Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

29 komentářů

Martin
zepředu trochu ford (fusion/tourneo) a zezadu Stilo
gil54
Teď to chci napsat a ono to tady už je. >😁
Jay
Ale design toho hliněného modelu je poměrně zajímavý. Takové retro, po vzoru třeba mini.
gargamel1
Má to jednu chybu. Tento prototyp bol skôr ako Ford Fusion
vecernicek2
Jestli to plánovali na rok 2002, tak to za rok dva možná půjde do výroby.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Ale pak se ten střep bude dělat 40 let. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
místo tohohle už se dvno dělá Kalina, Granta, Vesta. Nějak ti to uniklo, jo ještě sem zapoměl na facelift 110 aka Priora >😁 >😁 >😁

Chtělo by to občas přetočit kalendář no >😁
gargamel1
Medzi tým už začali vyrábať Vestu
Avatar - Karen_
Karen_
Vesta a pletena, hmmm
Avatar - jozephko
jozephko
Jediná podobnosť s Fordami sú predné svetlá. Ale podobný štýl mala v tom čase aj Škoda Fabia, VW Bora alebo Vectra C. A palubná doska sa až podozrivo podobá vtedajším škodovkám či volkswagenom.
V tvare karosérie vidím inšpiráciu u Fiata Stilo a aj u dvojkovej Cromy. Ale tá sa začala vyrábať až v roku 2005. Maska chladiča má tiež oveľa bližšie k Stilu ako k Fusion-u.
Takže by som tipoval, že ten ruský dizajnér spolupracoval s Talianmi. Nakoniec aj žigulík bol pôvodom Talian.
Avatar - chetoos
chetoos
Souhlasím, světla jsou hodně podobná Fordu Fusion. Jinak nějaká podobnost s klasickým žigulíkem tam je, hlavně zadní část vozu. myslím, že v Rusku a na Ukrajině by auto mělo úspěch, u nás v roce 2002 možná trochu taky. Přesto jsem rád, že se Lada ubírá cestou Vesty a nové Kaliny.
ras100a
Aj Renault bol v "tendri" na nové auto pre ZSSR. Do Sovietského zväzu doviezli projekt nového auta, bohužiaľ len na papieri. Potom z toho projektu vznikol Renault 12. To Fiat prišiel s tromi 124kami. Podľa ing Vlastislava Túmu, to rozhodlo, že Fiat postavil automobilku na kľúč. Ak ma pamäť neklame,tak tak to nejako bolo prezentované za komančov.
P.S.
Pán Dusil, na váš Autohit a partiu pánov novinárov nezabudnem.
Avatar - sachs800
sachs800
Tak hlavně nevím, co by jim měl VW na konci šedesátých let nabídnout. Měl jen extrémně zastaralé typy.
Nicco
Celkom dobre to opisal James May v speciali Top Gerearu - Ludove auto.
Arese
Byl jsem původně přesvědčen, že autor článku prohodil údaje o šířce a výšce karoserie. Není přece možné, aby to auto bylo vyšší než šírší, vždyť i původní Žigul byl široký zhruba 1,62 m a 1,44 m vysoký. Pak jsem se ale podíval na ty fotky a už si tím tak jistý nejsem, vlastně to má proporce takového trochu nižšího MPV... ;-\
Avatar - JiRkA997CZ
JiRkA997CZ
Hlavně když je auto víc vysoký než široký tak se lehko převrhne v bočním větru a je šeredný
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mi to spredu pripomina ford fusion z r 2001 .. ktory mal techniku vtedajsej fiesty tusim
Avatar - Stejsn
Stejsn
zadek jako ten prototyp a předek jako ten hliněný model, mohlo to být pěkné retro - zezadu to připomíná 2105/07 a zepředu 2101/02
Avatar - shamal
shamal
To je úvodem poměrně pitomá otázka! Protože by autorovi stačilo podívat se na to co Volkswagen vyráběl v polovině šedesátých let! Prostě neměl rusům co nabídnout. Rozhodovalo se mezi Peugeotem (203), Renaultem (12, který ale ještě v tu dobu existoval jen na papíře) a Fiatem (124). Italové byli nejakčnější a nabídli nejlepší podmínky. Volkswagen fakt není pupek světa a měřítko všeho.
koos323
Přiznám se, že jsem tam chtěl původně napsat BMW. Byl to jen příklad i když asi blbý. Ano v té době toho VW skutečně moc neměl. Brouka a nějaké ty deriváty s motory vzadu. Golf přišel až o deset let později. problém je, že VW by byl beztak politicky nekorektní, neboť západní Německo mělo k SSSR určitě dál než Itálie a Francie, kde byli vždy komunisti. Spíš jsem tím chtěl ukázat na politické pozadí celé věci. A VW jakožto západoněmecká automobilka se k tomu dobře hodil. Ano BMW by bylo lepší zmínit, jelikož to nabídnout co mělo a současně by to bylo politicky stejně demonstrativní. A fakt si nemyslím, že VW je pupek světa. Víte hrozně se mi líbí, jak tady všichni nadávají na VW, ale pak tím jezdí polovina národa. takže to zase tak neoblíbená značka, jak se to tady snaží občas někteří diskutující prezentovat není.
_Teddy_
"...Přesto se i tady modernizovalo, takže přední kola už nejsou zavěšena na lichoběžníkové nápravě, ale na modifikovaném McPhersonu..."

McPherson je v porovnani s lichobeznikom MODERNIZACIA? No co sa tu clovek nedozvie...
Avatar - JiRkA997CZ
JiRkA997CZ
Třeba to byly dřevěný lichoběžníky
Avatar - Bubáq
Bubáq
Víte Teddy, JiRkO, v době, kdy AvtoVAZ pracoval na projektu typu 2151, byl McPherson opravdu pokrokem oproti lichoběžníkům vozu FIAT 124. Vaše posměšná poznámky jsou na úrovni malých chlapečků...
Avatar - JiRkA997CZ
JiRkA997CZ
Běžný lichobeznik (přesněji double wishbone) má omnoho lepší vlastnosti na asfaltu než McPherson.
A kdo nechápe sarkasmus, toho mi je líto...
Papezja
Macpherson je modernejsi, nez lichobezniky... Modernizace nema nic spolecneho s tim, jestli je neco lepsi nez pred modernizaci
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
Tomas Dusil, auto.cz
Možná se zkuste podívat, jak vypadá lichoběžník žigulíka. Docela jinak, než třeba stejně pojmenovaná přední náprava Alfy Romeo Giulia či nových BMW. Pseudo McPherson byl tehdy skutečně pokrok. A dále to bylo výrobně levnější než lichoběžník, který je u auta s tak malým výkonem a zcela bez sportovních ambicí beztak úplně zbytečný.
starý_kluk
Mc Pherson vepředu umožnil nulové až záporné poloměry rejdu, větší šířku pro vestavbu motoru s převodovkou napříč, uchycení závěsu ke karoserii nad těžištěm vozu atd.

Lichoběžník s protáhlou ("fajfkovitou") těhlicí, který jako příklad zmiňujete u Giulie, byl původně patent Hondy, který zachoval výše zmíněné výhody Mc Phersona a přitom zpevnil jeho horní část. Navíc umožnil extrémě nízkou příď (ta se, bohužel, už dneska nenosí).
starý_kluk
Pane Dusile, prosím, jsou zde přehozená čísla šířky a výšky. Ale to jde domyslet.
starý_kluk
Pane Dusile, prosím za prominutí, ale to Vám ujela ruka. V těch 80-90.-ých letech to nebyla móda, ale požadavek čistého obtékání vzduchu bez kudrlinek na rámech oken. Po desítkách let odmlky se kolem roku 1980 vrátila do konstrukcí karoserií aerodynamika. To bylo způsobeno tehdejší ropnou krizí a trudnými odhady, že se současnou spotřebou automobilů a s přírůstky jejich počtů dojde ropa asi za 30 let.