Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

EU se dohodla na nových testech automobilů. Co přinesou?

17 komentářů

Avatar - praděda7
praděda7
než víc byrokracie (daňový poplatníci "jásejte") a šikany motoristů od toho vážení nečekejte. EU opět perlý... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Počkej až se EU rozpadne = to bude teprve jízda >😁

Řešení tohohle problému je přitom tak snadný = na osobní auta aplikovat systém dávno používanej používanej u náklaďáků. A je to 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Já si samozřejmě rozpad EU nepřeju. Přeji si jen, aby to tam šéfovali rozumní lidi a návrhy zelených ekofašistů si předem ověřovali. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To já taky = tak dobrou volbu většině z nás 😄
IPace
a co takhle rozumni ldi co si overi navrhy vsech, nejen ekofasistu?
Avatar - mariov8
mariov8
Jo a ne. Emisní soustava nákladních vozidel je dimenzovaná na instalovaný výkon. Který při jízdě do stoupání a rozjezdu soupravy takové vozidlo relativně dlouhodobě využívá.

Pokud by se měla takto dimenzovaná soustava instalovat i u osobních vozidel bylo by to zajímavé. Když vemu tahač o běžně instalovaném výkonu kolem 350kW a kombi střední třídy se vznětovým motorem o instalovaném výkonu 120kW, znamenalo by to, že třetina toho obrovského emisního kontejneru toho tahače se musí umístit někam do toho osobního automobilu. Ale kam? Do kufru? A kam se zavazadly? Proto se řeší kompromisní testy řešící jízdní cyklus vyžadující menší průtok výfukových spalin...
Nicco
Takze treba Slovensko bude muset testovat jedno nove auto kazdych 1,2roku, ale kde to bude testovat, kdyz SK STK nepozna ani odstraneny DPF nebo SCR/EGR? Zase se celoevropsky neresil nejvetsi problem a to jsou auta stara, jezdici po silnici v emisne nevyhovujicim stavu. Na starou diesel plecku (EU0-EU3) by mela byt ekodan min 80tisicKC.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
taky už by se konečně měly i ve východní Evropě zavést nízkoemisní zóny. Pokud ta vznětová plečka Euro0-Euro3 (já bych teda klidně přidal ještě minimálně i Euro4), jezdí někde kolem kravína, tak se to ze sociálních důvodů snad ještě dá pochopit. Pouštět takové krumply do měst je ale fakt zhůvěřilost...
Nicco
presne tak
Krtek_no1
Pokud vim, čim modernější diesel tim větší svinstvo se musí filtrovat. já jsem naopak pro návrat někam do euro 0-1 ke starým TDičkum co nesmrděly jako ty dnešní a lítaly z nich mnohem míň škodlivý a větší saze.
Zlatá Avie nebo Trambus oproti těm dnešním novinkám co smrděj sírou ještě 5 minut po zmizení za obzor
Nicco
To neni sira ale NOx
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Stará auta se z provozu vyřadí sama, euro 0 a 1 dnes tvoří jen malý zlomek provozu. Pokud chce stát vést občany (ty méně majetné) k ekologickému smýšlení, měl by jim přispět a ne ukládat likvidační pokuty, to je naprostá zhovadilost.
Nicco
Jiste vyradi, protoze shnijou, ale trva jim to 15-20 let.
_MT_
To na Slovensku nejste schopni homologovat auto?
Nicco
Jako asi ano, tak nejak jak to dela skodovka, ze si tu sluzbu zakoupi v Anglii ve firme ktera to dela pro vic automobilek. Takze to nic neresi, bude to jako doted, uplatis jednu firmu a 100 modelu projde homologacii.
_MT_
V UK dělá homologace VCA. To je úřad pod jejich ministerstvem dopravy.

Až na to, že tu zákazníkem bude stát. Asi to půjde zadávat i do zahraničí. V ČR je několik firem, které dělají homologační zkoušky, pokud vím, i když ne všechny dělají emise (například státní podnik EZÚ zvládne akorát elektromobil). Nějaká univerzita by mohla mít takovou schopnost. Přinejhorším budete muset vybavení koupit a zřídit si laboratoř.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
A nikdo se mě na nic neptal, takže to neplatí : Vetuju to 😄