Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poprvé za volantem Peugeotu 5008. Už není MPV, čtyřkolku prý ale nepotřebuje

Peugeot 5008 se v druhé generaci proměnil z velkoprostorového vozu v SUV. Charakter MPV si ale v lecčems zachovává.
Zpět na článek
16. 2. 2017 10:25
16. 2. 2017 10:39
16. 2. 2017 10:58
16. 2. 2017 11:07
16. 2. 2017 11:23
16. 2. 2017 11:23
16. 2. 2017 12:16
16. 2. 2017 12:21
16. 2. 2017 12:39
16. 2. 2017 12:45
16. 2. 2017 12:55
16. 2. 2017 13:01
16. 2. 2017 13:14
16. 2. 2017 13:15
16. 2. 2017 13:20
16. 2. 2017 13:31
16. 2. 2017 13:53
16. 2. 2017 14:01
16. 2. 2017 14:15
16. 2. 2017 18:00
16. 2. 2017 18:54
17. 2. 2017 10:58
17. 2. 2017 11:01
16. 2. 2017 14:38
16. 2. 2017 14:45
16. 2. 2017 14:51
16. 2. 2017 14:57
16. 2. 2017 17:57
16. 2. 2017 19:29
16. 2. 2017 10:58
16. 2. 2017 11:08
16. 2. 2017 11:32
16. 2. 2017 11:53
16. 2. 2017 12:24
16. 2. 2017 13:00
16. 2. 2017 13:30
16. 2. 2017 13:16
16. 2. 2017 14:20
16. 2. 2017 12:57
16. 2. 2017 13:48
16. 2. 2017 14:44
16. 2. 2017 11:10
16. 2. 2017 11:40
16. 2. 2017 13:38
16. 2. 2017 14:10
16. 2. 2017 10:34
16. 2. 2017 10:41
16. 2. 2017 11:01
16. 2. 2017 11:14
16. 2. 2017 12:32
16. 2. 2017 14:19
16. 2. 2017 17:39
16. 2. 2017 11:09
16. 2. 2017 11:17
16. 2. 2017 11:25
16. 2. 2017 11:47
16. 2. 2017 11:56
16. 2. 2017 12:10
16. 2. 2017 15:22
16. 2. 2017 14:23
16. 2. 2017 11:19
16. 2. 2017 11:32
16. 2. 2017 11:45
16. 2. 2017 11:57
17. 2. 2017 07:43
16. 2. 2017 11:33
16. 2. 2017 10:26
16. 2. 2017 10:32
16. 2. 2017 10:48
16. 2. 2017 10:51
16. 2. 2017 12:50
16. 2. 2017 13:12
16. 2. 2017 15:06
16. 2. 2017 10:54
16. 2. 2017 11:10
16. 2. 2017 11:15
16. 2. 2017 11:36
16. 2. 2017 11:44
16. 2. 2017 11:53
16. 2. 2017 11:58
16. 2. 2017 19:24
16. 2. 2017 20:30
16. 2. 2017 20:41
16. 2. 2017 11:55
16. 2. 2017 10:59
16. 2. 2017 11:41
16. 2. 2017 11:47
16. 2. 2017 11:42
16. 2. 2017 12:26
16. 2. 2017 12:35
16. 2. 2017 21:06
16. 2. 2017 15:47
16. 2. 2017 15:42
16. 2. 2017 10:38
16. 2. 2017 10:45
16. 2. 2017 10:52
16. 2. 2017 10:54
16. 2. 2017 12:14
16. 2. 2017 19:26
16. 2. 2017 14:07
16. 2. 2017 10:56
16. 2. 2017 11:00
16. 2. 2017 11:12
16. 2. 2017 12:00
16. 2. 2017 12:40
16. 2. 2017 19:27
16. 2. 2017 20:25
16. 2. 2017 20:28
16. 2. 2017 20:29
16. 2. 2017 20:42
16. 2. 2017 21:47
16. 2. 2017 22:55
17. 2. 2017 07:47
16. 2. 2017 11:31
16. 2. 2017 12:27
16. 2. 2017 10:50
16. 2. 2017 10:57
16. 2. 2017 11:00
16. 2. 2017 11:12
16. 2. 2017 11:12
16. 2. 2017 12:01
16. 2. 2017 12:04
16. 2. 2017 12:52
16. 2. 2017 12:55
16. 2. 2017 19:32
16. 2. 2017 19:28
16. 2. 2017 12:59
16. 2. 2017 13:02
16. 2. 2017 19:33
16. 2. 2017 19:32
16. 2. 2017 20:41
16. 2. 2017 20:44
16. 2. 2017 22:44
16. 2. 2017 22:58
17. 2. 2017 05:07
17. 2. 2017 07:49
16. 2. 2017 12:22
16. 2. 2017 12:31
16. 2. 2017 19:35
16. 2. 2017 19:42
16. 2. 2017 12:51
16. 2. 2017 11:39
16. 2. 2017 11:56
16. 2. 2017 12:24
16. 2. 2017 15:11
16. 2. 2017 21:11
16. 2. 2017 10:54
16. 2. 2017 11:31
16. 2. 2017 12:06
16. 2. 2017 12:29
16. 2. 2017 17:34
16. 2. 2017 19:28
16. 2. 2017 16:12
16. 2. 2017 19:01
16. 2. 2017 19:30
16. 2. 2017 20:41
16. 2. 2017 22:54
17. 2. 2017 06:39
16. 2. 2017 19:31
16. 2. 2017 21:08
16. 2. 2017 22:58
16. 2. 2017 23:02
17. 2. 2017 13:41
19. 2. 2017 00:17
15. 3. 2017 19:58
Avatar - Uživatel_5340709
16. 2. 2017 10:16
Jasně že
nepotřebuje, hlavně že je z něj "dobrý výhled", dobře se nastupuje, a je pseudobezpečný. :-!
Rozbalit vlákno
95
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 10:25
Re: Jasně že
Předem chci říct, že se mi to auto moc nelíbí a proč nemá 4x4 taky nechápu. Ale:

dobrý výhled - dejme tomu, třeba ve městě mi to nepřijde špatné

dobře se nastupuje - jistě, že ano, zeptej se někoho staršího, proč preferují takové auta, sám to vidím v rodině

Je pseudobezpečný - nechceš mi snad říct, že sedět výše, než většina nízkých aut je spíš nevýhoda, než výhoda ne? Samozřejmě pokud je auto stejně dobře a pevně postaveno a není to jen krabička z papíru.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 10:30
Re: Jasně že
Protože 4x4 tak 90 a víc procent lidí nikdy nevyužije. Zvyšuje to náklady, cenu, poruchovost a reálný plus je asi procento z toho co si lidi představujou

Výhled snad

Nastupování = to asi určitě jo

Bezpečnost = to je spíš jako to 4x4 = lidi maj lepší pocit ale realita..
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 10:39
Re: Jasně že
Realita ? Právěže to není jen pocit. Mám v okolí dost známých ( i v nastávající rodině) hasiče či záchranáře, co jezdí k nehodám a tohle všichni potvrzují. Pokud bourá SUV, či Offroad v nějakém klasickém případě do menšího a nízkého vozidla, tak posádka vyššího auta to odnese většinou jen na nohy. Samozřejmě to nikdy neplatí stoprocentně...a vždy záleží na konkrétním střetu.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 10:53
Re: Jasně že
Tak tohle je přesně ta představa, fáma = tohle si lidi fakt myslí a jak řikáš: i mezi sebou vypráví ;-)

Ale pravda to neni = SUV nejsou bezpečnější, i když si to hodně lidí myslí :-)
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 10:58
Re: Jasně že
Nejen fyziku... nech se překvapit s čím příjde >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:04
Re: Jasně že
S veřejně známejma dostupnejma crash-testama? Článkama věnujícíma se přesně týhle problematice? To bys nedal co? >:-[]
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 11:07
Re: Jasně že
Jo, takže sis to přečetl ve dvou článcích, kde byly nějaké testy trochu tendenčně postavené, aby rozdíl nebyl a realitu a fyziku popřeš >:D Tvá klasika >:D Mistr světa z googlu >:D

Já neříkám, že to platí vždy a ve všech případech, ale rozhodně nejsou SUV horší a v některých případech naopak i lepší...
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:18
Re: Jasně že
Nojo číst umíš tak = tak to někdy taky zkus = budeš čumět :-)

Změna na: Někdy může bejt SUV lepší? No to jo o tom žádná ;-)
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 11:23
Re: Jasně že
Tak si přečti, co píšu od začátku >:D Že to neplatí ve všech situacích, ale že neni horší a spíš naopak v některé situaci je výhoda posazu výše nad úrovní jiných aut ! ! Proto né pseudobezpečnost !
Avatar - wakantanka
16. 2. 2017 12:12
Re: Jasně že
Pozri si už toľkokrát omieľaný crash-test kde vtedy 4* Q7 poslali proti 5* Fiatu 500. To je presne ten prípad o ktorom Ozzman píše. Veľké, ťažké SUV, MPV sa trafí s niečím menším a ľahším. Dodávky, kamióny a autobusy sem ani neťahám. Proste fyzika je fyzika, tú neoblbneš.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 14:19
Re: Jasně že
K tomu nemám co dodat >:D
Avatar - Lojza11
16. 2. 2017 11:23
Re: Jasně že
Z fyziky jsi asi propadal.
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:39
Re: Jasně že
Jj = SUV narazí předkem do boku vozu nižší střední a řidič SUV dopadne líp než ten v Astře = no kdo by to čekal žejo? >:D >:-[]
Avatar - Lojza11
16. 2. 2017 12:16
Re: Jasně že
vsadime se vem si auto stredni tridy ja posadim manzelku do Q7 a nechame obe auta rozjet na 60km a celni stret a uvidime kdo ma pravdu. Sazka o 500 000kc at to stoji za to. :-) kdo nevyleze z auta , bere tech 500 000kc druheho >:D
16. 2. 2017 12:39
Re: Jasně že
A kdo zaplati ty rozbite auta? :D:D
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 12:45
Re: Jasně že
ACZ >:-[] Nebo jim je poskytne auto ESA jako reklamu >:D >:D I když, za to, že se zbavíme Sakry, by se možná vybralo i dost ve veřejné sbírce >:D
Avatar - Lojza11
16. 2. 2017 12:55
Re: Jasně že
havarijni pojistka a dobra zivotni pojistka manzelky no a kdyz to nevyjde, tak za jednu zmuchlanou 10vyzehlenych >:D
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 13:01
Re: Jasně že
Za půl míče půjčim Sakrovi svoje Mondeo >:-[]
16. 2. 2017 13:14
Re: Jasně že
o co to otocit?
velkou klasiku proti malymu SUV??
třeba A8 vs Q2
jen lojza postavi velky SUV proti maly klasice a povazuje to za dukaz, ze SUV je bezpecnejsi
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 13:15
Re: Jasně že
Lojzla mluví o autě střední třídy ;)
16. 2. 2017 13:20
Re: Jasně že
2+ tunovou Q7 vs 1.5tunovy stredni tride
to je jako postavit proti sobe skoro 2tunovou A8 vs. tomuhle P5008
cemu budes verit vic??
ja kazdopadne A8

ale je to podobna demagogie jako stavet proti sobe Q7 a stredni tridu (nebo fiat 500 ve zminenym testu) a vydavat to obecne za vetsi bezpečnost SUV
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 13:31
Re: Jasně že
Moje původní poznámka byla, že ve stejné třídě radši budu bourat v SUV, než v obyčejném autě. Logicky tady - 508 vs 5008, Golf vs Tiguan a tak podobně... Pokud tedy zvolím Tiguan místo Golfu, tak v Golfu či každém menším od golfu směrem k minivozům, dopadnu buď stejně, nebo hůře, než v tom Tiguanu, nebo se mýlím?
16. 2. 2017 13:53
Re: Jasně že
jenze když porovnam stejnou motorizace u gofu a tiguanu, tak ty auta porovnat takhle nejdou
třeba 1.4tsi/110kW
golf 505tis kc / 1258kg
tiguan 686tis / 1490kg

to uz ti podobne jako tiguan vychazi
passat 710tis/1387kg

a v cem radsi sedet při celni srazce - v tiguanu nebo v passatu, i když passat je o 100kg lehci?
za me passat
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 14:01
Re: Jasně že
Tady se o ceně ale nebavíme, celé je to postavené na tom, že SUV bude v určitých situací při nárazu bezpečnější, než auto od kterého je odvozeno... To je celé.

A kde bych radši seděl? V tom naftovém >:-[] >:D
16. 2. 2017 14:15
Re: Jasně že
tak v tomhle pripade ja taky
naftak je tezsi ;-)
16. 2. 2017 18:00
Re: Jasně že
Karoserie by však měla být stejná. Záleželo by, jak pracují s motorem jako deformační zónou a jak se ten konkrétní chová, ale samotná hmotnost motoru by měla podle mne celkem malý přínos, pokud by naopak nebyla přítěží.
16. 2. 2017 18:54
Re: Jasně že
když to trosku prezenu, tak si predstav, ze ten motor v passatu vazi 10 tun a srazis se s Q7.
jak dopadne Q7 a jak to pocejtis ty??
17. 2. 2017 10:58
Re: Jasně že
Nebavím se o hypotetických příkladech dovedených ad absurdum, ale o realistickém rozdílu. A realita je, že tě chrání v první řadě karoserie, která bude stejná a dimenzovaná na vyšší hmotnost. Takže jak říkám, záleží, jak s tím motorem pracují. Nebo třeba na materiálu bloku (chceš, aby pohltil co nejvíc energie, ne aby snadno praskl nebo se utrhl - to by pak byla sranda, kdyby se ten těžký motor podíval do kabiny, viď). Na motoru může být rozdíl řekněme 50 kg, což je prd. Podle mne to má podobný dopad jako jakákoli jiná hmota připevněná k autu, tedy schopná při nárazu přenést energii skrz konstrukci auta (hlavní rozdíl je v umístění).

Kdybychom žili ve světě, kde je vznětový motor pro Passat tak těžký jako cca. 7 Passatů se zážehovým (ne motorů, ale celých aut), tak by má reakce zněla jinak.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 19:11
Re: Jasně že
S motorem jako deformační zónou moc nenapracuješ = to je filozofie Volvo a proto taky radši ukládaj motor blbě = aby měli lepší deformační zónu
17. 2. 2017 11:01
Re: Jasně že
Motor tam však je a je hodně blízko "akci", takže nějaký vliv mít bude (minimálně musí zajistit, aby nezbořil přepážku a nezlikvidoval kabinu).

To jsem uvažoval čelní náraz. Z boku do kabiny by to bylo o něčem jiném.
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 17:31
Re: Jasně že
Si daj na naraznik dopredu mrezu a dve betonove kocky.
16. 2. 2017 14:38
Re: Jasně že
Drobný problémek je, že je Tiguan o více než tři metráky těžší než Golf. Tiguan je těžší než Passat Variant se stejným motorem (i s 4Motion). Hmotností jsou to jablka a hrušky. Cenou také.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 14:45
Re: Jasně že
Ale o to nejde >:D za SUV připlácíš, právě ta bezpečnost, ať už je to vyšší posaz, nebo tedy hmotnost, je jeden z důvodů, který by se pro tu vyšší cenu dal použít. Nic jiného jsem ani nenapsal :-)

Tak třeba Fokus/Kuga - tam takový rozdíl není.
16. 2. 2017 14:51
Re: Jasně že
Jasně, ale pokud ty peníze máš, tak proč porovnávat s Golfem a ne Passatem? Cena není irelevantní. Máš nějaký rozpočet a otázka by měla znít, co za ně můžeš dostat.

Realita testů je, že lehčí auto "bourá" do lehčího, těžší do těžšího. Těžší auta tedy mají laťku nastavenou výš a musí to zvládnout. To tu nikdo nepopírá.

Jen dodám, že ty tři metráky platily pro Tiguan s 4M a Golf bez.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 14:57
Re: Jasně že
S tím nesouhlasím, pokud mám na pěkného Golfa, dejme tomu 500-600 tisíc, tak mohu koupit SUV, když oželim výbavu a motorizace, nýbrž na Passata to už bude hraniční minimum.

U Tigiho a Passata to nemam nastudované, ale třeba u toho Fordu to tak je. Za 500 máš základní Kugu, nebo hezkýho Fokuse, ale na Mondeo nesáhneš :-)
16. 2. 2017 17:57
Re: Jasně že
U VW Passat prohraje hlavně proto, že odpovídající holátko v ČR nenabízí (Passat na rozdíl od Tiguanu začíná na Comfortline). I když by ho asi zvládli objednat, kdybys chtěl. Jinak stojí Tiguan skoro to samé. Bylo by zajímavé porovnat výbavy, protože bych si normálně myslel, že ji bude mít Passat na daném stupni lepší.
16. 2. 2017 19:29
Re: Jasně že
Zajímavý pokus, jak se zbavit manželky :-)
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 17:29
Re: Jasně že
Si to cital aj dalej, ci si videl len jedno video ?
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 10:58
Re: Jasně že
Takže mi chceš tvrdit, že při nárazu SUV vs nízké stejně velké auto, na tom budou obě posádky stejně v každém případě? A že řidič SUV má nohy ve výšce střechy klasického osobáku, také nehraje roli?
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:03
Re: Jasně že
Gratuluju k objevení Ameriky :-)
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 11:08
Re: Jasně že
Gratuluji k popření fyziky >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:19
Re: Jasně že
Jo? A k čemu přesně >:-[]

MT ti to snad vysvětlil. Nebo? :-)
16. 2. 2017 11:32
Re: Jasně že
Tak ta výška sice hraje roli, ale nejduležitější je vyšší hmotnost většiny SUV. Aby totiž deformační zóny SUV pohlitily kynetickou energii nárazu do pevné překážky musí být tužší než u lehčího auta. No a když se pak na cestě potká těžký s lehkým, tak se větší část té energie nárazu pohltí v měkčích deformačních zónách lehčího auta.
Samozřejmě lze udělat i lehčí auto s tužšími deformačními zónami. Dělal to tak Mercedes a BMW v devadesátych letech, ale s příchodem EuroNCAP a po tlaku EU od toho upustili.
Navíc s tužšíma deformačníma zónama je potřeba brát ohled na to, aby při nárazu do pevné překážky nedocházelo k překročení rizikového přetížení (cca 40g).
16. 2. 2017 11:53
Re: Jasně že
prave proto se musí porovnávat porovnavatelny auta
a ne Q7 vs fiat 500 jak tady nejakej lojza dal odkaz a byl z toho uvarenej
Avatar - Lojza11
16. 2. 2017 12:24
Re: Jasně že
reknu ti to tak, boural jsi nekdy s SUV proti zhruba stejne tezkemu autu tot byl Superb combi apod.? Ja jo v SUV, ja dopadl v pohode ti lide moc v pohode nebyli. V tom aute lidi byli i bez nohy,jeden zarval ale to je zbytecne tobe vysvetlovat, mas svou pravdu. Jeste dodam , ze ma vina to nebyla. Zdravi Lojza
16. 2. 2017 13:00
Re: Jasně že
takovejhle osobních srdcervoucích pribehu vygeneruju 5 za minutu.
ty ses fakt lojza
Avatar - Lojza11
16. 2. 2017 13:30
Re: Jasně že
lojza mozna,ale par aut uz jsem mel a parkrat boural. Nekdo je ekofasista nekdo Lojza s tim nic neudelas.
16. 2. 2017 13:16
Re: Jasně že
Lenže generalizovať sa to ne nedá. Väčšina SUV je len 10-20cm vyššia ako kombi. A časť z toho padne na vzpriamenejší posed. Takže reči o tom, že máš nohy tam kde on hlavu platia možno keď sedíš v G classe.
Ďalšia vec je aj presný uhoľ nárazu veľa značiek stava auta na crash test a náraz pod mierne zmeneným uhlom spôsobí, že deformačné zóny sa úplne zboria.
Štatistiky na túto tému žiaľ nie sú príliš vypovedajúce, lebo v USA sú za SUV považované 2,5 tonové auta s rámom. V EU jazdia aj SUV hmotnosti Superbu, ale tie väčšie majú stále o 50% vyššiu hmotnosť ako tebou spomínaný Superb.
No a hlavne bezpečnosť je dobý predajný artikel. Keby si automobilky boli tak iste prevahou SUV, tak by ich nechali na reklamné účeli búrať s klasickými autami pomerne často, lebo na SUV trhnú viac, ale to sa nedeje. Občas sa objaví test kde SUV zošrotuje auto s polovičnou hmotnosťou, ale tak nejak neviem nájsť test kde búra Audi Q3 proti A4. Alebo niečo iné od jednej značky s podobnou hmotnosťou.
16. 2. 2017 14:20
Re: Jasně že
Bohužel si při nehodě nemůžeš moc vybírat. Byl bych naopak rád, kdyby to víc míchali. Automobilky by to snad víc motivovalo brát ohled na jiná auta.
Avatar - wakantanka
16. 2. 2017 12:15
Re: Jasně že
Oprav ma ak som tvoje vyjadrenie zle pochopil, ale čo ja si pamätám tak práve MB u E, S triedy išiel opačným smerom, teda že väčšie a ťažšie auto malo deformačné zóny navrhnuté tak, aby pohltilo viac energie toho druhého menšieho auta. Rovnaký princíp sa aplikuje aj pri kamiónoch, autobusoch atď.
16. 2. 2017 12:57
Re: Jasně že
Do první poloviny 90. let to bylo, jak jsem psal (dělali je tužší). Vyráběli tak bezpečnější auta než konkurence.
16. 2. 2017 13:48
Re: Jasně že
Nohy ve výšce střechy? >:D U slušného SUV bude podlaha tak +10 cm. U crossoverů to může být tak 5. Kyčle můžeš mít ještě o něco výš, to záleží na posedu (ne každý sedí u země). Běžné SUV skutečně nevypadá jako monster truck.

Pokud jsou ta auta podobně těžká, tak by měla dopadnout podobně. Velkým faktorem tu bude nekompatibilita. Když zvedneš s karoserií i výztuhy bez ohledu na to, že po silnicích jezdí i jinak vysoká auta (respektive s jinak umístěnými výztuhami), tak se při nehodě můžou minout a náraz půjde do měkkého. Při nárazu do bariéry to nevadí, při nehodě je to špatně. Pro obě strany.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 14:44
Re: Jasně že
Tak to ber s trochou nadsázky, je s podivem, že sis tyhle blbosti, co jsem napsal všiml jen ty >:D Určitě to je taky typem SUV, má myšlenka pouze ze začátku byla taková, že to není jen pseudobezepčnost, ale oproti sníženým variantám si lidi připlácí právě za tu bezpečnost ( horší nebude, spíše lepší) než u běžného auta + další plusy, které J@W zpochybnil :-)

Prostě a jednoduše jak jsem psal výše - než bourat v Golfu, radši si někdo připlatí na Tiguan, který bude v určitém případě stejný, nebo bezpečnější než Golf :-)
16. 2. 2017 11:10
Re: Jasně že
tady to mas detailne :

Volvo XC90 against VW Golf V
Kia Sorento against VW Golf V

[odkaz]

V tom Golfu bych sedět nechtěl.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:20
Re: Jasně že
Vtip? >:D

Možná bych dal XC90 vs Fiat Punto = to by mohlo bejt eště lepší >:-[]
16. 2. 2017 11:40
Re: Jasně že
To by me zajimalo, co na tom bylo vtipneho. Golf na strane ridice velmi poskozeny, nejdou otevrit dvere atd. Volvo resp. Kia ,,pouze" zmackany predek
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:49
Re: Jasně že
Fakt nevíš?

No tak další srovnání tam je Audi Q7 vs Fiat 500 = no a SUV vyšlo bezpečnější? Furt nic? :-)
16. 2. 2017 13:38
Re: Jasně že
Lenže to tam je veľky váhový rozdiel. Prečo nebúralo XC90 aspoň s S60? Výrobcovia, zámerne nespravia/nezasponzorujú zrážku SUV s podobne ťažkým autom, aby ľudia neprišli o ilúziu bezpečnosti SUV. Okrem toho Volvo je v bezpečnosti elita, ktorá prekonáva aj podobne ťažkú Q7, takže test vyložene účeloví.
16. 2. 2017 14:10
Re: Jasně že
to je zajimava úvaha
proc nam predhazujou vzajemny strety velkych SUV proti maly klasice a to třeba ještě tak, ze SUV narazi do klasiky z boku?
16. 2. 2017 10:34
Re: Jasně že
v cem je vyhoda sedet vyse z hlediska bezpecnosti (pominu-li lepsi vyhled) ?
ze mas vyssi teziste?
tedy horsi jizdni vlastnosti?
tedy ze se hur vyhnes tatre co ti vjela do protismeru?
nebo ze se spis převrátíš?

SUV je o peudobezpecnosti.
samozrejme nemuzes porovnávat Q7 s fabii, ale srovnatelny auta
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 10:41
Re: Jasně že
Že se spíš převrátíš? Ale notak, tohle je SUV, ne nějakej Gazik >:D Ze se vyhneš Tatře o tak moc lépe v třeba 508, než 5008? To běžný řidič ani nezvládne poznat a zareagovat, v jak malém řádu bude rozdíl. Limity jízdních vlastností taky nepoznáš v 99% případů i když ty a tvé podjíždění nafťáků >:-[] >:D
16. 2. 2017 11:01
Re: Jasně že
To, že se SUV mnohem snáze převrátí, je pravda. Nedávno jsem o tom četl i nějaký článek, ale nevzpomenu si kde. Dobře je také vidět chování SUV při relativně banální nehodě, jak ji zachytil řidič Tesly.

[odkaz]

Každopádně, to není nějaká antireklama proti SUV. Jen jsou to fakta, která by si řidiči SUV měli uvědomit. A většina si jich snad uvědomuje, že mají vyšší těžiště, tedy nemohou zatáčky řezat tak moc, jako majitelé nižších aut.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:06
Re: Jasně že
Jj vyšší těžiště je *** >:-[]

A nižší těžiště je vysmívanej nedůležitej parametr :yes: >:D
16. 2. 2017 11:14
Re: Jasně že
Těch nehod, kdy SUV končí na střeše nebo na boku, je strašně moc. Trochu se divím, že se o tom moc nemluví. Nechci sem dávat další odkazy, ale jsou jich mraky. Na Youtube jsou celkem dost šílená videa. Já osobně proti SUV nic nemám, sám jedno kupuji pro manželku. Ale o tomhle nepředvidatelném chování a nestabilitě v kritických situacích vím. Zkrátka doufám, že žena jezdí opatrně a do takové situace se nedostane. :-)
16. 2. 2017 12:32
Re: Jasně že
Muzes prosim uvest konkretni cisla, protoze ,,strasne moc" je silne zavadejici a dle meho strasne prehanis.
16. 2. 2017 14:19
Re: Jasně že
V USA to patrilo k najčastejším príčinám smrti. Predošle Volvo XC90 si na tom postavilo kampaň, že aj keď sa prevráti, tak sa nezbori strecha ako to bolo v tom čase bežné.
Štatistiky sa hľadajú, zle ale v 2004 bolo v USA 23% nehôd SUV prevrátenie a pri passenger car to bolo len 10%. takže pravdepdobnosť prevrátenia je bezpochyby vyššia. Tam kde sa SUV výškou priblíži klasickému osobáku ako je dnešný trend jazdné vlastnosti ešte moc neutrpia, ale ani sa príliš neprejaví výhoda vyššieho auta. A až v 35% je príčina prevrátenia SUV rýchlosť, takže veľa ľudí je zrejme nepoučiteľných.
[odkaz]
16. 2. 2017 17:39
Re: Jasně že
No tak Niemand už mě předběhl, takže po jeho příspěvku už není potřeba něco dodávat. Ta studie to říká jasně. Navíc je tu další faktor. Fakt Ti není divné z těch videí, jak legračně snadno jde SUV přes střechu? Těch videí je strašně moc. Ano, opakuji a zdůrazňuji - STRAŠNĚ moc. Stačí Google a třeba spojení suv roll over. A vypadne Ti tolik článků a videí, že se nebudeš stačit divit. A ta videa mají jedno společné - stačí do SUV trochu brnknout a už jde nekontrolovatelně přes bok na střechu. Použij stejná slova při vyhledávání na Youtube a budeš nepříjemně překvapený, co najdeš. Některé nehody jsou hodně drsné. Fakt nevím, proč před tím tolik lidí strká hlavu do písku? SUV mají své výhody, ale tohle je jejich zásadní problém.Věřím ale tomu, že kdo jezdí s rozumem, ten dokáže těmto situacím předcházet.
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 11:09
Re: Jasně že
Tak o řezání zatáček se vůbec nebavím, to je snad jasné, že SUV má vyšší těžiště, mluvím čistě o nárazu, kdy k převrácení dojít nemusí a někdy i to převrácení může mít menší dopad na posádku, než špatně mířený náraz :-)
16. 2. 2017 11:17
Re: Jasně že
Viz můj příspěvek z 11:14. Převrácení SUV je strašně snadné. Tyto nehody jsou poměrně běžné. Na D1 nedávno na boku Audi Q7, ostatní sražená auta normálně na kolech. Těžko říct, v čem bych raději seděl při nehodě. >:D

tady jedno z mnoha videích, jak snadno lze rozhodit SUV:

www.youtube.com/watch?…
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 11:25
Re: Jasně že
Taky záleží, jak se ta nehoda stala a jestli Q7 nejel jak bezhlavý i***t >:D Já nepopírám, že převrácení je pravděpodobnější, s tím musíš ale počítat, když s takovým autem jezdíš a nepouštět se do situace, kterou si dovolí někdo s placatým sporťákem :-)
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:32
Re: Jasně že
To s tim sporťákem a SUV je správná úvaha! A je to tak protože..? :-)

Viz ty 10:41 ´= protože SUV fakt snáz převrátiš = úplně vážně! ;-)
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 11:47
Re: Jasně že
Ale já mluvím o nehodách, přesně o srážkách s menším autem. Protože v takové srážce, pokud budu sedet také v malém autě, tak to odnesu hůře, než v tom SUV... od začátku to tady takhle podávám, ale ty se musíš hádat >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:50
Re: Jasně že
Mrazík dal odkaz na čelní střet Q7 vs Fiat 500 = no fakt neni o čem :-)

Ale víceméně stejně by to dopadlo v případě A8 nebo S klády vs malej Fiat
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 11:56
Re: Jasně že
To je hodně extrém, ale Golf vs 5008, nebo Golf vs 308/508 už je docela relevantní...
16. 2. 2017 12:10
Re: Jasně že
Kecas, opet kecas. Ja daval odkaz na crash test :

Volvo XC90 against VW Golf V
Kia Sorento against VW Golf V

Golf dopadl v obou pripadech hure.
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 14:23
Re: Jasně že
Což je naprosto logický nebo? ;-)

Jo ten druhej odkaz dal Lojza sorry :-)

Ale je to stejný = když nabouráš velkým těžkým SUV typu do Smartu fakt to není důkaz že SUV sou bezpečnější >:D
16. 2. 2017 15:22
Re: Jasně že
Nejde jen o nepřiměřenou rychlost nebo manévrování. Pokud při nehodě dojde k rotaci, auto s vyšším těžištěm se spíš převrátí. Nad tím nemáš kontrolu.
16. 2. 2017 14:23
Re: Jasně že
Opäť sa obrátim na dostupné trochu staršie štatistiky podľa ktorých je SUV prevrátene pri 23% nehôd, ale zo smrteľných nehôd SUV je to 35% prevrátenie. Takže prevrátenia patria k fatálnejším nehodám
No a zle mierený náraz môže byť aj na predmet mimo cesty, ktorý sa odmietne uhnúť a potom rozhoduje aj samotná hmotnosť auta.
16. 2. 2017 11:19
Re: Jasně že
Tak podle teto tabulky - [odkaz] zvladaji SUV losi test mnohdy ve vyssi rychlosti nez nektere auta napr. stredni tridy.
VW Passat 2.0 TDI 2017 - 68
VW Tiguan 2.0 TDi 2017 - 77
BMW X3 2016 - 71
Ford Edge 2.0 TDCi 2017 - 76
Hyundai ix35 2014 - 69
Hyundai i30 2017 - 65

atd.

Tak co ty na to odborniku ?
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:27
Re: Jasně že
Dobrej odkaz :yes: :yes: :-)

Tak nejlepší je stoletá Xantia Activa V6 :yes: >:-[]
Pak nastejno McLaren 675 a R8 V10 plus = na Citroen nemaj ale taky slušný :yes:

Pak hora modelů Porsche a MB AMG a Corvette taky neni špatná ;-)

Peugeot 308 kombi je na tom stejně jako Cayman? Zajímavý

Opel Corsa z roku 2005 stejně jako A6 model 2013? To sou věci

X3 a Edge sou lepší než pašík? No jo no

Tak já teda odborník nejsem = ale dík za zajímavý čtení :yes: :-)
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 11:32
Re: Jasně že
Radši se mi odborníku vyjádři, kde jsem se s tebou hádal o přenosu výkonu RWD vs FWD >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:33
Re: Jasně že
Na konci příspěvku je: Tak já teda odborník nejsem = co? ;-)

To už je dááávno :-)
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 11:45
Re: Jasně že
?? Dávno? >:D Asi tak dávno, že se ti zateměl mozek a s někým si mne pleteš ;) Ale líbí se mi, že když uděláš chybu, tak buď mlčíš, nebo to zametáš pod koberec... to se pozná charakter, všechna čest >:-[] :yes:
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 11:52
Re: Jasně že
Hele bacha abych to nezačal hledat! :-)
Avatar - Ozzman
16. 2. 2017 11:57
Re: Jasně že
Prosím, hledej, já bych to docela rád viděl a ještě by mne zajímalo, co jsem tedy podle tebe tvrdil o tom výkonu? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
16. 2. 2017 22:50
Re: Jasně že
Přesně to cos napsal :-)
Avatar - Ozzman
17. 2. 2017 07:43
Re: Jasně že
Jo, takže kupa keců bez odpovědi >:D Tak hledej šmudlo...
Avatar - wakantanka
16. 2. 2017 12:20
Re: Jasně že
ty si iný tragéd :no:
Avatar - Beefcake
16. 2. 2017 17:59
Re: Jasně že
Pri tomto teste ale nie je az tak problem tazisko, ale vacsiu ulohu hra konstrukcia podvozka a ako je spraveny system stability kontroly.
Preto je tam Xantia, lebo hydropneumaticky podvozok a toto je uloha, kde zaziari.

Ale tato Toyota je naozaj vyborna :-)
[odkaz]

Ale stale je to len jedno cislo. Az tak to o spravani nepovie.
16. 2. 2017 11:33
Re: Jasně že
nemusíš se vyhnout "o tak moc"
ale třeba jen "o malicko vic" a to ti muze zachranit život.
když se dostanes do rizikovy situace, tak ti ten limit posazeny treba jen malicko vic muze život zachranit.
anebo třeba nekomu jinymu...
Avatar - wakantanka
16. 2. 2017 12:17