Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Česku poklesly registrace elektromobilů. Kolik se jich prodalo?

Počet registrací elektromobilů v Česku loni klesl. Za letošní leden a únor přibylo na českých silnicích 68 aut na elektrický pohon. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.
Zpět na článek
17. 3. 2017 16:17
17. 3. 2017 16:45
17. 3. 2017 18:19
17. 3. 2017 16:17
Souhlas
Jasně, obce už čekají jen na dotace aby si už taky konečně mohly koupit Teslu. Mimochodem tento počet nových e-aut přesně odpovídá reálné poptávce, takže si těchto čísel važme.
Rozbalit vlákno
31
17. 3. 2017 16:45
Re: Souhlas
Počet nových e-aut odpovídá jejich nesmyslné prodejní ceně.
17. 3. 2017 18:04
Re: Souhlas
No, nevim, cena vozů Tesla je celkem srovnatelná s benzínovou konkurencí v dané třídě aut. Spíš bych řekl, že poptávka je limitovaná nedostatečnou infrastrukturou dobíjecích stanic.
17. 3. 2017 18:19
Re: Souhlas
Já se samozřejmě na to dívám ze svého pohledu a kupodivu nekoukám po autech, která stojí 2 miliony a více :-)
17. 3. 2017 21:06
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
jj
soudruzi dízlpasíci, už máte vyhládlou nějakou tu jetou elektrokáru [odkaz] z MOBILE.DE/CZ ;-)
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - flyboyeda
18. 3. 2017 04:37
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Ojetý elektronesmysl si koupí jenom hlupák, protože má opotřebovanou baterku, která je na celém autě nejdražší a to nejdůležitější takové auto má snížený dojezd, záleží jak moc je ojeteté ale na místo třeba 100 % nabití už neujede 300 km, ale třeba jenom 200 dojezd se snižuje s každým nabitím a to se vyplatí, navíc při dobíjení dochází k energetickým ztrátám, proto hybridy jsou fakt jenom pro retardy, palivo budoucnosti je benzin a nafta nic lepšího, efektivnějšího a šetrnějšího k životnímu prostředí není a tím nemyslím jízdu, ale celý proces výroby a výstavby elektrických dobíjecích stanic, je to celé nesmyslné a postavené na hlavu a co s těmi starými opotřebovávanými baterkami hmm
18. 3. 2017 10:17
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Zkuste si doma rozebrat elektromotor a moderní spalovací motor. Jestli se vám ani potom nerozsvítí, tak Vám napovím. Čerpadla, pumpy, převodovky, spojky, turba, chladiče, mezichladiče, hadičky, pružinky, kladky, řetězy, řemeny, výfuky, filtry. Olej tam, olej tamhle........ Tyhle komponenty vyrábí továrny (a není jich málo) které musí někdo postavit. Tyhle továrny sežerou za jeden den ohromné množství energie. Na konci je fabrika, která to všechno poskládá, potom co to tam kamiony, které někdo vyrobí, dovezou a na úplném konci - kamna, modla sekty uctívačů spalovacího motoru. Těším se na úžasnou budoucnost s filtrem pevných částic a nádržkou na chcanky. Ať vám to dobře vybuchuje.
Avatar - CHerokee
18. 3. 2017 11:07
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Jestli něco vybuchuje, pak jsou to baterky. Elektrická auta jsou svým způsobem zločinem - čím více jich bude, tím méně bude vzácného lithia, kterého je zapotřebí jinde, než do tun baterek pod auto, které můžu za 2 zimy vyhodit.

Prodej elektrických aut je u nás minimální, protože tu není tolik pokřivený trh. A to, co se prodalo, je většinou zase podvod - koupí kraje a města, aby si mohly odškrtnout snahu o ekologii - viz Ostrava, která teď přiděluje, přitom v naší městské čtvrti to auto vůbec nehcou a nepotřebují. Navíc nechcou ani náklady s ním spojené. Přesto dostanou....
18. 3. 2017 12:00
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Tak ještě jednou, rozeberte elektromotor, až narazíte na lithium, dejte mi vědět....Zločin, tady je to vážnější než jsem si myslel.
Avatar - flyboyeda
18. 3. 2017 15:08
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Už se opakuješ, už jsi na odstřel, nevím co rozumnějšího stebou
18. 3. 2017 13:00
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
S motorem jste to trefil. Ano, ve srovnání výrobní náročnost, počet součástí a z toho plynoucí možnost poruchy, je elektromotor jasný vítěz. Bohužel, mám pro Vás druhé srovnání. Zkuste si rozebrat libovolnou benzínovou/naftovou nádrž a libovolný battery pack z elektromobilu. A výsledek bude přesně opačný. A to nemluvím o tom, že do toho plastového výlisku za pár korun se vejde o řád víc energie, než do těch baterek za statisíce. Problém elektromobilu se jmenuje energetická hustota. Pokud ta nebude srovnatelná s fosilními palivy, je celá elektromobilita utopie. A to pomíjím nedostatečnou kapacitu elektráren, logistiku nabíjení, životnost baterií obecně a v mrazu zvlášť, atd., atd...
18. 3. 2017 13:20
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Počítejte do 10ti, za tu dobu se vyměnily tuny oleje v motorech po celém světě. Počítejte znovu, právě tisíce aut, které stojí v kolonách celého světa spálily tuny paliva. Počítejte znovu, kamiony, které rozváží palivo k benzínkám spotřebovaly tuny nafty. V neposlední řadě tuny akumulátorů pro startování......
Avatar - CHerokee
18. 3. 2017 14:10
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
A teď počítat do deseti efektivitu.... >:D
18. 3. 2017 15:19
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Efektivita spalovacího motoru je opravdu žalostná. Zkuste znovu počítat - muselo se vyměnit a samozřejmě vyrobit tisíce turbodmychadel, protože se prostě pos...ly, spojkové sady, rozvody, svíčky... Efektivita spalovacího motoru není žalostná, ale naprosto katastrofální.
Avatar - CHerokee
18. 3. 2017 16:27
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Efektivita přepravy v elektrických autech je žalostná. Efektivita skladování elektřiny v bateriích je žalostná. Tady vůbec není co hájit.
18. 3. 2017 16:56
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Zkuste to trochu upřesnit. Myslíte přenos proudu drátem je méně efektivní než rozvoz benzínu v cisternách? Souhlasím s tím skladováním, ale to jsem nikde nerozporoval. Myslím, že nikdo nepochybuje o nedostačující kapacitě současných akumulátorů ať už jde třeba i o telefony a podobně. O důvod více věnovat více potenciálu do téhle oblasti, namísto rozporuplného vylepšování spalovacího motoru a mluvit o něm v souvislosti s budoucností pohonu mi připadá mírně řečeno zvrhlé
18. 3. 2017 15:46
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Ano, máte pravdu v tom, že baterie dnes nemají nejvyšší energetickou hustotu, avšak každý rok se zlepšují. :-)
Taky máte pravdu v tom,že když se vše sečte, je výroba elektromobilu (právě kvůli baterii) energeticky náročnější než výroba spalovacího vozu. Jenže vzhledem k tomu,že elektromobil má zhruba dvojnásobnou účinnost oproti spalováku, ten rozdíl daný při výrobě se smaže po najetí nějakých 20 tisíc km (při energetickým mixu EU).

Kapacita elektráren není problém - elektromobily se masově nerozšíří během dne. Nabíjení - nabíječky se taky rozšiřují. Životnost baterií v mrazu - v Norsku jsou elektromobily masivně podporovány a problémy s životností baterií tam nejsou. v bateriích Tesly by po najetí 500 tisíc km měla klesnout kapacita cca o 15%. Nějaká společnost ujela během jednoho roku s Modelem S 320 tisíc km, kapacita klesla o 6%.
17. 3. 2017 22:03
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
To mi teda připadá dost nelogický.. Cílovou skupinou pro auta luxusní třídy obvykle nejsou lidé, kteří nekoukají po autech, která stojí 2 milióny a výš. Takže koukat se na to optikou zrovna tvých preferencí je dost ujeté.
18. 3. 2017 10:52
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Co je špatného na tom, že znám své finanční možnosti a podle toho okukuju a následně se i rozhoduju, co si koupím ? Chtěl bych elektroauto hned a nevadí mi malý dojezd ani nedostatek dobíjecích stanic, ale co mi vadí je cena. Jestliže normální Smart ForTwo stojí od cca 285 tis výše a třeba VW UP od 220 tis, tak asi nebudu akceptovat cenu stejného auta od 640 tis.(e-UP), jenom proto že jezdí na jiný pohon.
18. 3. 2017 12:43
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Na tom, že ty se rozhoduješ co si koupíš podle svých preferencí nic špatnýho není, to nikdo netvrdí.

Ale pokud tady dáváš k dobru nějaká obecná tvrzení o tom, proč se na trhu prodá málo elektrických vozidel, tak to máš posuzovat optikou trhu a cílové skupiny pro danou kategorii vozidel.

Pochop to: ty nejsi cílová skupina ’ tvoje osobní preference nejsou relevantní.
Musíš na to koukat optikou cílové skupiny.

To jsi fakt tak natvrdlej, že ti to musím vysvětlovat dvakrát?
18. 3. 2017 18:08
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Určitě nejsem potenciální kupec Tesly, stejně jako BMW nebo Mercedesu, ale elektroauta nejsou jen Tesla. Dej si do google něco jako poptávkovou křivku ekonomie, tam uvidíš, že vysoká cena znamená nízkou poptávku a tady v tomhle případě, je ještě navíc spousta substitutů (viz porovnání cen UP vs E-UP) ... To není nic osobního, jenom základy ekonomie.
18. 3. 2017 08:01
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
To je pro nas ostatni moc zajimavy...
17. 3. 2017 18:38
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Nejen to, tato poptávka odpovídá i celkové nesmyslnosti individiální elektromobility! >:-[]
17. 3. 2017 22:06
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Obávám se, že tvoje inteligence bohužel nejspíš odpovídá celkové nesmyslnosti tvého příspěvku :no:
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2017 19:04
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
suhlas... navyse z hladiska ceny aj dojazdu ale rozhodne aj dizajnu je hybrid a la niro alebo auris daleko lepsi kompromis ako nejaky leaf alebo i3.... len si pozrime registacie nira ... je ich uz za 2 mesiace u vas predanych viacej ako sa niektorych elektromobilov preda u vas za cely rok ;-) ... tu vidim cestu... zrovna cez hybridy a nie cez ciste elektro s malym dojazdm a neskutocne vysokou cenou...
18. 3. 2017 06:59
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Hybrid je slepa cesta, ale na vytahovani penez z kapes zakazniku to je dobre.
Avatar - CHerokee
18. 3. 2017 11:09
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Jasně, že je. Složitý technický nesmysl, drahý vývoj a výsledek je velmi diskutabilní.
18. 3. 2017 08:04
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Si opet dokazal, ze nic nechapes....
Avatar - chetoos
18. 3. 2017 12:17
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
No musím říct, že spalovacím motorům fandím a elektromobily nemají moc smysl. Výroba elektroaut a jejich baterií jsou strašně náročné na životní prostředí a poté jejich likvidace totéž. Takže raději rozebrat převodovku, filtry atd, než e-auto. A všichni řeší nějaké auta a kdo bude řešit tisíce letadel a lodí co ničí ovzduší. U nás v Třinci jezdí nové elektroautobusy. Řidiči nadávají na krátký dojezd a navíc říkali že staré 20ti leté Karosy co u nás taky jezdí jsou daleko lepší a navíc po 5ti letech bude s e-busy dost problémů ohledně baterií a elektroniky. Takže za pár let se u nás ty e. busy vyhodí a dopravní podnik opět koupí Sory, nebo Karosy. A e-auta jak by smet.
Avatar - CHerokee
18. 3. 2017 12:51
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
To se bude po pár zimách řešit všude, i ty danajské dary městským částem, které o to vůbec nestojí. A co se emisí a spol týká souhlas, je to cílená zelená ekofašistická propaganda na jednoho z nejmenších znečišťovatelů....
18. 3. 2017 15:57
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
Viz. [odkaz]

Jinak, jaká likvidace? Baterie do elektromobilu se dají bez problému celé recyklovat. :-) V Gigafactory Tesly se s tím předem počítá, všechny baterie se následně zrecyklují.

Výroba kteréhokoliv vozidla,kteréhokoliv produktu je náročné na životní prostředí. Jde o to, aby to zatěžovalo celkově přírodu co nejméně. Elektromobil je náročnější na energii při výrobě, ale z dlouhodobého hlediska jasně vítězí.
Avatar - CHerokee
18. 3. 2017 16:29
Re: Všichni čekají na TESLA MODEL 3 až pošle slevu na i3/LEA
No pokud budou prodávat tak málo jako teď, tak ano. A jak si představují dopravu vybitých baterek zpět přes půl zeměkoule? Elektromobil nic nevítězí...ojetinu si nikdo nekoupí, to je ekonomická sebevražda.
Avatar - wladyk
17. 3. 2017 22:20
Předražené....
Předražené a pokud potřebuji na otočku třeba do Paříže tak si musím vzít týden dovolené. Jako ojetina neprodejné. Maximálně strčit do stodoly pro slepice. Budoucnost nemá ani systém rychlé výměny baterie. Koupím nové auto a při první výměně na stanici dostanu starou baterii která nemá takovou výdrž? Možná ano, možná ne, ale rozhodně bych do toho nešel. Jedině kupovat auta bez baterie a platit za její pronájem.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
18. 3. 2017 11:10
Re: Předražené....
A hlavně po dvou zimách pokes napětí, nutná drahá výměna atp. Navíc i ekologická stránka je velmi diskutabilní, nemluvě o celé řadě dalších problémů. Víceméně se elektrické auta slušně prodávají tam, kde je dotacemi pokřivený trh (vláda zelených ekofašistů).
18. 3. 2017 07:48
1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
Pokud je pravda to, co uvedli v clanku, tak jsou elektroauta jeste vetsi problem, nez jsem si myslel.

Pocital jsem, ze na zajisteni el. energie pro elektroauta by mely vzniknout 2 - 3 nove Temeliny. Ted se zda, ze by to mely byt spise 3 a jeste by se mela vyrazne posilit prenosova soustava. To je cca. 800 - 1 200 mld. investic.

Kdo to zaplati?

Meli by majitele elektroaut, ale aby byla elektroauta vubec koupitelna, budou je muset danovi poplatnici jeste dotovat. Takze spatna zprava pro nemajitele elektroaut - zaplati cca. jednorocni statni rozpocet na pdopodru ekopomatencu. Jak krasny business pro skupinku vyvolenych !
Rozbalit vlákno
17
18. 3. 2017 08:06
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
Vsechny dotace jsou zneuzitelne a hloupe
18. 3. 2017 09:51
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
us zase tady mas potrebu sirit ty svoje bludy o temelinech? to ti to posledne nestacilo jak te vsichni rozsekaly kdys to spocitali?

i na nahrazaeni naprosto vsech soucasnych aut registrovanych v CR staci bezproblemove stavajici Temelin, a pokud by se melo dobudoucna pocitat ze by CR stale vyvazela elektrinu v takovem mnoztvi v jakem ji vyvazi a prodelava na ni, tak by stacila dostavba jednineho bloku v Temeline ;-)

rocni vyvoz elektriny z CR je prumerne okolo 20TWh elektriny vyrobene v CR (22 000 000 000 kWh) coz pri cislech ktera uvadi clanek 2.3 milionu kWh na 1000 EV, odpovida zhruba 9.5 milionu elektromobilu ;-) ty cifry jsou ale dvoji, zaprve spousta lidi si pro Ev vyrabi elektrinu lokalne a lokalni zdroje v podobe fotovoltaiky, vetru a vody budou probejvat, tak jak bude klesat jejich cena, tak stale vice lidi bude o takovem zdroji uvazovat pro svuj dum, a take cisla v clanku odpovidaji najezdu asi necelich 12 tisic km rocne pri prumeru 20kWh na 100km, takze se da realne napsat ze z prebitku elektriny kterou v CR vyrobime a posleme za hranice by se dalo provozovat vpohode okolo 4-4.5 milionu elektromobilu :-!

mimochodem spotreba elektriny v CR dlouhodobe klesa, naopak instalace novych zdroju a modernizace stavajicich zdroju v CR dlouhodobe roste, takze mame stale vice elektriny na vyvoz, nektere tepelne eletrarny dnes slouzi jako ciste zalohy a po vetsinu roku jsou jen v rezimu zalohy a tedy nevyrabeji na vice nez na 10% sve instalovane kapacity
Avatar - CHerokee
18. 3. 2017 12:11
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
To tvrdíš ty, ale jinde jsou k tomu velmi skeptičtí a to včetně rozvodových sítí. Navíc spotřeba elektřiny ve světě i u nás stoupá , jádra v Německu ubyde, není to vůbec tak jednoduché. Nehledě na to, že ve chvíli, kdy by jich bylo dost, tak dojde samo k zpoplatnění...jako v některých jiných zemích. A vyrábět elektřinu ze solárů se i u nás ukazuje jako velmi dobrý byznys pro jedince, který pak hradí zbytek společnosti.

Při současném vývoji skladování ellektřiny v baterkách, jsou elektrická auta slepou větví...což nemám ze své hlavy, ale od kolegy fyzika, který se o to zajímá. Prý už nyní jsme na hranici možností.
19. 3. 2017 09:47
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
precti si kazdorocni zpravu CEZ a CEPS, v obou se pise ze jiz nyni jsou pripravene site a kapacita a problizne 1 milion elektromobilu, a opet se to tu v diskuzich jiz psalo nekolikrat a opet CHerokee a spol musi psat ze to tak neni >:D

hosi bud mate extremne kratkou pamet, a nebo jste trollove, tak si vyberte ;-)

od roku 2008 se spotreba v CR neprehoupla prez 73TWh, takze kde stoupaspotreba elektriny v CR?

presna cisla jsou
2008 - 61TWh
2009 - 57TWh
2010 - 59TWh
2011 - 58TWh
2012 - 58TWh
2013 - 58TWh
2014 - 57TWh
2015 - 59TWh
2016 - 61TWh
2017 - podle prvniho kvartalu je vyhled prozatim na urovni roku 2015

jiz v roce 1985 se proklamovalo ze spotreba v roce 2015 prekroci 75TWh a v roce 2020 prekroci 85TWh a kvuli tomu se stavel Temelin, pritom v roce 2015 neprekrocila ani 60TWh a neprekroci 85TWh ani v roce 2020 ;-)

ikdyby dnes po ceskych silnicich jezdilo 5 milionu elektromobilu, tak se cela CR za celej rok nedostane prez soucasne vyrobni kapacity elektriny v CR ;-)

CHerokee proc mas potrebu porad laht a psat bludy o elektromobilech a energetice v CR? jsi snad zamestnanec nejake ropne lobby?

tvuj kolega fyzik je jen clovek s nazerem, a evidentne naprosto nesleduje energetiku a vyvoj ukladani paliva, po celem svete se stavej ulozny elektriny bud do baterii, nebo do soly, pisku ci vody, a ty desitky tisic lidi co na tom pracuji v oblasti vyvoje budou urcite strasne hloupi kdys jakysis kamarad fyzik CHerokeho si mysli ze je to slepa vetev >:D
Avatar - Lojza11
18. 3. 2017 12:16
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
Asi se shodneme v soucasne dobe, pokud nedojde k vyrazenemu poklesu cen aut na elektrinu je vyssi prodej eketroautv oblasti scifi. Par pomatencu se asi najde co si koupi nakupni tasku za milion s realnym dojezdem cca 150km. Az bude auta stredni tridy typu mondeo, passat apod na baterky stat kolem 600 000Kc s dojezdem alespon 500km, sem s nim rad si ho koupim. V soucasne dobe je koupe elektroaut ekonomicky nesmysl a koupi si ho pouze zeleny nadsenec.
19. 3. 2017 10:04
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
jo cena elektromobilu je vysoka, tak jako bejvala doba kdy byla vysika cena aut na fosilni paliva, ale milion dnes nestojiz adna nakupni taska s dojezdem 150km, za milion se da poridit elektromobil nizsi stredni tridy s dojezdem 250km

jinak Chevrolet Bolt ma dojezd v realu prez 350km a cena je v soucasnosti take lehce pod milionem, a to se elektromobili jako seriove prodavaji jen nejakych 7 let, ano jen 7 let, kuprikladu li-ion baterie jsou na trhu jen 26 let

bekteri lide si elektromobil poridili protoze jim setri naklady na provoz, to jsou pak co? financni fanatici? nebo snad finacni nadsenci?
Avatar - Lojza11
19. 3. 2017 12:26
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
bekteri lide si elektromobil poridili protoze jim setri naklady na provoz, to jsou pak co? financni fanatici? nebo snad finacni nadsenci?

To jsou lidi,ktery neumi ani do 5 pocitat, tedy jsou financni negramoti nebo zeleni nadsenci nebo kombinace obou moznosti a je jim jedno jakou cenu zaplati za elektromobil.
Chevrolet Bolt nakupni taska co stoji cca 800 000,-kc podobne auto jde koupit at nezeru do 350 000,-Kc a je jedno od jake znacky. Pocitas snad umis nevim co timto usetris krome zivotniho prostredi. Elektrina take neni zadarmo a dobijeni neco stoji. Vstupni cifry nakupnich cen aut, jsou tak vyrazne odlisne v neprospech elektromobilu ze zatim nema smysl uvazovat o koupe elektromobilu. Az ceny elektromobilu vyrazne klesnou to bude jina pisnicka, rad si takove auto koupim. :-)
19. 3. 2017 18:53
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
no tak ty jiste umis pocitat aspon do 6, ci?
Avatar - Lojza11
19. 3. 2017 23:44
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
mimochodem spotreba elektriny v CR dlouhodobe klesa, naopak instalace novych zdroju a modernizace stavajicich zdroju v CR dlouhodobe roste, takze mame stale vice elektriny na vyvoz, nektere tepelne eletrarny dnes slouzi jako ciste zalohy a po vetsinu roku jsou jen v rezimu zalohy a tedy nevyrabeji na vice nez na 10% sve instalovane kapacity

toto si psal v SamanAR 18.03. 09:51

klasicka manipulace zeleneho blazna, sorry jinak to nejde.
20. 3. 2017 01:16
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
"Podobné auto".... Já si můžu podobné ojeté auto koupit klidně za 50 tisíc.
Mám dojem, že výbavu v základní verzi Boltu neznáme.... Každopádně,budu-li to brát jen podle zrychlení,které je, tuším, 6,5 s na 100, určitě by benzínová verze stála víc než 350 tisíc.
Bez porovnávání výbavy dvou vozů se cena benzínové konkurence určuje hodně těžko.

Každopádně, ano, jasně, pořád si myslím, že jedny z mála elektromobilů, které jsou na podobné cenové úrovni jako je konkurence, jsou Tesly. Ostatní se prozatím vyplatí buď, když je stát dotuje, a nebo když jen nechci spalovák.
Avatar - Lojza11
18. 3. 2017 12:20
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
mimochodem spotreba elektriny v CR dlouhodobe klesa, naopak instalace novych zdroju a modernizace stavajicich zdroju v CR dlouhodobe roste, takze mame stale vice elektriny na vyvoz, nektere tepelne eletrarny dnes slouzi jako ciste zalohy a po vetsinu roku jsou jen v rezimu zalohy a tedy nevyrabeji na vice nez na 10% sve instalovane kapacity

nemas pravdu spotreba elektriny naopak stoupa
19. 3. 2017 10:05
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
vyvoj spotreby elektriny v CR jsem vyspal pod CHerokeeho, kde tam vidis ze by spotreba stoupala? ja tamn spise vidim ze spotreba v CR osciluje poslednich 8 let okolo hodnoty 60TWh rocne

ty cisla si muzes dohledat na strankach CSU, CEZ, CEPS a ERU
Avatar - Lojza11
19. 3. 2017 12:14
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
-samozrejme, ze se stoupa.alespon ja to tak vidim.
[odkaz]
2009-2013 dejme tomu oscilovala kolem 57Gwh.
Jinak od roku 1999 pernamentne stoupa.
19. 3. 2017 18:50
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
prvni graf zacina na roku 1919, takze jo pokud se na nej divas od doby kdy elektrinu mel doma malokdo, tak to pak spotreba elektrini stoupa opravdu raketove, nastesti ti z nas co maj rozum se podivaj i na dalsi grafy v tom odkazu a ty ukazujou presne to co jsem psal vejs, od 2008 do 2016 je stagnace a oscilace okolo 60TWh rocne ;-)

mas jeste nejaky odkaz kterym se strapnis a postnes tak dalsi dukazy ktere potvrzuji co jsem napsal? :yes:
Avatar - Lojza11
19. 3. 2017 23:41
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
Ano jak jsem psal od roku 2008-2016 je +- spotreba stejna, od roku 1999 stoupa nevim co na tom nechapes z 51 na 61TWh. Nemusim se ztrapnovat. Ztrapnujes se spise ty tvyma elektro nesmyslama a pravopisem zaka co by dostal z pravopisu znamku cislo 6. Nebo jinak od roku 1981 kdy se v techto grafech zaznamenava mereni spotreba stoupa, presto, ze jsou elektrospotrebice vyrazne uspornejsi nez pred 30lety. Pokud grafum nerozumis, tak krome doucovani CJ zajdi jeste na matematiku.
20. 3. 2017 01:01
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
Nevím, čím se SamanAR ztrapňuje, když poukazujete na to, že od roku 99 stoupá spotřeba elektřiny. Kdo by to byl asi čekal, když se tak masově rozšířila elektronika v domech (mobily,PC, apod.), že. :-)

Myslím, že pokud chceme porovnávat spotřebu energie, jsou důležité poslední roky, nikoliv roky, kdy bylo vše naprosto jinak. :-) Je úplně jedno, že jsou elektrospotřebiče úspornější, dnes je jich v domácnostech mnohem více.
21. 3. 2017 18:53
Re: 1 000 elektroau = 1 000 domacnosti
ma smysl na tebe reagovat, ... ne nema
Avatar - Ada je zase tady
18. 3. 2017 23:34
Elektromobily tu jsou přes 100 let
a přesto se neprosadily. V následujících letech to nebude jiné. :-! [odkaz]
Rozbalit vlákno
0