Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda 3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120 – Tajemství bodu G

Současná Mazda 3 se stala historicky třetím modelem využívajícím v době příchodu šokující techniku Skyactiv. Loni na podzim prodělal vůz modernizaci, která ovšem jeho i charakter i vzhled téměř nezměnila. Jaká je tedy „trojka“ po letech?
Zpět na článek
29. 3. 2017 12:28
29. 3. 2017 12:43
29. 3. 2017 12:46
29. 3. 2017 13:09
29. 3. 2017 13:16
29. 3. 2017 14:07
29. 3. 2017 14:21
29. 3. 2017 15:01
29. 3. 2017 16:23
29. 3. 2017 18:05
29. 3. 2017 13:12
29. 3. 2017 13:25
29. 3. 2017 13:28
29. 3. 2017 13:33
29. 3. 2017 13:46
29. 3. 2017 13:50
29. 3. 2017 13:57
29. 3. 2017 14:37
29. 3. 2017 15:00
29. 3. 2017 15:05
29. 3. 2017 15:11
29. 3. 2017 15:18
29. 3. 2017 15:26
29. 3. 2017 17:36
29. 3. 2017 17:38
29. 3. 2017 17:47
29. 3. 2017 19:55
29. 3. 2017 20:35
29. 3. 2017 20:46
29. 3. 2017 21:12
29. 3. 2017 21:21
29. 3. 2017 19:53
30. 3. 2017 08:33
10. 1. 2018 14:03
29. 3. 2017 15:15
29. 3. 2017 15:20
29. 3. 2017 19:58
29. 3. 2017 17:50
29. 3. 2017 20:57
29. 3. 2017 21:27
30. 3. 2017 08:39
30. 3. 2017 09:12
30. 3. 2017 08:37
30. 3. 2017 09:11
30. 3. 2017 09:39
30. 3. 2017 10:27
30. 3. 2017 11:19
30. 3. 2017 11:30
29. 3. 2017 13:53
29. 3. 2017 18:50
10. 1. 2018 13:49
29. 3. 2017 13:51
29. 3. 2017 19:33
30. 3. 2017 08:09
30. 3. 2017 08:45
30. 3. 2017 08:48
30. 3. 2017 09:09
30. 3. 2017 09:20
30. 3. 2017 09:34
30. 3. 2017 09:43
30. 3. 2017 11:39
30. 3. 2017 08:43
30. 3. 2017 10:40
29. 3. 2017 12:46
29. 3. 2017 12:52
29. 3. 2017 12:56
29. 3. 2017 13:09
29. 3. 2017 13:20
29. 3. 2017 14:03
29. 3. 2017 16:23
29. 3. 2017 13:06
29. 3. 2017 13:21
29. 3. 2017 13:43
29. 3. 2017 13:26
29. 3. 2017 15:31
29. 3. 2017 13:13
29. 3. 2017 13:12
29. 3. 2017 13:47
29. 3. 2017 19:21
29. 3. 2017 13:16
29. 3. 2017 13:21
29. 3. 2017 13:42
29. 3. 2017 13:47
29. 3. 2017 19:13
29. 3. 2017 20:31
29. 3. 2017 23:05
29. 3. 2017 23:41
30. 3. 2017 07:15
30. 3. 2017 07:40
30. 3. 2017 11:44
31. 3. 2017 08:16
30. 3. 2017 16:51
Avatar - Magister
29. 3. 2017 11:06
No to je tvrdé
Hodně tvrdé hodnocení 3+ pro řidičské a pěkné auto. Mi osobně nejvíce vadí, že v sedanu, který je hezčí, není silnější motor. Ale jinak je Mazda 3 ve své třídě zajímavým počinem.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Ozzman
29. 3. 2017 11:11
Re: No to je tvrdé
Jaktože není, nabízí 121kw 2.0 Skyactive za Revolution výbavu a stojí stejně, jako testovaný kus :-) [odkaz]
Avatar - kari.laz
29. 3. 2017 11:29
Re: No to je tvrdé
Já tedy v ceníku u sedanu vidím jen G120.
Avatar - Ozzman
29. 3. 2017 11:30
Re: No to je tvrdé
Jo, já jsem slepej ! >:D Pardon... to se omluvuji, viz i muj příspěvek níže je chybný... Stáhl jsem ceník u sedanu a nevšiml si, že je to ceník pro obě varianty.
30. 3. 2017 15:54
Re: No to je tvrdé
no 121 kW taky neni zadna hitparada. Chtelo by to poradny motor v nabidce.
Avatar - palix
10. 1. 2018 12:54
Re: No to je tvrdé
Poriadny motor znamená pre každého niečo iné. Ja mám zhodou okolností práve Mazdu 3 s 88 kW a ten motor je pre mňa teda poriadne dostačujucí - ani som neuvažoval, že potrebujem silnejšie auto. Predsa len to má "len" 88 kW, ale 210 Nm - taká atmosferická cca 1,6 má napr 100 kW ibaže len cca 160 Nm. Výkon nie je najpodstatnejšia čast vplávajúca na dynamiku auta. Kedysi mal motor 1,8 výkon 66 kW a bol považovaný za silný. Ale v tom istom čase mali 1,4 cca 50 kW... Obrat nastal príchodom 16 ventilových motorov.
Mazda použila vysoký objem hlavne kvôli tomu, aby dosiahla krútiaci moment a tak sa vyrovnala turbomotorom s objemom cca 1,2 až 1,4.
Pred Mazdou som mal 1,4-ku so 66 Kw a 125 Nm. A rozdiel je to teda podstatný.
Avatar - lamal
29. 3. 2017 13:15
Re: No to je tvrdé
vyzera to tak ze p. Dusil sa pridal ku koncernovskej adoracii ziadneho radenia/podradovania a odhlucnenia na dialnici... to su totizto jedine veci, za ktore dostala 3ka len 3,5 stars...

blbé pane Dusile, potom ten image zapaleneho ridice a technickeho guru moc nesedi
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
29. 3. 2017 15:14
Re: No to je tvrdé
Chápu. Mně se Mazda 3 stejně jako Honda Civic líbí, ale pochopte. Je to už starší auto a modernizace na tom zase tolik nemění. Navíc jsem Civicu dal jak píšete tři a půl hvězdy a ten je úplně nový. V jeho případě předpokládám, že verze s 1.5 Turbo bude mít jistě lepší hodnocení. A Mazda 3 HB s 2.0 a 121 kW určitě také nemluvě o dieselu.
Avatar - lamal
29. 3. 2017 15:38
Re: No to je tvrdé
hodnotenim sa neda vyhoviet kazdemu tomu uplne rozumiem, ale hodnotenie ma odrazat Vas postoj a preferencie... keby bol kazdy tester/redaktor rovnaky a zohladnoval by kazde auto rovnakym metrom, asi nemate svoju pracu... co to znaci ? ak rad riadite, mate rad staru skolu a prejav, hravost ci komunikativnost preco nedat lepsie hodnotenie ? zvlast ked v dnesnej dobe to uz umiera... a Mazda sa snazi i dnes ponuknut to co je na ustupku aby si ludia, ktori to maju radi nasli to co hladaju... Vy to mate rad ? myslim, ze ano, preco ste to neocenil ?

v kazdej novej generacii sa vsetko nasobi... je bezpecnejsie, tichsie, kultivovanejsie... so zabavou, chutou a jazdnymi vlastnostami to je presny opak, mazda znasobila oproti trendom feeling, zabavu a jazdne zazitky, tiez to je nasobok nie ? zasluzi si uznanie i hodnotenie v pripade novinarskych testov od redaktora, ktory to dokaze ocenit a nejde za stadom, pretoze to je pre neho viac ako tah vocpoda a odhlucnenie...
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
30. 3. 2017 09:46
Re: No to je tvrdé
Mít něco rád je jedna věc a objektivita psaní věc druhá. Ano, i mně se tato Mazda líbí jízdně. Určitě bych ji chtěl radši než bezpohlavní přeplňovaný tříválec. Problém je, že dnešním řidičům se s tím tříválcem s turbem bude jezdit možná lépe, než s dvoulitrem Mazdy. Samozřejmě jak komu, ale auta si nekupují jen nadšenci do nich, ale především obyčejní lidé, kteří to mají stejně, jako já mám doma pračku, ledničku či televizi. Vůbec mě tyto věci nezajímají, takže to mám jen kvůli tomu aby se mi nezkazilo jídlo, nemusel jsem prát v ruce a občas se mohl podívat na nějaký film. A s auty je to podobné, byť úplně srovnávat to nelze. Jen "pár" lidí v nich hledá něco víc - rozuměj zábavu a inspiraci. Bohužel. V testu jsem se snažil o pohled na vůz jak z pozice nadšence, tak i obyčejného uživatele. Pokud by to bylo jen z pozice nadšence, byly by 4 hvězdičky skoro málo. Ovšem z pozice běžného uživatele tak nejvýš průměr, takže tři. Proto tak. A jak jsem psal. Verze HB s 2.0 121 kW (stejně jako ten Civic z pondělka s motorem 1.5 Turbo) by jistě dostaly lepší hodnocení. V každém případě si nemyslím, že byl text proti autu nějak zaujatý. Spíše naopak. Díky.
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2017 09:54
Re: No to je tvrdé
Za ten bezpohlavní přeplňovaný tříválec :yes: :yes:

Už sem myslel že sem jedinej :-)
Avatar - _Karel_
30. 3. 2017 16:03
Re: No to je tvrdé
Asi jsi doteď nepochopil, že ani u Civicu nikdo neadoroval tříválec, jen bylo konstatováno, že tebou navrhovaný Auris je zkrátka pomalejší. Asi to bylo moc složitý.
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2017 16:04
Re: No to je tvrdé
Chápat jak chápeš? To si piš že to je složitý >:-[]

Už sem to vysvětloval = ale kvůli tobě můžu jako obvykle zopakovat = i když ty zase neuvěříš = jako obvykle ;-)

Plus se hluboce mýlíš pokud tvrdíš že: nikdo neadoroval R3 1.0 = jasně se k nim vyjádřil jen Tomáš Dusil = k mýmu potěšení to vidí jinak než všichni diskutující, stejně jako já

Neni to dobrá cesta = bohužel ne z nějakejch bruselskejch diktátů ale z finančních = bude hůř: Brzy přijdou 2 válce

Fajn že Mazda hledá a zatim nabízí jinou cestu, fajn že Toyota a Lexus nabízí aspoň ten R4 s dopingem 60 kW elektro
Avatar - iudex
30. 3. 2017 10:36
Re: No to je tvrdé
Problém je, ako som už písal nižšie, že pri predošlom teste M3 so základným motorom 1,5 dostalo auto hodnotenie 4* a teraz so silnejším motorom 2,0 dostane len 3,5*. A tie autá s ako sám píšete bezpohlavnými preplňovanými motormi dostanú viac, napr. Seat Toledo 1,2TSI za 4* (a to auto je i bez motora low-cost, keď nechcem napísať lowend), trojvalcová Octavia detto za 4*. Alebo vzor bezpohlavnosti, Toyota Corolla s emisne pridusenou atmo 1,6kou tiež 4*. Ťažko sa stotožňuje s tvrdením, že táto trojka je horšia, ako spomínané autá.
Avatar - lamal
30. 3. 2017 10:52
Re: No to je tvrdé
tak veru, pri porovnani s hodnoteniami inych aut to este viac bije do oci...
30. 3. 2017 13:02
Re: No to je tvrdé
Priznám sa, že som si to hviezdičkové hodnotenie pri čítaní textu vôbec nevšimol (a to je hneď pod nadpisom >:D ). Pre mňa to bol takpovediac test na objednávku, pretože presne tento model s uvedenou motorizáciou je mojim horúcim kandidátom pri kúpe auta. Článok som si prečítal veľmi pozorne a našiel som v ňom to, čo som hľadal. Bez ohľadu na hviezdy. Za mňa teda :yes: Chápem však, že nie každému sa môže páčiť hodnotenie redaktorov, zvlášť s ohľadom na iné testované autá.
Avatar - palix
10. 1. 2018 13:22
Re: No to je tvrdé
Mojím horúcim kandidátom bola tiež Mazda 3... Porovnával som, skúšal... A nakoniec som ju kúpil. Zaťiaľ si myslím, že je to jedno z najlepších áut, na akom som kedy jazdil.
Avatar - lamal
30. 3. 2017 10:47
Re: No to je tvrdé
Dik za odpoved, stale si myslim, ze nemusite pozerat na auta tak ako ´´dnesny ridic´´ pretoze, ´´dnesny ridic´´ nie ste. Objektivne hodnotit auto mozete svojim pohladom, kazdy ma predsa svoje preferencie to nezmenite. Vas nazor respektujem, iba si myslim, ze ohodnotit auto svojimi preferenciami nie je nic neobjektivne, clanok ponuka vela moznosti ako to zhrnut, ze pre ludi ako vy to dava vacsi vyznam a naopak ´´dnesny ridic´´ by sa mal pozriet po niecom co je ine.
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2017 10:48
Re: No to je tvrdé
Hodnotit jde jedině textem = různý body hvězdičky procenta sou zkreslující, pro někoho sice hezky zjednodušující ale funkčně prostě blbost [odkaz]

To nemluvim o tom že se redaktoři bojej plně využívat rozsah hvězd nebo čehokoli = takže v reálu je třeba tady na ACZ kompletní rozsah od 3 do 5* :-|

A ty okrajový 3 a 5 se dávaj jen výjímečně >:-[]
Avatar - lamal
30. 3. 2017 11:11
Re: No to je tvrdé
hifi voice sledujem obcas :-)
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2017 11:15
Re: No to je tvrdé
Dík :-)

Na výstavu [odkaz] to máš koukám trochu z ruky ;-)
Avatar - lamal
30. 3. 2017 11:40
Re: No to je tvrdé
som v Prahe rok, takze pojdem asi kuknut v sobotu ;-)
30. 3. 2017 13:13
Re: No to je tvrdé
A nebylo by teda uz lepsi popremyslet nad zmenou hodnoceni? Obecnych 5* je v dnesni dobe zavadejici. Co treba udelat stejne hodnoceni, ale ve dou skupinach. Uzivatel/nadsenec nebo vymyslet neco jineho, aby to bylo vice vypovidajici. ;-)
Avatar - Hammunasakra
30. 3. 2017 13:17
Re: No to je tvrdé
Viz já dnes 10:48 ;-)
Avatar - CHerokee
29. 3. 2017 16:00
Re: No to je tvrdé
No stejné hodnocení tady získal i Rapid 1,2 TSI. A to si myslím, že je úplně tupé auto se skutečně zastaralou technikou proti této Mazdě.
30. 3. 2017 07:22
Re: No to je tvrdé
Proste napíšte rovno že ste vyznávač litrových vysavačov!!! Tá Mazda ma vysoký zdvih kvôli krútiaku v nízkych otáčkach, charakteristika motora je super! U nízkoobjemových turbách je vo veľmi nízkych otáčkach rozbeh ako s kosačkou, keby nebolo elektroniky ktorá pomáha tak sa to pri plnom obsadení ani nerozbehne.
Avatar - Ozzman
29. 3. 2017 11:10
Japonský týden?
Skoro jako v Lidlu tady na ACZ >:D V pondělí Civic, dnes Mazda 3 :-)

Zde je to auto snad až na pár výjimek líbivé, i když za cenu testovaného vozu mohu mít jinde silnější turbobenzín, který pojede dynamičtěji, nebo samozřejmě nejlepší auto na planetě - hybridní Auris s hlídáním mrtvého úhlu >:D že >:D

Tahle Mazda je dinosaurus, je dobře, že tu je, cena je možná sebevědomější, vždyť tento sedan už je jen o 10 tisíc levnější, než 6tka se stejným motorem :-) Na druhou stranu, proč ne? :-) Je spíše škoda, že v testu není silnější 165koňová verze, protože Revolution stojí stejně :-) A to už by se nemusela styďet před nejedním oturbeným Golfem.
Rozbalit vlákno
61
29. 3. 2017 12:11
Re: Japonský týden?
Silnější turbobenzín za ty peníze těžko. Se stejnými vlastnostmi. Lidi, turbobenzíny jsou na normální ježdění pro slintaly a táty od rodin, na kupce Mazdy 3 asi fakt moc dojem neudělají.
Avatar - Ozzman
29. 3. 2017 12:25
Re: Japonský týden?
No, záleží jak to bereš, ale včera jsme tu řešili pod Civicem, že za 500 tisíc máš na výběr třeba turbobenzíny od 92-110Kw, čtyřválce. V autě, jako je Fokus, či Leon také nejsou zrovna nejhorší i co do jízdních vlastností... Jasné, tohle je jiná koncepce, uznávám, ale říct, že turbobenzín je pro taťku od rodiny... to je trochu silná káva... dříve byl turbobenzín pro fajnšmekry a atmosféra pro uživatele.. dnes je to naopak? Každý si snad může vybrat...
Avatar - Hammunasakra
29. 3. 2017 12:29
Re: Japonský týden?
Jasně že to je dneska naopak ;-)

Pro masu malej turbobenzín pro fajnšmekry atmosféra :yes: :-)
Avatar - Ozzman
29. 3. 2017 12:35
Re: Japonský týden?
Možná si to vzhledem k svému věku nepamatuješ, já už jen částečně, ale když se objevily první sériové turbomotory hojněji, turbo Saaby, Volva, pak i VW 1.8T co se rozšířila do Oktávek (Já ji osedlal relativně nedávno na pár desítek KM a nestačil jsem se divit, jak je to dravý motor a že na tu dobu to muselo být super svezení), tak to byly volby fajnšmekrů (nejeden nápis turbo se lepil na kde co, od Felicie po ledničku), co se nebáli neověřené koncepce, jak to jede jako z praku... Tatíci kupovali atmosféru, ti, co nepotřebovali výkon a nemuseli být první... A nyní je to naopak, to co má turbo je špatné.

Mne se líbí styl Mazdy, že jde jinou cestou, každý má právo si vybrat, nabízí to vše zaobalené v moc hezkém stylovém kabátu, dobře se to ovládá, sedí, výborně to zatáčí.. ale neznamená to, že co je jiné, je hned špatné a reálně tomuto 88kw motoru za stejné peníze napráská 1.5EB 110Kw, či 110Kw 1.4T, byť třeba závodník jako ty pocítí, že to na limitu není ono, jako u té Mazdy :-) Je super si dnes vybrat a mít dostatek nadhledu nekritizovat volbu jiných, co? :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 3. 2017 12:57
Re: Japonský týden?
Nepamatuju ale vim že Saab byl v tomhle směru kdysi progresivní, ve vyšší lize Maserati = znám majitele co se do žádnýho auta tolik nevysypal = přesto řiká že dodnes neměl lepší :-)

No a dneska je to naopak = downsizing se rozjel ve velkym v malejch i velkejch motorech = naštěstí přežívaj výjímky = a dneska sou to verze pro fajnšmekry :yes: ;-)

Taky se mi přístup Mazdy líbí = tvuj požadavek na to že nesmim říct svuj názor že litrový 3válce stojej za prd = se mi nelíbí :-)
Avatar - Ozzman
29. 3. 2017 13:07
Re: Japonský týden?
Můžeš říct, že stojí za prd >:D Mě je to jedno, nemam ho, ale zase je vztáhni k adekvátní konkurenci a to atmosférám do 100 koní o objemech od 1,2-1,6 litru, které byly nahrazeny.. defakto základním motorům v této třídě. A jestli jede lépe 1.6MPI, nebo 1.2TSI ví dnes skoro každý a i Topper to uznal, který se tu léta bil za atmosféru :-)

Naopak v té hladině tohoto 88kw dvoulitru jsou to 1.4-1.5 litrové turba a to zas moc downsizované motorizace nejsou :-)

Staré Maserati ? Ghibli? To je krásný kus ! Moc jich v ČR už nezbylo co?
Avatar - Hammunasakra
29. 3. 2017 13:35
Re: Japonský týden?
Myslim že bys měl aktualizovat = 88 kW to dneska 1,5 už neni = viz Honda 1,5 134 kW

Už si nepamatuju co to bylo za model = nějaký 80. léta? Já už to znám jen z vyprávění

Za atmosféru se taky biju = samozřejmě to neplatí absolutně. Ale v tomhle je mi bližší přístup Mazdy nebo třeba Toyoty která nahrazuje pomalu = počáteční downsizingový motory snad bez ohledu na značku byly problém
Avatar - Ozzman
29. 3. 2017 13:38
Re: Japonský týden?
Co? 88kw má tahle Mazda v dvoulitru a tomu odpovídají cenově konkurenti s 1.4-1.5. 110 Kw s turbem.

134Kw má z 1.5 i Ford, VW mívalo 118Kw z 1.4TSI
Avatar - Hammunasakra
29. 3. 2017 15:03
Re: Japonský týden?
No tohle mám na mysli = z 1.5 už budou do budoucna spíš jen ty vyšší výkony. Proti 88 kW Mazdy sou dneska litry v Hondě a jiný to spíš nebude = výkony třeba do 100 kW pokrejou ty základní motůrky = 3 válce
Avatar - Ozzman
29. 3. 2017 15:08
Re: Japonský týden?
Ano... a ty motůrky = 3válce ale stojí o sto tisíc méně, proto je vhodné srovnávat s turbo 1.5tkami :-) Ty máš totiž za stejné prachy :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 3. 2017 15:15
Re: Japonský týden?
To záleží na kritériu = jestli ti de víc o prachy nebo srovnatelnej výkon ;-)
Avatar - Ozzman
29. 3. 2017 17:47