Re: Já upozornil na podvod a ČOI nezjístila pochybení!
Tak COI by mela resit asi tu nevratnou zalohu. Stocenej tachometr policajti.
Smutny je ze s tebou vydrvou I u autorizovanejch prodejcu.... tam ti sice obvykle reknou vse kdyz se zeptas.... ale musis se zeptat na konkretni vec.... Smutny je ze ti ani nedaj vypis historie ackoliv ji v system vidi
Re: Já upozornil na podvod a ČOI nezjístila pochybení!
Takto bohužel končí většina podobných případů, důvod je vesměs podobný - ČOIce chybí legislativa o kterou by se mohla opřít, neb podle té stávající je stáčení zcela legální činnost a i když všichni zúčastnění vědí jak to bylo, tak podle zákona k pochybení skutečně nedošlo...
Tvoja prvá veta može platiť len pri kúpe ozaj lacného auta, na strane druhej ani kúpa nového v nižšiej strednej triede nemusí byť o galaxiu drahšia ako jazdenka. Stačí spravit veľký servis v podobe rozvodov, komplet filtrov, nejaká ta sada pneu, pár dielov, nebodaj ťa počkajú spojky na dvojspojke a hneď máš prvú investíciu za 2000€ a to si ešte ani nenaštartoval. Ja som po x jazdenkách objednal teraz nové, dôvody sú čisto matematické :-) .Okrem jednej jazdnky boli ostatné buď s jasnou históriou,(odkúpené od zamestnávateľa), alebo zánovné auto od predajcu nových
Já upozornil na podvod a ČOI nezjístila pochybení!
Já před asi 7 lety taky sháněl své první auto po bazarech. Jedno z prvních, které mě maximálně zaujalo jsem si šel i prohlídnout. Fábia 1. generace 1,9 SDI. Údajně s nájezdem +-150 000km. Prodejce mě ukecal abych složil 1000kč a více s tím, že potom auto neprodá ale že už předemnou se na to auto koukali jiní zájemci, což jsem sám viděl. Tak jsem mu dal 1000 korun a šel si zkontrolovat kilometry a stav auta jestli nebylo moc bourané. Zjístil jsem stočení o 110 000km. Volal jsem prodejci, že jsem zjístil, že auto je stočené ale že o něj mám zájem ale chci slevu z kupní ceny. Odmítl mě dát jakoukoliv slevu!!! A samozřejmě zálohu taky nevrátil. Podepsal jsem bohužel papír, že záloha je nevratná. Našel jsem si i bývalého majitele auta který auto do bazaru prodával s přesně o 110 000km více na tachometru a sám mě říkal, že nechápe jak může někdo věřit tomu, že všechny auta v bazarech mají 150 000km. Takže pokud nelhal bývalý majitel, tak to stočil bazar.. Auto bylo z čr. Napsal jsem podmět na ČOI a po asi měsíci mě volal majitel autobazaru, že jsem strašný *, že jsem na něj poslal čoi a že si mě najde a vyřídí si to semnou. O pár dní později mě přišlo vyjádření ČOI, že nic neshledali, že zálohu brát může a kilometry si každý může zjístit z databáze!!! Auto stále prodával i po mém upozornění stočené o 110 000km a možná, že dodnes v něm někdo jezdí. Po téhle zkušenosti už se malým autobazarům úplně vyhýbám a jak vidím, co známí prodávají za vraky do našeho největšího autobazaru a oni jim to vezmou a prodávají ještě dráž, tak bych tam ani rohlík nekoupil. Tam když jde někdo známý vybírat auto tak jedině z nouze. Já měl naštěstí na druhé auto štěstí od soukromníka. Nestočené, nebourané a koupě stála za to. První auto také sloužilo, ikdyž nakonec koupené od soukromého majitele. Takže já vlastně z bazaru žádné ještě nevzal..
Výhodu nového auta vidím v jistotě, že člověka nečekají další nárazové investice a ušetří si spoustu nervů se servisem i samotným nákupem, což bych po otřesných zkušenostech vážně ocenil. Že by vyšlo většinou levněji, bych vzhledem k vysokému propadu ceny (a garančkám) neřekl.
Osobně jsem zvažoval, že nějaký rok počkám a pak do nového půjdu, ale momentálně jsem zase nakloněn klasické ojetině i s tím, že budu počítat s GO. Proč mám vrazit veškeré peníze do něčeho, co mi vlastně ani nebude vyhovovat?... Navíc jeden "frajer, co vozí auta" nám zrovna do rodiny dotáhl 12leté naftové MPV téměř v plné palbě a světe div se, zatím jezdí i vypadá skoro jak nové.
Každopádně, většinou tohle rozhodnutí stejně není otázkou důvěry v autobazary, jako spíše finančních možností a priorit.
:yes: přesně tak.
A tvrzení, že koupě nového je celkově levnější, může možná platit u nějaké fabie, co je nová levná a má hodně malý pokles ceny. Čím dražší auto, tím míň to platí. Statisícové propady cen po pár letech i u mainstreamových aut v podstatě téměř nelze proservisovat. Výhody nového auta jsou jistě mnohé, ale finanční asi moc ne (bavíme-li se o soukromých prodejích).
Je jednoduché napsat "kupuji zásadně nová auta". Jistě, zde hrozí minimum potíží. To ale není třeba psát do diskuze, to snad dokáže vyhodnotit i améba. Napíše to narcis, který chce všem zde ukázat, jak na to má. Být všichni takoví, musí se veškerá auta po záruce šrotovat. Nebyli by na jakoukoliv ojetinu kupci.
Zejména u aut vyšších kategorií, kde bývá propad ceny nejvyšší, se někomu rozhodně může vyplatit koupě dobře ojetého zachovalého auta z "bazaru". Riziko zde je samozřejmě daleko vyšší a za tu výraznou slevu musí kupec podstoupit procesy prověřování jak původu, tak stavu a pokud možno i kompletní historie auta. Pokud na to má sílu, náladu, lidi, znalosti a zkušenosti, dá se i v bazaru koupit dobře.
Je prostě rozdíl koupit dobrou tříletou káru v nákupu za 2 míče a i víc po +/- 3 - 5 letech za 3-4 kila.
Pomíjím téměř raritní možnost, že budoucí kupující zná ojetinu od "narození". Pak toho logicky moc nehrozí.
Je také třeba neopominout posuzovat servisní nároky daného konkrétního typu auta podle najetých kilometrů. Zjištění skutečného stavu km však může být docela oříšek.
jediný dôvod prečo nekupujem jazdenky sú tieto legalizované podvody. Inak by jazdenka bola efektívnejšia kúpa. Kúpiť ojazdené auto od dobrého známeho je ale super voľba, lebo nepriplácaš vatu za nové a máš overené, že auto nie je nepodarok. Ale málokedy sa zídu okolnosti tak, že má známy práve v predaji auto, ktoré ti vyhovuje a ty ho práve potrebuješ, takže zatiaľ som vždy kúpil nové.