"...vyrábět Li-Ion akumulátory pro svá auta ve třech továrnách Gigafactory"
"...ale bylo oznámeno zase něco jiného - mohlo by jich nakonec být až pět!"
"...a že půjde o dvě až čtyři fabriky, pravděpodobně však čtyři!"
Mimochodom...
Puska sa sklada z styroch casti. A su to tieto tri. Hlaven a pazba.
BTW, neprehanate to trochu s tymi vykricnikmi?
Poradie viet. tecka, vykricnik, vykricnik, vykricnik. Ostatne uz su konecne zase s teckou. Ako u normalnych ludi.
probuh jen to ne, aby v CR stala dalsi montovna ktera zabere hromadu pudy ktera se da vyuzit mnohem lip, Tesla patri k celkem nicotne platicim firmam, zamestnanci si na zadne velke vydelky ve vyrobe neprijdou, a navic dobudoucna tech zamestnancu ani moc potrebovat nebudou
ja jsem jasne proti vystavbe tovarny Tesla v CR, jejich produkty ano, ale at si je vyrabej nekde jinde nez v CR :-)
"Jenže všichni víme, jak to s Teslou, jejími plány a sliby vypadá. Ještě není dokončena ani Gigafactory 1 a automobilka se dosud nevymanila ze ztráty. Investice takovéhoto rozsahu si přitom vyžádají další miliardy dolarů."
Kde bol autor článku, keď Pánbožko rozum rozdával?
1. Jasné, že Gigafactory 1 ešte nie je dokončená, a prečo by aj mala byť. Harmonogram aj konštrukcia stavby sú navrhnuté modulárne - jednotlivé moduly sú navzájom nezávislé. Takže väčšiu kapacitu Gigafactory bude Tesla potrebovať, až zvýši výrobu elektromobilov. Navyše z ekonomického hľadiska by bolo veľmi neefektívne najskôr postaviť obrovskú továreň a potom rok-dva čakať, až sa nájde pre ňu využitie.
2. Pri tak masívnych investíciach nie je žiadnym spôsobom možné, aby bola Tesla v zisku. Možno, ak by produkovala drogy - ale nie pri priemyselnej výrobe. Pozná to každý podnikateľ, ktorý podniká za vlastné: do zisku sa aj malá firma dostane až po mnohých rokoch. A aj to ak má šťastie.
3. Rozdiel medzi E.Muskom a autorom článku je okrem mnohých iných vecí aj v tom, že E.Musk sa díva na svet, aký bude o 5 či 10 rokov. Autor článku vníma budúcnosť len do termínu svojej najbližšej výplaty... :-)
4. Keď o 5 či 10 rokov nastane skutočný boom elektromobilov, tak každý automobilka bude chcieť kupovať batérie. A zo dňa na deň fabriku na ich výrobu nepostaví. Čo myslíte, kam tie batérie asi pôjdu nakupovať? A či ten boom nastane? Samozrejme, je to len otázka ceny elektroáut vs. spaľovákov. Cena batérií ide rapídne v posledných rokoch dolu, a vybudovaním obrovských fabrík ako je Gigafactory pôjde ešte viac.
Jojo, Martin tomu jde se zónou autonomní mobility apod. hodně naproti, osobně si ale myslím, že budou rozhodovat dvě věci:
1) velikost dotace
2) nezaměstnanost a zaměstnatelnost v tom daném regionu
Imho to tedy Ústí ani ČR nebude...a myslím, že je to dobře.
No neviem, asi je veľmi bláhové si myslieť že automobilky pri prechode na elektro nebudú žiadať dotácie. Žiadajú ich totiž aj dnes pri každom rozširovaní výroby a predpokladám, že elektrické autá sa budú vyrábať istý čas spolu s tými na fosílne palivá. Takže z pohľadu automobiliek to bude rozširovanie výroby a budú žiadať dotácie. Otázne je len to či a koľko ich dostanú.
...Muskovi půjde prioritně o množství dotací, které bude schopen na výstavbu a následně provoz fabriky načerpat. Reálně není ČR v pozici, kdy by musela nějakým zásadním způsobem řešit nezaměstnanost.
Obecně se dá očekávat, že automotive v řádu let začne přecházet na elektrifikaci a zcela přirozeně tak předělá stávající výrobní prostory...
...bez dotací! Už jen kvůli mnohými kritizovanému poměru cena/kvalita/výkon, která je v ČR a SR na vynikající úrovni.
Nevidím jediný důvod, proč se o Muskovu "investici" rvát.
jozefko si uplne vypatlany. dam ti odpoved kolko sa predalo v roku 2017 v dansku tesiel ked vlada zrusila dotacie na el auta ?? ;-) >:D
sam nemecky sef aut zvazu povedal ze by to prinieslo obrovsku nezamestannost. a nasledne vycerpanie rozpoctu statov kvoli neustalej potrebe dotovat nerentabilne automobilky a ich roboty a potom tych nezamestanych .. tesla funguje ib av krajine neobmedzenych tlaciarni petrodolara. v reale je jedine zarobkovo + ropne auta.
snad si nemyslis ze tie miliony kamionov v europe co denne prevazaju x tovarov sa da nahradit.. >:D >:D uz aj v norsku klesa predaj tesla. len region oslo z jej sibnutymi predpismy tlaci ludi tam do nakupu malych el mobilov ako bmv1 a ine.. ale kazdy si stazuje ze bezna cesta autom sa predlzi na dva krat . ty na tom slovensku vies prd ako je to v krajinach kde su statice el aut
dalsi hype okolo rakiet a tunelov vi ine marketingove bomby maju za ucel len udrzat investorov a dalsie uvery- ved si pozri bublinu tesla na burze .. nelogicke
Nekvalifikovaných pracovníků by na severu bylo dost (jen snížit dávky atp.), ale protože spoustu práce dělají roboti, spíš by byl problém sehnat inženýry.
Asi tak, Musk by do toho možná šel, kdyby dostal nějakou pěknou investiční pobídku, daňové prázdniny a příslib bezplatných dodávek lithia...
Severní Čechy by jinak asi byly ideální, nezaměstnanost je tam relativně vyšší (otázkou je, jak je to s ochotou pracovat), dobré spojení... I do startující předvolební kampaně by se podobná akce jistě hodila.
že bude v Ústí nad Labem, M. Hausenblas na tom pracuje a nejen on. Výhody by byly v blízkosti dálnice i železnice (hlavně směr západní Evropa), relativně blízká těžba lithia a spolupráce s UJEP a ČVUT.