Ekonomika
Předražené a pokud potřebuji na otočku třeba do Paříže tak si musím vzít týden dovolené. Jako ojetina neprodejné. Maximálně strčit do stodoly pro slepice. Budoucnost nemá ani systém rychlé výměny baterie. Koupím nové auto a při první výměně na stanici dostanu starou baterii která nemá takovou výdrž? Možná ano, možná ne, ale rozhodně bych do toho nešel. Jedině kupovat auta bez baterie a platit za její pronájem.
Pokud je pravda to, co uvedli v clanku, tak jsou elektroauta jeste vetsi problem, nez jsem si myslel.
Pocital jsem, ze na zajisteni el. energie pro elektroauta by mely vzniknout 2 - 3 nove Temeliny. Ted se zda, ze by to mely byt spise 3 a jeste by se mela vyrazne posilit prenosova soustava. To je cca. 800 - 1 200 mld. investic.
Kdo to zaplati?
Meli by majitele elektroaut, ale aby byla elektroauta vubec koupitelna, budou je muset danovi poplatnici jeste dotovat. Takze spatna zprava pro nemajitele elektroaut - zaplati cca. jednorocni statni rozpocet na pdopodru ekopomatencu. Jak krasny business pro skupinku vyvolenych !
Pocital jsem, ze na zajisteni el. energie pro elektroauta by mely vzniknout 2 - 3 nove Temeliny. Ted se zda, ze by to mely byt spise 3 a jeste by se mela vyrazne posilit prenosova soustava. To je cca. 800 - 1 200 mld. investic.
Kdo to zaplati?
Meli by majitele elektroaut, ale aby byla elektroauta vubec koupitelna, budou je muset danovi poplatnici jeste dotovat. Takze spatna zprava pro nemajitele elektroaut - zaplati cca. jednorocni statni rozpocet na pdopodru ekopomatencu. Jak krasny business pro skupinku vyvolenych !
us zase tady mas potrebu sirit ty svoje bludy o temelinech? to ti to posledne nestacilo jak te vsichni rozsekaly kdys to spocitali?
i na nahrazaeni naprosto vsech soucasnych aut registrovanych v CR staci bezproblemove stavajici Temelin, a pokud by se melo dobudoucna pocitat ze by CR stale vyvazela elektrinu v takovem mnoztvi v jakem ji vyvazi a prodelava na ni, tak by stacila dostavba jednineho bloku v Temeline 😉
rocni vyvoz elektriny z CR je prumerne okolo 20TWh elektriny vyrobene v CR (22 000 000 000 kWh) coz pri cislech ktera uvadi clanek 2.3 milionu kWh na 1000 EV, odpovida zhruba 9.5 milionu elektromobilu 😉 ty cifry jsou ale dvoji, zaprve spousta lidi si pro Ev vyrabi elektrinu lokalne a lokalni zdroje v podobe fotovoltaiky, vetru a vody budou probejvat, tak jak bude klesat jejich cena, tak stale vice lidi bude o takovem zdroji uvazovat pro svuj dum, a take cisla v clanku odpovidaji najezdu asi necelich 12 tisic km rocne pri prumeru 20kWh na 100km, takze se da realne napsat ze z prebitku elektriny kterou v CR vyrobime a posleme za hranice by se dalo provozovat vpohode okolo 4-4.5 milionu elektromobilu :-!
mimochodem spotreba elektriny v CR dlouhodobe klesa, naopak instalace novych zdroju a modernizace stavajicich zdroju v CR dlouhodobe roste, takze mame stale vice elektriny na vyvoz, nektere tepelne eletrarny dnes slouzi jako ciste zalohy a po vetsinu roku jsou jen v rezimu zalohy a tedy nevyrabeji na vice nez na 10% sve instalovane kapacity
i na nahrazaeni naprosto vsech soucasnych aut registrovanych v CR staci bezproblemove stavajici Temelin, a pokud by se melo dobudoucna pocitat ze by CR stale vyvazela elektrinu v takovem mnoztvi v jakem ji vyvazi a prodelava na ni, tak by stacila dostavba jednineho bloku v Temeline 😉
rocni vyvoz elektriny z CR je prumerne okolo 20TWh elektriny vyrobene v CR (22 000 000 000 kWh) coz pri cislech ktera uvadi clanek 2.3 milionu kWh na 1000 EV, odpovida zhruba 9.5 milionu elektromobilu 😉 ty cifry jsou ale dvoji, zaprve spousta lidi si pro Ev vyrabi elektrinu lokalne a lokalni zdroje v podobe fotovoltaiky, vetru a vody budou probejvat, tak jak bude klesat jejich cena, tak stale vice lidi bude o takovem zdroji uvazovat pro svuj dum, a take cisla v clanku odpovidaji najezdu asi necelich 12 tisic km rocne pri prumeru 20kWh na 100km, takze se da realne napsat ze z prebitku elektriny kterou v CR vyrobime a posleme za hranice by se dalo provozovat vpohode okolo 4-4.5 milionu elektromobilu :-!
mimochodem spotreba elektriny v CR dlouhodobe klesa, naopak instalace novych zdroju a modernizace stavajicich zdroju v CR dlouhodobe roste, takze mame stale vice elektriny na vyvoz, nektere tepelne eletrarny dnes slouzi jako ciste zalohy a po vetsinu roku jsou jen v rezimu zalohy a tedy nevyrabeji na vice nez na 10% sve instalovane kapacity
To tvrdíš ty, ale jinde jsou k tomu velmi skeptičtí a to včetně rozvodových sítí. Navíc spotřeba elektřiny ve světě i u nás stoupá , jádra v Německu ubyde, není to vůbec tak jednoduché. Nehledě na to, že ve chvíli, kdy by jich bylo dost, tak dojde samo k zpoplatnění...jako v některých jiných zemích. A vyrábět elektřinu ze solárů se i u nás ukazuje jako velmi dobrý byznys pro jedince, který pak hradí zbytek společnosti.
Při současném vývoji skladování ellektřiny v baterkách, jsou elektrická auta slepou větví...což nemám ze své hlavy, ale od kolegy fyzika, který se o to zajímá. Prý už nyní jsme na hranici možností.
Při současném vývoji skladování ellektřiny v baterkách, jsou elektrická auta slepou větví...což nemám ze své hlavy, ale od kolegy fyzika, který se o to zajímá. Prý už nyní jsme na hranici možností.
precti si kazdorocni zpravu CEZ a CEPS, v obou se pise ze jiz nyni jsou pripravene site a kapacita a problizne 1 milion elektromobilu, a opet se to tu v diskuzich jiz psalo nekolikrat a opet CHerokee a spol musi psat ze to tak neni >😁
hosi bud mate extremne kratkou pamet, a nebo jste trollove, tak si vyberte 😉
od roku 2008 se spotreba v CR neprehoupla prez 73TWh, takze kde stoupaspotreba elektriny v CR?
presna cisla jsou
2008 - 61TWh
2009 - 57TWh
2010 - 59TWh
2011 - 58TWh
2012 - 58TWh
2013 - 58TWh
2014 - 57TWh
2015 - 59TWh
2016 - 61TWh
2017 - podle prvniho kvartalu je vyhled prozatim na urovni roku 2015
jiz v roce 1985 se proklamovalo ze spotreba v roce 2015 prekroci 75TWh a v roce 2020 prekroci 85TWh a kvuli tomu se stavel Temelin, pritom v roce 2015 neprekrocila ani 60TWh a neprekroci 85TWh ani v roce 2020 😉
ikdyby dnes po ceskych silnicich jezdilo 5 milionu elektromobilu, tak se cela CR za celej rok nedostane prez soucasne vyrobni kapacity elektriny v CR 😉
CHerokee proc mas potrebu porad laht a psat bludy o elektromobilech a energetice v CR? jsi snad zamestnanec nejake ropne lobby?
tvuj kolega fyzik je jen clovek s nazerem, a evidentne naprosto nesleduje energetiku a vyvoj ukladani paliva, po celem svete se stavej ulozny elektriny bud do baterii, nebo do soly, pisku ci vody, a ty desitky tisic lidi co na tom pracuji v oblasti vyvoje budou urcite strasne hloupi kdys jakysis kamarad fyzik CHerokeho si mysli ze je to slepa vetev >😁
hosi bud mate extremne kratkou pamet, a nebo jste trollove, tak si vyberte 😉
od roku 2008 se spotreba v CR neprehoupla prez 73TWh, takze kde stoupaspotreba elektriny v CR?
presna cisla jsou
2008 - 61TWh
2009 - 57TWh
2010 - 59TWh
2011 - 58TWh
2012 - 58TWh
2013 - 58TWh
2014 - 57TWh
2015 - 59TWh
2016 - 61TWh
2017 - podle prvniho kvartalu je vyhled prozatim na urovni roku 2015
jiz v roce 1985 se proklamovalo ze spotreba v roce 2015 prekroci 75TWh a v roce 2020 prekroci 85TWh a kvuli tomu se stavel Temelin, pritom v roce 2015 neprekrocila ani 60TWh a neprekroci 85TWh ani v roce 2020 😉
ikdyby dnes po ceskych silnicich jezdilo 5 milionu elektromobilu, tak se cela CR za celej rok nedostane prez soucasne vyrobni kapacity elektriny v CR 😉
CHerokee proc mas potrebu porad laht a psat bludy o elektromobilech a energetice v CR? jsi snad zamestnanec nejake ropne lobby?
tvuj kolega fyzik je jen clovek s nazerem, a evidentne naprosto nesleduje energetiku a vyvoj ukladani paliva, po celem svete se stavej ulozny elektriny bud do baterii, nebo do soly, pisku ci vody, a ty desitky tisic lidi co na tom pracuji v oblasti vyvoje budou urcite strasne hloupi kdys jakysis kamarad fyzik CHerokeho si mysli ze je to slepa vetev >😁
Asi se shodneme v soucasne dobe, pokud nedojde k vyrazenemu poklesu cen aut na elektrinu je vyssi prodej eketroautv oblasti scifi. Par pomatencu se asi najde co si koupi nakupni tasku za milion s realnym dojezdem cca 150km. Az bude auta stredni tridy typu mondeo, passat apod na baterky stat kolem 600 000Kc s dojezdem alespon 500km, sem s nim rad si ho koupim. V soucasne dobe je koupe elektroaut ekonomicky nesmysl a koupi si ho pouze zeleny nadsenec.
jo cena elektromobilu je vysoka, tak jako bejvala doba kdy byla vysika cena aut na fosilni paliva, ale milion dnes nestojiz adna nakupni taska s dojezdem 150km, za milion se da poridit elektromobil nizsi stredni tridy s dojezdem 250km
jinak Chevrolet Bolt ma dojezd v realu prez 350km a cena je v soucasnosti take lehce pod milionem, a to se elektromobili jako seriove prodavaji jen nejakych 7 let, ano jen 7 let, kuprikladu li-ion baterie jsou na trhu jen 26 let
bekteri lide si elektromobil poridili protoze jim setri naklady na provoz, to jsou pak co? financni fanatici? nebo snad finacni nadsenci?
jinak Chevrolet Bolt ma dojezd v realu prez 350km a cena je v soucasnosti take lehce pod milionem, a to se elektromobili jako seriove prodavaji jen nejakych 7 let, ano jen 7 let, kuprikladu li-ion baterie jsou na trhu jen 26 let
bekteri lide si elektromobil poridili protoze jim setri naklady na provoz, to jsou pak co? financni fanatici? nebo snad finacni nadsenci?
bekteri lide si elektromobil poridili protoze jim setri naklady na provoz, to jsou pak co? financni fanatici? nebo snad finacni nadsenci?
To jsou lidi,ktery neumi ani do 5 pocitat, tedy jsou financni negramoti nebo zeleni nadsenci nebo kombinace obou moznosti a je jim jedno jakou cenu zaplati za elektromobil.
Chevrolet Bolt nakupni taska co stoji cca 800 000,-kc podobne auto jde koupit at nezeru do 350 000,-Kc a je jedno od jake znacky. Pocitas snad umis nevim co timto usetris krome zivotniho prostredi. Elektrina take neni zadarmo a dobijeni neco stoji. Vstupni cifry nakupnich cen aut, jsou tak vyrazne odlisne v neprospech elektromobilu ze zatim nema smysl uvazovat o koupe elektromobilu. Az ceny elektromobilu vyrazne klesnou to bude jina pisnicka, rad si takove auto koupim. 😄
To jsou lidi,ktery neumi ani do 5 pocitat, tedy jsou financni negramoti nebo zeleni nadsenci nebo kombinace obou moznosti a je jim jedno jakou cenu zaplati za elektromobil.
Chevrolet Bolt nakupni taska co stoji cca 800 000,-kc podobne auto jde koupit at nezeru do 350 000,-Kc a je jedno od jake znacky. Pocitas snad umis nevim co timto usetris krome zivotniho prostredi. Elektrina take neni zadarmo a dobijeni neco stoji. Vstupni cifry nakupnich cen aut, jsou tak vyrazne odlisne v neprospech elektromobilu ze zatim nema smysl uvazovat o koupe elektromobilu. Az ceny elektromobilu vyrazne klesnou to bude jina pisnicka, rad si takove auto koupim. 😄
no tak ty jiste umis pocitat aspon do 6, ci?
mimochodem spotreba elektriny v CR dlouhodobe klesa, naopak instalace novych zdroju a modernizace stavajicich zdroju v CR dlouhodobe roste, takze mame stale vice elektriny na vyvoz, nektere tepelne eletrarny dnes slouzi jako ciste zalohy a po vetsinu roku jsou jen v rezimu zalohy a tedy nevyrabeji na vice nez na 10% sve instalovane kapacity
toto si psal v SamanAR 18.03. 09:51
klasicka manipulace zeleneho blazna, sorry jinak to nejde.
toto si psal v SamanAR 18.03. 09:51
klasicka manipulace zeleneho blazna, sorry jinak to nejde.
"Podobné auto".... Já si můžu podobné ojeté auto koupit klidně za 50 tisíc.
Mám dojem, že výbavu v základní verzi Boltu neznáme.... Každopádně,budu-li to brát jen podle zrychlení,které je, tuším, 6,5 s na 100, určitě by benzínová verze stála víc než 350 tisíc.
Bez porovnávání výbavy dvou vozů se cena benzínové konkurence určuje hodně těžko.
Každopádně, ano, jasně, pořád si myslím, že jedny z mála elektromobilů, které jsou na podobné cenové úrovni jako je konkurence, jsou Tesly. Ostatní se prozatím vyplatí buď, když je stát dotuje, a nebo když jen nechci spalovák.
Mám dojem, že výbavu v základní verzi Boltu neznáme.... Každopádně,budu-li to brát jen podle zrychlení,které je, tuším, 6,5 s na 100, určitě by benzínová verze stála víc než 350 tisíc.
Bez porovnávání výbavy dvou vozů se cena benzínové konkurence určuje hodně těžko.
Každopádně, ano, jasně, pořád si myslím, že jedny z mála elektromobilů, které jsou na podobné cenové úrovni jako je konkurence, jsou Tesly. Ostatní se prozatím vyplatí buď, když je stát dotuje, a nebo když jen nechci spalovák.
mimochodem spotreba elektriny v CR dlouhodobe klesa, naopak instalace novych zdroju a modernizace stavajicich zdroju v CR dlouhodobe roste, takze mame stale vice elektriny na vyvoz, nektere tepelne eletrarny dnes slouzi jako ciste zalohy a po vetsinu roku jsou jen v rezimu zalohy a tedy nevyrabeji na vice nez na 10% sve instalovane kapacity
nemas pravdu spotreba elektriny naopak stoupa
nemas pravdu spotreba elektriny naopak stoupa
vyvoj spotreby elektriny v CR jsem vyspal pod CHerokeeho, kde tam vidis ze by spotreba stoupala? ja tamn spise vidim ze spotreba v CR osciluje poslednich 8 let okolo hodnoty 60TWh rocne
ty cisla si muzes dohledat na strankach CSU, CEZ, CEPS a ERU
ty cisla si muzes dohledat na strankach CSU, CEZ, CEPS a ERU
-samozrejme, ze se stoupa.alespon ja to tak vidim.
[odkaz]
2009-2013 dejme tomu oscilovala kolem 57Gwh.
Jinak od roku 1999 pernamentne stoupa.
[odkaz]
2009-2013 dejme tomu oscilovala kolem 57Gwh.
Jinak od roku 1999 pernamentne stoupa.
prvni graf zacina na roku 1919, takze jo pokud se na nej divas od doby kdy elektrinu mel doma malokdo, tak to pak spotreba elektrini stoupa opravdu raketove, nastesti ti z nas co maj rozum se podivaj i na dalsi grafy v tom odkazu a ty ukazujou presne to co jsem psal vejs, od 2008 do 2016 je stagnace a oscilace okolo 60TWh rocne 😉
mas jeste nejaky odkaz kterym se strapnis a postnes tak dalsi dukazy ktere potvrzuji co jsem napsal? :yes:
mas jeste nejaky odkaz kterym se strapnis a postnes tak dalsi dukazy ktere potvrzuji co jsem napsal? :yes:
Ano jak jsem psal od roku 2008-2016 je +- spotreba stejna, od roku 1999 stoupa nevim co na tom nechapes z 51 na 61TWh. Nemusim se ztrapnovat. Ztrapnujes se spise ty tvyma elektro nesmyslama a pravopisem zaka co by dostal z pravopisu znamku cislo 6. Nebo jinak od roku 1981 kdy se v techto grafech zaznamenava mereni spotreba stoupa, presto, ze jsou elektrospotrebice vyrazne uspornejsi nez pred 30lety. Pokud grafum nerozumis, tak krome doucovani CJ zajdi jeste na matematiku.
Nevím, čím se SamanAR ztrapňuje, když poukazujete na to, že od roku 99 stoupá spotřeba elektřiny. Kdo by to byl asi čekal, když se tak masově rozšířila elektronika v domech (mobily,PC, apod.), že. 😄
Myslím, že pokud chceme porovnávat spotřebu energie, jsou důležité poslední roky, nikoliv roky, kdy bylo vše naprosto jinak. 😄 Je úplně jedno, že jsou elektrospotřebiče úspornější, dnes je jich v domácnostech mnohem více.
Myslím, že pokud chceme porovnávat spotřebu energie, jsou důležité poslední roky, nikoliv roky, kdy bylo vše naprosto jinak. 😄 Je úplně jedno, že jsou elektrospotřebiče úspornější, dnes je jich v domácnostech mnohem více.
soudruzi dízlpasíci, už máte vyhládlou nějakou tu jetou elektrokáru [odkaz] z MOBILE.DE/CZ 😉
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 :yes:
Prodej elektrických aut je u nás minimální, protože tu není tolik pokřivený trh. A to, co se prodalo, je většinou zase podvod - koupí kraje a města, aby si mohly odškrtnout snahu o ekologii - viz Ostrava, která teď přiděluje, přitom v naší městské čtvrti to auto vůbec nehcou a nepotřebují. Navíc nechcou ani náklady s ním spojené. Přesto dostanou....
Taky máte pravdu v tom,že když se vše sečte, je výroba elektromobilu (právě kvůli baterii) energeticky náročnější než výroba spalovacího vozu. Jenže vzhledem k tomu,že elektromobil má zhruba dvojnásobnou účinnost oproti spalováku, ten rozdíl daný při výrobě se smaže po najetí nějakých 20 tisíc km (při energetickým mixu EU).
Kapacita elektráren není problém - elektromobily se masově nerozšíří během dne. Nabíjení - nabíječky se taky rozšiřují. Životnost baterií v mrazu - v Norsku jsou elektromobily masivně podporovány a problémy s životností baterií tam nejsou. v bateriích Tesly by po najetí 500 tisíc km měla klesnout kapacita cca o 15%. Nějaká společnost ujela během jednoho roku s Modelem S 320 tisíc km, kapacita klesla o 6%.
Ale pokud tady dáváš k dobru nějaká obecná tvrzení o tom, proč se na trhu prodá málo elektrických vozidel, tak to máš posuzovat optikou trhu a cílové skupiny pro danou kategorii vozidel.
Pochop to: ty nejsi cílová skupina ’ tvoje osobní preference nejsou relevantní.
Musíš na to koukat optikou cílové skupiny.
To jsi fakt tak natvrdlej, že ti to musím vysvětlovat dvakrát?
Jinak, jaká likvidace? Baterie do elektromobilu se dají bez problému celé recyklovat. 😄 V Gigafactory Tesly se s tím předem počítá, všechny baterie se následně zrecyklují.
Výroba kteréhokoliv vozidla,kteréhokoliv produktu je náročné na životní prostředí. Jde o to, aby to zatěžovalo celkově přírodu co nejméně. Elektromobil je náročnější na energii při výrobě, ale z dlouhodobého hlediska jasně vítězí.