Ano.
A ještě třeba doplním Citroën Traction Avant - samonosná karoserie, přední pohon a nezávislé zavěšení kol (snad první takové sériové auto - rok 1934), DS je jasná - první hydropneumatický systém pérování, ovládající i servořízení, spojku a brzdy, 2 CV pojetím jednoduchosti s velmi nízkými náklady jak na vlastní koupi, tak na provoz a údržbu při slušných užitných vlastnostech, samozřejmě v kontextu doby vzniku.
Úpadek pravého Citroënu začal někdy v roce 1968, kdy začalo docházet k různým restruktualizacím a odkupům vlastnictví (Michelin, Fiat, Peugeot) až po konečný a absolutní krach automobilky v roce 1974, také částečně díky nevhodné sázce na Wankela.
Tím se definitivně ztratil původní duch automobilky. Pak už jen oživování mrtvoly pomocí PSA a tak je to až dodnes. To, co se dnes jmenuje Citroën, Citroën už není. Skončením s hydropneumatikou vyrvali srdce a poslední naděje tomu zbytku pravověrných citroëňáků. :'-( Nic, nic, nic.
Traction Avant - 11 BL bylo moje první auto. Boží kára.
Kdysi býval Citroën průkopníkem nových technologií,svým způsobem absolutní špičkou (např. modelem DS) a s každým novým modelem přicházel s nějakou novou technickou bombou,kterou nikdo před tím neměl...
Jeho Hydractive od něj kupovaly takové automobilky,jako BMW,Mercedes,RR...
A dneska? Jako fanouškovi značky se mi chce brečet (nebo možná i zvracet) když vidím reklamu na novou C3 ve které se mě, místo technologiema, snažej namasírovat možnostma barevných kombinací karoserie... :-(
Je už jen otázkou pár let,kdy Citroën půjde za Saabem a spol.
A to je smutný.
Z dnešního pohledu nepochybně úsměvné, ale tehdy byla zkrátka taková doba. Studie byly velmi futuristické, extravagantní a místy až zběsilé. Přesto v tomhle autě vidím nějaké zvláštní kouzlo. Interiér, respektive především uspořádání "palubní desky", je pak naprosto úžasný. Docela si dovedu představit, že bych něco takového provozoval.
už jsem tady: technické inovácie a technologické líderstvo absolútne nezaručuje ziskovosť automobilky. Hydropneumatické pruženie a Hydractive? Na jednu stranu, malo mnohých prívržencov, ktorí ho vedeli oceniť a bolo pre Citroen typické. Naopak, mnohých potenciálnych kupcov hydropnemumatické pruženie odrádzalo od kúpy, hlavne ak dovtedy nemali s ním žiadnu skúsenosť, a jediné ich povedomie bolo "to sa určite bude kaziť". Veď preto už aktuálna (dosluhujúca) generácia C5 sa vyrábala okrem hydropneumatiky aj vo verzii s klasickými tlmičmi. A Citroen si zrejme vyhodnotil, čo sa mu oplatí.
C3 sa behom pár mesiacov od uvedenia na trh dostal na 7. miesto najpredávanejších áut vo Francúzsku, a na 2. miesto v rebríčku áut kupovaných súkromnými osobami.
"Je už jen otázkou pár let,kdy Citroën půjde za Saabem a spol." - tak toto si zavalil riadnu blbosť.
Dovolím si nesúhlasiť.
Len samotných, dnes už historických, modelov GS a BX bolo dokopy vyrobených cca 5 mil. kusov .
To je zhruba toľko, ako bolo doteraz vyrobených Octávií.
Všetky GS a BX mali popri kotúčových brzdách na všetkých kolesách aj hydropneumatiku. Pritom to boli autá o triedu nižšie ako C5...
Takže dlhodobá skúsenosť tu bola a pokračovala v novších modeloch!