I ten Tavares ví, že to je risk. Nic jiného mu však nezbývá. Taky moc dobře ví, že PSA měl svou situaci řešit v době před krizí. V té době však nic nedělal a nechal to dojít skoro až k bankrotu, před kterým ho musel zachránit stát a číňané. Pokud nemá PSA znovu při příštím evropském poklesu zbankrotovat, tak musí rychle něco dělat. A o to se Tavares pokouší. U Renaultu se snad od Ghosna něco naučil a PSA se mu podaří zachránit. Už při odchodu Tavarese z Renaultu jsem psal, že je to pro Renault velká škoda. Pro PSA to nejlepší, co je mohlo potkat.
Jakkoli se ti to číslo nemusí zdát s ohledem na tvoje rozhledy dostatečně velké, tak pro jiné je jistě dostačující, a je třeba ho hodnotit v kontextu toho, že budou vyplácet dividendy. To byla podstata sdělení v článku. Bez finančního zdraví nelze dividendy vyplácet, to dnes naštěstí najdeš i v českém ZOK.
Mě z téhle diskuse vyplývají tři poznatky:
1. Tavares je normální sázkař
2. Zisk je u PSA víceméně náhoda
3. Ale to nevadí, protože v CZ luzích a hájích se rodí géniové schopní skrz e-diskusi řídit miliardové obraty a celá odvětví včetně globálních strategií. Všem, kdo mají problémy, těm stačí do diskuse napsat.
a za 4. na rámec toho: málo e-diskutuju, protože jinak bych to řízení uměl taky.
Hmm, jenže on se nikdo nevidí, víš? Prostě to tak mají a zjevně to s ohledem na ziskovost ničemu a nikomu nevadí. Teda kromě těch, co v tom nejezdí, což je na druhou stranu právě to nejvíce zvláštní. Asi nějaký echt český povahový rys.
Co je na tom úžasného. Podle tebe je čistý zisk 1,73 miliardy eur úžasný? PSA ještě zdaleka nemá vyhráno a musí jít do rizika. A tím koupě Opelu samozřejmě je. Nic jiného však PSA nezbývá. Nemůže nečinně čekat na budoucí pokles evropského trhu, který by ho opět poslal do kolen. Ale jak už jsem psal. Podle mě PSA dobu, kdy měl tyto problémy řešit, už prošvihl.
jistě je to v nejlepším pořádku ;-) pro mě za mě ať ho prodávají klidně ještě dalších 5 let, ale ať se pak nediví, že jim v téhle třídě klesají prodeje.
Jasně stejně jako Passat a jeho B6 a velký facelift B7. Ten to také klepal skoro deset let. 508 není nijaký výjimka, kterou se z toho snažíš udělat ;-) .
Citroën: 6,449 vehicles sold (+ 26%)
Peugeot: 10,125 vehicles sold (+ 21%)
South Africa - 2016
Market: 520,745 vehicles sold (-11%)
Citroën: 437 vehicles sold (-46%)
Peugeot: 1,052 vehicles sold (-25%)
PSA: 1,489 vehicles sold (-32%)
Tunisia - 2016
Market: 60,595 vehicles sold (+ 12%)
Citroën: 5,613 vehicles sold (-17%)
Peugeot: 4,690 vehicles sold (-11%)
Argentina - 2016
Market: 674,721 vehicles sold (+ 10%)
Citroën: 24,888 vehicles sold (+ 15%)
DS: 234 vehicles sold (the brand has just been launched in Argentina, more than 400 non-restyled DS, thus with Citroën logo, are counted as Citroën and not as DS)
Peugeot: 62,207 vehicles sold (+ 22%)
PSA: 87,095 vehicles sold (+ 21%)
Brazil - 2016
Market: 1 986 535 vehicles sold (-20%)
Citroën / DS: 24,531 vehicles sold (-22%)
Peugeot: 25,826 vehicles sold (-3%)
PSA: 50,357 vehicles sold (-14%)
Uruguay - 2016
Market: 44,184 vehicles sold (-8%)
Citroën / DS: 1,135 vehicles sold (-10%)
Peugeot: 2086 vehicles sold (+ 2%)
Kdo z mainstreamu nezrušil 6-válcové motory v nabídce? Viz Passat R36. O V6 naftě pod kapotou Passatu ani nemluvím. Naposledy ji měl B5.5 s koncepcí podél.
U Citroenu se škrtá dlouhodobě. Dá se řící už od 90.let. Holt přišlo na řadu i hydropneumatické odpružení.
Díky bohu, že se nerozhodly vyvíjet dvouspojky. Nespolehlivé, cukající převodovky vyžadující pravidelný servis včetně výměny spojek. Naopak i ve 208 nabízejí klasický HDM automat s planetou, který je komfortem ve městě naprosto jinde.
Celkově v regionu Středního východu a Afriky došlo v roce 2016 k extrémnímu nárůstu prodejů ve výši 112 % oproti předcházejícímu období. Trh s druhým největším růstem byl v loňském roce Latinská Amerika (s růstem 17 %), kde se tahounem prodejů stala Argentina
Přesně tak, a to bychom mohli ještě doplnit nabídku Citroenu a DS, jakkoli bych i já sám inovace uvítal trochu častěji. V každém případě je úplně jedno, co si o těch autech myslí slovanský germán, pro něj totiž PSA auta nevyrábí ani nenabízí. Skutečnost je totiž řečí mé vlastní zkušenosti a zejména skutečné PSA ekonomiky naprosto jiná. Dojmům navzdory.
Peugeot má ještě velmi úspěšnou 2008 a celou řadu užitkovo/osobních dodávek. Kde tedy jsou ty díry? RCZ?
Se svým tvrzením o vývoji jistě znáš všechny modely, které PSA chystá v následujících 3 letech, viď?
podívejte se jak vypadá jejich aktuální portfolio:
Peugeot: pouze dvě opravdu nová auta ( P308 a P3008/5008 )
Citroen: nová C3 (překapotovaný P208) a C1 ze společného podniku s Toyotou
DS: všechno starší modely
+ společné nové dodávky co dělají s Oplem Peugeot Expert a Citroën Jumpy
v nabídce mají díry jako prase v segmentech, kde dříve měli milionové prodeje ... osekané náklady na vývoj motorů a podvozku, masivní škrty u Citroenu, zrušené hydropneumatické odpružení, zrušené šestiválcové motory, zrušený vývoj DSG, atd.
Asi takhle, když někdo přestane utrácet za jídlo a oblečení a svítit bude doma svíčkama, tak bude učetně taky najednou ve velkém plusu ;-)
V krátkodobém horizontu může tato strategie zafungovat, ale dlouhodobě je neudržitelná. Proto jsem hodně zvědavý na ty škrty, které přijdou až koupí Opel (pokud ten deal tedy dopadne) a které továrny nakonec PSA navzdory slibům zavře jako první :-!
@Kasprik: V Asii jim prodeje spadly na největší minimum , které kdy zažili. [odkaz]
Jo s tím bych mohl souhlasit. Zdejší Pepík dohlédne k hranicím, možná po Evropě, ale to je tak vše. Jinak co jsem četl tak obrovský nárůst byl tuším v Africe a v Asii.
že se jim tento úžasný výsledek podařil i přes to, že čeští experti a odborníci ve zdejších diskusích naposledy v souvislosti s nákupem Oplu tvrdili přesný opak. Ten svět je dnes opravdu nějaký zvláštní, když už se ani netočí podle toho, co si myslí nýmand z kocourkova. Nicméně, gratuluji PSA a jen houšť.