejme je alternativa..parkrat do roka nevyjet na silnice..celou zimu byt pomalejsi nez ostatni...bat se , ze nekde zustanu viset...ze se nerozjedu v cas a porad cekat na velkou mezeru ..atd...
Tuto zimu opravdu 4x4 si uzilo :))
A pak jsou placalove...co na 4kolku nemaji...a nechapou, ze nekteri jini oceni..i pres vyssi cenu, hmotnost, spotrebu..atd..
Chapu ty, kteri pres den nikam nespechaji a nestaraji se o svuj byznys :-)
No vidíš, zrovna na tom srovnání kombík/SUV, bys to mohl pochopit. Je jistě čistě otázkou preferencí jednotlivce, jestli upřednostní prostor na menším nebo větším půdorysu, vyšší posaz před nižším. Pokud v tomto kontextu mluvíme o absenci pohonu 4x4 v nabídce modelu SUV, pak právě fakt, že ho u dané značky nenabízí kombík, není důvod proto, aby ho nenabízelo také SUV, právě naopak, možnost awd má být u SUV jednou z výhod oproti kombíku.
Tohle je prostě od Peugeotu fail, a jen se pak nediv, až uvidíš jak se prodává ve srovnání s 5008 třeba kodiaq, právě díky awd.
Jenže to je všechno takové bla bla bla, tohle totiž říkali i v dobách kdy na tom byli finančně podstaně lépe než posledních pár let a stejně to neudělali, vždycky hledali akorát způsob jak co nejlevněji přijít k novým technologiím, které vyvinul a zaplatil někdo jiný. Nikdy nepřiznali, že usnuli na vavřínech a zatímco jiní investovali do nových motorů a technologii, francouzi hledali jen výmluvy proč to nejde aby si rodinka Peugeotů mohla vypláce vysoké dividendy.
A neumí nic jiného než demagogicky okecávat nepřítomnost 4x4 či lepšího benzínového motoru emisema nebo v podstatě čímkoliv co se jim zrovna hodí do krámu.
Já souhlasím s tím, že třeba zrovna u těch městských crossoverů 4x4 většina lidí nevyužije, ale beru jako naprostý flop to, že jiní za stejné ceny ten pohon prostě v nabídce mají a PSA ne. Kdyby to obhájila alespoň levnější cena, ale ti drzouni si napálili za 3008/5008 takové pálky, jako by měla 4x4 a V6 motor. Pche... :no:
V mých očích naprosto ztratili kredit a myslím že i zdravý rozum. [odkaz]
Jo, takže sis to přečetl ve dvou článcích, kde byly nějaké testy trochu tendenčně postavené, aby rozdíl nebyl a realitu a fyziku popřeš >:D Tvá klasika >:D Mistr světa z googlu >:D
Já neříkám, že to platí vždy a ve všech případech, ale rozhodně nejsou SUV horší a v některých případech naopak i lepší...
Takže mi chceš tvrdit, že při nárazu SUV vs nízké stejně velké auto, na tom budou obě posádky stejně v každém případě? A že řidič SUV má nohy ve výšce střechy klasického osobáku, také nehraje roli?
Jsem majitel současné zdařilé generace a musím říct, že ze předu nová verze vypadá fakt zajímavě. Ale nerad vozím co nepotřebuji a tak s touto obludou již jezdit nebudu. Co to je za módu velké svislé masky, odpor vzduchu měří asi v řídkým vzduchu? Vždyť jim tam musí skákat jinak hrozný numera. A co ten dlouhej rozvor, deset - dvacet čísel můžou být nápravy zastrčený klidně zpátky do auta. Vedení Peugeotu prostě vysypalo z pytle to co je prý trendy - no hlavně ať jsou prodeje. Ulice budou brzy plný takových strašidel a Kodiaq bude hlavní masér. icokpit je jinak super alternativa. Nu což, ale počkám si na nějaké nové elegantní MPV, možná bude Zafira, jestli bude a bude větší.
Nebavím se o hypotetických příkladech dovedených ad absurdum, ale o realistickém rozdílu. A realita je, že tě chrání v první řadě karoserie, která bude stejná a dimenzovaná na vyšší hmotnost. Takže jak říkám, záleží, jak s tím motorem pracují. Nebo třeba na materiálu bloku (chceš, aby pohltil co nejvíc energie, ne aby snadno praskl nebo se utrhl - to by pak byla sranda, kdyby se ten těžký motor podíval do kabiny, viď). Na motoru může být rozdíl řekněme 50 kg, což je prd. Podle mne to má podobný dopad jako jakákoli jiná hmota připevněná k autu, tedy schopná při nárazu přenést energii skrz konstrukci auta (hlavní rozdíl je v umístění).
Kdybychom žili ve světě, kde je vznětový motor pro Passat tak těžký jako cca. 7 Passatů se zážehovým (ne motorů, ale celých aut), tak by má reakce zněla jinak.
Mne je jedno, čím jezdí kolega a kdo to je i kdyby to byl Zeman, já se ptám, jakým autem jezdíš ty, respektive, které ti říká pane? Tak se přestaň konečně kroutit jak had a odpověz. Do jiných se navážíš za jejich vozidla či jejich fanouškovství, ale sám radši mlžíš, proč? Buď chlap a jdi s kůží na trh :-)
Těžiště netěžiště, ano v běžné situaci bych radši boural v SUV, než ve spřízněném třeba hatcbhacku... nebudem sem tahat auta rozdílných velikostí...., nejezdím s ním jak se sporťákem, tak mne těžiště netrápí tolik.
Ty vylez někdy mezi lidi od internetu ;)
A co s A4? Že se tu hádáš jak troll s někým, kdo ta auta měl a tvrdil ti, že ty jeho kusy sloužily a né, že celá A4 je dokonalý stroj bez chyb, což ty si nepochopil? >:D No to doufám, že nezapomeneš, protože tam ses dokonale odrovnal >:D
Ano, vzal a právem a pořád píšu o tom stejném. Nechápeš, že si někdo to 4x4 prostě koupí, protože ho využije k zlepšení jeho života. Já tu nepsal nic o tom, že se bez toho nedá žít ;) Přečti si to ještě naposledy, třeba to tentokrátě pochopíš :-)
Narážal som na povestné tdi, ale veď to isto vieš. Benzín je lahodný asi všade.
Uzavriem to - chcel som Ti povedať, že sa máš prekonať a na autosalóne si do toho sadnúť. I-cockpit by už mal byť v pohode. Vzadu sa podľa mňa sedí minimálne deťom veľmi dobre. Plus asi by som chcel elektrickú kolobežku do kufra. That´s all.
Na druhej strane, ak si v súčasnej dobe majiteľom dosluhujúcej 5008, máš dobrú skúsenosť a hľadáš náhradu, prípadne sa ti SUV páčia ? Vtedy dostaneš dva v jednom, variabilitu a priestornosť MPV spolu lookom SUV . >:D Ak trváš na 4x4 máš kopu iných možností kde svoje peniaze utratiť. >:D
Proti francouzům nic nemám, ale alergii na I-kokpit ano. Kdyby s tím přišel místo Pegueotu VW měl bych ji úplně stejnou. A co se týká koncernu, tak jednoho mám doma. A světe div se nechrochtá, je komfortní, ergonomicky bez chyby, úsporný a při tom i svižný pokud se chci svézt. Mám ho už 2 roky a přední světla mám ještě původní. A krom benzínu, kapaliny do ostřikovačů a servisní prohlídky nic jiného auto nežádá.
Já mám jen jedno = benzín V6. Tak do roka a do dne plánuju nový. Tu a tam jedu kolegovou C5 2.2 HDI = to je asi jako tvoje služební s tim že tu a tam znamená tak 2x do roka :-)
To je celý zmysel auto.cz, usmerniť ľudí smerom k grupe, bez toho, aby si sadli do niečoho iného.
Poviem to takto - bol som vychovaný na grupe - golf, 2 octávie a teraz služobný passata. Môj názor na francúzske autá si asi vieš domyslieť. Potom som sa nútene - kvôli pokazenému golfu - musel asi týždeň voziť na Peugeote. Zistil som, že motor nemusí chrochtať ako traktor, že podvozok môže byť aj komfortný a nemusím sa báť, že zajtra ráno nájdem auto bez predných svetiel.
Preto som sa prekonal odpor voči francúzom a kúpil som 5008 - tú aktuálnu, nie tú v článku. S tým súvisí to sedenie vzadu. Keďže som sa trochu posnažil, mám doma troch adolescentov a svetu div sa, lepšie sa im vzadu sedelo len v C4 Grand Picasso a v osobných dodávkach typu Multivan.
Vo všetkých ostatných je problém buď stredový tunel vzadu, nesamostatné sedačky, alebo tvrdé stredné sedadlo vzadu kvôli lakťovej opierke. Apropo - to je hlavný účel MPV - voziť vzadu 3+ detí, nie dospelých.
PS. skús si do toho najprv sadnúť, v kľude si nájdeš ideálnu polohu a zmeníš názor.
Notak, buď uznej chybu, nebo sem hoď důkaz, na křivé obvinění jsem alergický ještě více než na to, když mi někdo převrací něco, co jsem řekl a tvrdí mi pak nesmysly :-)
Tak jako ty mi tu pořád vyvracíš a vsouváš něco, co jsem ani neřekl >:D Btw: Už si někde našel ten náš údajný dialog o FWD vs RWD ? >:D Možná by ses měl naučit lépe číst ;)
Karoserie by však měla být stejná. Záleželo by, jak pracují s motorem jako deformační zónou a jak se ten konkrétní chová, ale samotná hmotnost motoru by měla podle mne celkem malý přínos, pokud by naopak nebyla přítěží.
Pri tomto teste ale nie je az tak problem tazisko, ale vacsiu ulohu hra konstrukcia podvozka a ako je spraveny system stability kontroly.
Preto je tam Xantia, lebo hydropneumaticky podvozok a toto je uloha, kde zaziari.
Ale tato Toyota je naozaj vyborna :-)
[odkaz]
Ale stale je to len jedno cislo. Az tak to o spravani nepovie.
U VW Passat prohraje hlavně proto, že odpovídající holátko v ČR nenabízí (Passat na rozdíl od Tiguanu začíná na Comfortline). I když by ho asi zvládli objednat, kdybys chtěl. Jinak stojí Tiguan skoro to samé. Bylo by zajímavé porovnat výbavy, protože bych si normálně myslel, že ji bude mít Passat na daném stupni lepší.
Přiznám se neseděl, ale seděl jsem v 208, 2008, 308 a do dalšího Pažouta se slavným i-kočkopitem si už nikdy nesednu. Je to ztráta času. Ta značka tímto nesmyslem je pro mě mrtvá. U 5008 je to ještě umocněno nevhodným uspořádáním 3 samostatných neplnohodnotných sedaček. V nich se totiž pohodlně nesvezou ani 1, natožpak 3 dospělé osoby. Je to maximálně pro děti. Ale asi to mají spočítané že pro muslimskou komunitu "francouzů" se třemi až pěti dětmi bude toto řešení to pravé ořechové.
Tak to ber s trochou nadsázky, je s podivem, že sis tyhle blbosti, co jsem napsal všiml jen ty >:D Určitě to je taky typem SUV, má myšlenka pouze ze začátku byla taková, že to není jen pseudobezepčnost, ale oproti sníženým variantám si lidi připlácí právě za tu bezpečnost ( horší nebude, spíše lepší) než u běžného auta + další plusy, které J@W zpochybnil :-)
Prostě a jednoduše jak jsem psal výše - než bourat v Golfu, radši si někdo připlatí na Tiguan, který bude v určitém případě stejný, nebo bezpečnější než Golf :-)
Opäť sa obrátim na dostupné trochu staršie štatistiky podľa ktorých je SUV prevrátene pri 23% nehôd, ale zo smrteľných nehôd SUV je to 35% prevrátenie. Takže prevrátenia patria k fatálnejším nehodám
No a zle mierený náraz môže byť aj na predmet mimo cesty, ktorý sa odmietne uhnúť a potom rozhoduje aj samotná hmotnosť auta.
Jo, lichoběžníky, dvojitá skla... no jasně, ještě občas se mi o tom zdá >:D Já jsem ale nabyl dojmu, že tu mu tetička nesvěřila, onehdá to tu snad i povídal >:D V té smí sedět jen jako spolujezdec a když zlobí, tak ho prý dávají do kufru v přepravce >:-[] >:D
Čteš vůbec co ti píšu? Já říkam, že nepotřebuješ.... achjo. A stěhuj si co chces, já kombik využívám skoro pořád, takže za mne je to skoro jediná volba.
ono jde spíš o to, že Peugeot nikdy žádnou čtyřkolku neměl, takže akorát přestaly lhát kupujcím >:-[]
jinak k autu - exteriér pro oko pěkný ale interiér? Libí se mi ten středový tunel to je docela dobře udělaný (soudě podle fotek) ale ten volant??? ty budíky?? tohle by mě teda dokázalo odradit od koupě + ten tablet (to je hrozná móda)
Jistě, důvody pořízení malého suv/crossoveru místo kompaktu například, nejsou nutně v pohonu 4x4, pár plastů a větší světlá výška se hodí i ve městě, u středně velkého a velkého suv, což jsou auta rodinná a používaná k cestování, nejen na poskakování kolem komína, je situace jiná, tady je jakékoliv zdůvodňování absence awd jen okecáváním vlastní nedostatečnosti, jestli konstrukční nebo finanční, je v podstatě jedno.
no s tými štatistikami by som bol opatrný. Veď už prvý QQ ukázal, že tuším 80 % ľudí si ho kúpilo bez 4x4. Ale je možné, že sa medzičasom niečo zmenilo a nepostrehol som.
Není to tak špatné a uvnitř ještě lepší, než z venku, prostorné. Takhle velké auto koncernu chybělo. Předek se mi taky nelíbí, ale doma to nemam :-) Nám už jeden parkuje v ulici, bílý :-) Tak si zvykám :-)
Člověče to ti fakt nevim jestli sem Audi viděl z rychlíku >:-[]
Ale k tomu masakru = tys to doteď nepochopil? >:D
Pokud prokazatelně sto tisíc aut má poruchu = tak je argument 1 majitele nebo klidně dvou že jejich ne = zkus si to dát do čísel >:-[]
Protože naprostá většina ty přívěsy netahá? :-)
K tématu hory atd. sem se vyjádřil = to malý procento který 4x4 potřebuje si ho snad koupí ne? Jinak je to jako kupovat kombík protože možná jednou něco budu chtít převést = no tak si objednám přepravní službu = stejně vyjde levnějš než příplatek za kombi nebo SUV ;-)
...naživo přijde jako normální SUV (byť nemá čtyřkolku a systém z P508 byl na nic), tak tahle variace mě naprosto obchází.
Nechci píchat do vosího hnízda, ale před chvílí jsem prolezl syna medvědice a nakonec to ani zvenku není taková hrůza (jistě, že šlo o top specifikaci).
Tady mi předek přijde hrozně překombinovaný a prolámaný.
Ale já mluvím o nehodách, přesně o srážkách s menším autem. Protože v takové srážce, pokud budu sedet také v malém autě, tak to odnesu hůře, než v tom SUV... od začátku to tady takhle podávám, ale ty se musíš hádat >:D
?? Dávno? >:D Asi tak dávno, že se ti zateměl mozek a s někým si mne pleteš ;) Ale líbí se mi, že když uděláš chybu, tak buď mlčíš, nebo to zametáš pod koberec... to se pozná charakter, všechna čest >:-[]:yes:
Taky záleží, jak se ta nehoda stala a jestli Q7 nejel jak bezhlavý i***t >:D Já nepopírám, že převrácení je pravděpodobnější, s tím musíš ale počítat, když s takovým autem jezdíš a nepouštět se do situace, kterou si dovolí někdo s placatým sporťákem :-)
Já souhlasím, že 4x4 90% lidí nepotřebuje a o bezpečnosti už vůbec nemluvím, protože málokdo s ním umí zacházet tak ,aby mu v klíčové situaci zachránilo zadek. Problém máš spíš v tom, že někde hledáš něco, co ten druhý neřekl >:D
Já se někdy hádal, že přední i zadní náhon přenesou stejne výkon? >:D Tak to by mě zajímalo, kde >:D To mi sem prosím pošli odkaz >:D
Těch nehod, kdy SUV končí na střeše nebo na boku, je strašně moc. Trochu se divím, že se o tom moc nemluví. Nechci sem dávat další odkazy, ale jsou jich mraky. Na Youtube jsou celkem dost šílená videa. Já osobně proti SUV nic nemám, sám jedno kupuji pro manželku. Ale o tomhle nepředvidatelném chování a nestabilitě v kritických situacích vím. Zkrátka doufám, že žena jezdí opatrně a do takové situace se nedostane. :-)
Názor na 4x4 nebo jinou technickou realitu = mám narozdíl od tebe reálnej: 4x4 je spíš móda a představa o vyšší bezpečnosti. Naprostá většina lidí si ho koupí z neznalosti a z důvodu představy = tý větší bezpečnosti atd.
Zrovnatak SUV = při objektivních srovnáních a měřeních většinově blbější než kombi. Ale je víc šik = tak radši to dražší a horší ;-)
To ty ses hádal že přední a zadní pohon přenesou stejnej výkon = a argumentoval stejně jako teď: Že já to hodnotim jen podle značky = a tvrdim to protože Audi >:-[]
Tak o řezání zatáček se vůbec nebavím, to je snad jasné, že SUV má vyšší těžiště, mluvím čistě o nárazu, kdy k převrácení dojít nemusí a někdy i to převrácení může mít menší dopad na posádku, než špatně mířený náraz :-)
Ale o to nejde >:D za SUV připlácíš, právě ta bezpečnost, ať už je to vyšší posaz, nebo tedy hmotnost, je jeden z důvodů, který by se pro tu vyšší cenu dal použít. Nic jiného jsem ani nenapsal :-)
Jo, musí to být nutně našlápnutá verze, sicny v alcantaře atp., pak to nepůsobí tolik stroze, jsem zvědav co řekneš o jízdě, znova, chce to adaptiv podvozek a vrcholný motor, ale já jsem v takovém autě neviděl nic, co by umělo nebo dělalo hůř než XC90 za 2,5 míče. Pokud někomu v autě této velikosti nevadí čtyřhrnek, není důvod kodiaqa obejít. ;-)
JJ, včera tam byl nějaký zástupce a když se před šéfikem pochlubil jak odehnal potenciálního zákazníka, byl hned hot call kolegyni, co se s majitelem zná >:D
Ale auta zabalená, takže jezdit se dá až příští týden, jinak do mega by to nemuselo být špatné ;-)
Interior by chtěl nějakou drobnou finesu na zlepšení útulnosti (ne, volant na koulích nebo budíky na zrcátku nemyslím) :-)
To je irelevantní, všichni jsme tu přece masírováni tím, že rozdíl mezi prémií a mainstreamem už prakticky není ;-)
U kaďáka překvapí velmi lehké (až nebytelně) dveře a nijak pěkně zpracovaný a očalouněný kufr. Není třeba za co pořádně chytnout podlážku. Palubka je na živo plastičtější a sedačky velké. Podélně místa hodně, příčně je to slabší. Kufr delší, hluboký, ale úzký. Nicméně v rámci třídy jsou vnitřní rozměry asi ok.
Tohle je přesně vzor Sakrovy mysli. Dokonce, protože to má Audi, tak je to nepotřebné.
Já bych teda raději prodával lidem co chtěji, než je přesvědčoval , že to nepotřebují.
Protože to má být SUV..!
U něj možnost volby 4*4 by měla být vždy..
Kecy , že to lid nepotřebují ? Neberu..na chatu se bez 4*4 nevyhrabu..
A spousta lidí je na tom podobně , je to i bezpečnější..a kdo na to má tak těch pár desítek tisíc rád připlatí.
Někdo ctyřkolku nepotřebuje? Ok..volba by být měla.
U malých crossoverů jako Captur atd. je to jiné..ženy do města honí image , 4*4 fakt většinou mít nemusí.
Tohle je ale velké auto..a není už MPV !
FATÁLNÍ CHYBA. :no:
Nechápu, proč pořád některým chybí možnost 4x4. Dnešní SUV zpravidla není teréňák, ani si na to nehraje. Jenom tak díky větší světlé výšce a lepším nájezdovým úhlům vypadá, díky čemuž trochu lépe zvládne polní cestu. SUV je pouze po několika desítkách let jakýsi návrat k normální velikosti automobilu. Se všema výhodama i nevýhodama, které nyní po x placatých autech objevuji. A v letošní zimě velká výhoda - na křižovatkách jsem viděl přes mantinely.
To vysvětlení s emisemi a "natuňeným" ASR je u automobilky, která v první řadě posledních minimálně 20 let žádný (klasický) pohon 4x4 nemá, vyloženě vtipné. Možná by to chtělo méně kecat a více investovat.
Jo, další klasická francouzská manýra, musíme nutně udělat něco jinak, výjimečně, že je to řešení k ničemu, nevadí. Kolik takových pitomin už bylo, co se volantů týká, podle PSA už dnes měla všechna auta mít pevný střed volantu, je to přece výborná věc. A jak to dopadlo víme, nejen že se nikdo nechytnul, ale i samo PSA už od toho v tichosti odešlo, no, tak teď zkouší chytrou horákyni, HUD bez HUD, přístroje pod oknem, volantek na koulích. Dávám tomu max. jednu generaci. ;-)
reknu ti to tak, boural jsi nekdy s SUV proti zhruba stejne tezkemu autu tot byl Superb combi apod.? Ja jo v SUV, ja dopadl v pohode ti lide moc v pohode nebyli. V tom aute lidi byli i bez nohy,jeden zarval ale to je zbytecne tobe vysvetlovat, mas svou pravdu. Jeste dodam , ze ma vina to nebyla. Zdravi Lojza