Příkladem trasy, kterou budou Češi zpravidla objíždět, je ÚAMK cesta za nákupy do Drážďan. Ty nepředstavují při vynechání dálnice příliš velkou zajížďku.
Přeju ti tvou káru, ale bohužel přítomnost takových kolenovrtů na dálnici je častá, otravná a nebezpečná. Kdo nejede aspoň 125 na tachometru, nemá v levém co pohledávat. Není normální, aby se levý pruh sunul 110 několik kilometrů. To je každý den na D11, kde nejsou ani žádné uzavírky.
Já jsem toho názoru, že jakékoliv zpoplatnění dálnic popírá jejich prvotní smysl. A tím je agregace "přespolní" dopravy. Stačí se podívat po ránu na silnice vedoucí souběžně s dálnicemi a uvidíte tam mnoho aut bez známky. Přitom, kdyby jezdili po dálnici, tak jsem přesvědčen, že těch 1500 za dálnici ve výsledku ušetřej za palivo. Ale protože 1500 jednorázově je moc, raději překážej v malejch obcích a otravujou tamní lidi.
Tak si si aj istotne všimol,že od čias prvých dízlových OI až po súčasnosť došlo k radikálnej zmene a k reálnemu pokroku.K vykuchávaniu len toľko, že kuchá sa všetko bez ohľadu na palivo :-!
jo mas pravdu. Proto jsem si koupil limuzinu v dieselu pres 300konia na dovolenych v Alpach utratim za rok vice, nez vetsina lidi v CR za rok vydela. Jsi k smichu prosim te.
Ja ti teda neviem, ale počas nedávnych zimných dní upozorňoval shmu na zlé rozptylové podmienky a riešila sa hlavne prašnosť. A v tom súčasné benziňáky prehrávajú. A teraz si vyber. Nejdem tu narozdiel od teba tvrdiť, že jedno je úžasne dobré a druhé zlé ;-)
ak ako sa nemenia na starých benziňákoch katalyzátory a kuchajú sa, rovnako sa budú kuchat aj o dekádu aj časticové filtre (Tie ktoré označuješ za bezproblémové a to i cez fakt, že žiadna reálna skúsenosť s nimi neexistuje)
Tá tebou videná OI má 15 a viac rokov, v tej dobe je benzínová 1,6MPI spoľahlivo hore kopytami, buď žere olej, alebo stratila kompresiu a k tomu má zrejme vykuchaný katalyzátor. Je to o veľa ekologickejšie? Väčšiana takto starých benziňákov smrdí ako dvojtakt z motorovej píly, alebo elektrocentrály :-!
otázka je, jestli tech par sazi z benzinu je horsich nez cca 100kilo jedovatyho NOx nad limit z toho tvyho naftozrouta, když ještě navíc polovina dyzlu co u nas jezdi kouri o několik radu vic nez ten primovstrikovej benzin, kterej az na výjimky stavajici limit plni.
Ja třeba to dam. V aute trávím pracovně dost casu. Takže na dovolenou když uz musím autem, tak tou nejrychlejší trasou. Například nebudu objíždět švýcarsko jen proto ze známka tam stoji 39€. Stejný ve slovinsku, cesta dlouhá. Tak proc ji dobrovolně prodlužovat a zvsovat riziko? Zdravi a život mi za tech par eur stoji.
Opravdu nejde vyloučit, že má jeden z nás o kolečko víc. Já srovnávám moderní, stejně starý motory. Po čtyřech letech a 215tkm mám výfuk u dieselu naprosto čistý. Kuchačů jsem se nikdy nezastával a moderní benzíny ti ten tvůj kapesník zaserou do černa.
Karle_ ty mas snad o kolecko min ze si nechces priznat nebo nechces videt fakt, ze holt ceska klasika - nevykonnej dyzl neni zrovna nejlepsi volba pro zivotni prostredi. Chvili jsem delal IT technika mimo jine na STK a dost jsem se toho dozvedel uz jen z toho jak byly kompy zas*any sazema z naftaku - velky, cerny a mastny saze. Nic takovyho ti z benzinu nevyjde. A vrchol je kdyz si pred tebou naftak odfrkne z DPF a rakovino-metr ti vylitne na 400% (obrazne receno). Pak tu mame dost diesel-prasat (jedno znam osobne) co si vykuchaj DPF a vubec je nestve ze ten za nima to musi dejchat.
Tohle dyzlovy milovnici me uz vazne deptaj. DIESEL PATRI DO NAKLADAKU, KAMIONU A VLAKU, kde s tim motor umi spravne zachazet, a ne do miniaturnich motorku v osobaku...
Ale oni tam v Rajchu budu za dialnice platit. To, ze sa im o zaplatene myto znizi cestna dan, je ich vec. Za dialnicu budu platit "stejne jako cizinci". Tak o com tocis?
když sem jel dnes rano do práce, tak prede mnou mondeo co coudilo jako tovarni komin. vecer nazpátek sem na křižovatce dojel O1 tdi, opet coudila jako tovarni komin a když me v obci ujela, tak z jedny ulicky před me vlitnul vw transporter a jak to sešlápnul, tak mu z vejfuku padaly brikety.
byla o dost nestandardni cesta, potkat na 6+6km něco takového se mi často "nepostesti", ale z podobných zkusenosti si dovoluju tvrdit, ze je evidentni, ze naftaky coudej a smrdej mnohem vic nez benzinaky
studie o vlivu naftových a benzinovych sazi na lidsky zdravi ma pro me vyrazne vetsi vypovidajici hodnotu nez diskuse zde na ACZ.
to ze naftaky coudej, smrdej a vypoustej mnohem vic jedu nez benzinaky, je snad evidentni
ja sem zas cet clanek, kterej se opiral o nejakou studii, který tvrdila, ze PM naftaku a benzinaku maj vyrazne jiné slozeni a ty naftove maj mnohem horsi vliv na zdravi nez ty benzinove.
tim samozrejme neomlouvam PM z primovstrikovych benzinaku a jenom vitam, ze i tyhle benzinaky budou mit filtr. kazdopadne filtr benzinovyho auta by mel byt bezproblemovejsi a daleko levnejsi nez u naftaku. jestliže u 1.6tdi stoji filtr 40tis, tak u 10 letyho auta to je uz velka část hodnoty auta a nikdo nebude nadsnej, když ho bude muset vymenit
zdrzeni je pul hodiny tam a pulhodiny nazpátek a nevypadas jako ydyjot, co za par km slovinsky dalnice vyklopi 8 stovek. navíc to je prijemny zpestreni mezi několika hodinama jizdy po dalnici v A a HR a opacne. clovek co ale umi jezdit jenom rovne tohle nepochopi.
na jednu stranu je jedno jestli me jedna z 4-5 dovolenych v roce prijde na 50 nebo 50.8tis (HR jezdime pravidelne mimo sezonu v zari, proto tak levne), na druhou stranu vychcanejm slovincum platit neminim ani nahodou.
chápu ale, ze kdo to ma jako jedinou dovolenou, tak pred jim podobnejma by pak vypadal jako skrt, co si v ty dovoleny moc nedovolil ...
Ale prece on za dalnice tam v Reichu take neplati. To ze maj zavedenou nejakou silnicni dan tak, jak ji maji zavedenou, to je jejich vec, to neni poplatek za dalnice, je to jen dan z vlastnictvi jakehokoli auta. Ale za dalnici neplati stejne tak jako ani cizinec.
jak ale ovlivnim, jestli jedu za dobytkem co filtr vykuchal nebo ho legalne nemá, nebo tim kdo ho ma funkcni a zrovna nevypaluje?
když pojedes za naftovym autem, tak mas daleko vetsi sanci, ze nadejchas mnohem vic rakovinotvorných sazi, nez když pojedes za benzinakem.
a nezapomínej na jedovaty NOx, většina naftaku v realu funguje jako vyvijec tehle jedu, kterymi ohrozuje velkou část populace. jen astmatiku je 10%..
Zkus hrušky s hruškama. To, že někdo vykuchá DPF není normální a je to vina řidičů, ne aut. Dej si ten papír za lauf nového nafťáku a benzínu. Asi se budeš divit, který zčerná.
To si takhle jede do kopce oktáfka, fdýzlu, fkombíku, f75ce a flevym pruhu. Za ní kolona aut. Já to ve favoritu nevydržím, řadím trojec, šup do pravého, šup do levého před Octavii a ta hned blik blik blik blik blik blik.
Těmhle idiotům sebrat auto a papíry...
Ty jseš kus vola
Zkus si nechat kus papíru za vejfukem benzínu a za vejfukem dýzlu bez DPF
Osobně taktéž doufám že ona diesel-prasata ze silnic co nejdřív vymizí
Není lepších podmínek k životu než když jedete za dieselem co si právě vypaluje DPF nebo čoudí jak lokomotiva...
srandovni by bylo, kdyby se nemci nas... a zavedli platbu za kilometr podobne ve fr, it nebo hr.
a aby se to nemcu moc nedotklo, tak prvnich 500km rocne by bylo za 3kc/km a vse nad 500km 0.01kc/km
mytne by Nemeck s autem registrovanym v Nemecku platil uplne stejne jake cizinec ;-) to co se Eu a ted nekterym statum nelibi, ze tu castku kterou by zaplatil na mytnem by mu odecetli z dnae kterou dnes plati na kazde registrovane auto v Nemecku ;-)
to v Nemecku zaregistrocvane auto by se muselo registrovat pro mytne a zaplatit ho uplne stejne jako jakekoliv jine auto, tedy na danem registracnim miste by se nahlasila jeho SPZ a zaplatilo dane mytne na dany casovy usek ;-)
v Nemecku plati silnicni dan (Kfz-Steuer) za kazde auto, v CR se plati silnicni dan jen u auta v podnikani, takze ano Nemec s autem registrovanym v Nemecku je v Nemecku znevyhodnen, protoze na ty dalnice plati, kdesto cizinci na ne neplati nic ;-)
mimochodem nemci by udelali nejlip kdyby snizili tu dan jiz ted uplne mimo myto, a za ty dva roky proste zavedli myto, pak by nemohl rict nikdo nic, ted nekteri kricej prave proto ze v Nemecku registrovanym autum se o tu castku za mytne ma snizit prave dan kterou jiz dnes platej
ono ve finale by jim asi ani neuskodilo kdyby proste zadne snizovani pro v nemecku registrovana auta nebylo, jsou to tak smesne castky, na auto ze to jen udelalo velke halo v EU, pritom bezny Nemec by to vpodstate nepoznal, tech 20-130 eur rocne je smesnych
Tato argumentace presne vystihuje ty logicke nesmysle, na zaklade a v dusledku kterych muze cesky parlament vypadat tak, jak vypada... jak pisu nize.
Kolikrat vam to clovek musi vysvetlit, ze vubec nejde o penize, jde o princip rovnosti, stejnetak jako nemec v cizi zemi neni znevyhodnen oproti minstnimu v te dane zemi, tak by ani cizinec nemel byt znevyhodnen v Reichu... tot vse.
Ok, a jake je zdaneni v Dansku, Norsku,, Finsku, ve Svedsku? Nechapu kam tim mirite, taky si Fin nerekne: "sorac ale ty jako Nemec, tudiz cizinec plat u nas mytne vyssi, nez platim ja... "
To, jak se dani samotne vlastnictvi auta u nich, je vec nemcu, resp vlastniku automobilu, to plati kdokoli, i nenemec, kdo si registruje automobil u nich. A i samotny fakt, ze se rozhodnou hlasovat pro zavedeni myta, je jejich vec. Ale stejnetak jako pri daneni vlastnictvi auta nedelaji rozdil v tom, zda to registrovane vozidlo vlastni nemec, nebo cizinec, stejne tak by se nemel delat rozdil v mytnem.
Uprimne, ted tady rikate, jak je to ok, dobre, at to zavedou takhle diskriminacne, jak to planuji, paklize se to ale tak stane, nebudete se citit znevyhodnen oproti Jurgenovi, kerej bude platit za uzivani ceskych dalnic stejne tak jako Vy, ale za uzivani nemeckych budete platit jen Vy?
tisickrat??
ty jsi asi padnul na hlavicku
v CR jezdi cca 1 milijooon naftaku bez filtru. tolik sazi co vypustej tyhle sazomety za rok nevypustej stavajici primovstrikove benzinaky ani za 1000 roku.
a od zari letošního, resp. pristiho roku, bude desetileta era "sazi" u novych benzinaku minulosti.
kolik desitek let zamoruji ovzdusi rakovinotvornými sazemi naftaky?
a jestli veris tomu, ze nejakej kaktus, kterej vypusti v realu 7x vic NOx nez je limit, ma podle testu uskutecnenym o 14 dni později, v 1cm3 jen 5 castic sazi, tak jsi na hlavicku spadnul z hooodne velky vejsky
a víte kolik je takovejch expertu co jedou do Chrovatska a kvuli ušetřným pár stovkám za slovinskou dálnici raději pracně jedou po okrskách? toto prostě nechápu,dovolená znamená,že si něco dovolím....a ne že tyden dva přepočítávám kolik kde stojí zmrzlina na český,a jestli mohu přišlápnout plyn a jet 130 místo 110 .....jestli to nebude moc žrát víc
přesně tak...pkoud mám na auto a na PHM a provoz,tak neřeším,že když chci jet po dálnici v cizí zemi,tak za ni mám zaplatit...když na to nemám..kouknu se na Student Agency autobus..tečka.
možná než začnete soudit,tak si zkuste zjistit jaké je v Německu danění výplat,kolik různých daní odvede vlastník automobilu,aniž by s ním ujel 1km.....ale ono je samozřejmě jednodušší jen tak plácnout do vzduchu své moudro aniž bych o tom něco věděl,že ?
Je zajimave, jak i debata o placeni ci neplaceni na Autobahn, dokaze najednou vyustit v tridni boj "octavek v metle s 1.9TDi (nevim co proti tomu motoru mate, pres vsechny jeho mouchy je to neznicitelny stroj, uspornej a silnej akorat trosku coudi obcas), a drsnejch uspesnejch lidi, kerym tech posranejch par ecek nedela problem...
Jako chapu, nekdo se musi vytahovat, nekdo zas chce setrit, ale jaksi vam unika ta podstata cele veci a jeji problematicnosti.
Treba Rakusakum to vadi uplne stejne (ackoli prumernemu by tech par eur bylo urcite vic u *, nez i tem nejvic namachrovanejm z teto diskuse), proc by taky ne, oni na svych dalnicich plati, stejne tak i nemci, vsichni stejne. Kdezto v nemecku krasnym populistickym krokem zavedou myto zamirene jen na cizaky... Samozrejme je to uplne cista diskriminace, stejne tak, jako davat statni dotace treba jen vyrobcum toaletaku, ale ne vyrobcum sesitu (jo, zni to idiotsky, chapu, ale kdybych mel tu kus papiru a stetec, tak vam to i namaluji, jelikoz vidim, ze vam to dela problem pochopit).
Nemluve o jasnem odporu i ze strany ADAC a samozrejme valne vetsiny soudne nemecke populace.
Ale tady z toho udelate tridni boj, na druhou stranu, cemu se divit, ta mentalni uroven obyvatel zeme, ve ktere ma ANO cca 30% preferenci a na druhem miste je CSSD s neco pres 20%...
dik
takze ja za svůj benzin co jede přes 220 a da stofku pod 8, takze ne uplne lina lemra, zaplatim astronomických 36E, tedy ani ne tisícovku za rocni znamku za cca 10tis km kvalitní dalnice.
to uz nebudu mit ani na ten nejlevnejsi gothaj s rohlikem ...
novinarina auto.cz je otresna, to je pro vas pani redaktori tak slozite dat alespon 10 minut hledani a napsani poradneho clanku, misto toho abyste jen citovali a jeste navic totalne osekali tiskovou zpravu CTK?
je tak slozite proste do clanku dopsat informace aby si kazdy mohl sam spocitat kolik ho bude dane mytne stat? treba ze ......
rocni poplatek za kazdych zapocatych 100cm3 objemu motrou jsou ceny nasledujici (stop je 130 eur)
Euro 1 ,2 a 3
- benzin 6,5 eura
- diesel 9,5 eura
Euro 4 a 5
- benzin 2 eura
- diesel 5 eur
Euro 6
- benzin 1,80 eura
- diesel 4,8 eura
ja spis vidim aspoň castecne vetsi zpoplatneni naftaku tak jak ma byt.
ještě podobnym zpusobem zohlednit zdaneni nafty a benzinu.
a casem se nam vsem bude lip dýchat, protože naftaky ze silnic postupne zmizi
Uvedete tabulku s cenami a třídami - a vysvětlivka k tabulce je kde ? S poznámkou u hvězdičky si vytř... pr... ! Sorry jako, ale to jste při psaní článku usnul ?
To je možné.
Co jsem já porovnával benál s naftou, tak jsem byl někde na 1,2-1,5 l /100km rozdílu. Stejná trasa. Stejné obsazení auta. Stejný den. Dokonce i čas. Stejná hmotnost auta.
U mne 4EURa za 10 dní není nic zásadního abych mělnil trasu.... .
Ono ale pak dovolenkáři v Oktávce I s oblíbeným 1,9TDI (ve stříbrný metle a pochopitelně na hlínách, .... a v kombíku) budou platit za 10 dní 25EUR. Ti už určitě zvolí jinou trasu (ušetří, protože jim to jede za 3,5l/100km a taky 25EUR za mýto).
Tak meniť dovolenkovú trasu za dlhšiu a pomalšiu kvôli fakt pár eurám, to môže urobiť naozaj len "šetřílek" za každú cenu, "ať to stojí, co to stojí". Aby tá obchádzka nakoniec nebola za rovnaké peniaze.
Ale žiadnu paniku, zatiaľ sa neplatí, za dva roky sa môže stať ešte všeličo.