Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaná Škoda Rapid přichází na trh. Zlevnila a nabízí 1.0 TSI

Rapid se v rámci modelové péče dočkal inovovaného vzhledu. Pod kapotou se pak objevuje tříválec 1.0 TSI, který nahrazuje dosavadní dvanáctistovku.
Zpět na článek
11. 4. 2017 15:00
11. 4. 2017 15:20
11. 4. 2017 16:01
11. 4. 2017 16:06
11. 4. 2017 21:57
11. 4. 2017 22:08
12. 4. 2017 09:53
12. 4. 2017 10:37
12. 4. 2017 13:46
12. 4. 2017 14:07
12. 4. 2017 14:23
12. 4. 2017 14:16
12. 4. 2017 14:49
12. 4. 2017 15:26
12. 4. 2017 15:44
12. 4. 2017 16:41
12. 4. 2017 16:59
12. 4. 2017 17:11
12. 4. 2017 12:21
12. 4. 2017 13:18
12. 4. 2017 13:42
12. 4. 2017 14:04
12. 4. 2017 15:04
12. 4. 2017 15:10
12. 4. 2017 15:24
12. 4. 2017 13:32
12. 4. 2017 13:55
12. 4. 2017 14:07
12. 4. 2017 14:31
12. 4. 2017 15:08
12. 4. 2017 15:52
12. 4. 2017 16:25
12. 4. 2017 16:46
12. 4. 2017 20:26
12. 4. 2017 20:45
13. 4. 2017 11:17
12. 4. 2017 20:13
13. 4. 2017 12:05
12. 4. 2017 20:08
11. 4. 2017 15:21
11. 4. 2017 16:32
11. 4. 2017 15:25
11. 4. 2017 16:44
11. 4. 2017 17:24
11. 4. 2017 15:46
11. 4. 2017 16:00
11. 4. 2017 21:44
11. 4. 2017 15:46
11. 4. 2017 17:03
11. 4. 2017 17:10
11. 4. 2017 19:15
11. 4. 2017 19:20
11. 4. 2017 19:34
11. 4. 2017 15:50
11. 4. 2017 16:03
11. 4. 2017 16:47
11. 4. 2017 17:28
11. 4. 2017 18:19
11. 4. 2017 17:30
12. 4. 2017 08:51
12. 4. 2017 13:40
12. 4. 2017 17:50
12. 4. 2017 21:53
13. 4. 2017 09:29
11. 4. 2017 16:11
11. 4. 2017 16:22
11. 4. 2017 16:32
11. 4. 2017 16:35
11. 4. 2017 16:40
11. 4. 2017 16:52
12. 4. 2017 14:06
11. 4. 2017 16:39
11. 4. 2017 16:54
11. 4. 2017 16:56
11. 4. 2017 21:29
12. 4. 2017 14:07
12. 4. 2017 14:23
12. 4. 2017 18:32
13. 4. 2017 07:44
13. 4. 2017 11:50
11. 4. 2017 19:59
11. 4. 2017 20:53
12. 4. 2017 09:07
12. 4. 2017 08:56
11. 4. 2017 17:04
11. 4. 2017 18:19
12. 4. 2017 20:36
11. 4. 2017 18:24
11. 4. 2017 20:41
12. 4. 2017 08:32
12. 4. 2017 08:57
11. 4. 2017 21:20
11. 4. 2017 21:53
11. 4. 2017 22:17
11. 4. 2017 22:54
11. 4. 2017 22:58
12. 4. 2017 08:56
12. 4. 2017 12:52
12. 4. 2017 13:18
12. 4. 2017 19:05
Avatar - leone
11. 4. 2017 15:00
zlevnila !!??
.... a to měla snad zdražit !!!!!, když přišla o jeden válec !!!! >:D >:D
Rozbalit vlákno
13
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2017 15:10
Re: zlevnila !!??
U všech koncernových modelů, kde je/bylo na výběr, se za litr připlácí.
Avatar - Hittman
11. 4. 2017 15:18
Re: zlevnila !!??
Za tříhrnek a připlácet proti kultivovanějšímu a jednoduššímu čtyřhrnku? To je bomba :yes:
Avatar - Barrichello
11. 4. 2017 15:39
Re: zlevnila !!??
To víš a přesto si to pár ovcí koupí >:D
11. 4. 2017 16:34
Re: zlevnila !!??
Schválne, v čom je štvorválec jednoduchší ?
Avatar - Hittman
11. 4. 2017 16:56
Re: zlevnila !!??
Vyvažovací hřídele, dvouhmoťák, atd atd věcí k potlačení hluku a vibrací oproti tiššímu a vyváženějšímu čtyřválci.
Avatar - Kuban
12. 4. 2017 10:02
Re: zlevnila !!??
Až na to, že při režimu téměř detonačního spalování se dvouhmotě tak nebo tak nevyhneš ;-) zatímco vyvažovací hřídel je pořád levnější než vstřikovač, píst kroužky ojnice a ventily ;-)

Počet válců sám o sobě neříká vůbec nic. Zatímco má čtyřválec má lepší předpoklad ke kultivovanosti, to ještě neznamená, že jsou všechny 4válce kultivovanější. Ty vaše hospodské diskuze nechte stranou..
12. 4. 2017 11:37
Re: zlevnila !!??
a prečo potom všetky trojvalce prdia a vibrujú, zatiľačo štvorvalce nie?
Avatar - iudex
12. 4. 2017 14:50
Re: zlevnila !!??
Počet valcov hovorí veľa. Samozrejme nie každý R4 je vydarený a kultivovaný, ale slušný R4 je utlmený tak, že je niekedy problém poznať, či je naštartovaný. To sa pri sebelepšom R3 nedá povedať, väčšinou štart R3 otrasie celým autom a pri voľnobehu rapoce svojím nepravidelným hrubým štýlom.
Avatar - Kuban
12. 4. 2017 19:17
Re: zlevnila !!??
to ja přeci nepopírám ;-) nicméně to opravdu není taková hrůza ve srovnání s dízly. Rozhodně bych v tom nehledal něco s čím se nedá žít a tolerovat.
Mne osobně to velmi příjemně překvapilo a upřímně bych si ho i koupil, ovšem ne za takové ceny jaké se levné rapidy nabízí. To co je zaručeně otravné je startování. Jakmile je ale motor zahřátý, už si motor překvapivě ševelí, ukáže čas.

Mne to jako nejlevnější motorizace opravdu netrápí. Když si vezmu, co motor opravdu umí, je pro mě zajímavější než původní lowcost MPI motory.
12. 4. 2017 20:03
Re: Jedna bába povídala...
Ono co si budeme povídat. Tento článek čte sorta lidí, kteří z větší, či menší části chápou, co je spalovací motor. Těch zbývajících 96% světa mnohdy ani neví, kolik válců motor má a mnohdy jsou i rádi, když je na víčku k rozeznání nápis nafta-benzin. Bohužel mezi těmi 4% se vždy najdou tací, kteří to nikdy neřidili, nic o konstrukci nevědí, ale je jim naprosto jasné, že tři válce prostě stojí za nic a že od Škodovky to je samozřejmě vždy průšvih. Osobně se domnívám, že jediné co opravdu rozhoduje jsou však prodejní statistiky, a ty v těchto případech naštěstí naprosto nekorespondují s názorem výše uvedeným. Za sebe mohu konstatovat, že mám veskrze pozitivní zkušenost s 1.2TSI a považuji tento motor za velmi dobrý, za podmínky slušného zacházení !! I přesto, že tříválcům též moc nefandím, bych si je však nedovolil hanět bez toho, abych s nimi neměl nějakou zkušenost. Zatím všechny recenze tříválců, které jsem si doposud přečetl, byly (až na TCE od Rencka) velmi kladné, a proto si myslím, že to zase taková hrůza být nemůže. :-!
12. 4. 2017 20:11
Re: Jedna bába povídala...
Na recenze se vykašly. Ty mohou být "zaplacený". Není nad to se sám svést se slušným čtyřválcem a pak se slušným třívalcem. Jen tak zjistíš jestli a jaký je mezi motory rozdíl... :-!
11. 4. 2017 16:43
Re: Jedna bába povídala...
Dnes jsem jel kolem reklamy na Focuse v kombajnu za stejné prachy... tak nevím, ale když už sekačku tak raději ecobost, ten už je vychytaný...
Avatar - Ozzman
12. 4. 2017 08:16
Re: Jedna bába povídala...
Nejsem si stoprocentně jist, ale Fokus má/měl jako základ 1.6 atmosféra 100k.
11. 4. 2017 15:05
Další zbytečný produkt
pseudozelené šikany. Škoda Rapid tedy nemá konfiguraci, která by stála za koupení. Jediný rozumný a trochu ekologický motor 1,4 TSI je zákazníkovi vnucován s automatem. A to už nemluvím o "zlevnění" auta, které na začátku výroby stávalo úplně stejně jako teď.
Rozbalit vlákno
24
11. 4. 2017 16:55
Re: Další zbytečný produkt
Upřímně řečeno, koho by dneska ještě bavilo kvedlat řadičkou a šlapat u toho zelí... 20. století už je dávno pryč, auta také již dávno nestartujeme kličkou! >:-[]
Avatar - teoretikus
11. 4. 2017 17:36
Re: Další zbytečný produkt
Koukám, že Vám to myslí třídně a pokrokovo. Jen aby to to technika vydržela - včetně DSG. >:D
11. 4. 2017 17:58
Re: Další zbytečný produkt
tohle muze napsat jen ridicsky poleno
kdybych o rapidoj uvazoval, tak trihrnek urcite ne, automat urcite ne a diesel urcite ne.
takze pro me smolik ;-\
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 18:10
Re: Další zbytečný produkt
To může napsat kdokoli. Nebo je Rapid nějaké sportovní, řídičské auto, aby nemohl mít automat nebo diesel nebo základní motor? Zní to, jako bys chtěl napsat, že Rapid je volba nadšených řidičů, ale to je asi jen zdání, viď?
11. 4. 2017 18:38
Re: Další zbytečný produkt
rapid je maly auto, tam je diesel uplna volovina, podobne jako u všech osobních aut
automat moje volba proste není, protože rad kvedlám a sem presvedcenej, ze to svedu lip nez automat.
a malej motor, budiz, nekomu vyhovuje.
ja ted potrebuju vymenit jedno auto a volba je vpodste od cca rapida po superba, problém je v nabídce motoru a převodovek.
rapid pada, protože trihrnek ne, automat ne, diesel ne.
se superbem mam problém, ze manual je jen v 1.8tsi, 2.0tsi ma uz jen automat.
a oktafka, 1.4tsi mi prijde nic moc, 1.8tsi je vybehova a 2.0tsi jen v RS a ta je na muj vkus moc napadna. nechapu, proc nedelaj 2.0tsi v superbu s manuálem, když v oct RS to jde...
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 18:42
Re: Další zbytečný produkt
Jo, souhlasím s naftou do Rapida, i s většinou tvých výhrad. Jen kdybys to neuváděl "tohle může napsat jen řidičský poleno".
11. 4. 2017 19:20
Re: Další zbytečný produkt
OK, tak se na me Karle nezlob :-)
Avatar - Barry Lyndon
11. 4. 2017 18:57
Re: Další zbytečný produkt
většinou souhlasím, ale tady fakt nevím, proč u auta jako je Fabia, Rapid, Octavia (snad až na RS) nebo Superb nejít do automatu. Za 35tis to už je i docela únosné (stejná převodovka v Octavii je za 50tis). U 1.4TSI je spíš problém celková cena auta, která je na takový lowcost poněkud mimo, když převyšuje i mainstreamovou konkurenci....

Moje výtka proti DSG je spíš ta, že řadí blbě (resp. řadí úplně stejně blbě, jako to v autech bez automatu radí), což ale není problém toho, že je to automat, ale toho, že ten software nastavili podtáčiví šílenci.
11. 4. 2017 19:20
Re: Další zbytečný produkt
me proste razeni nedela problém a radim rad. v tyhle souvislosti cena 50tis mi prijde uplne zbytecna, to radsi dam do motoru.
a jaka je zivtnost automatu, nekde se udava i jen 100tis, a nedavno sem cet clanek, ze bazary se auta s automatem nad 150tis km zdrahaji vykupovat
12. 4. 2017 10:02
Re: Další zbytečný produkt
Je Automat a Automat. Napriklad ja v C5 mam Autoamt aisin, najeto 210tis km a radi krasne, hladce, bez cukani, kopani. Az na obcasne podtaceni v kopci nemam jedinou vytku. A i to podtaceni se da korigovat. Jakmile jsem se s mym prvnim automatem naucil zachazet tak kdyz v kopci podtazi tak bud o trochu zvysim rychlost - tim padem i otacky, nebo naopak jeste o malinko uberu aby otacky padli jeste niz a Automat si podradi. Nevidim v Tom nic sloziteho. Je to stejne jako s manualme, kdyz chcete Jet 50 a na trojku je to moc a na ctyrku malo. Tak taky nepatrne upravite rychlost. Vzdycky jsem zastavl nazor, ze Automat je pro "nemehla a blondyny" do doby, nez jsem si zkusil par aut s automatem a zklidnil se za volantem a ted nedam na Automat dopustit. Par lidi v okoli maji na stejnem automatu najeto okolo 300 tis a stale je bez oprav, jen je nutne pravidelne menit olej. Coz DSG má v servisním manuálu, ale PSA si paličatě stojí za "celoživotní" náplní. Takže když se ke mě Auto dostalo ve 200 tis km tak došlo k první výměně oleje v automatu. A že by se bazary býly vykupovat automaty nas 150tis km? Stačí se podívat do inzercí na Octavie, Superby, C5, Mondea Kolik jich má automaty a najeto 150-200tis km. Samozřejmně je něco jiného kvalitní Automat ve velkém autě a potom ty pseudo-automaty třeba v malých autech typu 207, C3, C4, Clio nebo Corsa.....kde opravdu životnost není nejlepší. Ale DSG 6ti kvalt je hodně trvanlivý a snadno opravitelný. Co jezdím do servisu na automaty, tak DSG chválí jak za snadnou opravitelnost tak i za spolehlivost, kde není problém při správném servisu a zacházení najet 300-400tis km než je nutný repas DSG. Nehledě na to, že netrpí tolik dvouhmota a spojka u automatu tak jako u manuálu.
12. 4. 2017 20:18
Re: Další zbytečný produkt
No jo, když zlenivět je tak jednoduché a krásné.....a nejsi sám....... ;-)
13. 4. 2017 07:38
Re: Další zbytečný produkt
Je pravda,že jsem si zvykl velmi rychle. Je to prostě pohodička. Citroen stejně není Auto na závodění, takže Automat jen doplnuje tu pohodu a klid na palube. Nehlede na to, ze cim vetsi autom tim je citit i trosku tezkopadnejsi rozjezd s manualem a o to vetsi smysl podle me ma Automat u velkych aut. Neustale stridam dve auta co mame se zenou, jedno Manual, a jedno Automat...nemuzu rict, zeby me razeni nejak otravovalo to ne, na jedne strane se mi libi pocit, ze si vse kontroluji a ovladam sam, ale pak vzdycky sednu zpatky do citrouse a rikam si....ach ta pohoda a klidek....nejvic jsem se bal kombinace Automat a predjizdeni,ale 90% prezjizdeni zvladam v klasickem rezimu D, 5% predjizdeni prepnu preventivne na Sport kdyz vim ze neni tolik casu a poslednich 5% prepnu do manualu a podradim si sam. Takze za me lensot a pohodli vyhrala >:D
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2017 22:47
Re: Další zbytečný produkt
U jakého auta ještě automat smysl má a proč u Rapidu nebo Octavie už ne? Pokud nemám 600+ tisíc na hot hatch nebo Toyobaru, tak nemám nárok si užít řízení/řazení?

Ne, že bych se chtěl vměšovat do debaty o automatu, chybí mi zkušenosti. Jen mi na toptenových požadavcích nepřijde nic tak hrozně nelegitimního.
12. 4. 2017 21:12
Re: Další zbytečný produkt
Nikto nespochybňuje toptenove požiadavky, na strane druhej je jeho vyjadrovanie o polenách trochu mimo ;-)
Avatar - wakantanka
11. 4. 2017 21:21
Re: Další zbytečný produkt
hm, a musí to byť len škodovka? ak trváš na koncerne čo tak Seat?
11. 4. 2017 18:52
Re: Další zbytečný produkt
Přesně! ;-)
12. 4. 2017 21:10
Re: Další zbytečný produkt
Prečo poleno? Pokiaľ budeš toto auto používať na behanie v meste a okolí tak ťa ťahanie páky veľmi rýchlo omrzí. Stačí vymetať rannú špičku a jazdiť spôsobom spojka jedna spojka neutrál a zistíš, že aj automat má svoje čaro ;-) .Mimochodom nie si náhodou ten topten, čo odpísal spojku po 50k km? >:D . V tom prípade je najvyšší čas zvážiť automat
13. 4. 2017 08:50
Re: Další zbytečný produkt
Je neskutečné, jak rychle si lidé zvykli na automat. Ještě před 10ti léty nad ním každý ohrnoval nos. Bylo to dané jednak tím, že v autoškolách žádný automat nebyl a také tím, že v malooběmových levnějších vozech se automat nenabízel. Zrovna tak ojetiny ze západu byly velkou většinou s manuálem. Teď je všechno jinak. Automobilky začaly používat DSG a automaty ve velkém, tím se tyto zlevnily a staly dostupným vybavením i v levnějších řadách. Na automat si člověk zvykne velmi rychle a nejrychleji ti, co se motají po městě. A pak? MOBILY! S automatem má člověk vždy jednu ruku volnou... >:D
Avatar - Emel
13. 4. 2017 09:56
Re: Další zbytečný produkt
Ono to je taky tím, že automat před dvaceti lety znamenal horší dynamiku, vyšší spotřebu a výrazně vyšší cenu. Dneska už je hlavní důvod ta cena.
11. 4. 2017 18:08
Re: Další zbytečný produkt
Vrať se do autoškoly, tam se kvedlá pořád ;-)

Btw proč připlácet za DSG? 1.4TSi by měl být i s manuálem, ať si lidi vyberou. Dávat 70k Kč (z toho cca 40k za automat) navíc je blbost...
11. 4. 2017 18:51
Re: Další zbytečný produkt
Kecáš úplné hovadiny, třeba já si auto s automatickou převodovkou nikdy nekoupím!(tedy s výjimkou případu, že by mi amputovali levou nohu! :))
12. 4. 2017 20:20
Re: Další zbytečný produkt
....nebo ti šlo "*" levé koleno.... >:D
12. 4. 2017 12:51
Re: Další zbytečný produkt
Zrovna u DSG to je reálně problém. Šlapací technika ti vydrží 200 tisíc a pak nevíš, kdy přijde "posrávací" moment v podobě faktury za výmenu té skvělé dvouspojky. Manuál je zatím stále trvanlivé řešení a v low-cost autě jako je Rapid ( ikdyž cenou .. no nevím nevím) to stále má smysl.
12. 4. 2017 20:05
Re: Další zbytečný produkt
Za mne : automat nikdy, nikdy a nikdy !! 8-s
11. 4. 2017 15:11
A ještě poznámka
Do kolen mě dostala argumentace o výhodnosti tříválcového 1,0TSI, který je o 10 kg lehčí, než čtyřválec. Tak to já si počkám na jednoválec 0,33TSI, který bude lehčí o třicet kilo. To bude teprve jízda!!!
Rozbalit vlákno
5
11. 4. 2017 15:16
Re: A ještě poznámka
nebude, to bude "Stabilák" :-) :-) :-)
11. 4. 2017 15:27
Re: A ještě poznámka
Měřeno tímto metrem by bylo nejlepší nedávat tam žádný motor. Ušetří se dobrých 100 kg proti čtyřválci. Zavazadlový prostor se zvětší o nejméně 200 litrů, což bude v dané třídě naprosto skvělá hodnota. A ještě to můžou klidně o pětku zlevnit.
11. 4. 2017 18:52
Re: A ještě poznámka
>:D >:D >:D >:-[] :yes:
Avatar - JiVi
12. 4. 2017 08:42
Re: A ještě poznámka
tak pak se tam da elektormor a narvou aku a bude to zase o 500kg tezsi :yes:
12. 4. 2017 20:23
Re: A ještě poznámka
No, a hned jak zavedou ten pohon na zkroucenou gumu, smažem dalších 50Kg..... ;-)
11. 4. 2017 15:11
Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
Mám Rapid 2016 SB a facelift se mi docela zamlouvá. Interiér a hlavně přední parite vozu zase o něco zajimavější.
Jestli bude 1.0 TSI jezdit podobně jako Fiesta 1.0 Ecoboost, tak se není čeho bát, dokonce 1.2 TSI 66kw má turbodíru a prodlevu než se rozjede, tak uvidíme :-)
Skok mezi dospělé hatcbacky to bude ale až se Rapid SB rozšíří, jinak je to stále trochu prodloužený segment B :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Hittman
11. 4. 2017 15:21
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
U 1.0 TSI už musí tento motor plně řídit řídící jednotka, rozjezdy, volnoběh, zahřívání, atd. Jelikož čím menší motor, tím hůře se s ním rozjíždí, jede, brzdí, zahřívá se pomalu, velký rozptyl spotřeby dle stylu jízdy, atd atd. Navíc musí mít šidítka, aby nezněl jak sekačka na trávu a také nepřenášel ty vibrace jako od staré Tatramatky do karoserie..
Avatar - Emel
11. 4. 2017 15:53
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
Jo, sekačka, vibrace, tříhrnek a tak - jasně, to je správná hantýrka autonadšence dnešní doby.

Jednu věc mi ale vysvětli - proč se ten litrový benzín pomalu zahřívá? Čím že to jezdíš ty, 3.0TDI? :-)
11. 4. 2017 16:37
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
Vysvetlenie nečakaj, minimálne nie racionálne >:-[]
Avatar - Hittman
11. 4. 2017 16:57
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
Má elektrický předehřev, takže rychleji, než kdyby ho neměl. Bez něj se v zimně nezahřeje na provozní teplotu ani z Prahy do Brna a zpět. ;-)
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 17:21
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
Stačilo napsat - zahřívá se ještě pomaleji.
12. 4. 2017 21:14
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
Fajn a teraz skús odpovedať prečo sa pomaly zohreje?
12. 4. 2017 12:38
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
proč že se mpomaleji zahřívá? Menší, s menší hmotou, co tak pamatuju tak menší motory se vždy zahřívaly rychleji bez ohledu jestli byly litinové nebo hliníkové.
12. 4. 2017 20:12
Re: Trochu techniky
??? Zahřívá se pomalu ??? Víte vůbec něco o konstrukci tohoto motoru ? O tom, že okruh vody stojí a cirkuluje až od xx teploty ? Že je okruh vody veden přes výfukové potrubí ? Tedy něco málo o konstrukci v bodech :

- přímé vstřikování paliva se systémem common-rail s tlakem 250 barů
- sací potrubí s integrovaným mezichladičem
- výfukové svody jsou integrovány v hlavě válců a jsou tedy zároveň chlazené chladicí kapalinou motoru, což umožnuje efektivní ochlazování výfukových svodů, turbodmychadla a katalyzátoru a to bez zbytečného obohacování směsi, tento dříve používaný způsob totiž zvyšoval spotřebu paliva
- nové turbodmychadlo vydrží teploty až 1050 °C (u starších provedení to bylo 970°C)
- motor využívá proměnné časování sacích i výfukových ventilů, ale nevyužívá tzv. Millerův cyklus (zkrácení komprese pozdějším uzavřením sacích ventilů)
- výfukové ventily jsou plněny sodíkem, sodík se při vyšších teplotách stává tekutým a „šejkovým“ efektem odvádí teplo z rozžhavené spodní části ventilu
- hliníkový blok váží 78 kg a má zalité ocelové vložky válců, vložky lépe drží a díky hrubému povrchu lépe odvádějí teplo
- plně řiditelné olejové čerpadlo. Oproti motorům 1.8 TSI, které měly dvoustupňovou regulace, je regulace u motoru 1.0 TSI plynulá.
- motor nemá vyvažovací hřídel, aby nezvyšoval hmotnost a tření v motoru. Vyvažování zajišťuje záměrný nevývažek na dvouhmotovém setrvačníku a řemenice s tlumičem torsních kmitů. Nevývažky obou dílů jsou vůči sobě přesazené a tím vznikají kmity působící proti principiální nevyváženosti tříválce.
- motor se v emisní variantě Euro 6c obejde bez filtru pevných částic
11. 4. 2017 16:12
Re: Trochu techniky
Nevim jestli zraje, ale interier mi prijde stale stejne nezajimavy a laciny a predni partie tak nejak podobne. Pro lidi co se o auta nezajimaji asi koupitelna konzerva.
11. 4. 2017 16:27
Re: Trochu techniky
Právě že interiér se mi už zdá o dost lepší, laciný mi nepřijde. Rozhodně to není Dacia, jak to tu někteří srovnávají..
11. 4. 2017 15:14
Mohl by nám autor laskavě objasnit,
v ČEM se liší tabulky (krom ceny?) !!!!:::???
Rozbalit vlákno
2
11. 4. 2017 15:38
Re: Mohl by nám autor laskavě objasnit,
.
Škoda Rapid Spaceback – české ceny modernizované verze

vs.

Škoda Rapid – české ceny modernizované verze
11. 4. 2017 15:43
Re: Mohl by nám autor laskavě objasnit,
1. tab. je na kratku verziu, 2. na kufrovu verziu
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2017 15:20
Ok
Na pohled docela rozumně nastavené ceny, zejména s přihlédnutím k výbavě. Kdo dnes nabídne u auta do 350k bi-xenony (bez velkých kompromisů)? Velkou výhodou proti některé konkurenci je použitelný základní motor. Ano, litrový tříválec, ale v poměrně malém a lehkém autě, kde tolik neuráží.

Ceník nového modelového roku (s novými motory) má už i Fabia.
Rozbalit vlákno
37
11. 4. 2017 16:01
Re: Ok
Vse je na nejaky ukor. Takze tady treba neurazi zakladni motor, ale urazi auto jako celek. Inetrier a exterier je ostuda tridym do ktere ho auto.cz tlaci.
Avatar - iudex
11. 4. 2017 16:06
Re: Ok
Tu sú výhrady nedôvodné, Rapid je opodstatnene radené do nižšej strednej triedy. Porovnaj základné rozmery (dĺžka, rázvor) či základné motorizácie s typickým malým autom ako je VW Polo a potom s typickým kompaktom ako je Golf a uvidíš, že Rapid je jednoznačne auto nižšej strednej triedy ako Golf. Samozrejme veľkosť a zaradenie do triedy samo osebe nehovorí nič o kvalite materiálov a pod., tu je viditeľné, že Rapid je lowcost, ale stále lowcost nižšej strednej triedy.
11. 4. 2017 21:57
Re: Ok
Fakt si aj porovnal auta nizsej strednej triedy s tym Rapidom, ako pises?

Aby sa nepovedalo, pouzijem koncernovych surodencov, kedze argument konkurenciou tu nemava uspech.

Rapid Spaceback (nech je to hatch)
Wheelbase 2,602 mm (102.4 in)
Length 4,304 mm (169.4 in) (hatchback)
Width 1,706 mm (67.2 in)

Aktualna Ibiza
Wheelbase 2,564 mm (100.9 in)
Length 4,050 mm (159.4 in) (5-door)
Width 1,780 mm (70.1 in)

Ibiza je ma o 44mm kratsi razvor a je o 74mm sirsia. Naozaj je o triedu nizsie ako Rapid? Chyba jej nieco z vybavy, alebo motory oproti Rapidu? >:D Povedal by som, ze Rapid je skor osekany aj v porovnani s Ibizou, ak uz chceme byt detailisti.

Rapid je akurat tak natiahnuty ako je u Skody zvykom, inak je to klasicky segment B. Clovek by neveril, ako ten marketing funguje aj na ludi co o autach nieco vedia ;-)

PS. Ibiza mala tieto slabe xenony v akcnej ponuke uz pred 3 rokmi a nikto z toho nebol uneseny, ani nijak extra nesvietili
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 22:08
Re: Ok
A pro jistotu vynecháme, že se u Seatu Ibiza v nové generaci proti minulé zvětšil rozvor skoro o 10cm. Ibiza dost narostla, o dost starší Rapid zatím ne. A rozdíl v délce 30cm taky nebudeme zveličovat.
12. 4. 2017 09:53
Re: Ok
Narastla a? Prakticky vsetci mimo koncern maju podobnu sirku. Sirka segmentu C je nad 1800.

A dlzka? Pozri sa napr. na Peugeot 301. Je sirsi a dlhsi ako Rapid a fakt je to segment C, resp. kedze je dlhsi a s vacsim razvorom ako Golf, ide az o segment D (stredna trieda)? Chce to trochu zmyslu pre realitu.

Wheelbase 2,655 mm (104.5 in)
Length 4,442 mm (174.9 in)
Width 1,748 mm (68.8 in)

Este aj u Fiatu Tipo ste schopny pochybovat ci to je segment C a to ma na rozdiel od Rapidu plnohodnotne rozmery nizsej strednej!

Wheelbase 2,637 mm (103.8 in)
Length Hatchback: 4,368 mm (172.0 in)
Width 1,792 mm (70.6 in)
Avatar - Emel
12. 4. 2017 10:37
Re: Ok
301 je segment C - lowend. Odpovídá to i Peugeotí nomenklatuře (3xx - kompakt). A delší než Rapid není, Rapid má 4483mm (samozřejmě liftback).
12. 4. 2017 13:46
Re: Ok
Sorry nepozrel som poriadne, Rapid je dlhsi ako 301 :-)
Kazdopadne, islo mi o fakt, ze to ze 301 je dlhsia a ma vacsi razvor ako Golf, este z nej nerobi auto vyssej triedy, rovnako ako nafuktnutie Rapida do dlzky.

Rapid vyuziva malu platformu PQ25 resp. niekde ju oznacuju ako A05, podobne ako ostatne starsie male auta z koncernu. Ako som chcel ukazat vyssie, aktualna generacia malych aut je dokonca sirsia, takze tazko sa da aj "laickym" pohladom hovorit o tom, ze Rapid je vyssia trieda...

Len pre zaujimavost u koncernu je platforma pre nizsiu strednu a priecnu zastavbu oznacena ako PQ3x, male auta PQ2x, stredna trieda PQ4x ;-)
Avatar - iudex
12. 4. 2017 14:07
Re: Ok
Nechcem tu vysvetľovať elementárne veci, ako že porovnávame rovnaké karosérie, teda hetchbacky, nie hatch so sedanom. ;-)
Tá 301 je práveže so 4,44 m jeden z najmenších kompaktných sedanov, rovnako ako Rapid, bežné sedany nižšej strednej majú 4,6 aj 4,7m, viď Megane, Corolla, Astra.
12. 4. 2017 14:23
Re: Ok
Ano 301 nebola dobra volba, kedze ano ako sedan bude dlha. Kazdopadne je stale +- rovnako dlhy ako Rapid lift, pricom ma dlhsi razvor a je vyrazne sirsi. To je prave ten rozdiel triedy o ktorom hovorim a to ako hovoris ide o jedno z najmensich aut segmentu C.
Avatar - iudex
12. 4. 2017 14:16
Re: Ok
Vybral si si asi najväčšie auto v triede B, nová Ibiza rozhodne nie je priemer triedy, tým je trebárs Polo či Fabia. A teraz tento top triedy B ideš porovnávať zo spodným okrajom triedy C. Tomu hovorím objektivita.
Ale keď už si tú Ibizu dal, aj najväčšie auto triedy B je stále menšie, ako ten Rapid SB, ako dĺžkou, tak i rázvorom či kufrom, čo ostatne sám dokazuješ uvedenými údajmi. Iba jediným parametrom - šírkou zasahuje Ibiza do nižšej strednej. Ale jeden parameter auto nedefinuje, že, to by potom podľa Teba mala byť Insignia vyššou strednou alebo naopak 3er nižšou strednou (lebo dĺžka).
12. 4. 2017 14:49
Re: Ok
Ja netvrdim, ze Ibiza je nizsia stredna. Je to klasicky segment B, rovnako ako Rapid, ten je len dlhy.

Razvor a sirka:
Peugeot 208 : 2,538 x 1,739 mm
O. Corsa: 2,510 x 1,736 mm
C3: 2540 x 1740 mm
R. Clio: 2,589 x 1,732 mm
Fabia: 2,470 x 1,730 mm
Ibiza: 2,564 x 1,780 mm
Rapid: 2,602 x 1,706 mm
Dacia Sandrero: 2,589 x 1,733 mm / 1,757 mm (Stepway)
Hyundai i20: 2570 x 1734 mm
Fiesta: 2,493 x 1,734 mm
Kia Rio: 2,570 x 1,720 mm
mazda 2: 2,570 x 1,695 mm

Len pre zaujimavost sedany:
Rio sedan: 2,570 x 1,720 x 4,366 mm
Mazda 2 sedan: 2,570 x 1,695 x 4,320 mm
VW Polo sedan: 2,552 x 1,699 x 4,384 mm

To vsetko je segment B. Vies mi ukazat cim konretne Rapid tak vyrazne vybocuje, ze patri o segment vyssie. A ocenim aj cisla, nie len prazdne reci. Napr. porovnanie so segmentom C, kde sa s nim prelina...
Avatar - iudex
12. 4. 2017 15:26
Re: Ok
Veď Ty sa strieľaš do nohy sám, ja ani nemusím nič vypisovať. Všetky autá triedy B, ktoré si tu pracne (a zbytočne) vypísal, sú menšie, ako ten Rapid, a to čo do dĺžky, tak i rázvoru.
Jediný parameter, v ktorom Rapid zaostáva za štandardom triedy, je tá šírka. Ale opakujem otázku: chceš tvrdiť, že jeden parameter definuje triedu? Chceš tvrdiť, že BMW 3 je sedan nižšej strednej (veď je kratší ako viaceré sedany nižšej strednej)? Asi nie. Prečo teda na základe jediného izolovaného parametra tvrdíš, že Rapid patrí do triedy malých áut ako Fabia a ignoruješ ostatné parametre (dĺžka, rázvor, kufor, motorizácie)?
12. 4. 2017 15:44
Re: Ok
Ja tam vidim, ze Rapid prekonava druheho s najvavsim razvorom o neuveritelnych 13 mm, pricom je uzsi ako vlastne takmer vsetko v triede. Oproti najsirsim o 60 - 70 mm.

Nemam chut vypisovat ti rozmery segmentu C, urob to konecne ty a ukaz, ako do neho Rapid zapada. Dovtedy dalsia diskusia nema zmysel.

BMW 3 - na co mam odpovedat? Dlzku riesit len ty. Zmysel ma riesit razvor a sirku. Tie definuju vnutorny priestor v kabine a teda triedu auta. Prevysy este nikdy triedu neurcovali :no:
Avatar - iudex
12. 4. 2017 16:41
Re: Ok
Ešte raz a naposledy: nemôžeš vytrhnúť jediný parameter a na jeho základe určiť triednu príslušnosť. Musíš to vnímať komplexne a v súvislostiach. Teda nie len šírka, ale aj dĺžka, rázvor atď. V kontexte všetkých parametrov je Rapid nižšia stredná.
Inak ak teda tak forsíruješ šírku ako určujúci parameter: dvojkový Focus (teda nižšia stredná trieda) bol širší (1,84 m), ako Passat (opäť nespochybniteľná stredná trieda) s 1,82m. Podľa Teba teda bol buď Focus autom strednej triedy, alebo Passat nižšia stredná. Že blbosť? Áno, presne ako Tvoja argumentácia šírkou pri Rapide. ;-)
P.S. Previsy s mäkkým i po v, prevYsy kole oči.
12. 4. 2017 16:59
Re: Ok
Nic v zlom, ale sakra neustale mi podsuvas nejake vyhlasenia. Vsade uvadzam rozmery podlahovej plosiny - teda sirka x razvor co urcuje plochu pre posadku.
A ty mi vycitas, ze pouzivam jediny rozmer sirku. Kde? Neboj sa citovat >:D

Stale si tu nedal nejaku tu nizsiu strednu, ktora ma podobne rozmery ako Rapid, aby som ti uznal, ze medzi nich patri. Este aj tvoj spominany Focus 2 z prikladu je razvorom aj sirkou citelne vacsi ako Rapid a to ide o predchadzajucu generaciu nizsej strednej.
12. 4. 2017 17:11
Re: Ok
Pod každým článkem o Rapidu se rozjede stejná diskuse o zařazení do segmentu a zatím ještě nikdy se nedobrala k jednoznačnému závěru. Přijde mi to zbytečné se na tohle téma neustále dohadovat.
12. 4. 2017 12:21
Re: Ok
Nikoliv, rapid jede na klasické škodovácké koncepci - víceméně běžnou platformu dané třídy lépe obestaví karoserií (resp. alespoň v některých parametrech), a pak začnou model označovat jakože napomezí nebo vrcholu tříd, což je obojí nesmysl - každý model spadá buď do jedné nebo druhé třídy, nic mezi neexistuje. Rapid je tedy malé auto, byť v některých aspektech může nabídnout více než je bežné. Koneckonců krom oficiálních statistik to tak cítí i zákaznící - rapid vzal primárně zákazníky fabii combi (což je jeden z důvodů proč bude končit).
Avatar - Emel
12. 4. 2017 13:18
Re: Ok
Ve všech statistikách, českých i evropských, jsou Rapid i 301 mezi kompakty.
12. 4. 2017 13:42
Re: Ok
Nikoliv, pouze u těch co prezentuje SDA, která pak klidně nacpe octavii do střední a superba do vyšší střední a pak vznikají články typu jak zázračně roste trh v dané třídě ;-)
Avatar - Emel
12. 4. 2017 14:04
Re: Ok
Ve všech statistikách. Např:
[odkaz]

Nebo máš nějakou oficiální statistiku, kde je Rapid v B segmentu?
12. 4. 2017 15:04
Re: Ok
Povedal by som, ze to bude tym, ze ked Rapid v 2012 vysiel, tak svojimi rozmermi mohol byt na pomedzi segmentu C, ale za tych 5 rokov sa obmenila takmer cela generacia aut a uz to (aspon mne) nedava zmysel
Avatar - Emel
12. 4. 2017 15:10
Re: Ok
Takže připouštíš, že ve všech statistikách, nejen SDA, je Rapid v C segmentu?
12. 4. 2017 15:24
Re: Ok
To som ja nehodnotil ani nerozporoval.

Ja riesim, ze Rapid v nicom nevybocuje zo segmentu B (a teda nie realne segment C). Ako je vedeny v statistikach je mi jedno.
Avatar - twistedTSD
12. 4. 2017 13:32
Re: Ok
Typickým malým autem Rapid rozhodně není. Pokud chceš trvat na tom, že svět je černobílý, pak Rapid patří do segmentu C.
12. 4. 2017 13:55
Re: Ok
Ak chces cierno biele delenie, tak sa staci pozriet na to ako to deli vyrobca. Rapid a Fabia su na platforme malych aut - PQ25. Golf a spol na PQ35.

Len pre presnost, Rapid ma plaftormu PQ25+ (resp. A05+), to je pre natiahnute verzie, kazdopadne len to potvrdzuje pristup, nafuknut male auto, nie postavit auto vyssej triedy ;-)

Ak by chceli mat Rapid vyssie, daju mu odpovedajucu platformu. Jednoduche. Samozrejme ako to preda marketing je vec ina.
Avatar - Emel
12. 4. 2017 14:07
Re: Ok
Konkrétně má Rapid přední nápravu z PQ25 (např. Polo) a zadní upravenou PQ34 (Octavia I). Nový Golf je MQB a nové Polo bude taky MQB.
12. 4. 2017 14:31
Re: Ok
MQB s tym nesuvisi. To hovori len o tom, ze dochadza k vacsej unifikacii platform a zdielaniu komponentov medzi triedami.

Nic to nemeni na tom, ze sa rozlisuju PQ2x - PQ4x.
Avatar - Emel
12. 4. 2017 15:08
Re: Ok
MQB ukazuje, že členění aut do tříd dle platforem je minulost... a se všemi možnými crossovery a zaplňování mezer na trhu to bude stále složitější - a možná i méně důležité. Zákazník v důsledku neřeší, jestli je v čísle platformy 2 nebo 3, ale zajímá ho maximálně to, jaké to má praktické dopady.

Rapid má přední nápravu PQ2x a zadní PQ3x...
12. 4. 2017 15:52
Re: Ok
S tym v zasade suhlasim. Niekedy je tazke urcit, kam auto zapada. Sucasne ani nemam problem s tym, ze Rapid je niekde medzi segmentom B a C.

Nesuhlasim vsak s jeho zaradenim do "cistokrvneho" segmentu C. Je na to prilis maly, ci uz razvorom, ktory je niekde na spodnom okraji (ak je vobec nieco kratsie), ale hlavne sirkou, ktora zaostava uz aj za sucasnym segmentom B.

Je to ako strkanie Superba 2 do segmentu E (vyssia stredna), kde sice dlzkou aj razvorom mohol patrit, ale realne... to bol len natiahnuty segment D a to tam patril k tym najuzsim, vzhladom k tomu ako v mainstreame stredna narastla.
Avatar - Emel
12. 4. 2017 16:25
Re: Ok
Však taky Superb ve všech relevantních statistikách patří do D, pouze SDA ho řadí do E. Tady celkem není o čem diskutovat.

Rapid je samozřejmě někde na okraji, z mého pohledu (ovlivněného taky tím, že první byl liftback jako ideový nástupce Octavie Tour) má ale blíž k tomu C. Má menší kola a je užší, ale technicky klidně v kompaktech proti slabším kusům obstojí.

Když si vezmeš rozvor a jako etalon Golf (cca. ze stejné doby), pak Golf má 2620mm a Rapid 2602mm. Polo má 2470mm. C4 2608, Auris 2600.
12. 4. 2017 16:46
Re: Ok
Golf ako etalon, s tym prave nesuhlasim, teda nie ak budeme podla neho urcovat kriteria celej triedy resp. to iste s Polom. Len predsa Golf je sice najpredavanejsi, ale ma daleko k 50% triedy ako celku :-)

Aj v porovnani s Golfom je razvor mensi (Golf je asi najkratsi v triede), sirka je mensia o cca 100mm a na dlzku je Golf hatch sice mensi, ale ten ma kombi, ktore zase Rapid lift prerasta o tolko ako je Rapid lift dlhsi od sedanov segmentu B.

Mne z toho vypadava stale, ze Rapid je niekde medzi. Podla mna blizsie k segmentu B, ale beriem, ze to je diskutabilne, takze povedzme ze je medzi-triedny.

Inak cely cas ho porovnavam v kontexte roku 2017, za posledne roky nizsia stredna porastla, az sa blizi o generaciu starsej strednej (z pred roku 2010)
12. 4. 2017 20:26
Re: Ok
To ani moc ne, MQB je především marketingová věc, u VW se již dlouhá léta používalo to že modely dvou sousedících tříd používali stejné konstrukční řešení nebo přímo celky, (pozor - neříkám že stejné platformy) a to oběma směry - viz. superb, který v první generaci sdílel řadu komponent shodných s Audi A6, ve druhé naopak s golfem. MQB to jakoby rozšířilo o jednu třídu navíc (nic menšího než malé vozy ani nic většího než střední třída se na tom neplánuje), ale v praxi už to pokulhává - nová ibiza jezdí sice na MQB ale na MQB A0, tedy i samotné MQB má více variant.
Samozřejmě souhlas že z pohledu zákazníka to nemusí mít vůbec žádnou hodnotu, ten si typicky bude vybírat třeba mezi kombíkem/SUV/MPV a bude mít zcela jiná kritéria.
Avatar - Emel
12. 4. 2017 20:45
Re: Ok
Ten Superb byl ale relativně výjimka. U ostatních aut to tak nebylo. Golf, Octavia a Leon měli stejný rozvor i rozchody.

MQB má samozřejmě různé verze, s torzkou a s multilinkem, FWD a AWD, zesílenou pro Kodiaq a Tiguan... ale je tam větší flexibilita těch rozměrů.
13. 4. 2017 11:17
Re: Ok
Tak zas taková výjimka ne, passat na tom byl stejně. A nevím co myslíš tím že to tak nebylo, to že sousedící platformy používaly obdobné konstrukční řešení je zkrátka fakt, ty modely co ty píšeš stojí všechny na jedné platformě (PQ34-35), ale jde o to že právě PQ35 a PQ46 jsou po konstrukční stránce velmi obdobné.
A to co ty popisuješ jsou pouze jednotlivé záměnné moduly, ale já mluvil o tom že existuje i více variant samotné MQB.
12. 4. 2017 20:13
Re: Ok
Rapid má celou platformu z PQ25 a do ní pouze implementovanou zadní příčku ála octavia I.
Avatar - twistedTSD
13. 4. 2017 12:05
Re: Ok
Linea byla Punto s kufrem a taky se běžně řadila o třídu výše.
12. 4. 2017 20:08
Re: Ok
Nikdo nepsal že to je typické malé auto, to vůbec ne, jen že zkrátka mezi segmenty B a C nic není (takže dovětky typu pomezí/na vrcholu/na spodu existují jen v PR) a Rapid tedy spadá do B.
11. 4. 2017 15:21
ACC
Za 9 000 Kč.

Front Assist – sledování odstupu od vpředu jedoucího vozidla včetně automatického zpomalování a brzdění
Rozbalit vlákno
1
11. 4. 2017 15:25
1.0tsi
Ten trojvalec bude ta 5 let vybehanej. Skodovku bych nechtel ani zadarmo a uz vubec s trojvalcem. Celkem by me zajimalo kdy zacnou nabizet 0.05 tsi s dvanacti turby. Zlaty atmosfericky motory
Rozbalit vlákno
2
11. 4. 2017 16:44
Re: 1.0tsi
Nesmis byt takovy zebrak. Auta si kupuj nove po peti letech. Nebudes mit problem s vybehanym motorem.
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 17:24
Re: 1.0tsi
Já bych sice trojválec taky nechtěl, ale tyhle tisíckrát omílaný rádoby vtipy.... 8-s
11. 4. 2017 15:27
1 l je značně lepší než 1,2 l
Dynamika, spotřeba jasně hovoří pro nový 1 litr.

Lituji ty chudáky, co si ještě nyní koupí starou lenivou, rozchlastanou 1,2 místo dynamické, úsporné 1l.

Vždyť nyní v zálkladu dostanu maximálku 187 a půměrnou spotřebu 4,5, takže značný pokrok.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - fOE
11. 4. 2017 15:51
Re: 1 l je značně lepší než 1,2 l
>:D
11. 4. 2017 16:01
Re: 1 l je značně lepší než 1,2 l
Tomu říkám úderný slogan. Skoro jako ten prasečí: "Čtyři nohy dobré, dvě nohy špatné."
11. 4. 2017 18:31
Re: 1 l je značně lepší než 1,2 l
Nebyly to ovce? >:D
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 17:26