Prodej nových aut v ČR vzrostl za dva měsíce letošního roku meziročně o 12,2 procenta na 41.273 vozů. V samotném únoru se růst zpomalil na šest procent. Oznámil to dnes Svaz dovozců automobilů.
jo z ty by vyplynulo ze skodovka nestoupla oproti trhu ani o ho*vno.
skodovacke prodeje firmam dosahuji 95%. lidi dostavaji cim dal vice rozum a vybiraji si za svoje zdaneny penize daleko lepsi alternativy. skodovka je hnuj pro dobytek. ta se nekupuje ale fasuje. skodovkou jezdis protoze musis a tech par skalnich fandu je ze sta procent rozumu mdleho
Tak hlavní bude ta zloba. Máš asi nějakej hlubší problém, co? Nepřebral ti třeba někdo se Škodovkou holku? Nikdo normální by se nešel do krve hádat a psát nechutný vulgarity do diskuzí jenom proto, že nemá rád nějakou značku auta.
taky že se žádný nárůst nekoná, škoda za dva měsíce letošního roku prodala o 375 aut méně než za období 1-2/2016 >:D
Letos prodala škoda 12 434 aut a vyřadilo se 8797 a vyvezlo ven 2270. Celkem tedy z registru zmizelo 11 067 škodovek a přibylo 12 434, tedy škodovek reálně přibylo 1 367 ks. To sou masivní nárůsty že, a to z těch přibylých 1367 bylo tak 1300 fleetových, že >:D
Ano lidé se svými poctivě zdaněnými penězi jdou nejčastěji do autosalonu Dacie, Hyundai či Kia. Jen si nemyslím, že to je tím, že dostávají rozum, ale žalostnou životní úrovní v ČR. Tuhle probíhalo médii, že v USA už nás byli kvůi nízkým příjmům nuceni přeřadit mezi rozvojové země. Něco na tom asi bude no.. :-!:-!
Já mám to "štěstí", že patřím mezi ten dobytek, co nafasoval škodovku >:D >:D
1-12/2016, registrace FO:
Škoda 13.738 / 13.746
Hyundai 9.722 / 9.724
Dacia 5.777 / 5.745
Kia 3.615 / 3.617
(dle Medea / dle SDA)
Dříve se dalo dostat i k číslům po modelech a samozřejmě soukromě to byla ta levnější auta, spíš subkompakty, k tomu Rapid a i30 jako ty levné kompakty. Dneska už tyhle čísla najít neumím... ale je fakt, že FO / PO beru jen jako zajímavost.
Já když půjdu do škodovky utratit svoje zdaněný peníze, tak to vidím takhle:
fabia je malá a ošklivá, rapid ošklivý, nová oktávia ošklivá a relativně drahá. Takže pro soukromý prodej mi jako jediná varianta zbývá Superb a ten už je ve slušný výbavě bez odpočtu DPH a fleetové slevy taky drahej. Možná nový yeti by mohl být zajímavej, uvidíme.
Podle mě ne :-) Ale oproti VW to alespoň nemá v názvu :-)
Já uvažuju následovně:
Jako normální rodinné auto si představuju oktávku kombi tzn. nižší střední třída - nic extra. Chci jet na dovču s rodinou, takže chci tempomat, klimu a další věci, které jsou už dnes brány jako standard takže vše v elektrice, aspoň zadní parkovací senzory atd. Zase nic extra. Stačí benzín, moc nenajedu. Nechci třívalec, vezmu nejlevnější čtyřválcový benzín. Obejdu se bez DSG, xenonů, navigace atd. Vezmu metalízu, ať to aspoň trochu vypadá. Mrknu do ceníku a zjistím, že vypláznu 600 papírů. Za normálně vybavenou nižší střední. Při průměrném platu cca 25 tis. čistého mi přijde, že je něco špatně :-) Vždyť tohle je auto, které by mělo být bráno jako střed tzn. které si může koupit člověk s průměrným příjmem :-)
Takže ano, levné mi to nepřijde, ale u ono u ostatních automobilek to nebude o tolik lepší. Spíš je špatně nastavený systém. Je třeba dohnat západní platy, úměrně zdražit služby a pak se bude nakupovat o mnoho veseleji..
Trošku přeháníš. To co popisuješ je Octavia Combi Fresh 1.4TSI - 16" kola, zadní LED, mlhovky, ližiny, vyhřívané sedačky, elektrická okna, maxidot, zadní senzory, tempomat, rádio, BT handsfree. Za ceníkových 500.000 to vzhledem k slušné motorizaci není marná nabídka.
Je to možný. V rychlosti jsem otevřel ceník, ale co obsahuje Fresh tam chybí (ten rychlý přehled rozdílů), tak jsem přeskočil na Style.
Teď jsem na to mrknul trochu déle a máš pravdu - Fresh + 18 za klimu + 15 za barvu tzn. za necelých 550 ceníkových se nechá slušná okta koupit. To ale nic nemění na tom, že se jedná o nic moc auto a přesto je pro většinu národa jako nová nedosažitelná.
Možná by si tohle měl uvědomit Bohouš Sobotka, až zase začne každého s platem 50k a výš považovat za boháče..
Je to otázka úhlu pohledu. Osobně bych neměl problém jako soukromá osoba jezdit s nějakým Tipem nebo Ceedem za 350. Jediný problém je, že se jinde mají lépe... ale tenhle argument já moc neuznávám.
Off-topic k politice:
On to myslím byl někdo jiný z ČSSD, kdo to tak interpretoval. A jinak... ČSSD je taky jasné, že peníze ze vzduchu nevykouzlí, a aby mohla masám přidat pár stovek, bude třeba jiným sebrat pár tisíc až desítek tisíc. Teď je to trošku populismus, na druhou stranu ale v souladu se zaměřením strany - tohle je prostě levicová politika.
Jasně nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty v nižší střední třídě v současné době nabízí Fiat Tipo. Je to robustní a nesmírně prostorné auto s komfortně naladěným podvozkem za dobré peníze a není zprzněno žádným tříválcem. Pro běžnou českou rodinu ideální! :-):yes::yes::yes: