Novinky
Praha - střední Itálie
Německo (budoucí mýtné), Rakousko (9 €), hraniční mýtné (8 €), hranice až Florencie 45 €. To je jednou tolik než noc jsem platil za naftu.
Cestu k moři do Chorvatska každý zná - Rakouské mýtné, tunely v Rakousku, Slovinské mýtné, Chorvatské mýtné.
Kdysi člověk sebral auto a jel .............. dneska popojedeš 150 km a platíš další mýtné.
Německo je velké a mohlo zůstat ostrůvkem svobody. Když se aktivistům nepodařilo zničit neomezenou rychlost na dálnicích, zničili alespoň bezmýtný systém.
Rakousko to nevyhraje protože EU jak známo řídí Němci a Merkel.
Ale bylo to od Němcům milé, něco za co jim člověk byl vděčný.
Vydělávají tolik aby si mohli dovolit bezmýtný systém udržet. na mýtném vydělají 0,5 mld €, do migrantů nacpali za rok 21,5 mld €. 43x tolik.
Německo (budoucí mýtné), Rakousko (9 €), hraniční mýtné (8 €), hranice až Florencie 45 €. To je jednou tolik než noc jsem platil za naftu.
Cestu k moři do Chorvatska každý zná - Rakouské mýtné, tunely v Rakousku, Slovinské mýtné, Chorvatské mýtné.
Kdysi člověk sebral auto a jel .............. dneska popojedeš 150 km a platíš další mýtné.
Německo je velké a mohlo zůstat ostrůvkem svobody. Když se aktivistům nepodařilo zničit neomezenou rychlost na dálnicích, zničili alespoň bezmýtný systém.
Rakousko to nevyhraje protože EU jak známo řídí Němci a Merkel.
Ale bylo to od Němcům milé, něco za co jim člověk byl vděčný.
Vydělávají tolik aby si mohli dovolit bezmýtný systém udržet. na mýtném vydělají 0,5 mld €, do migrantů nacpali za rok 21,5 mld €. 43x tolik.
"Kdysi člověk sebral auto a jel ...." a ještě k tomu byl alkohol za volantem polehčující okolnost.
Jó kdysi....
Jó kdysi....
A brání ti něco ject mimo dálnice ? Věřim že ještě nějaký nedálniční cesty v těch státech zbyly. I když cestu po Německu mimo dálnice si jde těžko představit ale jde to, kor 1x za rok na dovolenou nebo se holt 1x za rok plácnem přes kapsu.
Do Florencie se dá dojet v pohodě po normální silnici, ale teda když tam jede přes Berlín tak by se to asi trochu protáhlo >😁
No to bys musel jet podle mapy a mít dobrého navigátora. Zkus to někdy vyhýbat se dálnicím. A musíš projíždět přes města což znamená že tam dojedeš tak za 4 dny.
Já mám CZE/Gallipolli uděláno tam za 18 hodin a zpět za 14 hodin (nikde to nestálo).
Skotsko mám za 20 hodin včetně Eurotunelu.
Jih Španělska mám za 20 hodin přes Leon, Castilla.
Zpátky jsme jeli asi o 4 hodiny déle protože jsem se některé dálnice pokusil objet po "normální silnici".
Poslední výlet jsem si udělal do Bělěhradu😒br /> Slováci to vybírají jako Maďaři a neserou se s tím, už to není za ujetý kilometr. V Srbsku neskutečně rozbombardovaná dálnice ale zdarma, jen se platil kousek před Bělehradem. Ale kdyby to tudy někdo chtěl vzít do Černé Hory, mohu doporučit.
Já mám CZE/Gallipolli uděláno tam za 18 hodin a zpět za 14 hodin (nikde to nestálo).
Skotsko mám za 20 hodin včetně Eurotunelu.
Jih Španělska mám za 20 hodin přes Leon, Castilla.
Zpátky jsme jeli asi o 4 hodiny déle protože jsem se některé dálnice pokusil objet po "normální silnici".
Poslední výlet jsem si udělal do Bělěhradu😒br /> Slováci to vybírají jako Maďaři a neserou se s tím, už to není za ujetý kilometr. V Srbsku neskutečně rozbombardovaná dálnice ale zdarma, jen se platil kousek před Bělehradem. Ale kdyby to tudy někdo chtěl vzít do Černé Hory, mohu doporučit.
Jenže tu "svobodu" nezničili Němci, zničili to všechny státy okolo, které postupně zavedly mýtné a Německo jako největší přispěvovatel do EU je zároveň největším podporovatelem dopravních staveb v zemích jako je Španělsko, Portugalsko, Řecko a v dalších státech (to že my si z těch peněz stavíme čapí hnízda je náš problém). Takže největšímu "troubovi" v EU, kterého ostatní jen dojí, trpělivost přetekla a Němci zavádí mýto, já se jim nedivím. A kdyby nějaká žaloba na toto téma měla mít úspěch, tak bych se nedivil kdyby se voliči v Německu definitivně nakrkli a zvolili si nějaké populisty.
Všichni sousedi Německa jsou chudí a není to náhoda že Němci jsou bohatí, dost tyjí z okolních států. Když jim děláme my a Poláci a další montovny, mohli by se chovat jako grandové. Toto opravdu postihne jen cizince a to je nefér.
Je to populismus před volbami - "to jsme těm špínám z východu ukázali".
Je to populismus před volbami - "to jsme těm špínám z východu ukázali".
Němci jednoznačně dojí celou EU, zeptej se kohokoli. Itala, Španěla, Poláka.
Jsou šikovní ale od samého začátku vytvářejí EU tak aby ji mohli využít.
Velké země jako FRA, ITA, ESP si to nechtějí přiznat, ale výsledky mají proti Německu ubohé, do Německa neprodávají ale jsou nuceni z Německa nakupovat.
Politici z těchto zemí by byli za blbce.
V GBR to na plnou hubu řekli, EU opouštějí a taky jim EU pořád vyhrožuje jak jim to osladí.
Mimochodem, v UK mají mýto jen na jednom kraťoučkém úseku kolem B-hamu.
V Irsku také, pouze kratičký úsek.
Ale obě jsou to relativně bohaté země, mimochodem kvalita dálnic v UK je na mnohem lepší úrovni než v GER, ale to by tam musel někdo občas vyrazit aby to viděl.
NO HARD SHOULDER !!!!!!!!!! SPPED CAMERA OBSERVES YOU 😄
Jsou šikovní ale od samého začátku vytvářejí EU tak aby ji mohli využít.
Velké země jako FRA, ITA, ESP si to nechtějí přiznat, ale výsledky mají proti Německu ubohé, do Německa neprodávají ale jsou nuceni z Německa nakupovat.
Politici z těchto zemí by byli za blbce.
V GBR to na plnou hubu řekli, EU opouštějí a taky jim EU pořád vyhrožuje jak jim to osladí.
Mimochodem, v UK mají mýto jen na jednom kraťoučkém úseku kolem B-hamu.
V Irsku také, pouze kratičký úsek.
Ale obě jsou to relativně bohaté země, mimochodem kvalita dálnic v UK je na mnohem lepší úrovni než v GER, ale to by tam musel někdo občas vyrazit aby to viděl.
NO HARD SHOULDER !!!!!!!!!! SPPED CAMERA OBSERVES YOU 😄
Jen pořád nechápu, proč se tomu říká mýtné, když má jít o dálniční známku. Chápu, že je to poplatek za užívání dálnice, ale mýtné mám spojené s placením za vzdálenost, ne s časovým paušálem. Podle mne jen někdo blbě překládá toll. Neřeknu, kdyby zrovna ČR neměla dálniční známky.
pravda není to mýtné je to poplatek
blbé je u poplatku že člověk nikdy neví kdy nebo jestli tudy pojede
chtělo by to opravdu mýtné za 1 km
ale na to by bylo potřeba sledovat vozidla online takže VELKÝ BRATR
proto Němci zvolili známku aby jim někdo nenapadl ztrátu soukromí
blbé je u poplatku že člověk nikdy neví kdy nebo jestli tudy pojede
chtělo by to opravdu mýtné za 1 km
ale na to by bylo potřeba sledovat vozidla online takže VELKÝ BRATR
proto Němci zvolili známku aby jim někdo nenapadl ztrátu soukromí
Já tedy žádný fanda mýtného nejsem. Jednak bývají známky mnohem levnější (nemusíš najet tolik kilometrů, aby se zaplatila) a pak se dají koupit dopředu/ na celý rok, nemusím stavět každou chvíli na mýtné bráně, respektive řešit jednotku elektronického mýtného. Víš, jaký opruz to býval ve Francii (nebo možná pořád je; přestal jsem to sledovat)? Abys získal jednotku a nemusel k okénku, potřeboval jsi účet ve francouzské bance. Teď ty krámy nefungují pořádně ve všech autech. Mají se lepit na na čelní sklo. A samozřejmě není jedno celoevropské řešení.
Němci mýtné mají, pro nákladní dopravu. Kdyby však zavedli mýtné pro cizince, museli by ho podle mne zavést i pro domácí. Nebo platbu pro cizince zastropovat, nebo nabídnout možnost paušálu.
Teď si k tomu přidej emisní známky. Nemůže existovat jedna. Němci mají svou (dokonce dvě, vedle starší Umweltplakette ještě novější Blaue-Pakette na NOx; vlastně tři, ta třetí je pro elektromobily), Francouzi mají svou. Rakušané (povinně naštěstí jen pro nákladní auta, ale to zahrnuje N1 - kdo si nechal M1 přestavět na N1...), Dánové a kdo ví, kdo ještě. Ani nevím, jak to nakonec dopadlo s tou českou. Snad každého se špetkou rozumu by napadlo, že by bylo dobré tohle sjednotit. Nakonec máme jednotné emisní normy. Opravdu, vánoční stromek.
Němci mýtné mají, pro nákladní dopravu. Kdyby však zavedli mýtné pro cizince, museli by ho podle mne zavést i pro domácí. Nebo platbu pro cizince zastropovat, nebo nabídnout možnost paušálu.
Teď si k tomu přidej emisní známky. Nemůže existovat jedna. Němci mají svou (dokonce dvě, vedle starší Umweltplakette ještě novější Blaue-Pakette na NOx; vlastně tři, ta třetí je pro elektromobily), Francouzi mají svou. Rakušané (povinně naštěstí jen pro nákladní auta, ale to zahrnuje N1 - kdo si nechal M1 přestavět na N1...), Dánové a kdo ví, kdo ještě. Ani nevím, jak to nakonec dopadlo s tou českou. Snad každého se špetkou rozumu by napadlo, že by bylo dobré tohle sjednotit. Nakonec máme jednotné emisní normy. Opravdu, vánoční stromek.
No hlavně že máme v EU jednotné šipky na silnici, jinak je to megachaos
Tím se ovšem nikdo nezabývá jen aby měly okurky správnou velikost
Tím se ovšem nikdo nezabývá jen aby měly okurky správnou velikost
Není značení záležitost EHK OSN?
Vlády si můžou dělat, co chtějí (pokud danou věc nereguluje EU). Když si to chtějí udělat na svém písečku po svém, tak můžou. EU má dvě rady tvořené zástupci vlád (jedna nezávazně nastavuje politiku, druhá schvaluje návrhy Komise). Je na jejich triku, že si každý stát jede po svém.
Vlády si můžou dělat, co chtějí (pokud danou věc nereguluje EU). Když si to chtějí udělat na svém písečku po svém, tak můžou. EU má dvě rady tvořené zástupci vlád (jedna nezávazně nastavuje politiku, druhá schvaluje návrhy Komise). Je na jejich triku, že si každý stát jede po svém.
O mýtu nebude rozhodovat EU nebo Merkelová, ale soud.
Jo a u soudu bude na jedné straně stát 10-milionové Rakousko a na druhé straně 90-milionové Německo v zádech s EK, která už nemá žádné námitky.
Sázky se nepřijímají protože je to cinknutý zápas.
Sázky se nepřijímají protože je to cinknutý zápas.
To, že chtějí ulevit svým občanům, je jen chvályhodné. Oni tam žijí pracují a odvádějí daně. Každý stát má stejnou možnost ulevit svým občanům, ale to by na to museli mít.
Prachy a koule. :-!
Celé je to na bednu.
Nemusely by být žádná mýtná nikde v EU, kdyby se to nějak sjednotilo.
EU vybírá od členských států dost peněz na to, aby mohla přispívat více na údržbu dopravních tepen míst příspěvků na Čapí hnízda.
Když chce projet člověk do Španělska tak platí jak mourovatej. Ještě horší je ale fakt, že si musí koupit známky, případě se zdržovat u mýtných bran.
Jsi opravdu cvok že chceš zhoršovat již tam hroznou situaci. Možná že si říkáš "mě je to jedno", já nikam nejezdím. Tak až tedy někam pojedeš, tak Ti přeji aby sis všechna ta mýta a zdržení užil.
Cvok ?
No, možná jsem, je však věc každého státu, jaká si stanoví pravidla. Ale ani cvoka by nenapadlo, že "se to podaří v EU nějak sjednotit".
Sorry jako ............. nemyslel jsem to zle s tím cvokem ...
Kudy do toho Španělska jezdíš? Nám vždycky stačila jedna dálniční známka a u mýtné brány jsme se vždy zdrželi jenom na Španělských hranicích...
Mám projetou jak východní (Marseille/Barcelona a po východním pobřeží na jih) tak západní trasu (středem Francie / Bordeaux / San Sebastian a středem Španelska na jih).
A nevšiml jsem si že by ve Španělsku byly dálnice zdarma.
Jednou jsem jel do Itálie přes Švýcarsko a tam koupíš jen roční známku ........
navigaci si taky pro kazdy stat nestahujes jinou, ale pouzivas tu kde mas moznost stahnout mapove podklady pro dane staty 😉 tankovaci pistole je taky vsude stejna a nemaj jinej rozmer ve Francii a jinej v Polsku
a to jestli to pak nekde mistnim domorodcum vratej me je celkem sumak, me jde o to zda za sve penize dostanu odpovidajici kvalitu dalnic 😄
Po tomhle zážitku s Německem prý nějakou legislativu na tohle téma mají v plánu.
Na klasických známkách mi nejvíc vadí, že je pak musím mít na skle. Většina lidí tolik necestuje; kdo ano, má pak čelní sklo jak vánoční stromek. A nejlepší je, když nějaký chytrák přesně předepíše, kde má být a že tam nemáš mít nic jiného. Nakopat do zadku.
PS - v Rakousku jsem si málem omylem koupil mýto na náklaďák, mají to v jedné kukani. 😄
Je však zřejmé, jaké bylo jejich uvažování. Jediná známka a nesmět tam mít starou usnadní letmou kontrolu. Jen to prostě nefunguje, když má známky více států a lidé smí za hranice.
V Rakousku jsou blbý vtip dálniční známky na motorky.