Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Motorky

Zpět na článek

Jsou tady nové motorky Jawa! Retro laděné kousky 350 OHC a 660 Vintage!

56 komentářů

Avatar - Dinar
Dinar
byla moje první pořádná motorka, a přesto, že s mi k ní váže spousta bezva vzpomínek, nějak si neumím představit důvod, proč si v roce 2017 koupit nějakou čínskou jakožekopii, která se jí sice podobá, ale jawa to není. Na tom designu není nic klasického, proč ho cenit, technicky na tom taky zajímavého nic není, zkrátka nějak nevidím důvod a smysl, proč tohle vlastně vzniklo... 😲
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Jawa načerpala desítky milionů na dotacích a výsledkem je rebrandovaná čínská mrdka. Kdyby dotace nebyly, tak už možná Jawa dávno zkrachovala a tamní zaměstnance, prostory, energie a neposlední řadě i vybrané daně, ze kterých se dotace hradí, by bylo možné použít užitečněji. Takové dotované přežívání je ekonomická šílenost. Výroba čínských mrdek je pak i docela solidní ponížení...
Daffy Duck
To sme to dopadli. Niekedy davno japonci kopirovali europske motorky (vratane jawy) a teraz akoze "jawa" je vlastne cinska motorka 😒
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Pokud si chce někdo plnit nějaké své výrobní retro sny, tak ať to ale dělá za své. Nechápu proč takové předem k ekonomickému zániku odsouzené nesmysly dotujeme z našich daní....
Avatar - white label
white label
Jj, retro Jawa s čínskou technikou..., svět se v pr.del obrací.
V dobách pozdějšího socialismu byla třiapůlka (634) poměrně těžce zastaralá (na poměry tehdejšího "západního" světa), osobně jsem měl to štěstí, že moje první pořádná motorka (v r. 1986) byla kompletně (kromě motoru a převodovky, který byly v bezvadném stavu) zrestaurovaná čtyřválcová šestikvaltová! Honda CB 400 F super sport z r 1976, kterou mám z nostalgie dodnes.
[odkaz]
Avatar - Bubáq
Bubáq
... ale nějak marně hledám v sobě dostatek optimismu😒br /> - navazovat na design 634? Proč???
- jednoválec ve třídě 400 ccm možná, snad, ale jednoválec v 700 ccm? Ani teď se téměř neprodává, proč by to měly podsedlové schránky a nádrž "jako ze 634) změnit?
- nebudu hanět čínskou techniku, tu prověří rok-dva prodejů. Ale co vlastně tyhle stroje nabízí? Co je na nich lepšího oproti konkurenčním strojům pro začátečníky a pro pokročilé nostalgiky.
Ale Jawě samozřejmě přeji, aby jí tyhle novinky pomohly vydělat peníze na nějakou atraktivnější motorku.
norday
Bohužel se obávám, že tohle nemá kupce. Mladí takovej páprdovskej design neocení, starší už si pořídí opravdovou motorku. Sentiment tu asi fungovat nebude. Prostě doba už je jinde. A 634 nebyla kdovíjak velkej počin ani ve své době. V tomto oboru musí jít hodně odvážnější cestou. Elektro motorka třeba, s promakaným designem, klidně s retro prvky. Trochu víc rafinovanosti.
campa
Já si z mládí pamatuju že Jawy nestartovaly, nedobíjely, nesvítily, NEBRZDILY, všude kapal olej, smrděly, holkám se nelíbily. Přijel frajer na eMZetě a byl king. Tolik moje vzpominky k Jawám. Soused koupil klukovi kdysi novou Dandynu 125. Směrem k týneckým od té doby lítaly z jeho úst slova typu ty ***dii zkurrvenny, hovada levý. Časem jsem pochopil že ta Dandy měla skvělou sebedestrukční schopnost. Prostě motor 125 made in china narvanej do rámu padesátky. Začala se rozpadat.
Jo a pokud chcete cestu do pravěku, doporučuji zajet se podívat na ten skanzen do Týnce zvaný JAWA. Jo a nezapomeňte si stavební přilbu, rozpadá se to tam. 😄
esenbe
A co jako ? Tak ať to nevyrábí, když je to nerentabilní.

Mě to jako spotřebitele vůbec nezajímá. Mě zajímá co za svoje prachy dostanu. V tom případě rebrandovanou čínu, která je o něco málo levnější než legendární modely světové značky. ( motto guzzi V7 II třeba )

A nostalgie ... kdepak. Nadšenec do jawy si radši za 150k nechá renovovat pravou klasiku, která bude stoupat na hodnotě.

Je to prostě pořád dokola - to stejné jako jawa new pionýr ( větší krám jsem v životě nesedlal ) a nebo elektro prase za 10 000 euro ...
kalousek
I designově to působí dost splácaným dojmem
Vossom
Vážení přátelé,

Odsuzujete tady nový kousek od Jawy ale zřejmě nemáte tušení kolik stojí vývoj a na to aby Jawa udělala vývoj vlastní motorky a uvedla ho do výroby je natolik finančně náročné a Jawa bohužel není v postavení, že bude na trzích kde prodává a prodávat by chtěla úspěšná a bude chrlit stroje po stotisících kusech a investice by se ji vrátila. Takže tohle je zdravý kompromis který designově navazuje na něco co bylo úspěšné aspoň po designové stránce.
free78
Jedinou šanci pro značku JAWA vidím v co nejrychlejším konci té současné agónie. Přestat ten nesmysl, festival lemplovství a neumětelství dotovat z daní a nechat to zemřít.
Potom, až JAWu opustí poslední zaměstnanec, doufat v zázrak že značku někdo schopný koupí a oživí. Někdo třeba takový, kdo nedávno koupil firmy TATRA a AVIA, i když zrovna tomuto člověku by se JAWA asi moc nehodila do portfolia.
esenbe
Momentálně celkem frčí retro. To by jawa celkem splňovala, ale za 170k potažmo 100k je to moc. Neznámá značka ( kromě ČR ) - přebrandovaná čína.
Já bych pořád jawu tak nějak viděl jako prodejce levných retro motorek. Hodně stylové, klidně menší kubatury ( 250 vs 500 ) jakožto takový zajímavý ekvivalent ke skůtru.
250 za 68 000 Kč
500 ( pouze větší kubatura te 250 - dizajn stejný ) do 100 000 Kč.

Pak by to bylo i přes čínský původ prodejné.

Ve stávajícím stavu si radši koupím Van Van jako městký retro a 10k navíc i přes menší výkon a místo 650 přidám dvacku za motto guzzi V7.

V7 [odkaz]%20II%20Stone… 199 000 Kč
Van Van [odkaz] 119 000 Kč
Avatar - Anonym
Anonym
tady jede na dotace půlka zemědělců a všelijakých vykuků, jedna Jawa už to nevytrhne
Avatar - Anonym
Anonym
Za 27 let tam mohli už něco udělat, díky majitelům co to měli jaksi neudělali. šikovní lidi tam byli, jako vždy je to jen o penězích, který tam nikdo nechtěl nalít.
Jirka_26
Pánové Janeček a Vanderer se v hrobě obrací - JAWA a rám z Číny... Ty výfuky jsou děs, proti tomu je stará 634 ještě krásná mašina... Co je vlastně na té motorce "jawského"? Motor cizí, rám cizí... Copak tam už dnes nikdo nedokáže postavit motorku?

Holt nám byl čert dlužný SSSR, kam se vyváželo 95% produkce s tím, že se vysloveně zakazovala technická invence, aby si dokázal motorku opravit každý mužik v tajze...
Avatar - white label
white label
A co je na tom retro? Maximálně tak ta nádrž a kryt schránky pod sedlem...
campa
No pokud někdo nepřijel na ETZ251, na tu se jávky nechytaly...a to javka mela o valec vic a o 100ccm. Ale osumdesátý léta jsou pryč. Teď se v malý kubatuře kupujou skůtry a ve velky zase značkový mašiny. Seberte Jawě dotace a chcípne do minuty. Dyť je to trapná zlodějna.
tydlintyn
do usa se vyvážela california,výroba zdaleka nestačila poptávce,v usa to byla sakra oblíbená mašina..
Avatar - romgator
romgator
Přesně, pokud to Jawe pomůže nastartovat pořádný prodej, může časem překvapit vlastní mašinou. Teď jde o to dostat se z nejhoršího. Obavám se ale, že to asi nepomůže. Vzpomínám si na Chryslery pod značkou Lancia. Také jsem to vnímal jako mezi krok k přežití apod. A jak to dopadlo. ;-\ Uvidíme.
Avatar - romgator
romgator
Je to tak. Smutná pravda. Jenom podotknu, že Jawa se dokonce jednu dobu vyvážela do USA pod značkou Indian.
Ted
nejhorsi je, ze puvodni Scineray 400 je daleko hezci a vyvazenejsi a naplacnuti Jawa krytu nadrze tomu opravdu neprospelo...

btw proc ma jednovalec dva vyfukove svody?
Avatar - chetoos
chetoos
Je mi moc líto, jak na tom v současnosti Jawa je. Jedná se jen o čínské kopie vyráběné u nás. Jediná novodobá Jawa co se mi líbí je 660 Sportard. Ta je dobrá a používá i skvělý motor Minarelli. Tato motorka si určitě kupce najde..
Avatar - Anonym
Anonym
Jawa furt žije nejen díky dotacím, ale zejména díky vývozu starých 250 a 350 a dálům k nim do Asie, Kuby atd.
Po revoluci tam dodali tisíce strojů bud vcelku nebo jako stavebnice.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
a z čeho jiného než z daní by se mělo (mohlo) dotovat?
Ted
zdravy kompromis? ze se jako vezme relativne hezka cinska motorka a na cokoli Jawa sahla, tim ji akorát zmrsila???

minimalne mi prijde, ze někdo v Jawe je silne nekompetentni. tohle by nepustil ani kaban...
Kajisek
Ano až 100 km na jedno dobití, doba nabíjení je cca 6 hodin, podívejte se, koupil jsem tento https😐/www.niuskutry.cz/
Krajtik
Fakt má dojezd až 100 km? kolik stojí a kdo to prodává?
Kajisek
Koupil jsem si opravdu super elektro skútr, který mi na jedno nabití najede až 100 km, cenově to je stejně drahé jako skútr se spalovacím motorem, ale bezúdržbové, žádné oleje, jen nabijete a jezdíte.
Krajtik
Zdravím motorkáři, nemohl by mi tu někdo poradit s výběrem kvalitního elektro skútru?
hufuh
ano, státní dotace jsou z daní, to ví každý průměrně vzdělaný člověk, tak na koho tu s tím machruješ? : ))

mě zajímalo, z jakého zdroje má informaci, že JAWA pobírá státní dotace, protože jsem nevěřil, že opravdu od státu dotace dostává

už sem si to našel a je to fakt fraška
alesmoto
V době, kdy se 634 vyráběla, tak to nebylo nic dobrýho - teda v porovnání, co se prodávalo na západ od Chebu. Jenže kdyby s nějakým takovým motorem byla tato motorka k dostání kolem 80. roku, tak by to byl na tu dobu povedenej stroj. Nejhorší je , že podobnej motor byl vyvinutej, ale komouši to zakázali i testovat. Jedině snad Číza měla odzkoušenejch pá prototipů.
Jo kdyby tenkrát byla Jawa se 4stovkovým 4taktem, to by se jich prodalo...
jam2015
... soryyawa ... to znie skoro ako nejaký japonský ostrov. 😉
Avatar - white label
white label
Přeloženo do japonštiny:
"Sorryjakojawa - jakupujiyamaha"!
jam2015
dať do tomboly na hasičskom plese. 😉
jam2015
ale to si radšej kúpim Yamahu SR400 60th Anniversary. 😄
Avatar - Mrakoplas
Mrakoplas
Jestli jsem ten článek dobře pochopil, tak JAWA rozjíždí výrobu čínských napodobenin, vlastních nepovedených modelů...

Jsem sám kdo si myslí, že krach by byl důstojnější konec?
Avatar - Kuban
Kuban
Za 180tisíc máš dnes zdravou dospělou vybavenou motorku do objemu 1000ccm známých značek od Hondy, po suzuki.....

Moc dobře vím co má značka Vintage Retro společného s cenou, ale musí tuhle značku nabízet někdo, kdo ví co dělá, a né pofidérní značka, co prodává předražené 660ky téměř nebezpečné kvality.... Jawa vyrábí hrozné stroje.....

Raději Scrambler a podobné...

Protože s těmito stroji, si už nemůžu připadat ani jako vlastenec...
tydlintyn
o tom jak vypadala by se dalo polemizovat 😄 prostě to bylo německý zábradlí...A co se týká spolehlivosti to byla docela katastrofa,konopnici jsem proháněl nejen já po polních a lesních cestách bez problému,emzety se většinou rozsypaly,nebo začli zadírat,navíc nebyl servis,jawu jsem si opravil vždy sám..
šofér
kbyž retro, měli jít do Californie!

[odkaz]
šofér
Jawa hlavně dopadla blbě kvůli italům, kteří ji ve zlatých 90tých koupili a jak osprávnou konkurenci malých motorek zlikvidovali. V Týnci prý nezůstaly ani přípravky.
peterle
Prečo by modernejšie motorky boli terčom posmechu? MZ 250 k nám prišli koncom socíka a Jawa 350 vedľa nich vyzerala ako z Ruska.
megacruiser
Brácha ještě pořád má schovanýho Bizona 350. Podvozek sebevražda, ale ten motor, nevím jestli ho někdo upravil, ale tak silnou a hlavně rychlou 350 jsem jinou neviděl. Na vrcholu jednoho prudkého kopce jsme se bavili skákáním do vzduchu v místě, kde fechtl jel na jedničku. Jakýkoliv kopec na 4, jen v tričku, občas bez helmy. Jo, to byly časy 😄

U těchto nových vidím zásadní problémy - 350 nemá kryté žhavé katalyzátory a slabá zadní kyvka se bude kroutit jak čert. 660 za tu cenu nedává smysl, to už raději třeba mnohem lepšího Versyse. A moc se modlím aby se ta Shineray nerozpadala jako čínská mašina co si koupil jeden známej na jízdu do práce. Dojel jen každý druhý den, stále z toho něco odpadávalo, odlamovalo se, špice v kolech praskaly, praskl blok motoru protože pánové použili k jeho smontování vruty, prostě šílenost.
Kožak
😒 :no:
tydlintyn
😄 těžko soudit,ale já měl konopnici a ta šlapala jak hodinky,jasně že to chtělo trochu té udržby a hermetiku 😄 a co se týká MZ,tak nevím o tom že by někdo byl king,docela si pamatuju,že emzety byly spíš terčem posměchu,řikalo se jim enderacký kozy..
tydlintyn
pokud to bude spolehlivé jako 634 tak proč ne.ale první co by letělo by byli vejfuky a kolena a dal bych tam originaly z 634,to co je na fotkách vypadá jako z poválečný zetky.
Xylo
To čtyřkilo s 27 koňma by se mi líbilo, pokud by to bylo v enduro rámu ...
Avatar - white label
white label
Možná na každý výfukový ventil jeden svod.
rrren9
ten nový kousek není od Jawy, ale Shineray, co je to stálo nebo nestálo je jejich věc. Já porovnávám cenu a přínos, který pro mě koupě mašiny má. Včetně emoční složky, kterou je ten nápis JAWA. Jenže je na čínské motorce 😒
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
byly ty co se vyrabely pred revoluci
Joab
Tys robot?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
jj, já vím už jsem si to našel na [odkaz] . U mě vyhrává žlutá.
esenbe
No špatně se mi vložil odkaz a to co tam je - je V7 III. To co dostaneš za 199 000,- je V7II stone. I tak o míle napřed ...
[odkaz]
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
tak pokud je Motto Guzzi za 199000 Kč, tak pak není o čem. Vždyť to je minimálně designem úplně jinde :yes:
rrren9
že je na ní napsáno Jawa je fajn, ale stále vím, že je to čína. Čína přemalovaná na Jawu. To není fajn.
že má připomínat 634 je fajn, ale její čas je pryč. Navíc na staré 634 bych měl lepší pocit než na tomhle.
že je to SR a já mám SR rád, ok ale čínská SR

Nedovedu sám sebe přesvědčit.
Navic je tu R/E, který si na nic nehraje a jezdec na R/E je člověk, který si chce poskytnout zážitek jízdy veteránem, ale nechce ku-rvit skutečného veterána. Tomu rozumím. ;-\
oleowr1
😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
blbě dopadla spíš kvůli 40ti letům komoušů a RVHP, jinak třeba mohla v 90tých letech koupit ty Italy 😄 . A nebo taky ne (ono ne všem výrobcům se musí nutně dařit i při absenci socializmu - viz. britský automobilový průmysl)
hufuh
"dotovat z daní" ... to si vzal kde?
Avatar - CHerokee
CHerokee
Je to retro. A retro docela jede. A taky nostalgie.