Nie som proti ziadnej znacke zaujaty (prve vlastne auto bol tiez FIAT benal a tiez sa hybal bez plynu pri parkovani :-) ), ale Ceed je dospelejsi a je vidno ten vyvoj modelu. U Tipa to chyba. A tie motory by som chcel vidiet na brzde a na emisnej. Aby sme nespievali ody na nejake podfuky. Pritom je vidiet, ze Ceed ma tazsie prevody a meranie pruznosti na rovnaky stupen pre rozne auta je ... no nechajme to 8-s
No jo, ale ono to vypadá, že Tipo Ceeda natře i pokud bude mít Ceed zařazeno o stupeň níž. Že jsou korejští koně třínozí už jsme si asi zvykli, ale tohle je vážně debakl.
A k čemu tě zajímají testy emisí? Obě auta jsou homologovaný a když je koupíš nový, tak na emise půjdeš za 4 roky, tak proč by sis s takovou banalitou lámal hlavu teď?
Taky si myslím, že v reálu budou mít oba motory mnohem menší výkonový rozdíl, třeba se Fiat drží při zdi kvůli vám Slovákům, kde se platí daň od výkonu >:D .
U Tipa předpokládám v ČR i SK většinový podíl soukromých kupců, kde bych šel nejspíš pro kombi a typický majitel si auto může nechat třeba i 10 let - v tom případě se vyplatí verze LPG, kde (za předpokladu podobných cen paliv jako nyní) se dá ušetřit při celkovém nájezdu okolo 150tkm celkem balík... :yes:
a nevšiml jsem si nějakých velkých chyb jako obvykle. Vypínací adaptivnost tempomatu je dokonalost. Jinak na pětku bude zase pružnější Ceed, beztak 6ka Tipa je blíže 5ce Ceedu
Nastavíš na dálnici 140 a namísto klidné jízdy musíš neustále přemýšlet krok napřed před adaptivností. Jinak ani nevíš a jedeš 120. A ty situace v pravém kamion, v levém rychlejší auto. Aby to nezačalo ubírat tak honem dopředu blinkr, ale nesmyslně daleko od toho kamionu, sakra to nebude stačit, tak honem nohu na plyn. Trefil jsem se? je plynu málo nebo moc? Prostě pakárna. Někdo do jezdí defenzivně za někým může být spokojený, ale i při nejnižším nastavení je mezera moc velká a řadí se do ní jiné auta a tebe to zase zpomalí.
Může na tebe blikat nějaká červená ikona třeba. Já souhlasím s Kankunenem, adaptiv bez přepínání a "ideálně" třeba ještě s omezením maximální rychlosti je pakárna, ani zadarmo.
Myslím, že má i funkci nouzového brzdění tak pokud se spleteš tak při krizovce přibrzdí sám nebo akuticky upozorní, že se blíží problém. Jeep má také 2 tempomaty a na dálnici rači používám normální tempomat. Adaptivní jen na ucpané okresce kdy ve spojení s automatem rychlost řeší samotné auto.
Ja si vubec myslim, ze adaptivni tempomat ma byt kompletni reseni, jinak to je takovy divny. Tim mam na mysli:
- automaticka prevodovka
- udrzovani auta v pruhu
- asistent pro jizdu v kolone
Je to na ho-vno. Jel jsem nedávno tisíc kilometrů v autě s adaptivním tempomatem a po několika krizových situacích co mi adaptivní tempomat vytvořil, jsem to radši vypnul a jel v klidu bez tempomatu. Nemluvě o tom, že když sněží, tak to nefunguje a co chvíli je nutný to debilní čidlo (který je zcela nelogicky nevyhřejvaný) čistit od námrazy.
Mám na adaptivní tempomaty přesně stejný názor. A podobná pakárna je taky upozorňování na nechtěné vyjetí z pruhu - to je taky neskutečný vopruz, který je třeba hned vypnout! 8-s
vis co je nejhorsi? ze k prdu jsou asistenti asi vsechny, krome couvaci kamery. asistent mrtveho uhlu? bud mam prehled kolem auta nebo ne, pipa to zbytecne a cloveka to jen vyleka. podobne asistent ktery pipa kdyz auto pred tebou zacne brzdit a ty nereagujes (nereagujes tak, jak si asistent preje..). parkovaci asistent, ktery na zapatkovani potrrbuje o metr vetsi misto nez ty a ktere se vetsinou stejne nikde nenachazi.. jsou to vsechno kraviny ktere funguji alibisticky s rezervou a jsou hodne vypnuti..
Naucit se s tim jezdit mi trvalo par dni a od te doby na to nedam dopustit. Ano, neni to 100% spolehliva vec a ano,clovek se tomu musi trosku prispusobit, ale jinak v 95% situaci jsem rad, ze ho tam mam.
To se dá do značné míry vyřešit dobrou indikací, ideálně na HUD.
Myslím si, že jednu věc umí adaptivní tempomaty celkem slušně - ukázat člověku, jak vypadá bezpečný odstup. Můžeš si to zkusit přeměřit, jestli příliš nekecá. V mém autě je nejkratší nastavení 1 vteřina. V Německu je přestupek odstup pod 0,9. Výchozí a doporučené nastavení 1,8 je neskutečná díra (však to ve 140 má být 70 metrů).
No jo, jenže když se něco semele, tak než zareaguješ, je sekunda pryč a máš jen 35 metrů. Než začne auto brzdit na plný brzdný výkon, jsou další metry pryč, ti před tebou můžou mít kratší brzdnou dráhu než ty a najednou, když bude potřeba se vyhnout, ty metry chybí.
Tobě opravdu trvá vteřinu, než zareaguješ? Nicméně pointa byla, že si nejeden člověk neuvědomuje, jak vlastně bezpečný odstup vypadá. Jsou to velké díry. A že nejkratší nastavení alespoň na mém autě je celkem blízko hraně zákona. Alespoň v Německu, kde se to obtěžují specifikovat.
Mimochodem, po jedné vteřině ti bude zbývat 31 metrů, ne 35. Je to 1,8, ne 2 vteřiny, odpovídá to tedy technice poloviny rychloměru (100 km/h = 50 m odstup; 140 km/h = 70 m).
Vteřinu ne, jen sekundu ;-) Mimochodem, jestli dobře počítám, tak 1 sekunda = 15 vteřin.
Je to normální, průměrná reakční doba. Na podnět, který nečekáš.
Jinak jasně, nepočítal jsem 1,8 sec., ale 2 sec.
Co je ale horší - i když člověk dodržuje předepsaný odstup, tak se ta "díra" zdá tak velká, že se do ní nějaký střelec musí "*". A co potom udělá adaptivní tempomat? Zane brzdit? (ptám se, nikdy jsem s tím nejel)
Proto mne vždy vytáčí idioti, co se mi lepí těsně za auto. Nejdřív jim "bliknu" brzdovkama (nebrzdím!), když nepochopí, sundám nohu z plynu. Pokud má potřebu, tak ať mne předjede, pokud ne, potáhne se za mnou... Tedy, na dálnici neudělám ani jedno, jen pozvolna zpomalím na 100Km/h.
Tak TIPO bude dobré auto, o tom žádná ...s důležitým dovětkem poměru cena výkon.Není to auto, z kterého si někdo sedne napr-del.IMHO jakmile přijde nový Ceed a I30, podvozkově budou o level jinde.Pravda, to nemusí být důležité.Sám jsem zvědav jak se bude TIPU prodejně dařit.Osobně si myslím že ano, oslovují touto generací jinou "sektu" a to by mohlo fungovat.
Pekny test, ceed z toho vychazi trochu podezrele spatne.
Zrovna podvozek Tipa me velmi mile prekvapil, pravda jezdim ted dost mekkym autem.
Je to spatne odhlucnene (da se resit) a je to do komfortu.
Ale i na tech peknych 17" (ktere jsou k videni na vetsine predvadecek a urcite bych je chtel) to tlumilo skvele, vcetne prejezdu zeleznicniho prejezdu. To dnes opravdu neni standard a tam bych se s autorem ztotoznil, ze nektera auta to maji naladena zbytecne do tvrda i kdyz v tom mate 70kW motor a jezdite s tim leda do Kauflandu.
Devizou budou motory, jak T-jet tak MJT bych si bez problemu koupil. Co jim fakt neodpustim, je ten hnusny plast nad vyplni dveri, to se proste nepovedlo. Budiky mi nevadily (i kdyz jsem si myslel, ze to bude problem).
Hm, v době, kdy se oldschool používá jako pochvala... :-)
Jsou dvě kapitoly, kde jsem po pravdě čekal lepší výsledek Ceedu - motor s vyšším výkonem a podvozek s víceprvkem (i když se tak nějak ví, že ten víceprvek není asi zase tak zázračný). Delší kvalty ale beru jako plus.
Emele, ono to hodně souvisí s tuhostí karoserie a hele, zajdi si na showroom KIA a svez se jak v CEEDU obyčejném,ten je v testu a pak ve verzi GT-line, nebe a dudy, ten by to imho TIPU podvozkově natřel, rozdíl je fakt hodně velký.KIA tam vrzla "přímotop". Víceprvek je na pohodlí znát, nakonec to mělo 17".A jak říkám, jedna věc je jízda standartní a druhá v nějakém extrému a i na hodně špatném povrchu a vše dát do poměru.Jistě víceprvek pro spousty lidí význam nemá, ale jakmile chceš po podvozku více a zaroveň komfort, nemá standartní torzka šanci, víceprvek je prostě lepší, z logiky konstrukce.Pak také a to v testech chybí, naložte ty auta a hned je rozdíl znát.CEED není naladěn na řidičké "umění", ten setup zvládne i torzka, jak je nastaven, ne však v pohodli při naloženém autě a v extrému.Nakonec uvidíte jak bude dobře fungovat podvozek nové I30 a Ceed na tom bude zcela stejně.Tam už Fiat nebude vůbec konkurovat a ani to po něm nikdo nechce.
Jenže si zapomněl dodat, že zadní víceprvek u cee´du/i30 rozhodně není žádný zázrak, který by jízdní vlastnosti těchto aut dostával na srovnatelnou úroveň s výkonnějším Golfem či Leonem, natož pak Focusem! :-!
To není problém víceprvku, naladění je jen jiné, je to pohodlné, netluče to do kastle, nejsou to řidičská auta, problém je v řízení, to není nic moc.Teď to však bude jinak uvidíš, bude to lepší než tvůj Seat. :-! Ne o moc ale bude.....(podvozek)
Ano, souhlas, komfort je u víceprvku určitě lepší. Situace se ale obrátí za pár let provozu po českých autodromech, až u něj začnou odcházet ty různé drahé silenbloky, zatímco traverza v mém autě je prakticky nezničitelná. :-)
Len podotknem, že pomer cena - výkon treba riešiťv kontexte s novým modelom jak od Hyundai tak od Ceedu. Teraz staršie skladovky i30 budú určite vychádzať lepšie o tom ani potom.
Tak a jsme u toho.
Takze XY let tady v recenzich resime ceed vs golf a ze golf je pry jen o trochu malinko lepsi, ale jen o fous ... no vsak jsme to vsichni cetli mnohokrat.
Ja jsem si ty recenze taky precetl (nejen tady na auto.cz), sel jsem si projet ceed i golf a proste jsem nechapal, co to pisou v recenzich za nesmysly. Ta auta skoro nemelo smysl porovnavat, ceed proste nebyl dobry v zadnem ohledu.
A ted ho velmi snadno na cele care porazi Fiat (ktery se asi povedl).
Ja teto recenzi verim, me to po mych zkusenostech pripada, ze tohle by mohlo byt objektivni srovnani.
Ale opravdu nerad bych tady hledal starsi recenze ceedu a ukazoval vsechny ty pochvaly, co jste mu davali. Najednou je tu objektivita.
Tak copak se stalo? Kia prestala davat vsimne? Fiat dava vetsi vsimne? Vsichni prestali davat vsimne a proste je to nahodou objetivni? O co tady jde? :-)
Tak Ceed tu byl občas označován za levnějšího Golfa, to jo... ale s dostatečným důrazem na to levnější, nemyslím, že to tehdy bylo viděno nějak nepřiměřeně optimisticky, viz třeba
[odkaz]
ceed uz bude stejne coskoro v novej generacii.. ved tato sucasna je na trhu uz od r 2012 ... nechcem to zlahcovat ale o rok to moze byt na body zase naopak.. ze ceed sfukne tipo ;-) .. rovnako nova i30 je podla mna uz voci tipu jasne dalej... kym tipo v tejto terajsej podobe vydrzi este asi dalsich 5-6 rokov ... ono bola by to hanba keby tipo aspon papierovo na body neporazilo 5 rocny ceed
inak ceed je podla mna super auto a lepsie auto ako tipo v reale .. vid porovnavaci test s astrou ... autom roka 2016 ... ;-) kde to bolo hodne tesne... takze zalezi aj tak od preferencii a potrieb zakaznika.. napriklad ja tiez uznavam ze clio je novsie ako polo a mozno by aj papierovo tiez vyhralo ale stejne som sa lepsie citil v pole a bolo mojim potrebam ovela blizsie... papier nepapier.. rozhoduje aj tak vzdy realny predaj ... a ceed ma voci tipu predajne stejne daleko navrch a to nielen v cz .. zakaznici proste beru ceed ;-) a za mna je aj krajsi a ma daleko vacsi imidz a smrnc ako tipo a podla mna je aj v kabine ceed proste lepsie spracovany.... tipo som obzral uz v lete.. ale bolo hodne drahe a relativne "jednoduche" v kabine .. za mna sklamanie ... a dodnes ich na cestach moc nevidim takze to mas tak... krasne dokonale famozne auto ale nevidim tipo pritom nikde u nas v okoli ... to je docela sranda nie? ... zlaty ceed :yes:
pozeram predaje za januar u vas ... a tipo u vas teda nic moc ....voci ceedu alebo focusu ci meganu je to velka bida ... ziadny besteller to v eu proste nebude... nic v zlom... ale aj korejska i30 ho v europskych predajoch rozdrvi na prach... uvidis ..
PS: fiatu hodne chyba hlavne bravo... to bol paradny hatch... plnohodnotny konkurent golfu... ktory este aj dnes vyzera lepsie ako tipo.. len mu chybal kombik
Image..? Korejské auto? >:D
Mýlíš se..image korejci nemají.
Proti žádnému italovi.
FIAT je klasická evropská automobilka s dlouhou historií..
Jistě..je levnější , jako Renault , Peugeot i Citroen..
To korejci v Evropě nikdy mít nebudou.
Přesto , že nyní vyrábějí auta mnohem lepší než před 10 lety.
Za mne Tipo :yes:
Jasné, Golf je hi-tech v nižší střední. Když se ale podíváme do minulosti, jisté jeho verze byly až tragicky nespolehlivé, což už je snad zažehnáno. Co se týká Tipa, vypadá to, že se trochu drží hesla: "Co v autě není, nemůže se rozbít". A je mi to docela sympatické, někdy skutečně je méně více a naopak. Docela na mě udělal dojem aktuální GTD Variant, nicméně mít 600tKč, jdu pro lehce ojetý Leon Cupra ST. ;-)
no to je mozna spis tvoje prani nez realita.
Fiat dela uz dost dlouho spis podprumerna auta. Jestli se tento konkretni model zlepsil to ja zkouset nebudu, ale pripoustim, ze mozna muze byt povedene a vyhoupnout se na prumernost.
Jinak nic proti Fiatu, byl bych rad kdyby se mu povedlo oprasit slavu podobne jako s 500 variantama. (btw jel jsem a zase spis prumer)
Plne s tebou souhlasim.
Fiat se soustredi na to, co umi nejlepe. Jednoducha, levna, spolehliva, uzivatelsky prijemna auta co te nebudou nicim otravovat a budou dobre slouzit a nejsou drahy oparvit, kdyz se neco stane.
Proste si myslim, ze Fiat je v tom, co dela, velice dobry.
To platí pro všechny prémiovky, BMW je v US sedmé a v UK čtvrté... ale od konce. I proto bych bral podobné ankety a statistiky spíš jako kamínek do mozaiky než že bych na nich stavěl názor.
No nevím, měl jsem půjčeného kombíkového Golfa, bohužel s tragédií pod kapotou jménem 1.6TDI s pětikvaltem. Navíc mělo auto najeto cca 60.000, měl jsem ale dojem, že autu chybí většina zvukové izolace, motor byl neuvěřitelně hlučný, v určitých otáčkách vysloveně řval. Podvozek, na který jsem se těšil, taky nic moc, ale ono se od tak primitivní konstrukce zadní nápravy nedá nic moc čekat.
Oproti tomu působila i30 jako o třídu klidnější a solidnější auto. Jen to řízení, v tom zaostává Korea oproti Golfu o několik žirafích délek, jsem vcelku zvědavý na novou generaci.
V interiéru chybí taková ta golfová dotaženou detailů, ale zásadní rozdíl to také není. Připadá mi prostě, že Golf šel mezigeneračně neuvěřitelně dolů, možná by byl nějaký benzín lepší, ale tohle byl prostě průšvih.
Ono důvodem proč je Ceed horší bude i to,že ty motory jsou dělá ny extrémně přesně na minimální vůle,takže cca. 30 000 Km trvá než si tzv. sednou. Pak to jede úplně jinak. Je to známý fakt a v mnoha starsich testech na to upozorňují.
Ale moze mat pravdu. KIA motory az tak nesledujem, ale vezmi dlhdobe testy Autobildu na 100tkm, kde sa rozoberie aj motor a meria sa !
Japonska atmosfera ma po 100 tkm ma vole ako z fabriky !
Mozem potvrdit z osobnej skusenosti, vyrazne zlepsenie pruznosti aj celkoveho tahu po cca. 20 000. Porovnane na dvoch identickych vozidlach,rovnako starych,len rozdiel v najazdenych km bol okolo 15 000km. Postreh od dvoch ludi nezavisle na sebe. Viem,nie su to ziadne merania laboratorne,ale minimalne od realneho uzivatela a nie od stola ;-)
Ako byvaly majitel 1,6 CRDI (pro ceed) a aktualny majitel 2,0 CRDI (Sportage) ti davam upne zapravdu. Tieto motory potrebuju citelne viac km, kym sa dostanu do optimalneho stavu. Minusky ti dali ti, ktori s tymito autami nikdy nejazdili a hlavne nesli od kupy noveho auta, kde to mohli osobne pocitit.
Tak to se neda nic delat, ale v tom pripade nelze Kiu recenzovat a porovnavat s konkurenci. Je tak dobra, ze to nejde.
A ted vazne.
Jeste jednou - to se tyka kazdeho motoru a kazdeho auta na svete. Nekterych vice, jinych mene, ale tyka se to vsech motoru.
Ja vim, ze mi rikate realne poznatky nejakych realnych lidi a ja nerikam, ze to neni pravda.
Ale tyka se to vsech, mozna kia o chlup vic, ale verte mi - na zmerene hodnoty to nema skoro zadny dopad, vic jak 1% rozdil z toho po tech 50 tisicich nevypotite.
A vite proc? Protoze ten rozdil novy/zajety je pri mereni zanedbatelny. Jo a taky proto, ze se to tyka kazdeho auta ...
moc tlačidiel na volante ceedu , to ma pobavilo už len s prihliadnutím nato že Tipo ich ma 16 a ceed 14, ale je jasné že je to subjektívny pocit a veľa robí aj to rozmiestnenie, ale ja osobne som v KIA-ch nemal nikdy problém s funkciami na volante aj keď dosť často čítam, že je tam toho až príliš.. Ale inak test čitateľný, len škoda že Tipo sa pre mna vôbec nevydarilo po dizajnovej stránke, či exteriér tak aj interiér
v kabine je tipo kusok hm ako to povedat...... mne to prislo ako male auto... proste kusok jednoduche ... ceed je v tomto uplne inde.. aj golf alebo civic.. to je ina liga... o novej i30 alebo megane ani nevravim... tie su uz iny vesmir
samozrejme praktickosti ta jednoduchost kabiny nijako neubera... ani na vybave ale za tu cenu ako tipo su podla mna dnes uz daleko vyspelejsie vozy.. a trh vravi jasne... tipo sa zdaleka u nas nepredava tak ako sa cakalo.. mozno v turecku je to trhak..ale u nas teda nic moc
videl jsi ji nazuvo? nemyslim. ja dnes poprve. diody, pekne litaky, seda metla, polepena reklamni nejakeho autosalonu. stala na parkovisti. stal jsem vedle ni a zprvu jsem to, ze je to fl uplne prehledl. pak jsem si ji prohlizel a je to pecka, bez ironie. Kaban umi;) Nevim jak zaklad s halogenama ale vymazlenejsi verze vypadaji hodne dobre a nic nemlati do oci, vse sedi, vsechny linky i uhly. pockej az ji uvidis. nicmene snadno to, ze se jedna o fl prehlednes.
Ergonomia tlacidiel je podla mna vseobecne zvlastna tema. Ked si kupis nove auto, vzdy nejaky cas riesis rozmiestnenie tlacidiel a ich ergonomiu, hlavne ak prejdes od jedneho koncernu k druhemu. Za ergonomicky prehresok povazujem potom nieco, na co si ani po mesiacoch pouzivania nezvyknem. To by som mohol rovno povedat, ze ked som presiel z Daewoo Kalos, tak som si chvilu zvykal na ovladanie volantu v S-Maxe. Mozno to ale bolo tym, ze Daewoo Kalos ma na volante tak maximalne klakson...
Ceed si koupí jen vůl. Tipo je krásné a hlavně prostorné auto a v této verzi má jeden z nejspolehlivějších dieselových motorů na trhu. Ceed se začne rozpadat po dvou letech. U kamaráda ve firmě jich mají pět a u třech se už musela měnit převodovku a to mají najeto jen něco okolo 100k km.
A ten výkon je velmi trapný, prej 100kW... asi v tý koreji mají nějaký divný kW, reálně to má tak 75kW a ten krouťák asi tahali z klobouku. Fiat toho chudáka úplně rozdrtil.
zaujimave ze u nas vidim dost starsich ceedov ako dva roky a nijaky nie je ropadnuty.... sused ma asi 7 rocny kusok ( este predosla generacia ) a cuduj sa svete... aj ten je na pohlad ako novy...
kazde auto sa moze pokazit... ale zrovna firemne kusky by som si za priklad nebral... lebo tie niekto vie znicit aj po 30 tisicoch... ale sukromnici co maju svoje vozy tak ti sa o ne staraju a setria si ich tam sa ti nestane ze sa ti zacne po dvoch rokoch rozpadat
PS: akej znacky mas auto... nech vieme co je spravne a co vydrzi... snad sa to dozvieme
nechcem ti brat iluzie, ale jazdim ceedom 1gen kt ma 1,4 81kw + vybava a po 100 tis km sa to auto chova dost biedne... samo bolo kupene ako nove a konkretne:
- podvozok - hluk, rázy a neistota na nerovnostiach
- tesnenia okolo dveri - hluk a uz pri zavreti dveri nie je ten tlmeny pocit, uz je to tvrde
- interier a plasty su dost nachylne na poskrabanie
- zadne brzdove strmene KO
inak je to spolahlive auto, ziaden zasadny problem, ale ten dojem robustnosti celeho auta vydrzal moc kratko, po 100tis km sa to auto sprava a budi dojem, ze ma najazdene min. 250 tisic... myslim, ze sa nevysype je doveryhodne, ale podvozok uz zufalo potrebuje repas /predok i zadok/ a zatial by na to nemal mat pravo... kvalitativne sa obavam, ze niektore casti maju rezervy aj ked ako celku sa da doverovat, len ten servis bude asi nakladnejsi a toto je uz napr oproti golfu alebo japoncom dost badatelne, zaostava v tomto smere... fakt si to auto neviem predstavit po 250tisic mozno sa to uz nezhorsi neviem, ale je to sklamanie
tak zase prva generacia ceedu este len dotahovala naskok konkurence ... az ta druha ( sucasna ) je podla mna fakt uz na urovni aj tych da sa povedat hornych par najlepsich ;-) v triede ...
a coze jazdis prave ceedom ( sukomny alebo firemny? ) ... ze si sa dodnes nepochvalil ....
moj najblizsi nadriadeny .. nieco ako sef...ma ceed kombi prvej generacie ale s crdi.... zatial sa nestazuje .. ale fakt uz len cakam kedy kupi nieco novsie ;-) ....
velmi neopravnene a nepodlozene sa tu zas snazis uplne na istotu a samozrejme tvrdit, ze 2ka je vo vsetkom lepsia a tak skvela, ze do konca si aj v tomto konkretnom smere siahne dokonca na najlepsich >:D >:D >:D
prosim ta, nesnivaj zas ;-)
ps: jazdim s nim sukromne a nie denne, skor sporadicky a tak aspon skokovejsie vnimam to zhorsovanie,... jazdil som s nim uz od zabehu a dost krat s nim jazdil aj na limite, casto dostaval zabrat a pravidelne.. znasa to velmi dobre inak, ale vidis ...
takze druha generacia ceedu nespravila voci tej prvej ziaden pokrok? to sa mi nechce verit... ;-) .. lebo aj v testoch aj od znamych sa dozvedam info o milovych krokoch dopredu... a to nielen v podvozku a kabine... no este ze som sucasneho ceeda nekupil ...
tak asi nam obom ostava uz len dufat ze tretia generacia ceedu uz bude konecne serioznym autom a nie nejakym salatom :yes:
napisal som niekde, ze neurobil ziaden pokrok, alebo ty si napisal, ze je uplne najlepsi a moze sa vo vsetkom rovnat najlepsim ? a taktiez konkretne v:
- podvozok - hluk, rázy a neistota na nerovnostiach
- tesnenia okolo dveri - hluk a uz pri zavreti dveri nie je ten tlmeny pocit, uz je to tvrde
- interier a plasty su dost nachylne na poskrabanie
Honda, Toyota, Mitsubishi, Nissan, Mercedes-Benz, Alfa Romeo, Lancia, Fiat, Ferrari, Lamborghini, Pagani, Jaguar, Aston Martin, Chevrolet, Dodge, Koenigsegg, snad jsem na nic nezapoměl.
KIU mám vlastně taky rád, přítelkyně má Rio a je to moc hezké, k tomu Ceedu jsem napsal jen fakta, nic jsem si nevymyslel.
Nikde jsem nepsal že majitelé KIA vozů jsou dementi ovce nebo volové, očividně máš problém s psaným textem, psal jsem to o Ceedu. Kdyžtak se stav u mě doma a já ti to namaluju jako blbečkovi barevnýma pastelkama.
Takže kupec Ceedu je vůl, protože se to auto rozpadá a vůbec je to shit, ale Rio ne, Rio, to je kvalitní volba dynamické mladé ženy? Nepřipadá ti to trošku moc černobílé a ovlivněné pouze vlastní garáží?
Tak mam z tvych komentu uz delsi dobu pocit, ze znas auta jen optikou pravidelneho cestujiciho MHD. Tvoje nazory ti samozrejme neberu, ale zacinas byt pruhlednej jak plankton...
Tak tenhle test je myslím celkem dobrou odpovědí na zde vedené hádky, nakolik je Tipo mainstream a nakolik lowend. Včera jsem ho zkusil s 1,4t v nejvyšší výbavě za míň než 400t a podle mě je to například na rozdíl od předražené Giulietty opravdu super nabídka v dané cenové relaci.
po case uznavam.. tipo je v pohode... ako bezne auto parada.... ale napriek tomu bolo pre mna v reale sklamanim ... a to aj cenou :-( ... civic ponukne daleko viac.. a defakto bol v 1,4ke len kusocek drahsi ... no co na to povedat... a taka honda je fakt dalej... to zistis hned po nasadnuti... pritom cenou jej tipo dycha na chrbat.. neviem... podla mna je tipo ( aspon u nas ) proste kusok drahe... inak si neviem vysvetlit preco ho u nas na cestach stale skoro vobec nevidim... vazne... pritom aj novych meganov uz vidim viac..
no ten uz hlavne nema ako zaklad 1,4ku... a to litrove turbo je vzdy drahsie... koniec koncov aj samotna nova generacia nepojde cenou hned dole... ono tato nova honda uz bude draha... mazdy tiez tak neskutocne zdrazeli z generacie na generaciu.. akoby uz nahanali premiu neviem... kde su tie casy ked prva mazda 2 bola cenou ako polo alebo fabia... dnes? dnes je aspon o tisicku ( v eurach ) drahsia
Nový Civic v normální výbavě praktický nekoupíš pod 500k, takže nevím, o čem mluvíš. Méganů jezdí více, protože se prodávají o rok déle, to není žádná věda. I když je pravda, že Mégane cenově nevychází vůbec zle a solidní je už základní motorizace.
Obdivujem tvoju vytrvalosť presviedčať, že Ceed je super-trupper voz.
Realita je, že síce nie je low-cost, ale je to voz za dobrú cenu. Diskvalifikuje ho brand Kia. Tá nikdy nebude konkurovať Audi, BMW, Volvo či Fordu a Peugeotu (tie svojou dlhodobou historiou).
Fiat opustil brehy strednej a nizsej strednej triedy. To ponechal Alfe.
tazko mohol fiat opustit brehy nizsej strednej triedy ked k nim prave priplaval s tipom... sice miesto parnika prisiel na plti ale aspon ze k nim doplaval ;-) ...
inak tu octavku si si opat neodpustil pozeram... nizsie v debate... co sa deje... este furt ti neda spavat? nie je lepsie to s nou uz nechat tak? ;-)
sponzora toho servera som musel spomenúť...
realita je, že octávia je predražený voz. doba, keď bol voči vw lacnejší aj o 20% je dävno preč.
fiat sa po 10 rokoch vrátil k nižšej strednej triede. a na začiatku deklaroval, že ide o lowcost.
tak zase az po 10 rokoch nie... ved bravo sa este donedavna predavalo .... nejak do roku 2011-2012 urcite ..... a tipo sedan tu uz bolo na jar 2016 .. takze su to len nejake nanajvys 4 roky co fiatu chybal voz v nizsej strednej
Nechcem sa zastávať Škody či koncernu VW, ale boli by hlúpi predávať to lacnejšie ak trh akceptuje vyššiu cenu. Resp. možno je to aj zčasti obch. stratégia, prvá cena vysoká .... ale sme otvorení zľavám ... a zákazník má potom pocit akú dobrú zľavu dostal a tým pádom dobre nakúpil. A tento prístup nie je špecifikom len vozidiel z MB.
Superb - strop pri zlave je 10%, ak sa berie na Ico, ak fleet tak je zlava 13%. Ak predaj predvadzacky, tak 13-15%. Predajca ma 14%, plus ak ma dobry predaj ci servis, dostava bonusove 1-2% navyse.
Octavia ma o 2% menej...
Vyssie zlavy vie dat napr. Opel.
Tu ale nejde o zlavy. Marza vyrobcu je na znacke Skoda paradoxne vyssie ako pri VW.
Odcházející Civic je možná technicky výš než Tipo, zvenčí i v interiéru) je to ale taková odpornost, že bych si o něj neopřel ani kolo, natož abych si ho koupil!!! 8-s Tipo je asi tak tisíckrát sympatičtější (a taky podstatně prostornější) auto! :-):yes:
k loganu urcite nie.. ale povedzme k rapidu by som to porovnal .. tu vidim hlavneho rivala tipa... ceed vlastne ani nie.. ani golf.. ti si idu svoje a tipo ich ako vidime vobec neohrozuje...
Tipo je ve srovnatelných motorizacích a výbavách rival pro současného Ceeda, ať se ti to líbí, nebo ne. Nakolik bude lepší nový Cedník, se teprve uvidí.
Proč myslíš, že Tipo nijak neohrožuje Ceed? Naopak si myslím, že se Fiat snaží od Korejců vybojovat zpět své pozice. Ačkoli se teprve uvidí, kam se posune Ceed v další generaci.
Přesně, trochu mi přijde, že Fiat odkoukal od Korejců taktiku a jde na to "od zadu", což je pro něj jedině dobře vzhledem k tomu, nakolik v posledních letech vyklidil pozice. Kdyby se Fiat pokusil postavit špičkový kompakt a povedlo se mu to, tak si myslím, že prodeje by tomu neodpovídaly díky pošramocené pověsti a celkové současné ztrátě pozic.
ked ja neviem... ale mne pride ze aj to poslesne bravo je dalej ako tipo.. uz na pohlad proporcne .. ale vlastne aj kabinou a motormi bolo dalej ... tipu u nas nieco chyba k uspechu.. to je jasne.. zatial neviem co ale na cestach ich fakt nevidim... a take tipo hatch som v realnej premavke este ani nevidel.. len pred showroomom... tak kde je zadrhel.. preco je to samy ceed golf astra rapid.. preco nevidim nove tipa pred barakmi u sukromnikov.. sam seba sa pytam kde je problem.. cena? dizajn? neviem.. viem len tolko ze u nas fakt tipo zatial nic moc... a aj predaje tipa v nemecku ci francii alebo u vas .. rovnako zatial ziadna slava.. myslim ze zlate casy bravy/brava sa fiatu stale proste nedari napodobnit bohuzial :-|
Hele já už nevím jak jinak ti to vysvětlit. :-) Tipo hatch je na trhu pár měsíců, kombi přišlo na teprve teď. O rok déle se prodává sedan, ale tahle karosérie se v našich končinách prodejně nechytá. Golf a Ceed se prodávají 5 let... Nicméně jsem už viděl asi 2-3 Tipa, z toho min. jeden hatch.
Že Bravo působí v některých ohledech dospěleji, to nerozporuji. Ale prodejní úspěch mu to nepřineslo, tak na to jdou tentokrát jinak...a podle mě ne úplně špatně.
ok snad mas s tym hatchom aj kombikom pravdu... snad tu je pricina ale aj tak mam kusok obavy ze trhak a la astra alebo ani aspon taky ceed to v eu proste nebude... inak nepripomina ti ten tvar strechy tipa hatchu tu poslednu almeru? ta mala tiez taky "surfoidny" tvar strechy aj C stlpik podobny .....
je v pohode... napriklad ja som nikdy netvrdil ze je osklive.. naopak.. neraz som pisal ze tipo vyzera docela fajn a je sympaticke... a na bezne pouzitie dozaista fajn auto ;-) ... osobne sa mi ale z tejto dvojice ovela viac paci ceed... obe auta som osahal omrkol a mozem kludne povedat ze z tejto dvojice nie je o com.. bral by som ceed...
ono zle auta uz dnes nie su... to je jasne... a zakaznik si stejne vzdy vyberie to co mu sadne najlepsie.. a tipo sa urcite mnohym hodne zapaci ... s tym nemam problem... nakoniec stejne rozhodne trh .. teda ani ty ani ja ani nikto z nas v debate
Ano, Bravo II ještě dnes oslňuje svým šmrncovním designem, ale jeho velmi slabé prodeje (myslím teď celoevropsky, nejen v ČR) byly způsobeny hlavně těmito 3 zásadními chybami: 1) Tragický nedostatek prostoru pro nohy zadních cestujících (zadní lavice je v něm kvůli maximalizaci kufru a hodně zkosené zádi posunuta několik cm před zadní podběhy!), 2) Absence verze kombi - přitom by se v jeho případě přímo nabízelo použít již vyvinutou odvozenou verzi této platformy s prodlouženým rozvorem, kterou používala poslední generace Delty), 3) Totálně mrtvé řízení s první generací el. posilovače (převzato kompletně ze Stila).
Jdi se zeptat k prodejcům (dnes je poslední DOD) a potvrdí ti, že se sedan prodává nad očekávání (nad plány) velmi dobře. To sice neznamená, že ho potkáš na každém rohu, ale sedany tu prostě nefrčí + dealerská síť se natolik zmenšila, že ji i ta Kia pokrytím válcuje. Korejce dneska dělá řada dealerů škodovek/VAG, takže si je můžeš koupit na každém rohu, zatímco pro fiata a jeho servisování si musíš kus dojet (a to pro fiata rozhodně neudělá každý). Pokud se Fiat zmátoří a začne mít zase ucelenější a konkurenceschopné portfolio, tak snad zase najde další obchodníky, aby byl i "geograficky" dostupnější.
ja osobne som jazdil na novom Tipe a musim povedat, ze jazdnými vlastnostami je Tipo 10 rokov pozadu ako dnesne vozidla.
Pedale su blizko seba, v riadeni je ohromna vola a spracovanie (materialy) su velmi zaostale.
niektorym tu ale svoje dojmy nevysvetlis... neuveria.. ja som tipo omrkol zblizka.. a ako vravim.. pre mna to bolo sklamanie.. za tu cenu je to proste podpasovka... zlaty ceed. zlaty megane.. zlata astra.. neviem ako tipo jazdi.. ale uz samotny interier co to naznacuje... a ten mi prisiel az moc jednoduchy... voci astre alebo meganu sa to ani neda zrovnavat... bez urazky
co ma ale prekvapuje ze tipo u nas nadalej nevidim... uz to bude za mesiac dva rok co sa predava ale ja ho na cestach u nas proste skoro vobec nevidim prisaham ... tak kde je problem tohto super auticka ... ked je tak dokonale.... za to tu mame na ulici asi 3 nove ceedy... nejake tie hyundaie.. mazdy.. a pod...
Tipo v kombi vypada dost dobre, ovsem se zbytkem tveho komentu naprosto souhlasim. A podotykam, ze je to skoda. Fiat opet propasnul prilezitost k velkemu navratu.
nieco tipu chyba... neviem co... ale nema v sebe to co golf alebo astra .... aj interier je akoby kusok "jednoduchsi"..... len si zoberme taky megane... kde ozaj mas pocit ze si uz v modernom voze hoc tablety nemusim .. ale je tam uz citit rozdiel
ak mu chyba skutocne kombik tak fajn... snad sa to uz teraz predajne zlepsi :yes:
Ja vubec tem italum nejak nerozumim... Prijde mi, ze maji hodne nevyvazenej tym lidi, kteri rozhoduji o konecnem produktu. Povedene na me pusobi snad jen 500X, jinak to vsechno sijou pouzitou niti. A to jsem od zacatku Tipu fandil. Ale vis jak to je. Je to jen subjektivni... Chapu ty, kterym tohle auto bude vyhovovat.
malicka panda... 500 aj SUV 500X su hodne podarene to bez debaty... u tipa uz ale necitim tieto geny .. dokonca aj masku ma akusi uplne inu... tazko povedat kam kraca tipo a kam ho chceli vyvojari nasmerovat ale nadalej mi tu chyba auto ako bravo ... tipo mi pride ze ma zo vsetkeho kusok ale nie je tak cistokrvne ako bolo bravo podla mna... na mna tipo vizualne posobilo kusok rozpacito.. aj tie vyrezy blatnikov ma docela male... kasna je pritom docela zavalita... kazdopdne italsky golf to nebude to je jasne ... a podla mna by to uz chcelo aj nove punto... uz tu aspon 2 roky malo davno byt.. co tam vo fiate vystrajaju neviem ... ale konkurencia ich dnes uz sfukla ako malinu v tychto segmentoch dnes kde kedysi kralovali..... takze maju co dobiehat dalsich 10 rokov
Musím se podělit o ilustraci Punta, kterou jsem našel na nějakém italském webu. [odkaz] Kurňa, to by byla pecka! Jenže z nějakého zcela nepochopitelného důvodu Marchionne oznámil zrušení vývoje nové generace. Dle některých webů o novém Puntu FCA zase uvažuje, další možností je import nového hatche pro Jižní Ameriku...Každopádně se v nejbližší době plnohodnotný nástupce nechystá. A to je pro Fiat ostuda, mnohem větší než low-cost Tipo.
uz to fakt chce nove punto... a aj keby malo ten face z tipa vobec ale vobec by sa asi nikto nehneval.. aj tie kukadla by mu sedeli... dosluhujuce punto sice vyzera stale velmi dobre ale predsa len svoj vek vzniku uz neskryje...a hlavne technika a interier.. tam sa toho za posledne roky odohralo uz hodne aj v malej triede... ja verim ze nejake to punto sa uz chysta a dockame sa ho.... vzdy to bol pre fiat velmi dolezity model takze neverim ze sucasne punto len tak skonci bez nastupcu.. tomu proste neverim...
Tak to já mám zase neoficiální informace přímo z Itálie z Fiatu, že na nástupci Punta se usilovně pracuje a že bude představen příští rok (pravděpodobně pod staronovým jménem Uno). Tak si vyberte... ;-)
problem je v tom ze to nie je nijako uchopitelne pritom samozrejme nikto netuzi po zhodnej maske.. ;-)
takto by to totiz mohlo byt hocico... prave akesi DNA fiatu tomu chyba... netvrdim ze to ma byt zase gulate ako F500... ale nie je to to co by som od tipa chcel vidiet... bravo malo vacsi smrnc a ladilo mi aj lepsie k puntu ... dnes to chce uz nove punto samozrejme ale inak vtedy mi to viac pasovalo ;-):yes:
co znamena jedine.. ze ten jeho imidz je dnes uz vieme aky ( bohuzial )... pritom fiaty kedysi mali velmi dobre meno aj v nizsej strednej triede ... bravo/brava stilo bravo to boli pojmy
To jistě. Akorát F500 se tomu image vymyká a může se prodávat cenově pěkně nastřelená. Včera když jsem zkoušel Tipo, tak tam stála F500 v nějaké lepší výbavě s 0,9t za víc jak 0,5M. To jsou paradoxy.
To by se opakovala historie. Fiat chtěl napodobit konkurenci a přišlo "německé" Stilo. Na svoji dobu nabité technikou, odvažuji se říci i kvalitou, materiály, motory, zkrátka mělo vše, a skončilo to fiaskem. Buď je to moc jiné, moc italské a lidi to nepřijmou, nebo to je málo italské, příliš stejné jako ostatní a lidé to také nepřijmou. Docela začarovaný kruh.
Já mám jinou zkušenost. Pravda, seděl a jel jsem v nejvyšší výbavě a nižší výbavy budou možná působit jinak, ale v ceně do 400t si myslím, že mainstreamová konkurence toho stran jízdy a interiéru víc nenabídne a pokud ano, tak jen jednotlivosti, ale zase bude ztrácet jinde, třeba na motoru.
Ano, některé tvrdé plasty Tipa mají starší texturu, ale jeho řízení rozhodně nemá "ohromnou vůli"! To je lež jak věž, s tím autem jsem jezdil (s benzínem i naftou). Řízení sice neoplývá citlivostí, ale je příjemně tuhé, a to i kolem středové polohy!!! :-!
Hodnocené pořizovacích nákladů a servisních nákladů?
A co hodnosti TCO, KIA má 7 let záruky, když se Tipu něco po***á za 3-4 roky tak jdou veškeré náklady k tíži majitele! Záruka na prorezevění u Tipa jen 8 let? Ještě jsem neviděl zrezlého Fiata mladšího 20ti let takže se divím...
Re: Hodnocené pořizovacích nákladů a servisních nákladů?
A podíval jsi se, kolik ta 7letá záruka majitele následně stojí na extrémně drahých servisních prohlídkách? A zjistitl jsi si, jak snadno o tu záruka můžeš přijít? O takvou "záruku" bych tedy rozhodně nestál. Je mi mnohem sympatičtější, když mi různé druhy prodloužené záruky prodejce nabídne jako alternativu za slušný příplatek a já si mohu svobodně vybrat! :-!
Re: Hodnocené pořizovacích nákladů a servisních nákladů?
A nevadi ti, ze Fiat ma standardne zaruku 5 let, ze ne?
Ze si nedate tu praci aspon neco zjistit, nez zacnete pindat.
Jedinej, kdo ma tu drzost prodavat auta s dvouletou zarukou je Skodovka. Ale to nevadi, zĺse jsou ty Skodovky drazsi a vic se kazi, takze se to vyplati.
Tak Octavie je cenově opravdu v jiné galaxii, nemluvě o jejím likvidačním faceliftu. Konkurent pro Tipo je Rapid a to bych tedy určitě dal přednost Tipu!
az ji uvidis nazivo, zmenis nazor, ja byl hodne prijemne prekvapeny. fotky, z kterych soudi 99% lidi na diskuzich, kteri FL odsuzuji to trochu zkresluji. Minimalne v zahranici jsem si po obhlednuti auta jisty, ze prodeje pujdou nahoru. V realu o zadne kontroverznosti nemuze byt rec a hlavne, nijak to nebije do oci, ja ac stak vedle toho jsem si nejdriv vubec toho, ze se jedna o fl nevsiml. Realita je presne opacna nez v diskuzi, nazivo je to parada a pekne ozvlastneni. Nevim tedy jak verze s halogeny, ake ve vybave a deduji RS je to jednoznacne posun k zajimavejsimu. Garantuju ti, ze az se zacne objevovat na silnicich, prijeti fl bude kladne ;) Ono z fotek nevynikne, ze v realu vsechny uhly a zakriveni perfektne sedi a navazuji na blatniky i kapotu.
Umim si predstavit podobnou upravu na Supu, vypadalo by to hodne dobre.
Neviem ci je pan Micka v Cechach taky vseobecne znamy a zaroven vsetci vedia aky je vysoky ale aby som zistil co presne znamena ze sa pod otvorene dvere kufra zmesti Honza Micka som musel googlit a este aj prepocitavat z kolko to je 6 stop lebo si google povedal ze to je predsa najrozsirenejsia merna sustava - asi ako 1 Micka
Navyse som teda ocakaval ze je pan Micka vysoky aspon ako Phelbs ked uz nie rovno dvojmetrovy - po tom vsetkom patrani zistit ze ma vlastne normalne priemernu vysku okolo 180 cm som bol z toho prirovnania znacne rozcarovany (tak ze som si tu registroval ucet aby som sa mohol postazovat >:D )
Asi skusim pogooglit ake % obyvatelstva v Europe ma nad 195 cm resp. nad dva metre ked nas automobilky tak usilovne ignoruju, predlzene verzie posielaju do Ciny ktora je vyskou obyvatelstva znama :P, a zvacsa sme odkazani na tie drahsie-vacsie verzie modelov.
Inak keby Auto.cz vzdy pri teste kazdeho auta schyti podobneho dlhana a skusi ho strcit za volant a aj na zadne sedadlo (aby si taky sadol za seba je z rise snov - osobne viem iba asi o dvoch-troch takych autach) a doplni to do tabuliek urcite by to nebolo na skodu :-)
Zajímavý test. I pokud jde o převodovky. Osobně mi přijde, že se výrobci zbláznili. Mám raději delší převody, ale abych musel půlku cesty po městě jezdit na trojku, bo čtyřka při tachometrových 55 km/h prostě trápí motor, to mi hlava nebere. Zvlášť, když převodovka má šest stupňů. A že se to týká spousty nových aut napříč všemi značkami a cenovými kategoriemi. Jak vidno, Fiat i ve své "lowcostovosti" (nebo právě pro ni?) a ukazuje, že to jde i jinak.
Je paradoxní, že je to právě Fiat, tedy značka na úrovni Dacie kterou většina lidí, včetně mě, automaticky vyřazuje z jakéhokoliv výběru potenciálního nového auta.
Podle tebe je i Ferrari na úrovni Dacie.. >:-[]
Image FIATu je pořád dost slušná , což právě z vlastnictví značek jako Ferrari , Maserati a Alfa Romeo vychází..
Pro mne je Fiat rozhodně image výše než korejci ..tak na úrovni francouzů.
Nechápu. Co mají auta od Fiatu společného s Ferrari? Možná tak stěrače >:D .
Fiat dlouhodobě nedokáže pod svou značkou produkovat rozumné portfolio modelů. Řada 500 se mu přihodila jaksi náhodou jako kopie Mini po italsku a tak ji vaří pořád dokola (byl by hloupý, kdyby ne), Alfa Romeo je na hraně nebytí a Lancia je reálně po smrti. Fiat se se svojí rodinnou značkou vlastní vinou dostal na Evropském trhu do role příštipkáře který jede na lowcost vlně a snaží se tvářit, že to tak není. To není výrobce, od kterého bych si chtěl pořídit auto. To už raději tu Dacii, která na rovinu říká, že cena je na prvním místě.
Výjimkou jen jen Iveco, což je ale z hlediska organizace koncernu stát ve státě. A Ferrari nemá kromě kapitálu se zbytkem koncernu nic společného.
Já žasnu... >:D
Asi tak , jako že Škoda a Seat patří koncernu VW.....je zřejmé , že Ferrari , Maserati či Alfa paří koncernu FIAT.
Akvizicí Chrysleru s tak špičkovou značkou jako je Jeep , asi botu neudělali. ;-)
Dacie není a nikdy nebude na úrovni Fiatu..se zavřenýma očima možná tak Renault.
A to jen díky divizi Nissan.
Fiat pořád patří mezi největší evropské automobilky.
A i prodeje samotného Fiatu nejsou špatné , přestože těch nových modelů bylo nyní méně..
Nástupem Tipa se Fiat vrací tam kam vždy patřil..i do nižší střední třídy.
S hatchbackem a hlavně opět kombíkem ten úspěch přijde..a to je dobře.
IVECO? To jede dobře ale nepletl bych ho sem.
Lancia? Škoda jí..i když v Itálii i ten nyní jeden malý model stačí na 3 místo na trhu , že?
Je jí škoda..uvidíme , jak dopadne.
Alfa má našlápnuto zpět na výsluní..nové SUV vypadá skvěle...Giulia je parádní.
Vidím to velmi dobře. :yes:
Já bych to viděl spíš tak, že Alfa má poslední šanci zvednout se z bahna, jinak bude na prodej. Třetí místo Lancie na jednom evropském (ke všemu domácím) trhu nic nevypovídá o životaschnosti značky jako takové. Stejně jako podíl Škodovky na českém trhu nemá žádnou relevanci k postavení značky ve zbytku světa.
Jeep a špičková značka... ehmmm. Mohlo by to být i horší ale ke špičce bych jí opravdu neřadil. Byť samotný Jeep a jeho fandové se tváří jinak. Proč jim ty růžové brýle brát, že. >:D Fakt ale je, že zachraňuje dealerskou síť.
Fiat jako takový bych už opravdu neřešil. Promluvte si s majiteli některých jejich dealerství (ne jako zákaník, kterému budou tvrdit, jak jsou happy, ale jako rovnocenný partner). Nebýt Jeepu a dodávek, Fiat ani Alfa je neuživí a museli by dávno změnit značku. O Tipo zatím nikdo nestojí, byť bych jim přál, aby se to s kombikem změnilo. A těch pár prodaných Pětistovek je taky nevytrhne. A i přes všechen ten značkový mix stejně nejsou relevantními partnery pro fleet, bo kromě dodávek nemají co nabídnout.
A závěrem, ano, členství značky ve VAG má svou váhu hlavně proto, že se tak díky tomu Škoda nebo Seat dostanou ke knowhow a technologiím, na které by si nikdy ani nešáhly. Bez toho by ani jedna zmiňovaná značka nepřežila devadesátá léta. Mezi Ferrari a Fiatem se mi opravdu nedaří takový efekt najít. Nebo mě poučíte o nějakém konkrétním důsledku synergie Ferrari a Fiatu, který mi u nového Tipa zůstává skryt? ;-)
Není to o tom, že by Škoda a Seat měly veškeré technologie stejné jako Porsche či Audi..
A VW taky má z Bugatti sotva ty stěrače.. :-)
Fiat jako vlastník špičkových značek prostě má nesrovnatelně vyšší image než nějaká Dacia.
Tipo se myslím bude prodávat dobře , hatchback a kombík teprve začínají.
Design je povedeneý , prostor nadprůměrný , technika velmi dobrá , motory výtečné.
Poměr výkon/cena velmi slušný.
Tak uvidíme ;-)
Nové Punto by pomohlo..taky ty deriváty 500 moc neprožívám.
Jeho prodeje by měly být na úrovni nedávno modernizované sesterské Corsy.
No Tipo je na trhu už skoro rok a zatím po něm kromě novinářských testů neštěkne pes. Image Fiatu jako vlastníka Ferrari mu zjevně nikterak nepomáhá. Ale třeba kombi zaboduje, to by se čechům líbit mohlo, proč ne. Dealerům bych to přál.
Nikdy by mě image Škodovky nenapadlo spojovat s Buggati. Vůbec mi přijde divné a srandovní to dávat dokupy. Proto prostě nechápu tu argumentaci Ferrari v případě lowcostového Fiatu. Kromě toho, obecně jsou mi všechny supersporty ukradené. Z mého pohledu je mnohem větší frajeřina zkonstruovat a odladit obyčejný Focus, než nějaký Aston Martin. To je jednoúčelové auto s neomezeným budgetem. Z technického hlediska nuda a šeď. A je úplně fuk, jestli je to Ferrari, Bugatti nebo třeba placaté a hranaté traktory od Lamborghini.
Ale když jste chtěl ten příklad. Nebýt Bugatti Veyron, DSG převodovka by přišla na trh mnohem později, pakliže vůbec někdy... Ne, že bych jí nějak preferoval, raději bych do služební Octavie měničový automat, než to skákadlo, ale spojitost se tu najde... ;-)
Záleží na úhlu pohledu...
Pro mne je každé italské auto výš než francouzské.. ;-)
Kvalitou i designem...nad italské motory není.
Dobře..možná bych Renaultu zafandil a na úrověn Fiatu ho dal. :-)
Myslím, že to autor testu vyhmátl naprosto přesně - Tipo je nejpřitažlivější právě díky své "oldscholosti" - robustní konstrukce, komfortní nastavení podvozku, poctivá mechanická parkovací brzda, pořádné kruhové 3 ovladače klimatizace, turbobenzín bez přímého vstřikování (díky čemuž není třeba se tolik bát zakarbonování), nijak extrémně dlouhé převody, Když si k tomu přidáme velmi sympatický nadčasový design a skvělou nabídku prostoru (na rozdíl od Rapida i na šířku a také ve verzi kombi!), je jasné, že Tipo je mimořádně zajíamvá nabídka. Zvláště když se podaří z prodejce vyrazit nějakou tu slevičku. Ovšem většina Čecháčku stejně automatický poběží koupit ten Rapid, ale ti znalí raději zamíří k dealerovi Fiatu! :-)
Pokud tím "nadčasovým designem" myslíš to, že nejde poznat,jestli je model nový nebo 15 let starý, pak souhlas s celým tvým příspěvkem.
Kromě té velmi hloupé poznámky o čecháčcích.
Termínem "Čecháčci" v případě kupujících aut označuju obyvatele ČR, kteří celý život naprosto automaticky stádně chodí pro svá auta k dealerovi Škodovky a vůbec je nenapadne si zjistit, co a za kolik nabízí konkurence. :-O Pak se od nich v hospodě dozvíš, že "Fiaty jsou hrozný křápy, protože soused měl stosedmadvacítku, která mu po třech zimách úplně zhnila". >:-[]
Myslím , že auto se dost povedlo a poměr výkon/cena je slušný!
test celkem odpovídá realitě..rozhodně lepší Fiat než korejci.. ;-)
A to jak designem , tak motoricky... italské motory jsou držáky.
Kdyz se v mediich tlaci nafta...zapomina se na to, ze benziny existuji.
Nafta tahne odspoda - benzin taky.
Nafta jezdi za 5L, zdaleka ne. Benzin jezdi za 6-7L.
Nafta je o nekolik desitek tisic drazsi nez benzin.
Jsou to auta v plné výbavě s drahými motory. Takových se v ČR prodá sotva hrstka. Docela by mě zajímalo srovnání 1.4t a 1.0T v nějaké prostřední výbavě.
Shodou okolností jsem nedávno absolvoval jednu z svých najetých tras s Ceedem GT line - 1.0T tedy. Hodnocení motoru by tu nebylo relevantní, ale k vlastnostem auta, jako takového:
interiér působí reálně extrémně levně. Onen v testu zmíněný plast kolem displaye je tragédie. Jako celek je to dělané strašně "na oko". Na volantu je tak nekvalitní koženka, že se kolem věnce volantu "láme" a praská. Věnec je navíc velmi tenký.
K sedadlům jsem měl zásadní výtky - nenastavitelná bederní opěrka, boční vedení žádné, hrůza.
Odhlučnění motoru bylo velmi dobré, co se týče aerodynamického hluku, tak asi taky. Těžko říct, protože valivý hluk od 17" kol byl od 80 km/h až neuvěřitelný. (Nokian)
Podvozek byl až překvapivě komfortní a fungoval celkově dobře - tlumí nerovnosti a pracuje tiše.
Ovládání tempomatu má lepší i Dacia Logan.
S Tipem v hatchi jsem ještě nejel. Sedan má interiér opravdu působící "oldschoolově". Hatch to v nejvyšší výbavě dost vylepšuje odděleným displayem na palubce. Celkově ale nepůsobí špatně. Sedadla a především rozsah nastavení jsou naopak super. Jinak Tipo sedan a hatch se v mnoha řešeních liší. Nejsou to jen rozdílné karosářské varianty, ale jsou použité jiné materiály i řešení. Navíc hatch a kombi se vyrábí v Itálii.
A inak Fiat sa uz naucil robit dizle ? Tie jeho byvali legendarne tym neskutocne traktorovym zvukom. Uz z dialky byvalo jasne, ze niekto nastartoval Fiat.
JTD od Fiatu jsou už léta nejlepší diesele na trhu..nekazí se a drží.
Fiat vymyslel cammon-rail , v době kdy VW mělo chrochtavé Pumpe-diese motory , a třeba SUBARU SI O DIESLU MOHLO NECHAT ZDÁT.
Mimochodem boxer-diesel od Subaru už pár let má velice špatnou pověst..co se týče životnosti.. >:D
Ja som len spomenul zvuk a uz tu citam o spolahlivost, common-raile, atd :-) To s tym vobec nesuvisi, to im neberiem.
Mne je Subaru dizel ukradnuty a okrem toho, problemove boli tie do 2011 (a velke pismena na to nepotrebujem).
A Subaru malo dizel vies kde, kedze ho nepotrebovali :-) Kam by ho davali ? Az EU nezmyselna politika a tym padom preferencie ludi tu, ich k tomu pred par rokmi dokopala.
Nepamatam si ziadny iny s tak vyraznym zvukom, takze asi voci vsetkym.
Hlavne si pamatam na stare Fiaty Tipo, ale aj ine, novsie modely. VW TDI su oproti tomu jemne a nezne :-)
Tipo 1.9 TD jsem jezdil několik let..skvělé auto !
A po něm dalších pár let 1.9 TDI..traktorový byl víc rozhodně ten od VW.
I když jel taky výtečně a za málo..podobně jako diesel od Fiatu. :-)
Zajímavé srovnání podobně zaměřených aut. Za srdce nechytne ani jedno z nich, ale pracanti by to mohli být. Zvenku mi přijde lepší Ceed, jinak celkové naladění bude asi ve prospěch Tipa přece jenom je to novější auto, i když s důrazem na cenu od. Ceed už by potřeboval novou generaci s nově odladěným podvozkem, řízením i řazením, tohle je v současné generaci jeho velká slabina. Tohle již Kia v jiných generačně novějších modelech zvládá mnohem lépe. Co mě překvapilo je pružnost Tipa, tak je na úrovni nebo ještě výše než 140 kw verze 2 litru TDi. Buď to neplní emise nebo to má o dost větší výkon.
Jen říkám, že naměřili pružnost na úrovni silnějších dvoulitrů to je s podivem, i když 2400 otáček ve 130 km/h mi nepřijde jako nějaká závratná hodnota otáček. Třeba DCi Renaultu točí ještě více. takže to znamená, že to má bud o dost vyšší výkon nebo to neplní emise, což by bylo divné.
KIA má delší převodovku, tedy menší točivý moment na kole a tedy menší zrychlení na stejnou rychlost, jako FIAT, který má na 4 stejnou rychlost jako KIA na 3. Také je kravina se zabývat točivým momentem motoru, když auto pohání kola přes převodovku, proto je důležitý výkon, točivý moment si auto navolí samo přes převodovku popř. v manuálu řidič.
Ja mám Fiat Tipo 1.6 Multijet HB
A som veľmi spokojný, jazdím 10000 ročne
Auto super, veľmi svižnè, pohodlné a rýchle
Na okreskách na 5 stupni 100 percentné predbiehanie bez nutnosti podraďovania.
Poruchy žiadne, olej nedolievam, jediné čo by som vytkol je ostreľovanie čelného skla, funguje len pri nízkej rýchlosti, inak sa míňa účinkom, super auto.
Nekupujte škodu-škoda peňazí😃