Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaná Škoda Rapid přichází na trh. Zlevnila a nabízí 1.0 TSI

Rapid se v rámci modelové péče dočkal inovovaného vzhledu. Pod kapotou se pak objevuje tříválec 1.0 TSI, který nahrazuje dosavadní dvanáctistovku.
Zpět na článek
Avatar - leone
11. 4. 2017 15:00
zlevnila !!??
.... a to měla snad zdražit !!!!!, když přišla o jeden válec !!!! >:D >:D
11. 4. 2017 15:11
A ještě poznámka
Do kolen mě dostala argumentace o výhodnosti tříválcového 1,0TSI, který je o 10 kg lehčí, než čtyřválec. Tak to já si počkám na jednoválec 0,33TSI, který bude lehčí o třicet kilo. To bude teprve jízda!!!
Avatar - Hittman
11. 4. 2017 15:18
Re: zlevnila !!??
Za tříhrnek a připlácet proti kultivovanějšímu a jednoduššímu čtyřhrnku? To je bomba :yes:
11. 4. 2017 15:05
Další zbytečný produkt
pseudozelené šikany. Škoda Rapid tedy nemá konfiguraci, která by stála za koupení. Jediný rozumný a trochu ekologický motor 1,4 TSI je zákazníkovi vnucován s automatem. A to už nemluvím o "zlevnění" auta, které na začátku výroby stávalo úplně stejně jako teď.
Avatar - Barrichello
11. 4. 2017 15:39
Re: zlevnila !!??
To víš a přesto si to pár ovcí koupí >:D
Avatar - Hittman
11. 4. 2017 16:56
Re: zlevnila !!??
Vyvažovací hřídele, dvouhmoťák, atd atd věcí k potlačení hluku a vibrací oproti tiššímu a vyváženějšímu čtyřválci.
11. 4. 2017 16:43
Re: Jedna bába povídala...
Dnes jsem jel kolem reklamy na Focuse v kombajnu za stejné prachy... tak nevím, ale když už sekačku tak raději ecobost, ten už je vychytaný...
11. 4. 2017 15:25
1.0tsi
Ten trojvalec bude ta 5 let vybehanej. Skodovku bych nechtel ani zadarmo a uz vubec s trojvalcem. Celkem by me zajimalo kdy zacnou nabizet 0.05 tsi s dvanacti turby. Zlaty atmosfericky motory
Avatar - Emel
11. 4. 2017 15:50
Ceny
Rapid se vrací k cenám, které dávají proti běžné mainstreamové konkurenci smysl. Litr 70kw s klimou za 300 ceník v autě rodinných rozměrů - proti tomu těžko něco namítat.
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2017 15:10
Re: zlevnila !!??
U všech koncernových modelů, kde je/bylo na výběr, se za litr připlácí.
11. 4. 2017 18:24
Tak mám pocit,
že půjdou na dračku 1-2roky staré ojetiny Rapida s 1.2TSI v obou výkonech :-)

Přecejen ten 1l tříhrnek moc důvěry nevzbuzuje a 1.4TSI pouze s AT je cenou dost jinde...
Avatar - iudex
11. 4. 2017 16:39
Re: F. off
To, že ho Ty vôbec nepoužívaš (zejme len nezvyk z Felicie) neznamená, že iní to nerobia. Pre mňa je tempomat absolútne zásadná vec, jazdím na ňom na akejkoľvek trochu rovnejšej ceste, vrátane mesta. Neviem si dnes predstaviť ísť dlhú cestu a stále tlačiť na plyn, snažiac sa udržať konštantnú rýchlosť, to by som asi chytal kŕče.
Naviac keď si uvedomíš, že tempomat je eurová záležitosť (v podstate len software), je nepochopiteľné, že v nižšej strednej, ergo v zásade rodinnom aute nie je v základe, ale treba zaň platiť nehorázne peniaze (áno, pozerám na teba, BMW 1er).
11. 4. 2017 15:27
Re: A ještě poznámka
Měřeno tímto metrem by bylo nejlepší nedávat tam žádný motor. Ušetří se dobrých 100 kg proti čtyřválci. Zavazadlový prostor se zvětší o nejméně 200 litrů, což bude v dané třídě naprosto skvělá hodnota. A ještě to můžou klidně o pětku zlevnit.
Avatar - Hittman
11. 4. 2017 15:21
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
U 1.0 TSI už musí tento motor plně řídit řídící jednotka, rozjezdy, volnoběh, zahřívání, atd. Jelikož čím menší motor, tím hůře se s ním rozjíždí, jede, brzdí, zahřívá se pomalu, velký rozptyl spotřeby dle stylu jízdy, atd atd. Navíc musí mít šidítka, aby nezněl jak sekačka na trávu a také nepřenášel ty vibrace jako od staré Tatramatky do karoserie..
11. 4. 2017 20:04
Re: Já pocit nemám
Starý krám? Roční nebo 2 letý Rapid? Nemám ten pocit... Nebo si takový frajer, co si kupuje každý rok nový auto? Dost pochybuji...

Btw pořád jsou 4válce víc než 3, kultura chodu jak by smet. Upřímně, i s tou 1.4VTi co mám doma v malém autě, budu jezdit raději než s tím litrem, co je teď v Rapidu... Není 70kW jako 70kW, jen si k nim (u atmo) musíš dojít a zjistit jak zní a jede nad 4tis otáčkami ;-)
Avatar - iudex
11. 4. 2017 16:03
Re: Ceny
Jj, v kontexte cien posledných dvoch noviniek segmentu B: Fiesty (304t za 3dv a atmo 1,1) a Ibizy (5dv atmo 1,0 za 296t) je kompakt s turbobenzínom za 299t slušná cena.
11. 4. 2017 15:46
Svetlomety
Pouze dva svetlomety? A neni to malo, Antone Pavlovici? 8-s
11. 4. 2017 16:34
Re: zlevnila !!??
Schválne, v čom je štvorválec jednoduchší ?
11. 4. 2017 15:11
Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
Mám Rapid 2016 SB a facelift se mi docela zamlouvá. Interiér a hlavně přední parite vozu zase o něco zajimavější.
Jestli bude 1.0 TSI jezdit podobně jako Fiesta 1.0 Ecoboost, tak se není čeho bát, dokonce 1.2 TSI 66kw má turbodíru a prodlevu než se rozjede, tak uvidíme :-)
Skok mezi dospělé hatcbacky to bude ale až se Rapid SB rozšíří, jinak je to stále trochu prodloužený segment B :-)
11. 4. 2017 18:57
Proti Tipu nezajímavá nabídka
Po příchodu robustního, širokého a výhradně čtyřválcového Tipa hatchback a kombi se Rapid stal zcela nezajímavou nabídkou (to ovšem neplatí pro české autoovce >:-[] )
Avatar - narona
11. 4. 2017 17:30
Re: Ceny
Já bych za to ani těch 300 nedal. Seděl jsem v něm, svezl se a připadal si jak ve starý oktávce s 300 tis. kilometry. Hlavně to vozítko je nesmyslně úzký, kastle z bláta tedy bezpečnost bude mizerná.... Je to taková trochu vypiplanější dacie s tím že v ní je alespoň pocitově víc místa.

Raději trochu přidat a koupit si oktávku, ze které ta levnota není tolik cítit a má kastli z lepších ocelí. A ty tříválce ani nekomentuju.

I když ten spejsbek je dle mého nadmíru praktická varianta a přestože krásy moc nepobral, tak jako městské přibližovadlo nebo někam na ves by se mi líbilo, ale max. za 250 tisíc.
Avatar - Kuban
12. 4. 2017 19:17
Re: zlevnila !!??
to ja přeci nepopírám ;-) nicméně to opravdu není taková hrůza ve srovnání s dízly. Rozhodně bych v tom nehledal něco s čím se nedá žít a tolerovat.
Mne osobně to velmi příjemně překvapilo a upřímně bych si ho i koupil, ovšem ne za takové ceny jaké se levné rapidy nabízí. To co je zaručeně otravné je startování. Jakmile je ale motor zahřátý, už si motor překvapivě ševelí, ukáže čas.

Mne to jako nejlevnější motorizace opravdu netrápí. Když si vezmu, co motor opravdu umí, je pro mě zajímavější než původní lowcost MPI motory.
Avatar - JiVi
12. 4. 2017 08:57
Re: Trojvalec do kosacky
vsak to taky dohani otackama a řevem
Avatar - aproximus
11. 4. 2017 22:17
jsem v šoku
že se najdou motoristi, kteří schvalují náhradu čtyřválce, menším tříválcem. to už se vážně všichni zbláznili? vždyť ta 1.2 tam pasovala jak ulitá. kam ten svět spěje ... 8-s
Avatar - Emel
11. 4. 2017 16:35
Re: F. off
To záleží na režimu použití auta. Mimo dálnice se bez něj obejdu, na dálnici a delší trasu je to důležité.

BTW, půjčil jsem si teď na služebku Superba s adaptivním tempomatem a utvrdil se v tom, že to není nic pro mě... nadávek mám skoro na blog :-)
11. 4. 2017 16:01
Re: 1 l je značně lepší než 1,2 l
Tomu říkám úderný slogan. Skoro jako ten prasečí: "Čtyři nohy dobré, dvě nohy špatné."
Avatar - Emel
11. 4. 2017 15:53
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
Jo, sekačka, vibrace, tříhrnek a tak - jasně, to je správná hantýrka autonadšence dnešní doby.

Jednu věc mi ale vysvětli - proč se ten litrový benzín pomalu zahřívá? Čím že to jezdíš ty, 3.0TDI? :-)
11. 4. 2017 15:16
Re: A ještě poznámka
nebude, to bude "Stabilák" :-) :-) :-)
12. 4. 2017 11:37
Re: zlevnila !!??
a prečo potom všetky trojvalce prdia a vibrujú, zatiľačo štvorvalce nie?
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2017 19:06
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
Tipo má jednu nevýhodu. Motor na úrovni znamená automaticky +70 tisíc navrch, přičemž výbava ještě snese pár příplatků. Rapid vychází levněji, zvlášť pokud jako dostatečnou motorizaci vezmeme 1.0 70 kW.
11. 4. 2017 16:01
Re: Ok
Vse je na nejaky ukor. Takze tady treba neurazi zakladni motor, ale urazi auto jako celek. Inetrier a exterier je ostuda tridym do ktere ho auto.cz tlaci.
11. 4. 2017 17:58
Re: Další zbytečný produkt
tohle muze napsat jen ridicsky poleno
kdybych o rapidoj uvazoval, tak trihrnek urcite ne, automat urcite ne a diesel urcite ne.
takze pro me smolik ;-\
11. 4. 2017 16:55
Re: Další zbytečný produkt
Upřímně řečeno, koho by dneska ještě bavilo kvedlat řadičkou a šlapat u toho zelí... 20. století už je dávno pryč, auta také již dávno nestartujeme kličkou! >:-[]
12. 4. 2017 15:44
Re: Ok
Ja tam vidim, ze Rapid prekonava druheho s najvavsim razvorom o neuveritelnych 13 mm, pricom je uzsi ako vlastne takmer vsetko v triede. Oproti najsirsim o 60 - 70 mm.

Nemam chut vypisovat ti rozmery segmentu C, urob to konecne ty a ukaz, ako do neho Rapid zapada. Dovtedy dalsia diskusia nema zmysel.

BMW 3 - na co mam odpovedat? Dlzku riesit len ty. Zmysel ma riesit razvor a sirku. Tie definuju vnutorny priestor v kabine a teda triedu auta. Prevysy este nikdy triedu neurcovali :no:
Avatar - Emel
12. 4. 2017 13:40
Re: Ceny
Auto za 300 je kompromis tak jako tak. Bezpečnost - Rapid má 5* z roku 2012 s tím, že základní disciplíny (čelní náraz, boční náraz) dopadly dobře, je tam maximálně žlutá z bočního nárazu na kůl. Dacie mají vesměs 3* a běžně se tam vyskytuje hnědá, schválně mrkni na reporty.
12. 4. 2017 10:40
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
S rezervou lze brát elektronické pomocníky nebo ochranu chodců, ale mizerné výsledky Tipa v nárazových testech jak pro dospělou posádku tak pro děti s rezervou brát nejde.
Avatar - Ozzman
12. 4. 2017 08:16
Re: Jedna bába povídala...
Nejsem si stoprocentně jist, ale Fokus má/měl jako základ 1.6 atmosféra 100k.
11. 4. 2017 21:57
Re: Ok
Fakt si aj porovnal auta nizsej strednej triedy s tym Rapidom, ako pises?

Aby sa nepovedalo, pouzijem koncernovych surodencov, kedze argument konkurenciou tu nemava uspech.

Rapid Spaceback (nech je to hatch)
Wheelbase 2,602 mm (102.4 in)
Length 4,304 mm (169.4 in) (hatchback)
Width 1,706 mm (67.2 in)

Aktualna Ibiza
Wheelbase 2,564 mm (100.9 in)
Length 4,050 mm (159.4 in) (5-door)
Width 1,780 mm (70.1 in)

Ibiza je ma o 44mm kratsi razvor a je o 74mm sirsia. Naozaj je o triedu nizsie ako Rapid? Chyba jej nieco z vybavy, alebo motory oproti Rapidu? >:D Povedal by som, ze Rapid je skor osekany aj v porovnani s Ibizou, ak uz chceme byt detailisti.

Rapid je akurat tak natiahnuty ako je u Skody zvykom, inak je to klasicky segment B. Clovek by neveril, ako ten marketing funguje aj na ludi co o autach nieco vedia ;-)

PS. Ibiza mala tieto slabe xenony v akcnej ponuke uz pred 3 rokmi a nikto z toho nebol uneseny, ani nijak extra nesvietili
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 19:34
Re: Novinky
Je v tom 30+30 sleva za protiúčet+leasing. Takže ve skutečnosti 450 za skladovku, kdy ceník je 476t.
Takže vlastně nic zvláštního.
11. 4. 2017 18:19
Re: Ceny
Ecoboost za 340. Za 320 je 1.6 Ti-VCT.
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2017 16:22
Re: F. off
Že je u nejvyšší výbavy, ještě tolik nevadí, ale naštve i cena příplatku. To je dlouhodobý problém Škody. Front Assist nevím, nakolik je dnes samozřejmý...Jinak se výbavy zdají být poskládané dobře.
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2017 15:46
Novinky
Ještě k jedné důležité novince na českém trhu došlo. i30 Czech edition je dostupná i s oběma 1.4. Asi zákazníci nebyli nadšeni trivalcem. 1.4 T-GDI nově za 410 tis! :yes:
Avatar - iudex
12. 4. 2017 14:50
Re: zlevnila !!??
Počet valcov hovorí veľa. Samozrejme nie každý R4 je vydarený a kultivovaný, ale slušný R4 je utlmený tak, že je niekedy problém poznať, či je naštartovaný. To sa pri sebelepšom R3 nedá povedať, väčšinou štart R3 otrasie celým autom a pri voľnobehu rapoce svojím nepravidelným hrubým štýlom.
12. 4. 2017 08:56
Nabídka
Řekneme si na rovinu, že jako mimo městské přibližovadlo bude sloužit důstojně. Za 299k se 70 kw + paket Active plus nabízí pro mě vše důležité a nezbytné.
Ano, levnější materiály a né zrovna kultivovaný motor většinu zákazníků netrápí. Cena je stanovena solidně
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2017 23:17
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
Ano...ale taky levná, svižná a úsporná Fabia. Vidím to tedy spíše jako otázku preferencí, než že by Tipo z Rapidu dělalo volbu pro ovce.
11. 4. 2017 19:20
Re: Další zbytečný produkt
me proste razeni nedela problém a radim rad. v tyhle souvislosti cena 50tis mi prijde uplne zbytecna, to radsi dam do motoru.
a jaka je zivtnost automatu, nekde se udava i jen 100tis, a nedavno sem cet clanek, ze bazary se auta s automatem nad 150tis km zdrahaji vykupovat
Avatar - Barry Lyndon
11. 4. 2017 18:57
Re: Další zbytečný produkt
většinou souhlasím, ale tady fakt nevím, proč u auta jako je Fabia, Rapid, Octavia (snad až na RS) nebo Superb nejít do automatu. Za 35tis to už je i docela únosné (stejná převodovka v Octavii je za 50tis). U 1.4TSI je spíš problém celková cena auta, která je na takový lowcost poněkud mimo, když převyšuje i mainstreamovou konkurenci....

Moje výtka proti DSG je spíš ta, že řadí blbě (resp. řadí úplně stejně blbě, jako to v autech bez automatu radí), což ale není problém toho, že je to automat, ale toho, že ten software nastavili podtáčiví šílenci.
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 18:42
Re: Další zbytečný produkt
Jo, souhlasím s naftou do Rapida, i s většinou tvých výhrad. Jen kdybys to neuváděl "tohle může napsat jen řidičský poleno".
11. 4. 2017 18:38
Re: Další zbytečný produkt
rapid je maly auto, tam je diesel uplna volovina, podobne jako u všech osobních aut
automat moje volba proste není, protože rad kvedlám a sem presvedcenej, ze to svedu lip nez automat.
a malej motor, budiz, nekomu vyhovuje.
ja ted potrebuju vymenit jedno auto a volba je vpodste od cca rapida po superba, problém je v nabídce motoru a převodovek.
rapid pada, protože trihrnek ne, automat ne, diesel ne.
se superbem mam problém, ze manual je jen v 1.8tsi, 2.0tsi ma uz jen automat.
a oktafka, 1.4tsi mi prijde nic moc, 1.8tsi je vybehova a 2.0tsi jen v RS a ta je na muj vkus moc napadna. nechapu, proc nedelaj 2.0tsi v superbu s manuálem, když v oct RS to jde...
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 18:10
Re: Další zbytečný produkt
To může napsat kdokoli. Nebo je Rapid nějaké sportovní, řídičské auto, aby nemohl mít automat nebo diesel nebo základní motor? Zní to, jako bys chtěl napsat, že Rapid je volba nadšených řidičů, ale to je asi jen zdání, viď?
11. 4. 2017 16:47
Re: Ceny
Focus v kombajnu ecobost za 319 900, to se škodovka moc nepochlapila..
11. 4. 2017 16:27
Re: Trochu techniky
Právě že interiér se mi už zdá o dost lepší, laciný mi nepřijde. Rozhodně to není Dacia, jak to tu někteří srovnávají..
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2017 15:20
Ok
Na pohled docela rozumně nastavené ceny, zejména s přihlédnutím k výbavě. Kdo dnes nabídne u auta do 350k bi-xenony (bez velkých kompromisů)? Velkou výhodou proti některé konkurenci je použitelný základní motor. Ano, litrový tříválec, ale v poměrně malém a lehkém autě, kde tolik neuráží.

Ceník nového modelového roku (s novými motory) má už i Fabia.
11. 4. 2017 19:43
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
To je možné, ale Tipo je svým proporcemi, robustností i velikostí kol prostě plnohodnotná nížší střední třída, kdežto Rapid je jen prodloužená Fabia. :-!
11. 4. 2017 15:27
1 l je značně lepší než 1,2 l
Dynamika, spotřeba jasně hovoří pro nový 1 litr.

Lituji ty chudáky, co si ještě nyní koupí starou lenivou, rozchlastanou 1,2 místo dynamické, úsporné 1l.

Vždyť nyní v zálkladu dostanu maximálku 187 a půměrnou spotřebu 4,5, takže značný pokrok.
Avatar - Emel
13. 4. 2017 09:29
Re: Ceny
Ford se s cenou vytáhl, za 320 je to fakt dobrá nabídka. Samozřejmě to znamená plecháče a okna na kličku a tak, ale z mého pohledu to mají poskládané dobře - je tam klima, je tam i kožený volant a 1.6 je pro cílovku taky fajn.

Jiná věc je, že akční cena občas znamená sníženou ochotu dát z ní ještě nějakou slevu... ale to je jen spekulace a poznámka pod čarou.
13. 4. 2017 07:44
Re: F. off
Tak snad sa to coskoro zlepsi, ked dokoncia ten vnutorny obchvat a znova otvoria kruhac. Aj ked idealne to nebude este par rokov ;-\
12. 4. 2017 21:14
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
Fajn a teraz skús odpovedať prečo sa pomaly zohreje?
12. 4. 2017 21:12
Re: Další zbytečný produkt
Nikto nespochybňuje toptenove požiadavky, na strane druhej je jeho vyjadrovanie o polenách trochu mimo ;-)
12. 4. 2017 20:39
Re: Já pocit nemám
.....raději nové Reeboky a permanentku na MHD.... ;-)
12. 4. 2017 20:13
Re: Ok
Rapid má celou platformu z PQ25 a do ní pouze implementovanou zadní příčku ála octavia I.
12. 4. 2017 20:11
Re: Jedna bába povídala...
Na recenze se vykašly. Ty mohou být "zaplacený". Není nad to se sám svést se slušným čtyřválcem a pak se slušným třívalcem. Jen tak zjistíš jestli a jaký je mezi motory rozdíl... :-!
12. 4. 2017 20:08
Re: Ok
Nikdo nepsal že to je typické malé auto, to vůbec ne, jen že zkrátka mezi segmenty B a C nic není (takže dovětky typu pomezí/na vrcholu/na spodu existují jen v PR) a Rapid tedy spadá do B.
12. 4. 2017 20:03
Re: Jedna bába povídala...
Ono co si budeme povídat. Tento článek čte sorta lidí, kteří z větší, či menší části chápou, co je spalovací motor. Těch zbývajících 96% světa mnohdy ani neví, kolik válců motor má a mnohdy jsou i rádi, když je na víčku k rozeznání nápis nafta-benzin. Bohužel mezi těmi 4% se vždy najdou tací, kteří to nikdy neřidili, nic o konstrukci nevědí, ale je jim naprosto jasné, že tři válce prostě stojí za nic a že od Škodovky to je samozřejmě vždy průšvih. Osobně se domnívám, že jediné co opravdu rozhoduje jsou však prodejní statistiky, a ty v těchto případech naštěstí naprosto nekorespondují s názorem výše uvedeným. Za sebe mohu konstatovat, že mám veskrze pozitivní zkušenost s 1.2TSI a považuji tento motor za velmi dobrý, za podmínky slušného zacházení !! I přesto, že tříválcům též moc nefandím, bych si je však nedovolil hanět bez toho, abych s nimi neměl nějakou zkušenost. Zatím všechny recenze tříválců, které jsem si doposud přečetl, byly (až na TCE od Rencka) velmi kladné, a proto si myslím, že to zase taková hrůza být nemůže. :-!
12. 4. 2017 16:59
Re: Ok
Nic v zlom, ale sakra neustale mi podsuvas nejake vyhlasenia. Vsade uvadzam rozmery podlahovej plosiny - teda sirka x razvor co urcuje plochu pre posadku.
A ty mi vycitas, ze pouzivam jediny rozmer sirku. Kde? Neboj sa citovat >:D

Stale si tu nedal nejaku tu nizsiu strednu, ktora ma podobne rozmery ako Rapid, aby som ti uznal, ze medzi nich patri. Este aj tvoj spominany Focus 2 z prikladu je razvorom aj sirkou citelne vacsi ako Rapid a to ide o predchadzajucu generaciu nizsej strednej.
12. 4. 2017 16:46
Re: Ok
Golf ako etalon, s tym prave nesuhlasim, teda nie ak budeme podla neho urcovat kriteria celej triedy resp. to iste s Polom. Len predsa Golf je sice najpredavanejsi, ale ma daleko k 50% triedy ako celku :-)

Aj v porovnani s Golfom je razvor mensi (Golf je asi najkratsi v triede), sirka je mensia o cca 100mm a na dlzku je Golf hatch sice mensi, ale ten ma kombi, ktore zase Rapid lift prerasta o tolko ako je Rapid lift dlhsi od sedanov segmentu B.

Mne z toho vypadava stale, ze Rapid je niekde medzi. Podla mna blizsie k segmentu B, ale beriem, ze to je diskutabilne, takze povedzme ze je medzi-triedny.

Inak cely cas ho porovnavam v kontexte roku 2017, za posledne roky nizsia stredna porastla, az sa blizi o generaciu starsej strednej (z pred roku 2010)
Avatar - Emel
12. 4. 2017 15:08
Re: Ok
MQB ukazuje, že členění aut do tříd dle platforem je minulost... a se všemi možnými crossovery a zaplňování mezer na trhu to bude stále složitější - a možná i méně důležité. Zákazník v důsledku neřeší, jestli je v čísle platformy 2 nebo 3, ale zajímá ho maximálně to, jaké to má praktické dopady.

Rapid má přední nápravu PQ2x a zadní PQ3x...
12. 4. 2017 14:49
Re: Ok
Ja netvrdim, ze Ibiza je nizsia stredna. Je to klasicky segment B, rovnako ako Rapid, ten je len dlhy.

Razvor a sirka:
Peugeot 208 : 2,538 x 1,739 mm
O. Corsa: 2,510 x 1,736 mm
C3: 2540 x 1740 mm
R. Clio: 2,589 x 1,732 mm
Fabia: 2,470 x 1,730 mm
Ibiza: 2,564 x 1,780 mm
Rapid: 2,602 x 1,706 mm
Dacia Sandrero: 2,589 x 1,733 mm / 1,757 mm (Stepway)
Hyundai i20: 2570 x 1734 mm
Fiesta: 2,493 x 1,734 mm
Kia Rio: 2,570 x 1,720 mm
mazda 2: 2,570 x 1,695 mm

Len pre zaujimavost sedany:
Rio sedan: 2,570 x 1,720 x 4,366 mm
Mazda 2 sedan: 2,570 x 1,695 x 4,320 mm
VW Polo sedan: 2,552 x 1,699 x 4,384 mm

To vsetko je segment B. Vies mi ukazat cim konretne Rapid tak vyrazne vybocuje, ze patri o segment vyssie. A ocenim aj cisla, nie len prazdne reci. Napr. porovnanie so segmentom C, kde sa s nim prelina...
12. 4. 2017 14:07
Re: F. off
Vždy když vjíždím do obce a nemám před sebou někoho, automaticky dávám tempomat na 50, dtto i na vícepruzích ve městě.
Avatar - Emel
12. 4. 2017 14:07
Re: Ok
Konkrétně má Rapid přední nápravu z PQ25 (např. Polo) a zadní upravenou PQ34 (Octavia I). Nový Golf je MQB a nové Polo bude taky MQB.
12. 4. 2017 13:55
Re: Ok
Ak chces cierno biele delenie, tak sa staci pozriet na to ako to deli vyrobca. Rapid a Fabia su na platforme malych aut - PQ25. Golf a spol na PQ35.

Len pre presnost, Rapid ma plaftormu PQ25+ (resp. A05+), to je pre natiahnute verzie, kazdopadne len to potvrdzuje pristup, nafuknut male auto, nie postavit auto vyssej triedy ;-)

Ak by chceli mat Rapid vyssie, daju mu odpovedajucu platformu. Jednoduche. Samozrejme ako to preda marketing je vec ina.
Avatar - twistedTSD
12. 4. 2017 13:43
Re: Na zváženou
>:D Občas se tu člověk fakt zasměje. To jako máte svůj seznam nicků, které nebojují proti koncernu, abyste věděli, kdo vám nestojí za diskusi?

Jestli rohypnol je zaslepený Škoda-fan, tak já jsem asi anglická královna. :no:
12. 4. 2017 13:27
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
A co tedy bereš? Na pohled silnější dveře? To přece nemusí z hlediska pevnosti/bezpečnosti vůbec nic znamenat. A nic lepšího než crash testy bohužel nemáme...
12. 4. 2017 13:18
Re: Proč ?
Je fakt, že třeba podvozek Tipa (dokonce i na největších 17palcových kolech) je o světelné roky komfornější! :-)
12. 4. 2017 12:51
Re: Další zbytečný produkt
Zrovna u DSG to je reálně problém. Šlapací technika ti vydrží 200 tisíc a pak nevíš, kdy přijde "posrávací" moment v podobě faktury za výmenu té skvělé dvouspojky. Manuál je zatím stále trvanlivé řešení a v low-cost autě jako je Rapid ( ikdyž cenou .. no nevím nevím) to stále má smysl.
12. 4. 2017 12:38
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
proč že se mpomaleji zahřívá? Menší, s menší hmotou, co tak pamatuju tak menší motory se vždy zahřívaly rychleji bez ohledu jestli byly litinové nebo hliníkové.
12. 4. 2017 10:58
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
Zapomínáš na jednu věc - ten tříválec má lepší dynamiku, než ten čtyřválec v Tipu...

Ale kup si Tipo, dobře ti tak >:D
Avatar - Emel
12. 4. 2017 08:57
Re: tříválec
Jasně, možnost volby je vždycky plus a třeba by si 1.4TSI MT za 382 v Ambition kupce našla.

Zase z druhé strany - Rapid 1.0TSI 81kW je vyvážené auto, motor tam není nejslabší článek. U litrového Civica bych to s jistotou nenapsal.
Avatar - JiVi
12. 4. 2017 08:51
Re: Ceny
trochu pridat = 1/3 navic >:D jinak souhlas .. Rapid ne e .. za tuhle cenu jsou jina - lepsi auta. Skodarna to proste s cenou uz porehani- ale dari se ji, tak proc ne.
12. 4. 2017 08:43
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
A že tu daleko robustnější karoserii Tipo nepředvedlo v nárazových testech, kde ochrannou dospělé posádky (82%) i dětí (60%)
[odkaz]
zaostalo za konkurencí.
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2017 23:06
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
No...ono těch 70 kW v 6 tisících je trochu jiných (jinak dostupných) než 70 kW u turba. A zejména je Tipo těžší.
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2017 22:47
Re: Další zbytečný produkt
U jakého auta ještě automat smysl má a proč u Rapidu nebo Octavie už ne? Pokud nemám 600+ tisíc na hot hatch nebo Toyobaru, tak nemám nárok si užít řízení/řazení?

Ne, že bych se chtěl vměšovat do debaty o automatu, chybí mi zkušenosti. Jen mi na toptenových požadavcích nepřijde nic tak hrozně nelegitimního.
Avatar - speedfred
11. 4. 2017 22:23
Re: Trojvalec do kosacky
ja neviem čo máte všetci s tými kosackami 3 válcovými. Ja má v kosačke iba 1 valec aj to malého objemu
Avatar - Emel
11. 4. 2017 22:02
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
Evropská čísla jsou ale slušná, letos jsem viděl leden + únor na úrovni cca. 9-10t, což je tak na úrovni Leona a tedy 7-8. místo ve třídě.

Mimochodem, při ježdění po Německu jsem potkal dvakrát novou Insigniu... a první dojem je mírné zklamání, v běžné verzi co jsem viděl tam ten efekt placaté nabušené káry moc není a je to proporčně normální auto střední třídy - vyváženější než Mondeo, nepůsobilo to nijak mohutně... ale ani sportovně.
Avatar - wakantanka
11. 4. 2017 21:21
Re: Další zbytečný produkt
hm, a musí to byť len škodovka? ak trváš na koncerne čo tak Seat?
11. 4. 2017 21:14
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
V DE jsem nepotkal Tipo snad jeste ani jednou. A to jsem tu vcera potkal Favorita. Pochopitelne na ceskych znackach >:D
Avatar - 3_diamanty
11. 4. 2017 20:53
Re: F. off
mne vyhovuje vsetko co mam vo vybave az na ten tempomat ktory by mi nechybal... hodne sa mi zapacili parkovacie senzory ( uz asi 2 krat mi pomohli aby som auto neposkriabal o nejaky ten drevinaty ker ktory som si za sebou pri parkovani cez zadne okno ani nevsimol )... a hodne dobre su tie senzory aj v tme ... akurat mi pride ze v pole pipaju uz dost skoro... meter miesta za mnou a uz mi to pipa jak blaznive akoby som bol 5cm od prekazky ... velmi ocenujem aj toho asistenta rozjazdu do kopca... to je uzasna vec... zvlast pri rozbehoch na krizovatkach/stopke v kopci ... aj ked obcas mi auto predsa len akoby cuvne dozadu ... neviem vtedy ci nieco nie je splnene nejaka podmienka ze asistent rozjazdu sa akoby nezapne... alebo mozno je to vtedy ked vychadzam do kopca v zatacke a stojim napr na stopke ... tak mozno ked mam nejako moc vytocene kolesa do strany tak vtedy nereaguje neviem... neviem... ale este na to pridem ... alebo mozno to suvisi aj so spojkou... obcas sa totiz stane ze este pred samotnym zastavenim auta ( mozno tak 1-2s pred uplnym statim ) spojku akoby uz vopred stlacim ako pripravu pre nasledny rozjazd do kopca a tak dost mozno pri stlacenej spojke sa ten asistent rozjazdu uz potom vlastne ani nezapne... asi musi byt uplne vyslapnuta v momente ked auto zastane .. kazdopadne je to fajn vec... auto netrapim na rucnej ani spojku v kopci pri rozbehoch ... bez asistenta rozjazdu uz ani na krok... aj bez park. senzorov ;-) .. tieto veci uz ozaj chcem aj do buducna v dalsich vozoch ktore by som kupoval... toto ozaj chvalim :yes:

PS: ked som bol minuly piatok autom v prirode tak som parkoval okrem ineho aj v trave... ( a bol tam ukryty padnuty stromcek.. proste klat dreva ktory by clovek autom nerad nabral .. ja som si ho okom ani nevsimol tak dobre sa maskoval ... parkovacie senzory ale ano... pritom taka blbost clovek si povie ... pre mna su ale uz teraz vecou na nezaplatenie ... a iste mi este aj v buducnosti neraz pomozu :yes:
11. 4. 2017 20:52
Re: Vlastně dobrý... vlastnit bych to nechtěl, ale na opera
proč by to nedal?
11. 4. 2017 20:41
tříválec
tak nevím.... když dali do nového civicu litrovej tříválec, tak to každej komentoval jako že v pohodě, základ super, tenhle motor vydrží, to je jasný je to japonec, 1.4 turbo bude raketa. Když dali třívál do peugeotu, tak v komentářích to samé - motor jede parádně a jako základ super. U forda to samé, U hyundaie solidní základ co neurazí..... Tady ho daj podle všech do o třídu menšího auta a je to peklo, sekačka která nepojede a po 50tis se rozpadne. Ještě že se nezačal stejnej kolotoč o zadní nápravě (i když ten je schovanej pro oktávku).
Přitom určitě půjdou skladovky hodně pod 300... každopádně bych to nechal na kupujících.....
Avatar - 3_diamanty
11. 4. 2017 19:52
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
ja to tipo na cestach u nas stale moc nevidim... bud ma sebavedome ceny alebo neviem.. priznavam ze som cakal ze to bude predajom nieco ako rapid ci ceed alebo golf.. proste ze zrazu bude na cestach vsade ( zvlast potom ako ho tu kazdy chvali a ake je udajne uzasne ) ... lenze ja ho stretavam ozaj len sporadicky zatial ... pride mi ze este aj takeho "neviditelneho" pulsara vidim v mojom okoli castejsie

snad ale kombik tipu uz pomoze k tomu aby ich bolo na cestach u nas aj vidiet... :yes:
11. 4. 2017 18:19
diskuze
Tak trošku nechápu zdejší diskuzi.... Ve výsledku je úplně jedno, jestli je pod kapotou 1.0 TSI, 1.2 TSI nebo něco jiného, toto je totiž ( bohužel) směr, kterým půjdou všichni výrobci. Všeobecně se motory zmenšují a to ať proto, že paliva neustále zdražují, ať proto, že EU nutí a bude nutit automobilky k ekologičtějšímu provozu svých aut apod... Z mého hlediska, uvádím to jako příklad , je třeba už blbost kupovat auto na naftu... Protože pokud EU dotáhne do konce svůj záměr v podstatě diesely zlikvidovat tak bude mít větší polovina aut v ČR problém... A dost velký, respektive jejich majitelé, kterým prostě neprojdou tou kravinou co se chystá. Je to asi něco podobného, jak se zavedla ekologická daň na stará auta, během chvilky se z nich stal jezdící plech na 4 gumách..... za pár let budete stejně porovnávat jakou má vaše auto kapacitu baterie a kolik km najedete na jedno dobití, nějaké obsahy motorů vám budou někde u zádi.....
11. 4. 2017 18:08
Re: Další zbytečný produkt
Vrať se do autoškoly, tam se kvedlá pořád ;-)

Btw proč připlácet za DSG? 1.4TSi by měl být i s manuálem, ať si lidi vyberou. Dávat 70k Kč (z toho cca 40k za automat) navíc je blbost...
Avatar - Emel
11. 4. 2017 16:52
Re: F. off
Superb má dva systémy, tohle byl ten levnější s omezením na 160km/h (což je první problém - nad 160 to nefunguje vůbec). Přepnout to nelze. A ten adaptiv mě osobně víc starostí přidělává než šetří.
11. 4. 2017 16:37
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
Vysvetlenie nečakaj, minimálne nie racionálne >:-[]
11. 4. 2017 16:12
Re: Trochu techniky
Nevim jestli zraje, ale interier mi prijde stale stejne nezajimavy a laciny a predni partie tak nejak podobne. Pro lidi co se o auta nezajimaji asi koupitelna konzerva.
11. 4. 2017 15:27
čtyřválec a manuál
pouze ve verzi 1.6 TDI, stejně jako v případě nového Seatu Ibiza :no:

Nejde o to, že by 1.6 TDI byla špatná volba (určitě je spolehlivější než TSI), ale cenově vychází už stejně, jako auta o třídu výše, např. Astra Smile 1.6 CDTI...

Tříválec byl, je a bude tříválec. Jako speciální bonus nabízí zdarma wartburkovský sound >:D
12. 4. 2017 20:05
Re: Další zbytečný produkt
Za mne : automat nikdy, nikdy a nikdy !! 8-s
12. 4. 2017 14:04
Re: 1 l je značně lepší než 1,2 l
To už máš asi po vymývání mozku ne? A to vám dovolí hanět takto před zákazníky starší motory?
12. 4. 2017 10:02
Re: Další zbytečný produkt
Je Automat a Automat. Napriklad ja v C5 mam Autoamt aisin, najeto 210tis km a radi krasne, hladce, bez cukani, kopani. Az na obcasne podtaceni v kopci nemam jedinou vytku. A i to podtaceni se da korigovat. Jakmile jsem se s mym prvnim automatem naucil zachazet tak kdyz v kopci podtazi tak bud o trochu zvysim rychlost - tim padem i otacky, nebo naopak jeste o malinko uberu aby otacky padli jeste niz a Automat si podradi. Nevidim v Tom nic sloziteho. Je to stejne jako s manualme, kdyz chcete Jet 50 a na trojku je to moc a na ctyrku malo. Tak taky nepatrne upravite rychlost. Vzdycky jsem zastavl nazor, ze Automat je pro "nemehla a blondyny" do doby, nez jsem si zkusil par aut s automatem a zklidnil se za volantem a ted nedam na Automat dopustit. Par lidi v okoli maji na stejnem automatu najeto okolo 300 tis a stale je bez oprav, jen je nutne pravidelne menit olej. Coz DSG má v servisním manuálu, ale PSA si paličatě stojí za "celoživotní" náplní. Takže když se ke mě Auto dostalo ve 200 tis km tak došlo k první výměně oleje v automatu. A že by se bazary býly vykupovat automaty nas 150tis km? Stačí se podívat do inzercí na Octavie, Superby, C5, Mondea Kolik jich má automaty a najeto 150-200tis km. Samozřejmně je něco jiného kvalitní Automat ve velkém autě a potom ty pseudo-automaty třeba v malých autech typu 207, C3, C4, Clio nebo Corsa.....kde opravdu životnost není nejlepší. Ale DSG 6ti kvalt je hodně trvanlivý a snadno opravitelný. Co jezdím do servisu na automaty, tak DSG chválí jak za snadnou opravitelnost tak i za spolehlivost, kde není problém při správném servisu a zacházení najet 300-400tis km než je nutný repas DSG. Nehledě na to, že netrpí tolik dvouhmota a spojka u automatu tak jako u manuálu.
11. 4. 2017 22:58
jednoválec
...jo, ještě bych přidal zdarma 4 přívěsky na klíče s inovovaným logem Škodovky v podobě zlomeného šípu namísto okřídleného... >:D
11. 4. 2017 22:54
jednoválec
Já bych dal jednoválec, max. půllitr a 3 turba, ať to stojí za to. A jako doplňkovou výbavu pořádné boty s gumovou podrážkou pro 4-člennou rodinu. Jo a zlevnil bych o 15 tis. Kč. Ať žije spotřebitel! >:-[]
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 22:08
Re: Ok
A pro jistotu vynecháme, že se u Seatu Ibiza v nové generaci proti minulé zvětšil rozvor skoro o 10cm. Ibiza dost narostla, o dost starší Rapid zatím ne. A rozdíl v délce 30cm taky nebudeme zveličovat.
11. 4. 2017 20:35
Re: 1 l je značně lepší než 1,2 l
Panečku, ty jsi ale trol ;-)
Avatar - 3_diamanty
11. 4. 2017 19:56
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
rapid je spredu defakto polo... spatne zrkadla.. bocna linia aj linka... predne dvere.. predna naprava .. lemy blatnikov.. to je ciste polo ... parkujem bezne vedla rapidu a po B stlpik zboku je to na nerozoznanie az na svetla .. akurat mu natiahli razvor a spravili k tomu akysi lift/hach zadok... ale ceed/golf/megane to ozaj neni jasny pane ;-) .. rapid ozaj nie je golf... je to taka medzitrieda medzi malym autom a nizsou strednou
11. 4. 2017 18:51
Re: Další zbytečný produkt
Kecáš úplné hovadiny, třeba já si auto s automatickou převodovkou nikdy nekoupím!(tedy s výjimkou případu, že by mi amputovali levou nohu! :))
Avatar - JohnST
11. 4. 2017 17:31
Trojvalec do kosacky
Skoda aj ostatni vyrobcovia s tymito motormi do kosacky akurat tak znaleho vodica mozu *. Najprv ako telata vyrabali nieco co bola od zaciatku hovadina a teraz ked do toho investovali nahradzaju stvorvalce trojvalcami a este sa snazia zakaznikov presvedcit, ze aky pokrok. Je to hovadina a nic ine!!!! :-!
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 17:21
Re: Pěkný facelift, zraje jako víno :-)
Stačilo napsat - zahřívá se ještě pomaleji.
Avatar - Beefcake
11. 4. 2017 17:21
Re: Rapid je ok
Nie, to skor hejteri ked skocia zase na spek redakcii, ktora cielene prikuruje tymi nadpismi.
Avatar - 3_diamanty
11. 4. 2017 16:32
Re: F. off
no ja napr tempomat mam ale vobec mi ho netreba... este som ho za tie prve 3 mesiace ani nepouzil a kludne by som ho vymenil za LEDky vpredu ak by to slo vo vybave nejako takto individualne nastavit ale neslo to ... ale chapem ze pre niekoho je to vec ktoru chce v aute mat dnes uz

ja skor nerozumiem preco taketo auto v ponuke uz vobec nema 4 valcovy benzin.. ved zase az taky maly a lahucky prcek rapid uz nie je .. takze to vyzera uz ako dost nepredajne pre sukromnikov po tomto facelifte ( dizle ani neratam ) ... pritom je to fakt je vcelku pekne auto ;-\ ...
Avatar - iudex
11. 4. 2017 16:06
Re: Ok
Tu sú výhrady nedôvodné, Rapid je opodstatnene radené do nižšej strednej triedy. Porovnaj základné rozmery (dĺžka, rázvor) či základné motorizácie s typickým malým autom ako je VW Polo a potom s typickým kompaktom ako je Golf a uvidíš, že Rapid je jednoznačne auto nižšej strednej triedy ako Golf. Samozrejme veľkosť a zaradenie do triedy samo osebe nehovorí nič o kvalite materiálov a pod., tu je viditeľné, že Rapid je lowcost, ale stále lowcost nižšej strednej triedy.
12. 4. 2017 07:55
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
Tipo nemá bezklíč a low bi-xenony.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 4. 2017 20:12
Re: Proti Tipu nezajímavá nabídka
Pokud stačí tříválec 70kW, pak stačí i atmosferická 1.4, se 70kW. A pak je to cenově nastejno.
;-)

Ale jak píšu - je to o tom, jakou potřebu to má naplnit.
Pokud chci auto domů, spolehlivé a s šancí dlouhověkosti - rozhodně si koupím Tipo.

Pokud chci 3 roky lítat a pak to vyměnit za jiné, novější... a jezdím většinou sám, pak tenhle Rapid může zafungovat taky.

Takže firmy budou kupovat jako nejlevnější alternativu Rapidy, výš Oktávky a pro vrchnost Superby nebo VW.

A dobře jim tak.
;-)
Avatar - _Karel_
11. 4. 2017 17:24
Re: 1.0tsi
Já bych sice trojválec taky nechtěl, ale tyhle tisíckrát omílaný rádoby vtipy.... 8-s
11. 4. 2017 16:44
Re: 1.0tsi
Nesmis byt takovy zebrak. Auta si kupuj nove po peti letech. Nebudes mit problem s vybehanym motorem.
Avatar - Kuban
12. 4. 2017 10:02
Re: zlevnila !!??
Až na to, že při režimu téměř detonačního spalování se dvouhmotě tak nebo tak nevyhneš ;-) zatímco vyvažovací hřídel je pořád levnější než vstřikovač, píst kroužky ojnice a ventily ;-)

Počet válců sám o sobě neříká vůbec nic. Zatímco má čtyřválec má lepší předpoklad ke kultivovanosti, to ještě neznamená, že jsou všechny 4válce kultivovanější. Ty vaše hospodské diskuze nechte stranou..
11. 4. 2017 16:11
F. off
To je zlevnění jak noha!!!

Nezlobte se na mě, ale bez tempomatu (jen u nejvyšší PLUS výbavy) a front asistu (9.000,-) v dnešní době uvádět auto. :no:

Holátko ujde, ale chtít průměrnou výbavu či lepší, tak asi bych vybíral jinde...
Avatar - twistedTSD
13. 4. 2017 12:05
Re: Ok
Linea byla Punto s kufrem a taky se běžně řadila o třídu výše.
Avatar - wakantanka
13. 4. 2017 11:50
Re: F. off
Uprimne som velmi zvedavy kolko ten mestky okruh pomoze. Niecomu ano. Zvysok mesta ostane zasekany tak ci tak. U nas chyba hlavne nejaka ucelena predstava a sposob vedenia dopravy. Tomu bohuzial ziadne obchvaty nepomozu.
13. 4. 2017 11:17
Re: Ok
Tak zas taková výjimka ne, passat na tom byl stejně. A nevím co myslíš tím že to tak nebylo, to že sousedící platformy používaly obdobné konstrukční řešení je zkrátka fakt, ty modely co ty píšeš stojí všechny na jedné platformě (PQ34-35), ale jde o to že právě PQ35 a PQ46 jsou po konstrukční stránce velmi obdobné.
A to co ty popisuješ jsou pouze jednotlivé záměnné moduly, ale já mluvil o tom že existuje i více variant samotné MQB.
Avatar - Emel
13. 4. 2017 09:56
Re: Další zbytečný produkt
Ono to je taky tím, že automat před dvaceti lety znamenal horší dynamiku, vyšší spotřebu a výrazně vyšší cenu. Dneska už je hlavní důvod ta cena.
13. 4. 2017 08:50
Re: Další zbytečný produkt
Je neskutečné, jak rychle si lidé zvykli na automat. Ještě před 10ti léty nad ním každý ohrnoval nos. Bylo to dané jednak tím, že v autoškolách žádný automat nebyl a také tím, že v malooběmových levnějších vozech se automat nenabízel. Zrovna tak ojetiny ze západu byly velkou většinou s manuálem. Teď je všechno jinak. Automobilky začaly používat DSG a automaty ve velkém, tím se tyto zlevnily a staly dostupným vybavením i v levnějších řadách. Na automat si člověk zvykne velmi rychle a nejrychleji ti, co se motají po městě. A pak? MOBILY! S automatem má člověk vždy jednu ruku volnou... >:D
13. 4. 2017 07:38
Re: Další zbytečný produkt
Je pravda,že jsem si zvykl velmi rychle. Je to prostě pohodička. Citroen stejně není Auto na závodění, takže Automat jen doplnuje tu pohodu a klid na palube. Nehlede na to, ze cim vetsi autom tim je citit i trosku tezkopadnejsi rozjezd s manualem a o to vetsi smysl podle me ma Automat u velkych aut. Neustale stridam dve auta co mame se zenou, jedno Manual, a jedno Automat...nemuzu rict, zeby me razeni nejak otravovalo to ne, na jedne strane se mi libi pocit, ze si vse kontroluji a ovladam sam, ale pak vzdycky sednu zpatky do citrouse a rikam si....ach ta pohoda a klidek....nejvic jsem se bal kombinace Automat a predjizdeni,ale 90% prezjizdeni zvladam v klasickem rezimu D, 5% predjizdeni prepnu preventivne na Sport kdyz vim ze neni tolik casu a poslednich 5% prepnu do manualu a podradim si sam. Takze za me lensot a pohodli vyhrala >:D
Avatar - narona
12. 4. 2017 21:53
Re: Ceny
Nekoukám na hvězdičky, 3 nebo pět je malý rozdíl. Jo kdyby neměla žádnou tak to už by o něčem vypovídalo... Navíc myslím si že je důležitější spíš odolnost kastle na boční náraz, hlavně u aut této kategorie. A proto si myslím že není od věci dát o stovku víc a mít oktávku, která už na tom je reálně bezpečnostně podstatně líp než rapid, tedy pokud nechci jezdit jen po městě, kde by se ta malá šířka naopak hodila.

Z aut okolo 300 bych si vybral asi Focuse aktuálně. Možná lancera a vycákat dutiny. Rapid mi hodnotově sedí spíš tak k ladě Grantě za 200 tisíc.
12. 4. 2017 21:10
Re: Další zbytečný produkt
Prečo poleno? Pokiaľ budeš toto auto používať na behanie v meste a okolí tak ťa ťahanie páky veľmi rýchlo omrzí. Stačí vymetať rannú špičku a jazdiť spôsobom spojka jedna spojka neutrál a zistíš, že aj automat má svoje čaro ;-) .Mimochodom nie si náhodou ten topten, čo odpísal spojku po 50k km? >:D . V tom prípade je najvyšší čas zvážiť automat
Avatar - Emel
12. 4. 2017 20:45
Re: Ok
Ten Superb byl ale relativně výjimka. U ostatních aut to tak nebylo. Golf, Octavia a Leon měli stejný rozvor i rozchody.

MQB má samozřejmě různé verze, s torzkou a s multilinkem, FWD a AWD, zesílenou pro Kodiaq a Tiguan... ale je tam větší flexibilita těch rozměrů.
12. 4. 2017 20:36
Re: diskuze
Bohužel máš pravdu. Smutnou pravdu. Jsem rád, že už tu asi nebudu této hrůzy svědkem.... ;-\
12. 4. 2017 20:33
Re: Trojvalec do kosacky
....moje kosačka neřve..............mám elektrickou....... ;-)
12. 4. 2017 20:26
Re: Ok
To ani moc ne, MQB je především marketingová věc, u VW se již dlouhá léta používalo to že modely dvou sousedících tříd používali stejné konstrukční řešení nebo přímo celky, (pozor - neříkám že stejné platformy) a to oběma směry - viz. superb, který v první generaci sdílel řadu komponent shodných s Audi A6, ve druhé naopak s golfem. MQB to jakoby rozšířilo o jednu třídu navíc (nic menšího než malé vozy ani nic většího než střední třída se na tom neplánuje), ale v praxi už to pokulhává - nová ibiza jezdí sice na MQB ale na MQB A0, tedy i samotné MQB má více variant.
Samozřejmě souhlas že z pohledu zákazníka to nemusí mít vůbec žádnou hodnotu, ten si typicky bude vybírat třeba mezi kombíkem/SUV/MPV a bude mít zcela jiná kritéria.
12. 4. 2017 20:23
Re: A ještě poznámka
No, a hned jak zavedou ten pohon na zkroucenou gumu, smažem dalších 50Kg..... ;-)
12. 4. 2017 20:20
Re: Další zbytečný produkt
....nebo ti šlo "*" levé koleno.... >:D
12. 4. 2017 20:18