Design
Zapomenuté koncepty: Citroën Karin (1980) - Třímístná pyramida se střechou velkou jako list papíru
17 komentářů
hedvin
0
v tom muselo byt vedro >😁 a kdoví jak tomu šly otevírat okna
Z dnešního pohledu nepochybně úsměvné, ale tehdy byla zkrátka taková doba. Studie byly velmi futuristické, extravagantní a místy až zběsilé. Přesto v tomhle autě vidím nějaké zvláštní kouzlo. Interiér, respektive především uspořádání "palubní desky", je pak naprosto úžasný. Docela si dovedu představit, že bych něco takového provozoval.
Taky si dovedu představit, že bych "něco takového" provozoval... taky to má sedačku řidiče uprostřed 😄
Jojo, taky si hned vzpomenu na McLaren. V Need for speed si s tímto autem ale mohl jezdit...tak v čem je problém? 😄
Kdysi býval Citroën průkopníkem nových technologií,svým způsobem absolutní špičkou (např. modelem DS) a s každým novým modelem přicházel s nějakou novou technickou bombou,kterou nikdo před tím neměl...
Jeho Hydractive od něj kupovaly takové automobilky,jako BMW,Mercedes,RR...
A dneska? Jako fanouškovi značky se mi chce brečet (nebo možná i zvracet) když vidím reklamu na novou C3 ve které se mě, místo technologiema, snažej namasírovat možnostma barevných kombinací karoserie... 😒
Je už jen otázkou pár let,kdy Citroën půjde za Saabem a spol.
A to je smutný.
Jeho Hydractive od něj kupovaly takové automobilky,jako BMW,Mercedes,RR...
A dneska? Jako fanouškovi značky se mi chce brečet (nebo možná i zvracet) když vidím reklamu na novou C3 ve které se mě, místo technologiema, snažej namasírovat možnostma barevných kombinací karoserie... 😒
Je už jen otázkou pár let,kdy Citroën půjde za Saabem a spol.
A to je smutný.
Něco na tom bude... ale na C3 jsi zbytečně přísný, to je prostě malé auto... a na tu třídu je inovativní až dost.
Ano.
A ještě třeba doplním Citroën Traction Avant - samonosná karoserie, přední pohon a nezávislé zavěšení kol (snad první takové sériové auto - rok 1934), DS je jasná - první hydropneumatický systém pérování, ovládající i servořízení, spojku a brzdy, 2 CV pojetím jednoduchosti s velmi nízkými náklady jak na vlastní koupi, tak na provoz a údržbu při slušných užitných vlastnostech, samozřejmě v kontextu doby vzniku.
Úpadek pravého Citroënu začal někdy v roce 1968, kdy začalo docházet k různým restruktualizacím a odkupům vlastnictví (Michelin, Fiat, Peugeot) až po konečný a absolutní krach automobilky v roce 1974, také částečně díky nevhodné sázce na Wankela.
Tím se definitivně ztratil původní duch automobilky. Pak už jen oživování mrtvoly pomocí PSA a tak je to až dodnes. To, co se dnes jmenuje Citroën, Citroën už není. Skončením s hydropneumatikou vyrvali srdce a poslední naděje tomu zbytku pravověrných citroëňáků. 😢 Nic, nic, nic.
Traction Avant - 11 BL bylo moje první auto. Boží kára.
A ještě třeba doplním Citroën Traction Avant - samonosná karoserie, přední pohon a nezávislé zavěšení kol (snad první takové sériové auto - rok 1934), DS je jasná - první hydropneumatický systém pérování, ovládající i servořízení, spojku a brzdy, 2 CV pojetím jednoduchosti s velmi nízkými náklady jak na vlastní koupi, tak na provoz a údržbu při slušných užitných vlastnostech, samozřejmě v kontextu doby vzniku.
Úpadek pravého Citroënu začal někdy v roce 1968, kdy začalo docházet k různým restruktualizacím a odkupům vlastnictví (Michelin, Fiat, Peugeot) až po konečný a absolutní krach automobilky v roce 1974, také částečně díky nevhodné sázce na Wankela.
Tím se definitivně ztratil původní duch automobilky. Pak už jen oživování mrtvoly pomocí PSA a tak je to až dodnes. To, co se dnes jmenuje Citroën, Citroën už není. Skončením s hydropneumatikou vyrvali srdce a poslední naděje tomu zbytku pravověrných citroëňáků. 😢 Nic, nic, nic.
Traction Avant - 11 BL bylo moje první auto. Boží kára.
Prostě francouzské kreatury... :no:
už jsem tady: technické inovácie a technologické líderstvo absolútne nezaručuje ziskovosť automobilky. Hydropneumatické pruženie a Hydractive? Na jednu stranu, malo mnohých prívržencov, ktorí ho vedeli oceniť a bolo pre Citroen typické. Naopak, mnohých potenciálnych kupcov hydropnemumatické pruženie odrádzalo od kúpy, hlavne ak dovtedy nemali s ním žiadnu skúsenosť, a jediné ich povedomie bolo "to sa určite bude kaziť". Veď preto už aktuálna (dosluhujúca) generácia C5 sa vyrábala okrem hydropneumatiky aj vo verzii s klasickými tlmičmi. A Citroen si zrejme vyhodnotil, čo sa mu oplatí.
C3 sa behom pár mesiacov od uvedenia na trh dostal na 7. miesto najpredávanejších áut vo Francúzsku, a na 2. miesto v rebríčku áut kupovaných súkromnými osobami.
"Je už jen otázkou pár let,kdy Citroën půjde za Saabem a spol." - tak toto si zavalil riadnu blbosť.
C3 sa behom pár mesiacov od uvedenia na trh dostal na 7. miesto najpredávanejších áut vo Francúzsku, a na 2. miesto v rebríčku áut kupovaných súkromnými osobami.
"Je už jen otázkou pár let,kdy Citroën půjde za Saabem a spol." - tak toto si zavalil riadnu blbosť.
Dovolím si nesúhlasiť.
Len samotných, dnes už historických, modelov GS a BX bolo dokopy vyrobených cca 5 mil. kusov .
To je zhruba toľko, ako bolo doteraz vyrobených Octávií.
Všetky GS a BX mali popri kotúčových brzdách na všetkých kolesách aj hydropneumatiku. Pritom to boli autá o triedu nižšie ako C5...
Takže dlhodobá skúsenosť tu bola a pokračovala v novších modeloch!
Len samotných, dnes už historických, modelov GS a BX bolo dokopy vyrobených cca 5 mil. kusov .
To je zhruba toľko, ako bolo doteraz vyrobených Octávií.
Všetky GS a BX mali popri kotúčových brzdách na všetkých kolesách aj hydropneumatiku. Pritom to boli autá o triedu nižšie ako C5...
Takže dlhodobá skúsenosť tu bola a pokračovala v novších modeloch!