Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

EU se dohodla na nových testech automobilů. Co přinesou?

17 komentářů

Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
taky už by se konečně měly i ve východní Evropě zavést nízkoemisní zóny. Pokud ta vznětová plečka Euro0-Euro3 (já bych teda klidně přidal ještě minimálně i Euro4), jezdí někde kolem kravína, tak se to ze sociálních důvodů snad ještě dá pochopit. Pouštět takové krumply do měst je ale fakt zhůvěřilost...
Avatar - mariov8
mariov8
Jo a ne. Emisní soustava nákladních vozidel je dimenzovaná na instalovaný výkon. Který při jízdě do stoupání a rozjezdu soupravy takové vozidlo relativně dlouhodobě využívá.

Pokud by se měla takto dimenzovaná soustava instalovat i u osobních vozidel bylo by to zajímavé. Když vemu tahač o běžně instalovaném výkonu kolem 350kW a kombi střední třídy se vznětovým motorem o instalovaném výkonu 120kW, znamenalo by to, že třetina toho obrovského emisního kontejneru toho tahače se musí umístit někam do toho osobního automobilu. Ale kam? Do kufru? A kam se zavazadly? Proto se řeší kompromisní testy řešící jízdní cyklus vyžadující menší průtok výfukových spalin...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Stará auta se z provozu vyřadí sama, euro 0 a 1 dnes tvoří jen malý zlomek provozu. Pokud chce stát vést občany (ty méně majetné) k ekologickému smýšlení, měl by jim přispět a ne ukládat likvidační pokuty, to je naprostá zhovadilost.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
A nikdo se mě na nic neptal, takže to neplatí : Vetuju to 😄
IPace
a co takhle rozumni ldi co si overi navrhy vsech, nejen ekofasistu?
Avatar - praděda7
praděda7
Já si samozřejmě rozpad EU nepřeju. Přeji si jen, aby to tam šéfovali rozumní lidi a návrhy zelených ekofašistů si předem ověřovali. :-!
Nicco
Takze treba Slovensko bude muset testovat jedno nove auto kazdych 1,2roku, ale kde to bude testovat, kdyz SK STK nepozna ani odstraneny DPF nebo SCR/EGR? Zase se celoevropsky neresil nejvetsi problem a to jsou auta stara, jezdici po silnici v emisne nevyhovujicim stavu. Na starou diesel plecku (EU0-EU3) by mela byt ekodan min 80tisicKC.
Avatar - praděda7
praděda7
než víc byrokracie (daňový poplatníci "jásejte") a šikany motoristů od toho vážení nečekejte. EU opět perlý... >😒]
Nicco
To neni sira ale NOx
Krtek_no1
Pokud vim, čim modernější diesel tim větší svinstvo se musí filtrovat. já jsem naopak pro návrat někam do euro 0-1 ke starým TDičkum co nesmrděly jako ty dnešní a lítaly z nich mnohem míň škodlivý a větší saze.
Zlatá Avie nebo Trambus oproti těm dnešním novinkám co smrděj sírou ještě 5 minut po zmizení za obzor
_MT_
V UK dělá homologace VCA. To je úřad pod jejich ministerstvem dopravy.

Až na to, že tu zákazníkem bude stát. Asi to půjde zadávat i do zahraničí. V ČR je několik firem, které dělají homologační zkoušky, pokud vím, i když ne všechny dělají emise (například státní podnik EZÚ zvládne akorát elektromobil). Nějaká univerzita by mohla mít takovou schopnost. Přinejhorším budete muset vybavení koupit a zřídit si laboratoř.
Nicco
Jako asi ano, tak nejak jak to dela skodovka, ze si tu sluzbu zakoupi v Anglii ve firme ktera to dela pro vic automobilek. Takze to nic neresi, bude to jako doted, uplatis jednu firmu a 100 modelu projde homologacii.
_MT_
To na Slovensku nejste schopni homologovat auto?
Nicco
Jiste vyradi, protoze shnijou, ale trva jim to 15-20 let.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To já taky = tak dobrou volbu většině z nás 😄
Nicco
presne tak
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Počkej až se EU rozpadne = to bude teprve jízda >😁

Řešení tohohle problému je přitom tak snadný = na osobní auta aplikovat systém dávno používanej používanej u náklaďáků. A je to 😉