Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M550d přichází. Co přináší nafta, šest válců a čtyři turba?

Také řada 5 se dočkala naftového šestiválce se čtyřmi turby, poprvé představeného v řadě 7. Motor nabídne 294 kW a 760 N.m.
Zpět na článek
26. 4. 2017 09:13
26. 4. 2017 11:45
26. 4. 2017 15:25
26. 4. 2017 16:50
26. 4. 2017 20:59
26. 4. 2017 09:40
26. 4. 2017 09:47
26. 4. 2017 10:09
26. 4. 2017 12:01
26. 4. 2017 12:17
26. 4. 2017 12:24
26. 4. 2017 12:35
26. 4. 2017 12:50
26. 4. 2017 15:49
26. 4. 2017 17:31
26. 4. 2017 14:07
26. 4. 2017 15:52
26. 4. 2017 20:28
26. 4. 2017 22:32
26. 4. 2017 12:40
26. 4. 2017 12:16
26. 4. 2017 19:25
26. 4. 2017 16:47
27. 4. 2017 08:39
26. 4. 2017 17:17
neregistrovaný "SR20"
26. 4. 2017 18:26
26. 4. 2017 18:29
26. 4. 2017 19:40
26. 4. 2017 20:02
26. 4. 2017 20:09
26. 4. 2017 20:11
27. 4. 2017 07:20
27. 4. 2017 11:50
26. 4. 2017 19:57
Avatar - Ozzman
26. 4. 2017 08:53
Vyšší střední jede
Včera chystaný XE kombi a dnes M550d kombi - pro mne jen plakátové, ale ideální rodinné vozidla! >:D Krásné auto ... ještě, že v Evropě je pořád svět v pořádku..
Rozbalit vlákno
47
26. 4. 2017 09:18
Re: Vyšší střední jede
4 turba to ti přijde jako že je svět ještě v pořádku?
Avatar - Ozzman
26. 4. 2017 09:22
Re: Vyšší střední jede
Jo, šestiválec, 4 turba - ano, podívej se, co se sem valí jinde... 4 válce, hybridy, divné tvary karoserie... tohle je pořád ještě BMW... rozhodně to patří k tomu lepšímu, co dnes můžeš mít.
Avatar - N6600
26. 4. 2017 10:17
Re: Vyšší střední jede
Nechcem byt za *, alebo vyvolavat flame, no neda mi to...

Ak Ti pride uplne v poriadku mat pomaly tolko turb ako valcov a M550d kombi ako idealne rodinne auto, tak som asi z Marsu. Podla mna mat viac nez 2 turba je zhovadilost a pochybujem, ze M550d vyuzijes, ked budes mat rodinu na palube. A ked budes chciet vyuzit potencial, tak budes z bezpecnostnych dovod sam a na to Ti je kombik na dve veci. Takze overkill v kazdom ohlade. Bez ohladu na to, ze sa smejes konkurencii.
26. 4. 2017 10:28
Re: Vyšší střední jede
Přesně tak. I dvě turba umí majitele pořádně potrápit. 2 turba beru jako akceptovatelný maximum. 3 a víc je zhovadilost, která nebude dlouhodobě fungovat. Když si to představím v kombinaci s elektricky hnaným olejovým čerpadlem, což dnes začíná jít nepochopitelně do módy, tak mě jde mráz po zádech. Repasovat 4 zadřený turba to si na to majitel může rovnou vzít hypotéku 8-s
Avatar - Ozzman
26. 4. 2017 10:29
Re: Vyšší střední jede
Ale jo, je to hodně provokativní, jenže nedávno se psalo stejně o twinturbu... a dnes běžná praxe. Ano, pokud chci využít ten výkon, asi nebudu mít na palubě manželku a děti, ale kdyz budu potřebovat převést třeba velkého psa, dám ho do kufru a mužem na chatu, nebo k moři... já kombik aktivně využívám, proto je to pro mne ideální spojení :-)
Avatar - N6600
26. 4. 2017 10:49
Re: Vyšší střední jede
Z mojho pohladu to nie je provokativne. Skor kupovat kanon na vrabce, ktory Ti skor zhrdzavie, nez by si z neho vystrelil.
O to mi presne ide. Ak budes chciet vyuzit vykon, bude lepsi sedan, nez kombi. Na druhu stranu, na vylety, dovolenky a prevoz psa nepotrebujes tak vysoky vykon.

Aby sme si rozumeli. Nemam nic proti kombi, ani BMW samotnemu. Ale kombinacia M550d a v kombi mi nedava absolutne ziadny zmysel. A asi som zabrzdeny vo vyvoji techniky, ale 4 turba mi nepridu ako to prave orechove. Vo svetle kazivosti motorov v M5 o to viac. To je vsetko.
Avatar - CHerokee
26. 4. 2017 10:51
Re: Vyšší střední jede
To je nás více a nejspíš ti za to tady někteří vyčiní, on je to přece vrchol vývoje a techniky ne... 4 turba a 4x4 ..magické 4ky. 8-s
Avatar - N6600
26. 4. 2017 11:07
Re: Vyšší střední jede
Mna to nechava chladnym. Ako hovorite vy Cesi "Nekdo ma rad holky, jiny zase vdolky." a je to v poriadku. Aspon je to na ceste zaujimave.

Kazda automobilka chce svoj ciel nejak dosiahnut. Je len na mne, ci ju kupou toho auta v tom podporim, alebo nie. Mne toto auto zmysel absolutne nedava a aj voci technike som skepticky. Ale je to subjektivne. Nepochybujem, ze si to kupca najde. Ja to nebudem :-)

Ja beriem tie "4 válce, hybridy, divné tvary karoserie...", akurat v 6+ valcoch >:D
26. 4. 2017 12:17
Re: Vyšší střední jede
ale mať kombi na dovču a zároveň auto na vybláznenie v jednomnie je na zahodenie
Avatar - N6600
26. 4. 2017 12:35
Re: Vyšší střední jede
S tym suhlasim. Akurat, z mojho pohladu, si "kombi na dovcu" a "auto na vyblaznenie" odporuju. To je jadro pudla. A ak by som mal zatlacit na pilu este viac, povedal by som, ze to auto bude rychle v priamke, ale bokom s nim nepojdes. Za sucha urcite nie a na mokru/snehu na to nepotrebujes 550d.
27. 4. 2017 14:46
Re: Vyšší střední jede
Neřekl bych. Zkoušel jsem kamarádovo 330 d kombi a na vybláznění ideální. Síly to má na rozdávání a na to že je to kombi se to pěkně vodí a dokáže to neuvěřitelný věci. Obrovská výhoda je že je to nemá 4 turba a je to spolehlivý. ;-)
Avatar - Ozzman
26. 4. 2017 12:28
Re: Vyšší střední jede
Já se také nehněvám, jen ti vysvětluji, proč by se mi takové auto líbilo :-) Je to univerzál, který zvládne rychlý přesun po dálnici s rodinou, tak se rozhodně ani neztratí na okrsce, nebo převeze domu ledničku :-)

Mít dvě auta, tak je to ještě lepší, třeba 530d + Mustang? Nebo 911? >:D Ideál :-)
Avatar - N6600
26. 4. 2017 12:47
Re: Vyšší střední jede
Aj ked sa to nezda, rozumiem Tvojim argumentom preco sa Ti paci :-) Ciste teoreticka, hnidopisska, otazka - potrebujes ozaj na rychly presun rodiny 550d? 530d nie je dost rychle na to? Ano, ja viem, 530d nie je 550d. Uz mlcim :-)
Asi som fakt lenivy, alebo divny, ale do sedanu sa zmestim a na chladnicku mam zasielkovu sluzbu, ktora mi to domov donesie a zapoji. Mozno je uchylka na kombi fakt ceske specifikum :-) Neber to prosim osobne, len som si rypol.

Ano, tato kombinacia mi dava maximalny zmysel. Ciste teoreticky by si bol schopny sa do cenoveho limitu M550d aj dostat (s Mustangom). Ja by som kludne zahrnul do vyberu aj Toyobaru. Na jazdu bokom idealne. Na okreske mi nikto neujde a na dialnici mi je to putna.
Avatar - Ozzman
26. 4. 2017 12:55
Re: Vyšší střední jede
Odpovím ti jednoduše >:D Nepotřebuju >:D Nyní jezdím s 2.0 D a ve všech situací mi objektivně naprosto dostačuje všemu, na co ho používám. Jenže s jídlem rostě chuť a mít ty peníze... je to prostě plakát :-)

Toyobaru se mi taky líbí, jenže když si vezmeš, jak malý rozdíl už je tam proti ceně V8 Mustangu, proto jsem ho uvedl :-) Mne se ještě hodně líbí Nissan 370Z, ale ani nevím, jestli se dá sehnat ještě nový. Jezdíl jsem s 350 a od prvotního skoro odporu k tomu kulatému čehosi jsem si ho zamiloval :-)
Avatar - N6600
26. 4. 2017 13:07
Re: Vyšší střední jede
To som tusil, ze povies >:D Ak by som fakt riesil tuto dilemu, siel by som do riesenia 1+1, nez all-in-one.

S tymto samozrejme suhlasim, ale zase je to o tom, na co chces to druhe pouzit. Mustang V8 znie skvele, oproti Toyobaru urcite. Ale zase Toyobaru je mrstne a da sa s nim uzit kopec srandy aj bez vacsich skusenosti a tlacenia na pilu. Mustang mi pride na toto vsetko prilis tazky. Zalezi na vodicovi a preferenciach.
Avatar - Ozzman
26. 4. 2017 14:06
Re: Vyšší střední jede
:yes:
26. 4. 2017 15:09
Re: Vyšší střední jede
Beru to že jak Mustang tak Toybaru nabídne dobré svezení, ale přímá konkurence to není - on pořád ten Mustang V8 je 390tis. dražší...což je od prostě 49% navíc oproti koupi BRZ za 800tis.
Avatar - wakantanka
26. 4. 2017 13:44
Re: Vyšší střední jede
dobre vravíš ... súvisle :-) ale očividne reálni kupci uprednostňujú rýchle kombi, trebárs taká RS6 v sedane ani nebola, či mi niečo uniklo?
Avatar - N6600
26. 4. 2017 15:02
Re: Vyšší střední jede
Ved co ma jeden z D3, musi mat aj druhy. Ze ano... :-) A nech kludne uprednostnuju, ja im to prajem. Tiez existuje rohlik s makom. Povazujem to za dost nestastnu kombinaciu, ale su ludia, ktorym to chuti a kupuju to. Nech :-)
Avatar - wakantanka
26. 4. 2017 17:46
Re: Vyšší střední jede
To je skôr o tom, že pre takéto kombíky podľa automobilky existuje trhový potenciál. >:D
Avatar - lamal
26. 4. 2017 12:46
Re: Vyšší střední jede
aby sme sa zacali bavit konkretnejsie, twin turbo kde turba nejdu po sebe tj kazde turbo plni nejaku parnu cast valcov a twin charger je rozdiel... quattro charger ide za sebou bud priamo alebo len v situaciach, pri prechodoch... ked si to tak vezmes turbo je spotrebak, takze rozhodne kazdemu jednemu dojde raz cas... tak si zober ze tie male nizko tlake zacnu odchadzat a zrat olej co vyusti v dymivost a ubytok oleja, je celkom zaujimave ako si to odserie zbytok retazca tj karbon na ostatne turba, klapky i potrubie a ked takto pomoze ostatnym turbam tak nebudu mat daleko od toho aby im pomohol k rychlejsiemu umrtiu... ako si poradi DPF so 4mi zrutmi oleja to bude tiez zaujimave, takze si rovno priratas i ten... to majitel V8 TDI bude ten stastnejsi 2 turba kazdy pre jednu radu, nadhera... nebavime sa o mechanike, takto neustale dopovany motor vyvija extremnu zataz na kluku piesty blok atd cely zivot, prirataj k tomu nejake olejove intervaly a obcasny vypek na studeno niekedy i casty...rozhodne to bude na odpis ako jazdenka to je ten zasadny problem...

Audi bude mat A6 avant quattro V8 TDi, podla mna jednoznacny favorit hlavne ked pri tom kombi a velkom dieslaku to nikdy nebude na nejaky sport, skorej ako muscle car... a tiez si nemozem pomoct dizajnovo maju asi audi na vrch, tie ladviny na x sposobov ma uz omrzeli a je to cim dalej horsie
Avatar - N6600
26. 4. 2017 12:59
Re: Vyšší střední jede
Hlavne si vezmi, ze je to stale len 3.0L objem, ktory vyladili na dost extremne hodnoty. Ten motor musi byt i za normalnych podmienok dost namahany. A na lezerne poflakovanie si nikto M550d kupovat nebude.
Avatar - lamal
26. 4. 2017 13:03
Re: Vyšší střední jede
myslim, ze som to zahrnul... ´´takto neustale dopovany motor vyvija extremnu zataz na kluku piesty blok atd cely zivot, prirataj k tomu nejake olejove intervaly a obcasny vypek na studeno niekedy i casty´´

pokial sa ten vykon rozdeluje do 8valcov je to sakra ine ako do 6 mensieho objemu, tie budu v ´plnke´ uz od volnobehu ... grrr dvojhmotak na tuto R6 asi nebude za hubicku >:D
Avatar - N6600
26. 4. 2017 13:11
Re: Vyšší střední jede
Mea culpa. Necitam pozorne.

Ano, suhlasim. Je mi luto, ze upustili od V8 koncepcie. V autach s takymito vykonmi by som asi nic mensie nedal. V8 ma svoj zmysel.
26. 4. 2017 15:43
Re: Vyšší střední jede
Přitom 50i byl mnohem víc problémový než 50d. Alespoň, co vím.
Avatar - N6600
26. 4. 2017 16:21
Re: Vyšší střední jede
Je to mozne. Uprimne, velmi pozorne to nesledujem. Ale viem, ze spolahlivost motorov BMW sla dost dole. Co je skoda.
Avatar - lamal
26. 4. 2017 13:09
Re: Vyšší střední jede
inak len tak pre zaujimavost trochu mimo topic, dosledky vysokeho tlaku preplnania v nizkych resp co najnizsich otackach na klukovy mechanizmus su fatalne... kamarati mali na pokus civic 1.5vtec ktory oturbili malym turbom dieslaku tj s ucinnostou pri velmi nizkych otackach, 1.5ka rupla na kluke po 500m, pretoze klucka neuniesla ten vysoky krutiak pomaly od volnobehu :-) ... to jedna mala sad story
Avatar - N6600
26. 4. 2017 13:15
Re: Vyšší střední jede
Dakujem za off-topic zaujimavost, tych nikdy nebolo dost :-) Kamaratov obdivujem, ja by som na taketo testy nemal odvahu.
Avatar - lamal
26. 4. 2017 13:36
Re: Vyšší střední jede
bolo im to viacmenej jedno nebol to nejaky seriozny nakladovy projekt so vaznym cielom... skusili a nieco sa naucili :-)
Avatar - N6600
26. 4. 2017 14:43
Re: Vyšší střední jede
:yes:
26. 4. 2017 14:19
Re: Vyšší střední jede
Tady je zase odborníků. S kolika 400 koňovými naftovými kombíky jsi jel na dovolenou s rodinou a bagáží, žes to nevyužil? Ujišťuji tě, že já z těch svých 350 naftových koní při předjíždění např. na silnicích I. třídy při cestě na dovolenou používám všechny, protože když chceš rychle předjet (a při takové cestě ti jde hlavně o pružné zrychlení mezi 70ti a 140ti km/h), tak je použiješ velmi rád všechny a pasažéři ti u toho zvracet nebudou.

Tohle má 400 koní a věř mi, že bez problémů zužitkuješ všechny i s rodinou na palubě. O overkillu tedy nemůže být řeč. Až to bude mít 700 koní, tak to možná začne být "dostačující", ale se 400 ani omylem. Rychlé? Ano. Nesmyslně rychlé? Ani náhodou. Nesmyslně rychlá je u mne motorka, co má 200 koní na 200 kilo váhy, ale ne auto vážící 2 tuny se 400 koňmi.

Se s takovým autem někdy projeď, nalož rodinu, věci s sebou, na střechu rakev nebo kola a pak mi přijď povyprávět, jak jsi ten výkon při předjíždění nedokázal využít.
Avatar - wakantanka
26. 4. 2017 14:41
Re: Vyšší střední jede
Nehovorím, že nemáš pravdu, ale ja pri ceste na dovolenku s rodinou zapínam tzv. klobúčkový mód už keď nakladám batožinu do auta. :-) Pre mňa je už dovolenka aj cesta do miesta pobytu. A vtedy je mi šuma fuk či toho predomnou predbehnem hneď keď mi napadne, alebo až o pár minút a pár km neskôr. Ale každý to máme nastavené inak. :-)
Avatar - N6600
26. 4. 2017 14:57
Re: Vyšší střední jede
Ja mam vo svojom sedane pod zadkom 327 kW, no NIKDY som ich nevyuzil naplno v pripade, ze bol so mnou niekto v aute. Jazdim tak, aby som pasaziera doviezol v povodnom stave. Psychickom i fyzickom.

To iste plati aj na dlhe cesty. Mojim cielom nie je byt vsade prvy a vsetkych predbehnut. Mojim cielom si je tu cestu uzit, pretoze dovolenka/vylet/cesta zacina uz nasadnutim do auta. Nie prichodom na miesto.

Ak chces pilotovat svoje auto bez ohladu na posadku, Tvoja vec. Pre mna budiz varovanim pohlad na nehodu, kde si dotycny vodic myslel, ze to predbiehanie zvladne a mylil sa.
26. 4. 2017 15:38
Re: Vyšší střední jede
327 kW? Co je to auto? ;-)

Těch mých 257 kW auto dost maskuje. Podřadíš do oblasti maximálního výkonu, zadupneš plyn do podlahy a auto zrychluje, ale žádné drama nebo škubání krkem to není, takže žena i s dcerou jsou v pohodě.

Tím spíš na dlouhé cesty. Zatím si dcera nestěžovala na to, že by auto moc zrychlovalo, ale když už tam, táto, budem. :-) A že by to bylo nějaké závodění? To už vůbec ne. Auto rychlost velmi maskuje, takže rychlost poznám spíš podle čísel na HUDu než jinak. Pro posádku tedy zrychlování na maximální výkon žádný diskomfort nepředstavuje. Jak jsem řekl, to by muselo mít o pár set koní víc, aby to bylo nepříjemné.

Samozřejmě bezpečnost na prvním místě. Větší výkon znamená větší bezpečnost, protože máš větší rezervu na předjíždění.
26. 4. 2017 16:16
Re: Vyšší střední jede
Vyuzit se da ledacos, ale otazka je, jak moc je to nezbytne. Ani u HTP neni potreba pro splynuti s provozem mackat plyn na podlahu a prekracovat 3 tisice otacek a tedy vyuzivat vsech 65 koni, nebo kolik to ma (mluvim o nenalozenem aute). Takze 400 koni vyuzivas, protoze chces, ne proto, ze by to situace vyzadovala. A s tim predjizdenim je to siroce rozsirena hloupost, jelikoz s vyssim vykonem se clovek pousti do riskantnejsiho predjizdeni, takze to ve vysledku vyjde na stejno (co se bezpecnosti tyce).
26. 4. 2017 16:27
Re: Vyšší střední jede
Ano i ne. Záleží na tom, jak si to člověk srovná v hlavě. Samozřejmě že můžeš nějakou situaci vyhodnotit špatně, ale na víc situací budeš mít víc času, takže pokud pojedeš rozumně, bude to podle mého názoru bezpečnější (a rychlejší).
26. 4. 2017 21:01
Re: Vyšší střední jede
Ale jo, vsechno je to o hlave a zabit se da v cemkoli. Souhlas.
Avatar - wakantanka
27. 4. 2017 11:22
Re: Vyšší střední jede
S vyššou rýchlosťou máš na všetko menej času. :-) Ale inak súhlas, že s rezervou sa predbieha lepšie a s rozumom aj bezpečnejšie. :-)
Avatar - N6600
26. 4. 2017 16:19
Re: Vyšší střední jede
Lexus LS 600h.

Ani u mna ten pocit nenastava, hlavne vdaka AWD pohonu. Ale ak tomu ozaj sliapnem na krk, dokaze to slusne zatlacit do sedaciek. No vyhybam sa tomu.

Mam este aj 153 kW, co je o dost menej a pride mi to tak akurat. Tak na pohodu a aj tam mam rezervu. Ale ako vravim, ked som sam, predbieham len ked vyslovene musim, inak bud konverzujem, alebo pocuvame Marka Levinsona :-)

Ano, suhlasim. Ale zase, nemusis predbiehat za kazdu cenu. Ked je husta premavka, je jedno, ake rychle mas auto. A naopak, ked mas priestoru dost, tak ci ho predbehnes o nejaky chlp pomalsie, je to jedno.

V kazdom pripade zelam kilometre bez nehod.
26. 4. 2017 16:29
Re: Vyšší střední jede
Zrovna včera jsem jel Praha-Brno-Praha a cestou zpátky mne právě takový stříbrný Lexus v jednom místě "tlačil". :-)

Samozřejmě, když je hustý provoz, jsou koně na nic. Na to je pak nejlepší motorka. ;-)
Avatar - white label
26. 4. 2017 16:55
Re: Vyšší střední jede
Když je hustý provoz, tak může být motorka nejen rychlejší, ale taky nebezpečnější... ;-)
26. 4. 2017 17:04
Re: Vyšší střední jede
Nebezpečnější je vždycky... :-!
Avatar - white label
26. 4. 2017 17:06
Re: Vyšší střední jede
To sice jo, ale v hustém provozu je nebezpečnější ještě podstatně víc (než auto).
Avatar - N6600
26. 4. 2017 17:48
Re: Vyšší střední jede
To som nebol ja. Mam bielu perlet :-)

V kazdom pripade sa osobne drzim hesla "With great power comes great responsibility". Mat tolko vykonu je lakave, ale snazim sa ho nevyuzivat, len preto, ze ho mam. Aj z toho dovodu, ze mozem byt sofer v inom aute, kde ten vykon nie je a staci na to len chvilku pozabudnut a problem je na svete. Kym hladas v aute neexistujuce tlacitko Start, namiesto, aby si pouzil kluc, je usmevne. Ale ak pri predbiehani hladas vykon, to je problem...

To, ze ti darcovia organov ignoruju pravidla cestnej premavky, este dajme tomu. Ale vacsinou sa pokusaju aj ignorovat fyziku. V LSku, cez leto, je to utrpenie. Pretoze ich nepocujes, len vidis v poslednej chvily. Dost na ... pocit...
26. 4. 2017 11:52
Re: Vyšší střední jede
Jeden z nejdownsizovanejsich motoru dneska, ale svet je v poradku >:-[]
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2017 12:34
Re: Vyšší střední jede
Jako...na rok-dva dlouhý operák asi dobré. Ale jako auto na klidný důchod bych to fakt nechtěl. :-) ...Při pověstné "spolehlivosti" bavorských motorů chci vidět blázna, který si jej koupí jako druhý, natož třetí majitel.
Avatar - Ozzman
26. 4. 2017 12:56
Re: Vyšší střední jede
Vydrž >:D Nyní se se už začínají generace E60/61 dostávat i do venkovských oblastí, když stojí pod 100 tisíc >:D Tak tomu dej tak 10-15 let >:D
26. 4. 2017 08:57
Zajímavá strategie
M-B a Audi jdou do elektricky poháněných dmychadel, BMW zatím cestou navyšováním jejich počtu než elektrifikací.
Obecně jsou to fantastické parametry, jsem zvědav na odladění a zvuk. Z Xdrive už po vyzkoušení G30 nemám kopřivku jako dřív, takže uvidíme jak motor.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
26. 4. 2017 09:14
Re: Zajímavá strategie
Takto od stola sa mi javí cesta Audi s elektrickým kompresorom ako lepšia, progresívnejšia, kvalita namiesto kvantity (navyšovanie počtu turbodúchadiel). Každopádne 400 koní z trojlitrovej nafty, stovka za 4,4 s, to je niečo neskutočné, tieto malo dakedy Ferrari 360 Modena s benzínovým V8. :yes:
Avatar - fOE
26. 4. 2017 09:19
Re: Zajímavá strategie
Souhlasim s tou prvni casti vety, pristup audi je modernejsi, ale kvalita misto kvantity? Uvidime jestli a v jake inkarnaci se dostane elektro-kompresor do nove A6, ale pokud to bude taky 3x preplnovany motor jako je jejich V8 tak tam ta kvantita je taky. ;-)
Avatar - iudex
26. 4. 2017 09:44
Re: Zajímavá strategie
Máš pravdu, ale pri konfigurácii motora do V je logickejšie robiť jedno turbo pre jednu radu valcov a k tomu ten elektrický kompresor, ktorý je spoločný. Pri R6 myslím, že by stačilo jedno výfukové turbo a jeden elektrokompresor. A možno v budúcnosti ten elektrický kompresor úplne vytlačí výfukové turbo. Uvidíme.
Avatar - fOE
26. 4. 2017 10:38
Re: Zajímavá strategie
Nevim, nejsem konstrukter, ale myslim ze lidi od BMW vedi moc dobre proc delaji co delaji. Kazdopadne jsem zvedavy s cim prijde Audi v nizsich tridach a kolikrat prelnovane motory to budou. Pokud by si mel pravdu, pak by stejna rovnice platila pro V6 stejne jako pro V8, takze i tam muzeme cekat 2x konvencni turbo + 1x elektro-kompresor(?)... uvidime. :-)
26. 4. 2017 10:52
Re: Zajímavá strategie
Jenom krátce shrnu obecně známá základní fakta.

Víc menších turbín proto, že mají menší setrvačnost a lépe mohou pokrýt širší spektrum. Elektro bere sice hned, ale blbě se dá realizovat na 12 voltů (komplikace a náklady navíc) a oproti výfukovému spotřebovává "aktivní"energii. Výfukové spotřebovává jen energii, co se stejně vyhodí do výfuku. Proto se elektru výrobci zatím snaží vyhnout.
Avatar - iudex
26. 4. 2017 11:08
Re: Zajímavá strategie
Jasné, výfukové plyny sú zadarmo, kdežto šťavu treba odniekiaľ zobrať a nie málo, i preto 48V systémy potrebné pre elektrické turbo. Preto myslím, že to bude kombinácia výfukového a elektrického preplňovania. Inak si takéto kombinované biturbo viem predstaviť pri hothečoch či všeobecne vrcholných R4.
Avatar - lamal
26. 4. 2017 12:55
Re: Zajímavá strategie
nevies na kolko je v tom mozno az prilis trivialna kalkulacka... robit iba 3l radovy 6valec v x variantach namiesto toho co bolo kedysi... 2,5 r6, 3,0 r6 a V8 3,9/4,4

audi ponuka v tomto smere viac, ma V8,... ktoru kupuje kazdy kto moze /chap ine automobilky v priemii/ >:D
Avatar - fOE
26. 4. 2017 14:06
Re: Zajímavá strategie
Ten duvod je vsem jasny a taky to ze tohle "z nouze cnost" reseni nikdy nemuze byt plnohodnotny souper V8 Audi. Pro BMW je dulezite ze tuhle vykonovou sferu nevyklidilo uplne a ikdyz si treba V8 konkurence ukroji vetsi dil kolace, tak na BMW furt zustane alespon neco.
Avatar - lamal
26. 4. 2017 14:29
Re: Zajímavá strategie
jj to urcite...
26. 4. 2017 16:01
Re: Zajímavá strategie
Audi u V6 používá jedno. A u 230-240 kW verze jsou v sérii, společná pro všechny válce. Pro každou řadu jedno turbodmychadlo je tedy extrémně nepravděpodobná konfigurace. Obecně vzato je to tradiční konfigurace, protože jsou svody pro jedno mnohem složitější, ale překonaná.
Avatar - fOE
26. 4. 2017 16:13
Re: Zajímavá strategie
Diky za info, nejak hloubs jsem se nad tim nezamyslel. O to zajimavejsi bude s cim audi do nove generace A6 prijde.
26. 4. 2017 16:53
Re: Zajímavá strategie
Pokud si dobře vzpomínám, za ty roky se mluvilo o obou konfiguracích - jak jedno turbodmychadlo plus jedno elektrické dmychadlo, tak 2+1 (vše v sérii). Ale už jsem pozapomněl, jak se to vyvíjelo v čase. Nejspíš bude záležet, jaké parametry od toho motoru budou chtít.
Avatar - CHerokee
26. 4. 2017 09:02
Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když to jd
Děcka pecka! Diesel, kombík 4 turba a 6 válců a 4x4, automat. To je technika. A jak se to rozesere, tak to nedá nikdo dohromady! Cena ojetiny bude hoodně nejistá a to považuji za eufemismus. Ale jinak myslím, že je to až příliš jednoduché ten motor, měli by přidat aspoň ještě ze dva elektrické a navrch kompresor! Takže ještě možná nejsme na vrcholu dekadence. 8-s :-(

A teď do mě, ukamenovat za názor, milí noví BMW fans! (Páč ti staří po včerejších zprávách o konci manuálu ještě blijí ve škarpě).
Rozbalit vlákno
58
26. 4. 2017 09:04
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Myslím, že předchozí triturbo tu někdo z majitelů recenzoval. Neměl problém ani se spolehlivostí, ani s prodejní cenou ojetého vozu.
26. 4. 2017 09:21
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Problem skor vidim v dieslovych jednotkach...Normy sa stale sprisnuju a CO cko vypustane z dizlakov je velky strasak ...UBER uz vyhlasil lietajuce taxiky na rok 2020 Tesla potichu a uspesne predava auta na baterky atd. Ja uz tiez pozeram na hybrid alebo aspon benzin. Vsetko sa zrychluje a automobilovy priemysel je rychly ako nikdy pred tym 3 rocne auta su uz dnes zastarale a dizlakom uz stavaju sibenice....M 550 d je urcite super dizlova raketa + paradne auto a majitel este stale urcite stihne splatit lizingove splatky ale vyvoj aut ide uplne inym smerom a urcite nie dizlovym...
Avatar - mariov8
26. 4. 2017 09:29
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Ja by som sa tých dieselov tak nebál, nová generácia jednotiek mercedesu ukazuje, že to ide pod novými emisiami. Za chvíľu prídu povinné filtre pevných častíc aj do dnes najvačších "sadzometov", do benzínov s priamym vstrekom a už sa tie motory opať budů líšiť menej. A kde je Tesla? Tesla bude za chvíľu hlavne před súdom, nehľadiac na to, že spuosob financovania tej firmy nebezpečne pripomína lietadlo a to až spadne... Keby nebolo brutálne dotovaných elektromobilov v Škandinávii, Evrópske automobilky by o elektromobil vuobec nezavadili, neboli by zákazníci. Je to príjemný doplnok klasického automobilu, ale jeho plnohodnotná náhrada za aspoň porovnateľnú cenu to už cez 120 rokov vývoja není a ktovie či niekedy bude.
Avatar - KANKUNEN
26. 4. 2017 09:36
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Já to na konec nafty nevidím, jen u malých aut a už se nebudou emise tak šidit. Velké auta budou jezdit na naftě ještě dlouho.
Avatar - Hammunasakra
26. 4. 2017 10:41
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
[odkaz]
Avatar - twistedTSD
26. 4. 2017 12:42
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
"Nařízení se týká všech dieselových aut bez filtrů pevných částic, které plní emisní normu Euro 5 a pochopitelně i všechny starší. V desítkách dalších měst, kde mají rovněž znečištěné ovzduší, se plánuje daň pouze pro užitková vozidla s naftovým motorem." ...Takže to zas tak horké nebude.
Avatar - mariov8
26. 4. 2017 09:22
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Problém bude mít jako vždy až druhý majitel. Jedno takové (starší a podstatně jednodušší) auto vyšší střední třídy mám v servise. Bylo levné, proto jsem ho hned s jasnými problémy strčil do dílny a jeho stav jsem celkem i odhadl. Ale i tak po objednávce odhadnutých prací následovali 2 týdny kdy mi zkroušenější a zkroušenější majitel servisu oznamoval den po dni další bomby a rozpočet už je dávno překročen...
Avatar - _Karel_
26. 4. 2017 12:20
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
Dneska zase palcují de.menti :-|
Avatar - Hammunasakra
26. 4. 2017 12:27
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
To mi povídej = a zkus spočítat kolik si mi dal :no: >:-[]
Avatar - lamal
26. 4. 2017 12:57
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
ano zbavil sa toho v ten spravny cas, takze to predal v pohode... alebo chces tvrdit ze to 3turbo predal po 250 000km ? myslim ze ho predal hlboko pod 200 000km... logicke, uvidime ako sa bude predavat pred repasom turb :-)
Avatar - fostek
26. 4. 2017 09:12
Re: Vrchol dekadence? Aneb proč dělat něco jednoduše, když t
No v podstatě máš pravdu. není důvod tě kamenovat.
Zapoměls na několikeré čištění zplodin a převodovku, která už u současných i slabších verzích umírá okolo 120tkm
jenom snad, že kupci co to má v záruce je to šumák (ovšem pokud nebude mudet do servisu každej tejden) a pro kupce ojetin jaksi fabrika auta nevyrábí.
Už vidím paka, co si tohle budou kupovat za půl míče s 200.000km. A věř, že budou. A taky věř, že budou po zásluze potrestáni.
jinak nechápu...kdo má tyhle prachy , měl by si koupit benál - něco jako dvojturbo třílitr cca 400ps v novým E. krouťák neřešit - řadí to samo a vždycky je síly dost.
Ale jo, uvidíme...technickej nářez to je.
26. 4. 2017 09:19