Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
hustodrak
Proč do toho stát strká svoje špinavé pracky? Žádný rám ani nášlapy nezpůsobí nehodu. Ale může ten rám zachránit mě a moje děti.
No jo ale musíte brát ohled na ty co vám sami skočí pod kola. Ti z rámu nebudou nadšeni.
Stát je tu od toho aby diktoval, nařizoval, upravoval, .... a strkal noc do všeho.
Co zavést třeba presumpci viny.
A také zákony na principu: co není výslovně povoleno, to je automaticky zakázáno.
Lidé si sami neporadí, stát jim pomůže. Rád. Podívejte se na výsledky voleb ty to jasně říkají !!!!
K tomu se pak hodí slogan: ANO, bude líp.
Otázka zní: pro koho bude líp? Pro všechny ne!!!!!
Stát je tu od toho aby diktoval, nařizoval, upravoval, .... a strkal noc do všeho.
Co zavést třeba presumpci viny.
A také zákony na principu: co není výslovně povoleno, to je automaticky zakázáno.
Lidé si sami neporadí, stát jim pomůže. Rád. Podívejte se na výsledky voleb ty to jasně říkají !!!!
K tomu se pak hodí slogan: ANO, bude líp.
Otázka zní: pro koho bude líp? Pro všechny ne!!!!!
Jak je zachrání? Zhoršením deformačních vlastností vozidla a tím zvýšením přetížení při nárazu?
Máš to dobře vymyšlené !!!!!
Chránit sebe a svoje děti ... a to , že tím lešením domlátíš ostatní a jejich děti
TO je ti jedno ???
Tak si stím běž jezdit někde po lese - na to tam ten rám je určený - na ochranu auta !
Chránit sebe a svoje děti ... a to , že tím lešením domlátíš ostatní a jejich děti
TO je ti jedno ???
Tak si stím běž jezdit někde po lese - na to tam ten rám je určený - na ochranu auta !
No to je prece jasna vec, ze ve meste ten ram sam jen tak pro nic za nic bez priciny vyskoci z auta, rozjebe vsechny kolem, tedy hlavne jejich deti a pak se zase vrati zpatky si odpocinout, protoze ho to jiste unavi :yes:
Chránit sebe a vlastní rodinu v první řadě je přeci naprostá samozřejmost.
ochranis rodinu tak ze pujdes do kriminalu protože nekoho zabijes nebo zmrzacis tim, ze mas na aute nehomologovanej ram?
pochybuju, ze v pripade narazu samotnej ram na cumaku ma nejakej kladnej vliv na tvoji bezpečnost, spis naopak
pochybuju, ze v pripade narazu samotnej ram na cumaku ma nejakej kladnej vliv na tvoji bezpečnost, spis naopak
Hrdek, kdy to pochopite. Neni problem v homologaci. Tu ma 90% vsech ramu, ale v tom, ze homologace byla vyznacena pouhou samolepkou, ktera se sloupne, do technicaku se to nazapisovalo a inporter te posle do ksa... To je ten problem.
bud nalepku nebo papir mas a problem nemas a nebo nemas a mas...
nebo podle ceho maj na STK verit, ze je ram homologovanej?
protoze jim to budes tvrdit??
to je podobny jako by ti meli verit, ze ten vykuchanej filtr je plne funkcni protoze to budes tvrdit..
nebo podle ceho maj na STK verit, ze je ram homologovanej?
protoze jim to budes tvrdit??
to je podobny jako by ti meli verit, ze ten vykuchanej filtr je plne funkcni protoze to budes tvrdit..
Chjo. Taky mas papir na spoiler nad zadnim oknem? Na "sukynku" pod naraznikem? S touti logikou bych byl s MPV co jsem mel pred lety v haji. Tovarni sukynky kolem dokola, kridlo- pritom to byl pouze vybavovy stupen. Proste driv to do technicaku nepsali. Papir k tomu samozrejme vyrobce nedodaval a samolepka se po 10-15-20letech fakt sloupne. Ty tovarni ramy ani nemeni ve vetsine pripadu vnejsi rozmery. Chapu, ze u aut registrovanych po roce 2009 to pozaduji. To je Ok, jasne to vyzadovala vyhlaska uz v te dobe, ale tohle meneni pravidel zpetne.
Samo ze homologacni stitek si na to muzu nalepit a technik na STK to pusti. Ale mam ja zapotrebi hadat se v pripade cehokoliv s pojistovnou?
To Vam vsem vazne neprijde spatne, ze se meni podminky zpetne a lide jsou stabeni do "slepych ulicek"
Samo ze homologacni stitek si na to muzu nalepit a technik na STK to pusti. Ale mam ja zapotrebi hadat se v pripade cehokoliv s pojistovnou?
To Vam vsem vazne neprijde spatne, ze se meni podminky zpetne a lide jsou stabeni do "slepych ulicek"
asi nechápeš k čemu byl ten rám původně určený
,, k ochraně auta " :no:
Jezdím každý den a běžně na cestách nepotkávám stromy , balvany nebo nosorožce
Tím nechci říct , že ochrana rodiny není samozřejmostí
,, k ochraně auta " :no:
Jezdím každý den a běžně na cestách nepotkávám stromy , balvany nebo nosorožce
Tím nechci říct , že ochrana rodiny není samozřejmostí
4hill
jediný důvod proč by měla mezi námi jezdit vozidla opatřená dodatečnou výbavou k mému zabití.. Pokud je někdo potřebuje k práci tak at si opatří oddělitelné. Na silnicích to nemá co dělat.
Marekx
Osobní auto s rámem nemá v běžném provozu co dělat, ať se to někomu líbí nebo ne. Taky si nikdo nedává na svůj osobák, se kterým se pohybuje v běžném provozu žádné přídavné nárazníky z lešeňovky. Výjimkou jsou pouze stavební, zemědělské a lesní stroje, které se potřebují přemisťovat po vlastní ose na místo práce.
Jeste takova drobnost. Ty auta nemaji v TP napsano osobni, ale tereni.
Což není samostatná kategorie a může být jak osobní (MxG), tak nákladní (NxG).
Fakt? Ja teda v technicaku o osobnim nemam ani pismeno. Je tam proste napsano tereni a basta.
Opravdu. Nikdy není jen terénní (G). Například UAZ je homologovaný jako N1G, tedy nákladní (do 3,5 tuny), terénní. Mám takový pocit, že dříve (řekněme 10+ let zpět) to nerozlišovali - všechna terénní auta byla nákladní.
Když se však v diskuzi řekne osobní, tak to nechápu striktně ve smyslu homologace.
Když se však v diskuzi řekne osobní, tak to nechápu striktně ve smyslu homologace.
Ti, co tady obhajují nehomologované lešení na autě a hovoří o buzeraci by se měli podívat za naše západní hranice, potkají -li za čárou policajta, tak dojeli do té doby, než to sundají. A mohou argumentovat jak chtějí, otázka bude jasná- máte ten doplněk homologovaný? Ne, tak jeďte za mnou do servisu, tam vám to sundají za sto éček -minimálně. To jen u nás je taková Pepíkovská vlastnost, že vlastně všechny předpisy, pokud mi nevyhovují jjsou vlastně taková nezávazná doporučení, že??? ;-\
Ada je zase tady
Asi by bylo lepší, než řešit na STK kraviny, aby STK kontrolovala, zda není vykuchaný DPF filter a zda zastaralý benzínový motor s přímým vstřikováním plní ve výfukových plynech limity CO2 a mikročástic uvedené v homologační dokumentaci výrobce. :-!
sumy
Jestli mi tam nekdo skoci? Tak ma cumet. Predpokladam, ze do 5 let tu budete hulakat o "debilech" co nemaji kapotu s airbagy pro chodce.
Achjo... Jdete se zahrabat, hejkalove prikyvujici dalsimu omezovani...
Achjo... Jdete se zahrabat, hejkalove prikyvujici dalsimu omezovani...
Proc jsou lidi jsou precitliveli na vsechno, co je svazano urcitymi pravidly. Nikdo ti prece nic nezakazuje. Pokud budes mit homologaci, jezdi po silnici treba s tankem.
Ale o tom to je Bully. Ty ramy jsou homologovany, vetsinou byly soucast priplatkove vybavy, ale do roku 2009 se do TP nezapisovaly. Jenze po letech z toho homologacni samolepky opadaj a krom dovozce Land Roveru se ostatni importeri chovaj jak paka a papir na stary auto nenapisou.
Cele co me na teto situaci toci je fakt, ze se zmeni pravidla a lidi, trhnete si.
Rozhodne nejsem zastancem domacich kutilu a jejich zamecnickeho umu. V tom plne souhlasim. Ale ty nesmysly napriklad se zvysenym sanim. To neni jen o "frajerine", to ma sakra velkej smysl pri jizdach po prasnych cestach, pac jinak je vzduchac rychle plnej bordelu. Ale s tim zas vyhanej z emisi ;-\
Cele co me na teto situaci toci je fakt, ze se zmeni pravidla a lidi, trhnete si.
Rozhodne nejsem zastancem domacich kutilu a jejich zamecnickeho umu. V tom plne souhlasim. Ale ty nesmysly napriklad se zvysenym sanim. To neni jen o "frajerine", to ma sakra velkej smysl pri jizdach po prasnych cestach, pac jinak je vzduchac rychle plnej bordelu. Ale s tim zas vyhanej z emisi ;-\
Skutečně na to Dekra nemá řešení? Samolepka mi pak přijde jako špatný vtip u nechráněného dílu. Chápu, že homologovat to znovu (individuálně) není žádoucí řešení. Ale čekal bych, že k tomu bylo původně nějaké prohlášení o shodě, byť jsi to nemusel nechávat zapsat do TP.
Je to za randal.Radove 10tKc. To si za to radeji koupim 2novy 31" gumy. Ty se mi nastesti podarilo zapsat do TP. To je sice taky komedie, ale je to vcelku resitelny.
Je to hodne o znacce. Landroverystum napise importer vsechno. Uplne vsechno. Ale treba Mitsubishi je marny. Tam chtej i za pitomy overeni shody s VIN 5.000,-Kc a to jen proto, ze jsou ze zakona povini.
Navic kdyz jsem ho sundaval, tak uz ani nebyl origo chromovej aby vypadal jako origo. Holt uz 3x dovarovanej od "drobnych" kolizi se stromy/kameny atp a striknutej v barve.
No co, kdyz jedu do zahranici na e😜edici, tak ho stejne nandavam, protoze bez nej nemam jak rozklopit a zajistit stresni stan.
Je to hodne o znacce. Landroverystum napise importer vsechno. Uplne vsechno. Ale treba Mitsubishi je marny. Tam chtej i za pitomy overeni shody s VIN 5.000,-Kc a to jen proto, ze jsou ze zakona povini.
Navic kdyz jsem ho sundaval, tak uz ani nebyl origo chromovej aby vypadal jako origo. Holt uz 3x dovarovanej od "drobnych" kolizi se stromy/kameny atp a striknutej v barve.
No co, kdyz jedu do zahranici na e😜edici, tak ho stejne nandavam, protoze bez nej nemam jak rozklopit a zajistit stresni stan.
DEVIL
moje auto má kapotu v urovni střechy vochcávky, ego mám šílený a pind*ka ještě většího >😁 já ani rám nepotřebuju na to, abych přejel nějakýho kry*la, co nechápe, že se metr před rozjetey tank neskáče >😁 ale dobrý je, že si ani nevšimnu, že jsem takovýho trotla přejel... jen umyju podvozek a je to >😒]
free78
nejlevnější řešení je sundat to, projít STK a zase to namontovat. Dělám to podobně se svou motorkou. Mám "homologační" výfuk na STK, aby měl stát a úředníci radost a pak karbonový závodní pro běžné ježdění.
Ochranné rámy absolutně nejsou nějaký problém, který by se měl nějak extra řešit. Spíš by se měli zaměřit na eliminaci pojízdných dýmovnic apod. vraků, za tím autem se nedá bez vnitřního okruhu jet, nedejbože dokonce v kabriu...
To byl takový problém koupit homologovaný výfuk? Na okruhu pak vyšroubuješ vložku a můžeš blbnout. A nemusíš se bát, že potkáš aktivní hlídku, která se ti na ten výfuk podívá.
pochybujem, že on niekedy jazdí na okruhu. To jeho "běžný ježdění" je určite po okreskách.. aby mali domáci radosť z toho rachotu.
takovyhle zavodniky jako ty miluju
bydlim na klidny vesnici v kopcich, kolem který se klikati kvalitni silnice s paradnima zatáčkama. a dole ve vesnici si jeden magor jako ty taky vykuchal vejfuk, a byl schopnej ty zatáčky dat klidne 20x za sebou nahoru a dolu, takze to znamenavalo konec odpoledního sloficku na terasce.
jednou mezi tim jeho "koleckem" projel nakladak s piskem a trochu toho vysypal na silnici. pak byl jen slyset zase rev motorky, a najednou slastny ticho, který za 10 minut prorizlo houkani sanitky, policajtu a hasicu. kluk to nastesti prezil bez nasledku, ale par mesicu si polezel. od ty doby je klid. nez doroste další magor ...
bydlim na klidny vesnici v kopcich, kolem který se klikati kvalitni silnice s paradnima zatáčkama. a dole ve vesnici si jeden magor jako ty taky vykuchal vejfuk, a byl schopnej ty zatáčky dat klidne 20x za sebou nahoru a dolu, takze to znamenavalo konec odpoledního sloficku na terasce.
jednou mezi tim jeho "koleckem" projel nakladak s piskem a trochu toho vysypal na silnici. pak byl jen slyset zase rev motorky, a najednou slastny ticho, který za 10 minut prorizlo houkani sanitky, policajtu a hasicu. kluk to nastesti prezil bez nasledku, ale par mesicu si polezel. od ty doby je klid. nez doroste další magor ...
Marteln
a nemůže ven, tak se z vysoka vyseru na to tahat ho navijákem na silnici. Ať si vysere voko von i jeho dětičky. Co mi je do toho, že tam zmrznou.
máš pocit že když máš na autě rám nebo naviják , že je to známka inteligence ???
Aby tě jednou ten ,,debílek " netahal z příkopu holýma rukama , až tam zaletíš :no:
Z takových názorů se mi chce zvracet !!! A to nemám Oktávku
Aby tě jednou ten ,,debílek " netahal z příkopu holýma rukama , až tam zaletíš :no:
Z takových názorů se mi chce zvracet !!! A to nemám Oktávku
1) proč bych tam zahučel?
2) kdyby k tomu došlo, tak se vytáhnu sám.
3) známka neinteligence je třeba to, že se vydám po cestě, kterou neznám v psím počasí, abych si ušetřil 10km cesty. V autě, který na to nemá.
2) kdyby k tomu došlo, tak se vytáhnu sám.
3) známka neinteligence je třeba to, že se vydám po cestě, kterou neznám v psím počasí, abych si ušetřil 10km cesty. V autě, který na to nemá.
1- PROĆ ??? tak tohle řekne jedině řidič s velkým Ř - kolik si toho najezdil ?
2- když budeš třeba v bezvědomí tak asi těžko - jedině viz bod 1
3- jak se posuzuje auto , které na to má ? A třeba měl důvod - jel k doktorovi apod
Jezdím nějakých 30 let a x let jako řidič z povolání - bez nehody
Nikdy jsem neměl na autě ani naviják a ani rám
Takže moje auta na to mají ??? a jsem inteligentni ? To mám radost Chápu to dobře ?
Asi ukončíme to co nikam nevede
At si každý dá na auto co chce - pokud je to schválené
2- když budeš třeba v bezvědomí tak asi těžko - jedině viz bod 1
3- jak se posuzuje auto , které na to má ? A třeba měl důvod - jel k doktorovi apod
Jezdím nějakých 30 let a x let jako řidič z povolání - bez nehody
Nikdy jsem neměl na autě ani naviják a ani rám
Takže moje auta na to mají ??? a jsem inteligentni ? To mám radost Chápu to dobře ?
Asi ukončíme to co nikam nevede
At si každý dá na auto co chce - pokud je to schválené
Rám, teda bullbar má zmysel niekde v outland v Austálii. Ale mať na aute kus železa vo výške detskej hlavy v meste niekde v Európe, to je úchylné.
Přední rám nemám. Ale naviják jo. A když se někdo vydá v Ochcávce na zasněženou a namrzlou sinici a neumí na tom jezdit, tak je najednou strašně rád, že někdo naviják má.
Jestli mám vepředu rám, nebo ne... ono je to jedno. Čumák je 1,3 metrů vysoko, a jesti někdo dostane pecku pechem nebo rámem...
Jestli mám vepředu rám, nebo ne... ono je to jedno. Čumák je 1,3 metrů vysoko, a jesti někdo dostane pecku pechem nebo rámem...
Kecy. Síce octávku nemám, ale jazdím na osobáku 23 rokov v lete/zime. Z toho 12 rokov PO - Praha cez Makov, Bílá/Klokočov. A nikdy som žiadneho pánka s navijákom na ceste nepotreboval ani v zime 98/99 keď nahučalo pol metra snehu.
Letos v lednu jsem na Ašsku jednoho tahal. To, že jsi to nepotřeboval ty, to neznamená, že to neuvítal někdo jinej. Po tý silnici moc aut v noci nejede a není tam mobilní signál.
A svišť ho potom balil do fólie, rozprávky H.CH.A.
Si ty obmedzený blbeček, len čo je pravda. Každú zimu (ešte som mal skutočný offroad), keď som mal cestu do Tatier, alebo na Oravu som navijakom na Patrole niekoho ťahal a ani nemusel vyletieť z cesty. Prišlo mi to samozrejmé. A ak to robí Marteln, tak je to super. Ale môžeš sa pkúsiť dokaázať, že si ešte väčší hlupák, ako si predviedol. :yes:
Dnes na ML-ku môžem max. niekoho potiahnuť kúsok lanom. Zaujímavé, akí boli tí ľudia vďačný. Zrejme normálny, na rozdiel od teba.
Dnes na ML-ku môžem max. niekoho potiahnuť kúsok lanom. Zaujímavé, akí boli tí ľudia vďačný. Zrejme normálny, na rozdiel od teba.
LoL
Na začiatku vlákna vyjadrím myšlienku o nezmyselnosti rámov na autách v Európskych mestách. Následne sa divne debata rozvinie a nakoniec je zomňa obmedzený blbeček, lebo niekomu uberám úpornú snahu zachraňovať ľudí navijákom.
Zaujímavé myšlienkové pochody.
Si si istý, že si vodičák urobil, alebo Ti ho len darovali?
Na začiatku vlákna vyjadrím myšlienku o nezmyselnosti rámov na autách v Európskych mestách. Následne sa divne debata rozvinie a nakoniec je zomňa obmedzený blbeček, lebo niekomu uberám úpornú snahu zachraňovať ľudí navijákom.
Zaujímavé myšlienkové pochody.
Si si istý, že si vodičák urobil, alebo Ti ho len darovali?
R.R.
😒
O5kar
Skutečně se u nás těmito auty tak často poráží chodci na přechodech, přejíždí děti, které skáčí do cest jako diví. Pokud já vím, tak na těch ochranných prvcích bylo důležité jejich zakřivení, průměr trubek a schválení k provozu na daném autě.. Nebo, že by na nich bylo tvrdší železo, než je na samotné karosérii?
Asi tak. To ze samotny naraznik byva konstruovan jako nosna plotna pro navijak a je tvoren svarencem z 3mm plechu uz je asi dostatecne slunickovi. Ne ten hlavni prusvih je v tom, ze se to do technicaku nepasalo a ted to najednou vyzaduji. Importeri u aut, ktera nebyla zakoupena v CR davaj ruce pryc a co ma clovek delat? Jinak 3 dny po te, co jsem trubkoslavu sundal, jsem v 80 trefil srnku. A vite co? Nic, ten predek je tak tuhej, ze praskla jedna pacicka na blinkru a jinak nic.
A co se tyce vseobecneho povedomi o zakomplexovancich s velkymi auty... Takova auta maji lide, co je potrebuji. Na kazdodenni jezdeni mam 2 maly hondy s 1,4 s nulovym "ego boost" faktorem 😉
A co se tyce vseobecneho povedomi o zakomplexovancich s velkymi auty... Takova auta maji lide, co je potrebuji. Na kazdodenni jezdeni mam 2 maly hondy s 1,4 s nulovym "ego boost" faktorem 😉
Johny HD
Řešíte tu zbytečnosti, obecně cokoliv na autě počínaje blbým světýlkem, přes spoilery a konče rámy, pneu a kdovíčím ještě, musí mít schválení, homologaci. Pokud ne, na autě to nemá co dělat a takové auto nepatří na silnici. Tečka. Pokud to schválené je, technik na STK může pindat, ale to je asi tak vše, je povinnen respektovat schválení a musí nechat auto projít. Kdysi jsem měl Favorita s předním rámem od výrobce tažných zařízení, byl homologován, občas poldové při kontrole měli kecy, ale vytáhl jsem kopii homologace a chlapci jen zasalutovali. Teď mám Dodge RAM 1500, offroadový kovový nárazník, rám, nášlapy, laděný výfuk, vše je již originál z výroby či jako schválené příslušenství, jsou na to papíry a při evidenční STK měl technik námitky, ovšem po shlédnutí dokumentace jen pokrčil rameny a vůz v poho prošel. Jediné, co jsem si pak přepojil zpět, byly vzadu červené blinkry v originál svítilnách a dodělané malé žluté pod nárazníkem jsem sundal do příští STK ;-P
No a to je právě ta zbytečná regulace. A takové to (tak to je a přes to vlak...) je uplnej nesmysl. Chci připomenout že auto musí být především v tech. stavu a jestli má někdo rám od kováře nebo od ren.výrobce má být jedno! Jestli je to ale bezpečné má říct technik na stk. Jenže v těchto končinách ho spíše zajímá kolik dostane za falešné emise atd.
Gagi33
Takže když mi vleze chodec před rám je to stejný jak když mne sejme vůl s fábkou? Může za to rám?
rokyta.p
Jde pouze o to "je bat a buzerovat" , nic víc nic míň. Možná odtažení pozornosti od daleko závažnějších problémů. Kapsch? TSI? ...? Přiměřený rám na off road prostě patří. Bez něj je to jak trempík v mokasínách s bílýma ponožkama. Nebezpečná jsou jen paka, co neumí jezdit. To se ale paradoxně nikdy neřeší a při bouračce se každý zajímá jen o nějaké pojištění, místo aby se hanbou propadl, za to že někoho sejmul. Výsledek celé maškarády (nebo ťokotoviny?) je pouze ten, že se auta budou házet na zahraniční SPZky, paradoxně západních států, kde s tím není problém. Lidé si neumí vyměnit olej nebo zvládnout smyk, polovina aut je stočených, parkovací stání jsou někdy menší než půdorys aut. Ale úplně největší problém co chytré hlavy pálí je, kdy je auto prohlášeno za technicky nezpůsobilé, je na ZADNÍM okně nehomologovaná 10cm nálepka psa. Bravo, už se můžeme těšit jen na Burešův E10 a balím kufry, naše země bohužel nevzkvétá.
Je to smutný ale je to tak. Vracíme se těžce zpět do dob kdy nás PSáci honili za ko....ny a sousedi na sebe žalovali nepředpisové poklice 😒 . Je to neschopnost nahoře udělat cokoli pro lidi a když tak jen něco co nikomu nepřispěje. Tak trochu jako ( Pane ten rám je větší než Malej) 8-s
Nepochybuji o tom, že existují palčivější problémy, než je výbava teréních aut Ale argumentovat těmi jinými problémyi je tak trochu podpásovka typu ,,a vy zase bijete černochy" ...Je asi jasné, že při průměrném stáří vozového parku cca 15 let, tady zase nejezdí až tolik aut s posledními výdobytky vývoje v ochraně chodců. A taky je asi jasné, že potká_li se ,byť pětihvězdičkový, orámovaný off road s vyšší, než svojí váhovou kategorií, mají ty hvězdy jen omezenou naději splnit očekávání majitele. A podobně, jestli se chodec utká s rámem na M či N1, nebo s přední vidlicí motorky, nebo s čímkoliv větším než M a N1 (i bez rámu), tak se pro něj výsledky asi taky moc lišit nebudou. Až potud se to dá vnímat i jako buzerace. Ovšem jestli je diskuze o tom, jak co nejrychleji a nejlevnějo odstranit z cest ta rizika, která jdou odstranit nejsnáze, tak černý Petr padne vždycky na nehomologované příslušenství a na doplňky nezapsané v techničáku. Bylo to tak vždycky a nechápu, že to stále někoho překvapuje. Mimochodem, za mého mlada byla móda mít na motorce říditka s hrazdou. Nebyly sice STK jako nyní, ale jednou za čas (a už vážně nevím, jestli každý rok, nebo řídčeji) jsem musel s motorkou na Míčanka, kde byl DI pro Prahu a tam proběhla technická prohlídka. Mělo to nějakou souvislost s vojáky a eventuálním rekvírováním vozidel pro jejich potřeby v případě mobilizace. A tady se dostávám k úsměvnému meritu věco. Protože jsem měl panelku, na které byly z výroby pravítka, tak jsem nesměl mít namontovánu hradu, přestože většina a možná i všechny vojenské motorky měly hrazdy. Čímž se obloukem vracím k tématu. Nepamatuji dobu, kdy by zákonodárce nechal prodávat prodejce vozidlo neschváleného typu. A co je schválený typ, si může každý přečíst ve svém velkém TP. A jestli chce výjimku, tak na to má tamtéž kolonku a je to jeho boj, jestli ji dostane. A jestli ví, že ji nedostane, tak si holt nemá kupovat tohle, ale má si koupit to, co potřebuje. Dneska už může. Na rozdíl od doby, kdy jsem si kupoval první motorku nebo auto. Jen pro dokreslení pro nepamětníky. Auto jsem kupoval po dvouleté vinkulaci na poukaz a měl jsem na výběr mezi dvěma stejně modrými Moskviči. No, určitě se vám nebude líbit, co si o tom myslím. Chlapci, brečíte dobře, ale na špatném hrobě.
Ono je otazka, zda je taky naraznik od dakarske Tatry "user friendly" . Na aute by meli byt jen homologovane veci, aby si tam nekdo nestavel pagodu z lesenovek nebo nesel do extreme typu co neni zakazano je povoleno. Na druhou stranu by s homologaci nemel byt problem. Namontovat ram, zajet na STK, technik koukne zda to nema nejak zjevne ostre rohy nebo nejaky psycho tvar, koukne kde je to uchyceno,zatrese s tim rukou a za 10 min je za 300Kc razitko do velkeho technicaku - povoleno.
si to predstavujes jak hurvinek valku
automobilky vydavaj milionovy castky na vyvoj a homologace a ty bys lešenářskou trubku na aute nechal schvalovat nejakym frantou s vyucnim listem, pro kterého uplatek 500korun znamena pekny peníze, protože se za to vecere pekne naleje.
pochop, ze dnes je jina situace nez před několika desetiletimi, dnes se mnohem vic dba na zivot, zdravi a bezpečnost. kdyby se na tohle kašlalo jako driv, tak tady mnozi z nas mozna davno nejsme
automobilky vydavaj milionovy castky na vyvoj a homologace a ty bys lešenářskou trubku na aute nechal schvalovat nejakym frantou s vyucnim listem, pro kterého uplatek 500korun znamena pekny peníze, protože se za to vecere pekne naleje.
pochop, ze dnes je jina situace nez před několika desetiletimi, dnes se mnohem vic dba na zivot, zdravi a bezpečnost. kdyby se na tohle kašlalo jako driv, tak tady mnozi z nas mozna davno nejsme
O tom co stoji validace ceho mi nemusis 2x vykladat. Prave proto vim nejlip, kolika nasobne jsou to nafoukle vydaje. Mnoho testu se navic i u znamych automobilek opakuje tak dlouho, dokud proste jednoho dne nevyjdou jak potrebujes. Nejaky dychavicny pick-up, 2.5 nafta 80kw, nakladacka charakteristika, protektory s hrubymi drapy, dovarena pera - ten tam trubku snese, ja v tom problem nevidim. Stejne je mnohdy masivni ram, ktery je ve skutecnosti na 2 sroubech co se lehce ustrihnou. A ucel neni ochrana chodcu, ale chranit sebe pred ruznymi exoty, kterych je vsude kolem nas. Nebo chces aby vsechna auta byla Fabie na elektrinu oblozena polstari ?
A nejlíp všechny ovčany přivázat řetězem, aby si náhodou neudělali bebí, že? Jestli se tak moc bojíš o svoje zdraví a bezpečnost, na psychině mají takové pěkné polstrované apartmány. Tam se budeš cítit jak v ráji...
diky vsem tem homologovanym "nesmyslum" a durazem na bezpečnost u nas vloni zemrelo na silnicich nejmíň lidi od roku 1960 při radove hustsim provozu, a tretina lidi nez před pouhymi 20 lety, opet při mnohem vetsim provozu. pokles obeti je zejména diky vyssi bezpecnosti aut tedy vsem tem "nesmyslnym" homologacim, pozadavkum a durazem na bezpečnost.
dnes na me vyskocila reklama na koncert mariky gombitove - to je ta co mela v roce 1980 nehodu a od ty doby je na koleckovym kreslu. kdyby byla privazana a jela dnesnim autem, tak se ji nejspis nic nestane, z auta vyleze po svejch a druhej den zase koncertuje.
ty ses ale hrdina a na veškerou bezpečnost kasles a jsi pripravenej zemřít hrdinskou smrti při nehode, nebo se aspoň zmrzacit. tak takovehle hrdina ja teda nejsem a to zrovna nepatrim mezi ty, co se riziku uzkostlive vyhyba ...
dnes na me vyskocila reklama na koncert mariky gombitove - to je ta co mela v roce 1980 nehodu a od ty doby je na koleckovym kreslu. kdyby byla privazana a jela dnesnim autem, tak se ji nejspis nic nestane, z auta vyleze po svejch a druhej den zase koncertuje.
ty ses ale hrdina a na veškerou bezpečnost kasles a jsi pripravenej zemřít hrdinskou smrti při nehode, nebo se aspoň zmrzacit. tak takovehle hrdina ja teda nejsem a to zrovna nepatrim mezi ty, co se riziku uzkostlive vyhyba ...
A zakazes proto jezdit lidem autama jako byly v roce 1980? Asi jsem posunutej. Jako daily mam 1999, rodinu vozim 1997 a zene jsem nechal 2008.
A o ty dopravni demagogii si vypravej nekomu, kdo ti to bude zrat.
Mimochodem, vite jake auto se stane nejpravdepodobneji ucadtnikem dopravni nehody? Je stribrne a ma na sobe napsano Pomahat a chranit. Statisticky jasna vec. Ja bych je zakazal >😒]
A o ty dopravni demagogii si vypravej nekomu, kdo ti to bude zrat.
Mimochodem, vite jake auto se stane nejpravdepodobneji ucadtnikem dopravni nehody? Je stribrne a ma na sobe napsano Pomahat a chranit. Statisticky jasna vec. Ja bych je zakazal >😒]
Ehm, nebij černochy. 😄 Ze 7. řádku snad plyne, že narazník Tatry (a nemusí jít rovnou o Dakar) ,,user friendly" určitě není. Z logiky použití Tater je snad každému jasné, že to ani nebylo záměrem výrobce. Proto taky píšu o tom, že ho nemá smysl tahat do této diskuze. Řeč není o tom, jak ochránit chodce před vozidly, kde už z povahy jejich určení to snad ani nejde rozumě udělat, ale o tom, jak nechat jezdit po cestách jen vozidla schváleného typu a s výjimkami zapsanými v TP.
V zahraničí auto normálně nemůžeš přihlásit. I na to zákon myslí. Jinak by například Dánové neměli doma registrované skoro nic. A zkus v Německu projít kontrolou s rámem bez homologace.
Angry Wolf
No tak tohle už je moc!! Chápu že 4t neni možný zapsat jako auto ale aby zakázali offroading ? Tenhle *** který to vymyslel asi nemá ani bod nad sobě stačností nebo je to totální p***s, takhle můžu nechat sešrotovat všechny 3 Fordy 😒
annna
zapsání rámu do TP není žádný problém , změna délky vozidla na STK, typový list a 50 korun . to je vše
koritak
Dobrý den,
Pokud si chci vyrobit vlastní ochraný rám, jde tedy zapsat do TP poté co projde zkušebnou Dekra nebo TUV?
Jedná se o osobní vůz (není to SUV) a myslím něco na princip policejních vytlačovacích rámů. (moc by mi to pomohlo)
Ročně mám minimálně dvě srážky se zvěří - je to tím že najezdím cca 150 tisíc KM za rok a většina je v takových místech kde je zvěř na denním pořádku.
Pokud si chci vyrobit vlastní ochraný rám, jde tedy zapsat do TP poté co projde zkušebnou Dekra nebo TUV?
Jedná se o osobní vůz (není to SUV) a myslím něco na princip policejních vytlačovacích rámů. (moc by mi to pomohlo)
Ročně mám minimálně dvě srážky se zvěří - je to tím že najezdím cca 150 tisíc KM za rok a většina je v takových místech kde je zvěř na denním pořádku.
ja bych u takových deb*lu povolil preventivni lync stejnou trubkou jako maj na ramu
tady něco pro pobaveni, uz to doslo i ministroj zivotniho prostředí
"Je to kolektivní sebevražda, varuje ministr před naftovými auty"
[odkaz]
a to ještě placa takovy nesmysly, ze odstranenim filtru se zvysi množství sazi o 99%. asi chlapec chybel když se braly procenta. nejspis myslel 99x...
kazdopadne se to dunihlavum jako ses ty krati
nevim, ze by cesky ministerstvo zpoplatnovalo motory podle CO2, alespon ne u osobnich aut a ne u silnicni dane
ta kolektivni sebevrazda naftovymi auty by te mela zajimat
Este mi prosim prezrad, kdeze to chodci musia u prechodu uskakovat? To len aby som si na tom mieste dal pozor.
Poznám jedného maníka, čo jazdí trial. Zatiaľ má na tom normálne čísla a jazdí s tým istým autom aj v normálnej premávke, aj keď na auto sa to podobá len skeletom karosérie. Ide o slušne jazdiaceho chalana, ale aj tak, keby došlo k nehode, tak ten druhý si to odskáče. Svetlá výška skoro pol metra, rámy do metra-päťdesiat, ak sedíš v bežnom aute, jeho výfuk máš vo výške očí... Myslím, že tieto autá by mali na súťaže voziť na prívese a v normálnej premávke nemajú čo robiť podobne ako iné súťažné autá.
Věc druhá je, že rám není uplně dobrý pro chodce a ostatní auta, ale házet debílky co jezdí s offroadem jak s formulí po městě s lidma, kterým pomůže uplně si nezničit auto při práci je blbost.
Sám na autě rám nemám, ale určitě bych nebyl proti.