Tatra v 90. letech minulého věku prakticky ztratila vládní zakázky a spoléhala na export do Británie, který úplně nevyšel. Prezident Václava Krále měl být určen pro českou hlavu státu...
Asi p.Král dostal zadání: nic nesmíte změnit a i s vaším honorářem to nesmí přesáhnout 50tis korun. Jestli ne tak to ukazuje naprostou tvůrčí impotenci. Nemůžu jinak než naprosto odsoudit "tohle". Tehdejší vedení bylo asi totálně v háji: papaláš mobil T613 nikdo nechce a na nový model nemáme. Tohle ale fakt nebyla cesta jak dál. President byl vzhledově nepodarek. To T700 je absolutně jiná káva. Z minima vytěžila naprosté maximum. Hotový maestrštych. Škoda, že ho politici a podnikatelé potopili.
Aj T700 sa dá nazvať rozsiahlym faceliftom... A toto určite nebol žiadny nástupca, je to len zbastardená 613 - výsledok snahy udržať auto vo výrobe s minimálnymi, resp. vpodstate nulovými nákladmi. Mne to najviac pripomína ruské modernizácie...
tenhle nástupce se nepovedl a faktickým nástupcem byla až Tatra 700, kterou naopak živily hlavně státní zakázky (ministerstva, vláda, státní podniky) a pár nadšenců
Nojo, dokud Tatrovky navrhoval Kardaus, člověk který vystudoval design za první republiky ve Francii, tak byly naše výrobky světové aspoň vzhledem...Kdoví co asi říkali pánové z Vignale na to, co zbylo z jejich povedeného dílka po dvaceti letech českého tvořeníčka:-)
Se skeletem karoserie nešlo nic dělat. A tak, přestože 700-ovka měla vše zaoblené, čelní svislejší okno nešlo položit, aby dotvořilo kompaktní tvar a mělo lepší obtékání vzduchu. To si myslím byla hlavní překážka stylistické změny. Přesto působila v těch 90-ých letech Sedmistovka majestátně a dýchala na pozorovatele svou technickou podstatou, tolik vtipnou a dodnes neobvyklou.
A přitom měla T613-700 za sebou úctyhodné čtvrt století !!
V období oněch zamotaných 90-ých let (i pozdějších) nemohla Tatra jinak dopadnout ! Nebyla vůle k tomu, aby něco šlo.
Vidiet si ju mohol akurat vo svojich snoch, nie sem tam na ulici. Celkovo sa 700viek vyrobilo len 37, takmer vylucne pre cesku vladu, tu na Slovensku mohli akurat doviezt ozrateho Zemana na statnu navstevu.
či normálne netuším, viem že vozil po výstavách 2 kusy Troliga, ktorý predával aj nákladné Tatry. Ale či sa nejaký kus vôbec na SK predal by som za to ruku do ohňa nedal. Tie 700 síce boli dosť inovované 613, ale bolo na nich vidieť, že sa šetrilo pri prerábke na mnohých viditeľných miestach. Vhľadom k cenám, za ktoré sa tie autá predávali sa ani nečudujem že neuspeli. Súdobá západná konkurencia už bolo v tejto cenovej kategórii niekde úplne inde. Bohužiaľ.
jo suhlas... tatra T700 sa dokonca u nas kedysi normalne predavala pamatam si ju .... a par kuskov v 90 rokoch aj bolo sem tam na cestach vidiet... bola to sice rarita ako povedzme roadster MGF s motorom v strede... alebo malajsky proton 416 ... ktore sa v 90 rokoch u nas tiez dali nahodne stretnut..