Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Honza M.
Tento článek by si měli přečíst všichni, co v diskusích plácají něco o motůrcích ze sekačky (1.0 TSI - 85 kW, 200 Nm, Octavia na stovce za deset sekund).
No jo, jenže do toho auta sedneš, tak pokud neodešla elektronika a nerozpadly se gumové části, tak s tím můžeš jezdit i po dvaceti letech.
Můžeš jezdit po dvaceti letech a stopadesáti opravách a miliónu přestříkaných zrezlých částí.
Opravdu? Sice jsem byl tehda kluk, ale breky nad vahama vzduchu, turbem a vubec tou moderni technologii, kdy musis opravovat pres diagnostiku, sam doma nic nezvladnes a vsechno je tedy moc drahe (a tim padem jako ojetina neudrzitelne), jsem slysel snad od kazdeho souseda z vesnice. A podivejme, dneska to je auto, s kterym muzes jetdit i po dvaceti letech >:D
Takže tvrdíš, že tříválcové 1.0 TSI (85 kW) bude stejná legenda jako 1.9 TDI a po počátečním rozčarování ho nakonec uživatelé budu vychvalovat do nebe ještě za 20 let?
Tvoje reakce je naprosto mimo mísu. Srovnávej základ - 1.4 55 kW a 1.0 TSI 85 kW ... možná že se ten litr rozpadne dřiv, ale netvrďte mi, že je těch základních oktávek všude ještě plno, dávno zrezly a rozpadly se taky. Navíc ta 1.4 byla naprosto nepoužitelná, líná a žrala, ten litr, ač vydává zvuk jako sekačka, jede alespoň důstojně a možná nevydrží půl mega, ale furt lepší auto, se kterým se dá předjet traktor, než nějaká popelnice, u který ráno šlápneš na plyn a večer se to trochu rozjede. :-! PS: Nevlastním litr, mám starou poctivou 1.8T oktávu, ale svezl jsem se s tím a rozhodně to na základ je fakt dostatečný.
Nechci Ti do toho kecat, ale úplný základ v Octávce I. generace sice byla 1.4, jak píšeš, ale měla 44 a ne 55 kw. Byl to 8V, vyráběný 4/1999 - 3/2001. Výkon 55 kw měl až 16V, ten však nikdy v Octávce nebyl.
suhlas isty kratky cas bola aj 44kw octavka ;-) ... :yes:
Ok, tak tu jsem nějak opomněl, to musely být drsný závody... traktor nebo já >:D
ja si na nu pamatam este z casaku STOP lebo internet som vtedy este nemal ... teraz som si ale kusok zagoogloval a nasiel som jej udaj zrychlenia .. co cinilo uzasnych 18,5s... ;-) ... to aj felda bola voci nej ziva motokara ;-) ..
PS: je az neskutocne ako sa este v r 99 mohlo na cestu pustit auto nizsej strednej triedy s takmer 20s casom zrychlenia... to chcelo hodne odvahy od samotneho vyrobcu... ved to uz hranici so zdravym rozumom .. zvlast ked to ma byt k tomu este rodinne auto ktore asi nebude jazdit prazdne ... nepoviem nic u offroadu do lesa.. ale u skody to bol absolutny tah mimo ciel.. ved tak aj dopadla.. nikto ju nechcel..
PS: je az neskutocne ako sa este v r 99 mohlo na cestu pustit auto nizsej strednej triedy s takmer 20s casom zrychlenia... to chcelo hodne odvahy od samotneho vyrobcu... ved to uz hranici so zdravym rozumom .. zvlast ked to ma byt k tomu este rodinne auto ktore asi nebude jazdit prazdne ... nepoviem nic u offroadu do lesa.. ale u skody to bol absolutny tah mimo ciel.. ved tak aj dopadla.. nikto ju nechcel..
A si si istý, že ty máš ten zdravý rozum? Skús si niekedy zmerať bežné rozbiehanie, hoci z križovatky v meste. Koľko trvá, kým sa rozbehneš na päťdesiatku? Octavia nemusí byť len rodinné auto, pretože je veľká, pokojne to môže byť približovadlo do mesta alebo na krátke občasné jazdy, keď malé auto proste nestačí a do silnejšieho motora nechceš investovať, lebo ho nevyužiješ. 44 kW je malé číslo, a ako píšeš, veľký záujem o ňu nebol. Ale mala svoje opodstatnenie jednak z dôvodu, ktorý som popísal, jednak z marketingových dôvodov "cena už od..."
Popkiaľ viem, Octavie slúžili aj na rozvoz pizze a podobného tovaru, jazdili ňou napríklad aj pošťáci, a plno sa ich predalo do firiem, kde slúžili ako referentské vozidlá na krátke výjazdy podľa potreby.Takže s tým zdravým rozumom opatrne.
Popkiaľ viem, Octavie slúžili aj na rozvoz pizze a podobného tovaru, jazdili ňou napríklad aj pošťáci, a plno sa ich predalo do firiem, kde slúžili ako referentské vozidlá na krátke výjazdy podľa potreby.Takže s tým zdravým rozumom opatrne.
JJ dával se do jako základ do Fabie
Ne ne = ve Fabce byl základ 1.0 MPI 37 kW ;-)
A pak epochálně spolehlivý 1.2 HTP 40 kW [odkaz] >:-[]
A pak epochálně spolehlivý 1.2 HTP 40 kW [odkaz] >:-[]
Mám zato, že v Octavii byly obě 1.4, i ta 55 kW.
Sypu si popel na škebli. "Na živo" jsem se setkal a do podvědomí se mi dostal jen 1.4 8V (AMD). Že se tady prodávaly i 16V (AXP, BCA a jejich ekvivalenty) mi uteklo (možná, že je to jen dobře).
1,4 16 V v octávce byl, jenom mám dojem, že už 59 kW. Byl běžně v Golfech a i s tou Octávkou se s ním dalo normálně jezdit.
Jestli se ti zdá moje reakce mimo mísu, tak to je jen dobře, protože mi připadá taky. Jen autor původního příspěvku ze zastává 1.0 TSI 85kW a já píšu, že je vlastně super, když po dvaceti letech je základní motorizace lepší než 20 let stará "nezničitelná" legenda. 85kW 1.0 TSI > než 81 či 66 kW 1.9 TDI.
Ne, nejsem odborník na auta, ale když se člověk obecně zaposlouchá do zvuku mechaniky stroje, tak z toho jde vycítit, kdy "šlape jeho hodiny" a kdy se trápí jako při posledním tažení. Hodinky v tom fakt neslyším.
Ne, nejsem odborník na auta, ale když se člověk obecně zaposlouchá do zvuku mechaniky stroje, tak z toho jde vycítit, kdy "šlape jeho hodiny" a kdy se trápí jako při posledním tažení. Hodinky v tom fakt neslyším.
Octavie I. generace jezdí dodnes. Těžko říct, zda ty dnešní budou jezdit za 20 let. Řel bych, že právě ty pidimotůrky budou dávno po smrti.
Kdyby tohle platilo pokazde, kdyz to nekdo rekne, lidstvo uz by bylo mnoho desitek let bez ojetin.
Nenariekaj, keď si zoberieš bežný nájazd 12-17 k km, tak máš 10-12 rokov pokoj. Pred firmou máme niekoľko kusov tragickej prvej generácie 1,2 tsi a pár kusov nalietalo cez 250 k km. Že to nebolo jednoduché je už iný príbeh. Takito aj fakt, že časti nebolo súdené ani tých 100 k km. Zároveň tým, že tu máš plné vrakoviská týchto vozidiel, tak v prípade prúseru nie je zásadný problém zohnať vylietaný motor ;)
...tady si někdo koupil vochcávku s motorem z vysavače a teď se to tu snaží zachránit aby nebyl za debi*a >:D Ten tvuj pidi moturek mám ve svým autě možná jako motůrek ke stěračům :-! Mám 2 RAMy, oba HEMI motor, jeden už má přes 600000 km a druhý atakuje 200000 km a oba čeká ještě mnoho km bezproblémového ježdění. Těžko říct, zda bych tohle mohl říct o koncernovém autě / či jiném s trapnými pokusy o motor typu jedna nula nic >:D Tyhle malý motory jsou na 100000km tak vyhvízdaný, že se 200000 nedožijí a když, bude to na nich mrtě moc znát. Soused má doma jednu z prvních oktávek a jen dělá kastli a běžný servis, auto nalítáno s ještě normálním motorem přes 300000 km. A proč tu trapčíš s tím, za kolik je na nule? Kolikrát jsi to kde využil??? >:D Důležitá je hlavně životnost, tudíž staré dobré motory a motory bez tolika náchylné elektroniky jako dnes. Je fuk, za kolik to kde odhrne asfalt, ale spousta lidí je zvyklá z minulosti kupovat auto i na 10-20 let. Což je dnes bída takové auto vybrat. Dnes už je to povětšinou jen "rychloobrátkové" spotřební zboží...
Jo tvrdy reci.
Uznej, za jednoho _novyho_ RAMa + benzin do nej - to bys mohl klidne nakupovat Oktavky jednou za 2 roky dalsich 20 let - a jeste bys ve finale asi usetril.
Pokud ale chces kupovat ojetiny 10-20 let stary s 200-600 tisic km a je ti fuk, ze palivo te stoji vic, nez to stary auto... proc ne ... navic kdyz trefis nejakou oktavku, to je jedno jak starou, nejspis ji tak nejak odhodis do prikopa a jedes dal ne? :-)
Ze zvedavosti - na kolik takhle prijde v CR pojisteni na RAMa?
Uznej, za jednoho _novyho_ RAMa + benzin do nej - to bys mohl klidne nakupovat Oktavky jednou za 2 roky dalsich 20 let - a jeste bys ve finale asi usetril.
Pokud ale chces kupovat ojetiny 10-20 let stary s 200-600 tisic km a je ti fuk, ze palivo te stoji vic, nez to stary auto... proc ne ... navic kdyz trefis nejakou oktavku, to je jedno jak starou, nejspis ji tak nejak odhodis do prikopa a jedes dal ne? :-)
Ze zvedavosti - na kolik takhle prijde v CR pojisteni na RAMa?
nevím proč píšeš o tvrdých věcech >:D Uznávat nic nebudu. Když jsem vybíral auto, chtěl jsem nějakou americkou "proč"? Protože amící mají oproti autům u nás do značné míry několik výhod. Silnější a vybavenejší auta jsou výrazně levnější při nákupu i servisu. Na běžné modely jsou díly ihned a servisu na ameriky je tu čím dál více. Jen v našem městě je jich 6 z toho jeden ofiko. Navíc RAMka je sice "zastaralá", ale vypadá a jezdí moderně. Její zastaralost ale je spíše v dnešní dobe velkým bonusem, protože je to ještě robustní a jednoduchý auto. A motor? Paráda sama o sobě. Tady platí, že objem ničím nenahradíš. Navíc má ECO režim s vypínáním válců, který i po 600000 km funguje naprosto bezvadně. K šetření, když si člověk kupuje jakékoliv benzínové auto s velkým motorem, vážně si myslíš, že jsem spořílek nebo že mě zajímá kolik to žere? NEEEEEE! Když někdo kupuje takový auto, má v klidu i na to, aby ho uživil. Já chci auto řídit a mít radost z každého km i nastartování. Netrápit se tím, zda můžu trochu přidat plyn a kolik spálím benzínu. Tak i tak mám průměrnou spotřebu benzínu na obou cca 11,5 litru a to mi na tak těžký a obrvoský auto přijde naprosto adekvátní, ba dokonce extrémně skvělé. Co jsem měl 2009 BMW X5 4.8i tam se nedalo dostat pod 13 >:D
Kupovat ojetiny? Buď jsi tak blbey, že neumíš číst, nebo jsi ještě blbější, že neumíš psát. Nikde jsem nepsal, že kupuju ojetiny s takovým nájezdem. Jedna RAMka byla kupovaná zánovní s 25000 km a druhá nová. Tak i tak je budu držet do milionu a pak půjde na díly, bo je po nich v EU poptávka. Bo i na 600000 km nikde nic nevrže, plasty stále ok, gumová těsnění taky, žádná koroze (podvozek ošetřen hned po dovozu v ČR) a jak jsem psal, motor i převodovka mají základ v mnohem starších verzích a to je jejich nesporná výhoda. Jednoduché a robustní. Navíc i na 600000 km převodovka řadí naprosto hladce.
Takže kdybych spočítal, kolik oktávek bych za 600000 km musel mít, kolik bych do nich musel vrazit za servis (pocit z jízdy, který oktávka s motorem z tráboše nepřináší žádný nepočítám) by se minimálně rovnal ceně a benzínu za RAMku. Bo když si dovezeš ameriku sám a víš, kde servisovat (i když kupu věcí si stále na RAM umím udělat sám), vyjde tě amerika mnohem levněji než od překupníků a dovozců :-!
A ano, většinu osobáků stačí drcnout a jsou promáčklé a já si jedu vesele dál >:D Nejvíce mě ale pobaví namachrovaní obtloustlí blbečci v nabubřelé Q7, co se vedle mě na křižovatce objeví a čučejí mi na kapotu a já jim na střechu... Rozhlídnou se a trošku jim hřebínek spadne, že nejsou největší borci >:D To jááááááááá >:-[] hihi ne kecám, je mi fuk kfo v čem jezdí, hlavně že je dotyčný spokojený a to je fajn. Proto je demokracie a výběr >:D
Ze zvedavosti, do toho ti fuckt nic není, ale abych ukojil tvoje rádoby posměvačné srdíčko, tak: "Povinné i Havarijní vč. všech skel, extra pojištění pneu, krádež, vandalství, přírodní pohromy, odtahu, náhradního auta, škody 50 milionu" To vše komplet od Directu ročně za 12582,- Což mi přijde jako naprosto férová a výhodná cena. Ale člověk musí hodně vybírat a hodně na pojišťovny tlačit, bo mnohé z nich měli nabídky hoooodně moc nad 20000 dokonce až ke 40000 >:D já byl bez problému ochotný přijmout cokoliv kolem 15000 takže za mě super >:-[]
Kupovat ojetiny? Buď jsi tak blbey, že neumíš číst, nebo jsi ještě blbější, že neumíš psát. Nikde jsem nepsal, že kupuju ojetiny s takovým nájezdem. Jedna RAMka byla kupovaná zánovní s 25000 km a druhá nová. Tak i tak je budu držet do milionu a pak půjde na díly, bo je po nich v EU poptávka. Bo i na 600000 km nikde nic nevrže, plasty stále ok, gumová těsnění taky, žádná koroze (podvozek ošetřen hned po dovozu v ČR) a jak jsem psal, motor i převodovka mají základ v mnohem starších verzích a to je jejich nesporná výhoda. Jednoduché a robustní. Navíc i na 600000 km převodovka řadí naprosto hladce.
Takže kdybych spočítal, kolik oktávek bych za 600000 km musel mít, kolik bych do nich musel vrazit za servis (pocit z jízdy, který oktávka s motorem z tráboše nepřináší žádný nepočítám) by se minimálně rovnal ceně a benzínu za RAMku. Bo když si dovezeš ameriku sám a víš, kde servisovat (i když kupu věcí si stále na RAM umím udělat sám), vyjde tě amerika mnohem levněji než od překupníků a dovozců :-!
A ano, většinu osobáků stačí drcnout a jsou promáčklé a já si jedu vesele dál >:D Nejvíce mě ale pobaví namachrovaní obtloustlí blbečci v nabubřelé Q7, co se vedle mě na křižovatce objeví a čučejí mi na kapotu a já jim na střechu... Rozhlídnou se a trošku jim hřebínek spadne, že nejsou největší borci >:D To jááááááááá >:-[] hihi ne kecám, je mi fuk kfo v čem jezdí, hlavně že je dotyčný spokojený a to je fajn. Proto je demokracie a výběr >:D
Ze zvedavosti, do toho ti fuckt nic není, ale abych ukojil tvoje rádoby posměvačné srdíčko, tak: "Povinné i Havarijní vč. všech skel, extra pojištění pneu, krádež, vandalství, přírodní pohromy, odtahu, náhradního auta, škody 50 milionu" To vše komplet od Directu ročně za 12582,- Což mi přijde jako naprosto férová a výhodná cena. Ale člověk musí hodně vybírat a hodně na pojišťovny tlačit, bo mnohé z nich měli nabídky hoooodně moc nad 20000 dokonce až ke 40000 >:D já byl bez problému ochotný přijmout cokoliv kolem 15000 takže za mě super >:-[]
"...Kupovat ojetiny? Buď jsi tak blbey, že neumíš číst, nebo jsi ještě blbější, že neumíš psát." >:D >:D >:D :yes: Ten se povedl.
Apropo, neni krasnejsiho zvuku nez V8/5.0+ L v 6,000 RPM. To je pak skoro na mrtvici, eh? >:-[]
Apropo, neni krasnejsiho zvuku nez V8/5.0+ L v 6,000 RPM. To je pak skoro na mrtvici, eh? >:-[]
Tak to jsme všichni rádi, jaký jsi frajer. Teda vlastně "největší borec" v RAMu s HEMI. Škoda jen, že to tvoje ekonomické srovnání s Octávkou působí dost komicky :-) Ale tak jasně, tys ve své výjimečnosti vlastně všecky v těch malých unterwagenech přechcal a každému před tebou padá hřebínek >:-[] Myslím, že ti můžeme všichni pogratulovat, jsi nejlepší! :-)
oooo děkuju, vím, že jsem frajer a dokonce ten nejvíc největšejší >:-[] Ekonomické srovnání s vochcávkou komické není, když to bereš reálně. Můj RAM je na 600000km stále jako nový, klidně se přijeď podívat, nemám v tom problém. Ukaž mi škodovku, která na bude na 200000km jako nová >:-[] No nevím, zda každému přede mnou padá hřebínek, ale já jakmile si sednu do křesílek svému Rama, tak mě bezpečně něco naroste. Říká se tomu EGO wole >:D Dokonce tak velký, že i ta korba vzadu mu nestačí >:D A velikostí auta si taky honím sebevědomí z malýho ptáčka >:D >:D >:D >:D
Děkuji, ooo děkuji děkuji za vaše gratulace >:D tolik pozitiva po ránu nezvládám >:D
Děkuji, ooo děkuji děkuji za vaše gratulace >:D tolik pozitiva po ránu nezvládám >:D
Takže kdybych spočítal, kolik oktávek bych za 600000 km musel mít, odpověď je jednoduchá. Jednu.
jezdil jsem a ve firmě stále ještě mám O2 1,9TDI najeto 520.000km a jediné větší co se měnilo byl chladič a kompresor klimatizace, jinak v původním stavu. S OI jsme najezdili bez problému 420.000km, segra na Fabii 1,4TDI má teď neco málo 400.000 obojí bez vážnější závady. Vím o několika Octaviích první a druhé generace co mají nájezd přes 800.000km takže argument že ty ameriky budou trvanlivější jaksi padá. Ono když je dáte nějakému obchodákovi jako služební, z cizího krev neteče, tak také steží dožijou 200.000km.
jezdil jsem a ve firmě stále ještě mám O2 1,9TDI najeto 520.000km a jediné větší co se měnilo byl chladič a kompresor klimatizace, jinak v původním stavu. S OI jsme najezdili bez problému 420.000km, segra na Fabii 1,4TDI má teď neco málo 400.000 obojí bez vážnější závady. Vím o několika Octaviích první a druhé generace co mají nájezd přes 800.000km takže argument že ty ameriky budou trvanlivější jaksi padá. Ono když je dáte nějakému obchodákovi jako služební, z cizího krev neteče, tak také steží dožijou 200.000km.
nesnaž se to tu zachraňovat >:D znám x škodovek v normálním používání a denně vídám na servisu mraky nových škodovek a že by to byl zázrak? neeee. od 3. generace to je solidní prů*er! Jop, první generace byly vážně trvanlivé, druhé už moc ne a třetí, ať služebák nebo soukr, je to provar. To ti potvrdí kde jakej servisák, bude-li upřímnej. A navíc, argumentovat tím, že služebák nic nevydrží, vždyť tím jen podrážíš celou kvalitu. Jo holt se ke škodovce teda musíš chovat jak v rukavičkách, aby vydržela? Mám ve firmě ještě Cadillac v 1.9Tdi, kdo zná, je to převlečený SAAB a good na pul milionu jedno turbo a provozní věci a teď jsme před dvěma lety pořizovali z Německa dva nové CTS. Vidím, jak v tom moji kluci a slečna jezdí a přesně jak říkáš, chovají se k tomu prasácky, ale ty auta drží naprosto bez problému, jedno nalítáno 220000 cca a druhé atakuje 300000. Bez problémové vozy. Takže bezpečně nic nepadá. Tak i tak, amíci mají zastaralá auta, to tu vědí všichni, interiéry už naštěstí jakštakš dohnali, že jsou taky good, ale to co je na těch autech nejlepší je právě to, že jsou ještě stále robustní! Však se podívej na statistiky v USA, když se něco na amerikách sere, jsou to převážně elektronické systémy typu navigace atp. Ale auto jako celek, tzn mechanika a základní elektronika je naprosto v cajku. >:-[]
A co se motorizace VW 1.9TDi týče, tu pokládám i já za vrchol spolehlivosti, v tom souhlas. Nicméně co nastoupila OCT II s 2.0, byla to katastrofa.
A co se motorizace VW 1.9TDi týče, tu pokládám i já za vrchol spolehlivosti, v tom souhlas. Nicméně co nastoupila OCT II s 2.0, byla to katastrofa.
"Tyhle malý motory jsou na 100000km tak vyhvízdaný, že se 200000 nedožijí a když, bude to na nich mrtě moc znát."
A jistě to platí i třeba pro 1.0 EB od Fordu!?
A jistě to platí i třeba pro 1.0 EB od Fordu!?
1.0 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D nenech se vysmát. To není motor pod kapotu ale motůrek do stahování okýnek >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D Ale díky, akorát jsi připomněl, jaká je EVROPA pro celý FORD smetiště. U nás nabízejí parodie na motory, zatímco v USA nenabízí do Focusu Hatch nic menšího než 2.0L Ti-VCT GDI, protože tam by jim takové sra*koidní motůrky nikdo nekupoval >:D Tam ještě stále záleží na pocitech z jízdy... Navíc se xkrát potvrdilo, že objemově slabší motory jsou mnohdy nejen žíznivější, ale také mnohem náchylnější na poruchy a dražší na servis. Kdybych měl vybírat mezi turbem pohoněnou jedna nula nic s klasickou 1.6 atmoškou se stejným výkonem, bezpečně si vyberu atmošku!
Máš nejakü skúsenosť, alebo tu len táraš. Vo váčšine prípadov na 600 k km vymeníš na naších cestách kopu iných vecí na aute a to tiež nie je zadarmo, však že. Čo tak cena karosárskych dielov na usa auta v európe. Nič? Prvá menšia havária končí nerentabilnou opravou. Všetko nie je len životnosť. Zober si bežný nájazd 12-17k km a zistíš, že aj bežné auto ti vydrží 10 rokov a to pri tretinovej spotrebe ako tvoj ram...
evidentně nemáš ani ponětí, o čem mluvíš. Jen tu plácáš kraviny. Já narozdíl od Tebe od malička dělám v autoprůmyslu a prošel jsem si mraky značek a to jak servisem tak prodejem atp. Takže nemluv o něčem, o čem nemáš páru. K nehodě už navíc došlo, když mi jeden de*il s fabií nedal přednost. Nerentabilní oprava byla ta jeho, ne ta moje. I když uhrazeno z havarijního, co jsem koukal na ceny dílů, tak nařp. kapota na RAM, originál v laku vyšla jen o 500,- dráž než na tu fabii... teď brblej... na běžné amíky v naprostém klidu seženeš díly rychle a hlavně levně. A stále to je originál >:-[]
a k nájezdu, RAMku co mám najetoou přes 600000 km mám 8 let. Takže roční nájezd reálný a vysoký a ten taky řeším, ne nějaké nedělní ježdění tak, jak by se ti to ted hodilo do krámu >:-[]
a k nájezdu, RAMku co mám najetoou přes 600000 km mám 8 let. Takže roční nájezd reálný a vysoký a ten taky řeším, ne nějaké nedělní ježdění tak, jak by se ti to ted hodilo do krámu >:-[]
Vtipné je, že u Focusu na výběr mezi 1.0 T a 1.6 atmo máš, a zákazníci tu 1.6 moc nekupují...ona myslím není zrovna úsporná a asfalt určitě taky netrhá, takže se ani nedivím.
meleš kraviny, protože to je dané pouze a jedině tím, že dealeři berou v drtive vetsine na sklad jednu nula howno a nafty. Nejvíce se totiz prodá soukromníkům právě skladovek. Kdyby byly skladem 1.6, bude to opačně. Zkuse se podívat na Fordovi sklady a pak je to vcelku jasny. Lidi kupují to, co mají pod čumákem, bohužel. Proto je všude tolik levnyho hnus jídla, bo to ko*oti kupují bo nízká cena, ale kvalita hnus. To samé je ecoboost. Vzdyt to má samy problémy! >:D No, snahu jsi měl, ale smůla. >:-[]
...stačí se zeptat jakýhokoliv dealera jakékoliv mainstreamové značky. Soukromníci čekat prostě nechtějí. Jdou automaticky po skladovkách a udělají spoustu kompromisů. Ford logicky tlačí dealery do objednání rádoby uzasneho motoru, aby se zaplatil vývoj... Tohle si dá do kupy i negramotney blb, tak se zkus zamyslet >:D
To je nesmysl. Pro soukromou osobu je koupě auta obvykle mnohem větší událost než pro firmu, auto je na delší dobu. Když budu vybírat auto pro sebe, strávím s tím daleko víc času a klidně si na něj pár měsíců počkám.
Leda že... leda že mě ukecá ten prodejce. Teda mě ne, ale někoho, kdo se nechá.
Pak je samozřejmě aspekt toho, kolik je sleva. U většiny značek co vím tak nejsou slevy na skladovky nic zvláštního, víceméně jsou srovnatelné se slevou na konfigurované auto. Ale třeba Opel občas umí zajímavé ceny, aspoň teoreticky (jednou jsem takové auto zkusil poptat a moc to nedopadlo).
Leda že... leda že mě ukecá ten prodejce. Teda mě ne, ale někoho, kdo se nechá.
Pak je samozřejmě aspekt toho, kolik je sleva. U většiny značek co vím tak nejsou slevy na skladovky nic zvláštního, víceméně jsou srovnatelné se slevou na konfigurované auto. Ale třeba Opel občas umí zajímavé ceny, aspoň teoreticky (jednou jsem takové auto zkusil poptat a moc to nedopadlo).
ach jo, další teoretik. Po těch letech v autoprůmyslu mi to fuckt nedalo a napsal jsem známým z pár z několika značek, takže:
Ford (osobní): za 2014 skladový prodej 89%, za 2015 skladový prodej 76%, za 2016 skladový prodej 84%, za 1-3 2017 je to 79%....... Bráno samozřejmě pro soukromé prodeje. "náhodné" firemní flotily mají v drtivé většině naftu a to do výroby v mnoha kusech najednou pro vyšší objemovou slevu.
Podobné to je i u škodovky atp. Jediný z těch co jsem se ptal, tak auta do výroby dle přání, tj. čekání mají vyšší podíl Citröen, BMW a Audi. Celkem jsem se divil, že i MB má vyšší podíl skladových aut...
Xkrát jsem byl svědkem u škodovky, že ta má tak velké sklady, že si tam lidi mají z čeho vybrat. To platí u mnoha značek. V dnešní době velkých skladů bys musel objednat vyloženě speciálku, aby ses netrefil do něčeho ze skladu.
A sám "forďák" mi potvrdil, že mají vyloženě nařízeno více na sklad objednávat ty malé motůrky ecoboost kvůli "modernosti" a to i přes to, že 1.6 vychází o něco málo levněji.
BTW nejvíce jsem se zasmál u toho tvého tvrzení, že na skladovky jsou směšné slevy. Směšný jsi ty. Z osobní zkušenosti jak prodejce tak kupujícího a od mých známých z autosalonů vím na miliardu %, že v drtivé většině případů dostaneš právě na skladovku mnohem vyšší slevy. Kdo v tomhle trochu chodí, ví proč. Např. proto, že každý dealer má cca 3 měsíce po dodání auta na jeho zaplacení. Tj. čím déle dealerovi stojí auto na salonu, tím déle v něm bude mít uložené prachy, které musí točit. A to bych mohl jmenovat daleko víc věcí...
A ještě poznámka k Fordu. Je vcelku komické, že na sklad jsou dealeři skoro nucení objednávat kaše motory, ale na operativní leasing mají v extrémně silné převaze právě 1.6 >:D (v porovnání v benzínech - nafta má zatím stále převahu v operáku)
Chápu, z jakého pohledu to bereš, nicméně je jen tvůj problém, pokud hledáš speciálku a ještě větší problém, že si neumíš vyhádat slevu. Ta vyhádat jde, vždycky. Pokud nevíš, jak "obelstít" prodejce, je pak smutný, že za auto vyhodíš mnohem víc svých peněz, než bys musel.
Ford (osobní): za 2014 skladový prodej 89%, za 2015 skladový prodej 76%, za 2016 skladový prodej 84%, za 1-3 2017 je to 79%....... Bráno samozřejmě pro soukromé prodeje. "náhodné" firemní flotily mají v drtivé většině naftu a to do výroby v mnoha kusech najednou pro vyšší objemovou slevu.
Podobné to je i u škodovky atp. Jediný z těch co jsem se ptal, tak auta do výroby dle přání, tj. čekání mají vyšší podíl Citröen, BMW a Audi. Celkem jsem se divil, že i MB má vyšší podíl skladových aut...
Xkrát jsem byl svědkem u škodovky, že ta má tak velké sklady, že si tam lidi mají z čeho vybrat. To platí u mnoha značek. V dnešní době velkých skladů bys musel objednat vyloženě speciálku, aby ses netrefil do něčeho ze skladu.
A sám "forďák" mi potvrdil, že mají vyloženě nařízeno více na sklad objednávat ty malé motůrky ecoboost kvůli "modernosti" a to i přes to, že 1.6 vychází o něco málo levněji.
BTW nejvíce jsem se zasmál u toho tvého tvrzení, že na skladovky jsou směšné slevy. Směšný jsi ty. Z osobní zkušenosti jak prodejce tak kupujícího a od mých známých z autosalonů vím na miliardu %, že v drtivé většině případů dostaneš právě na skladovku mnohem vyšší slevy. Kdo v tomhle trochu chodí, ví proč. Např. proto, že každý dealer má cca 3 měsíce po dodání auta na jeho zaplacení. Tj. čím déle dealerovi stojí auto na salonu, tím déle v něm bude mít uložené prachy, které musí točit. A to bych mohl jmenovat daleko víc věcí...
A ještě poznámka k Fordu. Je vcelku komické, že na sklad jsou dealeři skoro nucení objednávat kaše motory, ale na operativní leasing mají v extrémně silné převaze právě 1.6 >:D (v porovnání v benzínech - nafta má zatím stále převahu v operáku)
Chápu, z jakého pohledu to bereš, nicméně je jen tvůj problém, pokud hledáš speciálku a ještě větší problém, že si neumíš vyhádat slevu. Ta vyhádat jde, vždycky. Pokud nevíš, jak "obelstít" prodejce, je pak smutný, že za auto vyhodíš mnohem víc svých peněz, než bys musel.
Prevaha nafty v operaku je dana nizsim poklesom hodnoty a tato polozka tvori najvyssiu cast v kalkulacii. K tomu ma zakaznik/ firma nizsie naklady na phm
Nehledám vyloženě speciálku, ale ono stačí chtít třeba auto s xenonama, ale bez hory asistentů... a už je to problém. Konkrétně Ford - tam můžeš mít pravdu, tam byly ty skladovky celkem zajímavé... jenže většina aut byl nějaký Winner Plus, bez xenonů... a když mělo něco xenony, tak to byla plná palba, tj. kůže, panorama atd.
Konkrétně u Škodovky nejen že nebyly nějak extra slevy na skladovky, ale byl jsem překvapený, jak malá sleva byla na předváděčku (RS TSI) - tam pak stačí, aby tam byla jedna věc co nechceš, a už se ti fakticky vyplatí (finančně) si to auto nakonfigurovat.
Konkrétně u Škodovky nejen že nebyly nějak extra slevy na skladovky, ale byl jsem překvapený, jak malá sleva byla na předváděčku (RS TSI) - tam pak stačí, aby tam byla jedna věc co nechceš, a už se ti fakticky vyplatí (finančně) si to auto nakonfigurovat.
Skoro vždycky se vyplatí sám si nakonfigurovat = i tak dostaneš slevu a někde i velkou + máš auto přesně jak chceš
Pokud z nějakýho důvodu nespěcháš = jasná volba
Pokud z nějakýho důvodu nespěcháš = jasná volba
Taky mám podobnou zkušenost. Skladovka sice o krapet větší sleva, ale připlácíš za věci, které nepotřebuješ nebo nechceš. A všichni dealeři mají víceméně stejné konfigurace skladovek. Zadal jsem auto do výroby a ve výsledku je to levnější. I tak ale v autě bude spousta věcí, co nepotřebuju nebo nechci, jelikož konfigurovat nelze libovolně, vždy se člověk musí "odrazit" z nějakého výbavového stupně.
Ak bude každé auto jazdiť za 20 na 100, čo u tvojej obludky nie je problém a nie za 6-7 na 100 , tak si to časť ľudí nebude môcť dovoliť a zároveň môžeme uzatvárať stávky na to koľko nám 3šte vydrží ropa ;)
jsi ma*or >:D 1) moje auto není obludka, je jen komfortní a veliké a nad míru pohodlné a prostorné >:D někdo prostě nechce jezdit prťavým kaďákem >:-[] 2) ukaž mi, kde píšu, že jezdím za 20 litru, za to muze jezdit jen howado nebo stále jen město nebo s trajlerem >:-[] moje průměrná spotřeba je kolem 11,5 litru benzínu a to na auto velikosti dodávky s pořádným motorem vč. ECO režimu, řádnou dávkou výkonu atp. je nad míru slušná hodnota. Jak jsem psal, co jsem měl 2009 BMW X5 (lehčí a menší auto s V8) tam se pod 13 dostat nedalo ani omylem, v tomhle kole jednoznačně RAMka porazila Bawce >:-[]
Obludkou som mal na mysli velkost. Chodi ku mne zakaznik s tymto autom a spotrebu ktoru uvadzas este nikdy nezazil. Skonci to cislom 18 - priemer, ranne jazdenie do mesta daleko za 20, sice plynu, prestavbu v tomto pripade plne chapem a ekonomicku stranku veci tiez. Kupoval ho ako nove... Na tomto nakladaku sa mi paci to, ze narozdiel od eu konkurencie sa v interiery usadia styria ludia bez kompromisov. Na tomto webe uz bol test GCh a spotreba bola taktiez na mile vzdialena tej tvojej. Ja ti tvoju volbu neberiem, napisat ze prevadzkove naklady su zrovnatelne s octaviou je hodne ustrelene.
tak ten tvuj zakaznik neumi s amerikou jezdit. Klidne ti to dokazu fotkou z palubniho PC nebo vypisem z diagnostiky jak jezdím. 18 je moc. Navíc 11,5 mam prumer na obou autech, takze asi jezdim spravne. Prestavba na plyn, mor vsech amerik. PRvni co bylo, kdyz jsem prijel do autoarizovanyho servisu bylo, že mi technik řekl, ať se obloukem vyhnu přestavbě na LPG. Nabízí to mrtě firem v ČR i SK, protože místní koko*i so koupí káru a pak nemají na to, aby ji uživili, trapný. Když už šetřím, koupím naftu ale i tak je to hnus. Bud mám na to abych jezdil amerikou nebo nemám. Jenže stejně jako se hromada lidi "nadchla" pro udajně nízké náklady na provoz HTP, stejně se nadchla pro LPG, ale zrovna americky motory prostě na LPG nejsou ready. Jenže v čr je to prostě marketingové lákadlo. Všude jinde po světě LPG nemá takové zastoupení než u nás na těchto autech. Však se stačí podívat na bazarové ameriky, většina zkur*ena plnyovou zastavbou a většina z nich má motor na odchodu.
A srovnatelné to je, když beru ten nájezd, který mám, to jste tu samí tupci že neumíte číst??? Znova pro lemply, já najezdím ročně zrhuba 80000 km, manželka na druhém o trochu méně. Takže jsme hledali trvanlivé robustní auto, které vydrží milion bez problému a po pár evropskych zkusenostech jsme nakonec koupili RAMky a rozhodně toho nelitujeme, ba naopak. Servisování evropskyho auta je mnohem dražší než amerického, takže když bychom sečetli náklady na provoz na té kilometráži, oktávky bychom za tu doby museli mít minimálně 2, jelikož milion bez následně extrémně drahých oprav prostě oktávka nezvládne. Za 600000 na RAMce děláme stále jen běžný servis, oleje, filtry, náplň klimy, 1x vyvážení kardanu, 3x komplet rozvody, 3x brzdy. U škodovky bychom toho za tu dobu dělali výrazně více a za více peněz. Schválně si na netu najdi jen rozvody na oktávce a na RAMce, budeš se divit, jak člověk přeplati škodovku nejen při koupi ale i při servisu >:-[] a toho tvyho zakaznika pošli do autoškoly at se nauci jezdit a nebo mu radsi tu Dodgku seber, když ji zku*vil zástavbou LPG >:D >:D
A srovnatelné to je, když beru ten nájezd, který mám, to jste tu samí tupci že neumíte číst??? Znova pro lemply, já najezdím ročně zrhuba 80000 km, manželka na druhém o trochu méně. Takže jsme hledali trvanlivé robustní auto, které vydrží milion bez problému a po pár evropskych zkusenostech jsme nakonec koupili RAMky a rozhodně toho nelitujeme, ba naopak. Servisování evropskyho auta je mnohem dražší než amerického, takže když bychom sečetli náklady na provoz na té kilometráži, oktávky bychom za tu doby museli mít minimálně 2, jelikož milion bez následně extrémně drahých oprav prostě oktávka nezvládne. Za 600000 na RAMce děláme stále jen běžný servis, oleje, filtry, náplň klimy, 1x vyvážení kardanu, 3x komplet rozvody, 3x brzdy. U škodovky bychom toho za tu dobu dělali výrazně více a za více peněz. Schválně si na netu najdi jen rozvody na oktávce a na RAMce, budeš se divit, jak člověk přeplati škodovku nejen při koupi ale i při servisu >:-[] a toho tvyho zakaznika pošli do autoškoly at se nauci jezdit a nebo mu radsi tu Dodgku seber, když ji zku*vil zástavbou LPG >:D >:D
Skodovek co maj 600 tisic, nebo i milion jezdi dost, akorat jim pocitadlo casto ukazuje neco jineho ;-) EcoBoost ve Focusu vysel v AutoBildu po 100 tis. km jako jeden z nejspolehlivejsich, co kdy testovali. O nejakych problemech s nimi jsem neslysel. Kazdopadne je trochu nefer srovnavat pracovni nacini urcene do tvrdych podminek (RAM) a bezny osobak.
Kdepak, neni nad to, precist si v diskuzi o cenach stary okravky dvacet prispevku o tom, jak jenom blbci jezdej s mensima nez petilitrovejma motorama. Chtelo by to trochu zapracovat na sebevedomi kamarade, pak bys nemusel v kazdy diskuzi psat o tom, jak mas dve americky hustokary a smejes se ridicum Q7.. kteri maj teda sice mensi motor (halt si nemusej treba nic kompenzovst:)), na druhou stranu jezdej kvalitni pohodlnou EU premii, ne americkym zebrinakem, jehoz jedinou "kvalitou" je velkej motor..
To jenom takovej tip, no.
To jenom takovej tip, no.
hele ty poradče, nejsem žádney tvuj kamarád a budeš se divit, kolik kvalit ten zebrinak ma... Sice má kupa lidí pickupy zafixovány jako tvrdé stroje, ale to už taky nění pravda. Jako jeden z mála nemá RAM 1500 vzadu listová pera a i díky jinému naladění podvozku (lze i vzduchem odpružený a stavitelný podvozek) nejenže umí zvládat těžké náklady, ale i prázdná jede klidně a komfortně bez odskakování. O 8mi kvaltu, masce chladiče s pohyblivými lamelami nebo to, že na dálnici auto samo klesne více k zemi pro nižší odpor vzduchu a dalších moderních konstrukčních prvkách nemluvě... Do toho tvého žebřiňáku to má komfortem, výbavou i rozmazlováním posádky silně daleko... proste jen zavidis >:D a navíc, jsem poukazoval na něco naprosto odlišného, než je to, v čem kdo jezdí. Nikde jsem nepsal, že jsou lidi blbci, že jezdí v něčem menším než 5ti litru >:D to tu jen podsouváš nějaký tvoje výmysly. Stejně tak o řidičích v Q7 jsem to psal jen jako satiru, tj. v komickém srovnání... Měl by ses naučit číst mezi řádky >:D ale vzhledem k tomu, co jsi napsal pochybuji, že bys něco takového zvládal.
K té výbavě toho tvého "žebřiňáku" - tohle je prostřední výbava a řekl bych, že je dost našlápnutá na to, že je to pickup (v mnoha ohledech tohle nemají ani evropské prémie a když, musíš za to hodně připlácet a i když německá prémie vypadá dobře, postav vedle toho stejně vybaveney RAM a ten rozhodně ostudu neudělá. O výrazně nižší ceně nemluvě, ale to se dá samozřejmě pochopit vzhledem k ceně prémie a tom, že taková auta moc srovnatelná co do kategorie nejsou, bohužel žádný EU výrobce nenabízí ani FullSize PickUp typ RAM / F150 atp. ani tak velký model SUV jako Cadillac Escallade i když VW s novým Atlasem je o něco větší než dosluhující Touareg a BMW i MB také chystá cosi velkého - ano, ta bude mít logicky i lepší zpracování detailů - bráno o5 jako SUV proti PickUpu):
Vzduchový stavitelný podvozek v rozmezí 10cm v režimech Exit/Entry, Normal, Offroad 1 a Offroad 2. Automatické vyrovnání vozu při zatížení, regulace výšky podvozku je možná i přes dálkový ovladač. Modernizované multimediální centrum Uconnect s funkcí drag and drop (ta Vám umožní si připnout na hlavní obrazovku ty ikony které zrovna používáte nejčastěji a nejste tak odkázáni pouze na tovární nastavení) a podporou pro iOS Siri (aplikace od společnosti apple, která Vám dovolí psát SMS, ukládat poznámky do kalendáře nebo vytáčet mobilní čísla pomocí Vašeho hlasu, pokud máte připojen svůj iPhone), k multimediálnímu centru patří také LCD a uhlopříčkou 8,4“ a podporuje FM, AM, MP3, Bluetooth, Bluetooth straming audio. Media hub se vstupy pro USB a SD kartu.
Evropská navigace. Alpina Sound System 507W. Multifunkční vyhřívaný kožený volant, elektricky stavitelné pedály. Vyhřívaná elektricky stavitelná a sklopná vnější zrcátka. Integrovaný držák na telefon ve středovém panelu.
vzduchový podvozek, celokožený interiér z perforované kůže včetně obšité palubní desky a dveří. Elektricky stavitelné přední sedačky v 10-ti směrech u řidiče a 6-ti směrech u spolujezdce. U řidiče elektricky stavitelná bederní opěrka s možností uložení do paměti. Vyhřívané a chlazené přední sedačky, vyhřívané zadní sedačky, světlomety s technologií Automatic High-Beam Control automaticky přepínatelné z dálkových světel na potkávací a zpět, dešťový senzor s nastavitelnou citlivostí, KeylessGO – bezklíčové otevírání a startování vozu. zadní diferenciál s poměrem 3.92, ochrana převodovky, přední části podvozku a tažné háky. LED osvětlení uvnitř korby, chromové nášlapy, elektrické střešní okno, zadní vyhřívané okno, UConnect 8.4 NAV , Multimediální centrum Uconnect včetně Evropské navigace, dálkový start. přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera. předehřívání oleje a bloku motoru.
8-mi stupňová automatická převodovka TorqueFlite ZF s možností řazení na volantu, Electronic Stability Control+ (ESC)- aktivní bezpečnostní systém, který optimalizuje stabilitu vozidla a pomáhá udržovat směrovou kontrolu v náročných nebo nepříznivých podmínkách. Hill Start Assistent - asistent rozjezdu do kopce při zatížení. Active Air Grill - maska chladiče s pohyblivými lamelami pro lepší aerodynamiku a ohřev motoru. HEMI (Fuel Saving Technology) - automaticky řízený systém odpojování čtyř válců v jízdních režimech, kdy není zapotřebí plného výkonu motoru.
Z další výbavy: 6x airbag, ABS, centrál dálkový, elektrická okna, imobilizér, LED osvětlení uvnitř korby, mlhovky, palubní počítač, pohon 4x4, senzor světel, senzor tlaku v pneumatikách, stabilizace podvozku (ESP), plastová výplň korby, příprava na tažné zařízení, tempomat, venkovní teploměr, 3D obraz kolem vozidla.
A cena? >:D 1500000 s DPH >:D Ano, DODGe není prémie, ale vypadá zatraceně dobře obzvlášť v chromu a nabízí tu samou výbavu, co prémie za výrazně nižší cenu. Ale samozřejmě jak jsme psal výše, nejde moc srovnávat. Pokud bych šel proti např. té AUDI, musel bych vybírat v teritoriu Lincolnu či Cadillacu nějaké SUV. A tam chtě nechtě musím uznat a uznávám, že evropská prémie má zpracování "čistší". Srovnám-li větší Escallade s Q7: Q7 je výrazně dražší, ale má více modernější výbavy, v EU je prestižnější. Tedy, v EU samozřejmě spousta lidí zvolí AUDI i když je dražší, ale má možnost dieselu. V USA je to zase přesně naopak.
K té výbavě toho tvého "žebřiňáku" - tohle je prostřední výbava a řekl bych, že je dost našlápnutá na to, že je to pickup (v mnoha ohledech tohle nemají ani evropské prémie a když, musíš za to hodně připlácet a i když německá prémie vypadá dobře, postav vedle toho stejně vybaveney RAM a ten rozhodně ostudu neudělá. O výrazně nižší ceně nemluvě, ale to se dá samozřejmě pochopit vzhledem k ceně prémie a tom, že taková auta moc srovnatelná co do kategorie nejsou, bohužel žádný EU výrobce nenabízí ani FullSize PickUp typ RAM / F150 atp. ani tak velký model SUV jako Cadillac Escallade i když VW s novým Atlasem je o něco větší než dosluhující Touareg a BMW i MB také chystá cosi velkého - ano, ta bude mít logicky i lepší zpracování detailů - bráno o5 jako SUV proti PickUpu):
Vzduchový stavitelný podvozek v rozmezí 10cm v režimech Exit/Entry, Normal, Offroad 1 a Offroad 2. Automatické vyrovnání vozu při zatížení, regulace výšky podvozku je možná i přes dálkový ovladač. Modernizované multimediální centrum Uconnect s funkcí drag and drop (ta Vám umožní si připnout na hlavní obrazovku ty ikony které zrovna používáte nejčastěji a nejste tak odkázáni pouze na tovární nastavení) a podporou pro iOS Siri (aplikace od společnosti apple, která Vám dovolí psát SMS, ukládat poznámky do kalendáře nebo vytáčet mobilní čísla pomocí Vašeho hlasu, pokud máte připojen svůj iPhone), k multimediálnímu centru patří také LCD a uhlopříčkou 8,4“ a podporuje FM, AM, MP3, Bluetooth, Bluetooth straming audio. Media hub se vstupy pro USB a SD kartu.
Evropská navigace. Alpina Sound System 507W. Multifunkční vyhřívaný kožený volant, elektricky stavitelné pedály. Vyhřívaná elektricky stavitelná a sklopná vnější zrcátka. Integrovaný držák na telefon ve středovém panelu.
vzduchový podvozek, celokožený interiér z perforované kůže včetně obšité palubní desky a dveří. Elektricky stavitelné přední sedačky v 10-ti směrech u řidiče a 6-ti směrech u spolujezdce. U řidiče elektricky stavitelná bederní opěrka s možností uložení do paměti. Vyhřívané a chlazené přední sedačky, vyhřívané zadní sedačky, světlomety s technologií Automatic High-Beam Control automaticky přepínatelné z dálkových světel na potkávací a zpět, dešťový senzor s nastavitelnou citlivostí, KeylessGO – bezklíčové otevírání a startování vozu. zadní diferenciál s poměrem 3.92, ochrana převodovky, přední části podvozku a tažné háky. LED osvětlení uvnitř korby, chromové nášlapy, elektrické střešní okno, zadní vyhřívané okno, UConnect 8.4 NAV , Multimediální centrum Uconnect včetně Evropské navigace, dálkový start. přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera. předehřívání oleje a bloku motoru.
8-mi stupňová automatická převodovka TorqueFlite ZF s možností řazení na volantu, Electronic Stability Control+ (ESC)- aktivní bezpečnostní systém, který optimalizuje stabilitu vozidla a pomáhá udržovat směrovou kontrolu v náročných nebo nepříznivých podmínkách. Hill Start Assistent - asistent rozjezdu do kopce při zatížení. Active Air Grill - maska chladiče s pohyblivými lamelami pro lepší aerodynamiku a ohřev motoru. HEMI (Fuel Saving Technology) - automaticky řízený systém odpojování čtyř válců v jízdních režimech, kdy není zapotřebí plného výkonu motoru.
Z další výbavy: 6x airbag, ABS, centrál dálkový, elektrická okna, imobilizér, LED osvětlení uvnitř korby, mlhovky, palubní počítač, pohon 4x4, senzor světel, senzor tlaku v pneumatikách, stabilizace podvozku (ESP), plastová výplň korby, příprava na tažné zařízení, tempomat, venkovní teploměr, 3D obraz kolem vozidla.
A cena? >:D 1500000 s DPH >:D Ano, DODGe není prémie, ale vypadá zatraceně dobře obzvlášť v chromu a nabízí tu samou výbavu, co prémie za výrazně nižší cenu. Ale samozřejmě jak jsme psal výše, nejde moc srovnávat. Pokud bych šel proti např. té AUDI, musel bych vybírat v teritoriu Lincolnu či Cadillacu nějaké SUV. A tam chtě nechtě musím uznat a uznávám, že evropská prémie má zpracování "čistší". Srovnám-li větší Escallade s Q7: Q7 je výrazně dražší, ale má více modernější výbavy, v EU je prestižnější. Tedy, v EU samozřejmě spousta lidí zvolí AUDI i když je dražší, ale má možnost dieselu. V USA je to zase přesně naopak.
Nojo, blabla.. jak pisu, zapracuj trochu na nejakym tom zdravym sebevedomi, treba zacni cvicit, najdi si lepsi praci, zabehni maraton.. proste neco, co ti nahradi tu touhu, aby ti anonymove na zbytecnejch diskuzich zavideli kruty americky auto. Pak bys to treba prestal psat do kazdy druhy diskuze.
Hele, uplnej amaterskej psycholog!:)
Hele, uplnej amaterskej psycholog!:)
Jj, zakaznik s tym nevie jazdit, kolony a mesto nevie preskocit a dialnicu detto. Nie tak davno tu bol test Jeepu GCh a tam sa pisalo o meste za cca 19 a dialnici za 13. Za menej ked je to mesto prazdne, ale pokial tam jazdit musis aj stym postavanim v kolonach , tak mas smolu. Pokial jazdis za 11,5 , tak pri podobnej jazde pojde bezna tebou okydavana octavia za 6-7
tak pokud mu vadí, za kolik jezdí a že jezdí často v kolonách, měl jsi koupit běžnou oktávku a nekur*it ameriku plynem >:-[] To nějak nepochopím, proč si teda tu RAMku kupoval, když teď brečí, za kolik jezdí :-!
Este k tomu plynu. Samotny miesty usa guru tu pravidelne adoruje na lpg s komentarom, ze to ide v pohode. Comu sa cudujes, pozri sa na nase prijmy a ceny phm. Vo vacsine sveta netankujes za 1,4€ liter benzinu. V europe ano a to je este ten milostvejsi pripad. Sam som mal lpg v hb nizsiej strednej, dovodom bla cena benzinu na urovni skoro 1,7€. Navratnost prestavby bola 22k km >:D
...chjo, stále a dokola. Když nemám na to, abych uživil jakékoliv auto, tak si koupím prostě něco úspornějšího a jednoduše jezdím v tom, na co mám a nekupuju si něco, co neuživím jen abych potom mohl veřejně brečet, že to je žrout atp. >:-[]
A platy bych tu moc nerozebíral. Každý má volbu. Měl ji už při škole, co bude chtít dělat. Kdo se dobře učil, nebo měl dobrý nápad, má dobrý plat nebo podniká. Kdo na to s*al, nemá dnes nic. Jen průměrný plat. Platí samozřejmě pro materialisty >:-[] Spoustě lidem průměrný plat stačí a žijí bez luxusních či lepších statků. Každého volba :-)
LPG - guru neguru, každý AUTORIZOVANÝ servis ti LPG do ameriky nedoporučí, psal jsem to už někde hore, běž se podívat do bazaru na ameriky, které už mají na plynu najeto aspon 50000 - 100000 km. Ty motory tím trpí jak prase! Jediná doporučená přestavba je na E85, tedy Ethanol. Proto se v USA používá mnohdy i z výroby sjíždějí auta na E85 už v originálu.
A platy bych tu moc nerozebíral. Každý má volbu. Měl ji už při škole, co bude chtít dělat. Kdo se dobře učil, nebo měl dobrý nápad, má dobrý plat nebo podniká. Kdo na to s*al, nemá dnes nic. Jen průměrný plat. Platí samozřejmě pro materialisty >:-[] Spoustě lidem průměrný plat stačí a žijí bez luxusních či lepších statků. Každého volba :-)
LPG - guru neguru, každý AUTORIZOVANÝ servis ti LPG do ameriky nedoporučí, psal jsem to už někde hore, běž se podívat do bazaru na ameriky, které už mají na plynu najeto aspon 50000 - 100000 km. Ty motory tím trpí jak prase! Jediná doporučená přestavba je na E85, tedy Ethanol. Proto se v USA používá mnohdy i z výroby sjíždějí auta na E85 už v originálu.
Ach jo stale dookola...ekonomicku vyhodnost svojho ramu voci octavii si do diskusie vtiahol ty, nie ja. Je divne , ze pises, ze si mame kupit nieco uspornejsie ked V8 neuzivyme, kedze V8 v rame je lacnejsi ako octavia. Druhy odstavec je mix kecov.
a ty jsi mix deb*la a anal*abera >:D vuubec nechápeš o čem jsem psal. ABSOLUTNĚ JSI NIIIIIIIIIIIIIC NEPOCHOPIL!!! MOŽNÁ SI NECHCEJ NARUST DRUHY OKO TY KYKLOPE >:D
A DRUHÝ ODSTAVEC JE ČIRÁ PRAVDA. NEBERU V POTAZ MAZÁNKY ZBOHATLÍKŮ SAMOZŘEJMĚ >:-[]
Stačí se buď dobře učit, mít nápada a nebo být manuálně zručný a nebýt posera, trochu průbojnostia jsi tam, kde chceš být za solidní plat.
A DRUHÝ ODSTAVEC JE ČIRÁ PRAVDA. NEBERU V POTAZ MAZÁNKY ZBOHATLÍKŮ SAMOZŘEJMĚ >:-[]
Stačí se buď dobře učit, mít nápada a nebo být manuálně zručný a nebýt posera, trochu průbojnostia jsi tam, kde chceš být za solidní plat.
Já fakt padám z gauče, jak si libuješ nad levným servisem, a přitom by sis ty mizerné nespolehlivé Octávky mohl za dobu provozu RAMky koupit tři nové, jen kvůli rozdílu ve spotřebě >:D
Ale je fakt, že místní diskuze už nějaké to oživení potřebovaly a takový DEVIL je ideální řešení :-)
Ale je fakt, že místní diskuze už nějaké to oživení potřebovaly a takový DEVIL je ideální řešení :-)
michael.snow
A octavia 3 byla při představení v roce 2013 ještě levnější - 344.900,- a za směšný příplatek 5 tis i s klimatizací.
Ale protože škoda, tak po čtyřech letech a FL na konci životního cyklu je základ za 400 tis +...
Ale protože škoda, tak po čtyřech letech a FL na konci životního cyklu je základ za 400 tis +...
Zařízli ty varianty "již od", takže v základu je šestikvalt a silnější verze 1.0TSI, docela dost výbavy navíc.... a cena je vyšší. To je konec konců obecný trend v posledních letech.
FL se nedělá na konci životního cyklu přece, to by nemělo smysl... ale že já se namáhám :-)
FL se nedělá na konci životního cyklu přece, to by nemělo smysl... ale že já se namáhám :-)
Freddka
Tak jsem zkusil co inflace - 350 tis Kc za zakladni verzi v r. 1998 je v dnesnich penezich cca 515 tis Kc.
To ja jen tak, auta jsou stale levnejsi - dneska zacina nekde na 400 tisicich ... :-)
To ja jen tak, auta jsou stale levnejsi - dneska zacina nekde na 400 tisicich ... :-)
Nooo,to si nejsem jistý...Tenkrát měli lidé ještě peníze,podnikání byla pohoda,nemovitosti stály proti dnešku pár korun a kdo podnikal,ví,že dneska vydělat polovinu toho,co před dvaceti lety,je zázrak..(střední vrstva).proč? Protože lidé jsou předlužení a love jsou mimo čr..Nehledě na to,jaká kvalita škodovky je dneska..
Dnes lide taky maji penize.
Podnikani nikdy nebyla pohooda.
Nemovistosti jsou dnes asi o 5% drazsi v pomeru k prumernemu platu, to je maly rozdil.
Pokud dnes vydelava firma polovinu toho, co pred dvaceti lety (at uz realne nebo nominalne), asi se te firme nedari.
Lide jsou predluzeni, s tim souhlasim.
Kvalita skodovky je s kazdou generaci lepsi.
Podnikani nikdy nebyla pohooda.
Nemovistosti jsou dnes asi o 5% drazsi v pomeru k prumernemu platu, to je maly rozdil.
Pokud dnes vydelava firma polovinu toho, co pred dvaceti lety (at uz realne nebo nominalne), asi se te firme nedari.
Lide jsou predluzeni, s tim souhlasim.
Kvalita skodovky je s kazdou generaci lepsi.
ALLSTONE
Koupil jsem si ji novou v roce 2000..Měla už tu novou ,hezčí palubovku..
stříbrná,1,9 tdi 81 kw,elegance,klimatronik,ale bez alu kol...asi je sundal prodejce škody...stála mě 550 000,-
Byl jsem štastný jako blecha.Bylo to mé první úplně nové auto,,,a pak jsem si tam nechal dodělat xenony..jezdila za 5,5,ale to jsem skoro lítal...Dneska ji občas vidím a má hodně přes 600 000km
Ale letí ten čas....šílené..
Jsem zvědavý,jestli budou za 20 let jezdit octy 2 a 3 řady..
stříbrná,1,9 tdi 81 kw,elegance,klimatronik,ale bez alu kol...asi je sundal prodejce škody...stála mě 550 000,-
Byl jsem štastný jako blecha.Bylo to mé první úplně nové auto,,,a pak jsem si tam nechal dodělat xenony..jezdila za 5,5,ale to jsem skoro lítal...Dneska ji občas vidím a má hodně přes 600 000km
Ale letí ten čas....šílené..
Jsem zvědavý,jestli budou za 20 let jezdit octy 2 a 3 řady..
Určitě budou. Za těch 20 let jsem jich vystřídal 6, všechny generace i FL. S jednou dvojkovou 1,9 PD jsem najel 300. Až na jednu prasklou pružinu vepředu bez závad a když šla pryč, byla ve velmi dobré kondici. Stále původní spojka, dvouhmota, řízení, 2. brzdy, nápravy, tlumiče atd. Mimo té pružiny pouze pravidelný servis, pneu, stírátka, pár žárovek a jedna baterka. Co víc bych mohl chtít?
Enthusiastic.driver
Tohle je náhodou zajímavé téma. Jen by bylo super, kdyby se v článku objevily třeba i ceny nějakých jiných modely. Takový výlet do minulosti. Chápu, že Octávka je klikačka, ale i ostatní auta by určitě byla pro čtenáře zajímavá.
Enthusiastic.driver
A ještě jsem teda zapomněl zmínit, jak ten nový "motůrek do sekačky" má defakto parametry vrcholné motorizace. Tedy, kdyby se vyráběl v roce 1996 a mohl by se montovat do Octavie I. Sice z něj taky nejsem nadšený a nahrazení 1.2 TSI považuji za nesmyslné (jistě, asi to vyjde VW levněji), nicméně je při pohledu na tabulku vážně úsměvné, jak se za 20 let posunulo vnímání síly motoru.
Asi tak, pričom niekedy bola 1,9 f tédéíčku raketa. Dnes tu kvíkame ako je ten motorček nepoužiteľný čo i len ne cestu do lídla a do kostola >:D
Taky to tak vidím. První dvě jsem měl s 1,6 55 kW MPI a dalo se s nima jezdit celkem svižně. Dost jsem jezdil přes celý Německo a brzdou jsem nebyl. Dnes mám dvojnásobek 150 koní a klidně bych bral občas i víc.
vrkuboy
Trochu offtopic, ale nevíte přibližné datum kdy se vám do rukou k testu dostane Fabie s 1,0TSI? (ideálně výkonější varianta)
Předem díky :-)
Předem díky :-)
Tady máš starší verzi = stačí jen tu a tam aktualizovat [odkaz] [odkaz] = nedělám si srandu! >:D >:-[]
Astmatický litr je mimo okruh mého zájmu >:D
To je přece fuk! Psát budou to samý >:D
Aktualizuj jen označení a čísla = text bude velmi velmi podobnej
Na 99,99% je čekání zbytečný = víš to stejně jako já :-)
Aktualizuj jen označení a čísla = text bude velmi velmi podobnej
Na 99,99% je čekání zbytečný = víš to stejně jako já :-)
Motoru se nebojím ten je v rámci možností tříhrnkovýho litru v pohodě. Spíše jsem zvědavej na zpřevodování jestli to úplně nezabijí delšíma převodama. Někdy v průběhu srpna letím objednávat. Momentálně na showroomech mají jen motory 1,2 a teď někdy by měla mít Škoda celozávondní dovolenou takže na showroomech k vyzkoušení hned tak nebudou. Proto spoléhám na novináře, kterým se to snad do rukou dostane dřív. :-)
Je pár novinářů na kterých bych se snad spoleh = ani jeden z nich tu psát o Fabce 1.0 spíš psát nebude ;-)
Hele prevodovky jsou naprosto stejny, je to mq200 ga a u silnejsi varianty ma stejny prevody i stalej prevod. U slabsich variant nevim. Ale 1.0 tsi je jizdne horsi motor, ber tu 1.2 dokud je. Vyhnes se turbolagu a vibracim. Cehoz si nevsimnes kdyz je nevystridas hned po sobe :-)
×
Sdílení komentáře
×
ked teta v 99tom kupovala polo tak stalo 420 tisic a malo 1,4ku 44kw a len el. okna.. a stalo na biednych uzkych 13tkach ktore akoby boli z blata ... a teraz ked si prepocitam ze moje polo stalo v januari 2017 v prepocte na koruny nejakych 360 tisic a mam nie 60 koni ale 90 koni v turbe ... vsetko v elektrike.. tempomat.. klimu.. radio s 6 reprakmi... parkovacie senzory.. kozeny volant... farebny dotykac .. slusne elektrony ... milion el. asistentov.. aj spustu airbagov ... no skratka vsetko... tak to je neskutocny rozdiel ako padli ceny aut za poslednych 15-20 rokov.. dnes za danu sumu 420 tisic by teta uz kupila hadam aj golfa ;-) .. ale tak co uz... a asi aj preto sa dnes uz kupuje stale viac vacsich aut.. lebo su stale uz dostupnejsie... :-) .. kym kedysi kazdy kupoval viacmenej len feldy a fabie.. tak dnes uz ozaj vidim vela aut ako ceed i30 golfy ... cize o triedu vacsie vozy na parkoviskach.. uz to nie je same male auto ale naopak.. zacinam mat pocit ze v domacnostiach dnes uz prevazuju vacsie vozy...